Файл қосу

Сызықты программалаудың арнайы есептері






      |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                             |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                       |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                |ПОӘК                            |
|                           |                    |042-18-12.1.117/01-2013         |
|«Экономикалық-математикалық|№5 басылым          |                                |
|модельдеу» пәнінің         |18.09.2013ж         |                                |
|оқу-әдістемелік кешені     |                    |                                |







                   «Экономикалық-математикалық модельдеу»




                        пәнінен оқу-әдістемелік кешен


            5В050703- «Ақпараттық жүйелер»  мамандығына арналған




                 ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    Семей
                                    2013



      Алғы сөз


      1. ҚАЙТА ӨҢДЕЛГЕН

      ___________  Ерланова  Г.Ж.,  «Ақпараттық  жүйелер»  кафедрасының  аға
оқытушысы, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті

   «___09__» ______09_____________ 2013 ж.





      2. Талқыланды


      2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің

       «Ақпараттық жүйелер» кафедрасы отырысында қарастырылды.


      Хаттама № _1__  «__09__» ___09_____________ 2013 ж.


      Кафедра меңгерушісі __________ /Смагулов С.К., э.ғ.к./






      2.2.  «Ақпараттық-коммуникациялық  технологиялар»  факультетінің  оқу-
әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды.


      Хаттама № _1__  «_11_» _______09___________ 2013ж.


      Төрағасы __________ /Бекбаева Р.С./






      3. бекітілді


      Университеттің  Оқу-әдістемелік  кеңесі  отырысында  баспаға  жіберуге
ұсынылды және мақұлданды.


      Хаттама № _1__  «_18_»______09_______2013ж.


      ОӘК төрағасы, оқу-әдістемелік істер бойынша проректор


       _______________ / Г.К. Искакова /










      №4 баспа  03.09.2013ж ОРНЫНА























                                   Мазмұны





1. Пайдалану облысы


2. Нормативті сілтеме

3. Жалпы мағлұматтар

4. Оқытушыға арналған пәннің жұмыс жоспары

5. Студенттің өздік жұмыс тақырыптары

6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы

7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы

8. Әдебиет




    1. Пайдалану облысы



      "Экономикалық математикалық моделдеу" пәнінен  оқу-әдістемелік   кешен
5В050600- «Экономика», 5В050700 –  «Менеджмент»,  5В050800  –  «Бухгалтерлік
есеп  және  аудит»,  5В050900  –  «Қаржы»,   5В051000-   «Мемлекеттік   және
жергілікті басқару», 5В051100 –  «Маркетинг»  мамандықтарының  студенттеріне
арналған.  Бұл кешен студенттерді курс мазмұнымен, курстың актуалдылығы  мен
қажеттілігімен,  курс  саясатымен,  оқу  процесінде   алатын   білімі   және
дағдыларымен таныстырады.




      2. Нормативті сілтеме
      Бұл " Экономикалық математикалық моделдеу  "  пәнінің  Оқу-әдістемелік
кешені  берілген пәнге арналып құрылған және  осы пән бойынша   жүргізілетін
оқу процесін  ұйымдастырудың  реті  төмендегі   құжаттардың  ұсыныстары  мен
талаптарына сәйкес құрылған:
        5В050600-  «Экономика»,  5В050700   –   «Менеджмент»,   5В050800   –
«Бухгалтерлік есеп және аудит», 5В050900 – «Қаржы»,  5В051000-  «Мемлекеттік
және жергілікті  басқару»,  5В051100  –  «Маркетинг»  мамандықтары   бойынша
жалпы білімдік мемлекеттік стандарты енгізілді.





      3. Жалпы мағлұматтар


      3.1. Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы
      «Экономикалық-математикалық моделдау» курсы келесі тақырыптар  бойынша
практикалық курс болып табылады:
    • Модельдер құру. Сызықты программалаудың жалпы және сызықты есептері.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің графикалық әдісі.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің симплекс әдісі.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің М-әдісі (жасанды базис әдісі).
    • Сызықты программалаудың қосарлас есебі.
    • Оптималды жоспардың қосарлас бағасының экономикалық құрамы.
    • Транспорт есебі.  Тірек  жоспарды  анықтау  әдістері:  солтүстік-батыс
      бұрыш әдісі, минималды элемент әдісі, Фогель аппроксимациясы әдісі.
    • Транспорт  есебі.  Табылған  тірек  жоспарды  оптималдылыққа  тексері.
      Потенциалдар әдісі.
    • Ойындар теориясы.
    • Динамикалық программалау әдісінің экономикалық есептерін шешу.
      3.2. Осы курстың мақсаты: нарықтық экономика  жағдайында  кәсіпорынның
кызметін экономика-математикалық әдістер негізінде басқару  есебінің  қойылу
және  талдау  әдістерін,  принциптерін,  теориялық-әдістемелік   мәселелерді
кешенді түрде беру болып табылады.
      3.3. Пәнді оқудың негізгі міндеті студенттердің экономикалық есептерді
шешуде,   экономика-математикалық    модельдерді    құруда,    математикалық
аппараттар мен тәжірбиелік дағдыларды, әртүрлі математикалық түсініктер  мен
алгоритмдерді экономикалық түсіндіре білуді,  оптималды  шешімнің  әдістерін
меңгеруі қажет. Сонымен бірге студенттер  экономика-математикалық  есептерді
шешуге арналған  ЭЕМ-нің  арнайы  программалық  жабдықтары  туралы  хабардар
болып, оларды тәжірбиеде қолдана білуі дағдысының болуы міндетті.
      3.4.   Пәнді оқу нәтижесінде студент:
         • математикалық программалау есептерін шешу әдістерін білу;
         • математикалық программалау есептерін шешу кезінде ЭЕМ пайдалану;
         • оптималды шешімнің негізгі әдістерін меңгеру;
         • есептердің экономикалық-математикалық модельдерін құра білу;
         • экономика есептерін  шешуде  математикалық  әдістерді  пайдалана
           білудің дұрыстығын түсіну;
         • есепті шешудің стандартты программалық әдістері туралы білу;
         • оқу әдебиеттерін өзіндік оқи  білу;  логикалық  ойлау  қабілетін
           дамыту.
      3.5. Курс пререквизиттері:
               • Математика
               • информатика
               • Математикалық статистика
               • Математикалық сараптау
               • Аналитикалық геометрия
      3.6. Курс постреквизиттері:
         • Эконометрия


                  Кесте 1 - Жұмыстық оқу жоспарынан көшірме
|Курс                                                            |Семестр          |
|1                                                               |2                |
|Дәрістік сабақтар                                                                 |
|Экономикалық-математикалық модельдеуге кіріспе. Сызықты         |1                |
|программалау есебін жазудың үш формасы.                         |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |1                |
|шешудің графикалық әдісі.                                       |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |2                |
|шешудің симплекс әдісі.                                         |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |2                |
|шешудің М-әдісі (жасанды базис әдісі).                          |                 |
|Сызықты программалау әдісі. Сызықты программалаудың қосарлас    |2                |
|есебі.                                                          |                 |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Транспорт есебі.       |2                |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Транспорт есебі.       |2                |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Ойындар теориясы.      |2                |
|Динамикалық программалау есептері.                              |1                |
|Тәжірибелік сабақтар                                                              |
|Экономикалық-математикалық модельдеуге кіріспе. Сызықты         |2                |
|программалау есебін жазудың үш формасы.                         |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |2                |
|шешудің графикалық әдісі.                                       |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |4                |
|шешудің симплекс әдісі.                                         |                 |
|Сызықты программалау есептері. Сызықты программалау есептерін   |4                |
|шешудің М-әдісі (жасанды базис әдісі).                          |                 |
|Сызықты программалау әдісі. С*ызықты программалаудың Қосарлас   |4                |
|есебі.                                                          |                 |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Транспорт есебі.       |4                |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Транспорт есебі.       |4                |
|Сызықты программалаудың арнайы есептері. Ойындар теориясы.      |4                |
|Динамикалық программалау есептері.                              |2                |







    5. СТУДЕНТТІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫ:
5.1. Экономикалық-математикалық әдістер мен модельдер классификациясы.
5.2. Сызықты программалау есебінің экономикалық-математикалық моделін  құру:
Диета туралы есеп.
5.3. Сызықты программалау есебінің экономикалық-математикалық моделін  құру:
Сұйық ұнтақ құру есебі.
5.4. Сызықты программалау есебінің экономикалық-математикалық моделін  құру:
қиындыны минимизациялау туралы есеп.
5.5. Жордан-Гаусс әдісімен сызықты теңдеулер жүйесін шешу.
5.6. Графикалық әдіс негізінде модельді сезімталдыққа анализдеу.
5.7. Симплекс әдісі негізінде модельді сезімталдыққа анализдеу.
5.8. Қосарлы симплекс-әдіс.
5.9. Транспорт есебінің оптималды жоспарын табудың дифференциалданған  рента
әдісі.
5.10. Динамикалық программалау әдісімен шешілетін экономикалық есептер.



    6. пәннің оқу-әдістемелік картасы

    Кесте 3 – Пәннің оқу-әдістемелік картасы
|Тақырыбы                                     |Көрнекілі|Өзіндік менгеру   |Бақылау|
|                                             |ктер,    |сұрақтары         |түрі   |
|                                             |плакаттар|                  |       |
|дәріс                 |практика              |         |                  |       |
|1                     |2                     |3        |4                 |5      |
|Экономикалық-математик|Экономикалық-математик|         |Экономикалық-матем|Ауызша |
|алық модельдеуге      |алық модельдеуге      |         |атикалық әдістер  |жауап  |
|кіріспе. Сызықты      |кіріспе. Сызықты      |         |мен модельдер     |беру   |
|программалау есебін   |программалау есебін   |         |классификациясы.  |       |
|жазудың үш формасы.   |жазудың үш формасы.   |         |                  |       |
|Сызықты программалау  |Сызықты программалау  |         |Сызықты           |Ауызша |
|есептері. Сызықты     |есептері. Сызықты     |         |программалау      |жауап  |
|программалау есептерін|программалау есептерін|         |есебінің          |беру   |
|шешудің графикалық    |шешудің графикалық    |         |экономикалық-матем|       |
|әдісі.                |әдісі.                |         |атикалық моделін  |       |
|                      |                      |         |құру: Диета туралы|       |
|                      |                      |         |есеп.             |       |
|Сызықты программалау  |Сызықты программалау  |         |Сызықты           |Ауызша |
|есептері. Сызықты     |есептері. Сызықты     |         |программалау      |жауап  |
|программалау есептерін|программалау есептерін|         |есебінің          |беру   |
|шешудің симплекс      |шешудің симплекс      |         |экономикалық-матем|       |
|әдісі.                |әдісі.                |         |атикалық моделін  |       |
|                      |                      |         |құру: Сұйық ұнтақ |       |
|                      |                      |         |құру есебі.       |       |
|Сызықты программалау  |Сызықты программалау  |         |Сызықты           |Ауызша |
|есептері. Сызықты     |есептері. Сызықты     |         |программалау      |жауап  |
|программалау есептерін|программалау есептерін|         |есебінің          |беру   |
|шешудің М-әдісі       |шешудің М-әдісі       |         |экономикалық-матем|       |
|(жасанды базис әдісі).|(жасанды базис әдісі).|         |атикалық моделін  |       |
|                      |                      |         |құру: қиындыны    |       |
|                      |                      |         |минимизациялау    |       |
|                      |                      |         |туралы есеп.      |       |
|Сызықты программалау  |Сызықты программалау  |         |Жордан-Гаусс      |Ауызша |
|әдісі. Сызықты        |әдісі. Сызықты        |         |әдісімен сызықты  |жауап  |
|программалаудың       |программалаудың       |         |теңдеулер жүйесін |беру   |
|Қосарлас есебі.       |Қосарлас есебі.       |         |шешу.             |       |
|Сызықты               |Сызықты               |         |Графикалық әдіс   |Бақылау|
|программалаудың арнайы|программалаудың арнайы|         |негізінде модельді|жұмысы |
|есептері. Транспорт   |есептері. Транспорт   |         |сезімталдыққа     |       |
|есебі.                |есебі.                |         |анализдеу.        |       |
|Сызықты               |Сызықты               |         |Симплекс әдісі    |Ауызша |
|программалаудың арнайы|программалаудың арнайы|         |негізінде модельді|жауап  |
|есептері. Транспорт   |есептері. Транспорт   |         |сезімталдыққа     |беру   |
|есебі.                |есебі.                |         |анализдеу.        |       |
|Сызықты               |Сызықты               |         |Қосарлы           |Ауызша |
|программалаудың арнайы|программалаудың арнайы|         |симплекс-әдіс.    |жауап  |
|есептері. Ойындар     |есептері. Ойындар     |         |                  |беру   |
|теориясы.             |теориясы.             |         |                  |       |
|Динамикалық           |Динамикалық           |         |Транспорт есебінің|Бақылау|
|программалау есептері.|программалау есептері.|         |оптималды жоспарын|жұмысы |
|                      |                      |         |табудың           |       |
|                      |                      |         |дифференциалданған|       |
|                      |                      |         |рента әдісі.      |       |


    7. оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы

    Кесте 4 – Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы
|Әдебиет, оқу-әдістемелік|Экземпляр саны |Студенттер саны    |Қамтамасыз ету     |
|құралдар атаулары       |               |                   |проценті           |
|1                       |2              |3                  |4                  |
|1. Акулич И. Л.         |10             |14                 |71%                |
|Математическое          |               |                   |                   |
|программирование в      |               |                   |                   |
|примерах и задачах. –   |               |                   |                   |
|М.: «Высшая школа»,     |               |                   |                   |
|1986.                   |               |                   |                   |
|2. Исследование операций|5              |14                 |35%                |
|в экономике: Учебное    |               |                   |                   |
|пособие для вузов/ Н. Ш.|               |                   |                   |
|Кремер, Б. А. Путко, И. |               |                   |                   |
|М. Тришин, М. Н.        |               |                   |                   |
|Фридман; Под ред. Проф. |               |                   |                   |
|Н. Ш, Кремера. – М.:    |               |                   |                   |
|Банки и биржи, ЮНИТИ,   |               |                   |                   |
|1999.                   |               |                   |                   |




    8. Әдебиет
      8.1. Негізгі
   8.1.1. Акулич И. Л. Математическое программирование в примерах и задачах.
– М.: «Высшая школа», 1986.
   8.1.2. Исследование операций в экономике: Учебное пособие для  вузов/  Н.
Ш. Кремер, Б. А. Путко, И. М. Тришин, М. Н. Фридман; Под ред.  Проф.  Н.  Ш,
Кремера. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999.
   8.1.3. Красс М. С., Чупрынов Б. П. Основы математики и  ее  приложения  в
экономическом образовании: Учеб. – М.: Дело, 2000
   8.1.4. Экономико-математические методы и прикладные модели: Учеб. пособие
для вузов/ В. В, Федосеев, А. Н. Гармаш, Д. М. Дайитбегов и  др.;  Под  ред.
В. В. Федосеева. – М.: ЮНИТИ, 2000.
   8.1.5. Калихман И. Л. Сборник задач по математическому  программированию.
— М.: «Высшая школа», 1975.



      8.2.Қосымша:
   8.2.1. Бережная Е. В., Бережной В. И. Математические методы моделирования
экономических систем. — М., «Финансы и статистика», 2001.
   8.2.2. Браславец М. Е. Экономико-математические методы  в  организации  и
планировании сельскохозяйственного  производства.  Учебник  для  экон.  фак.
с.х. вузов. М., «Экономика», 1971.
   8.2.3. Браславец М. Е.,  Кравченко  Р.  Г.  Математическое  моделирование
экономических процессов в сельском хозяйстве. М., «Колос», 1972.
   8.2.4. Глухов В. В., Медников М. Д., Коробко С. Б. Математические  методы
м модели для менеджмента. — СПб.: Издательство «Лань», 2000.
   8.2.5. Замков О. О., Толстопятенко А. В., Черемных Ю.  Н.  Математические
методы в экономике: Учебник. – М.: МГУ  им.  М.В.  Ломоносова,  Издательство
«ДИС», 1997.
   8.2.6. Жданов С. Н. Экономические модели и методы в управлении, М,: 1998.
   8.2.7. Конюховский П. В. Математические методы  исследования  операций  в
экономике –СПб.: Издательство «Питер», 2000.
   8.2.8.  Фомин  Г.  П.  Методы  и  модели  линейного  программирования   в
коммерческой деятельности: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2000.















Пәндер