Файл қосу
Есім сөздердің сөзжасамы
5В020500 «Қазақ филологиясы» мамандығына арналған «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 1 ӘЗІРЛЕНДІ Құрастырған __________ «___» ______2013жыл Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының филология ғылымдарының кандидаты, аға оқытушы С.Ж. Тәттімбетова 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының отырысы Хаттама №___ «___» ___________20___ жыл. Кафедра меңгерушісі _______________ Жұмағұлова Ә.М. 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросы Хаттама №___ «___» ___________20___ жыл. Төрайымы _________________Мұқанова Қ.Қ. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде қабылданды және шығаруға ұсыныс жасалды. Хаттама №___ «___» ___________20 ___жыл. ОӘК төрайымы _________________Искакова Г.К. 4 «____» __________ 20___ж. шыққан ПОӘК-нің №1 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль) 5 Студенттің өздік жұмыстарының тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер I ҚОЛДАНЫС АЯСЫ «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В020500 «Қазақ филологиясы» мамандығы студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігінің бекітілген және қолданысқа енгізілген ҚР МЖМБС 3.08.275-2006 Мемлекеттік білім беру стандарты; 5В020500 «Қазақ филологиясы» мамандығының типтік оқу жоспары; - СТУ 042-ГУ-4-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты; - ДП 042-1.01-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР. 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» пәні сөзжасам туралы түсінік бере келіп, сөзжасам жүйесін, сөзжасамдық бірліктерді, сөзжасам заңдылықтарын, сөзжасамның амал-тәсілдерін, сөздердің жасалу жолдарын, сөзжасам арқылы жасалған туынды сөздерді, олардың түрлерін, сөзжасамдық үлгілерді, сөзжасамдық мағынаны, әр сөз табының сөзжасамын т.б. сөзжасамға қатысты мәселелерді зерттейді. 3.2 Пәнді оқыту мақсаты: Студенттерге теориялық білім беріп, сол теориялық түсінікті пайдаланып, тілдік элементтердің құрылымдық ерекшеліктеріне талдаулар жасау арқылы еркін пайымдай алатындай дәрежеде білім беру. «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» – ғылыми-теориялық білім беруді мақсат ете отырып, оның болашақта зерттелуге тиіс мәселелеріне байланысты студенттерді ғылыми ізденіске баулуды өзінің міндеті деп санайды. Бұл пәнді толық меңгеру үшін студент пәннің арнайы оқулығына және сөзжасам салаласы бойынша арнайы зерттеулердің нәтижесінде жазылған ғылыми еңбектерді талдап, түсініп, саналы түрде оқулары керек. Студент пәннің зерттеу нысанын, қарастыратын мәселесін, сөзжасамдық бірліктерді, сөзжасамның морфология, синтаксис, лексикамен т. б. салалармен байланысын, ерекшелігін білу керек. Сөзжасам үрдісіне қатысатын сөзжасам негізі, сөзжасамдық бірліктер, сөзжасамдық заңдылықтар мен тәсілдер туралы т.б. сөзжасамның теориялық мәселелеріне жан-жақты түсінік берілу керек. 3.3 Пәнді оқыту міндеттері: – «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» пәні сөзжасам туралы түсінік беру; – Сөзжасам жүйесін, сөзжасамдық бірліктерді, сөзжасам заңдылықтарын, сөзжасамның амал-тәсілдерінен туған қағидаларды ғылыми негізге сүйеніп қорыту; – Сөздердің жасалу жолдарын, сөзжасам арқылы жасалған туынды сөздерді, олардың түрлерін, сөзжасамдық үлгілерді, сөзжасамдық мағынаны, әр сөз табының сөзжасамының өзара байланыстарын көрсету; – «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» басқа да лингвистикалық пәндермен өзара байланысын жан-жақты қарастыру; – Қазақ тілінің сөзжасам жүйесін, сөздің сөзжасамдық құрылымын, сөз таптарының сөзжасамдық категорияларын т.б. сөзжасамға қатысты мәселелерді саралап көрсету; 3.4 Оқыту нәтижелері: Пәнді оқыту нәтижесінде студент мыналарды білуі керек: - «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы пәнінің өзекті мәселелерін біліп шығады; - Алған білімдерін практикада қолдана біледі; - Тілді талдаудың негізгі әдістерін меңгереді; - Теориялық талдау жасай алады; - «Қазіргі қазақ тілінің сөзжасамы» туралы және оған тән категорияларды игеріп, түсінеді; - Өзіндік пікір айта алады; - Негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай біледі. 3.5 Курстың пререквизиттері: 3.5.1 Тіл біліміне кіріспе 3.5.2 Нормативті қазақ тілі 3.5.3 Қазіргі қазақ тілінің фонетикасы 3.5.4 Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы 3.6 Курстың постреквизиті: 3.6.1 Қазақ тілінің стилистикасы 3.6.2 Қазіргі қазақ тілінің стилистикасы 3.6.3 Когнитивтік лингвистика 3.6.4 Мәтін лингвистикасы 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме: 1 Кесте |Курс |Семестр | |1 |2 | |Дәріс сабақтары | | |№1 модуль. Сөзжасам теориясы. | | | 1-тақырып |1 | |Сөзжасам пәні, оның зерттеу нысандары. | | |2-тақырып |1 | |Сөзжасам - тіл білімінің жеке саласы. | | |3-тақырып |1 | |Сөзжасамның тілдің басқа салаларымен байланысы | | |4-тақырып |1 | |Сөзжасам жүйесі | | |5-тақырып | | |Сөзжасамдық ұя, тізбек, саты, жұп, тарам. | | |№2 модуль. Сөзжасамның негізгі теориялық ұғымдары. | | |6-тақырып |1 | |Сөзжасамдық бірліктер, тәсілдер | | |7-тақырып Сөзжасамдық мағына |1 | |8-тақырып Сөзжасамдық тип, үлгі. |1 | |9-тақырып |1 | |Туынды сөздер, олардың түрлері. | | |10-тақырып |1 | |Күрделі сөздер, олардың түрлері. | | | №3 модуль. Есім сөздердің сөзжасамы. | | |11-тақырып |1 | |Зат есімдердің сөзжасамы. | | |12-тақырып |1 | |Сын есім сөзжасамы | | |13-тақырып |1 | |Сан есім сөзжасамы | | |14-тақырып |1 | |Үстеудің сөзжасамы | | |15-тақырып |1 | |Етістіктің сөзжасамы | | |Барлығы |15 | |Тәжірибелік сабақтар | | | 1-тақырып | | |Сөзжасам пәні, оның зерттеу нысандары. | | |2-тақырып | 1 | |Сөзжасам - тіл білімінің жеке саласы. | | |3-тақырып |1 | |Сөзжасамның тілдің басқа салаларымен байланысы | | |4-тақырып |1 | |Сөзжасам жүйесі | | |5-тақырып | | |Сөзжасамдық ұя, тізбек, саты, жұп, тарам. | | |6-тақырып |1 | |Сөзжасамдық бірліктер, тәсілдер | | |7-тақырып Сөзжасамдық мағына |1 | |8-тақырып Сөзжасамдық тип, үлгі. |1 | |9-тақырып | | |Туынды сөздер, олардың түрлері. | | |10-тақырып |1 | |Күрделі сөздер, олардың түрлері. | | |11-тақырып |1 | |Зат есімдердің сөзжасамы. | | |12-тақырып |1 | |Сын есім сөзжасамы | | |13-тақырып | | |Сан есім сөзжасамы | | |14-тақырып |1 | |Үстеудің сөзжасамы | | |15-тақырып |1 | |Етістіктің сөзжасамы | | |Барлығы |15 | 5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1 Сөзжасамның лингвистикалық негіздері. 5.2 Сөзжасамдық ұя, тұлға, мағына, сөзжасамдық тип, үлгі, тізбек, тарам,саты ұғымдары. 5.3 Туынды сөздер 5.4 Күрделі сөздер, тіркескен күрделі сөздер. 5.5 Зат есімнің сөзжасамдық жұрнақтары. 5.6 Лексикалық мағынаны өзгертетін жұрнақтар. 5.7 Есімдерден сын атауын жасайтын жұрнақтар. 5.8 Етістіктен зат атауын жасайтын жұрнақтар. 5.9 Зат есімнің сөзжасамы. 5.10 Сын есімнің сөзжасамы 5.11 Күрделі атаулардың метафора арқылы жасалуы 5.12 Метафораны зерттеудегі когнитивтік бағыт. 5.13 Ғылыми әдебиеттерге шолу 5.14. Сөзжасамдағы семантика мәселесі. 5.15. Қоғамға қатысты қалыптасқан күрделі атаулар. 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |дайындалу |түрі | | |ОТҚ, |сұрақтары | | | |плакаттар,| | | | |стендтер | | | |Дәріс сабағы |Тәжірибелік сабақ | | | | |1 |2 |4 |5 |6 | | 1-тақырып | 1-тақырып |Дәріс |Сөзжасамдық |Жазбаша, | |Сөзжасам пәні, оның |Сөзжасам пәні, оның|тезисі, |талдау жасау. |ауызша | |зерттеу нысандары. |зерттеу нысандары. |сызба | | | | | |нұсқа | | | | | |слайдтар | | | |2-тақырып |2-тақырып |Дәріс |Сөзжасамның |Жазбаша, | |Сөзжасам - тіл білімінің |Сөзжасам - тіл |тезисі, |негізгі теориялық|ауызша | |жеке саласы. |білімінің жеке |кесте |ұғымдарына | | | |саласы. |слайд |сипаттама беру. | | | | |түрінде | | | |3-тақырып |3-тақырып |Дәріс |Грамматиканың | | |Сөзжасамның тілдің басқа |Сөзжасамның тілдің |тезисі, |түрлерін мысалмен|Жазбаша | |салаларымен байланысы |басқа салаларымен |слайд |дәлелдеу. | | | |байланысы. | | | | | |Морфология, | | | | | |синтаксис, | | | | | |лексикология,морфон| | | | | |ологиямен | | | | | |байланысы. | | | | |4-тақырып |4-тақырып |Дәріс |Сөздің |Ауызша | |Сөзжасам жүйесі |Сөзжасам жүйесі. |тезисі |морфологиялық |Жазбаша | | |Сөзжасамның ішкі |кесте |құрамына | | | |заңдылықтары, |слайд |сипаттама беру | | | |құрамы, Сөзжасам |түрінде | | | | |нұсқалары, олардың | | | | | |қызметі. | | | | |5-тақырып |5-тақырып |Дәріс |Жалғаулар, оларға|Жазбаша | |Сөзжасамдық ұя, тізбек, |Сөзжасамдық ұя, |тезисі |тән белгілер |Ауызша | |саты, жұп, тарам. |тізбек, саты, жұп, |таблица |түрлеріне | | | |тарам. |слайд |талдау жасау. | | | | |түрінде | | | |6-тақырып |6-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары | | |Сөзжасамдық бірліктер, |Сөзжасамдық |тезисі, | |Жазбаша | |тәсілдер |бірліктер, |сызбалар | | | | |тәсілдер. |слайд | | | | |Синтетикалық, |түрінде | | | | |аналитикалық, | | | | | |лесика-семантикалық| | | | | |тәсілдер. | | | | |7-тақырып Сөзжасамдық |7-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары |Жазбаша | |мағына |Сөзжасамдық мағына.|тезисі, | | | | |Мағынаның |мысал | | | | |негізділігі, |талдау | | | | |түрленуі,көшірілуі.| | | | |8-тақырып Сөзжасамдық |8-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары |Жазбаша | |тип, үлгі. |Сөзжасамдық тип, |тезисі, | |Ауызша | | |үлгі. |кесте-слай| | | | | |д | | | |9-тақырып |9-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары |Жазбаша | |Туынды сөздер, олардың |Туынды сөздер, |тезисі, | |Ауызша | |түрлері. |олардың түрлері. |сызбалар | | | | | |слайд | | | | | |түрінде | | | |10-тақырып |10-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары |Жазбаша | |Күрделі сөздер, олардың |Күрделі сөздер, |тезисі | |Реферат | |түрлері. |олардың түрлері. |сызбалар | | | | |Біріккен, кіріккен,|слайд | | | | |қосарланған |түрінде | | | | |тіркескен. | | | | |11-тақырып |11-тақырып |Дәріс |Талдау жұмыстары |Жазбаша | |Зат есімдердің |Зат есімдердің |тезисі | |Конспект | |сөзжасамы. |сөзжасамы. |Слайд | | | |12-тақырып |12-тақырып |Дәріс |Мысалдар теру |Конспект | |Сын есім сөзжасамы |Сын есім сөзжасамы |тезисі |Талдау жұмыстары | | | |Есімдерден, |сызбалар | | | | |етістіктерден сын |слайд | | | | |атауының жасалуы. |түрінде | | | |13-тақырып |13-тақырып |Дәріс |Мысалдар теру |Жазбаша | |Сан есім сөзжасамы |Сан есім сөзжасамы |тезисі |Талдау жұмыстары |Конспект | | | |сызбалар | | | | | |слайд | | | | | |түрінде | | | |14-тақырып |14-тақырып |Дәріс |Мысалдар теру |Жазбаша | |Үстеудің сөзжасамы |Үстеудің сөзжасамы |тезисі, | |Конспект | | | |кестені | | | | | |слайд | | | | | |негізінде | | | |15-тақырып |15-тақырып |Дәріс |Мысалдар теру |Жазбаша | |Етістіктің сөзжасамы |Етістіктің |тезисі, |Талдау жұмыстары |Конспект | | |сөзжасамы |тұлғаларды| | | | | |слайд | | | | | |түрінде | | | | | |көрсету | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету | |құралдарының атауы | |саны |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |1. Ысқақов А. Қазіргі қазақ|3 |5 |50% | |тілі. Алматы: Ана тілі, | | | | |1991. – 384 б. | | | | |2. Оралбай Н. Қазіргі қазақ|2 |5 |40% | |тілінің морфологиясы. | | | | |Алматы: Інжу-Маржан, 2007. | | | | |- 390 б. | | | | |3. Байтұрсынов А. Тіл |3 |5 |50% | |тағылымы. Алматы:Ана тілі, | | | | |1992. – 448 б. | | | | |4 Аханов К. Тіл білімінің |3 |5 |50% | |негіздері. Алматы, 2000. – | | | | |664 б. | | | | |5. Қазіргі қазақ тілінің |3 |5 |90% | |грамматикасы І-бөлім. 2003 | | | | |. | | | | |6.Жұбанов Қ. Қазақ тілі |3 |5 |50% | |жөніндегі зерттеулер. | | | | |Алматы, 2010. – 608 б. | | | | |7.Қазіргі қазақ тілінің |3 |5 |50% | |сөзжасам жүйесі. Алматы, | | | | |1989ж. | | | | |8. Сарбалаев Ж. Сөзжасам |2 |5 |50% | |мәселелері.Алматы, 2002ж. | | | | |9.Қазіргі қазақ тілінің |2 |5 |50% | |грамматикасы І-б. , 1967ж. | | | | |10.Сарбалаев Ж. Сөзжасам |2 |5 |50% | |мәселелері.Алматы, 2002ж. | | | | 8. ӘДЕБИЕТТЕР Негізгі әдебиеттер: 8.1.1 Қазіргі қазақ тілінің сөзжасам жүйесі. Алматы, 1989ж. 8.1.2 Қалиев Ғ. Қазақ тілінің сөзжасам мәселелері. Алматы, 20002ж. 8.1.3 Оразахынова Н.А. және басқалар. Қазақ тілі. Алматы, 2004ж. 8.1.4 Оралбай Н. Қазақ тілінің сөзжасамы. Алматы, 2002ж. 8.1.5 Салқынбай А. Қазақ тілінің сөзжасамы. Алмаы, 2003ж. 8.1.6 Сарбалаев Ж. Сөзжасам мәселелері. Алматы, 2002ж. 8.1.7 Қазақ грамматикасы. Астана, 2002. 289-305 б. 8.1.8 Ысқақов А. Қазіргі қазақ тілі.Морфология-А.,1991 8.1.9 Аханов К. Грамматика теориясының негіздері.-Алматы.,1980 8.1.10 Қазіргі қазақ тілінің грамматикасы І-бөлім. :, 1967ж. 8.1.11 С.Исаев. Қазіргі қазақ тіліндегі негізгі грамматикалық ұғымдар. А., 1992 ж. 8.1.12 Н. Оралбаева, А. Қалыбаева .Қазірге қазақ тілінің морфемалар жүйесі. А., 1986 ж. 8.1.13Оралбай Нұржамал Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы . А.,2007 ж. Қосымша әдебиеттер: 8.2.1 Искакова А. Наречие в казахском языке. Алма-Ата, 1960. 8.2.2 Төлеуов Ә. Сөз таптары. Алматы, 1982, 108-112 б. 8.2.3 Қалыбаева А. Қазақ тіліндегі етіс категориясы. Алматы, 1957. 8.2.4 Оралбаева Н. Қазақ тіліндегі етістіктің категориялары. Алматы, 1980. 8.2.5 Қасабек Қ. Бір буынды негізгі түбір салт етістіктер. Алматы, 1999. 8.2.6 Оразов М. Қазақ тіліндегі қалып етістіктері. Алматы, 1980. 176 б. 8.2.7 Ерғалиев Т. Қазақ тіліндегі есімше категориясы. Алматы, 1958. 8.2.8 Қордабаев Т. Қазіргі қазақ тіліндегі болымдылық, болымсыздық категориясы. Алматы, 1953. 8.2.9 Жұмағұлова О. Көсемшенің қызметтері туралы. Жинақ. А., 1998. 8.2.10 Жұбанов Қ.Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер» А.,1966 ж
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz