Файл қосу

Орыс мектептерінде қазақ тілін оқытудың инновациялық технологиялары. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары




|ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                     |
|3-деңгейлі СМЖ               |                 |                               |
|құжаты                       |ПОӘК             |                               |
|                             |                 |ПОӘК 042-18-28.1.08/02-2014    |
|ПОӘК  «орыс мектептерінде    |______2014 жылғы |                               |
|қазақ тілін оқытудың         |№ басылым        |                               |
|инновациялық технологиялары» |                 |                               |
|пәніне арналған              |                 |                               |
|оқу-әдістемелік материалдар  |                 |                               |






  5В 012100 Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті
                            мамандығына арналған
    «Орыс мектептерінде қазақ тілін оқытудың инновациялық технологиялары»
                      ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ




               СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ






















                                    СЕМЕЙ
                                    2014





                                   КІРІСПЕ


1 ӘЗІРЛЕГЕН
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті  қазақ тілінің
теориясы мен әдістемесі кафедрасының доценті, ф.ғ.к. Жақсыбаева Фарида
Задақызы
_____________    «___» ___________20___ жыл.

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1   Қазақ тілінің теоиясы мен әдістемесі кафедрасының  отырысында
қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  «___» ___________20___ жыл.

Кафедра меңгерушісі _______________ Жұмағұлова Ә.М.

2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20___ жыл.

Төрайым _________________Мұқанова Қ.Қ.

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20 ___жыл.


ОӘК төрағасы   _________________Искакова Г.К.

4  «____» __________  20___ж.  шыққан ПОӘК-нің
№ 1 БАСЫЛЫМЫ
















                                   Мазмұны

1  Жалпы ережелер
2  Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша  сағаттарға бөлу
3  Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
4  Курс форматы
5  Курс саясаты
6  Бағалау саясаты
  7  Әдебиеттер

































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


1.1  Оқытушы туралы жалпы мәлімет:

     Жақсыбаева Ф.З. –  қазақ тілі кафедрасының доценті, ф.ғ.к.

Кафедра: Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
Ақпараттық  қатынас:
Сабақ өтетін орын:  №8 оқу ғимараты, 318 дәрісхана
Кредит саны: 3

      1.2 Пәннің қысқаша сипаттамасы
      «Орыс мектептерінде қазақ тілін оқытудың инновациялық  технологиялары»
пәні бойынша студенттер сабақты  ұйымдастыру  жолдарын  меңгеріп,  мазмұныны
айқындап, сабақ өткізу әдістемелерін меңгереді.  «Орыс  мектептерінде  қазақ
тілін оқытудың инновациялық технологиялары» жоғары оқу орындарына  қойылатын
талаптар тұрғысынан ғылыми негізде және жылдар  бойғы  жинақталған  бай  іс-
тәжірибелік нәтижелер мен әдістемелік тұжырымдар ескеріле отырып  оқытылады.
  Сонымен  қатар,  қазақ  тілінің  оқытылу   жүйесі,   ерекшелік   сипаттары
көрсетіледі. Қазақ тілі әдістемесінің курсы қвазіргі әдістеме,  лингвистика,
халықтық   педагогика   және    психология    ғылымдарының    жетістіктеріне
негізделеді.

                                                                1.3    Пәнді
      оқытудың мақсаты
Қазақ тілін оқыту әдістемесібакалаврда тілдік категорияларды,  қандай  әдіс-
тәсілдер арқылы  үйретуге  болады  деген  мәселелерді  қарастырады.  Әдіскер
оқытушылар оларға педагогикалық қыр-сырымен жете таныстырып  қана  қоймайды,
қазақ тілін тиімді оқыта отырып, өзінің мамандығын құрметтеуге тәрбиелейді.
      1.4 Пәнді оқыту міндеттері
      Студенттерді  ұстаздық  мамандыққа  бейімдетудегі  қазақ  тілін  оқыту
әдістемесінің міндеті – сыныптық сабақтарды жүргізудің түрлері:
      - аудиториялық сабақтарды жүргізудің түрлері;
      - лекциялық сабақтар;
      - семинар сабақтары;
      - лабораториялық сабақтар;
      - педагогикалық практика өткізуге әзірлік.
      1.5 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек:
Қазақ тілі әдістемесінің қалыптасу, даму кезеңдері жайлы мағлұмат алады;
Күнтізбелік жоспар жасай білуге төселеді;
Сабақтық жоспар жасау тәжірибесін меңгереді;
Жазу жұмыстарын ұйымдастырып жүргізуді игереді.
Теориялық білімді практикада қолдана білуді үйренеді;
Зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады;
Кәсіби қарым-қатынас жағдайларын меңгереді
      1.6                      Курстың                      пререквизиттері:

      - Қазіргі қазақ тілі
      1.7 Курстың постреквизиті:
      - Қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлемі


                 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША  САҒАТТАРҒА
        БӨЛУ
                                                                     Кесте 1
|Тақырып атауы                  |Сағат саны                                         |
|                               |Дәріс  |Семинар|Лаб   |ОЖСӨЖ   |СӨЖ   |әдебиеттер   |
|1                              |2      |3      |4     |5       |6     |7            |
|1. Оқу орыс тілінде жүрілетін  |2      |1      |      |2       |2     |1, Б. 3-9    |
|мектептерде қазақ тілін        |       |       |      |        |      |2, Б. 3-8    |
|оқытудың үрдістеріне байланысты|       |       |      |        |      |3, Б. 3-11   |
|жаңа бағыт бойынша ізденістер. |       |       |      |        |      |4, Б. 3-12   |
|2. Білім берудегі инновациялық |2      |1      |      |2       |2     |1, Б. 12-23  |
|технологияларды пайдалану      |       |       |      |        |      |2, Б. 8-37   |
|ерекшеліктері.                 |       |       |      |        |      |3, Б. 11-20  |
|                               |       |       |      |        |      |4, Б. 12-23  |
|3. Инновациялық технологияларды|2      |1      |      |2       |2     |3, Б. 25-37  |
|қолдану                        |       |       |      |        |      |4, Б. 64-68  |
|                               |       |       |      |        |      |8, Б. 23-38  |
|                               |       |       |      |        |      |9, Б. 63-67  |
|4. Қазақ тілі сабағында        |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 37-53  |
|инновациялық технологияларды   |       |       |      |        |      |4, Б.38-78   |
|қолдану арқылы оқушылардың     |       |       |      |        |      |5, 24-28     |
|кәсіби шеберліктерін           |       |       |      |        |      |             |
|қалыптастыру                   |       |       |      |        |      |             |
|5. Қазақ тілі сабақтарында     |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 53-61  |
|тиімді тәсілдерді пайдалана    |       |       |      |        |      |4, Б. 80-92  |
|отырып, жеке тұлғаның кәсіби   |       |       |      |        |      |5, Б. 20-24  |
|біліктілігін арттыру.          |       |       |      |        |      |             |
|6. Инновациялық технологияларды|2      |1      |      |2       |2     |2, Б.63-68   |
|қазақ тілі пәні арқылы орыс    |       |       |      |        |      |4, Б.92-125  |
|аудитоиясының оқушыларына      |       |       |      |        |      |5, Б. 25-37  |
|меңгерту.                      |       |       |      |        |      |             |
|7.  Қазақ тілі сабағында       |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 52-68; |
|қолданылатын инновациялық      |       |       |      |        |      |79-132       |
|технологиялар  түрлері.        |       |       |      |        |      |4, Б.        |
|                               |       |       |      |        |      |126-134;     |
|                               |       |       |      |        |      |134-166      |
|                               |       |       |      |        |      |7, 38-41     |
|8. Қазақ  тілі  сабағында ойын |2      |1      |      |2       |2     |2, Б.133-148 |
|технологиясын қолдану арқылы   |       |       |      |        |      |4, Б. 166-183|
|оқушыларының тілге деген       |       |       |      |        |      |5, Б. 42-45  |
|қызығушылығын қалыптастыру.    |       |       |      |        |      |             |
|9. Тіл үйретуде ақпараттық     |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 148-164|
|технологияларды пайдалану      |       |       |      |        |      |4, Б. 183-190|
|тиімділігі.                    |       |       |      |        |      |5, Б. 46-48  |
|10. Оқытудың   озық            |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 164-178|
|технологиялары туралы жалпы    |       |       |      |        |      |4, Б. 191-207|
|түсінік                        |       |       |      |        |      |6, Б. 95-120 |
|11. Проблемалық оқыту          |2      |1      |      |2       |2     |2. Б. 179-200|
|технологиясы                   |       |       |      |        |      |             |
|                               |       |       |      |        |      |4, Б. 207-222|
|                               |       |       |      |        |      |6. Б. 121-132|
|12. Қазақ тілі сабағында       |2      |1      |      |2       |2     |2, Б.200-322 |
|деңгейлеп оқыту технологиясын  |       |       |      |        |      |4, Б.222-333 |
|қолданудың тиімділігі          |       |       |      |        |      |             |
|                               |       |       |      |        |      |8, Б. 12-24  |
|13. Қазақ тілі                 |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 200-322|
|сабағында  дамыта оқыту        |       |       |      |        |      |4, Б. 222-333|
|технолгиясын қолдану           |       |       |      |        |      |8, Б. 64-71  |
|тиімділігі.                    |       |       |      |        |      |             |
|14. Қашықтан оқыту технологиясы|2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 322-331|
|                               |       |       |      |        |      |4, Б. 333-344|
|                               |       |       |      |        |      |7, Б. 72-81  |
|15. Инновациялық               |2      |1      |      |2       |2     |2, Б. 332-349|
|технологияларды қазақ тілі     |       |       |      |        |      |4, Б.344-358 |
|сабағында қолданудың тиімді    |       |       |      |        |      |3, Б. 82-86  |
|жолдары.                       |       |       |      |        |      |             |

3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
      Семинар тақырыптары, онда қарастырылатын сұрақтар  қазақ  тілін  оқыту
әдістемесінің  өзекті  теориялық  және  методологиялық  мәселелерін  кеңінен
қамтиды. Студенттің білімді өз бетімен  алуға  ұмтылушылығын,  ізденімпаздық
қабілетін  арттыру  мақсат  етіледі.  Студенттен   әр  семинардың   берілген
сұрақтарына тыңғылықты әзірленуі талап етіледі. Ол үшін студент  көрсетілген
әдебиеттер бойынша әрбір сұрақтың мәнін ашатындай конспект  әзірлеуі  қажет.
Бұл  біріншіден,  білімінің  жүйелілігін,  үздіксіздігін  қамтамасыз  етеді.
Екіншіден, дайын конспектінің өздік жұмысты  орындау,  коллоквиум,  кезеңдік
және  қорытынды  бақылауға  дайындалу  барысында  пайдасы  зор.   Семинардың
тақырыбымен танысып алған соң, қажетті әдебиеттерді іріктеп алу керек.   Бір
сұрақтың  айналасында   айтылған   түрлі   авторлардың   пікірлеріне   іштей
салыстырулар жасап,   түйінді  жерлерін  қағаз  бетіне  түсіру  керек.   Осы
мәселе төңірегіндегі өз ойыңыз қандай, соны дәйектеңіз.  Бұдан  соң  белгілі
бір  тұжырымды  дәлелдеу  үшін  өзіңіз  оқыған  көркем   туындылардан,   сын
мақалалардан   мысалдар  келтіріңіз.   Келесі  семинарларда  алдыңғы   өткен
сабақтарда дайындаған материалдарыңызды, алған біліміңізді  дұрыс  пайдалана
біліп, жаңа тақырыпппен байланыстырып отырыңыз.  Әр  тақырыпты  өткен  кезде
ұсынылып   отырған   көркем   мәтіндермен    мұқият   танысып,   көрсетілген
үзінділерін  жатқа  оқу  қажет.  Семинар  барысында  теориялық   мәселелерді
меңгерумен қатар мәтінді жатқа білу талап етіледі. Емтихан алдында  мәтіндік
тест  алынады.


      4  КУРС ФОРМАТЫ
      Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды
талқылау және әртүрлі тапсырмаларды  орындау кіреді. Әрбір  сабаққа  студент
әдебиеттің  негізгі  және  қосымша   қайнар   көздерінің   тізіміне   сәйкес
дайындалуы  керек   (негізгі   бөлімдер   мен   бөлімшелер   әрбір   сабақта
нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған студенттер  автоматты  түрде
0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді.
      Негізгі  ұғымдар  дәрістерде  ұсынылады  және  түсіндіріледі.  Сабаққа
қатысу және дәрісте  негізгі ұғымдарды,  түсіндірмелерді  және  мәліметтерді
жазып алу студенттің міндеті болып табылады.  Егер  студент  қандай  да  бір
жағдайлармен дәріске қатыспаған жағдайда, дәрістің материалын топтағы  басқа
студенттен алуы керек. Оқытушы материалды бір де бір студентке дәрістің  бір
де бір уақытында босату себебіне қарамастан ұсынбайды.
      ОЖСӨЖ мақсаты –  әдістеме    саласына  байланысты  зерттеу  еңбектерді
қарастыру.
      ОЖСӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады:
      - курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi;
      - әдістеме ғылымы және оның ерекшелiктерi туралы.
      Студенттердің өздік жұмысы – бұл тұлғаның  жеке  танымды  қызметі,  ол
өзіне тек қана алған білімін бекітіп  қоймауы,  сонымен  қатар  жеке  тілдік
тұжырым-ойлау процесі болып табылады. Өзіндік жағынан  ол  келешек  маманның
жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды.
      Өздік  жұмыс  сонымен  қатар   студенттің   максималды   белсенділігін
қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы  ғылыми  зерттеу,  қоғамдық  және
өндірістік қызметтерде көрінеді.


      5  КУРС САЯСАТЫ
      Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы  саны  шығарылады.
Жиынтық бағаны шығару  үшін  әрбір  тапсырма,  сабаққа  қатысуы,  СӨЖ,  ОСӨЖ
тапсырмаларын,  тиісті  жаттығу  жұмыстарын   орындағаны   жөніндегі    ұпай
жиынтығы, кезеңдік, қорытынды  бақылау  нәтижелері  т.б.  түгел  ескеріледі.
Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті   тапсырмалар  сессияның
соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай  жинақтай  алмаған  студент
емтиханға жіберілмейді. Әрбір тақырыпты өтеу   міндеті,  өтілген  материалды
меңгеру деңгейі тест, жатқа  жазу,  бақылау  түрінде  тексеріледі.  Себепсіз
сағат босатсаңыз қосымша  шығармашылық  жұмыс  беріледі.  Сабақтан  екі  рет
кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі.



      6  БАҒАЛАУ САЯСАТЫ


   |Апта                                    |1                                |
|Дәріс        |        30 ұпай           |                30 ұпай          |
|Семинар      |                          |15                               |
|Барлығы      | 300 ұпай                 |  300 ұпай                       |
|Емтихан      |                                  400 ұпай                  |
|қорытынды    |                                 1000 ұпай                  |


   7. ӘДЕБИЕТТЕР
   7.1.   Негізгі әдебиеттер:
    7.1. З.Бейсембайқызы. Қазақ тілін оқыту әдістемесі. – Алматы, 2002
    7.1.2. З.Бейсембайқызы. Қазақ тілін модуль негізінде оқыту. А., 2001
    7.1.3. Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
    тұжырымдамасы /Қазақстан жоғары мектебі №1, 2004. 5-20-66.
    7.1.4.  Қазақ  тілін  оқыту  методикасы.  Жалпы  редакциясын  басқарған
    Б.Құлмағамбетова -Ал.:«Мектеп», 1988
    7.1.5. С.Қазыбайұлы.Мектепте қазақ тілін оқыту тәсілдері.-Алматы 1997
    7.1.6. Д.Әлімжанов, Ы.Маманов. Қазақ тілін оқыту методикасы- А., 1965
    7.1.7. З.Бейсембаева. Қазак тілін оқыту әдістемесі.Алматы, 2002
    7.1.8. Ш.Сарыбаев. Қазақтілі методикасының кейбір мәселелері. 1956
    7.1.9.  Қ.Т.Қабиева.  Сөйлемдегі  сөздердің  байланысы  жөнінде-Алматы:
    Анатілі,1985.
    7.1.10. Ф.Мұсабекова.  Тыныс  белгілерін  оқытудың  кейбір  мәселелері-
    Алматы:Мектеп,1959
    7.1.11. К.Ж.Бұзаубакова.Жаңа педагогикалық технология. А.,2004
    7.1.12. Т.Әбдікәрімова,Т.Әбдіғалиева,К.Шәймерденова. Қазақ тілін  оқыту
    әдістемесі,А.1999
    7.1.13. Х.Арғынов. Қазак тілі методикасы. А.,1974
    7.1.14. Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения  иностранным
    языкам. Москва - 1986.
    7.1.15. Ф.Оразбаева. Тілдік қатынас: теориясы және әдістемесі, А.,2000
    7.1.16. М.Махмугов. Современный урок. Москва,1985
    7.1.17. П.Д.Әлімжанов. Қазақ тілінде морфологияны  оқыту  методикасының
    кейбір мәселелері-Алматы,1972
    7.1.18.3.Бейсембайқызы. Қазақ тілін модуль негізінде оқыту. А.,2001
    7.1.19.0ралбаева Н, Жаксылықова К.  Орыс  тіліндегі  мектептерде  казақ
    тілін оқыту әдістемесі -Алматы, 1996.
    7.1.20.Ильин  Е.Н.  Тіл  табыса  білу  өнері.  Педагогикалық   ізденіс.
    М.,1989.
    7.1.21.Ә.Ишмұхамедов. Қызықты грамматика.А., 1995
    7.1.22. Жұбанов Қ «Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер» А., 1999
    7.1.23.Құрманова  Н.Ж.  Сөз  тіркесін   оқыту   барысында   оқушылардың
    логикалық ойлау  мәдениетін  қалыптастырудың  әдістері  мен  тәсілдері.
    Алматы-1998.
    7.1.24.Кәтенбаева Б.,Нұрғалиева М. Морфологияны оқытудың методикасы.А.,
    1975.
    7.1.25.Әлімжанов Д.  Қазақ  тілінде  морфологияны  оқыту  методикасының
    кейбір мәселелері.А., 1972.
    7.1.26.Рахметова Р.С. Сөз тіркесі синтаксисі және оны оқыту әдістемесі.
    А., 2003
    7.1.27. Нұржанова Ж. Қазақ тілін тиімді оқыту жолдары. А., 2001.
    7.1.28.   0разбаева   Ф.Ш.,Рахметова    Р.С.    Қазақ    тілін    оқыту
    әдістемесі.А.,2005.
    7.1.29. Жүнісбек Ә. Қазақ тілін оқыту әдістемесі.А., 1998.
    7.2 Қосымша әдебиет:
    7.2.1 Жанпейсова М.М. Технология модульного обучения.Актобе-1998.
    7.2.2. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. М.Д998.
    7.2.3.   Гузеев   В.В.   Планирование   результатов    образования    и
    образовательная технология. М.,2001.
    7.2.4. Тұрғынбаева Б.А. Дамыта оқыту технологиялары. А., 2000
    7.2.5..  Амонашвили   Ш.А.,Лысенкова   С.Н.,Волвов   И.П.,Педагогикалық
    ізденіс.А.,1989.
    7.2.6.Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. Москва, 1989.
    7.2.7.М.Көккөзова, САбақан. Әдіскер тағылымы. Алматы, 2000.
    7.2.8. Ә.Исабаев. Қазақ тілін оқыту методикасы. Ташкент-2003.
    7.2.9. А.Әбілқаев. Қазақ тілін оқыту әдістемесі. Алматы-1995.
    7.2.10. Н.Оразахынованың «Шеберлік  класы»  Сатылай  комплексті  талдау
    (синтаксис). Алматы-2002.
      7.2.11. Қазак тілі окулықтары мен бағдарламалары
Пәндер