Файл қосу

Пәннің негізгі мақсаты



|Қазақстан Республикасы Білім және ғылым минситрлігі                           |
|Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті                     |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты   |ПОӘК                     |ПОӘК                       |
|                        |                         |042-14.5.02.1.20.          |
|                        |                         |04/02-2013                 |
|«Қазақстанның ежелгі    |                         |                           |
|және ортағасырлар тарихы|№1 басылым               |                           |
|»  пәнінің              |13.09.2013               |                           |
|оқу-әдістемелік кешені  |                         |                           |




















                                 «Деректану»



                               СТУДЕНТТЕР ҮШІН
                       ПӘННІҢ  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


                     050114 тарих  мамандығына арналған






















                                 СЕМЕЙ- 2013



1. ӘЗІРЛЕГЕН
  Құрастырушы    «Қазақстан тарихы»  кафедрасының оқытушысы
  Керейбаева А.С.


2.ТАЛҚЫЛАҒАН
2.1.Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Тарих және құқық
кафедрасының отырысында қаралды
Хаттама № 1 «   » қыркүйек 2013 жыл

Кафедра меңгерушісі                           Мухаметжанова Н.А.

2.2. Гуманитарлық факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында  мақұлданды
Хаттама №1 «   » қыркүйек 2013 жыл

Факультеттің ОӘБ төрайымы
2.3.Факультеттің ғылыми кеңесінің отырысында талқыланды
Хаттама № 1 «   » қыркүйек 2013 жыл

Ғылыми кеңес төрағасы
3.БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және
шығаруға ұсынылды
Хаттама № 1 «    » қыркүйек 2013 жыл

Университеттің ОӘК төрайымы,
бірінші проректор
















                                   Мазмұны

 Жалпы ереже
 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
 Курс форматы және саясаты
 Бағалау саясаты
 Сабақ түрлері бойынша пәннің мазмұны және сағаттарын бөлу
 СОӨЖ және СӨЖ мазмұны
 Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік сызбасы



































   1. Жалпы ереже


    - Оқытушының аты-жөні – Керейбаева Асель Серікбайқызы;
    - Кафедра –Қазақстан тарихы
    - Байланыс ақпараты – тел: 42 15 11, оқу корпусы № 1, кабинет 1006
    - Дәрістерді өткізу орны - 406 аудитория;
    - Пән атауы Деректану
    - Кредиттер саны – 3
1.2 Пәннің мазмұнының қысқаша сипаты
           Қазақ халқының тарихы да басқа халықтардың тарихы сияқты кешенді
      тарихи деректердің  анализі  негізінде  қаланады.Ұлттық  тарихты  тану
      тарихи деректер және терең анализге ден қою, одан әрі  сыни  анализдің
      қазіргі   әдістері   қолдану    жолдары   арқылы   толыққанды   жүзеге
      асады.Онымен  тарихи ғылымдардың бірі-деректану шұғылданады. Деректану
      студенттерді тарихи тұрғыдан  дайындау  жүйесінде  негізгі  орындардың
      бірін алады.Бұл пәнді оқыту жас мамандарды-негізгі кәсіби  дағдылардың
      қалыптасуын, олардың  түрлі  тарихи  деректермен  жұмыс  істей  білуін
      қамтамасыз етеді.


1.3 Пәннің негізгі мақсаты:
            Қазақ халқының тарихы да басқа халықтардың тарихы сияқты кешенді
тарихи деректердің  анализі негізінде қаланады.Ұлттық  тарихты  тану  тарихи
деректер және терең анализге  ден  қою,  одан  әрі  сыни  анализдің  қазіргі
әдістері қолдану  жолдары  арқылы  толыққанды  жүзеге  асады.Онымен   тарихи
ғылымдардың  бірі-деректану  шұғылданады.  Деректану   студенттерді   тарихи
тұрғыдан дайындау жүйесінде негізгі орындардың бірін алады.Бұл  пәнді  оқыту
жас мамандарды-негізгі кәсіби дағдылардың қалыптасуын, олардың түрлі  тарихи
деректермен жұмыс істей білуін қамтамасыз етеді.
1.4 Пәннің негізгі міндеттері:
   - деректердің сыни анализі және таңдауын пайда болу бойынша жасай білу;
   - тарихи зерттеудің  деректік-ақпараттық негізін жасау;
   - тарихи зерттеудің терминологиялық аппаратын игеру;
   - деректерді анализдеудегі әдістер жүйесінің  білімі   және  оларды  іс-
     тәжірибеде қолдану мүмкіндіктері;
   - аймақтық тарих бойынша деректердің шеңберімен танысу;
1.5  Курсты оқып-үйрену барысында студенттер:
 - Әлемдік тарихи тенденциялар негізінде адамзаттың тарихи дамуының негізгі
   кезеңдері туралы ғылыми негізінің болуы;
 - Деректанулық ұғымдар мен терминдер жүйесін игеру;
 - Теориялық деректану тарих ғылымдарының құрамдас бөлігі екендігін, тарихи
   зерттеулерде алатын орны ерекше екендігін білуі керек
 - Тарихи деректерді таңдауды және  тарихи  деректерді  сыныптау  мәселесін
   игеру;
 - Қоғам дамуының, адамзат тарихының  кезеңдерін  терең  білу  және  оларды
   дәуірімен, формациямен  теңестіре,  салыстыра  білу,  тарихи  фактілерді
   талдау, тарихи оқиғалар мен құбылыстардың  табиғи  мәнін  ашып  көрсету,
   оларға баға беру
 - Тарих ғылымының жалпы даму барысында түйінделген тарихи мұраларға  деген
   сыни қатынасты қалыптастыра білу;
 - Тарихи ұғымдарды қалыптастыру, қоғам заңдылықтарын ашу негізінде баяндау
 - Тарихи деректер мен тарихнамалық әдебиеттермен жұмыс жүргізуді және  оны
   сараптауды меңгеруі
 - Қазақ ғалымдары мен ойшылдарының деректанушылық көзқарастарын білу;

          1.6  Курс пререквизиті
            «Деректану»  пәнін  оқытуға  мүмкіндік  берген  бұрынғы  пәндер:
Мектеп   бағдарламасы   курсындағы   Қазақстан    тарихы,    жалпы    тарих,
қоғамтану,әдебиет,  ежелгі  Қазақстан  тарихы,   ежелгі  дүние   тарихы,орта
ғасырлар тарихы, түркі халықтарының  тарихы,  этнология,   тарихи  өлкетану,
мұрағаттану, қосалқы тарихи пәндер және арнайы тарихи  пәндер.


1.7  Курс постреквизиті:
             «Деректану»  пәнімен  пәнаралық  байланыс:  мәдениеттану,  әлем
тарихы, қосалқы тарихи пәндер, археология, этнология,  Қазақстанның  қазіргі
заман тарихы тарихы, Еуропа  және Американың жаңа  заман  тарихы,  Қазақстан
тарихының тарихнамасы,  Қазіргі  заманғы  Қазақстан  тарихы,  шығыс  елдері:
мәселелері және болашақ дамуы, тарихнама және арнайы тарихи пәндер.

2.
                                                                     Кесте 1
|№  |Тақырыптың аталуы      |Сағаттар                |Әдебиет                   |
|       |                                      |ЛК          |ЛБ            |
|1      |2                                     |3           |4             |
|       |1 аптадан 7 аптаға дейін аудиториялық |30          |              |
|       |дәрістердің барлық түріне қатысу      |            |              |
|2      |                                      |            |              |


|Бағаның әріпті   |Баға                           |Балл          |Пайыз (%) |
|эквиваленті      |                               |              |          |
|A                |Өте жақсы                      |4,00          |95-100    |
|A-               |Өте жақсы                      |3,67          |90.94     |
|B+               |Жақсы                          |3,33          |85-89     |
|B                |Жақсы                          |3,00          |80-84     |
|B-               |Жақсы                          |2,67          |75-79     |
|C+               |Қанағаттандырылған             |2,33          |70-74     |
|C                |Қанағаттандырылған             |2,00          |65-69     |
|C-               |Қанағаттандырылған             |1,67          |60-64     |
|D+               |Өту баллы                      |1,33          |55-59     |
|D                |Ең төмен өту баллы             |1,00          |50-54     |
|F                |Ең төмен                       |0,00          |0-49      |
|I                |Аяқталмаған                    |NA            |          |
|W                |Оқудан шығарылған              |NA            |          |
|AW               |Әкімшілік үкім бойынша оқудан  |NA            |          |
|                 |шығарылған                     |              |          |
|P                |Өтті (қарытынды тестке ған)    |NA            |0         |

7. Әдебиет
   1. Бекмаханов Е.  XIX  ғ.  20-40-жьлдарындағы  Қазақстан.  Алматы,  1992.


   2.  Сыздьқова  Р.,   Қойгелдиев  М.   Қадырғали  би  Қосымұлы  және  оның
   жылнамалар жинағы. Алматы, 1991.
   3.Қозыбаев М.Ғұмырнама   жанрын    зерттеу    мәселелері  //Қазақ  тарихы
   1997, N4.
   4.Атабаев Қ. Қазақстан тарихының деректанулық негіздері. Алматы. 2002.
   5.Атабаев  Қ.М.,  Қадыртаева  М.А.  Деректанудың  теориялық   мәселелері.
   Алматы, 1999.
   6.Атабаев Қ. Қазақ баспасөзі - Қазақстан тарихының  дерек  көзі.  Алматы,
   2000.     7. Мухамед Хайдар Дулати. Тарих-и Рашиди.А.,1999
   8.Бернгейм   Э.   Введение   в    историческую    науку.    СПб.,    1908
                       9.Ключевский В.О.  Соч.   В  девяти  томах.  Т.  VII.
   Специальные курсы М., 1989. С.7.
   10.Источниковедение истории СССР //Под ред. Ковальченко  И.Д.  М  ,  1981
   С.12.
   11.Источниковедение:  Теория.   История.   Метод.   Источники   Россиской
   истории. Учеб. Пасобие. М., 1998.
   12.Медушевская О.М. Современное зарубежное источниковедение. М., 1983.
   13.Пушкарев  Л  Н.  Типологическая  классификация   русских   пись-менных
        источников по отечественной истории. М., 1969. С. 474-478.
      Қосымша әдебиеттер:
       1. Ә. Қоңыратбаев. Қазақ эпосы және тюркология. Алматы. 1989.
       2. Ә. Қоңыратбаев. Көне мәдениет жазбалары. Алматы. 1992.
       3. Ахмет Иасауи. Диуани хикмет. (Ақыл кітабы.) Алматы. 1993.
       4. Народно - освободительное движение казахов в 1836-1838 г.г.Алматы.
      1993.
        5.Национально   освободительное   борьба   казахского   народа   под
              предводительством Кенесары Касымова. Алматы. 1996.
       6.  Материалы  по  истории  политического  строя  Казахстана.  Т.1-2.
      Алматы. 1960
       7. Прошлое  Казахстана  в  источниках  и  материалах.  Алматы.  1998.


       8. С. Сейфуллин. Тар жол тайғақ кешу. Алматы. 1960, 1996.
      9. С. Брайнин., Ш. Шафиро. Алашорда тарихы бойынша  очерктер.  Алматы.
      1936.
       10. Н. Мартыненко. Алашорда документтер жинағы. Алматы. 1994.
       11.  Татищев В.Н. История Российская. Т.І.-М-Л., 1982.
       12.  Шлецер А.Л. Русские летописи на древнеславянском языке. Ч.І. СПб
      ,1908.
       13.  Байтұрсынов А. Шығармалары. Алматы, 1989. 216-6.
       14.  Сүлейменов О. АзиЯ.  Алматы, 1992.
       15.  Уәлиханов Ш. Тандамалы.  Алматы, 1985.
       16.  Лихачев Д.С. Текстология. М-Л. 1962.
       17.  Рашид-ад-Дин. Сборник летописей. Т.І. Кн.І. С.47-48, 50, 68, 69,
      75.
       18.  Кононов А.Н.   Махмуд   Кашгарский  и  его   "Дивану  лугат  ат-
      тюрк"//Сов.тюркология. 1972, N1, с.3-17.
       19.  Кононов А.Н   Поэма  Юсуфа  Балагунского  "Благодатное  зна-ние"
        В кн.   Юсуф  Баласагунский.    Благодатное знание    М.,1983, с495-
      517.
      20. Кляшторный   С.Г    Древнетюрские   рунические    памятники    как
   источник по истории Средней Азии М.,1964
       21. Комеков Б Е. Государство кимаков ІХ-ХІ  вв  ІІо  арабским  источ-
      никам. Алма-Ата,1972
       22. Лихачев Д.С. Текстология. Л.Д983.
       23.  Малов   С.Е.   Памятники   древнетюркской    письменности.    М-
      Л.Д951.
       24.  Малов С.Е. Енисейская письменность тюрков. М-Л.1952.
       25.  Пищулина К.А. Юго-Восточный Казахстан в середине  XIV  —  начало
      XVI вв. Вопросы политической и социально-экономи-ческой истории. Алма-
      Ата,1977.
       26.  Пронштейн А.П.    Методика исторического источниковедения. Росов-
       на -Дону. 1976.
       27. Пушкарев Л.Н.  Классификация  русских  письменных  источников  по
   отечественной истории. М.,1975.
       28.  Қазак, фольклорының тарихилығы. Алматы: Ғылым, 1993. 328-6.
       29. Марғүлан Ә. Ежелгі жыр, аңыздар. Алматы: Жазушы, 1985. 368
       30. Бердібай Р. Эпос - ел қазынасы. Алматы: Рауан, 1995. 352-6.
       31. Бердібай Р. Эпос мұраты. Алматы: Білім, 1997. 320-6
       32. Дулати Мухаммед Хайдар. Тарих-и Рашиди. Алматы. Санат, 1999. 656-
      с
       33. Ходжа Қожа-Ахмет. Ереуіл атқа ер салмай.  Астана. Елорда. 2002.




Пәндер