Файл қосу
Функционалды стилистика пәні
|Қазақстан Республикасының білім және ғылым министрлігі | |Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік Университеті | |3 деңгейлі СМЖ құжаты | ПОӘК | | | | | | | | |УМКД 042-18-17.1.09./01-2013| |ПОӘК |Басылым № 2 | | |«Шетел және қазақ | | | |тілдерінің функциональды | | | |стилистикасы» пәні бойынша | | | |студенттерге арналған | | | |жұмыс | | | |бағдарламасы | | | ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН «Шетел және қазақ тілдерінің функциональды стилистикасы» пәні бойынша 050207 «Аударма ісі» мамандығына арналған ПӘННІҢ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Кіріспе Кіріспе 1 ЖАСАЛЫНДЫ Құрастырған Калимова Ж.У. «Аударма теориясы мен практикасы» кафедрасының доценті 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1. Аударма теориясы жэне практикасы кафедрасында Хаттама№ 1 «_02_» 09 2013 ж. Кафедра меңгерушісі __________ Калимова Ж.У. 2.2.Гуманитарлық –заң факультетінің оқу-эдістемелік бюросында Хаттама№ 1 «17 » 09 .2012ж Оқу- эдістемелік бюро бастығы______________ Кеңесбаева Ш.С. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу - эдістемелік Кеңесінің мэжілінде мақұлданды жэне басылымға ұсынылды. ОӘК төрайымы, оқу-әдістемелік жұмыс бойынша проректор ___________________ Искакова Г. К. Хаттама № 1 « 18 » 09. 20133 4 Алмастырылды Басылым № 1 27.09.2012. Мазмұны 1 Жалпы мәліметтер 2 Пәнді үйрену жөніндегі әдістемелік нұсқаулар 3 Курс форматы және саясаты 4 Студенттер білімін бағалау саясатыПолитика выставления оценок 5 Пәннің мазмұны мен сағаттың сабақ түріне байланысты бөлінуі 6 СОӨЖ және СӨЖ мазмұны 7 Пән бойынша оқу процесінің күнтізбелік графигі 1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1. Оқытушы және пән жөнінде жалпы мәлімет • Калимова Жибек Усембаевна, кафедра доценті • Аударма теориясы және практикасы кафедрасы • Глинка көшесі 20 а, аудитория 903 • Байланыс телефоны: тел. 56-17-81 ішкі 2022; • Сабақтың өтетін орыны 910 дәрісхана • Барлық кредит саны __2__ 1..2 Курс туралы қысқаша мағлұмат: Функциональды стилистика студенттерінің оқып жатқан шетел тілінің фонетика, грамматика (практикалық және теориялық), лексикология, фразеология және аударма саласынан алатын теориялық біліміне сүйенеді. Бұл курс студенттердің стилдік танымын арттыруға бағытталған. Жоғарғы оқу орындарында стилистиканы оқыту, әсіресе аударма ісі мамандығында теориялық және практикалық мақсатты көздейді. Функциональды стилистика курсының негізгі мақсаты студенттерге тілдегі стилистикалық құралдармен олардың жүйесі жайлы теориялық білім беру және әр түрлі стильдегі тілдің функцияларын, функциональды стильдің бөліну критерияларын баяндау, аударма қызметінде әртүрлі функциональды стильді теңбе тең қолдану әдісін қалыптастыру 1.3 Пәнді оқудың мақсаты:: Функционалды стилистика курсы студенттердің стилдік танымын арттыруға бағытталған. Курстың негізгі мақсаты студенттерге тілдегі стилистикалық құралдармен олардың жүйесі жайлы теориялық білім беру және әр түрлі стильдегі тілдің функцияларын, функциональды стильдің бөліну критерийлерін баяндау, аударма жасау барысында әртүрлі функционалды стильді теңбе тең қолдану әдісін қалыптастыру. 1.4 Пәннің негiзгi мiндеттерi: - оқылатын тілдің стильдік жүйесінің қазіргі жағдайы туралы жалпы сипаттама беру; - студенттерді тілдің стильдік құралдары мен стильдік тәсілдері мәнерлеп көрсетуге қажетті деңгейде білім беру және олардың мәтіндегі қызметін анықтау; - студенттердің стилистикалық категорияларды көркем тексті талдауда, газеттік, ғылыми-техникалық, экономикалық, заңгерлік, медициналық және басқа текстерде және арнайы құжаттарда дипломатикалық, заңгерлік, іскерлік, әскери т.б. салаларда практикалық тұрғыдан қолдана білу қабілеттілігін арттыру. 1.5 Пәнді оқып-үйрену барысында барысында студент міндетті: - стилистика ғылымының зерттеу объектісін және саларын, оның басқа тілдік ғылымдармен байланысын, стилистиканың отан және шетел тіл біліміндегі даму бағыттарын, тіл мәдениетінің нормативтік, коммуникативтік және этикалық деңгейлерін, стильдік тәсілдер мен троптың тұрлері, олардың жіктелуі және қызметін, тілдің лексикалық-фразеологиялық жіне грамматикалық көркемдеуіш тәсілдерін, функционалды стильдердің сипаттамасы мен жіктелін білуге; - ғылым ретінде стилистиканың қалыптасу кезеңдерін, слиль ұғымын және стиль жөнінде түрлі трактовкаларды (көзқарастарды), тілдің сөздік құрамының стильдік тұрғыдн топтасуын, түрлі стильдік тәсілдер мен тілдің мәнерлеу, көркемдеуіш құралдарының қызметін, функционалды стильдің классификациясын, оның коммуникативті мақсатын, белгілі бір жанрдағы және функционалды стильдегі тіл мен мәтін ерекшеліктерін меңгеруге; - стилистика пәнінің өзге тіл ғылымдары арасынан алатын орнын, стилистика ғылымдардың зерттеу нысандарын және зерттеу әдіс-тәсілдері, функционалды стильдер түрін және оладың аударма жасау барында атқаратын рөлін игеруге; - түрлі стильдік тәсілдер мен көркемдеуіш құралдарды, мәтіннің құрылымын фонетикалық, морфологиялық, лексикалық, синтаксистіктұрғыдан саралай білуге және тілдің фонетикалық, лексикалық, фразеологиялық және грамматикалық тәсілдерін айқынауға қабілетті болуға; - тіл туралы қазіргі ғылымдағы /нормалар туралы ұғымды, стилистика бойынша теориялық мәліметтерді, түрлі пікірлер мен бағыттарды, стильдік құралдар және олардың берілу жолдарын, тілдік варианттылық жіне оның түрлі тілдік деңгейде көрінуін, оқылатын тілдің сөздік қорының стильдік тұрғыдан ( бейтарап лексика, стильдік айшықталған лексика т.б.) болып саралануын, функционалдық стильдің тілдік ерекшеліктерін, сөйлеу түрлері, стильдік ерекшеліктерді түсінуге; - стилистика ғылымының қазіргі кезеңдегі жағдайы туралы,тілдің стилистикалық құралдары мен стилистикалық тәсілдерінен, функционалды стилистика жөніндегі негізгі ұғымдар, стиль және оның негізгі сипаттамасынан, стильдік құралдар және олардың берілу жолдарынан, тілдік варианттылық және оның түрлі тілдік деңгейде көрінуі, функционалды стильдің анықтамасы. критерийлері.Функционалды стильдерді жүйелеу критерийлері, олардың стильдік сипаты. Функционалды стильдердің өзара тығыз байланыстылығы жөнінде хабары болуы; - студенттердің тілдің стильдік құралдары мен стильдік тәсілдерін айқындай алуға және мәнерлеп көрсетуге қажетті деңгейде біліліктілікті меңгеріп, стильдік құралдары мен тәсілдердің мәтіндегі қызметін айқындауға, алған теориялық білімдерін практикалық тұрғыдан қолдану білуге, мәтіндегі көркемдеуіш құралдары мен стильдік тәсілдерді айқындауға, көркем мәтіндегі автордың жеке стиль ерекшеліктерін көрсете білуге, кез-келген функционалды бағыттағы мәтінді стильдік тұрғыдан та технилдаукасын меңгеруге, мәтіннің қандай функциональды стильге жататынын анықтауға, түрлі функционалды стилдің линвостилистикалық мінездеме бере алуға қол жеткізуі міндетті. 1.6 Пәннің пререквизиті «Практикалық фонетика», «Практикалық грамматика», «Оқылатын тіл теориясы негіздері». 1.7 Пәннің постреквизиті «Көркем аударма», « Информативтық аударма», «Лингвострановедение»,«Ауызша аударма», «Жазбаша аударма.» «Сөйлеу мәдениеті практикумы». 2. ПӘН МАЗМҰНЫ САБАҚТЫҢ ТҮРЛЕРІНЕ ҚАРАЙ САҒАТҚА БӨЛУ |№ | Тақырып атауы | |Практ.|СӨОЖ |СӨЖ |Әдебиет | | | |Дәріс | | | | | |1. |Функционалды стилистика пәні |1 |1 | 1 | 3 |1. Арнольд | | |. Оның негізгі бөлімдері мен | | | | |И.В. | | |салалары. Стилистиканың басқа| | | | |Стилистика | | |тілдік ғылымдармен байланысы.| | | | |современного| | | | | | | |английского | | | | | | | |языка. Л. | | | | | | | |1981. | | | | | | | |2.Гальперин | | | | | | | |И.Р. | | | | | | | |Стилистика. | | | | | | | |М., 1997. | | | | | | | |3.Кухаренко | | | | | | | |В.А. | | | | | | | |Практикум по| | | | | | | |стилистике | | | | | | | |английского | | | | | | | |языка. | | | | | | | |Винница, | | | | | | | |2000 | |2. |Стилистиканың отан және шетел|1 |1 | 1 | 3 |Аталған | | |тіл біліміндегі даму | | | | |авторлар | | |бағыттары. Әдеби тіл және | | | | | | | |оның түрлері. Норма | | | | | | | |категориясы және оның | | | | | | | |стилистикадағы ролі. | | | | | | | |Типология нормасы. | | | | | | |3. |Тілдік варианттылық және оның|1 |1 |1 |3 |Аталған | | |түрлі тілдік деңгейде көрінуі| | | | |авторлар | | |Тіл мәдениетінің нормативтік,| | | | | | | |коммуникативтік және этикалық| | | | | | | |деңгейлері. Сөйлеудің | | | | | | | |негізгі регистрлері. Стиль | | | | | | | |ұғымының анықтамасы. | | | | | | |4. |Стильдік тәсілдер мен троптың|1 |1 |1 |3 |Аталған | | |тұрлері, олардың жіктелуі | | | | |авторлар | | |және қызметі. | | | | | | |5. |Оқылатын тілдің сөздігін |1 |1 | |3 |Аталған | | |стильдік тұрғыдан айқындау: | | | | |авторлар | | |стильдік бейтарап және | | | | | | | |стильдік айшықталған | | | | | | | |лексика. Синонимдік | | | | | | | |тәсілдердің берілуі: стильдік| | | | | | | |синонимдер, контексті | | | | | | | |синонимдер. | | | | | | |6. |Сөзжасамның коркемдеуіш |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |мүмкіндіктері. | | | | |авторлар | | |Стильдік тәсілдер мен троптың| | | | | | | |түрлері, олардың жіктелуі | | | | | | | |жіне қызметі. | | | | | | | |Фразеологизмдердің стильдік | | | | | | | |мүмкіндіктері | | | | | | |7. |Стильдік тәсілдер мен троптың|1 |1 |1 |3 |Аталған | | |түрлері, олардың жіктелуі | | | | |авторлар | | |және | | | | | | | |қызметі.Лексикалық-фразеологи| | | | | | | |ялық көркемдеуіш тәсілдер | | | | | | | |және и стильдік тәсілдер. | | | | | | |8. |Фонетикалық көркемдеуіш |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |құралдар және стильдік | | | | |авторлар | | |фигуралар. Графикалық | | | | | | | |көркемдеуіш құралдар | | | | | | |9. |Функционалды стильдер. |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |Функционалды стильдің | | | | |авторлар | | |анықтамасы. | | | | | | | |критерийлері.Функционалды | | | | | | | |стильдерді жүйелеу | | | | | | | |критерийлері, олардың | | | | | | | |стильдік сипаты. | | | | | | |10. |функционалды стильдердің |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |стильдік ерекшеліктері | | | | |авторлар | |11. |Функционалды стильдердің өз |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |ара қатынасы. | | | | |авторлар | | |Стильдің өз ішіндегі | | | | | | | |функционалды стильдерді | | | | | | | |айқындау: подстильдер, | | | | | | | |жанрлар, | | | | | | |12. |Көркем әдебиеттің |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |функционалды-коммуникативтік | | | | |авторлар | | |және лингво-стильдік | | | | | | | |ерекшеліктері. | | | | | | | |Көркем әдебиеттің эстетикалық| | | | | | | |қызметі. автордың жеке стилі.| | | | | | |13. |Публицистикалық стиль, оның |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |негізгі қызметі және стильдік| | | | |авторлар | | |ерекшеліктері. | | | | | | |14. |Ғылыми стиль, оның его |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |коммуникативті-танымдық | | | | |авторлар | | |қызметі | | | | | | |15. |Ресми-іскерлік стилі, оның |1 |1 |1 |3 |Аталған | | |негізгі қызметі. Стильдік | | | | |авторлар | | |ерекшеліктері, | | | | | | 3 ПӘНДІ ҮЙРЕНУГЕ ҚАЖЕТ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР Функционалды стилистика курсы коммуникативтік негізде құрылады және шет тілінде сөйлеу мәдениетінің дамуында маңызды практикалық ұғымға ие. Бұл курс соңғы жылында дәріс, семинар және практикалық сабақ түрінде оқытылады.Дәрісте қазіргі шет тіліндегі функционалды стилистиканың негізгі және жалпы мәселелерінің жүйелік мазмұны беріледі. Дәрістік курста студенттерге оқытудың ең маңыздысы стилистиканың жалпы принциптері, стилдің жүйелік негізі, қарым-қатынастың әр түрлі сферасындағы тілдік құралдарды қалыптастыруды басқаратын заңдар, функционалды стилдің спецификасының белгілері мен зерттелетінін көрсету. Аударма факультетінің спецификасы шет және ана тілінің стилистикалық құбылыстарын салыстыруға негізделуін талап етеді. Бұл студентерге сол тілдердің стилистикалық жүйесімен және бір тілден екінші тілге аударудың қиындықтарымен терең танысуға мүмкіндік береді. Семинар сабақтарының мақсаты студенттермен функционалды стилистиканың негізгі және жалпы мәселелер ұғымын тереңірек қарастыру. Семинар қойылған сұрақтарға талқылау жүргізіледі. Студенттердің тақырыпқа қатысты /дәріс курсына кірмейтін/ өзіндік орындаған хабарламалары тыңдалады. Практикалық сабақтарда студенттер әр түрлі стилдегі интерпретация тәсілімен танысады. Анализ барысында стилистикалық синоним мәселелері қарастырылады, текстің анықтаушы стилистік белгілері байқалады, ана тілдегі аудармамен салыстыру жүргізіледі. Анализ материалдары ретінде әр түрлі функционалды стилдегі және жанрдағы түпнұсқалық текстер қолданылады. Дәрістер, семинар, практикалық сабақтар студенттердің творчестволық ойлауын, материал бақылауының нәтижесімен қорытындысын шығаруды, лингвистикалық және аударма компетенциясын байыту және де шет тілінде сөйлеуді жетілдіруі қажет. Курс бағдарламасы типтік оқу жоспарында /мемлекеттік стандарттық талап/ стилистиканы оқытуға арналған оқу сағатының есебінен құрылған. Курс аяқталғанда алған білімі бойынша қорытынды бақылау жұмысы жүргізіледі. 4. КУРС ФОРМАТЫ «Функционалды стилистика» курсына 5В020700 – «Аударма iсi» мамандығы оқу жоспарына сәйкес 15 сағ. дәрiс, 15 сағ. практикалық сабақ, 15 сағ.СОӨЖ және 45 сағ. СӨЖ жоспарланған. СОӨЖ өтiлген теориялық материалдарды жүйеге келтiру, және тақырыпьарды бекiту үшiн практикалық тапсырмаларды орындалады (тілдің стильдік және экспрессивтік тәсілдері, тілдің сөздігін стильдік тұрғыдан айқындауға, функционалды стиль түрлеріне талдау жасау). СОӨЖ және СӨЖ тапсырмаларына типтiк бағдарламаға сәйкес тақырыпьар ұсынылады. 5 КУРС САЯСАТЫ Сессияны табысты тапсырудын шарттары: • сабаққа тиянақты қатысу және ООӨЖ тапсырмаларын белсендi түрде орындау, • өэдiк жұмыстарды мерзiмiнде тапсыру • теориялық материалдарды меңгеру, практикалық жаттығуларды орындау; • межелiк бақылау сабаққа қатысу, ООӨЖ және ОӨЖ тапсырмалырын тиянақты орындау нәтижелерiн ескере отырып қойылады; • аталған пәннен емтихан тест түрiнде қабылданыды. Оқытушынын талаптары: А) Сабаққа кешiкпеу және сабақты босатпау; Б) Сабаққа кешiккен жағдайда өтiлген материалды өз бетiмен оқып алу; В) Өздiк жұмысты өз мерзiмiнде тапсыру. 6. СТУДЕТТЕРДІҢ БІЛІМІН БАҒАЛАУ САЯСАТЫ «ФУНКЦИОНАЛДЫ СТИЛИСТИКА» ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ҮРДІСІНІҢ КҮНТІ3БЕЛІК КЕСТЕСІ |\ апта |1 |2 | | | | | |Бақылау | | | |түрі | | | Түрлi жұмыс түрлерiн бағалу критерийi : 1- 8 апта аралығы 1. Сабаққа қатысу және аудиториялық сабақтарға дайындық – 30 (1-8 апта аралығы) 2. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 1- 3 тақырыптар) – 36 3. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 4. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 4-5 тақырыптар) – 36 5. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 6. Үй тапсырмасы – 30 (ОӨЖ) 6. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 6-7- тпақырып) – 36 7. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 8. Үй тапсырмасы – 30 (ОӨЖ) 8. 1 –ші межелік бақылау (1- 7 дәріс тақырыптары бойынша кешендік тестілеу) - 75 1-7 апталар бойынша жалпы қортынды – 300 8 - 15 апта аралығы 1. Сабаққа қатысу және аудиториялық сабақтарға дайындық – 30 (9-15 апта аралығы) 2. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 8 - 10 тақырыптар) – 39 3. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 4. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 11-12 -тақырыптар) – 26 5. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 6. Үй тапсырмасы (ОСЖ) – 30 7. Семинар сұрақтары бойынша ағымдағы бақылау ( 13-15 -тақырыптар) – 38 8. Практикалық тапсырмаларды орындау – 15 (ООӨЖ) 9. Үй тапсырмасы (ОСЖ) – 30 10. 2 –ші межелік бақылау (1- 7 дәріс тақырыптары бойынша кешендік тестілеу) - 75 8-15 апталар бойынша жалпы қортынды – 300 Емтихан баллы – 400 2 межелік бақылау бойынша қортынды балл – 1000. 8 Әдебиет 8.1 Негізгі әдебиет: 1. Арнольд И.В. Стилистика современного английского языка. Л. 1981. 2. Гальперин И.Р. Стилистика. М., 1968, 1977 3. Кухаренко В.П. Семинары по стилистике английского языка 8.2 Қосымша әдебиет 1. Будагов Р.А. Литературные языки и языковые стили. М., 1967. 2. Будагов Р.А.Борьба идей и направлений в языкознании нашего времени.М., 1978. 3. Виноградов В.В. Стилистика. Теория поэтической речи. Поэтика. М., 1963. 4. Виноградов В.М. Проблемы русской стилистики.М., 1961. 5. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. М., 1981. 6. Долинин К.А. Интерпретация текста. М., 1985. 7. Домашнев А.И. и др. Интерпретация художественного текста. М., 1983. 8.Кожина М.Н. К основаниям функциональной стилистики. Пермь. 1968. 9.Кузнецов М.Д., Скребнев Ю.М. Стилистика английского языка. Л., 1960. 10.Кухаренко В.П. Интерпретация текста. М.., 1984. 11.Телия В.Н. Коннотативный аспект семантики номинативных единиц. М., Наука, 1986. 12.Телия В.Н. Теория метафоры. М., Наука, 1990. 13.Щадрин Н.Л. Сопоставительная стилистика и теория перевода. Изв. АНСССР СЛЯ 1982.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz