Файл қосу

Салыстырмалы психология





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                    |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                        |                      |
|                         |                            |ПОӘК                  |
|                         |                            |042-18-16.1.30/02-2013|
|ПОӘК Студентке арналған  |                            |                      |
|пәннің жұмыс оқу бағдарла|Баспа № 1 13.09.13          |                      |
|масы «Салыстырмалы       |                            |                      |
|психология »             |                            |                      |











                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                   «Салыстырмалы психология» ПӘНІ БОЙЫНША
                            ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                   (5В050300 «Психология» мамандықтарына )



             СТУДЕНТТКЕ  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ




































                                 Семей  2013







                                  Алғы сөз

1.  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
      Құрастырушы Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік
      университетінің  “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы  Г.Абдуллина
                                                          “___13___”
_____09_____ 2013 ж.
2. ҚАРАЛДЫ
   1.  Семей  қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің
      “Психология” кафедрасының отырысында
 Хаттама №___1___  «_13_»___09_____  2013  жыл
Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2.  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №___1___   «_17_»___09_____  2013 жыл
ОӘБ төрағасы___________________  Ш.Кенесбаева

3. БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және
баспаға ұсынылды
Хаттама №__1____ «_18_»___09_____  2013 жыл
ОӘК төрағасы_________________  Г.Искакова

4.  баспа № 1 13.09.13
























Мазмұны:
1 Жалпы талаптар
2 Пән мазмұны мен сағат санының бөлінуі
3 Пәнді оқудың әдістемелік нұсқауы
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Баға қою саясаты
7 Әдебиеттер













































































   1. Оқытушы және пән жайлы жалпы мағлұматтар
Абдуллина Гульнар Кабдышеитовна  аға оқытушы
«Психология» кафедрасы
Байланыс телефондары- тел.: 35-93-89,  №1 оқу корпусы, кабинет № 1212
Сабақтың өткізілу орны- аудитория №1210
Берілген пән бойынша  кредиттер саны-3


1.2.Пәннің қысқаша мазмұны
Салыстырмалы психология- психология ғылымының аса маңызды және  күрделі  бір
саласы. Соңғы жылдары бұл  ғылыми  пәнді  зерттеу  мәселелеріне  жете  көңіл
аударылмай соңғы 40-50 жылдары өзге ғылымдардың  көлеңкесінде  қалып  қойды.
Сондықтан,  салыстырмалы  психология  курсы  бүгінгі  күннің  талабына   сай
психолгия мамандығы студенттері үшін арнайы,  терең   білімді  қажет  ететін
пән  болып  есептеледі.  Бұл  курста  салыстырмалы  психологияның  Ресейлік,
шетелдік,  отандық  ғылыми-қолданбалы  ақпарат  осы  заманғы   психологиялық
теориялар  негізінде   беріледі.   Салыстырмалы-   психологиялық   синтездің
қажеттілігі мен мәні ашылып анықталады. Антропогенез,  әлеуметтікгенез  т.б.
мәселелер мен тіл дамуының биологиялық алғышарттары қарастырылады


1.3. Пәннің мақсаты
Болашақ   мамандардың   салыстырмалы   психология   саласын   оқып-зерттеуге
бағытталған кәсіптік білім негіздерін қалыптастыру.

1.4. Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
             ✓ Салыстырмалы психологияның жеке дара  өзіндік  сала  ретінде
               талдау, категориялық құрылымын ашу;
             ✓ Адам өмір сүру  барысында  психикалық  дамудың  қайнар  көзі
               мен қозғаушы күшін тану;
             ✓ Онтогенездегі психикалық даму периодизациясы;
             ✓ Психикалық  процестердің   салыстырмалы  дамуына  байланысты
               ерекшеліктерді танып білу;
             ✓ Пәнге қызығушылықтарын қалыптастыру;
             ✓ Салыстырмалы психология саласынан алынған  білімдер  жүйесін
               тәжірибеде қолдану дағдыларын дамыту


1.5. Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
    ✓ Салыстырмалы психология пәніне байланысты ұғымдар мазмұнын;
    ✓ Салыстырмалы  психология  саласын  оқып-зерттеудің  әдістерін  қолдана
      алуы;
    ✓   Салыстырмалы   психологияның    методологиялық,    теориялық    және
      әдістемелік негіздерін;
    ✓ Салыстырмалы психология пәніне байланысты шетел,  ресей  және  отандық
      психологиясының даму тарихын;
    ✓  Салыстырмалы   психология   пәніне   байланысты   оқыту   әдістерінің
      психологиялық негіздерін.
1.6 Курстың пререквизиті:
1. Жануарлар психологиясы;
2.Клиникалық психология;
3.Этология
4.Зоология


1.7 Курстың постреквизиті:

   1. Жас ерекшелік психологиясы;
   2. Антропология;
   3. Физиология;
   4. Дифференциалды психология.



   1. ПӘН МАЗМҰНЫ МЕН САҒАТ САНЫНЫҢ БӨЛІНУІ

                                                                      Кесте1
|№    |Тақырыптары                       |Сағаттар                                   |
|     |                                  |Дәріс    |Семинар  |СӨЖ        |СӨЖҰ       |
|1    |Салыстырмалы психология пәні,     |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |міндеттері, әдістері              |         |         |           |           |
|2    |Салыстырмалы психологияның даму   |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |тарихы                            |         |         |           |           |
|3    |Инстинктивті тәртіп пен үйренуді  |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |қазіргі заман тұрғысында түсіндіру|         |         |           |           |
|     |жолдары                           |         |         |           |           |
|4    |Үйрену әрекеттері                 |2        |1        |3          |3          |
|5    |Жануарлардың психикалық           |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |белсенділігінің онтогенезде дамуы |         |         |           |           |
|6    |Психиканың эволюциялық дамуы      |2        |1        |1,5        |1,5        |
|7    |Психика дамуының деңгейлері       |2        |1        |1,5        |1,5        |
|8    |Салыстырмалы психоло              |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |гиялық синтездің қажеттілігі мен  |         |         |           |           |
|     |мәні                              |         |         |           |           |
|9    |Жануарлардың интеллектік          |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |мінез-қылықтары                   |         |         |           |           |
|10   |Психиканың антропогенезде дамуын  |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |зерттеу                           |         |         |           |           |
|11   |Адамның жануарлардан айырмашылығы |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |мен ұқсастықтары                  |         |         |           |           |
|12   |Салыстырмалы психологияның        |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |қолданбалы жақтары                |         |         |           |           |
|13   |Салыстырмалы психология саласына  |2        |1        |1,5        |1,5        |
|     |алынған білімді адам іс-әрекетінде|         |         |           |           |
|     |пайдалану                         |         |         |           |           |
|14   |Әлеуметтік генез мәселесі         |2        |1        |1,5        |1,5        |
|15   |Адам тәртібінің биологиялық және  |2        |1        |3          |3          |
|     |әлеуметтік мәселелері             |         |         |           |           |
|     |                                  |30       |15       |45         |45         |

3 ПӘНДІ ОҚЫП-ЗЕРТТЕУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
      «Психогенетика» пәні бойынша 30 сағат дәріс және 15 сағат практикалық
сабақтар жоспарланған.  Пән мазмұны болашақ психологтарды таңдаған
мамандықтарының қыр-сырларымен,  кәсіби іс-әрекеті бағыттарымен
таныстырады.
      Дәріс, семинар сабақтарында студенттер конспектілеу жұмысымен
айналысып, негізгі ойлар мен термин сөздерді  жазып отырады. Соңынан оны
талдау жұмысымен айналысады.
      СӨЖ, СОӨЖ жұмыстары шығармашылық  тапсырмалар ретінде түрлі
формаларда орындалуы мүмкін. Солардың ішінде кең түрде кездесетіні-реферат.
      Реферат жазуда не ескеріледі?
   1.  Таңдап  алған  рефераттың  тақырыбына   қатысты   студент   кішігірім
      зерттеулер жасайды. Студент  осы  алғашқы  ғылыми  жұмысқа  байланысты
      мәселелерге орай қажетті әдебиеттерге шолу жасаудан бастайды.
   2. Керек жағдайларда оқытушымен кездесіп, керекті кеңестер алғаны абзал.
   3. Реферат жазуда студент негізгі мәселені ажыратуға, тақырыптардың өзара
      сабақтастығын тануға дағдыланады.
   4. Фактілер,  фактілік  материалдарды  іріктеу  және  жинақтау  негізінде
      таблицалар, графиктер, схемалар жасалады.
   5.  Пайдаланған  деректер,  материалдар,  әдебиеттердің  тізімін,  қайдан
      алғанын  (сілтеме)  қайда,  қашан,  қандай  баспадан  жарық   көргенін
      көрсетуі қажет.
   6. Студенттің жазған рефераты аудиторияда талқыланады. Ең алдымен оқытушы
      қысқаша реферат тақырыбымен, негізгі идеясымен таныстырады.  Тақырыпты
      зерттеуші студент реферат мазмұнын аудиторияда  баяндайды,  сұрақтарға
      жауап береді.
      Жұмыстың мұндай түрі, формасы, нұсқасы студенттердің танымдық
белсенділігін   арттырып, алдағы ізденіске құлшындырады.
      Рефератты талқылау – шығармашылық жұмыстың бір көрінісі, яғни
білімділік, қызығушылық тұрғысынан және тәрбиелік мән-мазмұны зор әрекет,
жұмыс. Бұл кезде сөйлеушілер негізгі мәселеден ауытқымай, нақты, тұжырымды
ой айтуға көңіл бөлуі тиіс.
      Рефератты талқылып, қорытындысын шығару – маңызы зор жауапты сәт,
белгілі бір тақырып төңірегінде ғылыми дәйекті тұжырымдар жасап үйрену.
Соңында оқытушы реферат жазған студенттің, пікір айтушылардың сөздерін
жинақтап, қажетті толықтырулар енгізеді, мәселенің түсініксіз тұстарын
анықтап, түзетулер жасайды, толықтырады, өзгертеді.

   4. КУРС ФОРМАТЫ
- Дәрістер, оқылған материалдар бойынша пікір алмасу, әртүрлі материалдарды
және тапсырмаларды талдау. Әрбір сабаққа студенттер жоспардағы негізгі және
 қосымша әдебиеттер тізіміне сәйкес дайындалуы тиіс (негізгі бөлімдер мен
тараулар әрбір сабаққа анықталып отырады).
- Аралық бақылауға қатыспаған  студент ешқандай ұпай алмайды.
- Негізгі ұғымдар әрбір дәріс  барысында түсіндіріледі. Сабақтарға қатысу
және негізгі ұғымдарды анықтамалары мен түсініктерін жазу студенттердің
міндеті.
- Әрбір аудиториялық сабақта студент қаралатын материалдарды талқылауға
белсенділікпен қатысуы керек. Оның белсенділігі жауап беру сапасы негізінде
бағаланады.
- Пәнге қатысты материалдардың мазмұнын түсінбесе, оқытушыдан кеңес арқылы
сұрауға болады.
- Студенттерге жазбаша жұмыстарды орындау барысында университеттің
кіпатхана, оқу залы, интернет және компьютерлерін пайдалануға рұқсат
беріледі.
    5. КУРС САЯСАТЫ
      Студенттерге қойылатын талаптар:
   1. Сабаққа кешікпеу.
   2. Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды  келесі  сабаққа  оқып
      келу.
   3. Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау.
   4. Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу.
   5. СОӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау.


   6.  БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
«Психогенетика» пәні бойынша  ұпайлардың бөлінуі

                                                                     Кесте 2
|Апта    |Бақылау түрі                      |Барлық ұпай   |Ескерту       |
|1       |2                                 |3             |4             |
|        |1-7 апта бойы барлық аудиториялық |30            |              |
|        |сабақтар түрлеріне қатысу         |              |              |
|1       |практикалық сабақ, СӨЖ            |5             |              |
|2       |практикалық сабақ, СӨЖ            |20            |              |
|3       |практикалық сабақ, СӨЖ            |25            |              |
|4       |практикалық сабақ, СӨЖ            |30            |              |
|5       |практикалық сабақ, СӨЖ            |35            |              |
|6       |практикалық сабақ, СӨЖ            |45            |              |
|7       |практикалық сабақ, СӨЖ            |50            |              |
|        |Рубеждік бақылау-1                |60            |              |
|1-7 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің    |300           |              |
|жиынтық ұпайы                              |              |              |
|      |8-15-ші апта бойы барлық            |30            |              |
|      |аудиториялық сабақтар түрлеріне     |              |              |
|      |қатысу                              |              |              |
|8     |практикалық сабақ, СӨЖ              |5             |              |
|9     |практикалық сабақ, СӨЖ              |20            |              |
|10    |практикалық сабақ, СӨЖ              |20            |              |
|11    |практикалық сабақ, СӨЖ              |25            |              |
|12    |практикалық сабақ, СӨЖ              |30            |              |
|13    |практикалық сабақ, СӨЖ              |30            |              |
|14    |практикалық сабақ, СӨЖ              |35            |              |
|15    |практикалық сабақ, СӨЖ              |45            |              |
|      |Рубеждік бақылау-2                  |60            |              |
|8-15 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің   |300           |              |
|жиынтық ұпайы                              |              |              |
|Емтиханға берілетін барлық ұпай            |400           |              |
|Академиялық кезең бойынша  барлық ұпайлар  |1000          |              |



7. Әдебиеттер:
Негізгі әдебиеттер:
7.1.1. Иванов А.А. Этология с основами зоопсихологии: Учебное пособие. –
СПб.: Изд. «Лань», 2009. – 624с.
7.1.2. Батуев А.С. Высшая нервная деятельность. М., 2009.
7.1.3. Вагнер В.А. Биологические основания сравнительной психологии Т.1,2
М., 2010
7.1.4. Вопросы зоопсихологии, этологии и сравнительной психологии. М., 2005
7.1.5. Праваторов Г.В. Зоопсихология для гуманитариев. М., 2004
7.1.6. Рахимбеков К, Рахимбекова Г.К. Зоопсихология и сравнительная
психология. Алматы, 2008.
7.1.7. Физиология поведения. Нейробиологические закономерности. Л., 2009.
7.1.8. Карамян А.И. Эволюция конечного мозга позвоночных. Л., 2006
7.1.9.Филиппова Г.Г. Зоопсихология и сравнительная психология. М., 2004
7.1.10. Батуев А.С. Физиология высшей нервной деятельности и сенсорных
систем: Учебник для вузов.-Спб.:Питер, 2010.-317с.
7.1.11. Ильин Е.И. Моторика человека. – СПб., М. 2009.
7.1.12. Левотин Р. Человеческая индивидуальность: наследственность и среда.-
 М., 2008
7.1.13. Намазбаева Ж.И. Жалпы психология: Оқулық – Алматы: Абай атындағы
ҚазҰПУ Психология институты, 2006. – 296 б.
7.1.14. Абрамова Г.С. Возрастная психология: Учебник для высшей школы. М.,
2000.
7.1.15. Деркач А.А. Акмеология: Личностное и профессиональное развитие
человека. Кн. 2.-М.: РАГС, 2010
7.1.16. Панов Е.Н. Общение в мире животных. М., 2006.
7.1.17. Хайнд Р. Поведение животных. М., 2005.

7.2. Қосымша әдебиеттер:
7.2.1. Анохин А.П. Генетика, мозг и психика человека: Тенденции и
перспективы исследований. М., 2009.
7.2.2. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М., 2007
7.2.3. Дубинин Н.П. Что такое человек. М., 2010.
7.2.4. Бернштейн Н.А. Физиология движений и активности. М., 2011.
7.2.5. Рогинский Г.З. Проблемы антропогенеза. М., 2000
7.2.6.Северцов А.Н. Эволюция и психика. М., 2009
7.2.7. Рычков Ю.Г. Генохронология исторических событий // Вопросы
антропологии 2010. Вып. 77.
7.2.8. Шкуратов В.А. Психология в истории культуры и познания. Ростов н/Д,
2011
7.2.9. Вейн А.М. Память человека. М., 2007.
7.2.10. Климов Е.А. Индивидульный стиль деятельности в зависимости от
типологических свойств нервной системы. Казань: Каз.унв., 2000
7.2.11. Блум Ф., Лейзорсон А., Фафетедтер Л. Мозг, разум и поведение. М.,
2008.
7.2.12. Панов Е.Н. Этология – её истоки, становление и место в исследовании
поведения. М., 2006.
7.2.12.Кликс Ф. Пробуждающееся мышление. У истоков человеческого
интеллекта. М., 2003.




Пәндер