Файл қосу
Курсының пререквизиттері
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейдегі СМЖ құжаты |ПОӘК | | | | | | | | | | | | |ПОӘК 042–18-9.1.20/02 -2013 | |ПОӘК | | | |«Тағам гигиенасы негіздері»|18.09.2013 ж. | | |пәнінен студенттерге |№ 1 басылым | | |арналған бағдарламасы | | | 5В070100 «Биотехнология» мамандығының студенттеріне арналған «Тағам гигиенасы негіздері» пәнінен ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕГЕН Құрастырушы __________ 28.08. 2013 ж., С. Аманжолов, «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының доцент м.а., т.ғ.к. 2 ТАЛҚЫЛАҒАН 2.1 Семей қаласы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында «29» тамыз 2013 ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Кәкімова 2.2 Инженерлі-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік бюросының мәжілісінде «12» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама Төрайымы_____________ С.Төлеубекова 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде шығаруға мақұлданған және ұсынылған «18» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы ___________ Г.Искакова 4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН Мазмұны |1 |Жалпы ережелер |4 | |2 |Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды |5 | | |үлестіру | | |3 |Пәнді оқыту бойынша әдістемелік нұсқаулар |7 | |4 |Курстың форматы |7 | |5 |Курстың саясаты |7 | |6 |Бағаларды қою саясаты |8 | |7 |Әдебиеттер |9 | | | | | | | | | 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер Аманжолов Самат Аманжолұлы, доцент м.а., т.ғ.к. «Стандарттау және биотехнология» кафедрасы Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 304 кабинеті Сабақ өткізілетін орындары - № 302, 303 аудиториялар Пән бойынша кредитердің саны 3 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны «Тағам гигиенасы негіздері» пәнінде азық-түлік және тағам өнімдерінің сапасын мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері, тағамның ретке келтірілген рационын ұйымдастыру, емдік-сауықтандырғыш тағамдар, ақуыздардың, микронутриенттердің және басқа алмастырылмайтын тағам факторларынан туындайтын алиментарлы аурулар үшін тағамдар қарастырылады. 1.3 Осы курстың мақсаты: студенттерге тамақтану туралы ғылым аймағында білім кешенін, білгірлік пен машықтарды беру болып саналады. 1.4 Пәнді оқытудағы басты міндеттер: мамандығы бойынша оқыған пәнді тәжірибеде пайдалана білу. 1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент: • Білуі керек: тағам туралы ғылымның негізгі теорияларын, тағам теориясының түрлі бағыттарындағы сипаттамаларды, азық-түлік және тағам өнімдерінің ластану мәселелерін, тағамның гигиеналық негіздерін, тағам рационының адам ағзасына әсерін; • Игеру керек: азық-түлік және тағам өнімдерін әр түрлі сапалық көрсеткіштері бойынша зерттеу машықтарын; • Іскерлік таныту керек: пәннің дәрістік материалдарын; • Түсінігі болуы керек: тағам жөніндегі ғылымның қазіргі замандағы жағдайы жөнінде, тағам компоненттерінің гигиеналық сипаттамалары туралы, азық-түлік өнімдерінің сапасы және оларды бақылауды қамтамасыз ету жөнінде, азық- түлік және тағам өнімдерінің әртүрлі заттармен ластану арқылы туындайтын аурулардың түрлері жайында. 1.6 Курсының пререквизиттері: 1.6.1 Неорганикалық химия 1.6.2 Органикалық химия 1.6.3 Биохимия 1.7 Курсының постреквизиттері: 1.7.1 Стандарттар мен нормативтік құжаттамаларды жасау технологиясы 1.7.2 Өндіріс технологиясы 1.7.3 Квалиметрлеу және сапаны басқару 1.7.4 Сапа менеджмент жүйесі 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ «Тағам гигиенасы негіздері» пәні арнайы пән болып табылады. Осы пәнді оқу барысында алынған білім, дағдылар магистранттарға олардың барлық еңбектік қызметтерінде керек болады. Бұл пән бойынша материалды сапалы игеру үшін студентке келесі құралдар керек: пән бойынша силлабуспен танысу қажет, әсіресе аса көңілді ұсынылатын әдебиетке бөлу керек және мүмкіндігінше ол әрқашанда қол астында жату керек. Осы пән бойынша негізгі материал нормативтік құжаттарда (заңдарда, регламентерде, стандарттарда) беріледі, бұл құжаттар жиі ауысып, немесе оларға көптеген өзгерістер енгізіліп тұрады. Сондықтан кез-келген нормативтік құжаттың ескі нұсқасына тоқталмай, жаңа нұсқасын меңгеру қажет. Дәрістік материал өзекті материал болып табылады, сондықтан дәріске міндетті түрде қатысып тұру керек. Сабаққа дайындалғанда қол астында силлабус пен ұсынылатын әдебиет тұруы керек, мұнда қарандашпен түсініксіз сұрақтардың астарын сызып, оқытушыға дайындайды. 1 кесте |Тақырыптардың атаулары мен олардың мазмұны |Сағаттар |Әдебиеттер | | |саны | | |1 |2 |3 | |Дәріс сабақтары | |Модуль 1 Кіріспе. Тағам компоненттерінің гигеналық сипаттамасы | |Кіріспе. Курстың мақсаттары мен міндеттері. Тағам |1 |7.1.1 | |туралы ғылым. | |7.1.2 | |Тағам туралы ғылымда қолданылатын негізгі терминдер|1 |7.1.1 | |мен анықтамалар. Тағам компоненттерінің гигеналық | |7.1.2 | |сипаттамасы. | | | |Модуль 2 Рационалды тамақтану негіздері | |Рационалды тамақтану негіздері. Рационалды |1 |7.1.1 | |тамақтану. Тепе-теңдірілген тамақтанудың | |7.1.2 | |концепциясы. | |7.1.3 | |Тамақтанудың басқа жүйелері. Адекватты тамақтану |1 |7.1.1 | |және оны қолдану. Қазіргі заман адамының тамақтану | |7.1.2 | |рационы. Тағам өнімдерінің жіктелуі. | |7.1.4 | | Тағамдық заттарды, энергияны және тағам өнімдерін |1 |7.1.2 | |тікелей пайдалану нормасы. | |7.1.3 | | | |7.1.4 | |Модуль 3 Тамақтану принциптері | |Тұрғындардың жекеленген топтарының тамақтануы. |1 |7.1.1 | |Балалар мен жасөспірімдердің тамақтануын | |7.1.2 | |ұйымдастыру. Ой еңбегі кезіндегі тамақтану | |7.1.3 | |принципі. | | | |Жеткіліксіз және артық тамақтанудан туатын |1 |7.2.1 | |мәселелер. | |7.2.3 | |Модуль 4 Азық-түлік өнімдерінің сапасы және негізгі принциптері | |Азық-түлік өнімдерінің сапасын қалыптастыру және |1 |7.2.1 | |басқарудың негізгі принциптері. | |7.2.2 | |Азық-түлік шикізат және тағам өнімдерінің бөгде |1 |7.1.1 | |заттармен ластануы. | |7.1.2 | | | |7.1.3 | |Азық-түлік шикізат және тағам өнімдерінің |1 |7.1.1 | |микроағзалармен ластануы. | |7.1.3 | | | |7.1.4 | |Модуль 5 Тағам өнімдерінің химиялық элементтермен ластануы | |Антиалиментарлы факторлар. Минералды заттардың |1 |7.1.1 | |сіңуін төмендетуші факторлар. | |7.1.2 | | | |7.1.3 | |Тағам өнімдерінің химиялық элементтермен ластануы |1 |7.1.1 | |және бұл фактордың адам денсаулығына тигізетін | |7.1.2 | |әсері. | |7.1.3 | |Тағам өнімдерінде бақыланатын химиялық заттар. |1 |7.1.1 | |Олардың токсикологиялық-гигиеналық сипаттамасы. | |7.1.2 | | | |7.1.3 | |Модуль 6 Антибиотиктер | |Тағам өнімдерінің мал шаруашылығында қолданылатын |1 |7.1.1 | |заттармен ластануы. | |7.1.2 | | | |7.1.3 | |Антибиотиктер, олардың тағамда қалған қалдықтарының|1 |7.1.1 | |тағам сапасына әсер етуі. | |7.1.2 | | | |7.1.3 | |Жиыны: |15 | | |Тәжірибелік сабақтар | |Модуль 2 Рационалды тамақтану негіздері | | Тағам өнімдерінің химиялық құрамы бойынша |4 |7.1.5 | |анықтамалық кестенің көмегі арқылы тәуліктің | | | |рационның тағамдық құндылығын есептеу | | | |Тағам өнімдерінің биологиялық және энергетикалық |2 |7.1.5 | |құндылықтарын есептеу | |7.1.4 | |Модуль 3 Тамақтану принциптері | |Қазіргі заман адамының тамақтану рационын есептеу |2 |7.1.5 | | | |7.1.1 | |Рационалды тамақтанудың маңыздылығын зерттеу |2 |7.1.1 | | | |7.1.2 | | | |7.1.5 | |Тұрғындардың жекеленген топтарының тамақтануын |2 |7.1.1 | |зерттеу | |7.1.2 | | | |7.1.5 | |Рационалды тамақтануды құрылуына қойылатын |4 |7.1.1 | |гигиеналық талаптар, энергияға және негізгі | |7.1.2 | |тағамдық заттарға адам ағзасының сұранысын анықтау | |7.1.5 | |Модуль 4 Азық-түлік өнімдерінің сапасы және негізгі принциптері | |Тағам өнімдеріндегі көшпелі заттарды анықтау |2 |7.1.1 | | | |7.1.2 | | | |7.1.5 | |Суды сараптау |2 |7.1.1 | | | |7.1.2 | | | |7.1.5 | |Азық-түлік тауарларының негізгі принциптерін |2 |7.1.1 | |зерттеу | |7.1.2 | | | |7.2.3 | |Модуль 5 Тағам өнімдерінің химиялық элементтермен ластануы | |Шикізаттың және тағам өнімдерінің жалғандығын |2 |7.1.1 | |(фальсификациясын) анықтау әдістері | |7.1.2 | | | |7.2.3 | |Тағам өнімдеріндегі канцерогенді заттардың ауысуын |2 |7.1.1 | |анықтау | |7.1.2 | | | |7.2.3 | |Тағам өнімдерінің қауіпсіздігін гигиеналық бақылау |2 |7.1.1 | | | |7.1.2 | | | |7.2.3 | |Жиыны: |30 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР Пәнді жақсы менгеру үшін студент алдымен 7-бапта берілген әдебиеттерді іздеп, олармен танысуы керек. Ары қарай берілген тақырыптар бойынша өз кезегімен жаңағы әдебиеттерден материал іздеп, оны өз бетімен оқуы керек. Сонымен, сабаққа келген студент, онда қай тақырып талданылатыны туралы хабарлы болуы керек және тақырыптың негізгі жағдайларын алдын ала оқып алуы керек. Курстың бір бөлігі семестр бойы студенттердің өзіндік жұмыстарына келеді. Курс бойынша өзіндік жұмысты келесі тәртіпте жүргізіп тұруы қажет. Курстың әрбір тақырыбы бойынша ұсынылатын әдебиетті оқып, теориясына көп тоқталмай, оқылатын сұрақтардың мәніне ғана тоқталып, түсініксіз жерлерін белгілеу керек. Содан кейін материалды мұқиятты түрде игеру қажет, яғни теориялық ережелерді, керекті негізгі мәліметтерді арнайы дәптерге жазып тұрады. Курсты оқу барысында студент СӨЖО мен СӨЖ реферат немесе үй тапсырмасы түрінде орындайды, оның басты мақсаты өткен тақырыпты толық меңгеру үшін. 4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ Семестр кезінде студенттерге оқу жоспарына сәйкес тәжірибелік сабақтар және курсқа сәйкес 15 дәріс, 30 тәжірибелік сабақ оқылады. Курстағы өзіндік жұмысты былай жүргізу ұсынылады. Курстың әрбір тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді оқып, оның теориялық негіздеріне көп тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек. Содан кейін материалды толығымен меңгеруге көшу керек: теориялық жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске сақтау үшін жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс. Курсты меңгеру кезінде студент өткен материялдарды жақсы меңгеру үшін реферат түріндегі СОӨЖ және СӨЖ алынады. 5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ Осы курсты меңгеруде студент жүйелі түрде өзі дайындалу керек, қажет болған жағдайда оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға жиі кіру керек. Оқытушының жұмыс бағдарламасындағы методикалық ұсыныстарын тәжірибелік сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс материалдарымен шектеліп калмай, басқа да әдебиеттерді, электронды ресурстарды қолданыңыздар. Алдымен бірінші модульды меңгеріп, тапсырмасын орындаңыз, кейін келесі модульге көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру керек, аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері – 1-7 апталардағы тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Әрбір студент қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде ұпай сандарын жинау керек.Ұпайдың максимальды саны: 1-7 апталардағы бірінші рейтинг қорытындысында -300 ұпай, 8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына- 300 ұпай, Дисциплина бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны -600. «Тағам гигиенасы негіздері» пәні бойынша балдарды бөлу кестесі Кесте 2 |Апта |Бақылау түрі |Жалпы балл |Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1 – 7 аптаға дейн барлық |30 | | | |аудиториялық сабаққа қатысу | | | |2 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ |20 | | | |СӨЖ |30 | | |3 |ТС қорғау |50 | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | |4 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ |25 | | | |СӨЖ | | | |5 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ |30 | | |6 |ТС қорғау |55 | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | |7 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | | |Рубеждік бақылау |60 | | |8 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ |20 | | |9 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ |20 | | | |СӨЖ | | | |10 |ТС қорғау |50 | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | |11 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ |20 | | |12 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ |25 | | | |СӨЖ | | | |13 |ТС қорғау |55 | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | |14 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ |20 | | |15 |ТС қорғау | | | | |СОӨЖ | | | | |СӨЖ | | | | |Рубеждік бақылау |60 | | 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі 7.1.1 Поздняковский В.М. Гигиенические основы питания, безопасность и экспертиза продовольственных товаров: Новосибирск: Изд-во «Новосиб. университета», 1999. – 448 с. 7.1.2 Гаврилова Н.Б. Гигиенические основы питания и контроля качества пищи. Учебное пособие. – Семипалатинск, 1998. – 182 с. 7.1.3 Аханова В.М. Гигиена питания. – Ростов: издательство «Феникс», 2000. – 384 с. 7.1.4 Петровский К.С. Гигиена питания. Издательство «Медицина», Москва, 1982 с изменениями. – 527 с. 7.1.5 Справочник химического состава. под ред. Скурихина В.П. 1,2 том 7.2 Қосымша 7.2.1 Малахов Г.П. Здоровое питание. – Санкт-Петербург: ИК «Комплект», 1997. – 495 с. 7.2.2 Малахов Г.П. Целительные силы. – Санкт-Петербург: ИК «Комплект», 1997. – 553 с. 7.2.3 Федько В.П., Альбеков А.У. Маркировка и сертификация товаров и услуг: Учебное пособие. – Ростов/на Дону: Изд-во «Феникс», 1998. – 640 с.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz