Файл қосу

Пән бойынша әдістемелік нұсқаулар




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                       |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ  ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                   |
|3 деңгейлі СМЖ құжат     |ПОӘК                     |                          |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |ПОӘК                      |
|                         |                         |042-14-5-02.01.20.3/02-200|
|                         |                         |9                         |
|ПОӘК                     |                         |                          |
|Магистранттарға арналған |№1 басылым               |                          |
|«Әлем тарихының іргелі   |                         |                          |
|мәселелері» пәнінің      |                         |                          |
|оқу-әдістемелік кешені   |                         |                          |







                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                 «Қазіргі кезеңдегі Әлем тарихының іргелі мәселелері»
                               «6М020300»- Тарих мамандығына арналған


             МАГИСТРАНТТАРҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    Семей
                                    2014
                                  Алғы сөз


   1. ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы _________«___»__________200__ж. т.ғ.к.,  А.Б.Бақытжанова.  Семей
қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің  «Қазақстан  Тарихы»
кафедрасының аға оқытушысы


   2. ТАЛҚЫЛАҒАН
2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің  «Тарих және  құқық»
кафедрасының отырысында
           «_____»___________2014  ж., №______хаттама


       Кафедра меңгерушісі                        Мухаметжанова Н.А.


2.2. Гуманитарлық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында
           «___»____________2014 ж., №____        хаттама


                                                                    Төрайымы
Кеңесбаева Ш.С.

    3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  шығаруға  мақұлданған
және  ұсынылған
           «___»____________2014 ж., №____хаттама


ОӘК төрағасы,
бірінші                                                            проректор
Искакова Г.К.




   4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ


















                                   Мазмұны


1   Жалпы ережелер
2   Пән бойынша әдістемелік нұсқаулар
3   Курс саясаты және форматы
4   Бағалау саясаты
5   Сабақ түрлері бойынша пәннің мазмұны және сағаттарын бөлу
6   МӨЖ мазмұны
7   Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік сызбасы

































































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

   Бақытжанова А.Б. «Қазақстан тарихы кафедрасы
   Байланыс ақпараты – №1 оқу ғимараты, №1006
   Сабақ өткізілу орны – 1011/ 1201 аудитория
   Пән бойынша кредиттер саны – 3


1. Оқу жоспарынан шығарым (1 кесте)

1 кесте - оқу жоспарынан шығарым


|Курс  |Семес|Кредит   |ЛК     |Семинар|МӨЖ      |Барлығы  |Қорытынды   |
|      |тр   |саны     |(сағ.) |(сағ.) |(сағ.)   |(сағ.)   |бақылаудың  |
|      |     |         |       |       |         |         |формасы     |
|І     |ІІ   |2        |15     |15     |60       |90       |Емтихан     |


1.3 Пән мазмұнының қысқаша сипаты
Тарихнама  мен  деректанудың  теориялық  және  әдістемелік  мәселелері  пәні
магистранттарға деректанулық және тарихнамалық проблемаларды  методологиялық
ойлаудан өткізу көп жағдайда тарихи оқиғалар туралы түсінікті байытады  және
жаңа деңгейде көтереді, тарих ғылымында болған және болып жатқан  нәрселерді
ғана түсіндіріп қоймайды, сонымен  қатар  оның  қозғаушы  күштерінің  қандай
болғандығын, қандай екендігін де,  демек  оның  ғасырлар  бойы  дамығандығын
және дамып отырғандығын да көрсетеді.
1.4 Бұл курстың мақсаты - магистранттарға, келешек  тарихшы  –зерттеушілерге
тарихи таным теориясы мен методологиялық проблемалары  бойынша  білім  беру.
Оларды өз  беттерінше  деректанулық  және  тарихнамалық  зерттеу  жұмыстарын
жүргізуге үйрету.
1.5  Пәннің негізгі міндеттері:
    ➢  Қазіргі  деректанулық  және  таризнамалық   проблемалардың   мазмұнын
      олардың ерекшеліктерімен байланыстыра отырып ашу;
    ➢ Келешек зерттеушілерге тарих ғылымының философиясынан мәлімет беру;
    ➢ Деректанулық және тарихнамалық факт сияқты құбылыстардың мәнін ашу;
    ➢  Деректанулық  теориялық  және  методологиялық  проблемаларының  таным
      процесіндегі орны мен міндеттеріне талдау жасау;
    ➢ Теориялық білімді іс жүзінде қолдана білуге үйрету.
1.6 Пәнді зерттеу нәтижесінде магистрант меңгеру керек:
    ➢ Деректану және тарихнама ұғымдары мен терминдерін меңгеру;
    ➢ Тарихи деректерді талдай білу;
    ➢ Тарихнамалық фактілерге талдау жасау жолдарын білу;
    ➢ Деректердің пайда болуын сынай білу;
    ➢ Деректердің сыныптау жолдарын үйрену;
    ➢ Тарихи еңбектерге тарихнамалық талдау жасаудың жолдарын білу;
    ➢ Тарихи деректер мен тарихи еңбектерге синтетикалық талдау жасау.

1.7 Курс пререквизиттері:
1.7.1 Қазақстанның ежелгі және орта ғасыр тарихы,
1.7.2 Қазақстанның жаңа заман тарихы;
1.7.3 Шетел мемлекеттерінің жаңа заман тарихы.

1.8. Курс постреквизиттері:
   1. Қазақстанның қазіргі заман тарихы
   2. Шетелдің қазіргі заман тарихы


2 ПӘНДІ ОҚЫТУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
      «Әлем  тарихының  іргелі  мәселелері»   пәні  бойынша  әрбір   сабаққа
магистранттар жоспардағы негізгі және  қосымша  әдебиеттер  тізіміне  сәйкес
және баспасөз материалдарын пайдаланып  дайындалуы  тиіс  (негізгі  бөлімдер
мен  тараулар  әрбір  сабаққа  анықталып  отырады).  Магистрантарға  жазбаша
жұмыстарды  орындау   барысында   Шәкәрім   университетінің   компьютерлерін
пайдалануға, сол арқылы интернетке кіріп, мағлұматтар және ақпараттар  алуға
рұқсат беріледі.

3 КУРС ФОРМАТЫ ЖӘНЕ САЯСАТЫ
       Аудиториялық  уақытқа  кіретіндер:  дәрістер,  оқылған  материалдарды
пікір алмасу, әр түрлі материалдарды және кейстерді  талдау.  Әрбір  сабаққа
студенттер жоспардағы   негізгі  және  қосымша  әдебиеттер  тізіміне  сәйкес
дайындалуы тиіс (негізгі  бөлімдер  мен  тараулар  әрбір  сабаққа  анықталып
отырады). Бақылау жұмысқа қатыспаған және  кешіккен  студент  ешқандай  балл
алмайды.
      Әрбір сабақтың бас кезінде шағын бақылау жұмысы жүргізіледі, ол  өткен
дәрісте қарастырылған негізгі  ұғымдарға  қатысты  5  ашық  сұрақтан  немесе
дұрыс/дұрыс  емес  типтес  сұрақтардан  тұрады.  Магистранттар  барлығы   10
бақылау жұмысы орындайды. Әрбір бақылаудың ең көп шегі 10 балл (2 балл  *  5
сұрақ 10 балл)
      Негізгі ұғымдар әрбір дәріс барысында түсіндіріледі. Сабақтарға қатысу
және    негізгі    ұғымдарды,    анықтамаларымен,    түсініктерімен     жазу
магистранттардың міндеті. Егер магистрант белгілі  бір  себептермен  сабаққа
қатыспаса, дәрісті ол топтағы басқа бір магистрант алуы  керек.  Ал  оқытушы
дәрісті сабақтан тыс уақытта магистрантқа беруді тиіс  емес  (қандай  себеп-
салдары болса да).
      Әрбір   сабақта    студент    қаралатын    материалдарды    талқылауға
белсенділікпен қатысуы керек. Оның белсенділігі жауап беру сапасы  негізінде
бағаланады. Жеке жауап беру мен топ құрамында сөз сөйлей қарастырылады.
      5 аптада әрбір магистрантқа  талдау  үшін  жеке  кейс  ұсынылады.  Оны
жоспарға сәйкес талдап, жазбаша түрде оқудың 7 аптасында тапсыруға  міндетті
(талдау жоспары әрбір кейсте беріледі).
      Курстың соңында таңдап алынған тақырыпқа сәйкес  жеке  зерттеу  жұмысы
ұсынылады. Егер тыңдаушылар түсінбесе, оқытушыдан сұрауға болады.
      Магистранттарға   жазбаша   жұмыстарды   орындау   барысында   Шәкәрім
университетінің компьютерлерді пайдалануға рұқсат беріледі.
      Магистранттар  Шәкәрім  университетінің  кітапханасында  жұмыс  істеп,
кітапхана ережесіне сәйкес кітаптарды үйге алуына болады.
      Емтихан: қорытынды емтихан тест бойынша өткізіледі.


4 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

|Бағаның әріпті   |Баға               |Балл            |Пайыз (%)        |
|эквиваленті      |                   |                |                 |
|А                |Өте жақсы          |4,00            |95 – 100         |
|А-               |Өте жақсы          |3,67            |90 – 94          |
|В+               |Жақсы              |3,33            |85 – 89          |
|В                |Жақсы              |3,00            |80 – 84          |
|В-               |Жақсы              |2,67            |75 – 79          |
|С+               |Қанағаттанарлық    |2,33            |70 – 74          |
|С                |Қанағаттанарлық    |2,00            |65 – 69          |
|С-               |Қанағаттанарлық    |1,67            |60 – 64          |
|D+               |Өту балы           |1,33            |55 – 59          |
|D                |Ең төмен өту балы  |1,00            |50 – 54          |
|F                |Ең төмен           |0,00            |0 – 49           |
|I                |Аяқталмаған        |NA              |                 |
|W                |Оқудан шығарылған  |NA              |                 |
|AW               |Әкімшілік үкім     |NA              |                 |
|                 |бойынша оқудан     |                |                 |
|                 |шығарылған         |                |                 |
|P                |Өтті (қорытынды    |NA              |0                |
|                 |тестке ғана)       |                |                 |

      Әр түрлі жұмыстар түрлерін бағалау критерийлері


      |Жұмыс түрі                                             |Баллдар             |
|Тәжірибелік сабақта жауап беру                         |0,35                |
|Аннотация (әрбір жұмысқа)                              |0,3                 |
|Жазбаша жұмыс (әрбір жұмысқа)                          |0,2                 |
|Реферат (әрбір жұмысқа)                                |0,3                 |
|Дискуссияда қатысу (әрбір жұмысқа)                     |0,3                 |
|МӨЖ (МОӨЖ) шегіде ауызша жауап беру                    |0,4                 |
|Межелік бағалау (әрбір жұмысқа)                        |5                   |
|Ағымды бақылау жұмысы (әрбір жұмысқа)                  |5                   |
|Зерттеу жұмысы (курстық жұмыс)                         |4,75                |
|Емтихан                                                |60                  |
|Барлығы                                                |100                 |


5 САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРЫН БӨЛУ

|Тақырып аттары             |Сағат саны                                        |
|                           |Дәріс        |Практикалық сабақ|МӨЖ              |
|1                          |2            |3                |4                |
|Кіріспе                    |1            |1                |2                |
|Тарих философиясы          |1            |1                |2                |
|ХХ ғасырдағы тарих         |1            |1                |2                |
|философиясы                |             |                 |                 |
|Тарихи танымның пайда болуы|1            |1                |2                |
|және дамуы                 |             |                 |                 |
|Таным теориясы мен         |1            |1                |2                |
|методологиясы              |             |                 |                 |
|Тарих ғылымының            |1            |1                |2                |
|методологиялық мәселелері  |             |                 |                 |
|Деректанудың               |1            |1                |2                |
|теориялық-методологиялық   |             |                 |                 |
|мәселелері                 |             |                 |                 |
|Деректану әдісі:           |1            |1                |2                |
|деректанулық сын, талдау,  |             |                 |                 |
|синтез, принциптері        |             |                 |                 |
|Тарихнамалық зерттеулер:   |1            |1                |2                |
|методологиялық аспектілері |             |                 |                 |
|Тарихнамалық факт          |1            |1                |2                |
|Тарихи зерттеудің құрылымы,|1            |1                |2                |
|деңгейі және принциптері   |             |                 |                 |
|Қазақстан тарихы ғылымының |1            |1                |2                |
|қазіргі                    |             |                 |                 |
|теориялық-методологиялық   |             |                 |                 |
|проблемалары               |             |                 |                 |


   6. МӨЖ МАЗМҰНЫ
3 кесте – МӨЖ жоспары


   |№   |Тақырыптың атауы                         |МӨЖ                    |
|1   |Кіріспе                                  |Тарихнама және         |
|    |                                         |деректанудың тарихта   |
|    |                                         |алатын орны.           |
|2   |Тарих философиясы                        |Көне және жаңа         |
|    |                                         |замандағы              |
|    |                                         |тарихи-философиялық    |
|    |                                         |ойлар.Социалист        |
|    |                                         |утопистер: С.Симон,    |
|    |                                         |Р.Оуэн, Ш.Фурье,       |
|    |                                         |Ф.Морелли              |
|3   |ХХ ғасырдағы тарих философиясы           |Қазақ ғалымдары мен    |
|    |                                         |ойшылдарының тарихи    |
|    |                                         |көзқарасы. Кіндікті    |
|    |                                         |уақыт шеңбері –        |
|    |                                         |Л.Гумилевтың           |
|    |                                         |пассионарлық идеясы    |
|4   |Тарихи танымның пайда болуы және дамуы   |Тарихи танымның        |
|    |                                         |грек-римдік әдісі.     |
|    |                                         |Антикалық әдістің      |
|    |                                         |дамуындағы Фукидидтың  |
|    |                                         |орны. Гегельдің        |
|    |                                         |диалектикалық          |
|    |                                         |идеализмі. ХҮІІІ-ХХ    |
|    |                                         |ғасырдағы Ресейдің     |
|    |                                         |тарих ғылымы.          |
|5   |Таным теориясы мен методологиясы         |Танымның материалистік |
|    |                                         |әдісі. Тарихи таным    |
|    |                                         |әдістерін              |
|    |                                         |қалыптастырудағы       |
|    |                                         |К.Маркстың,            |
|    |                                         |Ф.Энгельстің           |
|    |                                         |еңбектерінің ролі.     |
|    |                                         |Дж.Тойнбидің тарихи    |
|    |                                         |даму теориясы.Бүгінгі  |
|    |                                         |күннің шындығы және    |
|    |                                         |тарихи таным теориясы  |
|6   |Тарих ғылымының методологиялық мәселелері|Маркстік-лениндік      |
|    |                                         |әдістеме жүйесі: таптық|
|    |                                         |позиция және оның      |
|    |                                         |кемшіліктері мен       |
|    |                                         |ғылымға тигізген зияны |
|7   |Деректанудың теориялық-методологиялық    |Тарихи шындық пен      |
|    |мәселелері                               |деректің, дерек пен    |
|    |                                         |тарихшының             |
|    |                                         |диалектикалық байланыс |
|    |                                         |механизмі.             |
|8   |Деректану әдісі: деректанулық сын,       |В.Н. Татишев           |
|    |талдау, синтез, принциптері              |деректанулық сын       |
|    |                                         |туралы.                |
|9   |Тарихнамалық зерттеулер: методологиялық  |Тарихнамалық           |
|    |аспектілері                              |проблемаларды          |
|    |                                         |методологиялық талдау: |
|    |                                         |қажеттілігі, мақсаты   |
|    |                                         |мен мәндеттері,        |
|    |                                         |ерекшеліктері.         |
|10  |Тарихнамалық факт                        |Тарихнамалық фактінің  |
|    |                                         |мәні                   |
|11  |Тарихи зерттеудің құрылымы, деңгейі және |Зерттеудің             |
|    |принциптері                              |деректік-информациялық |
|    |                                         |негізі.                |
|12  |Қазақстан тарихы ғылымының қазіргі       |Тәуелсіздік және тарих |
|    |теориялық-методологиялық проблемалары    |ғылымы: жетістіктері,  |
|    |                                         |кемшіліктері,          |
|    |                                         |ерекшеліктері және даму|
|    |                                         |проблемалары           |

Пәндер