Файл қосу

Сызуды оқыту әдістемесі бойынша бағдарламасы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                    |
|СЕМЕЙ қаласының  ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                |
|СМК 3 дәрежелі құжаты      |ПОӘК             |ПОӘК 042-33.1.8/01-2014     |
|ПОӘК                       |Баспа №1         |                            |
|оқытушыға арналған пән     |11.09.2014       |                            |
|«Сызуды оқыту әдістемесі»  |                 |                            |
|бойынша бағдарламасы       |                 |                            |











                       ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                          «Сызуды оқыту әдістемесі»

            5В0107000 – «Бейнелеу өнері  және сызу» мамандық үшін


                           ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН


                                БАҒДАРЛАМАСЫ




























                                 Семей 2014
                                  Алғы сөз


1 ҚҰРАСТЫЛЫЛҒАН

Құрастырушы ___________  «___»   ______    2014 ж.
Р.А.  Масаева «Бейнелеу өнер және дизайн» кафедрасының аға оқытушысы

2  ТАЛҚЫЛАНды

2.1 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының мәжілісінде.

Хаттама № _____, «_____» ______________ 2014 ж.,

Кафедра меңгерушісі __________ / М.С. Мырзаканов/


2.2  Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында

қарастырылды


Хаттама № _____ , «_____» ______________ 2014 ж.,

Төраға ____________________ / Т.Ш. Ахметова /


3  БЕКІТІЛГЕН

Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды

Хаттама № ____,  «_____» ____________________ 2014 ж.

Төраға  __________  /Г.К. Искакова/


№1 _____ «_____»_________2013 жылдың орнына














                                   Мазмұны

|1 Қолдану                                                                |           |
|саласы...................................................................|           |
|................................4                                        |           |
|2 Нормативті                                                             |           |
|сілтемелер...............................................................|           |
|...................4                                                     |           |
|3 Жалпы                                                                  |           |
|ережелер.................................................................|           |
|..........................4                                              |           |
|4 Оқу пәнінің /модульдің/                                                |           |
|мазмұны................................................................6 |           |
|5Білімалушылардың өздік  жұмыстарының тақырыптарының                     |           |
|тізімі...................................................................|           |
|..............................................9                          |           |
|6 Оқу - әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету                           |           |
|картасы...............................10                                 |           |
|7                                                                        |           |
|Әдебиеттер...............................................................|           |
|.....................................11                                  |           |
|                                                                         |           |































1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ

«Сызуды оқыту әдістемесі» пәні бойынша 5В010700 «Бейнелеу өнері  және  сызу»
мамандығына  арналған  оқу-әдістемелік  кешен  студенттерге   конструкторлық
құжаттармен жұмыс істеуге,  сондай-ақ  конструкторлық  құжаттардың  біріңғай
жүйесі стандарттарымен таныстырады. Оқу-әдістемелік кешен ең  негізгі  құжат
болып табылады.


2 НОРМАТИВТІ  СІЛТЕМЕЛЕР
    Оқытушыға арналған аталған бағдарлама  «Сызуды  оқыту  әдістемесі»  пән
бойынша оқу үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың  талаптары  мен
ұсыныстарына сай бекітіледі:
-  5В010700  «Бейнелеу  өнері  және  сызу»  мамандықтағы  мемлекеттік  жалпы
міндетті білім стандарты  ГОСО РК 6.08.063-2010,  Қазақстан  республикасының
білім және ғылым министрлігінің  3 ноября 2010 г., №  514  бұйрығы   бойынша
әрекетке енгізілді және бекітілді.
- «5В0107000» - «Бейнелеу өнері және сызу» мамандығына арналған  типтік  оқу
бағдарламасы;

- СТУ 042 - ГУ-4-2013 университета стандарты «Общие требования к  разработке
и оформлению учебно-методических комплексов дисциплин»;

-  ДП  042-1.01-2013   құжат  «Структура  и  содержание  учебно-методических
комплексов дисциплин».

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:
Сызуды оқытудың тарихы,  сызуды  оқытуда  оқу-тәрбиелік  процесстің  негізгі
әдістемелік  сұрақтары,  бағдарламалық  және  проблемалық  оқытудың  маңызы,
сызуды  оқыту  әдістемесінің  басқа  пәндермен  байланысы,  сызуды  оқытудың
кезеңдері  және  педагогикалық  ғылыми   зерттеу   әдістері.   Сызудан   оқу
жұмыстарын  ұйымдастырудың  принциптері,   әдіс-тәсілдері   мен   құралдары.
Сабақтан және мектептен тыс жұмыстарды ұйымдастыру.  Арнайы  оқу-әдістемелік
құжаттарды жасау және қолдану.

3.2 Пәнді оқу мақсаты:
Сызуды  оқытудың  әдіс-тәсілдерін  менгеріп  алу,  кеңістікте   көз   алдына
елестету кабілеттерін дамыту, оқушылардың  танымдық  іс-әрекеттерін  арттыру
әдістерін игеру. Жекешелік  және шығармашылық  қасиеттерін  дамыту,  болашақ
педагогикалық қызметінде білімдерді қажетке жаратуға қалыптастыру.
\
3.3 Пәнді оқытудың  негізгі міндеті:

   Білімалушыны сызбаларды оқу және орындаудағы әдіс-тәсілдерімен таныстыру,
оның техникалық сауаттылығын  және  сызу  әдістемесін  менгеруін  жетілдіру,
қазіргі заманғы  өндірістің  негізгі  заңдылықтарын  түсіну,  конструкторлық
модельдеу, шығармашылық және  зерттеу  жұмыстарын  дамыту.  Сызуды  оқытудың
әдіс-тәсілдерімен таныстыру.

   3.4 Оқытудың нәтижесі:
Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:
Білу:
-    пәні мен міндетін;
-   мамандық   бойынша   мемлекеттік   стандартқа    және    типтік    оқыту
бағдарламаларына  сай сызуды оқыту әдістемесі пәнінің негізгі мазмұнын;
-    педагогикалық және білім жетістіктер спектрін;
-    нәрселерді кеңістікте көз алдына елестетуді.
Игеру:
әдістемелік және оқыту әдебиеттерімен жұмыс істеуді;
сызуды оқыту әдістемелік тапсырмаларды шешуді;
оқу-әдістемелік құжаттарды құрастыруды;
педагогикалық қызметінде қажетке жаратуға қалыптастыруды.
Меңгеру:
    - мектепте сызуды оқыту әдітемесінің  негізгі ұғымдарын;
    - пайдалануды;
Қолдана білу:
- оқыту процессінде сызу аспаптарды, оқу-әдістемелік құжаттарды;
- сызба ережелерін сақтай отыру;
- сызуды оқыту әдіс-тәсілдерін пайдалану;
- сабақ барысында көрнекіліктерді пайдалан;
- дидактикалық ойындарды пайдалану.
Түсіну:
    - сызба техниканың тілі екенін;
    - сызбалардың өмірде қажеттілігін;
- сызуды оқытудың негізгі концепцияларын;
     - сызу сабаққа қойылатын жалпы, әдістемелік, тәрбиелік, талаптарды;
      -  сызу  пәні  бойынша  оқушылармен  әртүрлі   графикалық   жұмыстарды
ұйымдастыру және өткізуге талаптар;
-  сабақ  конспектілерін,   оқу   және   календарлық    жоспарларды   жазуға
талаптарды.

Істей алу:
- сызу пәні  бойынша  сабақ  ұйымдастырудың  классикалық  және  интерактивті
формаларын;
-  сызу пәні бойынша графикалық жұмысты ұйымдастыруды;
-  сызу сабақтарында қолданатын көрнекіліктерді, презентацияларды т.б.;
-  дидактикалық  әдістемелік ойындарды құрастыру;
Иемдену:
- білім беру саласында оқыту және оқу концепцияларын;
- мектепте сызуды оқытудың классикалық және жаңа әдістерін;
     - оқу іс-әрекетінің сызу теориясын  және  оқу  іс-әрекетінің  қалыптасу
жолдарын;
      -  сызу  сабақтарын  ұйымдастырудың  классикалық   және   интерактивті
формаларын;
      -сызу  пәнінен  сабаққа  қойылатын  жалпы,   әдістемелік,   тәрбиелік,
физиологиялық-гигиеналық талаптарды;
- сызуды оқытудың ұйымдастыру принциптерін.

3.5 Пән пререквизиттері:
- Сызу негіздері;
- машинақұрылыстық сызу..

3.6 Пән постреквизиттері:
- педагогикалық практика;
- дипломдық жұмыс;
- кәсіби шығармашылық міндет.
3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді:
                                                                     Кесте 1
|Курс                                          |Семес|Кредиттер            |
|                                              |тр   |                     |
|1                                             |ЛС    |ТС    |БОӨЖ   |БӨЖ  |
|Лекция:                                       |1     |2     |1,5    |4,5  |
|Кіріспе. Әдістеменің тарихына қысқаша шолу.   |      |      |       |     |
|Сызуды оқытудың бүгінгі жағдайы.  Сызуды      |      |      |       |     |
|оқытудың мақсаттары мен міндеттері.           |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Сызу сабақтарында қолданатын терминдер.       |      |      |       |     |
|Глоссарийді  құрастыру.                       |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Глоссарийді  құрастыру.                       |      |      |       |     |
| Лекция:                                      |2     |    2 |1,5    |4,5  |
|Сызуды оқыту әдістемесінің пәнаралық          |      |      |       |     |
|байланысы.   Педагогикалық ғылыми зерттеудің  |      |      |       |     |
|кезеңдері мен  әдістері.  Сызу оқу пән        |      |      |       |     |
|ретінде. Мектепте сызу пәннің құрымы мен      |      |      |       |     |
|мазмұны.                                      |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Сызу пәннің бағдарламасымен танысу және талдау|      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Глоссарийді  құрастыру.                       |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |2     |   2  |1,5    |4,5  |
|Мектепте сызуды оқытудың дидактикалық         |      |      |       |     |
|принциптері мен әдістері. Проблемдік және     |      |      |       |     |
|бағдарламалық оқыту. Сызудан оқулық жұмыстарды|      |      |       |     |
|ұйымдастыру және жоспарлау                    |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Күнтізбелі-тақырыптық жоспар құрастыру        |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Күнтізбелі-тақырыптық жоспар құрастыру        |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |2     |   2  |1,5    |4,5  |
|Оқушылардың кеңістікте елестету қабілеттерін  |      |      |       |     |
|қалыптастыру сабақтары. Сызу сабақтарында     |      |      |       |     |
|оқушылардың белсендіктерін арттыру            |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Күнтізбелі-тақырыптық жоспар құрастыру        |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Күнтізбелі-тақырыптық жоспар құрастыру        |      |      |       |     |
| Лекция:                                      |2     |2     |1,5    |4,5  |
|Сызу сабақтарының түрлері және сабақтың       |      |      |       |     |
|құрамы. Сабаққа қойылатын замануи талаптары.  |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|«Негізгі геометриялық салулар» тақырыбына     |      |      |       |     |
|арналған сабақтар. Сабақ жоспарын құрастыру.  |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Сабақ жоспарын құрастыру.                     |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |2     |2     |1,5    |4,5  |
|Оқулықтарды және көрнекіліктерді сабақта      |      |      |       |     |
|қолдану әдістері. Ақпаратты компьютерлік      |      |      |       |     |
|технологияларды және техникалық құралдарды    |      |      |       |     |
|қолдану әдістері                              |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|«Негізгі геометриялық салулар» тақырыбына     |      |      |       |     |
|сабақ жоспарын құрастыру.                     |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Сабақ жоспарын құрастыру.                     |      |      |       |     |
| Лекция:                                      |1     |   2  |1,5    |4,5  |
|Сызу кабинетінің құрал-жабдықтары. Сабақтан   |      |      |       |     |
|тыс жүргізілетін жұмыстар оның маңызы.        |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Модельдеу және құрастыру сабақтары.           |      |      |       |     |
|Геометриялық денелердің модельдерін жасау     |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Геометриялық денелердің модельдерін жасау     |      |      |       |     |
|Межелік бақылау №1                            |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |1     |   2  |1,5    |4,5  |
|Мұғалімнің  жай оқу  және интерактивтік       |      |      |       |     |
|тақтада  жұмыс істеу әдістері                 |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Геометриялық денелердің модельдерін жасау     |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Геометриялық денелердің модельдерін жасау     |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |1     |2     |1,5    |4,5  |
|Факультативтік сабақтар және элективті        |      |      |       |     |
|курстар. Сызудан үйірме жұмыстарын ұйымдастыру|      |      |       |     |
|және олимпиадаларға дайындық.                 |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Сызудан үйірме жұмыстарын  жоспарлау          |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Олимпиада тапсырмаларын дайындау              |      |      |       |     |
|Лекция:                                       |1     |2     |1,5    |4,5  |
|Сызу сабақтарында қолданатын ойын әдістері.   |      |      |       |     |
|Дидактикалық ойындарды құрастыру және жасау   |      |      |       |     |
|тәсілдері/лото, домино, сөзжұмбақтар, т.б./   |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |      |       |     |
|Дидактикалық ойындарды құрастыру және жасау   |      |      |       |     |
|тәсілдері/лото, домино, сөзжұмбақтар, т.б./   |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Дидактикалық ойындарды құрастыру және жасау   |      |      |       |     |
|тәсілдері/лото, домино, сөзжұмбақтар, т.б./   |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |2     |1,5    |4,5  |
|Дидактикалық ойындарды құрастыру және жасау   |      |      |       |     |
|тәсілдері/лото, домино, сөзжұмбақтар, т.б./   |      |      |       |     |
|                                              |      |      |       |     |
|БӨЖ: Дидактикалық ойындарды құрастыру және    |      |      |       |     |
|жасау тәсілдері/лото, домино, сөзжұмбақтар,   |      |      |       |     |
|т.б./                                         |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |2     |1,5    |4,5  |
|Сабақтың көрнекіліктерін жасау /тапсырма      |      |      |       |     |
|карточкалар т.б./                             |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Сабақтың көрнекіліктерін жасау /тапсырма      |      |      |       |     |
|карточкалар т.б./                             |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |2     |1,5    |4,5  |
|Сабақтың әдістемелік құжаттарын   әзірлеу,    |      |      |       |     |
|талдау, көрсету                               |      |      |       |     |
|БӨЖ:                                          |      |      |       |     |
|Сабаққа презентация жасау                     |      |      |       |     |
|/слайд-шоу, анимация  т.б./                   |      |      |       |     |
|Тәжірибелік сабақ:                            |      |2     |1,5    |4,5  |
|Презентацияларды  қолдану, көрсету            |      |      |       |     |
|Межелік бақылау №2                            |      |      |       |     |
|Барлығы: 135 сағат                            |15    |30    |22,5   |67,5 |

5 БІЛІМАЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАР ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІЛІМІ
5.1  Глоссарийді  құрастыру
5.2  Күнтізбелі-тақырыптық жоспар құрастыру
5.3 «Негізгі геометриялық салулар» тақырыбына  сабақ жоспарын құрастыру
5.4  Геометриялық денелердің модельдерін жасау
5.5  Олимпиада тапсырмаларын дайындау
5.6  Дидактикалық ойындарды құрастыру  және  жасау  тәсілдері/лото,  домино,
сөзжұмбақтар, т.б./
5.7  Сабақтың көрнекіліктерін жасау /тапсырма карточкалар т.б./
5.8  Сабаққа презентация жасау /слайд-шоу, анимация  т.б./

6  ОҚУ – ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

                                                                     Кесте 4
|Әдебиеттер және оқу-әдістемелік құжаттар|Дана саны|Студ.    |Қамтамасыз      |
|                                        |         |саны     |пайызы          |
|Есмуханов Ж.М. Сызу.- А.,1990 и А.,2001 |24+13    |4        |100%            |
|Есмұхан., Ж.М.   Сызу  9-сыныбына       |5        |4        |100%            |
|оқулық.-Алматы,2005                     |         |         |                |
|Боголюбов С.К., Воинов С.В. Черчение. - |2        |4        |50%             |
|М., 1982                                |         |         |                |
|Боголюбов С. К. Задачник по черчению. - |15       |4        |100%            |
|М., 1972                                |         |         |                |
|Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы      |1        |4        |25%             |
|машиностроения в черчении.В 2-х         |         |         |                |
|кн.Кн.1.М.,2000                         |         |         |                |
|Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы      |1        |4        |25%             |
|машиностроения в черчении.В 2-х         |         |         |                |
|кн.Кн.2.М.,2000                         |         |         |                |
|Ботвинников А. Д. и др. Черчение. -     |28       |4        |100%            |
|Алматы, 1990                            |         |         |                |
|Левицкий В.С. Машиностроительное        |21       |4        |100%            |
|черчение.- М., 1988                     |         |         |                |
|Боголюбов С.К., Воинов А.В.             |15       |4        |100%            |
|Машиностроительное черчение.- М., 1976  |         |         |                |

















7. ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі :
7. 1. Бейнелеу өнері және сызу /журналдар/.-2004-2015ж.
7.2  Жандосов Қ.Сызу пәнін оқытудың әдістемесі./ Бейнелеу өнері және сызу
/журнал/.- 2004 №3,

7.3 ДембинскийС.И., Кузьменко В.И. Методика преподавания черчения в средней
школе. – М.,1973
7.4 Методика  обучения черчению/под.ред. Е.А. Василенко.-М.,1990
Методика  обучения учащихся способам мысленного преобразования предметов по
их изображениям.- А-ата.,1986
БотвинниковА.Д., Вышнепольский И.С. Черчение в средней школе.-М.,1989
7.5  Преобрженская Н.Г. Сечение и разрезы на уроках черчения.- М.,1986

Қосымша:
7.6 Есмұхан Ж.М. Сызу 8-9., Алматы, Мектеп., 2002
7.7 Боголюбов С.К., ВоиновА.В. Черчение.- М.,1985
7.8 Боголюбов С.К. Задания по курсу черчения.- М.,1978
7.9 Родик, Хаскин, Справочное руководство по черчению

Пәндер