Файл қосу

Психологиялық менеджмент туралы түсінік



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты        |ПОӘК              | ПОӘК 042-18.1.49/01-2014       |
|ПОӘК                         |                  |                                |
|«Оқу-танымдық әрекетін       |2014 жылғы        |                                |
|ұйымдастыру» пәнінің         |№ 1 басылым       |                                |
|оқытушыға арналған           |                  |                                |










                «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру»  пәнінің
              5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу»
                        4 курс мамандығына  арналған

                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ

                   ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                    СЕМЕЙ
                                    2014

                                   Кіріспе

1ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы: педагогикалық психология кафедрасының аға оқытушысы,
педагогика ғылымдарының магиcтрі Кошкимбаева Р.Х.
 ____________ «  »    . 2014ж.

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды.
Хаттама № 1 «  »   . 2014 ж.

Кафедра меңгерушісі _______________ псх.ғ.к. Джумажанова Г.К.

2.2 Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама № 1 «  »   . 2014 ж.

Төрайымы _________________ п.ғ.к. Ахметова Т.Ш.



3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды.
Хаттама №1  «   »    . 2014ж.

ОӘК төрайымы________________ с.ғ.д.  Искакова Г.К.


4  БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ
















                                   Мазмұны





      |1   |Қолданыс аясы                                                  |4   |
|2   |Нормативтік сілтемелер                                         |4   |
|3   |Жалпы ережелер                                                 |4   |
|4   |Оқу пәнінің мазмұны (модуль)                                   |5   |
|5   |СӨЖ тақырыптары                                                |13  |
|6   |Пәннің оқу-әдістемелік картасы                                 |13  |
|7   |Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы         |14  |
|8   |Әдебиеттер                                                     |16  |
































1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ

      «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәнінің оқу-әдістемелік  кешенінің
құрамына кіретін оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы   5В010100
«Мектепке  дейінгі  оқыту   және   тәрбиелеу»   мамандығының   студенттеріне
арналған.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
      Осы «Оқу-танымдық әрекетін  ұйымдастыру»  пәнінің  оқытушыға  арналған
жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
    -  Жалпыға   міндетті  білім  беру  стандарты  жоғары  білім  Қазақстан
Республикасының 23 тамыз 2012ж ю1080 қаулысымен бекітілген;
    -  5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» мамандығының типтік
оқу жоспары;
  СТУ 042-ГУ-4-2013 Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешендерін  әзірлеуге  және
  ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;

  -  ДП  042-1.01-2013   «Пәннің  оқу-әдістемелік  кешенінің  мазмұны   мен
  құрылымы» құжаттық іс-жосығы.




3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің  қысқаша мазмұны:
       «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәні мектепке дейінгі  мамандарды
дайындауға бағытталған,  курсты  меңгеру  барысында  студенттер  балабақшада
оқытуды ұйымдастыруға қажетті психология-педагогикалық  білімдерді  игереді,
оның ерекшеліктерін, әдістерін, мазмұнын, формаларын.
3.2  Пәнді  оқытудың  мақсаты:  «Оқу-танымдық  әрекетін  ұйымдастыру»  курсы
білікті  және  жан-жақты  болашақ  тәрбиешіні,   мектепке   дейінгі   мекеме
әдіскерін дайындау, қазіргі заманғы  оқытуды  ұйымдастыруды  меңгерген  және
мектепке дейінгілердің танымдықтарын дамыту.
3.3 Пәнді оқыту міндеттері:
  - студенттерде  МҰ-да  балаларды   оқытуды  ұйымдастырудың  және  мазмұны
    туралы білімдерін қалыптастыру;
  - тәжірибе жүзінде танымдық процестерін және мектепке  дейінгілердің  оқу
    іс-әрекетін дамытудың алғашқы дағды, біліктерін дамыту;
  -  болашақ  педагогтардың  тәжірибелік  педагогикалық  іс-әрекетте   және
    педагогикалық    білімдерін    нақты    іс-әрекетте    қолдана     білу
    қызығушылықтарын бекіту;
  - гуманистік қажеттіліктерін, шығармашылық  жолда  оқу-тәрбие  процесінде
    балалармен өзараәрекеттестігін дамыту;
  - студенттердің инновациялық ойлауларын дамыту.
3.4 Оқытудың нәтижесі:
Курстың соңында студент:
 білу керек:
  - мектепке дейінгі  жастағылардың  оқу-танымдық  әрекетін  ұйымдастырудың
    теориялық негіздерін;
  - мектепке дейінгілерді оқытудың психология-педагогикалық негіздерін;
  -  сәби және мектепке дейінгі балалардың  оқу  әрекетінің  ерекшеліктерін
    білу;
 игеру керек:
    - балабақшада оқу әрекетін ұйымдастыру дағдысын;
   меңгеру керек:
    - мектепке дейінгі мекемелеріндегі жұмыс формаларын;
қолдана білуі керек:
    - білім беру процесі барысында оқу-танымдық әрекетін әртүрлі
      субъективтік өзара әреттестікте ұйымдастыра білу;
    - әртүрлі жас кезеңдеріне байланысты – жоспар құра білу;
    - сабақ беру барысында түрлі оқыту технологияларын пайдалану (дамытушы,
      дифференциалды, жекелей оқыту және т.б.)
түсіну керек:
    - балабақшада оқу әрекетін жоспарлаудың ерекшеліктерін;
   істей алуы керек:
    -  педагогикалық  білімдерді  балабақшада  тәжірибе  барысында   қолдану
      дағдысын;
    - оқытудың принциптерін, тәсілдерін және әдістерін.
иемдену керек:
    - отбасы мектепке дейінгі балалардың оқу-танымдық  әрекетін  ұйымдастыра
      білу біліктілігін.
3.5 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 Балалар психологиясы
1.6.2 Мектепке дейінгі педагогика
1.6.3 Жеке әдістемелер
3.6 Курстың постреквизиті: жоқ


3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:


|Курс                                                            |Семестр|
|1                                                               |2      |
|Дәріс сабақтары                                                         |
|Тақырып 1. Психологиялық менеджмент туралы түсінік.             |2      |
|Экономика - әрбір қоғамдық құрылыстың негізгі іргетасы ол       |       |
|материалдық өндірістердің даму дәрежесін сипаттайды, қоғамдағы  |       |
|аса маңызды барлық процестерді белгілейді. «Менеджемент»        |       |
|түсінігі шетел тілінен аударғанда - өндірісті басқару, басқаша  |       |
|айтқанда, өндірісті басқару қағидалары мен әдістері, құралдары  |       |
|мен формаларының жиынтығы деген мағынаны білдіреді. Олар        |       |
|өндірістің тиімділігін арттыру және пайданы көбейту мақсатымен  |       |
|жасалып қабылданады. Ал «менеджер» дегеніміз - өндіріс, өткізу  |       |
|және қызмет көрсету саласындағы ұйымдастыру және басқару        |       |
|жөніндегі шаруашылық дербестігі бар іскер адам, өз ісін білетін |       |
|мамандырылған басшы. Менеджмент психологиясы: жалпы психология, |       |
|жеке тұлға психологиясы, әлеуметтік психология, психофизиология,|       |
|практикалық психология, психологиялық диагностика ғылымдарымен  |       |
|байланысты. Қосымша байланысы бар салалар: әлеуметтану,         |       |
|антропология, кадрлық менеджмент, маркетинг, экономика және т.б.|       |
|Басқарудағы  мектептер.Ғылыми басқару мектебі.                  |       |
|Тақырып 2. Психологиялық менеджменттің ғылыми-әдіснамалық       |2      |
|негіздері.                                                      |       |
|Пс  Менеджмент (ағылшынша) – алға қойған мақсатқа жету          |       |
|іскерлігі. Менеджмент – түрлі ұйымдарда адамдардың басқаруымен  |       |
|орындалатын іс- әрекет, қызмет.  Менеджмент – кәсіби басқара    |       |
|алатын басқарма субъектісі.Менеджмент – адамның талпынысын      |       |
|қанағаттандыруға көмектесетін, басқаруды жүзеге асыратын        |       |
|психологиялық  үрдіс. Менеджменттің даму тарихы, басқару        |       |
|ойларының эволюциясы. ХХ ғасырдың басы. Ф. Тейлор (тейлоризм).  |       |
|Өндірісті ғылыми тұрғыдан басқаруға болады тұжырымына           |       |
|негізделген. Менеджмент ғылым ретінде XIX-шы ғасырдың аяғы мен  |       |
|XX-шы ғасырдың басында пайда болып, өзінің дамуында бірнеше     |       |
|кезеңді басынан кешірді. Алғаш рет ғылыми менеджмент мектебінің |       |
|негізін қалаған америка инженері Фредерк Тейлор. Басқарушылық   |       |
|ойлар жетістігін қолдану практикасында көптеген елдерде басқару |       |
|моделінің өзіндік ұлттық ерекшелігі пайда болды. Қазіргі кезде  |       |
|басқарудың – американдық, жапондық, арабтық және батыс еуропалық|       |
|мектептері қалыптасты. XX ғасырдың 90-шы жылдары Қазақстан      |       |
|экономикасындағы басқару ситуациясы айтарлықтай өзгерді.        |       |
|Нарықтық жүйе басқарудың әкімшілік-бұйрықтық әдістерін          |       |
|ауыстырды. Осының нәтижесінде кәсіпорындар шаруашылық дербестік |       |
|пен сыртқы нарыққа шығу перспективасын алды.                    |       |
|Тақырып 3. Психологиялық менеджментті зерттеудегі теориялық     |2      |
|технологиялар мен әдістер.                                      |       |
|Басқару әдістері: ұймдастырушылық әдіс, құқықтық реттеу әдісі,  |       |
|экономикалық әдіс, психологиялық әдістер, әкімшілік әдістер.    |       |
|Әлеуметтік-психологиялық климатты зерттеудің негізгі тәсілдері. |       |
|Отандық психологияда әлеуметтік-психологиялық климаттың         |       |
|табиғатын түсінуде төрт негізгі әдіс қарастырылады.             |       |
|Өндірістік-технологиялық қызметтер әкімшілік және кадрлық       |       |
|қызметтерге, басқару іс-әрекетінің құрылымын әрі қарай          |       |
|күрделендіре отырып, тәжірибелік бағытталу береді. Жетекші үшін |       |
|олар өзінің іс-әрекетінің тікелей мазмұны ретінде болады.       |       |
|Инновациялық процесс үш кезеңнен түрады: Маркетингтік кызмет.   |       |
|Маркетинг мәселелері спектрінің кеңдігі оларды шешу үшін ұйым   |       |
|құрылымында мамандандырылған бөлімшелер құруды талап етеді.     |       |
|Маркетингті басқару келесі негізгі бағыттармен іске асырылады.  |       |
|Маркетингтің психологиялық мәселесіне байланысты қазіргі кезде  |       |
|жарнама психологиясы (психологияның арнайы саласы) қаркынды дами|       |
|түсуде.                                                         |       |
|Тақырып 4. Психологиялық менеджментті жүзеге асырудың           |1      |
|практикалық әдістері.                                           |       |
|Менеджер қызметінің мақсаты - өндірістің экономикалық           |       |
|тиімділігін арттыру, прогресшіл техника мен технологияны енгізу,|       |
|түрлі ресурстарды ұтымды пайдалану есебінен түсімді арттыру және|       |
|т.б.Басқару кадрларын басқару жүйесінде істейтін және белгілі   |       |
|бір басқару қызметін орындайтын немесе оны жүзеге асыруға ықпал |       |
|ететін жұмыскерлер, яғни басқару қызметінде іскерлікпен         |       |
|қатынасатын, әрі басқару аппаратына енетін жұмыскерлер жатады.  |       |
|Басқару кадрларының алуан түрлі белгілері бойынша бағалауға     |       |
|болады: басқару деңгейі бойынша-жоғары, орташа және төменгі     |       |
|буындар; кәсіптік құрамы бойынша-инженерлер, қызмет түрі бойынша|       |
|ауыл-шаруашылығы, өнеркәсіп кадрлары; басқару еңбегін           |       |
|мамандандыру түрі бойынша әкімшілік, экономикалық, білімі       |       |
|бойынша жоғары және арнайы орта білімді, адамдар, практиктер,   |       |
|орындайтын жұмысының күрделілігі және жауапкершілігі бойынша.   |       |
|Басшыларды қызметтегі ролі бойынша мамандар және қосалқы        |       |
|қызметкерлер болып бөлінеді. Басқару жүйесіндегіқызметшілердің  |       |
|бұл әрбір категориясы еңбек әрекетінің ерекшеліктеріне, кәсіптік|       |
|даярлығына және даярлықтан қайта өтуіне байланысты сипатталады. |       |
|Кадрларды іріктеу -  негізгі қызмет талаптарына сай келетін     |       |
|адамдарды іздестіру және зерттеу процесі.                       |       |
|Тақырып 5. Психологиялық менеджмент барысы.                     |1      |
|Басқару – іс-әрекет мақсатын, бағдарлама реализациясын,         |       |
|іс-әрекет тәртібінің белгілі бір құрылымын сақтап отыруы.       |       |
|Б.Ф.Ломов, іс-әрекеттің кез келген әмбебап жағын алатын болсақ, |       |
|сонымен қатар басқару, соның ішінен негізгі функциональдық      |       |
|блоктарын былай бөліп қарастырамыз: мотив, мақсат, жоспар,      |       |
|ақпараттандыру, оперативті бейне, шешім қабылдау, іс-әрекет,    |       |
|қорытындыны тексеру және іс-әрекетті түзету. А.К.Марков         |       |
|басқарудың құрамын 5 кезеңге бөлді: Мақсатты, дескриптивті,     |       |
|прескриптивті, реализациялық, ретроспективті. Әрбір бөлінген    |       |
|кезең басқару актісінің ерекше бөлімі бір анықталған            |       |
|кезектілікпен жүретін іс-әрекет. Қалыптастыру дегеніміз – бұл   |       |
|педагогикалық мақсат және міндет, ескілерді жаңарту, жаңа       |       |
|жоспарлар енгізу, білім беру мен тәрбие бағдарламаларына        |       |
|енгізілген ақпараттың ең негізгілері болып табылады. Осының     |       |
|барлығы педагогикалық жұмысшылардың іс-әрекеті. Басқарудың      |       |
|негізгі үрдісі. Басқару бұл үрдіс ретінде қарастырылады, өйткені|       |
|жұмыс басқалардың көмегімен мақсатқа жету, бір мезеттік         |       |
|іс-әрекет емес, үздіксіз жүретін өзара байланысқан іс-әрекет.   |       |
|Тақырып 6.   Қарым-қатынас барысын басқару.                     |1      |
|Қарым-қатынас әлеуметтік феномен ретінде. Коммуникация дегеніміз|       |
|қарым-қатынас, екі және одан да көп адамдардың өзара түсінісуге |       |
|негізделген байланысы: бір бірінен ақпарат, мәліметтер алмасуы. |       |
|Басшы өзінің көпшілік уақытын мәліметтер алу және шешім қабылдау|       |
|үшін, біреулермен байланысуға, қарым-қатынас орнатуға арнайды.  |       |
|Коммуникация -  басшылық етудің байланыстырушы процесі болып    |       |
|табылады. Менеджерлер өз жұмысын ойдағыдай орындау үшін тиімді  |       |
|қарым-қатынас орнатуы қажет. Басшы мен жұмысшы топтарының       |       |
|арасындағы коммуникация, басшы мен бағыныштылар арасындағы      |       |
|қосымша мәлімет алу болып саналады, әрі басшыға топтың          |       |
|іс-әрекетінің тиімділігін арттыруға ықпал етеді. Коммуникациялық|       |
|процесс – бұл екі немесе одан да көп адамдар арасындағы мәлімет |       |
|алмасу, әрі оның негізгі мақсаты мәліметтің түсінікті болуын    |       |
|қамтамасыз ету. Коммуникация – бұл күрделі процесс және де оны  |       |
|жақсы түсіну үшін процесс сатыларын білу қажет. Стресс түрлері: |       |
|жағымсыз, зиянды (дистресс) және жағымды, эйфорикалық стресс.   |       |
|Стресс деңгейлері: физиологиялық, эмоционалдық, психологиялық.  |       |
|Тақырып 7. Жүріс-тұрысты басқару.                               |1      |
|Басқару, басқарушылық еңбегі, оның тікелей өндірістен өзгеше    |       |
|іс-әрекеттің айрықша түріне айналуы еңбек кооперациясымен       |       |
|байланысты. Қарапайым формадағы еңбек кооперациясы көптеген     |       |
|жұмысшылардың күш-жігерін жай біріктіру ретінде тіпті алғашқы   |       |
|қауымдық құрылыста да болған. Адамдардың еңбегін ғылыми         |       |
|негізінде ұйымдастыру туралы анықтама берсек, оны белгілі       |       |
|принциптер, ережелер мен шарттар жиынтығына сүйеніп берілген    |       |
|технология, құрал-жабдықтар, еңбек заттар жағдайында әр         |       |
|жұмыскердің еңбегінің шығыны мен нәтижесі арасында оптимальды   |       |
|қатынасын құру. Жұмыс берушілер қатарына кәсіпорындар,          |       |
|мекемелер, ұйымдар, шаруашылықтар, кооперативтер, фермерлер және|       |
|еңбекшілерге оларды шарт (контракт, келісім) бойынша жалдау     |       |
|негізінде жұмыс беретін басқа да кез келген заңды ұйымдар және  |       |
|нақты адамдар жатады. Кез келген әлеуметтік-экономикалық жүйе   |       |
|біршама дербес, бірақ өзара байланысты екі бөліктен тұрады:     |       |
|басқарылатын (басқару объектісі) және басқарушы (басқару        |       |
|субъектісі). Өндіріс жұмысын құрайтын адамдар, бірлескен еңбек  |       |
|процесінде белгілі бір әлеуметтік қатынас орнатады да, өндірісті|       |
|басқарудың әлеуметтік-экономикалық жақтарын сипаттайды.         |       |
|Жұмысшының еңбекке бейімделу процесінің сипаты. Жұмысшылардың   |       |
|еңбек іс-әрекетіне деген ішкі қызығушылықтарын тудыру, оларда   |       |
|жағымды мотивацияларды тудыру. Жұмысшы іс-әрекетін бақылау,     |       |
|нысанаға алу, жалпы ұжымдағы тәртіпті қадағалау.                |       |
|Тақырып 8. Іскерлік қарым-қатынас және басқарудағы шиеленістер. |1      |
|Басқарушылық іскерлік қарым-қатынастағы өзара байланыс. Адамдар |       |
|қарым-қатынасының сыр-сипаты қоғамдық өмірде, әсіресе өндірістік|       |
|істердегі әрекетінен айқын байқалады. Топ ішіндегі адамдардың   |       |
|бір-біріне тәуелділігі, бағынуы, бірлесіп атқаратын істері,     |       |
|өзара көмектесуі – олардың нағыз топтық тіршілігінің заңды түрде|       |
|қалыптасуын көрсететін сипаттар. Олардың арасындағы             |       |
|қарым-қатынастардың мазмұнды болуы түрлі әлеуметтік жағдайларға |       |
|және әрбір азаматтың даралық нақты іс-әрекеттеріне байланысты.  |       |
|Мұндағы өзекті мәселе – адамдардың қоғамдық ісінің нәтижелі     |       |
|болуы мен әлеуметтік мақсаттылығы. Сыйысушылықтың төрт деңгейі  |       |
|бар: психофизиологиялық, психологиялық,                         |       |
|әлеуметтік-психологиялық, әлеуметтік. Сыйысушылыққа қарсы –     |       |
|қақтығыс. Қақтығыс негізінде әдетте – субъективті не объективті |       |
|әр түрлі тенденциялардың (мотив, қатынас, әрекеті мен жеке      |       |
|бастың мінез-құлқы, содай-ақ топтың да) қақтығысы түсініледі.   |       |
|Кикілжің – жағымсыз эмоциялық қобалжулармен байланысты адамдар  |       |
|тобы немесе индивид қарам-қатынасында, өзара әрекеттесуде       |       |
|индивид ойындағы тенденциялардың бір бірімен үйлеспей,          |       |
|қарама-қарсы бағытта болуы. Ортақ міндетті шешу жағдайындағы    |       |
|эмпатия. Адамның уайымдауы үнемі байқалып тұрады. Эмпатияның ең |       |
|жоғарғы формасы толық жекеаралық идентификацияда көрінеді.      |       |
|Қимылдық эмпатия адамның ынталы, психологиялық негізін          |       |
|сипаттайды.                                                     |       |
|Тақырып 9. Психологиялық менеджменттегі ақпараттық технология.  |1      |
|Басқару іс-әрекеті сапалық параметрлердің әр түрлі деңгейімен   |       |
|сипатталады, үлкен немесе кіші тиімділікпен орындалады. Бірінші |       |
|кезекте бұл жетекшінің кәсіби және тұғалық сапаларына тәуелді   |       |
|болады. Басқару іс-әрекетінің басты факторлары ретінде өзіне тән|       |
|басқару қабілеттері болады. Басқару қабілеттерін құрамын        |       |
|анықтау. Басқару қабілеттерін зерттеу қиындықтары «қабілеттер»  |       |
|ұғымының шекті жалпы мәртебесін және олардың тұлғамен, әрі      |       |
|іс-әрекетпен тығыз байланысын жетілдіреді. Басқарудың           |       |
|табыстылығы жетекшінің басқару іс-әрекетінің үш негізгі         |       |
|«өлшемдерін» қаншалықты қамтамасыз ете отырып, келістіре        |       |
|алатынына байланысты болады. Қызметкерлерді ақпараттандыру. Бұл |       |
|кызмет басқарудың басқа кызметтерінен азырақ стандарттануымен   |       |
|және алгоритмденуімен ерекшеленгендіктен, онда өзіндік          |       |
|субъективті психологиялық факторлардың рөлі зор. Бұл процесті   |       |
|жеңілдететін шешім кабылдаудың көптеген ережелері, процедуралары|       |
|мен әдістері бар, бірақ әрбір жетекші мұндағы субъективтік және |       |
|тіпті интуитивтік факторлардың рөлі қаншалықты зор екенін өз    |       |
|тәжірибесі бойынша біледі. Шешім қабылдау қызметі, осыған       |       |
|байланысты баскару теориясында да, психологияда да зерттеу      |       |
|тақырыбы болып табылады, осының нақ өзі басқарудың тек ғылым    |       |
|ғана емес, өнер екенін сезінуге мәжбүрлейді. Басқару мен шешім  |       |
|қабылдау теорияларында қазіргі уақытта екі негізгі - нормативтік|       |
|және дискриптивтік тәсілдер бар процесін сипаттаудың бірқатар   |       |
|тәсілдері бар.                                                  |       |
|Тақырып 10. Жарнама психологиясы.                               |1      |
|Жарнама әлеуметтік өмірде тәжірибелік маңызы зор психологиялық  |       |
|мәселе болып саналады. Жарнамаға қатысты мәселенің психологиялық|       |
|аспектілері өмір тіршілігінің талап-тілектерімен тығыз ұштасты. |       |
|Елімізде жарнама психологиясы қалың бұқараның қажеттілігін      |       |
|қанағаттандыратын қолдаңбалы маңызы бар айрықша пән ретінде.    |       |
|Өмір талабынан туындап отырған мұңдай қажеттілік әлеуметтік     |       |
|құбылыс болып саналатын – Жарнама мәселесіне жаңаша өң беріп,   |       |
|оның психологиялық тұрғыдан өркен жаюына тиісті үлес қосары     |       |
|сөзсіз. Жарнама – бұл ең алдымен қарым-қатынас формасы. Жарнама |       |
|– көпфункционалды. Жарнамамен мемлекет, жергілікті әкімшілік    |       |
|және қоғамдық ұйымдар айналысады. Жарнама сақтандыру полисі емес|       |
|– ол күшті жетістікке де, құлдырауға да әкеледі.                |       |
|Ішкі фирмалық жарнаманың негізгі міндеттерінің бірі             |       |
|қызметкерлерді өз мекемесіне сенімділікке  иландыру, олардың    |       |
|тағдырын оның тағдырымен тығыз байланысқа әкелу. Жарнамалық     |       |
|іс-әрекеттің басты сферасы - өнімді кеңейту мақсатындағы        |       |
|жарнама. Нарықтық жағдай әрдайым тербелісте болады, сондықтан   |       |
|оны нақты болжау мүмкін емес. Барлық жарнамалық іс-әрекет       |       |
|нарықты терең зерттеуден жүреді.                                |       |
|Тақырып 11. Лидерлік туралы ғылыми зерттеулер.                  |2      |
|Ұйымның тиімді жұмысының негізгі шартының қамтамасыз етілуі     |       |
|басқарудың басты функциясы болып табылатын атқарушылардың жоғары|       |
|мотивіне байланысты. «Жоғарыдан» басқару әсерінің барлығының    |       |
|негізі - атқарушылар іс-әрекетінің мотивтенуі мен өзара         |       |
|іс-әрекеттегі билік. «Билік» ұғымы «жетекшілік» және            |       |
|«көшбасшылық» ұғымдарымен, олардың типтерімен және олардың      |       |
|арасындағы қатынастармен байланысқан. Ұйымдар мен топтардың     |       |
|барлығын негізгі екі ресми және бейресми типке бөлуге болады.   |       |
|Ресми ұйым - институционалды белгіленетін қандай да бір мақсатқа|       |
|жету үшін бірігетін адамдар қауымдастығы. Ресми топта - ресми   |       |
|көшбасшы - ол жетекші, ал бейресми топта ресми емсс көшбасшы    |       |
|басқарады. Көшбасшылық пен ресми жетекшіліктің топ              |       |
|іс-әрекетіндегі айырмашылығы келесі жағдайлармен анықталады.    |       |
|Басқару теориясында билік жетекші қолданатын бірнеше негізгі    |       |
|түрден тұратын көп өлшемді құбылыс ретінде қарастырылады.       |       |
|Марапаттау немесе мадақтау билігі. Жетекші өз қолында           |       |
|атқарушылар үшін субъективтік мәнді стимулдарды таратудың       |       |
|негізгі мүмкіндіктерін ұстайды. Лидерлік – бір адам екінші бір  |       |
|адамға немесе топқа әсер етуге көмектесетін процесс.            |       |
|Басқарушының жоғарғы статусы бұйрық беруге құқық береді.        |       |
|Басқарушының барлығы белгілі бір дәрежеде билік типтерін        |       |
|қолданады. Ең көп тараған классификация бойынша басқару стилінің|       |
|үш негізгі түрін бөліп көрсетуге болады. Авторитарлы,           |       |
|демократиялық, либералды.                                       |       |
|Тәжірибелік (семинар) сабақтар                                  |       |
|       №1 Тәжірибелік. Мектепке дейінгі дидактика.              |2      |
|Дидактика туралы жалпы түсінік.                                 |       |
|Оқыту үрдісі.                                                   |       |
|Таным теориясы.                                                 |       |
|№2-Тәжірибелік. Балабақшадағы оқытудың психологиялық негіздері. |2      |
|                                                                |       |
|Оқыту үрдісінің мәні.                                           |       |
|Мектеп жасына дейінгі балалардың жақын арадағы даму аймағы      |       |
|(Л.С.Выготский).                                                |       |
|Оқу мотиві.                                                     |       |
|Мектепке оқуға психологиялық дайындық.                          |       |
|№3-Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балаларды оқытудың             |2      |
|педагогикалық мәні.                                             |       |
|1.Оқытудың теориялық негіздері.                                 |       |
|2.Сабақтардың және дидактикалық ойындардың жүйесін құруы.       |       |
|3.Еңбегінің мәні.                                               |       |
|№4 Тәжірибелік. Оқытудың негізгі принциптері.                   |3      |
|1.Принцип ұғымы.                                                |       |
|2. Я.А.Коменскийдің «Ұлы дидактика» еңбегі.                     |       |
|3. Мектепке дейінгі балаларға жеке дара қарау принципі.         |       |
|№5 Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балаларды оқыту әдістемесі.    |3      |
|1.  «Әдіс», «оқыту әдісі», «тәсіл» ұғымдары.                    |       |
|Практикалық әдістері.                                           |       |
|Сабақты жоспарлау түрлері                                       |       |
|№6- Тәжірибелік. Оқытуды ұйымдастыру қалпы-сабақ.               |3      |
|1.Оқытуды ұйымдастыруға қойылатын талаптар.                     |       |
|2.Балабақшадағы балаларды оқыту ерекшелігі.                     |       |
|3.Сабақты жоспарлау түрлері.                                    |       |
|№7- Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балалардың танымдық           |2      |
|белсенділігі.                                                   |       |
|1.Танымдық психикалық процестерінің дамуы.                      |       |
|2.Танымдық қызығушылығы мен белсенділігін тәрбиелеу.            |       |
|3.Оқыту мен тәрбиелеуге арналған бағдарламалардағы білім        |       |
|мазмұны.                                                        |       |
|№8-Тәжірибелік. Танымдық дамудағы сенсорлық тәрбиенің орны.     |2      |
|1. Мектепке дейінгі балалардың сенсорлық дамуы туралы.          |       |
|2.М.Монтессоридың технологиясы.                                 |       |
|3.Сенсорлық тәрбиенің психологиялық негізі.                     |       |
|№9-Тәжірибелік. Оқыту технологиялары.                           |3      |
|1. Проблемалық оқыту.                                           |       |
|2. Оқыту технологияларының теориялық негіздері.                 |       |
|3. Балабақшадағы оқыту технологиялар.                           |       |
|               Зертханалық сабақ                                |-      |





5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ

5.1 Мектепке дейінгілердің оқу-танымдық әрекетінің ерекшеліктері
5.2 Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері
5.3 Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні
5.4 Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеудегі-сенсорлық тәрбиесі
5.5 Сабақ – оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы


6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ


      |№  |Тақырыптары                   |Көрнекі      |Өз бетімен   |Бақылау    |
|   |                              |құралдар,    |дайындалу    |Түрі       |
|   |                              |плакаттар,   |сұрақтары    |           |
|   |                              |лабораториялы|             |           |
|   |                              |қ стендтер   |             |           |
|   |Дәріс сабақтар |Тәжірибелік    |             |             |           |
|   |               |сабақтар       |             |             |           |
|1. |Мектепке       |Әртүрлі        |Плакат:      |Мектеп       |Тірек-схема|
|   |дейінгі        |топтарда       |Мектеп       |дейінгі      |конспект   |
|   |дидактика.     |оқытуды        |дейінгі      |жастағылардың|           |
|   |Мектеп дейінгі |ұйымдастырудың |жастағылардың|оқу-танымдық |           |
|   |жастағылардың  |спецификасы    |оқу-танымдық |әрекетінің   |           |
|   |оқу-танымдық   |               |әрекетінің   |ерекшеліктері|           |
|   |әрекетінің     |               |ерекшеліктері|.            |           |
|   |ерекшеліктері. |               |.            |             |           |
|2. |Балабақшада    |Мектепке       |Плакат:      |Балабақшада  |Тірек-схема|
|   |оқытудың       |дейінгі жастағы|Дидактические|оқытудың     |конспект   |
|   |психологиялық  |балаларда      |условиями    |психологиялық|           |
|   |негіздері.     |ақыл-ой        |появления    |негіздері.   |           |
|   |               |тәрбиесі       |первоначальны|             |           |
|   |               |               |х умений.    |             |           |
|3. |Мектепке       |Ақыл-ой        |Плакат:      |Мектепке     |Аннотация  |
|   |дейінгі        |тәрбиесі және  |Оқыту        |дейінгі      |           |
|   |балаларды      |оқыту          |процесінің   |балаларды    |           |
|   |оқытудың       |               |құрылысы     |оқытудың     |           |
|   |педагогикалық  |               |             |педагогикалық|           |
|   |мәні.          |               |             |мәні.        |           |
|4. |Оқытудың       |Мектепке       |Плакат:      |             |           |
|   |негізгі        |дейінгі        |Оқытудың     |             |           |
|   |принциптері    |балаларды      |негізгі      |             |           |
|   |               |тәрбиелеудегі –|принциптері  |             |           |
|   |               |сенсорлық      |             |             |           |
|   |               |тәрбиесі.      |             |             |           |
|5  |Мектепке       |Оқыту          |Плакат:      |Мектепке     |Ойындарды  |
|   |дейінгі        |технологиялары |Әдістердің   |дейінгі      |іріктеу    |
|   |балаларды оқыту|               |классификация|балаларды    |           |
|   |әдістемесі     |               |сы           |тәрбиелеудегі|           |
|   |               |               |             |– сенсорлық  |           |
|   |               |               |             |тәрбиесі.    |           |
|6  |Сабақ – оқытуды|Мектепке       |Плакат:      |Сабақ –      |Конспектіні|
|   |ұйымдастырудың |дейінгі        |Сабақтың     |оқытуды      |талдау     |
|   |негізгі формасы|балалардың     |белгісі      |ұйымдастыруды|           |
|   |               |танымдық-зертте|оқытудың     |ң негізгі    |           |
|   |               |у әрекеті      |формасы      |формасы      |           |
|   |               |               |ретінде      |             |           |
|7  |               |Мектепке       |             |             |           |
|   |               |дейінгі        |             |             |           |
|   |               |балалардың     |             |             |           |
|   |               |танымдық-зертте|             |             |           |
|   |               |у әрекеті      |             |             |           |


   7. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ  КАРТАСЫ  «ОҚУ-ТАНЫМДЫҚ
      ӘРЕКЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ» ПӘНІНЕН


   |№1   |Оқулық және оқу-әдістемелік құрал саны          |Кітап |% Қамту|Студе|
|     |                                                |саны  |пайызы |нт   |
|     |                                                |      |       |тер  |
|     |                                                |      |       |саны |
|     |Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г.         |10    |100    |8    |
|     |Ядэшко В.И., Сохина Ф.А. Дошкольная педагогика. |10    |100    |     |
|     |Алматы, 2002 г.                                 |      |       |     |
|     |Козлова  С.Л.,  Куликова  Т.А.   Дошкольная     |1     |12     |     |
|     |педагогика. М. Издательский центр Академия, 2002|      |       |     |
|     |г.                                              |      |       |     |
|     |Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском    |10    |100    |     |
|     |саду.    М., 1990                               |      |       |     |
|     |Пилюгина Э.Г. Занятие по сенсорному воспитанию с|5     |62     |     |
|     |детьми раннего возраста. М., 2003               |      |       |     |
|     |Усова А.П. Обучение в детском саду. М., 2000    |5     |62     |     |
|     |Дошкольная педагогика.   //Под ред. Логиновой   |2     |25     |     |
|     |В.И., Саморуковой П.Т. - М.: Просвещение, 1 989 |      |       |     |
|     |г                                               |      |       |     |
|     |Детский сад / под ред. Тарасовой Л.П. – М., 1997|3     |37     |     |
|     |Психология воспитания / под ред. Петровского    |3     |37     |     |
|     |В.А. – М., 1995                                 |      |       |     |
|     |Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989      |10    |100    |     |


   8. ӘДЕБИЕТТЕР
   Негізгі әдебиеттер:
     1. Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г.
     2. Козлова  С.Л.,  Куликова  Т.А.   Дошкольная   педагогика.  М.,  2002
        г.
     3. Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском саду.    М., 1990
     4. Пилюгина Э.Г. Занятие по  сенсорному  воспитанию  с  детьми  раннего
        возраста. М.:, 2001
     5. Усова А.П. Обучение в детском саду. М: Просвещение, 1999
     6. Белая К.Ю. Инновационная деятельность в ДОУ. - М., 2006
     7.    Короткова    Н.    Организация    познавательно-исследовательской
        деятельности детей старшего дошкольного возраста. – журнал  «Ребенок
        в детском саду» № 1, 2002г
     8.  Иванова  А.И.  Детское  экспериментирование  как  метод   обучения.
        Управление ДОУ, N 4, 2004, с. 84 - 92
     9. Короткова Н.А. Познавательно-исследовательская деятельность  старших
        дошкольников. Ребенок в детском саду. N 3, 4, 5, 2003
    10.  Организация  экспериментальной   деятельности   дошкольников.   Под
        .ред.Л.Н. Прохоровой. М., 2004
    11.  Соловьева  Е.  Как  организовать  поисковую   деятельность   детей.
        Дошкольное воспитание. N 1, 2005
    12.  А.  Савенков.  «Исследовательские  методы  обучения»,    Дошкольное
        воспитание. № 12, 2005 г.
    13. Развитие творческой активности школьников. Под ред. А.М. Матюшкина.-
        М., 1991

      Веракса   Н.   Е.,   Галимов   О.    П.Познавательно-исследовательская
        деятельность дошкольников.М., 2012


   Қосымша әдебиеттер:
  1. Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989
  2. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. – М.,
     1968.
  3. Методика оценки и измерения качества освоения и усвоения детьми
     базового содержания дошкольных образовательных программ. Алматы., 2004
   4. Программа воспитания и обучения детей раннего возраста (от года  до  3
      лет) «Алғашқы қадам», Астана, 2010
   5. Программа воспитания и обучения детей  младшего  дошкольного  возраста
      «Зерек бала» (от 3 до 5 лет), Астана, 2010
   6. Программа воспитания и обучения детей старшего дошкольного возраста (5-
      6 лет) «Біз мектепке барамыз», Астана, 2010
   7. Методические указания к Программе воспитания и обучения детей старшего
      дошкольного возраста «Бiз мектепке барамыз. Астана, 2011.

Пәндер