Файл қосу

сапа - исо - принцип - ережелер - сабақты - качеством - сөздік



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                                |
|БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                                             |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                         |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                 |
|3 деңгейдегі СМЖ құжаты    |ПОӘК           |                             |
|                           |               |                             |
|                           |               |                             |
|                           |               |ПОӘК 042-18-9.1.16/02-2013   |
|ПОӘК                       |               |                             |
|«Сапа менеджменті жүйесі»  |18.09.2013 ж.  |                             |
|пәнінен студенттерге       |№ 1 басылым    |                             |
|арналған пәннің            |               |                             |
|бағдарламасы               |               |                             |












                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


            5В073200 «Стандарттау, сертификаттау және метрология


                    (салалар бойынша)» мамандығы бойынша


                      «Сапа менеджменті жүйесі» пәнінен

                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ





























                                    Семей


                                     2013







                                  Алғы сөз


    1 ӘЗІРЛЕГЕН
    Құрастырушы т.ғ.к., «Стандарттау және биотехнология»  кафедрасының  аға
оқытушысы Төлеубекова С.С.__________




    2 ТАЛҚЫЛАҒАН
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында


    «29» ___08____2013 ж., № 1 хаттама


    Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Х. Кәкімова


    2.2   Инженерлі-технологиялық   факультеттің    оқу-әдістемелік    бюро
мәжілісінде


    «12» ___09____2013 ж., № 1 хаттама


    Төрайымы_____________С.С. Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛГЕН
    Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің    мәжілісінде    шығаруға
мақұлданған және ұсынылған


    «18» ___09____2013 ж., № 1 хаттама


    Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы,
                                                                   проректор
___________ Г.Қ. Искакова




    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН















                                   Мазмұны



    |1   |Жалпы ережелер                                                    |4   |
|2   |Пәннің мазмұны мен сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды үлестіру|5   |
|3   |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар                    |7   |
|4   |Курстың форматы                                                   |8   |
|5   |Курстың саясаты                                                   |8   |
|6   |Бағаларды қою саясаты                                             |8   |
|7   |Әдебиеттер                                                        |10  |



1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
    1.1  Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер
Төлеубекова Сандуғаш Сайлауқызы, аға оқытушы
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасы
Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 304 кабинеті
Сабақ өткізілетін орындары -  № 302, 303 аудиториялар
Пән бойынша кредитердің саны 3

    1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
    Пәннің мақсаттары  болып  студенттерге  стандарттау  ғылымы  және  сапа
жүйесін  басқару   жөнінідегі   түсінік   беру;   студенттерді   Халықаралық
стандарттау жөніндегі  ұйым  (ISO)  әзірленген  сапа  жүйелері  және  оларды
басқару бойынша  Халықаралық  стандарттарымен  таныстыру;  студенттерге  ИСО
9000 сериялы  стандарттармен  жұмыс  істеу,  олардың  өздерінің  тәжірибелік
жұмыстарында қолдану жөніндегі дағдылар беру болып табылады.

    1.3 Осы курстың мақсаты студенттерді  пәндік  саламен  таныстыру  болып
табылады.


    1.4   Осы курсты оқудың негізгі міндеті студенттерге ИСО  9000  сериялы
стандарттармен  жұмыс  істеу,  олардың  талаптарын   өздерінің   тәжірибелік
жұмыстарында қолдану жөнінде дағдылар беру болып табылады.


    1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент  түсінік алу керек:
•  хабарлы болуға;
•   сапа менеджментінің жүйелері жөнінде;
•    сапа менеджменті жүйесін құрудың негізгі принциптері жөнінде;
•    білуге;
•  стандарттау  бойынша  заңдылық   және   нормативтік–құқықтық   актілерді,
әдістемелік материалдарды.
    •  стандарттау  саласындағы  стандарттарды  және  ведомствоаралық   және
      ведомстволық бақылау жүйесін;
    • қолдана білуі:
    •  стандарттау  жұмыстарын  жобалау  және   өткізу   үшін   компьютерлік
      технологияларды;
    • дағдылы болуы:
    • стандарттармен жұмыс істеуге;
    • стандарттау әдістерін қолдануға;
    • кәсіпорында қолданылатын стандарттар және басқа нормативтік құжаттарды
      жүйелі түрде тексеруге;
    • стандарттау саласындағы отандық және шет елдік тәжирибені зерттеу және
      тануға.
    1.6 Курстың пререквизиттері:
    1.6.1 Стандарттау;
    1.6.2 Сертификаттау;
    1.6.3 Өнімнің сапасын бақылау мен басқарудың статистикалық әдістері.


     1.7  Курстың постреквизиттері:
     1.7.1 Стандарттар мен нормативтік құжаттаманы жасау технологиясы;
     1.7.2 Сапа аудиті.


    2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ


                                                                     1 кесте
|Тақырыптың атауы                         |Сағаттар саны                      |
|                                         |дс   |стс       |сөжо     |сөж     |
|                                         |(сағ)|(сағ)     |(сағ)    |(сағ)   |
|1                                        |2    |3         |4        |5       |
|Сапаны қамтамасыз етудің даму кезеңдері  |1    |          |         |2,5     |
|ҚР СТ ИСО 9000 «Сапа менеджмент жүйесі.  |     |2         |1,5      |2,5     |
|Негізгі ережелер және сөздік». Өнім      |     |          |         |        |
|сапасын жақсартуды және сапаны басқаруды |     |          |         |        |
|қамтамасыз етудің негізгі терминдерінің  |     |          |         |        |
|мазмұнын ашу                             |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесі                   |1    |          |         |2,5     |
|ҚР СТ ИСО 9000 «Сапа менеджмент жүйесі.  |     |2         |1,5      |2,5     |
|Негізгі ережелер және сөздік». Сапаға    |     |          |         |        |
|қатысты терминдердің мазмұнын ашу        |     |          |         |        |
|Сапа менеджментінің қазіргі заманғы      |1    |          |         |2,5     |
|концепциялары                            |     |          |         |        |
|ҚР СТ ИСО 9000 «Сапа  менеджменті жүйесі.|     |2         |1,5      |2,5     |
|Негізгі ережелер және сөздік».           |     |          |         |        |
|Менеджментке қатысты терминдердің        |     |          |         |        |
|мазмұнын ашу                             |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің ИСО 9000       |1    |          |         |2,5     |
|сериялы стандарттар талабына сәйкестігі  |     |          |         |        |
|ҚР СТ ИСО 9000 «Сапа  менеджменті жүйесі.|     |2         |1,5      |2,5     |
|Негізгі ережелер және сөздік». Ұйымға    |     |          |         |        |
|қатысты терминдерді терминдердің мазмұнын|     |          |         |        |
|ашу                                      |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |2    |          |         |2,5     |
|принциптері                              |     |          |         |        |
|1                                        |2    |3         |4        |5       |
|ҚР СТ ИСО 9001 «Сапа менеджменті жүйесі. |     |2         |1,5      |2,5     |
|Талаптар» мазмұнымен танысу              |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесіне қойылатын       |1    |          |         |2,5     |
|талаптар                                 |     |          |         |        |
|ҚР СТ ИСО 9004 «Сапа менеджменті жүйесі. |     |2         |1,5      |2,5     |
|Қызметті жақсарту жүйесі жөніндегі       |     |          |         |        |
|ұсыныстар» стандартының мазмұнымен танысу|     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесін құжаттандыру     |1    |          |         |2,5     |
|ҚР СТ ИСО 19011 «Сапа менеджменті        |     |2         |1,5      |2,5     |
|жүйесіне және/немесе экологиялық         |     |          |         |        |
|менеджментіне аудит жүргізу бойынша      |     |          |         |        |
|басқарушы нұсқаулар» стандартының        |     |          |         |        |
|мазмұнымен танысу                        |     |          |         |        |
|Қазақстан Республикасында сапа менеджмент|2    |          |         |2,5     |
|жүйесін енгізу және сертификаттау        |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 1 принцип – тұтынушыға      |     |          |         |        |
|бейімделу                                |     |          |         |        |
|Сапаға қатысты ұлттық мадақтаулар және   |1    |          |         |2,5     |
|олардың белгіленуі                       |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 2 принцип – басшылық        |     |          |         |        |
|жетекшілігі                              |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 3 принцип – қызметкерлерді  |     |          |         |        |
|қызықтыру                                |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесін жақсарту бойынша |2    |          |         |2,5     |
|ұсыныстар                                |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 4 принцип – үрдістік келісім|     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 5 принцип – менеджментке    |     |          |         |        |
|жүйелік келісім                          |     |          |         |        |
|Сапа жүйесін бағалау және сертификаттау  |1    |          |         |2,5     |
|бойынша нүктелер мен ұйымдар             |     |          |         |        |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 6 принцип – ұдайы жақсарту  |     |          |         |        |
|1                                        |2    |3         |4        |5       |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 7 принцип – фактілерге      |     |          |         |        |
|негізделген шешімдерді қабылдау          |     |          |         |        |
|Сапаны басқарудың халықаралық тәжірибесі |1    |          |         |2,5     |
|Сапа менеджмент жүйесінің негізгі        |     |2         |1,5      |2,5     |
|принциптері. 8 принцип –жеткізушілермен  |     |          |         |        |
|өзара тиімді қатынастар                  |     |          |         |        |
|Жиыны:                                   |15   |30        |22,5     |67,5    |


    3 ПӘНДІ МЕҢГЕРУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР
      Өздік жұмыс  «Сапа менеджменті жүйесі» пәнінде маңызды  бөлігі  болып
табылады және де басқа аудиториялық  дайындықпен толтырылады. Өздік  жұмыста
бөлек әр түрлі теориялық  бөлімдерді  оқуда,  тақырыптар  бойынша  есептерді
шығарғанда, сонымен қатар есептік-графикалық тапсырмаларды және  жеке  сұрақ
қатарларын ғылыми оқыту кірістіріледі. Өздік жұмысқа  бақылау  ауызша  түрде
және жазбаша сұрау, коллоквиум, тест, есептік-графиктік  жұмыстарды  қорғау,
сұхбаттасу, сонымен қатар талқылау және рефераттарды  қорғау  арқылы  жүзеге
асады.
     Әр түрлі жұмыстарды орындау барысында  міндетті түрде  жүйеде берілген
әдебиеттермен шектелмеу керек. Каталог қарау барысында қарастырылып  отырған
тақырыпқа келетін аттарға жолығуымыз мүмкін. Міне, сол  жолықтырғандарымызды
бірнешеуі жарап қалуы әбден мүмкін.
    Сонымен қоса,  тақырыппен  байланысқан  немесе  сол  тақырыпқа  келетін
кітаптағы  библиографиялық  нұсқаулықтарға  қарайласуымыз  керек.  Онда  біз
керек тақырыптың басқа қандай кітапта бар екендігі  туралы  ақпарат  алуымыз
мүмкін. Құнды ақпаратты нұсқаушы мақалалардан  сызып  алуымызға  болады.  Ол
нұсқаулықтан керекті, қызықтыратын мақалаларды шыққаны туралы  ақпарттарымен
алуымызға  және  содан  кейін  керекті  номерларымызға  тапсырыс  беруімізге
болады.
    Басты көмекші ретінде компьютерлік жүйе Internet атқарады. Онда ешқашан
мақала болып шықпаған ақпарттарды кездестіруімізге болады.
    Тез және дұрыс керекті әдебиетті таңдау  үшін  ғылыми  және  студенттік
кітапханаларды  және  кітап  іздеу  механизмін  жақсы  білу  қажет.  Керекті
әдебиет  тізімі  университет  кітапханасында   болмаған   жағдайда   ғылыми-
техникалық немесе қалалық кітапханаға жүгіну керек.
    Тағы бір жұмыс түрі реферат болып табылады.  Студенттердің  рефератында
сол тақырып бойынша бірнеше көздерден алынып жинақтырылған негізгі  мазмұнын
тиянақты жеткізу жеткілікті.
    Мәтінде тақырыпқа келмейтін артық ақпараттар болмауы  шарт.  Рефераттың
мазмұнының сәйкестігі негізгі бағалаудың критериінің бірі болып табылады.
    Рефераттың құрылуы алдына қойылған мақсаттар есебінен  жүреді.  Реферат
титулды бет, мазмұны, кіріспе, негізгі  бөлік,  қорытынды  және  қолданылған
әдебиеттер тізімінен тұрады.

      4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ
      Семестр кезінде студенттерге   оқу  жоспарына  сәйкес  30  тәжірибелік
сабақтар және курсқа сәйкес 15 дәріс оқылады.
      Курстағы  өзіндік  жұмысты  былай  жүргізу  ұсынылады.  Курстың  әрбір
тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді  оқып,  оның  теориялық  негіздеріне  көп
тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек.
      Содан кейін  материалды  толығымен  меңгеруге  көшу  керек:  теориялық
жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске  сақтау  үшін
жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс.
      Курсты меңгеру  кезінде студент өткен материалдарды жақсы меңгеру үшін
 реферат түріндегі СОӨЖ  және СӨЖ  алынады.

      5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ
      Осы курсты меңгеруде студент жүйелі түрде  өзі дайындалу керек,  қажет
болған жағдайда  оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға  жиі  кіру  керек.
Оқытушының  жұмыс  бағдарламасындағы  методикалық  ұсыныстарын   тәжірибелік
сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс  материалдарымен  шектеліп  калмай,
басқа  да  әдебиеттерді,  электронды  ресурстарды   қолданыңыздар.   Алдымен
бірінші модульды меңгеріп,  тапсырмасын  орындаңыз,  кейін  келесі  модульге
көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру  керек,
аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері –  1-7  апталардағы
тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада.



        6 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ

      Әрбір студент қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде
ұпай сандарын жинау керек. Ұпайдың максималды саны:
1-7 апталардағы  бірінші рейтинг қорытындысында -300 ұпай,
8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына- 300 ұпай,
Пән бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны -600.
      «Сапа менеджменті жүйесі» пәні бойынша балдарды бөлу кестесі
                                                                     2 кесте
|Апта   |Бақылау түрі                  |Жалпы балл       |Ескертпе         |
|1      |2                             |3                |4                |
|1-7    |1 – 7 аптаға дейін барлық     |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу   |                 |                 |
|1      |2                             |3                |4                |
|3      |№ 1 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |№ 1 СӨЖ                       |                 |сұрау            |
|       |                              |15               |СӨЖ              |
|4      |№ 1 СОӨЖ                      |20               |Жұмысты қорғау   |
|5      |№ 2 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 2 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|6      |№ 2 СОӨЖ                      |25               |Жұмысты қорғау   |
|7      |№ 3 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 3 СӨЖ                       |30               |СӨЖ              |
|       |Аралық бақылау                |80               |Тест             |
|1-7 апталар бойынша оқу нәтижелерінен |300              |                 |
|балдардың жиынтығы                    |                 |                 |
|8-15   |8 – 15 аптаға дейін барлық    |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу   |                 |                 |
|9      |№ 4 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖ                       |20               |СӨЖ              |
|10     |№ 3 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|11     |№ 5 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |                              |                 |сұрау            |
|       |№ 5 СӨЖ                       |20               |СӨЖ              |
|12     |№ 4 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|13     |№ 6 тәжірибелік сабақты қорғау|30               |Ауызша сабақ     |
|       |№ 6 СӨЖ                       |                 |сұрау            |
|       |                              |15               |СӨЖ              |
|14     |№ 5 СОӨЖ                      |15               |Жұмысты қорғау   |
|15     |№ 7 СӨЖ                       |20               |СӨЖ              |
|       |Аралық бақылау                |80               |Тест             |
|8-15 апталар бойынша оқу нәтижелерінен|300              |                 |
|балдардың жиынтығы                    |                 |                 |
|Емтиханда алынған балдардың жиынтығы  |400              |                 |
|Академиялық мерзімде алынған балдардың|1000             |                 |
|жиынтығы                              |                 |                 |

    7 ӘДЕБИЕТТЕР
    7.1 Негізгі
    7.1.1    Шишкин И.Ф., Станякин В.М. Квалиметрия и управление качеством:
Учебное пособие. - М.:Изд-во ВЗПИ, 1992.-255 с.
    7.1.2 Менеджмент систем качества: Учебное пособие/Круглов М.Г., Сергеев
С.К., Такташов В.А. и др. – М.: ИПК, Издательство стандартов,  1997.  –  368
с.
    7.1.3 Основы стандартизации,  метрологии,  сертификации  и  менеджмента
качества. – Алматы: Казахстанская ассоциация маркетинга, 2003. – 564 с.
    7.1.4  Стандартизация и управление  качеством  продукции:  Учебник  для
вузов / Под редакцией В.А. Швандера. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 487 с.
    7.1.5  Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление  качеством:  Учебник.-
М.:ИНФРА. – 2000. – 212 с.
    7.1.6 Мишин В.М. Управление  качеством:  Учебное  пособие  для  вузов.-
М.:ЮНИТИ-ДАНА, 2000.-303 С.


    7.2    Қосымша
    7.2.1  ҚР СТ ИСО 9000 «Сапа менеджмент жүйесі.  Негізгі  ережелер  және
сөздік»;
    7.2.2 ҚР СТ ИСО 9001 «Сапа менеджменті жүйесі. Талаптар»;
    7.2.3 ҚР СТ ИСО 9004 «Сапа менеджменті жүйесі. Қызметті жақсарту жүйесі
жөніндегі ұсыныстар»;
    7.2.4  ҚР  СТ  ИСО  19011  «Сапа   менеджменті   жүйесіне   және/немесе
экологиялық менеджментіне аудит жүргізу бойынша басқарушы нұсқаулар»;
    7.2.5 Исикава К. Японские методы управления  качеством:  Сокр.  пер.  С
анг. / Науч. ред. и авт. предисл. Гличев А.В. – М.: Экономика, 1988. –  215
с.;
    7.2.6 Метрология, стандарттау және сертификаттау негіздері: Оқу  құралы
/ Шәкібаева Г.Х., Оспанов Х.Қ., Сыздықов Р.Р.,  Сыздықова  Л.И.  –  Алматы:
Қазақ университеті, 2002. – 285 б.
    7.2.7 Әубәкіров Ғ. Метрология, стандарттау және өнім  сапасын  басқару:
Оқулық. – Алматы: Республикалық баспа кабинеті, 1996. – 140 б.
Пәндер