Файл қосу

Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының бағыттары







                                              |Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі                                 |
|Семей қаласының  Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті                          |
|Педагогикалық факультеті                                                            |
|     3 деңгейдегі СМК құжаты    |       ПОӘК    |ПОӘК 042-18.30. 1.20.01. -2014      |
|                                |03.09.2014     |                                    |
|                                |№2 басылым     |                                    |
| «Бастауыш мектептегі тәрбие    |               |                                    |
|жұмысының теориясы мен          |               |                                    |
|әдістемесі» пәнінен студенттерге|               |                                    |
|арналған жұмыс бағдарламасы     |               |                                    |








       «Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі»
                        пәнін оқыту-әдістемелік кешен



         5В010200 – «Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі»
                            мамандығына арналған






                 Оқытушыға  арналған оқу жұмыс бағдарламасы
















































                                    Семей
                                    2014
|ПОӘК 042-18.30.1.20.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |9 беттің 2-сі           |


                                  Алғы сөз




1. Құрастырған
Құрастырған:  ____________________    Серикова  Н.У., Оралбекова Б.С.
«Педагогика» кафедрасының доцент м.а., оқытушысы,
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
«03 »    09            2014 ж.

2. Талқыланды
2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің
«Педагогика» кафедрасы отырысында қарастырылды.
Хаттама №1      «03 » қыркүйек            2014 ж.


      Кафедра меңгерушісі: __________  Джанбубекова М.З.


2.2. Факультеттің оқу-әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды.
Хаттама №1    «05» қыркүйек                                     2014 ж.


      Төрайымы: __________ Ахметова Т. Ш.

3. бекітілді
Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесі отырысында баспаға жіберуге ұсынылды

және  мақұлданды.
Хаттама №1   «11» қыркүйек    2014 ж.


      ОӘК төрайымы:  _______________ Искакова Г.К.

4. Алғашқы рет енгізілді
(«03» _____09_______ 2013 __ж.   №1__  басылымның орнына)














|ПОӘК 042-18.30.1.20.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |9 беттің 3-сі           |





                                   МАЗМҰНЫ

|Қолданылу облысы                                         |       |
|Нормативті сілтемелер                                    |       |
|Жалпы жағдайлар                                          |       |
|Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасының мазмұны     |       |
|Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары             |       |
|Пән бойынша оқу-әдістемелік карта                        |       |
|Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы         |       |
|Әдебиеттер                                               |       |





   |ПОӘК 042-18.30.1.20.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |9 беттің 4-сі           |



         1. Қолданылу облысы


«Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі » пәнін оқыту-
әдістемелік кешенге енетін  оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы
5В010200 – Бастауыш  оқытудың  педагогикасы  мен  әдістемесі    мамандығының
студенттеріне арналған.


   2. Нормативті сілтемелер
      Бұл «Бастауыш мектептегі тәрбие  жұмысының  теориясы  мен  әдістемесі»
пәні бойынша  оқытушыға  арналған  оқу  жұмыс  бағдарламасы  оқыту  процесін
келесі құжаттарда келтірілген талаптар мен ұсыныстарға сәйкес  жүргізу  үшін
құрастырылған және  реттейді:
                      -5В010200  –  Бастауыш  мектептегі  тәрбие   жұмысының
теориясы мен әдістемесі
  мамандығына  ҚР МЖМБС   6.08.068-2010. Қазақстан Республикасы Білім және
 Ғылым    министрлігінің 2010 ж. 3 қарашасындағы №514 бұйрығымен бекітілген
                             және іске қосылған.
          -5В010200 – Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен
                                 әдістемесі
                    мамандығының типтік оқу жоспарына сай
         – СТУ 042 – РГКП – СГУ  –  4-2014  Университет  стандарты  «Пәннің
           оқыту әдістемелік комплексін дайындауға жалпы талаптар»;
         –   ДП-042-1.01.–2014   Құжатталған   процедура   «Пәннің    оқыту
           әдістемелік комплексінің құрылымы мен мазмұны»


                             3. Жалпы жағдайлар
   3. 1  Пәннің қысқаша мазмұны
        Мектеп  алдындағы  тұрған  міндеттер,  әр  тарихи   кезеңде,   үлкен
өзгерістерге ұшырайды. Бүгінгі Қазақстан  мектебінің  негізгі  міндеттерінің
бірі – прогресті және өркениетті даму дәуіріне аяқ басу.  Бұл  үрдіс  жастар
тәрбиесімен тығыз байланысты. Сондықтан әр ұстаздың міндеті – тәрбие  ісінің
шеберлігін меңгеру, оның түрлері  мен  әдіс-тәсілдерін  ұйымдастыру.  Тәрбие
жұмысының  нәтижесіне   қанағаттану,   оқушылармен   қарым-қатынас,   кәсіби
жетістік, ұстаздың шеберлігіне, тәжірибесіне байланысты.
    3.2 Пәннің  мақсаты:
 «Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының  теориясы  мен  әдістемесі»  курсының
мақсаты – сынып жетекшісі қызметін жүзеге асыру мен ұйымдастыруда  тәрбиенің
дәстүрлі және қазіргі жаңа технологиялары   бойынша   болашақ  мұғалімдердің
теориялық білімді меңгеруі болып табылады.
      3.3  Пәннің  міндеттері:
- мектептің тұтас   педагогикалық    үрдісіндегі    сынып      жетекші   іс-
әрекетінің  ерекшелігі  жайында  студенттерді  теориялық  және   практикалық
біліммен қамтамасыз ету;
- мектептің тұтас   педагогикалық   үрдісіндегі  тәрбие  жұмысын  басқаруды,
тәрбиенің  қазіргі  жаңа  технологияларын  қолдануды,ұйымдастыру,  жоспарлау
дағдысы мен тәжірибелік біліктілікті қалыптастыру;
-   студенттерді      өзіндік           шығармашылық          мүмкіндіктерін
көтеруге ынталандыру;
-     студенттерді           саналы          түрде             педагогикалық
шеберлікке мақсаттандыру;
- педагогикалық білімін, біліктілігін, дағдысын тереңдету;
  3.4 Оқу нәтижесі:   «Бастауыш мектептегі тәрбие   жұмысының  теориясы  мен
әдістемесі»  курсын  оқыту  барысында  студент  келесі  білімдерді  меңгеруі
керек:
● тәрбие жұмысының мақсаты, міндеті, мәні туралы;
● мектеп қоғамының тәрбие жүйесі туралы;
● сынып жетекші іс-әрекетінің бағыттары мен жүйесі туралы;
|ПОӘК 042-18.30.1.20.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |9 беттің 5-сі           |


● балалар ұйымының ерекшелігі туралы;
● тәрбие жұмысының технологиясы мен ұжымдық шығармашылық ісі туралы;
● оқушылардың тәрбие деңгейінің диагностикасы туралы.
      «Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі»  курсын
оқыту барысында студентте      келесі  біліктілік  пен  дағдылар  қалыптасуы
керек:
● сыныптағы тәрбие жұмысын жоспарлау;
● тәрбие іс-шараларын ұйымдастыру;
● оқушылар ұжымын қалыптастыру мен оны диагностикалау;
● ұжымдық шығармашылық  іс  технологиясы  мен  жаңа  тәрбие  технологияларын
пайдалану;
● қиын балалармен жұмыс және диагностикалау;
● ата-аналармен және мектептен тыс ұжымдармен қарым-қатынас;
● оқушылардың бос уақытын ұйымдастыру;
● ата-аналар жиналысын даярлау және өткізу;
● дарынды балалармен жұмыс;
● мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы.
 3.5 Пәннің пререквизиті:
-Педагогикалық мамандыққа кіріспе;
-Педагогика;
3.6 Пәннің постреквизиті:
- педагогикалық практика.


3.7   Оқу жоспарынан ақпарат
      Кесте 1
|Курс  |Семестр                                          |Несие |Дәріс        |
|      |Модуль 1.Тәрбие жұмысының теориясы мен           |6     |3            |
|      |әдістемесінің пәні және міндеттері.              |      |             |
|      |Тәрбиелеу процесінің мәні                        |      |             |
|      |Тәрбиелеу процесінің  мақсаттары мен міндеттері  |      |             |
|      |Тәрбие жүйесі ұғымы.                             |      |             |
|      |Мектептің тәрбие жүйесі                          |      |             |
|      |Модуль II.Оқушылармен тәрбие жұмыстарын          |6     |5            |
|2.    |ұйымдастыру                                      |      |             |
|      |Педагогикадағы қалыптасқан тәрбие жүйесі, оларға |      |             |
|      |сипаттама                                        |      |             |
|      |Қазақстан мектептеріндегі тәрбие жүйесі          |      |             |
|      |Бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының бағыттары   |      |             |
|      |Тәрбие жұмысын жоспарлау                         |      |             |
|      |Тәрбие жұмысын  жобалау процесіндегі             |      |             |
|      |педагогикалық және оқушылар ұжымының өзара       |      |             |
|      |әрекеті                                          |      |             |
|      |Модуль III. Отбасы сынып оқушыларын тәрбиелеуші  |3     |7            |
|3.    |және дамытушы ортаны қалыптастырушы және баланың |      |             |
|      |негізгі тәрбиешісі ретінде.                      |      |             |
|      |Қазіргі оқу-тәрбие процесіндегі тәрбие           |-     |             |
|      |технологиялары                                   |      |             |
|      |Оқушылардың ата-аналарымен педагогикалық өзара   |      |             |
|      |іс-әрекет технологиясы                           |      |             |
|      |Тәрбие жұмысының тиімділігі мен нәтижесінің      |-     |             |
|      |диагностикалау                                   |      |             |
|      |Сынып жетекшісінің үлгермеуші балалармен жұмыс   |-     |             |
|      |жүйесі                                           |      |             |
|      |Оқушылармен кәсіби бағдар жұмыс әдістемесі       |-     |             |
|      |Барлығы ( сағат)                                 |15    |15           |




   5.    Суденттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
     5.1   БАӨЖ №1. Оқушылармен кәсіби бағдар жұмыс әдістемесі сауалнама
             дайындау
     5.2  БАӨЖ №2. Бастауыш мектептегі тәрбие жұмыстары Сабақ жоспарын  жазу

     5.3  БАӨЖ №3. Сыныптан тыс жұмыстар туралы түсінік,олардың түрлері
            реферат жазу
    5.4   БАӨЖ №4. Мектеп пен мүмкіндігі шектеулі балалары бар отбасы
            ынтымақтастығың қызметі мен формалары конспект



                    6. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта

                                                            3-кесте.
|Тақырыптар                           |Көрнекілік    |Өзбетімен оқуға   |Бақылау түрі |
|                                     |құрал,        |сұрақтар          |             |
|                                     |плакаттар,    |                  |             |
|                                     |техникалық    |                  |             |
|                                     |жабдық        |                  |             |
|Дәріс сабақтары  |Семинар  сабақтары |              |                  |             |
|1                |2                  |3             |4                 |5            |
|Тақырып №1       |Тақырып №1         |              |1.Тұтас           |конспект     |
|Тәрбиелеу        |Тәрбиелеу          |              |педагогикалық     |             |
|процесінің мәні  |процесінің мәні    |              |үрдістегі         |             |
|                 |                   |              |тәрбиенің  орны   |             |
|                 |                   |              |2.Тәрбиелеу       |             |
|                 |                   |              |процесін ғылыми   |             |
|                 |                   |              |байыптаудың       |             |
|                 |                   |              |негізгі           |             |
|                 |                   |              |категориясын ата  |             |
|Тақырып №2       |Тақырып №2         |              |1.Тәрбиенің       |Презента     |
|Тәрбиелеу        |Тәрбиелеу          |              |әлеуметтік мәні   |ция          |
|процесінің       |процесінің         |              |неде?             |             |
|мақсаттары мен   |мақсаттары мен     |              |2.Тәрбиенің       |             |
|міндеттері       |міндеттері         |              |қозғаушы күшін    |             |
|                 |                   |              |анықтаңыз.        |             |
|                 |                   |              |3.Тәрбие мақсаты  |             |
|                 |                   |              |дегеніміз не ?    |             |
|Тақырып №3       |Тақырып №3         |              |1.Әлеуметтік-педаг|Слайд жасау  |
|Тәрбие жүйесі    |Тәрбие жүйесі      |              |огикалық құрылыс  |             |
|ұғымы.Мектептің  |ұғымы.Мектептің    |              |және балаларды    |             |
|тәрбие жүйесі    |тәрбие жүйесі      |              |әлеуметтендіру мен|             |
|                 |                   |              |дамытуға мақсатты |             |
|                 |                   |              |түрде бағытталған |             |
|                 |                   |              |факторға тоқтал   |             |
|                 |                   |              |2.Cынып           |             |
|                 |                   |              |жетекшісінің      |             |
|                 |                   |              |міндеттеріне      |             |
|                 |                   |              |тоқтал            |             |
|Тақырып №4       |Тақырып №4         |              |1. Педагогика     |конспект     |
|Педагогикадағы   |Педагогикадағы     |              |ғылымында тәрбие  |             |
|қалыптасқан      |қалыптасқан тәрбие |              |мен оқытудың      |             |
|тәрбие жүйесі,   |жүйесі, оларға     |              |мақсаты мен       |             |
|оларға сипаттама |сипаттама          |              |міндеттерін       |             |
|                 |                   |              |анықтауға қоятын  |             |
|                 |                   |              |талаптарды атаңыз |             |
|                 |                   |              |2. Тәрбие         |             |
|                 |                   |              |жұмысының нәтижелі|             |
|                 |                   |              |болуы неге        |             |
|                 |                   |              |байланысты?       |             |
|Тақырып №5       |Тақырып №5         |              |1.Қазақстандағы   |конспект     |
|Қазақстан        |Қазақстан          |              |бастауыш және орта|             |
|мектептеріндегі  |мектептеріндегі    |              |кәсіптік оқу      |             |
|тәрбие жүйесі    |тәрбие жүйесі      |              |орындарындағы     |             |
|                 |                   |              |тәрбие            |             |
|                 |                   |              |жұмыстарының басты|             |
|                 |                   |              |мақсатын ата      |             |
|                 |                   |              |2.Тәрбие          |             |
|                 |                   |              |кеңістігінің жаңа |             |
|                 |                   |              |моделін жасау,    |             |
|Тақырып №6-7     |Тақырып №6-7       |              |1.Бастауыш        |Мың бала     |
|Бастауыш         |Бастауыш мектептегі|              |мектептегі тәрбие |патриоттық   |
|мектептегі тәрбие|тәрбие жұмысының   |              |жұмысының         |қозғалысының |
|жұмысының        |бағыттары          |              |бағыттарын ата    |бағдарламасын|
|бағыттары        |                   |              |2.Мың бала        |дайындау     |
|                 |                   |              |патриоттық        |             |
|                 |                   |              |қозғалысының      |             |
|                 |                   |              |бағдарламасына    |             |
|                 |                   |              |тоқтал            |             |
|Тақырып №8       |Тақырып №8         |              |1.Сынып           |Тәрбие       |
|Тәрбие жұмысын   |Тәрбие жұмысын     |              |жетекшісінің      |сағатының    |
|жоспарлау        |жоспарлау          |              |тәрбие жұмыстарын |сабақ        |
|                 |                   |              |ұйымдастыруда     |жоспарының   |
|                 |                   |              |ғы негізгі        |үлгісі       |
|                 |                   |              |құжаттарын ата    |             |
|                 |                   |              |2.Жоспар, жоспар  |             |
|                 |                   |              |түрлеріне тоқтал  |             |
|                 |                   |              |3. Тәрбие         |             |
|                 |                   |              |сағатының сабақ   |             |
|                 |                   |              |жоспарының        |             |
|                 |                   |              |құрылымын көрсет  |             |
|Тақырып №9       |Тақырып №9         |              |1.Педагогикалық   |конспект     |
|Тәрбие жұмысын   |Тәрбие жұмысын     |              |және оқушылар     |             |
|жобалау          |жобалау            |              |ұжымының өзара    |             |
|процесіндегі     |процесіндегі       |              |әрекетіне  тоқтал |             |
|педагогикалық    |педагогикалық және |              |2. Оқушылар       |             |
|және оқушылар    |оқушылар ұжымының  |              |ұжымының          |             |
|ұжымының өзара   |өзара әрекеті      |              |әлеуметтік маңызын|             |
|әрекеті          |                   |              |айқында           |             |
|Тақырып №10      |Тақырып №10        |              |1. Тәрбие         |Тәрбие       |
|Қазіргі          |Қазіргі оқу-тәрбие |              |сағатының сабақ   |сағатының    |
|оқу-тәрбие       |процесіндегі тәрбие|              |жоспарын жаз      |сабақ        |
|процесіндегі     |технологиялары     |              |                  |жоспарын жазу|
|тәрбие           |                   |              |                  |             |
|технологиялары   |                   |              |                  |             |
|Тақырып №11      |Тақырып №11        |              |1.Оқушылардың     |Әдістеме     |
|Оқушылардың      |Оқушылардың        |              |ата-аналарымен    |жинау        |
|ата-аналарымен   |ата-аналарымен     |              |жүргізілетін жұмыс|             |
|педагогикалық    |педагогикалық өзара|              |формаларын        |             |
|өзара іс-әрекет  |іс-әрекет          |              |көрсет, әдістеме  |             |
|технологиясы     |технологиясы       |              |жаз               |             |
|Тақырып №12-13   |Тақырып №12-13     |              |1.Диагностикалық  |Диагностикалы|
|Тәрбие жұмысының |Тәрбие жұмысының   |              |карта  мазмұны    |қ карта  сызу|
|тиімділігі мен   |тиімділігі мен     |              |бойынша әдістеме  |             |
|нәтижесінің      |нәтижесінің        |              |жаса              |             |
|диагностикалау   |диагностикалау     |              |                  |             |
|Тақырып №14      |Тақырып №14        |              |1.Сынып           |конспект     |
|Сынып            |Сынып жетекшісінің |              |жетекшісінің      |             |
|жетекшісінің     |үлгермеуші         |              |үлгермеуші        |             |
|үлгермеуші       |балалармен жұмыс   |              |балалармен жұмыс  |             |
|балалармен жұмыс |жүйесі             |              |түрлерін анықта   |             |
|жүйесі           |                   |              |                  |             |
|Тақырып №15      |Тақырып №15        |              |1.Оқушылармен     |Оқушылармен  |
|Оқушылармен      |Оқушылармен кәсіби |              |кәсіби бағдар     |кәсіби бағдар|
|кәсіби бағдар    |бағдар жұмыс       |              |жұмыс әдістемесін |жұмыс        |
|жұмыс әдістемесі |әдістемесі         |              |жаса              |әдістемесін  |
|                 |                   |              |                  |жазу         |







|ПОӘК 042-18.30.1.20.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |9 беттің 9-сы           |


            7.  Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы


Кесте  4
|Оқулықтар мен оқу-әдістемелік    |Экз. саны  |Студенттер саны  |Жабдықталу         |
|құралдардың аттары               |           |                 |%                  |
|1                                |2          |3                |4                  |
|Әбенбаев С.Ш. Тәрбие теориясы мен|10         |.7               |100                |
|әдістемесі.Оқу құралы.–Алматы.:  |           |                 |                   |
|Дарын, 2004 ж                    |           |                 |                   |
|Әбенбаев С.Ш. Сынып жетекшісі.   |5          |7                |72                 |
|Алматы, 2001ж.                   |           |                 |                   |
|Дүсембекова Ш.Д. Тәрбие үрдісінің|10         |7                |100                |
|ерекшеліктері. Семей 2004.       |           |                 |                   |
|Әбиев. Ж. Бабаев. С. Құдиярова А.|20         |7                |100                |
|Педагогика. Алматы-2004          |           |                 |                   |
|Қоянбаев. Педагогика. Алматы 2002|10         |7                |100                |
|ж.                               |           |                 |                   |

                 8. Негізгі және қосымша әдебиеттер тізімі:
1. Әбенбаев С.Ш. Тәрбие теориясы мен әдістемесі.Оқу құралы.–Алматы.: Дарын,
   2004 ж
2. Болдырев Н.И. Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы.  -А.: Мектеп, 1987
   ж
3. Сынып жетекшісі. Әбенбаев С.Ш. Алматы, 2003.
4. Педагогика тағылымы. Табылдиев А.
5. Сынып жетекшісі Қожахметов К. Алматы, 2001.
6. А.Ж.Едігенова. Сынып жетекшісі- тәрбие жұмысын ұйымдастырушы:Оқу  құралы.
   Семей.2008ж
7. Мектеп пен отбасының бірлескен  жұмысының  бүгінгі  күнгі  ерекшеліктері.
   Атемова Қ.Т. Алматы, 1998.
8. Класс жетекшісінің ата-аналармен жүргізілетін жұмысы. Алматы, 1993.
9. А.Е. Берикханова. Педагогикалық мамандыққа кіріспе. А,2009
10. Балаларға эстетикалық тәрбие берудегі халық дәстүрі. Алматы, 1990.
11. Оқушылардың  тұлғалық  қасиеттерін  дамытудың  педагогикалық  негіздері.
   Қалиев С, Майғаранова Ш. Алматы, 2001.
12. Тәрбие өрнектері. Табылдиев Ә. Алматы, 1983.
13. Коллективтің құдіретті күші. Сухомлинский В.А. Алматы, 1973.
14. Тәлім-тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру. Меңжанова А. Алматы, 2003.
15. Тәрбие теориясы. Сейталиев Қ. Алматы, 1986.
16. Ахметова.Г, Исаева.З, Әлқожаева.Н. Педагогика:А:2006ж
17. Әбиев. Ж. Бабаев. С. Құдиярова А. Педагогика. Алматы-2004.
18. Қоянбаев. Педагогика. Алматы 2002 ж.
19. "Педагогикалық технологиялар" Сальникова, 2005 ж.
20. Дүсембекова Ш.Д. Тәрбие үрдісінің ерекшеліктері. Семей 2004.
21. Амантурин.Ш Мұғалім және оқу-тәрбие жұмысы.-А., 1978ж
22. Көпбаев.О. Жастар және провалық тәрбие.А.,1988ж
23. Қоянбаев.Р.М. Тәрбие теориясы.А., 1991ж
24. Тәрбие сағатының үлгі тақырыптары.// Қазақстан әйелдері,№1,2000,8бет
25. Жарықбаев.Қ,Қалиев.С. Қазақ тәлім-тәрбиесі.Оқу құралы. А.,Санат,1995
Пәндер