Файл қосу

Салалас құрмалас сөйлемнің айырым белгілері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3-деңгейлі СМЖ құжаты        |ПОӘК              |УМКД 042-16.1.31/01-2013         |
|«Қазіргі қазақ тілінің       |                  |                                 |
|синтаксисі» пәнінің оқытушыға|_____2013 жылғы   |                                 |
|арналған ПОӘК-і              |№ 2 басылым       |                                 |








          5В050117«Қазақ тілі мен әдебиеті»   мамандығына  арналған
                 «Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі» пәнінің
                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ


                   ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ






















                                    СЕМЕЙ
                                    2013

                                   Кіріспе

1 ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы  Шәкәрім  атындағы  Семей  мемлекеттік   университетінің   қазақ
тілінің   теориясы    мен    әдістемесі    кафедрасының    аға    оқытушысы,
гум.ғыл.магистрі Әубәкірова Н.Ә.
___________«___» ___________20__ ж.


2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының  отырысында  қаралып,
талқыланды.
Хаттама №___  «___» ___________20__ ж.

Кафедра меңгерушісі _______________ Жұмағұлова А.М.

2.2   Филология   факультетінің   оқу-әдістемелік   бюросында    талқыланып,
бекітілді.
Хаттама №___ «___» ___________20__ ж.

Төрайым _________________ Мұқанова Қ.Қ.


3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданып, басуға ұсынылды.
Хаттама №___  «___» ___________20__ж.

ОӘК төрағасы________________ Искакова Г.К.


4  «____» __________ 20__ж. шыққан ПОӘК-нің
№ 2 БАСЫЛЫМЫ













                                   Мазмұны

1 Қолданыс аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль)
5 СӨЖ тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер


































1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ

      «Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі» пәнінің  оқу-әдістемелік  кешенінің
құрамына  кіретін  оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы   050117
«Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының студенттеріне арналған.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР

        Осы «Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі»  пәнінің  оқытушыға  арналған
жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:

        - 050117  «Қазақ  тілі  мен  әдебиеті»  мамандығының   3.08.275-2006
бекітілген ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты;

        -  СТУ  042-РГКП-СГУ-8-2007  Пәндердің  оқу-әдістемелік   кешендерін
әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;

        - ДП 042-08.10.12-2007 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен
құрылымы» құжаттық іс-жосығы.


3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
    «Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі» пәнінде синтаксис саласының  зерттеу
нысаны,  сөз  тіркесі  және  оның  басқа  тілдік   бірліктерден   ерекшелігі
қарастырылады. Сондай-ақ сөздердің өзара  байланысу  тәсілдері  мен  түрлері
сараланады. Сөз тіркестерінің құрылымдық түрлері анықталып, сөз  тіркестерін
құрауға  сөз  таптарының  қатысы  анықталады.   Есімді   сөз   тіркестерінің
байланысу жолдары мен ерекшеліктері,  сөз  тіркестері  сыңарлары  арасындағы
мағыналық қатынас  түсіндіріледі.  Етістікті  сөз  тіркестері  де  байланысу
түрлері  мен  сыңарлары  арасындағы  мағыналық  қатынасқа   қарай   жіктеліп
көрсетіледі.

3.2 Пәнді оқытудың  мақсаты:
    Студенттерге тілдік бірлік ретіндегі сөз тіркесінің ерекшелігін, тілдік
жүйедегі маңызын түсіндіру, сөз тіркесі  және  оның  түрлерін,  есімді  және
етістікті  сөз  тіркестерінің  айырмашылықтарын  таныту,  жай   сөйлем   мен
құрмалас сөйлемнің айырмашылығын таныту. Студенттердің теориялық  білімдерін
іс жүзінде  қолдана  алу  дағдысын  қалыптастыру.  Сондықтан  қазіргі  қазақ
тілінің  негіздері  пәнінде   студентке  қазақ   тілінің   нақтылы   негізгі
мәселелерінен   білім   беріліп,   бұрынғы   білімі   тиянақталып,    жүйеге
келтіріледі. Талдауға үйрететін, яғни теориялық білімді тәжірибелік  тұрғыда
көрсететін бірден-бір пән.



3.3 Пәнді оқытудың  негізгі міндеттері:
      Қазақ тіл білімінің  осы  күнгі  қол  жеткізген  табыстары  негізінде
студенттерге синтаксистің зерттеу  нысаны  болып  табылатын  сөз  және  оның
байланысу тәсілдері мен түрлері, сөз тіркесінің сыңарларының  сөз  таптарына
қатысы мен мағыналық жақтан  қарым-қатынасқа  түсуі,  синтаксистегі  жүйелік
қатынастар   мен   қабаттар   жайлы   жан-жақты    лингвистикалық    түсінік
қалыптастырып, білім беру болып табылады.



3.4 Оқытудың нәтижесі:
Пәнді оқыту нәтижесінде студент мыналарды білуі керек:
- Жай сөйлем  синтаксисінің өзекті мәселелерін білуі керек;
- Алған білімдерін практикада қолдана білу;
- Тілді талдаудың негізгі әдістерін меңгеру керек;
- Теориялық талдау жасай алу;
-  Жай  сөйлем  синтаксисінің   тарихының  даму  және  қалыптасу   сатылары,
бағыттары және концепция мәселелерін түсіну;
- Өзіндік пікір айта алу;
- Негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу.
Қазақ тілінің фонетикалық, грамматикалық  құрылымының  негізгі  заңдылықтары
мен лексикалық құрылымы ерекшеліктерін жақсы білу;
Қазіргі қазақ тілінің семантикалық сипатын, сөз  бен  мағына,  оның  түрлері
мен типтерін, олардың пайда болу жолдарын танып игеруі;
зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады.

3.5 Курстың пререквизиттері:
Тіл біліміне кіріспе
Қазіргі қазақ тілі

3.6 Курстың постреквизиті:
Қазіргі қазақ тілі
Қазақ тілін оқыту әдістемесі

3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:

                                                                     1 Кесте

|Курс                                                                  |Семестр|
|1                                                                     |2      |
|Дәріс сабақтары                                                              |
|Сөз тіркесінің табиғаты және оған тән белгілер.                       |1      |
|Сөздердің тіркесу тәсілдері мен байланысу формалары туралы            |       |
|көзқарастар. Сөз тіркесінің түрлері                                   |       |
|Есімді тіркестер туралы жалпы түсінік. Қабыса байланысқан есімді сөз  |1      |
|тіркестері. Матаса байланысқан есімді сөз тіркестері. Меңгеріле       |       |
|байланысқан есімді сөз тіркестері. Етістікті тіркестер туралы жалпы   |       |
|түсінік. Қабыса байланысқан етістікті сөз тіркестері. Меңгеріле       |       |
|байланысқан етістікі сөз тіркестері.                                  |       |
|Қазіргі қазақ тілінің синтаксисі пәні және оның зерттеу  нысаны;      |1      |
|Синтаксистің басқа салалармен байланысы; Қазақ тіл білімінде          |       |
|синтаксистің зерттелуі.                                               |       |
|Сөйлем мүшесіне тән белгілер, түрлері.                                |       |
|Бастауыш, оның мағыналық, тұлғалық белгілері. Бастауыш болатын сөз    |1      |
|таптары. Баяндауыш жасалу жолдары.                                    |       |
|Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері. Анықтауыш, оның түрлері                 |1      |
|Толықтауыш, оның түрлері. Пысықтауыш, оның түрлері                    |1      |
|Бірыңғай мүшелердің өзіндік белгілері. Оларды байланыстыратын         |1      |
|жалғаулықтар. Бірыңғай тұрлаулы, тұрлаусыз мүшелер.Үйірлі мүше,       |       |
|йқындауыш мүше                                                        |       |
|Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібі                                     |1      |
|Инверсияланған сөйлемдер                                              |       |
|Сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрлері. Хабарлы сөйлемдер Сұраулы   |1      |
|сөйлемдер; Лепті сөйлемдер. Бұйрықты сөйлемдер                        |       |
|Жай сөйлемнің түрлері. Жақты сөйлемнің сипаттамасы.  Жақсыз сөйлем    |1      |
|туралы түсінік Жалаң, жайылма сөйлемдер.  Толымды, толымсыз сөйлемдер |       |
|Атаулы сөйлемге тән ерекшеліктер; Атаулы сөйлемдердің зерттелуі;      |1      |
|Атаулы сөйлемдердің түрлері.                                          |       |
|Бір мүшелі  сөйлемге тән ерекшеліктер; Бір мүшелі  сөйлемдердің       |1      |
|зерттелуі; Бір мүшелі  сөйлемдердің түрлері.                          |       |
|Күрделенген  жай  сөйлемге тән ерекшеліктер; Күрделенген  жай         |1      |
|сөйлемдердің зерттелуі; Күрделенген  жай  сөйлемдердің түрлері.       |       |
|Бөлшектенген  жай  сөйлемге тән ерекшеліктер; Бөлшектенген жай        |1      |
|сөйлемдердің зерттелуі; Бөлшектенген жай  сөйлемдердің түрлері.       |       |
|Құрмалас сөйлемнің жалпы сипаттамасы. Оның қалыптасу, даму жолдарынан |1      |
|мәлімет. Құрмалас сөйлемнің  өзіндік айырым белгілері, оның жай       |       |
|сөйлемдерден басты айырмашылығы. Құрмалас сөйлемнің түрлері.          |       |
|Салалас құрмалас сөйлем туралы жалпы сипаттама. Салалас құрмалас      |1      |
|сөйлемнің айырым белгілері. Салалас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары |       |
|мен түрлері. Салалас құрмалас сөйлемдерді зерттеуге арналған негізгі  |       |
|еңбектер.                                                             |       |
|Мезгілдес салалас құрмалас сөйлем. Себеп-салдар салалас құрмалас      |1      |
|сөйлем                                                                |       |
|Қарсылықты салалас құрмалас сөйлем. Шартты салалас құрмалас сөйлем    |1      |
|Кезектес салалас құрмалас сөйлем. Талғаулы салалас құрмалас сөйлем    |1      |
|Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем. Салыстырмалы салалас құрмалас   |1      |
|сөйлем                                                                |       |
|Көп компонентті құрмалас сөйлемдердің грамматикалық, семантикалық     |1      |
|сипаты. Көп компонентті құрмалас сөйлемдердің құрылымдық белгілері,   |       |
|түрлері, қызметі. Көп компонентті құрмалас сөйлемдер жөніндегі        |       |
|теориялық зерттеулер                                                  |       |
|Сабақтас құрмалас сөйлем туралы жалпы сипаттама. Сабақтас құрмалас    |1      |
|сөйлемнің айырым белгілері. Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу        |       |
|жолдары. Сабақтас құрмалас сөйлемдердің теориялық мәселелері, оларды  |       |
|зерттеуге арналған негізгі еңбектер.                                  |       |
|Мезгіл бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;|1      |
|Мезгілдес сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары.                  |       |
|Қарсы бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары; |1      |
|Шартты бағыныңқылы  сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары.        |       |
|Түсіндірмелі сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;      |1      |
|Салыстырмалы сабақтас құрмалас                                        |       |
|Мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;|1      |
|Амал бағыныңқылы  сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары.          |       |
|Көп  бағыныңқылы  сабақтас құрмалас сөйлемдердің грамматикалық,       |1      |
|семантикалық    сипаты. Көп  бағыныңқылы  сабақтас құрмалас           |       |
|сөйлемдердің құрылымдық белгілері, түрлері, қызметі.                  |       |
|Аралас құрмалас сөйлем құрмалас сөйлемдердің грамматикалық,           |1      |
|семантикалық    сипаты. Аралас құрмалас сөйлем құрмалас сөйлемдердің  |       |
|құрылымдық белгілері, түрлері, қызметі.                               |       |
|Күрделі синтаксистік тұтастықтың грамматикалық, семантикалық          |1      |
|сипаты. Күрделі синтаксистік тұтастықтың құрылымдық белгілері,        |       |
|түрлері, қызметі.                                                     |       |
|Бөгде сөздің грамматикалық, семантикалық    сипаты. Бөгде сөздің      |1      |
|құрылымдық белгілері, түрлері, қызметі, тыныс белгілері.              |       |
|Тәжірибелік (семинар) сабақтар                                        |       |
|Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері                                           |1      |
|Тұрлаулы мүшелердің ерекшеліктері; Бастауыш, оның жасалу жолдары;     |       |
|Баяндауыш, оның жасалу жолдары.                                       |       |
|Сөйлемнің тұрлаусыз мүшелері.                                         |1      |
|Анықтауыштың жалпы сипаттамасы. Тұлғалық және мағыналық  белгілері.   |       |
|Жай сөйлемнің айтылу мақсатына қарай түрлері                          |1      |
|Хабарлы сөйлемдер. Сұраулы сөйлемдер; Лепті сөйлемдер. Бұйрықты       |       |
|сөйлемдер                                                             |       |
|Күрделенген  жай  сөйлемдер                                           |1      |
|Күрделенген  жай  сөйлемге тән ерекшеліктер; Күрделенген  жай         |       |
|сөйлемдердің зерттелуі; Күрделенген  жай  сөйлемдердің түрлері.       |       |
|Мезгілдес, себеп-салдар салалас құрмалас сөйлем                       |1      |
|Мезгілдес салалас құрмалас сөйлем                                     |       |
|Себеп-салдар салалас құрмалас сөйлем                                  |       |
|Қарсылықты, шартты салалас құрмалас сөйлем                            |1      |
|Қарсылықты салалас құрмалас сөйлем                                    |       |
|Шартты салалас құрмалас сөйлем                                        |       |
|Кезектес, талғаулы салалас құрмалас сөйлем                            |1      |
|Кезектес салалас құрмалас сөйлем                                      |       |
|Талғаулы салалас құрмалас сөйлем                                      |       |
|Түсіндірмелі, салыстырмалы салалас құрмалас сөйлем                    |1      |
|Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем.                                 |       |
|Салыстырмалы салалас құрмалас сөйлем                                  |       |
|Көп компонентті салалас құрмалас сөйлем                               |1      |
|Көп компонентті құрмалас сөйлемдердің грамматикалық, семантикалық     |       |
|сипаты. Көп компонентті құрмалас сөйлемдердің құрылымдық белгілері,   |       |
|түрлері, қызметі. Көп компонентті құрмалас сөйлемдер жөніндегі        |       |
|теориялық зерттеулер                                                  |       |
|Мезгіл бағыныңқылы және мезгілдес сабақтас сөйлем                     |1      |
|Мезгіл бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;|       |
|Мезгілдес сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары                   |       |
|Қарсы бағыныңқылы және шартты бағыныңқылы  сабақтас сөйлем            |1      |
|Қарсы бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары; |       |
|Шартты бағыныңқылы  сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары.        |       |
|Түсіндірмелі және салыстырмалы  сабақтас сөйлем.                      |1      |
|Түсіндірмелі сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;      |       |
|Салыстырмалы сабақтас құрмалас                                        |       |
|Мақсат бағыныңқылы және амал бағыныңқылы  сабақтас сөйлем.            |1      |
|Мақсат бағыныңқылы сабақтас құрмаластың ерекшеліктері, жасалу жолдары;|       |
|Амал бағыныңқылы  сабақтас құрмалас сөйлем,  жасалу жолдары           |       |
|Аралас құрмалас сөйлем.                                               |1      |
|Аралас құрмалас сөйлем құрмалас сөйлемдердің грамматикалық,           |       |
|семантикалық    сипаты. Аралас құрмалас сөйлем құрмалас сөйлемдердің  |       |
|құрылымдық белгілері, түрлері, қызметі.                               |       |
|Күрделі синтаксистік тұтастық.                                        |1      |
|Күрделі синтаксистік тұтастықтың грамматикалық, семантикалық          |       |
|сипаты. Күрделі синтаксистік тұтастықтың құрылымдық белгілері,        |       |
|түрлері, қызметі.                                                     |       |




5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ

5.1 Синтаксистің зерттеу нысаны. Синтаксис мәселелерінің  зерттелу  тарихына
шолу жасау
5.2 Сөйлем мүшелерінің қазақ тіл білімінде зерттелу жайы. Бастауыштың  қазақ
тілінде зерттелу жайы. Ғылыми еңбектерді конспектілеу.
5.3 Тұрлаулы мүшелер. Тұрлаулы мүшелер туралы өздік жұмысын жазу
5.4 Тұрлаусыз мүшелер. Тұрлаусыз мүшелер туралы өздік жұмысын жазу
5.5  Сөйлемнің  бірыңғай  мүшелері.  Көркем  мәтіндегі  бірыңғай   мүшелерге
синтаксистік және стилистикалық талдау жасау.

5.5  Жай  сөйлемнің  күрделену  жолдары.  Көркем  шығармадан  жай  сөйлемнің
күрделену  жолдарына  мысалдар  теру.  Үйірлі  мүшелердің  жасалу  жолдарына
мысалдар теру. Айқындауыш мүшелерге мысалдар теру.

5.6 Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібі.  Поэзиялық  шығармалардан  инверсияға
мысалдар теру
5.7  Сөйлемнің  түрлері.  Айтылу  мақсатына  қарай   бөлінетін   сөйлемдерді
мәтіннен тауып, жасалу жолдарын айқындау

5.8 Құрмалас сөйлем синтаксисі. Прозалық шығармаларға  кешенді  синтаксистік
талдау жасау.
5.9  Құрмалас  сөйлем  синтаксисі.  Поэзиялық  кешенді  синтаксистік  талдау
жасау.


6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     3-Кесте
|Тақырыптар                                 |Көрнекі       |Өз бетімен  |Бақылау    |
|                                           |құралдар,     |дайындалу   |түрі       |
|                                           |плакаттар,    |сұрақтары   |           |
|                                           |лабораториялық|            |           |
|                                           |стендтер      |            |           |
|Дәріс сабақ        |Семинар сабақ    |Лабора|              |            |           |
|                   |                 |ториял|              |            |           |
|                   |                 |ық    |              |            |           |
|                   |                 |сабақ |              |            |           |
|1                  |2                |3     |4             |5           |6          |
|Сөз тіркесінің     |Сөйлемнің        |      |Дәріс тезисі, |Сөздіктермен|Жазбаша,   |
|табиғаты және оған |тұрлаулы         |      |сызба нұсқа   |жұмыс       |ауызша     |
|тән белгілер.      |мүшелері.        |      |              |            |           |
|Сөздердің тіркесу  |Тұрлаулы         |      |              |            |           |
|тәсілдері мен      |мүшелердің       |      |              |            |           |
|байланысу формалары|ерекшеліктері;   |      |              |            |           |
|Есімді тіркестер   |Сөйлемнің        |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|туралы жалпы       |тұрлаусыз        |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|түсінік.           |мүшелері.        |      |              |сипаттама   |           |
|                   |                 |      |              |беру        |           |
|Синтаксистің басқа |Жай сөйлемнің    |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|салалармен         |айтылу мақсатына |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|байланысы; Қазақ   |қарай түрлері    |      |              |сипаттама   |           |
|тіл білімінде      |                 |      |              |беру        |           |
|синтаксистің       |                 |      |              |            |           |
|зерттелуі.         |                 |      |              |            |           |
|Бастауыш,          |Күрделенген  жай |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|Баяндауыш. Олардың |сөйлемдер        |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|мағыналық, тұлғалық|Күрделенген  жай |      |              |сипаттама   |           |
|белгілері.         |сөйлемге тән     |      |              |беру        |           |
|                   |ерекшеліктер;    |      |              |            |           |
|Сөйлемнің тұрлаусыз|Мезгілдес,       |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|мүшелері.          |себеп-салдар     |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|Анықтауыш, оның    |салалас құрмалас |      |              |сипаттама   |           |
|түрлері            |сөйлем           |      |              |беру        |           |
|Бірыңғай мүшелердің|Қарсылықты,      |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|өзіндік белгілері. |шартты салалас   |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|                   |құрмалас сөйлем  |      |              |сипаттама   |           |
|                   |                 |      |              |беру        |           |
|Сөйлемдегі         |Кезектес,        |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша    |
|сөздердің орын     |талғаулы салалас |      |кесте         |таңбаларға  |           |
|тәртібі            |құрмалас сөйлем  |      |              |сипаттама   |           |
|Инверсияланған     |                 |      |              |беру        |           |
|сөйлемдер          |                 |      |              |            |           |
|Хабарлы сөйлемдер  |Түсіндірмелі,    |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|Сұраулы сөйлемдер; |салыстырмалы     |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|Лепті сөйлемдер.   |салалас құрмалас |      |              |сипаттама   |           |
|Бұйрықты сөйлемдер |сөйлем           |      |              |беру        |           |
|Жақты, жақсыз      |Көп компонентті  |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|сөйлем туралы      |салалас құрмалас |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|түсінік Жалаң,     |сөйлем           |      |              |сипаттама   |           |
|жайылма;           |                 |      |              |беру        |           |
|Толымды, толымсыз, |Мезгіл           |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|атаулы сөйлемдердің|бағыныңқылы және |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|зерттелуі;         |мезгілдес        |      |              |сипаттама   |           |
|                   |сабақтас сөйлем  |      |              |беру        |           |
|Күрделенген  жай   |Қарсы бағыныңқылы|      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|сөйлемге тән       |және шартты      |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|ерекшеліктер;      |бағыныңқылы      |      |              |сипаттама   |           |
|Күрделенген  жай   |сабақтас сөйлем  |      |              |беру        |           |
|сөйлемдердің       |                 |      |              |            |           |
|түрлері.           |                 |      |              |            |           |
|Бөлшектенген  жай  |Түсіндірмелі және|      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|сөйлемге тән       |салыстырмалы     |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|ерекшеліктер;      |сабақтас сөйлем. |      |              |сипаттама   |           |
|                   |                 |      |              |беру        |           |
|Құрмалас сөйлем    |Мақсат           |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|туралы сипаттама.  |бағыныңқылы және |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|Құрмалас сөйлемнің |амал бағыныңқылы |      |              |сипаттама   |           |
|даму жолдары,      |сабақтас сөйлем. |      |              |беру        |           |
|түрлері.           |                 |      |              |            |           |
|Құрмалас сөйлем    |Аралас құрмалас  |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|синтаксисінің      |сөйлем.          |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|зерттелуі.         |                 |      |              |сипаттама   |           |
|                   |                 |      |              |беру        |           |
|Сабақтас құрмалас  |Күрделі          |      |Дәріс тезисі, |Тілдік      |Жазбаша,   |
|сөйлем туралы жалпы|синтаксистік     |      |кесте         |таңбаларға  |ауызша     |
|сипаттама. Сабақтас|тұтастық.        |      |              |сипаттама   |           |
|құрмалас сөйлемнің |                 |      |              |беру        |           |
|жасалу жолдары.    |                 |      |              |            |           |


7  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                     4-Кесте
|Оқулықтардың, оқу құралдарының    |Саны      |Студенттерд|Қамтамасыз ету|
|атауы                             |          |ің саны    |пайызы        |
|1                                 |2         |3          |4             |
|1. Аманжолов А.С. Қазақ тілі      |13        |15         |86%           |
|синтаксисінің қысқаша курсы.      |          |           |              |
|2.  Әмір Р., Әмірова Ж. Жай сөйлем|10        |15         |66%           |
|синтаксисі.                       |          |           |              |
|3. Қазақ грамматикасы. Алматы,    |8         |15         |53%           |
|2002.                             |          |           |              |
|4. Балақаев М., Қордабаев Т.      |12        |15         |80%           |
|Қазіргі казақ тілі                |          |           |              |
|5. Қ.Есенов   Құрмалас сөйлем     |10        |15         |66%           |
|синтаксисі. Алматы: Білім ,1995   |          |           |              |
|6. Аманжолов. А.С.                |8         |15         |53%           |
|Қазақша-орысша  лингвистикалық    |          |           |              |
|терминдер.                        |          |           |              |
|7. Балақаев М., Сайрамбаев Т.     |12        |15         |80%           |
|Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 2002ж.|          |           |              |
|8. Балақаев М., Қордабаев Т.      |5         |15         |33%           |
|Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1971ж |          |           |              |
|9. Аханов К. Тіл білімінің        |11        |15         |73%           |
|негіздері. Алматы, 2003ж.         |          |           |              |
|10. Қордабаев Т.Р. Тарихи         |8         |15         |53%           |
|синтаксис мәселелері А., 1964ж.   |          |           |              |


   8. ӘДЕБИЕТТЕР:


8.1 Негізгі әдебиеттер:
8.1.1 Балақаев М., Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 2002ж.
8.1.2 Балақаев М., Қордабаев Т. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1971ж
8.1.3 Аханов К. Тіл білімінің негіздері. Алматы, 2003ж.
8.1.4 Байтұрсынов А. Тіл тағылымы. Алматы, 1992ж.
8.1.5 Әмір Р. Жай сөйлем синтаксисі. Алматы, 2002ж.
8.1.6 Аблақов Ә. және басқалар.  Қазақ  тіліндегі  сөз  тіркестерінің  дамуы
және мен лексикалану процесі. Алматы, Алматы, 1997ж.
   7. Қазақ грамматикасы. Астана, 2002ж.
   8. Әбілақов А. Меңгеріле байланысқан етістікті  сөз  тіркестері.  Алматы,
      1986ж.
   9. Балақаев М. Қазіргі қазақ тілі. Алматы, 1992ж.
  10. Сайрамбаев Т. Қазіргі қазақ тіліндегі күрделі сөз тіркестері.  Алматы,
      1981ж.
  11. Хасанова С. Кестелі грамматика. Алматы, 1996ж.
  12. Қордабаев Т.Р. Тарихи синтаксис мәселелері А., 64ж.

8.2 Қосымша әдебиеттер:
8.2.1 Қалиев Ғ... Қазіргі қазақ тілінің жаттығулар жинағы. Алматы, 1997ж.
8.2.2 Қордабаев Т. Қазақ тіл  білімінің  қалыптасу,  даму  жолдары.  Алматы,
1997ж.
8.2.3  Аманжолов  С.  Қазақ  әдеби   тілі   синтаксисінің   қысқаша   курсы.
Алматы,1994ж.
8.2.4 Сыздық Р. Қазақ тілінің анықтағышы. – Астана: Елорда, 2000.


Пәндер