Файл қосу

Пәнді оқытудың негізгі міндеті




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                    |
|СЕМЕЙ қаласының  ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                |
|СМК 3 дәрежелі құжаты      |ПОӘК             |ПОӘК 042-33.1.8/01-2014     |
|ПОӘК                       |Баспа №1         |                            |
|оқытушыға арналған пән     |11.09.2014       |                            |
|«Сызу негіздері» бойынша   |                 |                            |
|бағдарламасы               |                 |                            |









                       ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                              «Сызу негіздері»

            5В012000 – «Бейнелеу өнері  және сызу» мамандық үшін


                           ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН


                                БАҒДАРЛАМАСЫ

























                                 Семей 2014

                                  Алғы сөз


1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН

Құрастырушы___________  «03»    09.  2014 ж.
К.Е.Абдуллина  «Бейнелеу өнер және дизайн» кафедрасының  оқытушысы




2  ТАЛҚЫЛАНды

2.1 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының мәжілісінде.
Хаттама №  1 ,  «03» 09 . 2014 ж.,
Кафедра меңгерушісі __________ / М.С. Мырзаканов/


2.2   Педагогикалық  факультетінің  оқу-әдістемелік   бюросының   отырысында
қарастырылды
Хаттама № 1 , «05» 09. 2014 ж.,
Төраға    _____________/ Т.Ш. Ахметова/


3  БЕКІТІЛГЕН

Университетінің Оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды

Хаттама № ____,  «11»  09.  2014 ж.
Төраға     __________   /Г.К. Искакова/


№1 баспа « 05»  09.  2013 ж.   ОРНЫНА ЕНГІЗІЛГЕН












                                   Мазмұны

|Қолдану                                                          |4 |
|саласы...........................................................|  |
|...........................                                      |  |
|Нормативті                                                       |4 |
|сілтемелер.......................................................|  |
|..................                                               |  |
|Жалпы                                                            |4 |
|ережелер.........................................................|  |
|...........................                                      |  |
|Оқу пәнінің /модульдің/                                          |6 |
|мазмұны........................................................  |  |
|Білім алушылардың өздік  жұмыстарының тақырыптарының             |  |
|тізімі...........................................................|8 |
|.............................................                    |  |
|Оқу - әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету                     |9 |
|картасы..................                                        |  |
|Әдебиеттер.......................................................|9 |
|......................................                           |  |
|                                                                 |  |































1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ

«Сызу негіздері пәні» пәні  бойынша  5В010700  «Бейнелеу  өнері  және  сызу»
мамандығына  арналған  оқу-әдістемелік  кешен  студенттерге   конструкторлық
құжаттармен жұмыс істеуге,  сондай-ақ  конструкторлық  құжаттардың  біріңғай
жүйесі стандарттарымен таныстырады. Оқу-әдістемелік кешен ең  негізгі  құжат
болып табылады.


2 НОРМАТИВТІ  СІЛТЕМЕЛЕР
    Оқытушыға арналған аталған бағдарлама «Сызу негіздері» пән бойынша  оқу
үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың талаптары мен  ұсыныстарына
сай бекітіледі:
-  5В010700  «Бейнелеу  өнері  және  сызу»  мамандықтағы  мемлекеттік  жалпы
міндетті білім стандарты  ГОСО РК 6.08.063-2010,  Қазақстан  республикасының
білім және ғылым министрлігінің  3 ноября 2010 г., №  514  бұйрығы   бойынша
әрекетке енгізілді және бекітілді.
- «5В0107000» - «Бейнелеу өнері және сызу» мамандығына арналған  типтік  оқу
бағдарламасы;

- СТУ 042 - ГУ-4-2013 университета стандарты «Общие требования к  разработке
и оформлению учебно-методических комплексов дисциплин»;

-  ДП  042-1.01-2013   құжат  «Структура  и  содержание  учебно-методических
комплексов дисциплин».

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:

Сызбаны даму тарихы,  сызбаларды  орныдау  ережелері,  сызу  аспаптары,  мен
жабдықтары, сызба сызық түрлері, пішімдер мен масштабтар,  сызба  қарыптері,
сызбаға өлшемдерді дұрыс түсіру, кесінді  мен  шеңберлерді  тең  бөлшектерге
бөлу,   шеңберге   жанама   жүргізу,   түйіндесулер,   лекалдық    қисықтар,
нүктелердің, түзулердің, жазықтықтардың  проекциясы,  геометриялық  денелер,
аксонометриялық проекция туралы жалпы мағлұматтар беру.
3.2  Пәнді  оқу  мақсаты:   Сызбаларды  оқудағы  және  орындаудағы   білімі,
тәжірибесі   және   салуды   үйрену.   Ұқыптылыққа,   тазалыққа   графикалық
мәдениеттілікке  тәрбиелеу.    Кеңістікте   көз   алдына   елестете   алуын,
графикалық,  техникалық  тапсырмаларды  шешуді,  шығармашылық   қабылеттерін
дамыту. Педагогикалық қызметінде қажетке жаратуға қалыптастыру.
3.3 Пәнді оқытудың  негізгі міндеті:
Білімалушыны сызбаларды оқу және  орындаудағы  әдіс-тәсілдерімен  таныстыру,
оның техникалық сауаттылығын және сызу өнерін менгеруін  жетілдіру,  қазіргі
заманғы өндірістің негізгі заңдылықтарын түсіну,  конструкторлық  модельдеу,
шығармашылық және зерттеу жұмыстарын дамыту

   3.4 Оқытудың нәтижесі:

   Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:

Білу:
-    пәні мен міндетін;
-   мамандық   бойынша   мемлекеттік   стандартқа    және    типтік    оқыту
бағдарламаларына  сай сызу пәнінің негізгі мазмұнын;
-    педагогикалық және білім жетістіктер спектрін;
-    нәрселерді кеңістікте көз алдына елестетуді.

Игеру:
    - сызбаларды оқу және орындауды;
    - әдістемелік және оқыту әдебиеттерімен жұмыс істеуді;
    - графикалық, техникалық тапсырмаларды шешуді;
    - педагогикалық қызметінде қажетке жаратуға қалыптастыруды.

Меңгеру:
- сызбадағы негізгі ұғымдарды;
- сызбаны орындау реті мен заңдылықтарын;

Қолдана білу:
- сызу аспаптарын дұрыс пайдалану;
- сызба ережелерін сақтай отыру;
- сызбаны кәсіби түрде пайдалану;
- сызбаны шығармашылық жобалар жасауда.

Түсіну:
- сызба техниканың тілі екенін;
- сызбалардың өмірде қажеттілігін;
- оқытудың негізгі концепцияларын;
- сызу сабаққа қойылатын жалпы, әдістемелік, тәрбиелік, талаптарды;
- сызу пәні бойынша  әртүрлі  өздік  жұмыстарды  ұйымдастыру  және  өткізуге
талаптар;
-  сабақ  конспектілерін,   оқу   және   календарлық    жоспарларды   жазуға
талаптарды.

Істей алу:
- сызу пәні  бойынша  сабақ  ұйымдастырудың  классикалық  және  интерактивті
формаларын;
-  сызу пәні бойынша графикалық жұмысты ұйымдастыруды;
-  графикалық жұмыстарды мәдениетті түрде орындауды, түсіндіруді.

Иемдену:
- білім беру саласында оқыту және оқу концепцияларын;
- мектепте сызуды оқытудың классикалық және жаңа әдістерін;
-  оқу  іс-әрекетінің  сызу  теориясын  және  оқу  іс-әрекетінің   қалыптасу
жолдарын;
- сызу сабақтарын ұйымдастырудың классикалық және интерактивті формаларын;
-сызу   пәнінен   сабаққа   қойылатын   жалпы,    әдістемелік,    тәрбиелік,
физиологиялық-гигиеналық талаптарды;
- сызуды оқытудың ұйымдастыру принциптерін.

3.5 Пән пререквизиттері:
- Сызба геометриясы және перспектива.

3.6 Пән постреквизиттері:
- машинақұрлыстық сызу;
- сызуды оқыту әдістемесі;
- педагогикалық практика;
- дипломдық жұмыс;
- кәсіби шығармашылық міндет.

3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді:
                                                                     Кесте 1
|Курс                                                        |Семестр      |
|1                                                           |2            |
|Тәжірибе /практикалық/ сабақтар                             |             |
|1.Тәжірибелік сабақ:        Кіріспе. Сызбаның даму тарихы,  |3            |
|адамның іс-әрекетіндегі сызбаның маңызы, сызу құралдары,    |             |
|пішімдер мен негізгі жазу және  масштабтар.                 |             |
|                                                            |             |
|СӨЖ: Пішім мен негізгі жазуды  А3 форматына орындау         |             |
|2. Тәжірибелік сабақ:     Сызба сызықтары                   |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  Сызба сызықтарын А3 форматына орындау                 |             |
|3.Тәжірибелік сабақ:   Сызба қаріптері.                     |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  Сызба қаріптерін  А3 форматына орындау                |             |
| 4.Тәжірибелік сабақ: Сызбаға өлшемдерді түсіру             |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ: Сызбадағы өлшемдердің үлгілерін дәптерге түсіру        |             |
| 5.Тәжірибелік сабақ: Шеңберді тең бөлшектерге бөлу.        |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
| 6. Тәжірибелік сабақ:   Түйіндесулер.                      |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|7. Тәжірибелік сабақ:   Лекалдық қисықтар.                  |3            |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|8. Тәжірибелік сабақ:   Проекциялау әдісі. Тік бұрышты      |3            |
|проекциялау.  Көріністер.  Геометриялық денелердің          |             |
|проекциялары                                                |             |
|СӨЖ:   графикалық тапсырманы А3 форматына орындау           |             |
|9. Тәжірибелік сабақ: Аксонометриялық проекциялар. Тік      |3            |
|бұрышты изометрия. Фронталь диметрия. Геометриялық          |             |
|денелердің аксонометриялары                                 |             |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|10. Тәжірибелік сабақ:  Геометриляқ денелердің беттеріндегі |3            |
|нүктелер. Геометриялық денелердің тобын салу.               |             |
|                                                            |             |
|СӨЖ:   графикалық тапсырманы А3 форматына орындау           |             |
|11. Тәжірибелік сабақ:  Модельдерді проекциялау, екі        |3            |
|көрінісі бойынша үшінші көрінісін орындау                   |             |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|12. Тәжірибелік сабақ:                                      |3            |
|Модельдің аксонометриясын салу                              |             |
|                                                            |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|13. Тәжірибелік сабақ:                                      |3            |
|Тіліктер.  Қарапайым тіліктер                               |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|14. Тәжірибелік сабақ: Қималар.                             |3            |
|Оңашаланған және қабаттасқан                                |             |
|СӨЖ:  графикалық тапсырманы А3 форматына орындау            |             |
|15. Тәжірибелік сабақ:                                      |3            |
|Модельдің комплексті сызбасын салу. /емтихан тапсырмасы/    |             |
|Барлығы:                                                    |45 сағат     |

5 БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАР ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІЛІМІ

5.1  Пішім мен негізгі жазуды  А3 форматына орындау
5.2  Сызба сызықтарын А3 форматына орындау
5.3  Сызба қаріптерін  А3 форматына орындау
5.4  Сызбадағы өлшемдердің үлгілерін дәптерге түсіру
5.5   Шеңберді тең бөлшектерге бөлу. Графикалық тапсырманы А3 форматына
орындау
5.6  Түйіндесулер.  Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау
5.7  Лекалдық қисықтар.  Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау
5.8   Геометриялық денелердің проекциялары.  Графикалық тапсырманы А3
форматына орындау
5.9  Геометриялық  денелердің  аксонометриялары.  Графикалық  тапсырманы  А3
форматына орындау
5.10 Геометриялық денелердің тобын салу. Графикалық тапсырманы А3  форматына
орындау
5.11  Модельдерді  проекциялау,  екі  көрінісі  бойынша   үшінші   көрінісін
орындау. Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау
5.12 Модельдің аксонометриясын  салу.  Графикалық  тапсырманы  А3  форматына
орындау
Графикалық тапсырманыА3 форматына орындау
5.14  Қарапайым тіліктер.  Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау
5.15  Қималар. Графикалық тапсырманы А3 форматына орындау

6  ОҚУ – ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗЕТІЛУ КАРТАСЫ

                                                                     Кесте 4
|Әдебиеттер және оқу-әдістемелік құжаттар|Дана саны|Студ.    |Қамтамасыз      |
|                                        |         |саны     |пайызы          |
|Есмуханов Ж.М. Сызу.- А.,1990 и А.,2001 |24+13    |4        |100%            |
|Есмұхан., Ж.М.   Сызу  9-сыныбына       |5        |4        |100%            |
|оқулық.-Алматы,2005                     |         |         |                |
|Боголюбов С.К., Воинов С.В. Черчение. - |2        |4        |50%             |
|М., 1982                                |         |         |                |
|Боголюбов С. К. Задачник по черчению. - |15       |4        |100%            |
|М., 1972                                |         |         |                |
|Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы      |1        |4        |25%             |
|машиностроения в черчении.В 2-х         |         |         |                |
|кн.Кн.1.М.,2000                         |         |         |                |
|Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы      |1        |4        |25%             |
|машиностроения в черчении.В 2-х         |         |         |                |
|кн.Кн.2.М.,2000                         |         |         |                |
|Ботвинников А. Д. и др. Черчение. -     |28       |4        |100%            |
|Алматы, 1990                            |         |         |                |
|Левицкий В.С. Машиностроительное        |21       |4        |100%            |
|черчение.- М., 1988                     |         |         |                |
|Боголюбов С.К., Воинов А.В.             |15       |4        |100%            |
|Машиностроительное черчение.- М., 1976  |         |         |                |

7. ӘДЕБИЕТТЕР


1.  Негізгі әдебиеттер

   1. Есмуханов Ж.М. Сызу.- А.,1990 и А.,2001
   2. Есмұхан., Ж.М.   Сызу  9-сыныбына оқулық.-Алматы,2005
   3. Боголюбов С.К., Воинов С.В. Черчение. - М., 1982
   4. Боголюбов С. К. Задачник по черчению. - М., 1972
   5. Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы машиностроения в черчении.В 2-х к
      н.Кн.1.М.,2000
   6. Ройтман И.А, Кузьменко В.И. Основы машиностроения в черчении.В 2-х
      кн.Кн.2.М.,2000
   7. Ботвинников А. Д. и др. Черчение. - Алматы, 1990
   8. Левицкий В.С. Машиностроительное черчение.- М., 1988
   9. Боголюбов С.К., Воинов А.В. Машиностроительное черчение.- М., 1976

7.2  Қосымша әдебиеттер
7.2.1  АксеновН.Н., КузнецовН.С., Кириллов А.Ф. Черчение и рисование.  -  М:
Высшая школа, 1983.
7.2.2 Балягин С.Н., Брилинг Н.С., Симонин С.И. Справочник  по  строительному
черчению.- М.: Стройиздат,1987.
7.2.3  Боголюбов С.К. Черчение. - М.: Машиностроение, 1985.
7.2.4  Ботвинников А. Д. и др. Черчение. - Алматы, 1990
7.2.5 Дятков  С.В. Архитектура промышленных зданий.- М.:Стройиздат,
1984.
7.2.6  Кириллов А.Ф. Чертежи строительные.- М.: 1985.
7.2.7 Короев Ю.П. Инженерно-строительное черчение и рисование. - М.:  высшая
школа, 1983.
7.2.8 ГОСТ. Единая система конструкторской документации (ЕСКД). 1984.
7.2.9  Система проектной документации для строительства (СПДС). 1985.
Пәндер