Файл қосу

Психологиялық кеңес беру



Қазақстан республикасы Білім және ғылым министрлігі
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекттік университеті | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК 042-16.1.77/01-2014 |
|«Мамандану практикумы -  |№1 басылым 11.09.2014    |                         |
|I» пәні бойынша          |                         |                         |
|оқу-әдістемелік кешен    |                         |                         |
|оқытушыға арналған пәннің|                         |                         |
|жұмыс оқу  бағдарламасы  |                         |                         |







                   «МАМАНДАНУ ПРАКТИКУМЫ - I» ПӘНІ БОЙЫНША
                           ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                    (5В050300 – Психология  мамандығына )



ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    Семей


                                    2014










  Алғы сөз

1  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ

Құрастырған: Семей қаласының Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінің
«Психология» кафедрасының доценті м.а.  А.Ж. Едігенова


2 ҚАРАЛДЫ

     1.  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
        «Психология» кафедрасының отырысында
 Хаттама № 1  12.09. 2014

Кафедра меңгерушісі    ____________  Ш.С. Сатиева

2.2  ЭҚГҒФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды

Хаттама № 1  09.09.2014

ОӘБ төрағасы_________ С.Х.Тойкин

3 БЕКІТІЛДІ

3.1 Университеттің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды.

 Хаттама №1  11.09.2014

ОӘК төрайымы_________ Г. Искакова

4  АЛҒАШ НГІЗІЛДІ №1 басылым 11.09.2014

































Мазмұны

    1. Қолданыс аймағы
    2. Нормативтік сілтемелер
    3. Жалпы ережелер
    4. Оқу пәнінің мазмұны (модулі)
    5. Студенттің өзіндік жұмысы тақырыптарының тізімі
    6. Пәннің  оқу-әдістемелік картасы
    7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы
    8. Әдебиеттер






































      1 ҚОЛДАНЫС АЙМАҒЫ
       «Мамандану  практикумы  -  I»  пәнінен  оқу  -  әдістемелік  кешеннің
құрамындағы оқытушыға арналған бағдарламасы 5В050300 – Психология  мамандығы
студенттеріне арналған.


    2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
       Осы  «Мамандану  практикумы  -  I»  пәнінен   оқу-әдістемелік   кешен
төмендегі құжаттардағы барлық талаптар мен ұсыныстар бойынша оқу  процесінің
ұйымдастыру ретін белгілеп құрастырылған:
      - 5В050300 - Психология мамандығы бойынша Мемлекеттік  Жалпыға  бірдей
оқу Стандарты ҚР  МЖМБС  3.08.307-2006  Қазақстан  Республикасы  білім  және
ғылым министірлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген;
      - 5В050300  - Психология мамандығы бойынша типтік оқу жоспары;
      - СТУ  042-ГУ-4-2014  университет  стандарты  «Пәннің  оқу-әдістемелік
кешендерін құрастыру мен безендіруге қойылатын жалпы талаптар»;
      -ДП  042-1.  01-2014  Құжатталған  процедура  «Пәннің  оқу-әдістемелік
кешендерінің құрылымы мен мазмұны».


     3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
     3.1  Пәннің қысқаша мазмұны
             «Мамандану практикумы-I» курсы Қазақстан Республикасында  жүріп
жатқан  реформалау  процесіне  сәикес  психологиялық  кәсіптік  қызмет   пен
халықтық білім  беру  міндеттерін  шешуге  байланысті  студенттерді  қажетті
білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыруға бағытталады.
        Психологтардың  адамдармен   жүргізілетін   жұмыстарына   байланысты
нәтижелі кәсіби әрекетінде психологиялық білім мен практиканың  инновациялық
әдістері мен технологияларын үнемі интеграциялау мен  синтездеу  қажеттілігі
тұр.Психология ғылымының  дамуы,  қолданбалы  салалардың  кеңейуі  моделдеу,
жобалау,  болжамдау,  және  жеке  адамның,  топтың,   ұйымдардың,   қоғамның
психологиялық ерекшеліктерін қайта өңдеу міндеттеріне бағытталған  әдістерге
ерекше көңіл аударуға әкеледі.
        «Мамандану  практикумы-I»  курсы   бүгінгі   күннің   талабына   сай
психология   мамандығы    студенттеріне    тәрбиенің    гуманистік    дәстүр
ерекшеліктерін ескере отырып, практикалық  психология  аймағы  бойынша  жан-
жақты, кешенді тұрғыдан дайындау, қажетті психологиялық  білім,  білік  және
дағды  жүйесін  қалыптастыруға  арналады.  Студенттерді   мамандандыру   екі
бағытта жүргізіледі: кәсіптік әрекеттегі  қазіргі  психологияның  теориялық-
әдістемелік сұрақтары және білім беру психологиясы.
         Бұл   курста   практикалық   сабақтар   кеңес   беру,    коррекция,
психодиагностика  салаларында   психологтың   кәсіби   білім,   дағды   және
іскерліктер жүйесіне бағытталған этаптар бойынша беріледі.


      3.2   Пәннің  мақсаты:  болашақ  мамандардың  топтық   психокоррекция,
психологиялық кеңес беру және  психодиагностика  саласындағы  кәсіби  білім,
дағды,  іскерліктерді  болашақ   мамандардың   терең   меңгеруі.   Мамандану
практикумы психологиясы саласын оқып-зерттеуге  бағытталған  кәсіптік  білім
негіздерін қалыптастыру.
      3.3  Пәннің  міндеттері:
        -  білім берудегі психологиялық қызметтің   өзіндік  психологиялық
        ерекшеліктерін талдау, категориялық құрылымын ашу;
        - пәнге қызығушылықтарын қалыптастыру;
        - мамандану пәнінен алынған білімдер жүйесін тәжірибеде қолдану
        дағдыларын дамыту
      3.4 Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
      Білуі керек:
      - мамандану практикумы пәніне байланысты ұғымдар мазмұнын;
      - мамандану практикумының методологиялық, теориялық  және  әдістемелік
негіздерін;
      - мамандану практикумы пәніне байланысты  шетел,  Ресей  және  отандық
психологияның даму тарихын.
      Меңгеруі керек:
      -   мамандану  практикумы  қарым-қатынас   психологиясының   зерттеуін
ұйымдастырудың диагностикасын;
      - мамандану саласын оқып зерттеудің әдістерін қолдануды.
      Істей  алуы керек:
      - білім берудегі психологиялық қызметтің  негізгі  бағыттары  бойынша:
психодиагностика, психокоррекция және кеңес беру, тренингтер,  психологиялық
ағарту және сақтандыру жұмыстары.
      Білім берудегі психологиялық қызмет туралы теориялық және  практикалық
материалдарды жинақтауы керек.
      Білім берудегі психологиялық қызметтің негізгі бағыттары бойынша жұмыс
іскерліктері мен дағдыларын игеруі керек.


      3.5 Курс пререквизиттері:
      Жалпы  психология,  Даму  психологиясы,  Әлеуметтік  психология,   Жас
ерекшелік   психологиясы,   Дифференциалды   психология,    Психофизиология,
Философия, Әлеуметтану.
      3.6 Курстың постреквизиті:
       Курсты  оқыту   нәтижесінде   студенттердің   меңгеретін   білімдері,
іскерліктері,  дағдылары  практикалық  психологияның,  психологиялық   кеңес
берудің  қазіргі  технологияларын  меңгеруге  және  кеңес  берудің   қазіргі
технологияларын  меңгеруге,  топтық   жұмыс   дағдыларын   терең   меңгеруге
көмектеседі. Студенттердің болашақта  маман  ретінде  атқаратын  практикалық
әрекетіне дайындығын  қамтамасыз  етеді.  Сондықтан  «Мамандану  практикумы»
курсын меңгеру жоғары курста оқылатын «Басқару  психологиясы»,  «Практикалық
психология», «Психологиядағы математикалық әдістер» пәндерін оқып  зерттеуге
негіз болады.
      3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді
                                                                     Кесте 1

|Кур|Семестр                                                         |Кредит |
|с  |                                                                |саны   |
|Дәріс сабақтары                                                             |
|1  |Модуль 1. Білім берудегі психологиялық қызметтің теориялық      |2      |
|   |негіздері                                                       |       |
|   |Білім берудегі психологиялық қызмет пәні                        |       |
|   |Білім берудегі психологиялық қызмет туралы жалпы түсінік. Білім |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің мақсаты мен міндеттері. Білім  |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің қалыптасу тарихы. Білім        |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің ерекшеліктері.                 |       |
|2  |Қазіргі замандағы білім беру мәселелері                         |1      |
|   |Білім беру туралы түсінік және қазіргі сипаты. Қазіргі білім    |       |
|   |берудің мақсаты мен міндеттері.Білім беру көп аспектілі ұғым.   |       |
|3  |Білім берудегі психологиялық қызметтің негізгі бағыттары        |1      |
|   |Психологиялық диагностика. Психологиялық коррекция.             |       |
|   |Психологиялық кеңес беру. Психологиялық сақтандыру жұмыстары.   |       |
|   |Психологиялық ағарту жұмыстары.                                 |       |
|4  |Білім беру саласындағы психологтың кәсіби іс-әрекеті            |2      |
|   |Білім беру мекемесіндегі психологтың кәсіби іс-әрекетінің       |       |
|   |объектісі мен мазмұны және кәсіби даярлығы. Психологтың кәсіби  |       |
|   |педагогикалық мәдениеті. Білім беру мекемесіндегі психологтың   |       |
|   |кәсіби іс-әрекетінің объектісі мен мазмұны және кәсіби даярлығы.|       |
|   |Кәсіби іс-әрекет құрылымы. Психологтың құқықтық мәртебесі,      |       |
|   |міндеттері. Психологтың этикалық кодексі. Мектеп психологының   |       |
|   |қызмет барысындағы негізгі мәселелері.                          |       |
|   |                                                                |       |
|5  |Білім беру мекемелерінде психологиялық қызметті ұйымдастыру     |2      |
|   |Білім берудегі психологиялық қызметті материалдық-техникалық    |       |
|   |қамтамасыздандыру. Білім беру мекемесіндегі психологтың кәсіби  |       |
|   |іс-әрекетінің нормативтік-құқықтық базасы. Білім беру           |       |
|   |саласындағы психологиялық қызметтің кәсіби-этикалық талаптары.  |       |
|6  |Модуль 2. Білім беру мекемесіндегі психологиялық қызмет мазмұны.|2      |
|   |Психодиагностикалық жұмыс                                       |       |
|   |Психодиагностика туралы түсінік. Психодиагностикалық  мәліметтер|       |
|   |алу. Карта құру әдістемесі. Психодиагностикалық жұмыстарды      |       |
|   |ұйымдастыру және өткізу. Психодиагностикалық әдістемелер.       |       |
|7  |Психологиялық коррекция және кеңес беру                         |2      |
|   |Психокоррекция туралы түсінік. Психокоррекция түрлері: жеке және|       |
|   |топтық. Коррекция әдістері.  Кеңес берудің әдіснамалық          |       |
|   |негіздері. Сұхбат психологиялық кеңес беру әдісі ретінде. Жеке  |       |
|   |және топтық психологиялық кеңес беру.                           |       |
|8  | Тренингтік жұмыстарды ұйымдастыру және өткізу                  |2      |
|   |Тренинг негізіне кіріспе. Тренинг түсінігі. Психологиялық       |       |
|   |тренинг-оқытудың арнайы ұйымдастырылған формасы Тренингті       |       |
|   |ұйымдастыру принциптері. Тренингтегі тренер рөлі. Тренерге      |       |
|   |әдістемелік нұсқаулар.                                          |       |
|9  |Білім беру мекемесіндегі психологтың отбасымен жұмысы           |1      |
|   |Отбасымен психологиялық жұмыс негіздері. Кеңес беру             |       |
|   |жұмысы.Отбасымен коррекциялық және кеңес беру жұмыстары.        |       |
|   |Отбасына психологиялық көмек көрсету.                           |       |
|   |Барлығы                                                         |15     |
|Тәжірибелік  сабақтары                                                      |
|1  |Білім берудегі психологиялық қызмет пәні                        |1      |
|   |Білім берудегі психологиялық қызмет туралы жалпы түсінік. Білім |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің мақсаты мен міндеттері. Білім  |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің қалыптасу тарихы. Білім        |       |
|   |берудегі психологиялық қызметтің ерекшеліктері.                 |       |
|2  |Білім беру саласындағы психологтың жеке тұлғасы және кәсіби     |2      |
|   |іс-әрекеті                                                      |       |
|   |Психологтың жеке тұлғасы.  Психологқа қойылатын талаптар.       |       |
|   |Адамгершілік және кәсіби қасиеттері. Білім беру мекемесіндегі   |       |
|   |психологтың кәсіби даярлығы. Кәсіби даярлық түсінігі.           |       |
|   |Психологтың кәсіби педагогикалық мәдениеті. Кәсіби-             |       |
|   |педагогикалық мәдениет түсінігі. Кәсіби- педагогикалық мәдениет |       |
|   |мәні және негізгі компонеттері. Білім беру мекемесінде          |       |
|   |психологиялық іс-әрекетті ұйымдастыру және жоспарлау.           |       |
|   |Психологтың жоспары, құрылымы және оның мазмұны.                |       |
|3  |Психодиагностикалық жұмыс                                       |2      |
|   |Психодиагностикалық  мәліметтер алу. Карта құру әдістемесі.     |       |
|   |Психодиагностикалық жұмыстарды ұйымдастыру және өткізу.         |       |
|   |Психодиагностикалық әдістемелер.                                |       |
|4  |Психокоррекциялық және дамыту жұмыстары                         |2      |
|   |Психокоррекция туралы  түсінік. Психокоррекциялық әсер етудің   |       |
|   |негізгі әдістері. Жекелей психокоррекцияның  психологиялық      |       |
|   |ерекшеліктері. Топтық психокоррекция туралы жалпы түсінік.      |       |
|   |Психокоррекцияның топтық формаларының ерекшеліктері.            |       |
|   |Балалармен коррекциялық және дамыту жұмыстары                   |2      |
|   |Әр жас кезеңдеріндегі балалардың  жалпы сипаттамасы.            |       |
|   |Психологиялық заңдылықтары және оларды  коррекциялау. Жас және  |       |
|   |жеке психологиялық   ерекшеліктерге байланысты  қиындықтар. Ата |       |
|   |– аналардың психологиялық мәселелері. Әр жас кезеңіндегі        |       |
|   |балалардың ақыл-ойы дамуын коррекциялау жолдары. Балалардың     |       |
|   |психикалық процестерінің (түсіну, қабылдау, есте сақтау,        |       |
|   |қиял,ойлау, зейін) коррекциясы және оны дамыту.                 |       |
|5  |Психологиялық кеңес беру негіздері                              |2      |
|   |Психологиялық кеңес берудің адамға практикалық психологиялық    |       |
|   |көмек берудің басқа түрлерінен айырмашылығы. Психологиялық кеңес|       |
|   |берудің мақсаты мен міндеттері. Психологиялық  кеңес берудің    |       |
|   |түрлері. Психологиялық кеңес беру жұмысының тәртібі.            |       |
|   |Психологиялық кеңес беруге даярлану. Психологиялық кеңес берудің|       |
|   |негізгі кезеңдері. Психологиялық кеңес беру шаралары.           |       |
|   |Психологиялық кеңес беру техникасы туралы түсінік. Клиентпен    |       |
|   |жұмыс техникасы.                                                |       |
|7  |Психологтың ата-аналармен жұмысы                                |2      |
|   |Психологтың ата-аналармен жұмысының мазмұны және ерекшеліктері. |       |
|   |Отбасын және отбасылық тәрбиенің  диагностикасы. Ата-аналардың  |       |
|   |жеке ерекшеліктерін зерттеу.                                    |       |
|8  |Психологтың кәсіби бағдар беру жұмысы                           |2      |
|   |Кәсіби бағдар беру жұмысының сипаты. Кәсіби бағдарлануды        |       |
|   |диагностикалау әдістемелері. Кәсіби бағдар беру жұмысының       |       |
|   |түрлері және өткізу.Кәсіби кеңес беруді ұйымдастыру.            |       |
|   |Барлығы                                                         |15     |

      5 СТУДЕНТЕРДІҢ ӨЗДІК  ЖҰМЫСТАРЫ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
      5.1 Психологиялық білім түсінігі.
      5.2 Психологиялық білім беру қызметінің сипаты және ерекшеліктері.
      5.3 Психологиялық  қызметтің  негізгі  бағыттары:  психодиагностикалық
жұмыстар,  психокоррекция   және   кеңес   беру   негіздері,   психологиялық
сақтандыру және психологиялық ағарту жұмыстары, тренингтік жұмыстар.
      5.4 Психологиялық кеңес беруді ұйымдастыру және өткізу.
      5.5 Практик-психологтың тренингтік жұмысының технологиясы.



6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     Кесте 3
|Тақырыптар                          |Көрнекіліктер|Өздік оқуға  |Бақылау   |
|                                    |, ТОҚ,       |арналған     |формасы   |
|                                    |плакаттар    |сұрақтар     |          |
|Дәрістер      |Тәжірибелік сабақтар |             |             |          |
|1             |2                    |3            |4            |5         |
|Модуль 1.     |Білім берудегі       |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|Білім берудегі|психологиялық қызмет |кесте        |арында       |ауызша    |
|психологиялық |пәні                 |             |берілген     |          |
|қызметтің     |                     |             |             |          |
|теориялық     |                     |             |             |          |
|негіздері.    |                     |             |             |          |
|Білім берудегі|                     |             |             |          |
|психологиялық |                     |             |             |          |
|қызмет пәні   |                     |             |             |          |
|Қазіргі       |                     |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|замандағы     |                     |ҚР Білім беру|арында       |ауызша    |
|білім беру    |                     |саласының    |берілген     |          |
|мәселелері    |                     |нормативтік  |             |          |
|              |                     |құжаттары    |             |          |
|Білім берудегі|Білім беру           |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|психологиялық |саласындағы          |кесте        |арында       |ауызша    |
|қызметтің     |психологтың жеке     |             |берілген     |          |
|негізгі       |тұлғасы және кәсіби  |             |             |          |
|бағыттары     |іс-әрекеті           |             |             |          |
|Білім беру    |                     |             |             |          |
|саласындағы   |                     |             |             |          |
|психологтың   |                     |             |             |          |
|кәсіби        |                     |             |             |          |
|іс-әрекеті    |                     |             |             |          |
|Білім беру    |                     |Дәріс тезисі |Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|мекемелерін   |                     |             |арында       |ауызша    |
|де психология |                     |             |берілген     |          |
|лық қызметті  |                     |             |             |          |
|ұйымдастыру   |                     |             |             |          |
|Модуль 2.     |Психодиагностика     |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|Білім беру    |лық жұмыс            |әдістемелер  |арында       |ауызша    |
|мекемесіндегі |                     |             |берілген     |          |
|психологиялық |                     |             |             |          |
|қызмет        |                     |             |             |          |
|мазмұны.      |                     |             |             |          |
|Психодиагности|                     |             |             |          |
|калық жұмыс   |                     |             |             |          |
|Психологиялық |Психокоррекциялық    |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|коррекция және|және дамыту жұмыстары|коррекциялық |арында       |ауызша    |
|кеңес беру    |Психологиялық кеңес  |бағдарламалар|берілген     |          |
|              |беру негіздері.      |             |             |          |
|              |Балаларменкоррекциялы|             |             |          |
|              |қ және дамыту        |             |             |          |
|              |жұмыстары            |             |             |          |
|Тренингтік    |Психологтың кәсіби   |Дәріс тезисі,|Оқу-материалд|Жазбаша,  |
|жұмыстарды    |бағдар беру жұмысы   |тренингтік   |арында       |ауызша    |
|ұйымдастыру   |                     |бағдарламалар|берілген     |          |
|және өткізу   |                     |             |             |          |
|Білім беру    |Психологтың          |             |             |          |
|мекемесіндегі |ата-аналармен жұмысы |             |             |          |
|психологтың   |                     |             |             |          |
|отбасымен     |                     |             |             |          |
|жұмысы        |                     |             |             |          |


      7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ
                                                                     Кесте 4
|Оқулықтар,оқу-әдістемелік құралдар    |Оқулықтар    |Студент  |Қамтамасыз   |
|атауы                                 |саны         |тер саны |ету пайызы   |
|Рогов Е.И. Настольная книга           |10           |19       |             |
|практического психолога в             |             |         |             |
|образовании.-М., 2004                 |             |         |             |
|Практическая психология: Учеб./ Под   |20           |         |             |
|ред. М.К. Тутушкиной. - СПб.,2000     |             |         |             |
|Г.С. Абрамова. Практическая           |10           |19       |             |
|психология.- Екатеринбург, 2001       |             |         |             |
| Кочунас.Р Психологические            |10           |19       |             |
|консультирование.- М., 1999           |             |         |             |



8 ӘДЕБИЕТТЕР
8.1 Негізгі әдебиеттер
8.1.1 Анастази Г.С. ., Урбина С. Психологическое тестирование в 2-х  т..-М.,
2005.
8.1.2 Психолого-педагогическая диагностика/Под ред. И.Ю. Левченко.-М.,2005.
8.1.3 Забрамная С.Д. От диагностики к развитию.-М.,2004.
8.1.4 Дружинин В.Н. Экспериментальная психология: Учебное пособие.- М,
2007.
8.1.5 Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии.-
СПб.,2000.
8.1.6 Тестирование детей: Психологическое тестирование. Диагностика
интеллекта. Профессиональное тестирование / Автор-сост. В. Богомолов.-
Ростов-н/Д., 2005.
8.1.7 Абрамова Г.С. Практическая психология: Учеб.- М., 2001.
8.1.8 Малкина-Пых, И.Г.   Справочник практического психолога .-М.,2008.
8.1.9 Истратова, О.Н. Справочник психолога средней школы. - Ростов-
н/Д,2006.
8.1.10 Быков, А.К. Психолого педагогический практикум. - М.,2006.
8.1.11 Коняхин, А.В.   Тренинг интеллектуальных способностей : задачи и
упражнения .-СПб:Питер,2008.
8.1.12 Практическая психология в тестах, или Как научиться понимать себя и
других.- М.,2000.
8.1.13 Практическая психология: Учеб./ Под ред. М.К. Тутушкиной. -
СПб.,2000.
8.1.14 Головин, С.Ю. Словарь психолога- практика. - Минск,2005.
8.1.15 Практикум по психологии профессиональной деятельности и менеджемента
(Под ред. Г.С.Никифирова6 М.А. Дмитриевой, В.М.Снеткова) –СПб: Изд-во
«Питер», 2001

                     8.2                 ҚОСЫМША                  ӘДЕБИЕТТЕР

8.2.1 Общая   психодиагностика  /  Под  ред.  А.А.  Бодалева,  В.В.Столина.-
М.,1987.
8.2.2 Носс И.Н.Психодиагностика.-М.,1999.
8.2.3 Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога.-М.,1996.
8.2.4 Божович, Л.И.   Личность и ее формирование в  детском  возрасте.-СПб.,
2009.
8.2.5 Кочунас Р. Психологические консультирование.- М., 1999.
8.2.6 Психологический словарь/Под ред. А.Г. Петровскогго.-М., 1997.






Пәндер