Файл қосу

Курстың постреквизиті. Курстың пререквизиттері












              5В050400  «Журналистика»   мамандығына  арналған
                     «Журналистің сөз мәдениеті» пәнінің
                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ



                ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                    СЕМЕЙ
                                     2014




                                   Кіріспе

1   ӘЗІРЛЕНДІ
Құрастырушы  ______  Ә.М. Жұмағұлова
Журналистика және практикалық қазақ тілі  кафедрасының меңгерушісі
«          »         2014   жыл


2  КЕЛІСІЛДІ
2.1   Журналистика және практикалық қазақ тілі  кафедрасының  отырысында
қаралып, талқыланды.
Хаттама     №    «       »            20    ж.

Кафедра меңгерушісі: ___________  Жұмағұлова  Ә. М.

2.2  Экономика, құқық және гуманитарлық ғылымдар  факультеттің оқу-
әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №   «     »               20    ж.

Төрайым: ___________ Тойкин С.Х.


3  БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді ,басуға  ұсынылды
Хаттама     №      «         »                  20  ж.

Оқу-әдістемелік  жұмысы  жөніндегі проректор___________  Искакова Г.К.

4  20    жылғы  «____» __________ шыққан ПОӘК-нің
№  БАСЫЛЫМЫ
















                                   Мазмұны


1 Қолдану  аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқу пәні  бағдарламасының мазмұны ( модуль бойынша )
5 СӨЖ-ның тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер

































1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ

         «Журналистің  сөз  мәдениеті»  пәнінің  оқу-әдістемелік   кешенінің
құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы   5  В  050400
«Журналистика» мамандығының студенттеріне арналған.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР

      Осы «Журналистің  сөз  мәдениеті»  пәнінің  оқытушыға  арналған  жұмыс
бағдарламасы  берілген  пән  бойынша  оқу  үрдісін  ұйымдастырудың  тәртібін
төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
- 5В050400 «Журналистика»  мамандығының  5.04.019-2011 бекітілген  ҚР  МЖМБС
мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты;
- Оқу әдістемелік кешен Қазақ Ұлттық университетінің  типтік  бағдарламасына
(Алматы,2007),   Қазақстан   Республикасы   МЖМБС    3.08.308-2006    сәйкес
дайындалған
- СТУ 042-ГУ-4-2014  Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешендерін  әзірлеуге  және
ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;
- ДП 042-1.01-2014 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны  мен  құрылымы»
құжаттық іс-жосығы.

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3. 1 Пәннің қысқаша мазмұны:
      Журналистің жазу шеберлігімен қатар  сөйлеу  мәдениеті,  теледидардағы
өзін-өзі ұстауы,  радиодағы  сөз  саптауы  қашанда  жоғары  талап  үрдісінен
көріне білуі тиіс.  Тақырып  таңдаудан  бастап,  оны  оқырманға  жеткізгенге
дейін аралықтағы журналист еңбегі  кәсіби  шеберліктің  үлгісін  көрсеткенде
ғана ол публицистика деңгейіне көтеріліп, оқырманның  жүрегіне  жол  табады.
Сондықтан, курс барысында студенттер осы  мәселелерден  жеткілікті  хабардар
болып, теориялық білімдерін тәжірибе жүзінде іске асыруға тиіс.
3.2 Осы курстың  мақсаты:
    Журналист маман ретінде  сөз  мәдениетін  қалыптастыру,    журналисттің
әдеп, әсемдік әлемі және тілдік нормалардың сақталуын,  журналистің  сұхбат,
сыр тарту мәдениетін, ақпарат және көркем хабарлардың жанрлық тіл  кестесін,
баспасөз  тілі  мен  радио  тілінің  ерекшеліктерін,  шешен  сөйлеудің  қыр-
сырларын  игеру мақсатында теориялық білім бере отырып  сөйлеу  мәдениетінің
қыр-сырын игерту.
3.3  Курстың негізгі міндеттері:
       Ол мынадай міндеттерден тұрады:
      – Сөйлеу, сөз мәдениеті, шешен сөйлеу  туралы  теориялық  білімдерінің


      болуы;
      – тілдік нормалардың сақталуын назарда ұстау;
      – журналистің сұхбат, сыр тарту мәдениетін игеру;
      – сапалы мәтін жазуға дағдылану;
      – журналистік этика мәселелерін меңгеру.
      3.4  Білім нәтижесі:
      Курстың соңында студент мыналарды:
      – сөйлеу, сөз мәдениеті, шешен сөйлеу туралы  негізгі  ұғымдар  туралы
      туралы білуі;
      – тілдік нормалардың сақталуын игеруі;
      – журналистің сұхбат ала білуі;
      – сапалы мәтін жазуы қажеттілігі;
      – журналистік этика мәселелерін қолдана білуі  қажет
      3.5  Курстың пререквизиттері:
      “Қазақ журналистикасының тарихы”, “Журналистикаға кіріспе”
      3.6 Курстың постреквизиті:
      Пәнді меңгеруге төмендегідей қосымша білім көздері  көмектеседі:
      «Журналистің сөз мәдениеті» пәніне салалас пәндер қатарына
      «Публицистика өнері», «Журналистің кәсіптік этикасы» атты пәндер
      жатады.


      3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

                                                1- кесте

|Курс                                         |Семестр                         |
|1                                            |2                               |
|Дәріс сабақтары                                                                |
|1-модуль. Сөз мәдениетін зерттеудің  негізгі |1                               |
|бағыттары мен аспектілері                    |                                |
|Қазақ сөз мәдениеті                          |                                |
|Сөздің коммуникативтік сапасы                |1                               |
|Сөз мәдениетінің когнитивтік негіздері       |1                               |
|2-модуль . Публицистикалық дискурс           |1                               |
|БАҚ және оның тілдік, коммуникативтік        |2                               |
|нормалары                                    |                                |
|Ақпараттық норма                             |1                               |
|Тілдік норма                                 |1                               |
|3-модуль. Ауызша және жазбаша сөз нормалары  |1                               |
|және сөз бедері                              |                                |
|Эфирдегі сөз бедері                          |1                               |
|Сөз бедерлеудің құралдары                    |2                               |
|Радио,телехабар субьектілерінің              |2                               |
|ерекшеліктері                                |                                |
|Сөз ықпалдастығы                             |1                               |
|                                                             Практикалық сабақ |
|1-модуль. Сөз мәдениетін зерттеудің  негізгі |2                               |
|бағыттары мен аспектілері                    |                                |
|Қазақ сөз мәдениеті                          |2                               |
|Сөздің коммуникативтік сапасы                |2                               |
|Сөз мәдениетінің когнитивтік негіздері       |2                               |
|2-модуль . Публицистикалық дискурс           |2                               |
|БАҚ және оның тілдік, коммуникативтік        |2                               |
|нормалары                                    |                                |
|Ақпараттық норма                             |2                               |
|Тілдік норма                                 |2                               |
|Аралық бақылау                               |1                               |
|3-модуль. Ауызша және жазбаша сөз нормалары  |2                               |
|және сөз бедері                              |                                |
|Эфирдегі сөз бедері                          |2                               |
|Сөз бедерлеудің құралдары                    |2                               |
|Радио,телехабар субьектілерінің              |2                               |
|ерекшеліктері                                |                                |
|Сөз ықпалдастығы                             |2                               |
|Тілдік тұлғаның тезаурусы                    |2                               |
|Аралық  бақылау                              |1                               |


5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ

5.1 Сөйлеу, сөз, сөз мәдениеті  терминдері туралы
5.2 Стилистика  ғылымы, стиль түрлері
5.3 Әдеби тілі ұғымы.
5.4 «Мәтін» терминінің қолданысы
5.5  Дискурс  термині
5.6  А.Байтұрсыновтың  сөз мәдениеті тұрғысындағы ойлары
5.7 Сөз бедерлеу құралдары, троптар қолданысы
5.8 БАҚ-тағы фразеология, мақал-мәтел және қанатты сөздердің рөлі
5.9 Р.Сыздықова сөйлеу мәдениетіне қатысты ойлары
5.10 Шешендік сөз өнері. Шешендік туралы ойлар
6  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

                                           3-кесте
|Оқулықтардың, оқу      |Саны          |Студенттердің  |Қамтамасыз ету   |
|құралдарының атауы     |              |саны           |пайызы           |
|1                      |2             |3              |4                |
|Смағұлова  Г. Мәтін    |1             |10             |10%              |
|лингвистикасы.– Алматы,|              |               |                 |
|2002.–225 б.           |              |               |                 |
| Смағұлова Г.,         |2             |10             |20%              |
|Күркебаев К.,Жұмағұлова|              |               |                 |
|Ә. Шешендік сөздердің  |              |               |                 |
|дискурсы.– Алматы:     |              |               |                 |
|Арыс, 2008.– 184 б.    |              |               |                 |
| Ыбырайым, Ә.О.        |2             |10             |20%              |
|Стилистика             |              |               |                 |
|және редакциялау:      |              |               |                 |
|оқулық . - Алматы:     |              |               |                 |
|Дәуір, 2014.- 239 б.   |              |               |                 |
|                       |              |               |                 |

7. ӘДЕБИЕТТЕР
7.1.1. Негізгі әдебиеттер
7.1.1 Уәлиев Н. Қазақ сөз мәдениетінің теориялық негіздері. – Алматы,
1998.– 550 б.
7.1.2 Смағұлова  Г. Мәтін лингвистикасы.– Алматы, 2002.–225 б.
7. 1.3  Смағұлова Г., Күркебаев К.,Жұмағұлова Ә. Шешендік сөздердің
дискурсы.– Алматы: Арыс, 2008.– 184 б.
7. 1.4 Шешендік сөздер/ Құраст. Б.Адамбаев.– Алматы, 1990.- 167 б.
7.1.5 Леубаева, А.П. Қазақ шешендік өнерінің көркемдік-тағылымдық мәні:
Филология ғылымд. канд. дис. автореф. / - Алматы, 2006.- 26б.
7.1.6 Ыбырайым, Ә.О.  Стилистика және редакциялау: оқулық . - Алматы:
Дәуір, 2014.- 239 б. 
7.2 Қосымша әдебиеттер
7.2.1 Залевская А. Текст и его понимание. –Тверь, 2000. –с 457
7.2.2 Шаймерденұлы Е. Ақыл- ой антологиясы (қазақ афористикасы: бағзыдан
бүгінге дейін) /– Алматы: Өлке, 2009.- 535 б.

Пәндер