Файл қосу

Ұлттық тіл және диалектілер












         5 В 020500 – «Филология: қазақ тілі»  мамандығына  арналған
           «  Қазақ диалектологиясының  өзекті мәселелері» пәнінің
                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ





СТУДЕНТТЕРГЕ  АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ   ЖҰМЫС   БАҒДАРЛАМАСЫ
















                                    СЕМЕЙ
                                    2013



КІРІСПЕ

1 ҚҰРАСТЫРҒАН
Семей қаласының Шәкәрім атындағы  мемлекеттік  университетінің қазақ
тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының  доценті м.а., филология
ғылымдарының кандидаты Ғ.А.Түсіпбекова

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ  тілі кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  «___» ___________20_жыл.

Кафедра меңгерушісі: _______________ Жұмағұлова Ә.М.

2.2  Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20_жыл.

Төрайымы_________________

2.3 Филология  факультетінің  Ғылыми кеңесінде бекітілді
 Хаттама     №___  «___» ___________20_жыл.

Ғылыми кеңес төрағасы_________________Қадыров А.Қ.


3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20_жыл.

Оқу жұмысы жөніндегі  проректор_________________Искакова Г.Қ.
  20_ж. «____» __________ шыққан ПОӘК-нің

БІРІНШІ  БАСЫЛЫМЫ











МАЗМҰНЫ


1                                                                      Жалпы
ережелер....................................................................
..........................4
2                 Пәнді                 оқытудың                 әдістемелік
нұсқау.............................................................5
3                    Курс                    саясаты                     мен
форматы.....................................................................
.....5
4                                                                    Бағалау
саясаты.....................................................................
........................5
5      Пәннің      мазмұны      және      сағаттарды      сабақ       түріне
шағу.................................6
6                     ОСӨЖ                     және                      СӨЖ
мазмұны.....................................................................
......8
7        Пән        бойынша        оқу         үрдісінің         календарлық
кестесі........................................9

































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
Түсіпбекова Ғ.А., ф.ғ.к. доцент м.а.
Кафедра: Қазақ тілінің теориясы және әдістемесі
Кафедраның мекен-жайы : Шугаев ;  223- бөлме
Ақпараттық  қатынас:  телефон :53-37-63
Кафедрада болатын уақыты: дүй.: 9.00-17.00;
Сабақ өтетін орын: 213 аудитория
Кредит саны: 2

 1.2 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

1 Кесте – Оқу жұмыс жоспарынан көшірме


|Курс     |Семестр   |Кредит    |ДС (сағ)         |СПС (сағ)  |Лаб. (сағ)    |
|А        |     4,00 |  95-100  | Үздік           |  22-7     |91-93,5       |
|А-       |     3,67 |   90-94  | Өте жақсы       |20-21      |86-90         |
|В+       |     3,33 |   85-89  |Жақсы            |  18-19    |  81-85       |
|В        |      3,00|    80-84 | Жақсы           |    16-17  |   76-80      |
|В-       |          |     75-79|  Жақсы          |    14-15  |    71-75     |
|         |2,67      |          |                 |           |              |
|С+       |          |     70-74| Қанағаттанарлық |     13    |    66-70     |
|         |2,33      |          |                 |           |              |
|С        |     2,00 |     65-69|Қанағаттанарлық  |      12   |    61-65     |
|С-       |     1,67 |    60-64 |Қанағаттанарлық  |      11   |     56-60    |
|Д+       |    1,33  | 55-59    |    өту ұпайы    |   10      |    51-55     |
|Д        |     1,00 | 50-54    |     өту ұпайы   |     9     |      48-50   |
|Ғ        |     0,00 |  0-49    |      өту ұпайы  |      8    |       47     |

      «Қазақ диалектологиясының өзекті мәселелері» пәні  бойынша  15  аптаға
бөлінген  дәріс, практикалық, ОСӨЖ, СӨЖ тапсырмаларының ұпай саны  берілген.
Әр  аптада  қойылған  ұпайлар  бойынша   8-15  апталарда   межелік   бақылау
тапсырмаларының   қорытындысы   қойылады.   8-15   апталарда    ең   жоғарғы
көрсеткіші – 270 ұпайдан жинау  шарт. Әр аптадағы жинау керек  ұпай  сандары
кестеде нақты көрсетілген.


5 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРДЫ САБАҚ ТҮРІНЕ ШАҒУ

2 Кесте – Пәннің мазмұны. Сағаттарды сабақ түріне шағу

|Тақырыптардың атауы мен мазмұны     |Сағат саны      |Әдебиеттер                 |
|1                                   |2               |3                          |
|Дәріс сабақтары                                                                  |
|1.Диалектология – тіл туралы        |1               |1, 2, 3, 4                 |
|ғылымның  дербес саласы             |                |                           |
|Курстың  мақсаты мен міндеттері.    |                |                           |
|Қалыптасу тарихы. Ғылымның өзге     |                |                           |
|салаларымен байланысы.              |                |                           |
|2.  Қазақ  диалектологиясының       |1               |1, 2, 3, 4                 |
|зерттелуі жайында  ғалымдардың      |                |                           |
|көзқарастары мен кемшіліктері,      |                |                           |
|қайшылықтары.                       |                |                           |
|3. Тілдердің диалектілік            |1               |1, 2, 3, 4                 |
|құрылымының әртүрлі болатындығы.    |                |                           |
|«Диалект»  терминін кең мағынада    |                |                           |
|қолданудың орындығы. Ауыспалы говор |                |                           |
|ұғымы.                              |                |                           |
|4. Ұлттық  тіл және диалектілер.    |1               |1, 2, 3, 4                 |
|Әлеуметтік және жергілікті          |                |                           |
|диалектілердің ұқсастығы мен        |                |                           |
|айырмасы. Тайпалық және             |                |                           |
|территориялық диалектілердің пайда  |                |                           |
|болу, қалыптасу, даму, жойылу       |                |                           |
|заңдылықтары.                       |                |                           |
|5.Әдеби тіл мен диалектілердің      |1               |1, 2, 3, 4                 |
|арақатынасы. Диалектілік            |                |                           |
|ерекшеліктердің  әдеби тілді        |                |                           |
|байытудың бір арнасы екендігі. Әдеби|                |                           |
|варианты  анықталған диалектілік    |                |                           |
|дублеттердің әдеби тілді            |                |                           |
|шұбарлайтындығы.                    |                |                           |
|                                    |                |                           |
|6.Қазақ тілі – тұтастығын сақтаған  |1               |1, 2, 3, 4                 |
|диалектілік құрылымы әлсіз, болмашы |                |                           |
|дамыған тіл.  Қазақ тілі            |                |                           |
|говорларының  қай-қайсысының да     |                |                           |
|ұлттық тілдің дыбыстық жүйесін,     |                |                           |
|сөздік қорын, грамматикалық         |                |                           |
|құрылысын  түгел пайдалатындығы.    |                |                           |
|Тілдердің  диалектілік қүрылымы  мен|                |                           |
|халық  тарихы арасындағы байланыс.  |                |                           |
|                                    |                |                           |
|                                    |                |                           |
|                                    |                |                           |
|                                    |                |                           |
|7. Диалектілік ерекшеліктердің      |                |                           |
|тарылу шегін лингвистикалық         |1               |1,2,3,4                    |
|география әдісімен  зерттеу арқылы  |                |                           |
|анықтау қажеттігі.                  |                |                           |
|                                    |                |                           |
|8.Лингвистикалық  карта, атлас жасау|                |                           |
|тәжірбиесі. Говорлар тобын          |2               |1,2,3                      |
|ажыратудың  ғылыми ұстанымдары мен  |                |                           |
|изоглостар шоғырының ролі.          |                |                           |
|9.Қазақ тілі говорларын  төрт топқа |2               |1, 2, 3, 4                 |
|бөліп қарастыру мүмкіндігі. Говорлар|                |                           |
|тобының әрқайсысына  тән негізгі    |                |                           |
|фонетикалық, лексикалық,            |                |                           |
|грамматикалық ерекшеліктер, сипатты |                |                           |
|белгілер.                           |                |                           |
|10Диалектілік ерекшеліктер – қай    |2               |1.2                        |
|заманда да  халықтың жанды  ауызекі |                |                           |
|сөйлеу  тіліне тән құбылыс.         |                |                           |
|11. Халық тіліндегі ерекшеліктерді  |2               |1,2,3                      |
|жинау ең басты, негізгі,  ең сенімді|                |                           |
|арнасы сөйлеу тілі  жергілікті      |                |                           |
|ерекшеліктердің  ауызекі сөйлеу     |                |                           |
|тілінің  белгілі кезеңдегі көрініс  |                |                           |
|түрінде  ауыз әдебиеті үлгілерінде, |                |                           |
|көркем әдебиет туындыларында, жазба |                |                           |
|жәдігерліктерде кездесетіндігі      |                |                           |
|Барлығы :                           | 15 сағат       |                           |
|                                    |Практикалық     |                           |
|                                    |сабақтар        |                           |
|                                    |                |                           |
|Курстың  мақсаты мен міндеттері.    |2               |1,2,3,4                    |
|Қалыптасу тарихы. Ғылымның өзге     |                |                           |
|салаларымен байланысы. Қазақ        |                |                           |
|диалектологиясының  зерттелуі       |                |                           |
|жайында  ғалымдардың  көзқарастары  |                |                           |
|мен кемшіліктері, қайшылықтары.     |                |                           |
|«Диалект»  терминін кең мағынада    |2               |1,2,3                      |
|қолданудың орындығы. Ауыспалы говор |                |                           |
|ұғымы.                              |                |                           |
|Диалектілік ерекшеліктердің  әдеби  |2               |1,3,4                      |
|тілді  байытудың бір арнасы екендігі|                |                           |
|Тілдердің  диалектілік қүрылымы  мен|2               |1,2,3                      |
|халық  тарихы арасындағы байланыс.  |                |                           |
|Диалектілік ерекшеліктердің тарлу   |2               |1,2,3                      |
|шегін лингвистикалық география      |                |                           |
|әдісімен  зерттеу арқылы  анықтау   |                |                           |
|қажеттігі.                          |                |                           |
|Лингвистикалық  карта, атлас жасау  |1               |1,2,3,4                    |
|тәжірбиесі. Говорлар тобын          |                |                           |
|ажыратудың  ғылыми ұстанымдары мен  |                |                           |
|изоглостар шоғырының ролі.          |                |                           |
|Қазақ тілі говорларын  төрт топқа   |2               |1,2,3,4                    |
|бөліп қарастыру мүмкіндігі.         |                |                           |
|Говорлар тобының әрқайсысына  тән   |2               |1,2,3                      |
|негізгі  фонетикалық, лексикалық,   |                |                           |
|грамматикалық ерекшеліктер, сипатты |                |                           |
|белгілер.                           |                |                           |
|Барлығы:                            |15 сағат        |                           |







6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ МАЗМҰНЫ

3-Кесте ОСӨЖ және СӨЖ жоспарлары

|ОСӨЖ                                            |СӨЖ                    |
|Аудиториялық           |Аудиториядан тыс       |                       |
|Қазақ тілі говорларының|Диалектілік  туынды    |Диалектілік  күрделі   |
|лексикалық құрамы      |сөздер                 |сөздер                 |
|Қазақ тілі говорларының|                       |                       |
|фонетикалық жүйесі     |                       |                       |
|Қазақ тілі             |Септік  жалғауларының  |Синтаксиситік  еркін   |
|говорларының           |бірінің орнына  бірі   |сөз тіркестері         |
|грамматикалық          |жұмсалуы               |                       |
|құрылысындағы          |                       |                       |
|ерекшеліктер           |                       |                       |
|                       |                       |                       |
|                       |                       |                       |
|Лексикалық             |Морфологиялық,         |Дауысты дыбыстар жүйесі|
|ерекшеліктердің        |синтаксистік           |                       |
|мағыналық- тақырыптық  |ерекшеліктер  арасында |                       |
|топтары                |сақталған көне дәуір   |                       |
|                       |қалдықтары.            |                       |
|                       |                       |                       |
|Дауыссыз дыбыстар      |Бұйрық райдың          |-шы,- ші қосымшасы     |
|жүйесі                 |тұлғалануына қатысты   |жалғанған  шартты      |
|                       |ерекшеліктер           |райдың 2- жағына       |
|                       |                       |байланысты ерекшеліктер|
|Қалау райға байланысты |Етіс категориясына     |Есімшенің тұлғалануына |
|ерекшеліктер           |байланысты ерекшеліктер|байланысты             |
|Тұйық райдың           |Зат есімнің септік,    |Тұйық райдың           |
|тұлғалануына байланысты|тәуелдік, көптік       |тұлғалануына байланысты|
|ерекшеліктер           |жалғауларына байланысты|ерекшеліктер           |
|                       |ерекшеліктер           |                       |


7 « Қазақ диалектологиясының өзекті мәселелері» ПӘНІ БОЙЫНША  ОҚУ  ҮРДІСІНІҢ
КАЛЕНДАРЛЫҚ КЕСТЕСІ

4-Кесте « Қазақ  диалектологиясының  өзекті  мәселелері»  пәні  бойынша  оқу
үрдісінің календарлық кестесі


Апталар123456789101112131415
Дәріс333333333333333Практикалық15151515153015151515151515ОСӨЖ101010101010 СӨЖ252525252525
Пәндер