Файл қосу
Психологиялық менеджмент туралы түсінік
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК | ПОӘК 042-18.1.49/01-2014 | |ПОӘК | | | |«Оқу-танымдық әрекетін |2014 жылғы | | |ұйымдастыру» пәнінің |№ 1 басылым | | |оқытушыға арналған | | | «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәнінің 5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» 4 курс мамандығына арналған ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2014 Кіріспе 1ӘЗІРЛЕГЕН Құрастырушы: педагогикалық психология кафедрасының аға оқытушысы, педагогика ғылымдарының магиcтрі Кошкимбаева Р.Х. ____________ « » . 2014ж. 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Педагогикалық психология кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама № 1 « » . 2014 ж. Кафедра меңгерушісі _______________ псх.ғ.к. Джумажанова Г.К. 2.2 Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді. Хаттама № 1 « » . 2014 ж. Төрайымы _________________ п.ғ.к. Ахметова Т.Ш. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды. Хаттама №1 « » . 2014ж. ОӘК төрайымы________________ с.ғ.д. Искакова Г.К. 4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ Мазмұны |1 |Қолданыс аясы |4 | |2 |Нормативтік сілтемелер |4 | |3 |Жалпы ережелер |4 | |4 |Оқу пәнінің мазмұны (модуль) |5 | |5 |СӨЖ тақырыптары |13 | |6 |Пәннің оқу-әдістемелік картасы |13 | |7 |Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы |14 | |8 |Әдебиеттер |16 | 1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - Жалпыға міндетті білім беру стандарты жоғары білім Қазақстан Республикасының 23 тамыз 2012ж ю1080 қаулысымен бекітілген; - 5В010100 «Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу» мамандығының типтік оқу жоспары; СТУ 042-ГУ-4-2013 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты; - ДП 042-1.01-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» пәні мектепке дейінгі мамандарды дайындауға бағытталған, курсты меңгеру барысында студенттер балабақшада оқытуды ұйымдастыруға қажетті психология-педагогикалық білімдерді игереді, оның ерекшеліктерін, әдістерін, мазмұнын, формаларын. 3.2 Пәнді оқытудың мақсаты: «Оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыру» курсы білікті және жан-жақты болашақ тәрбиешіні, мектепке дейінгі мекеме әдіскерін дайындау, қазіргі заманғы оқытуды ұйымдастыруды меңгерген және мектепке дейінгілердің танымдықтарын дамыту. 3.3 Пәнді оқыту міндеттері: - студенттерде МҰ-да балаларды оқытуды ұйымдастырудың және мазмұны туралы білімдерін қалыптастыру; - тәжірибе жүзінде танымдық процестерін және мектепке дейінгілердің оқу іс-әрекетін дамытудың алғашқы дағды, біліктерін дамыту; - болашақ педагогтардың тәжірибелік педагогикалық іс-әрекетте және педагогикалық білімдерін нақты іс-әрекетте қолдана білу қызығушылықтарын бекіту; - гуманистік қажеттіліктерін, шығармашылық жолда оқу-тәрбие процесінде балалармен өзараәрекеттестігін дамыту; - студенттердің инновациялық ойлауларын дамыту. 3.4 Оқытудың нәтижесі: Курстың соңында студент: білу керек: - мектепке дейінгі жастағылардың оқу-танымдық әрекетін ұйымдастырудың теориялық негіздерін; - мектепке дейінгілерді оқытудың психология-педагогикалық негіздерін; - сәби және мектепке дейінгі балалардың оқу әрекетінің ерекшеліктерін білу; игеру керек: - балабақшада оқу әрекетін ұйымдастыру дағдысын; меңгеру керек: - мектепке дейінгі мекемелеріндегі жұмыс формаларын; қолдана білуі керек: - білім беру процесі барысында оқу-танымдық әрекетін әртүрлі субъективтік өзара әреттестікте ұйымдастыра білу; - әртүрлі жас кезеңдеріне байланысты – жоспар құра білу; - сабақ беру барысында түрлі оқыту технологияларын пайдалану (дамытушы, дифференциалды, жекелей оқыту және т.б.) түсіну керек: - балабақшада оқу әрекетін жоспарлаудың ерекшеліктерін; істей алуы керек: - педагогикалық білімдерді балабақшада тәжірибе барысында қолдану дағдысын; - оқытудың принциптерін, тәсілдерін және әдістерін. иемдену керек: - отбасы мектепке дейінгі балалардың оқу-танымдық әрекетін ұйымдастыра білу біліктілігін. 3.5 Курстың пререквизиттері: 1.6.1 Балалар психологиясы 1.6.2 Мектепке дейінгі педагогика 1.6.3 Жеке әдістемелер 3.6 Курстың постреквизиті: жоқ 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме: |Курс |Семестр| |1 |2 | |Дәріс сабақтары | |Тақырып 1. Психологиялық менеджмент туралы түсінік. |2 | |Экономика - әрбір қоғамдық құрылыстың негізгі іргетасы ол | | |материалдық өндірістердің даму дәрежесін сипаттайды, қоғамдағы | | |аса маңызды барлық процестерді белгілейді. «Менеджемент» | | |түсінігі шетел тілінен аударғанда - өндірісті басқару, басқаша | | |айтқанда, өндірісті басқару қағидалары мен әдістері, құралдары | | |мен формаларының жиынтығы деген мағынаны білдіреді. Олар | | |өндірістің тиімділігін арттыру және пайданы көбейту мақсатымен | | |жасалып қабылданады. Ал «менеджер» дегеніміз - өндіріс, өткізу | | |және қызмет көрсету саласындағы ұйымдастыру және басқару | | |жөніндегі шаруашылық дербестігі бар іскер адам, өз ісін білетін | | |мамандырылған басшы. Менеджмент психологиясы: жалпы психология, | | |жеке тұлға психологиясы, әлеуметтік психология, психофизиология,| | |практикалық психология, психологиялық диагностика ғылымдарымен | | |байланысты. Қосымша байланысы бар салалар: әлеуметтану, | | |антропология, кадрлық менеджмент, маркетинг, экономика және т.б.| | |Басқарудағы мектептер.Ғылыми басқару мектебі. | | |Тақырып 2. Психологиялық менеджменттің ғылыми-әдіснамалық |2 | |негіздері. | | |Пс Менеджмент (ағылшынша) – алға қойған мақсатқа жету | | |іскерлігі. Менеджмент – түрлі ұйымдарда адамдардың басқаруымен | | |орындалатын іс- әрекет, қызмет. Менеджмент – кәсіби басқара | | |алатын басқарма субъектісі.Менеджмент – адамның талпынысын | | |қанағаттандыруға көмектесетін, басқаруды жүзеге асыратын | | |психологиялық үрдіс. Менеджменттің даму тарихы, басқару | | |ойларының эволюциясы. ХХ ғасырдың басы. Ф. Тейлор (тейлоризм). | | |Өндірісті ғылыми тұрғыдан басқаруға болады тұжырымына | | |негізделген. Менеджмент ғылым ретінде XIX-шы ғасырдың аяғы мен | | |XX-шы ғасырдың басында пайда болып, өзінің дамуында бірнеше | | |кезеңді басынан кешірді. Алғаш рет ғылыми менеджмент мектебінің | | |негізін қалаған америка инженері Фредерк Тейлор. Басқарушылық | | |ойлар жетістігін қолдану практикасында көптеген елдерде басқару | | |моделінің өзіндік ұлттық ерекшелігі пайда болды. Қазіргі кезде | | |басқарудың – американдық, жапондық, арабтық және батыс еуропалық| | |мектептері қалыптасты. XX ғасырдың 90-шы жылдары Қазақстан | | |экономикасындағы басқару ситуациясы айтарлықтай өзгерді. | | |Нарықтық жүйе басқарудың әкімшілік-бұйрықтық әдістерін | | |ауыстырды. Осының нәтижесінде кәсіпорындар шаруашылық дербестік | | |пен сыртқы нарыққа шығу перспективасын алды. | | |Тақырып 3. Психологиялық менеджментті зерттеудегі теориялық |2 | |технологиялар мен әдістер. | | |Басқару әдістері: ұймдастырушылық әдіс, құқықтық реттеу әдісі, | | |экономикалық әдіс, психологиялық әдістер, әкімшілік әдістер. | | |Әлеуметтік-психологиялық климатты зерттеудің негізгі тәсілдері. | | |Отандық психологияда әлеуметтік-психологиялық климаттың | | |табиғатын түсінуде төрт негізгі әдіс қарастырылады. | | |Өндірістік-технологиялық қызметтер әкімшілік және кадрлық | | |қызметтерге, басқару іс-әрекетінің құрылымын әрі қарай | | |күрделендіре отырып, тәжірибелік бағытталу береді. Жетекші үшін | | |олар өзінің іс-әрекетінің тікелей мазмұны ретінде болады. | | |Инновациялық процесс үш кезеңнен түрады: Маркетингтік кызмет. | | |Маркетинг мәселелері спектрінің кеңдігі оларды шешу үшін ұйым | | |құрылымында мамандандырылған бөлімшелер құруды талап етеді. | | |Маркетингті басқару келесі негізгі бағыттармен іске асырылады. | | |Маркетингтің психологиялық мәселесіне байланысты қазіргі кезде | | |жарнама психологиясы (психологияның арнайы саласы) қаркынды дами| | |түсуде. | | |Тақырып 4. Психологиялық менеджментті жүзеге асырудың |1 | |практикалық әдістері. | | |Менеджер қызметінің мақсаты - өндірістің экономикалық | | |тиімділігін арттыру, прогресшіл техника мен технологияны енгізу,| | |түрлі ресурстарды ұтымды пайдалану есебінен түсімді арттыру және| | |т.б.Басқару кадрларын басқару жүйесінде істейтін және белгілі | | |бір басқару қызметін орындайтын немесе оны жүзеге асыруға ықпал | | |ететін жұмыскерлер, яғни басқару қызметінде іскерлікпен | | |қатынасатын, әрі басқару аппаратына енетін жұмыскерлер жатады. | | |Басқару кадрларының алуан түрлі белгілері бойынша бағалауға | | |болады: басқару деңгейі бойынша-жоғары, орташа және төменгі | | |буындар; кәсіптік құрамы бойынша-инженерлер, қызмет түрі бойынша| | |ауыл-шаруашылығы, өнеркәсіп кадрлары; басқару еңбегін | | |мамандандыру түрі бойынша әкімшілік, экономикалық, білімі | | |бойынша жоғары және арнайы орта білімді, адамдар, практиктер, | | |орындайтын жұмысының күрделілігі және жауапкершілігі бойынша. | | |Басшыларды қызметтегі ролі бойынша мамандар және қосалқы | | |қызметкерлер болып бөлінеді. Басқару жүйесіндегіқызметшілердің | | |бұл әрбір категориясы еңбек әрекетінің ерекшеліктеріне, кәсіптік| | |даярлығына және даярлықтан қайта өтуіне байланысты сипатталады. | | |Кадрларды іріктеу - негізгі қызмет талаптарына сай келетін | | |адамдарды іздестіру және зерттеу процесі. | | |Тақырып 5. Психологиялық менеджмент барысы. |1 | |Басқару – іс-әрекет мақсатын, бағдарлама реализациясын, | | |іс-әрекет тәртібінің белгілі бір құрылымын сақтап отыруы. | | |Б.Ф.Ломов, іс-әрекеттің кез келген әмбебап жағын алатын болсақ, | | |сонымен қатар басқару, соның ішінен негізгі функциональдық | | |блоктарын былай бөліп қарастырамыз: мотив, мақсат, жоспар, | | |ақпараттандыру, оперативті бейне, шешім қабылдау, іс-әрекет, | | |қорытындыны тексеру және іс-әрекетті түзету. А.К.Марков | | |басқарудың құрамын 5 кезеңге бөлді: Мақсатты, дескриптивті, | | |прескриптивті, реализациялық, ретроспективті. Әрбір бөлінген | | |кезең басқару актісінің ерекше бөлімі бір анықталған | | |кезектілікпен жүретін іс-әрекет. Қалыптастыру дегеніміз – бұл | | |педагогикалық мақсат және міндет, ескілерді жаңарту, жаңа | | |жоспарлар енгізу, білім беру мен тәрбие бағдарламаларына | | |енгізілген ақпараттың ең негізгілері болып табылады. Осының | | |барлығы педагогикалық жұмысшылардың іс-әрекеті. Басқарудың | | |негізгі үрдісі. Басқару бұл үрдіс ретінде қарастырылады, өйткені| | |жұмыс басқалардың көмегімен мақсатқа жету, бір мезеттік | | |іс-әрекет емес, үздіксіз жүретін өзара байланысқан іс-әрекет. | | |Тақырып 6. Қарым-қатынас барысын басқару. |1 | |Қарым-қатынас әлеуметтік феномен ретінде. Коммуникация дегеніміз| | |қарым-қатынас, екі және одан да көп адамдардың өзара түсінісуге | | |негізделген байланысы: бір бірінен ақпарат, мәліметтер алмасуы. | | |Басшы өзінің көпшілік уақытын мәліметтер алу және шешім қабылдау| | |үшін, біреулермен байланысуға, қарым-қатынас орнатуға арнайды. | | |Коммуникация - басшылық етудің байланыстырушы процесі болып | | |табылады. Менеджерлер өз жұмысын ойдағыдай орындау үшін тиімді | | |қарым-қатынас орнатуы қажет. Басшы мен жұмысшы топтарының | | |арасындағы коммуникация, басшы мен бағыныштылар арасындағы | | |қосымша мәлімет алу болып саналады, әрі басшыға топтың | | |іс-әрекетінің тиімділігін арттыруға ықпал етеді. Коммуникациялық| | |процесс – бұл екі немесе одан да көп адамдар арасындағы мәлімет | | |алмасу, әрі оның негізгі мақсаты мәліметтің түсінікті болуын | | |қамтамасыз ету. Коммуникация – бұл күрделі процесс және де оны | | |жақсы түсіну үшін процесс сатыларын білу қажет. Стресс түрлері: | | |жағымсыз, зиянды (дистресс) және жағымды, эйфорикалық стресс. | | |Стресс деңгейлері: физиологиялық, эмоционалдық, психологиялық. | | |Тақырып 7. Жүріс-тұрысты басқару. |1 | |Басқару, басқарушылық еңбегі, оның тікелей өндірістен өзгеше | | |іс-әрекеттің айрықша түріне айналуы еңбек кооперациясымен | | |байланысты. Қарапайым формадағы еңбек кооперациясы көптеген | | |жұмысшылардың күш-жігерін жай біріктіру ретінде тіпті алғашқы | | |қауымдық құрылыста да болған. Адамдардың еңбегін ғылыми | | |негізінде ұйымдастыру туралы анықтама берсек, оны белгілі | | |принциптер, ережелер мен шарттар жиынтығына сүйеніп берілген | | |технология, құрал-жабдықтар, еңбек заттар жағдайында әр | | |жұмыскердің еңбегінің шығыны мен нәтижесі арасында оптимальды | | |қатынасын құру. Жұмыс берушілер қатарына кәсіпорындар, | | |мекемелер, ұйымдар, шаруашылықтар, кооперативтер, фермерлер және| | |еңбекшілерге оларды шарт (контракт, келісім) бойынша жалдау | | |негізінде жұмыс беретін басқа да кез келген заңды ұйымдар және | | |нақты адамдар жатады. Кез келген әлеуметтік-экономикалық жүйе | | |біршама дербес, бірақ өзара байланысты екі бөліктен тұрады: | | |басқарылатын (басқару объектісі) және басқарушы (басқару | | |субъектісі). Өндіріс жұмысын құрайтын адамдар, бірлескен еңбек | | |процесінде белгілі бір әлеуметтік қатынас орнатады да, өндірісті| | |басқарудың әлеуметтік-экономикалық жақтарын сипаттайды. | | |Жұмысшының еңбекке бейімделу процесінің сипаты. Жұмысшылардың | | |еңбек іс-әрекетіне деген ішкі қызығушылықтарын тудыру, оларда | | |жағымды мотивацияларды тудыру. Жұмысшы іс-әрекетін бақылау, | | |нысанаға алу, жалпы ұжымдағы тәртіпті қадағалау. | | |Тақырып 8. Іскерлік қарым-қатынас және басқарудағы шиеленістер. |1 | |Басқарушылық іскерлік қарым-қатынастағы өзара байланыс. Адамдар | | |қарым-қатынасының сыр-сипаты қоғамдық өмірде, әсіресе өндірістік| | |істердегі әрекетінен айқын байқалады. Топ ішіндегі адамдардың | | |бір-біріне тәуелділігі, бағынуы, бірлесіп атқаратын істері, | | |өзара көмектесуі – олардың нағыз топтық тіршілігінің заңды түрде| | |қалыптасуын көрсететін сипаттар. Олардың арасындағы | | |қарым-қатынастардың мазмұнды болуы түрлі әлеуметтік жағдайларға | | |және әрбір азаматтың даралық нақты іс-әрекеттеріне байланысты. | | |Мұндағы өзекті мәселе – адамдардың қоғамдық ісінің нәтижелі | | |болуы мен әлеуметтік мақсаттылығы. Сыйысушылықтың төрт деңгейі | | |бар: психофизиологиялық, психологиялық, | | |әлеуметтік-психологиялық, әлеуметтік. Сыйысушылыққа қарсы – | | |қақтығыс. Қақтығыс негізінде әдетте – субъективті не объективті | | |әр түрлі тенденциялардың (мотив, қатынас, әрекеті мен жеке | | |бастың мінез-құлқы, содай-ақ топтың да) қақтығысы түсініледі. | | |Кикілжің – жағымсыз эмоциялық қобалжулармен байланысты адамдар | | |тобы немесе индивид қарам-қатынасында, өзара әрекеттесуде | | |индивид ойындағы тенденциялардың бір бірімен үйлеспей, | | |қарама-қарсы бағытта болуы. Ортақ міндетті шешу жағдайындағы | | |эмпатия. Адамның уайымдауы үнемі байқалып тұрады. Эмпатияның ең | | |жоғарғы формасы толық жекеаралық идентификацияда көрінеді. | | |Қимылдық эмпатия адамның ынталы, психологиялық негізін | | |сипаттайды. | | |Тақырып 9. Психологиялық менеджменттегі ақпараттық технология. |1 | |Басқару іс-әрекеті сапалық параметрлердің әр түрлі деңгейімен | | |сипатталады, үлкен немесе кіші тиімділікпен орындалады. Бірінші | | |кезекте бұл жетекшінің кәсіби және тұғалық сапаларына тәуелді | | |болады. Басқару іс-әрекетінің басты факторлары ретінде өзіне тән| | |басқару қабілеттері болады. Басқару қабілеттерін құрамын | | |анықтау. Басқару қабілеттерін зерттеу қиындықтары «қабілеттер» | | |ұғымының шекті жалпы мәртебесін және олардың тұлғамен, әрі | | |іс-әрекетпен тығыз байланысын жетілдіреді. Басқарудың | | |табыстылығы жетекшінің басқару іс-әрекетінің үш негізгі | | |«өлшемдерін» қаншалықты қамтамасыз ете отырып, келістіре | | |алатынына байланысты болады. Қызметкерлерді ақпараттандыру. Бұл | | |кызмет басқарудың басқа кызметтерінен азырақ стандарттануымен | | |және алгоритмденуімен ерекшеленгендіктен, онда өзіндік | | |субъективті психологиялық факторлардың рөлі зор. Бұл процесті | | |жеңілдететін шешім кабылдаудың көптеген ережелері, процедуралары| | |мен әдістері бар, бірақ әрбір жетекші мұндағы субъективтік және | | |тіпті интуитивтік факторлардың рөлі қаншалықты зор екенін өз | | |тәжірибесі бойынша біледі. Шешім қабылдау қызметі, осыған | | |байланысты баскару теориясында да, психологияда да зерттеу | | |тақырыбы болып табылады, осының нақ өзі басқарудың тек ғылым | | |ғана емес, өнер екенін сезінуге мәжбүрлейді. Басқару мен шешім | | |қабылдау теорияларында қазіргі уақытта екі негізгі - нормативтік| | |және дискриптивтік тәсілдер бар процесін сипаттаудың бірқатар | | |тәсілдері бар. | | |Тақырып 10. Жарнама психологиясы. |1 | |Жарнама әлеуметтік өмірде тәжірибелік маңызы зор психологиялық | | |мәселе болып саналады. Жарнамаға қатысты мәселенің психологиялық| | |аспектілері өмір тіршілігінің талап-тілектерімен тығыз ұштасты. | | |Елімізде жарнама психологиясы қалың бұқараның қажеттілігін | | |қанағаттандыратын қолдаңбалы маңызы бар айрықша пән ретінде. | | |Өмір талабынан туындап отырған мұңдай қажеттілік әлеуметтік | | |құбылыс болып саналатын – Жарнама мәселесіне жаңаша өң беріп, | | |оның психологиялық тұрғыдан өркен жаюына тиісті үлес қосары | | |сөзсіз. Жарнама – бұл ең алдымен қарым-қатынас формасы. Жарнама | | |– көпфункционалды. Жарнамамен мемлекет, жергілікті әкімшілік | | |және қоғамдық ұйымдар айналысады. Жарнама сақтандыру полисі емес| | |– ол күшті жетістікке де, құлдырауға да әкеледі. | | |Ішкі фирмалық жарнаманың негізгі міндеттерінің бірі | | |қызметкерлерді өз мекемесіне сенімділікке иландыру, олардың | | |тағдырын оның тағдырымен тығыз байланысқа әкелу. Жарнамалық | | |іс-әрекеттің басты сферасы - өнімді кеңейту мақсатындағы | | |жарнама. Нарықтық жағдай әрдайым тербелісте болады, сондықтан | | |оны нақты болжау мүмкін емес. Барлық жарнамалық іс-әрекет | | |нарықты терең зерттеуден жүреді. | | |Тақырып 11. Лидерлік туралы ғылыми зерттеулер. |2 | |Ұйымның тиімді жұмысының негізгі шартының қамтамасыз етілуі | | |басқарудың басты функциясы болып табылатын атқарушылардың жоғары| | |мотивіне байланысты. «Жоғарыдан» басқару әсерінің барлығының | | |негізі - атқарушылар іс-әрекетінің мотивтенуі мен өзара | | |іс-әрекеттегі билік. «Билік» ұғымы «жетекшілік» және | | |«көшбасшылық» ұғымдарымен, олардың типтерімен және олардың | | |арасындағы қатынастармен байланысқан. Ұйымдар мен топтардың | | |барлығын негізгі екі ресми және бейресми типке бөлуге болады. | | |Ресми ұйым - институционалды белгіленетін қандай да бір мақсатқа| | |жету үшін бірігетін адамдар қауымдастығы. Ресми топта - ресми | | |көшбасшы - ол жетекші, ал бейресми топта ресми емсс көшбасшы | | |басқарады. Көшбасшылық пен ресми жетекшіліктің топ | | |іс-әрекетіндегі айырмашылығы келесі жағдайлармен анықталады. | | |Басқару теориясында билік жетекші қолданатын бірнеше негізгі | | |түрден тұратын көп өлшемді құбылыс ретінде қарастырылады. | | |Марапаттау немесе мадақтау билігі. Жетекші өз қолында | | |атқарушылар үшін субъективтік мәнді стимулдарды таратудың | | |негізгі мүмкіндіктерін ұстайды. Лидерлік – бір адам екінші бір | | |адамға немесе топқа әсер етуге көмектесетін процесс. | | |Басқарушының жоғарғы статусы бұйрық беруге құқық береді. | | |Басқарушының барлығы белгілі бір дәрежеде билік типтерін | | |қолданады. Ең көп тараған классификация бойынша басқару стилінің| | |үш негізгі түрін бөліп көрсетуге болады. Авторитарлы, | | |демократиялық, либералды. | | |Тәжірибелік (семинар) сабақтар | | | №1 Тәжірибелік. Мектепке дейінгі дидактика. |2 | |Дидактика туралы жалпы түсінік. | | |Оқыту үрдісі. | | |Таным теориясы. | | |№2-Тәжірибелік. Балабақшадағы оқытудың психологиялық негіздері. |2 | | | | |Оқыту үрдісінің мәні. | | |Мектеп жасына дейінгі балалардың жақын арадағы даму аймағы | | |(Л.С.Выготский). | | |Оқу мотиві. | | |Мектепке оқуға психологиялық дайындық. | | |№3-Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балаларды оқытудың |2 | |педагогикалық мәні. | | |1.Оқытудың теориялық негіздері. | | |2.Сабақтардың және дидактикалық ойындардың жүйесін құруы. | | |3.Еңбегінің мәні. | | |№4 Тәжірибелік. Оқытудың негізгі принциптері. |3 | |1.Принцип ұғымы. | | |2. Я.А.Коменскийдің «Ұлы дидактика» еңбегі. | | |3. Мектепке дейінгі балаларға жеке дара қарау принципі. | | |№5 Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балаларды оқыту әдістемесі. |3 | |1. «Әдіс», «оқыту әдісі», «тәсіл» ұғымдары. | | |Практикалық әдістері. | | |Сабақты жоспарлау түрлері | | |№6- Тәжірибелік. Оқытуды ұйымдастыру қалпы-сабақ. |3 | |1.Оқытуды ұйымдастыруға қойылатын талаптар. | | |2.Балабақшадағы балаларды оқыту ерекшелігі. | | |3.Сабақты жоспарлау түрлері. | | |№7- Тәжірибелік. Мектепке дейінгі балалардың танымдық |2 | |белсенділігі. | | |1.Танымдық психикалық процестерінің дамуы. | | |2.Танымдық қызығушылығы мен белсенділігін тәрбиелеу. | | |3.Оқыту мен тәрбиелеуге арналған бағдарламалардағы білім | | |мазмұны. | | |№8-Тәжірибелік. Танымдық дамудағы сенсорлық тәрбиенің орны. |2 | |1. Мектепке дейінгі балалардың сенсорлық дамуы туралы. | | |2.М.Монтессоридың технологиясы. | | |3.Сенсорлық тәрбиенің психологиялық негізі. | | |№9-Тәжірибелік. Оқыту технологиялары. |3 | |1. Проблемалық оқыту. | | |2. Оқыту технологияларының теориялық негіздері. | | |3. Балабақшадағы оқыту технологиялар. | | | Зертханалық сабақ |- | 5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1 Мектепке дейінгілердің оқу-танымдық әрекетінің ерекшеліктері 5.2 Балабақшада оқытудың психологиялық негіздері 5.3 Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні 5.4 Мектепке дейінгі балаларды тәрбиелеудегі-сенсорлық тәрбиесі 5.5 Сабақ – оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ |№ |Тақырыптары |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | | |құралдар, |дайындалу |Түрі | | | |плакаттар, |сұрақтары | | | | |лабораториялы| | | | | |қ стендтер | | | | |Дәріс сабақтар |Тәжірибелік | | | | | | |сабақтар | | | | |1. |Мектепке |Әртүрлі |Плакат: |Мектеп |Тірек-схема| | |дейінгі |топтарда |Мектеп |дейінгі |конспект | | |дидактика. |оқытуды |дейінгі |жастағылардың| | | |Мектеп дейінгі |ұйымдастырудың |жастағылардың|оқу-танымдық | | | |жастағылардың |спецификасы |оқу-танымдық |әрекетінің | | | |оқу-танымдық | |әрекетінің |ерекшеліктері| | | |әрекетінің | |ерекшеліктері|. | | | |ерекшеліктері. | |. | | | |2. |Балабақшада |Мектепке |Плакат: |Балабақшада |Тірек-схема| | |оқытудың |дейінгі жастағы|Дидактические|оқытудың |конспект | | |психологиялық |балаларда |условиями |психологиялық| | | |негіздері. |ақыл-ой |появления |негіздері. | | | | |тәрбиесі |первоначальны| | | | | | |х умений. | | | |3. |Мектепке |Ақыл-ой |Плакат: |Мектепке |Аннотация | | |дейінгі |тәрбиесі және |Оқыту |дейінгі | | | |балаларды |оқыту |процесінің |балаларды | | | |оқытудың | |құрылысы |оқытудың | | | |педагогикалық | | |педагогикалық| | | |мәні. | | |мәні. | | |4. |Оқытудың |Мектепке |Плакат: | | | | |негізгі |дейінгі |Оқытудың | | | | |принциптері |балаларды |негізгі | | | | | |тәрбиелеудегі –|принциптері | | | | | |сенсорлық | | | | | | |тәрбиесі. | | | | |5 |Мектепке |Оқыту |Плакат: |Мектепке |Ойындарды | | |дейінгі |технологиялары |Әдістердің |дейінгі |іріктеу | | |балаларды оқыту| |классификация|балаларды | | | |әдістемесі | |сы |тәрбиелеудегі| | | | | | |– сенсорлық | | | | | | |тәрбиесі. | | |6 |Сабақ – оқытуды|Мектепке |Плакат: |Сабақ – |Конспектіні| | |ұйымдастырудың |дейінгі |Сабақтың |оқытуды |талдау | | |негізгі формасы|балалардың |белгісі |ұйымдастыруды| | | | |танымдық-зертте|оқытудың |ң негізгі | | | | |у әрекеті |формасы |формасы | | | | | |ретінде | | | |7 | |Мектепке | | | | | | |дейінгі | | | | | | |балалардың | | | | | | |танымдық-зертте| | | | | | |у әрекеті | | | | 7. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ «ОҚУ-ТАНЫМДЫҚ ӘРЕКЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ» ПӘНІНЕН |№1 |Оқулық және оқу-әдістемелік құрал саны |Кітап |% Қамту|Студе| | | |саны |пайызы |нт | | | | | |тер | | | | | |саны | | |Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г. |10 |100 |8 | | |Ядэшко В.И., Сохина Ф.А. Дошкольная педагогика. |10 |100 | | | |Алматы, 2002 г. | | | | | |Козлова С.Л., Куликова Т.А. Дошкольная |1 |12 | | | |педагогика. М. Издательский центр Академия, 2002| | | | | |г. | | | | | |Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском |10 |100 | | | |саду. М., 1990 | | | | | |Пилюгина Э.Г. Занятие по сенсорному воспитанию с|5 |62 | | | |детьми раннего возраста. М., 2003 | | | | | |Усова А.П. Обучение в детском саду. М., 2000 |5 |62 | | | |Дошкольная педагогика. //Под ред. Логиновой |2 |25 | | | |В.И., Саморуковой П.Т. - М.: Просвещение, 1 989 | | | | | |г | | | | | |Детский сад / под ред. Тарасовой Л.П. – М., 1997|3 |37 | | | |Психология воспитания / под ред. Петровского |3 |37 | | | |В.А. – М., 1995 | | | | | |Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989 |10 |100 | | 8. ӘДЕБИЕТТЕР Негізгі әдебиеттер: 1. Жумабаев М. Педагогика. Алматы, 1994 г. 2. Козлова С.Л., Куликова Т.А. Дошкольная педагогика. М., 2002 г. 3. Бондаренко Л.К. Дидактические игры и детском саду. М., 1990 4. Пилюгина Э.Г. Занятие по сенсорному воспитанию с детьми раннего возраста. М.:, 2001 5. Усова А.П. Обучение в детском саду. М: Просвещение, 1999 6. Белая К.Ю. Инновационная деятельность в ДОУ. - М., 2006 7. Короткова Н. Организация познавательно-исследовательской деятельности детей старшего дошкольного возраста. – журнал «Ребенок в детском саду» № 1, 2002г 8. Иванова А.И. Детское экспериментирование как метод обучения. Управление ДОУ, N 4, 2004, с. 84 - 92 9. Короткова Н.А. Познавательно-исследовательская деятельность старших дошкольников. Ребенок в детском саду. N 3, 4, 5, 2003 10. Организация экспериментальной деятельности дошкольников. Под .ред.Л.Н. Прохоровой. М., 2004 11. Соловьева Е. Как организовать поисковую деятельность детей. Дошкольное воспитание. N 1, 2005 12. А. Савенков. «Исследовательские методы обучения», Дошкольное воспитание. № 12, 2005 г. 13. Развитие творческой активности школьников. Под ред. А.М. Матюшкина.- М., 1991 Веракса Н. Е., Галимов О. П.Познавательно-исследовательская деятельность дошкольников.М., 2012 Қосымша әдебиеттер: 1. Мухина В.С. Детская психология. – М., 1989 2. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. – М., 1968. 3. Методика оценки и измерения качества освоения и усвоения детьми базового содержания дошкольных образовательных программ. Алматы., 2004 4. Программа воспитания и обучения детей раннего возраста (от года до 3 лет) «Алғашқы қадам», Астана, 2010 5. Программа воспитания и обучения детей младшего дошкольного возраста «Зерек бала» (от 3 до 5 лет), Астана, 2010 6. Программа воспитания и обучения детей старшего дошкольного возраста (5- 6 лет) «Біз мектепке барамыз», Астана, 2010 7. Методические указания к Программе воспитания и обучения детей старшего дошкольного возраста «Бiз мектепке барамыз. Астана, 2011.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz