Файл қосу

Салу есептері




             Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
                  Семей мемлекеттік педагогикалық институты
                       Физика – математика  факультеті
           Математика және математиканы оқыту әдістемесі кафедрасы


                              Бекітемін:
                              ФМФ-нің    деканы,     ф.м.ғ.д.,     профессор
                              Г.Е.Берікханова
                              «           »                    2012 ж.













    (((((( «Математика» мамандығы бойынша оқитын 4 курс студенттері үшін



          Стереометрия курсы бойынша салу есептерін оқытудың  жаңартпашылдық
   (инновациялық) әдістемесі мен технологиясы (ССЕОЖӘТ) пәнінен

                               С И Л Л А Б У С








                                 Семей -2012








Кафедра меңгерушісі                             доц. Жолымбаев О.М.

ФМФ-нің оқу-әдістемелік Кеңестің отырысында мақұлданды
  «           »                    2012 ж.  №            хаттама

Оқу - әдістемелік Кеңестің төрайымы              аға оқыт. Батырова Қ.С.





































              1. ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ –  Cиллабус (Syllabus)


     1. Мұғалім туралы мағлумат:
   Нақышбекова Ғафиза Молдабекқызы – доцент
   Оқытушымен байланыс: СМПИ, корпус 3, аудитория 319
   Тел. 64-62-09
     2. Пән тұралы мәлімет:
   Атауы: Стереометрия курсы бойынша салу есептерін оқытудың  жаңартпашылдық
   (инновациялық) әдістемесі мен технологиясы (ССЕОЖӘТ)
   Кредиттер саны: 2
   Оқыту орны:  корпус 3
   Оқу жоспарының көшірмесі:


   |Курс|Семестр                   |Кредит                               |
|    |                          |Барл. |Оның ішінде                   |
|    |                               |      |Дәр.  |Маш.     |Собөж   |
|Стереометрия курсы бойынша салу есептерін оқытудың          |        |
|жаңартпашылдық (инновациялық) әдістемесі мен технологиясы   |        |
|    |Стереометрия курсындағы        |      |      |         |        |
|    |аксиоматикалық әдіс.           |1     |2     |1        |3       |
|    |Геометриялық түрлендірулер     |      |      |         |        |
|    |туралы ұғым. Метрикалық және   |      |      |         |        |
|    |позициялық  есептер.           |      |      |         |        |
|І.  |Кеңістікте түзу мен жазықтықтың|      |      |         |        |
|    |өзара орналасуы:               |      |      |         |        |
|    |Түзу мен жазықтықтың өзара     |1     |      |1        |3       |
|    |орналасуы;                     |      |2     |         |        |
|    |Паралель проекция және оның    |2     |      |1        |3       |
|    |қасиеттері. Центрлік проекция, |      |      |         |        |
|    |қасиеттері                     |      |      |         |        |
|ІІ. |Кеңістік фигураларын кескіндеу:|      |      |         |        |
|    |Стереометрия курсында          |      |      |         |        |
|    |кескіндерді салуға оқыту.      |      |      |         |        |
|    |Проекцияның, кескіндеудің      |      |      |         |        |
|    |анықтамалары.Жазық фигуралардың|2     |2     |1        |4       |
|    |кескіндерін салу.Толық және    |      |      |         |        |
|    |толық емес кескіндер. Кескіннің|      |      |         |        |
|    |толықтығы және метрикалық      |      |2     |         |        |
|    |анықталуы.                     |      |      |         |        |
|    |Іштей проекциялау арқылы       |      |1     |         |        |
|    |кеңістік фигураларының         |      |      |         |        |
|    |қималарын салу;                |      |      |         |        |
|    |Іздер әдісі арқылы қима салу.  |      |4     |2        |4       |
|    |Түзу мен жазықтықтың           |      |      |         |        |
|    |перпендикулярлығы.             |      |      |         |        |
|    |Салу есептері                  |2     |4     |2        |4       |
|    |                               |      |      |         |        |
|    |                               |      |      |         |        |
|    |                               |      |2     |1        |3       |
|    |                               |      |3     |1        |3       |
|ІІІ.|Кеңістіктегі декарттық         |      |      |         |        |
|    |координаталар және векторлар;  |2     |2     |1        |3       |
|    |Салуға берілген есептер        |      |      |         |        |
|ІҮ. |Ұқсас түрлендіру, оларды       |      |      |         |        |
|    |стереометрияның салу есептерін |2     |2     |1        |3       |
|    |шешуде қолдану.                |      |      |         |        |
|Ү.  |Параллель көшіру. Симметрия    |      |      |         |        |
|    |түрлендірулері, оларды         |2     |2     |1        |3       |
|    |стереометрияның салу есептерін |      |      |         |        |
|    |шешуде қолдану.                |      |      |         |        |
|ҮІ  |Бұру, инверсия. Оларды         |      |      |         |        |
|    |стереометрияның салу есептерін |1     |2     |1        |3       |
|    |шешуде қолдану.                |      |      |         |        |
|    |Барлығы:                       |15    |30    |15       |45      |




















                        2. Дәріс сабақтарының жоспары


       1-дәріс.
       Тақырып: Стереометрия курсындағы аксиоматикалық  әдіс.  Геометриялық
        түрлендірулер туралы ұғым. Метрикалық және позициялық  есептер.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       2-дәріс.
      Тақырып: Түзу мен жазықтықтың өзара орналасуы;
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       3-  дәріс.
       Тақырып: Паралель проекция және оның қасиеттері. Центрлік  проекция,
        қасиеттері.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       4- 5-дәрістер.
       Тақырып: Стереометрия курсында кескіндерді салуға оқыту. Проекцияның,
       кескіндеудің  анықтамалары.Жазық фигуралардың кескіндерін  салу.Толық
       және  толық  емес  кескіндер.  Кескіннің  толықтығы  және  метрикалық
       анықталуы.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       6 -7дәрістер.
       Тақырып: Іштей проекциялау арқылы  кеңістік  фигураларының  қималарын
       салу;  Іздер  әдісі  арқылы   қима   салу.   Түзу   мен   жазықтықтың
       перпендикулярлылығы. Салу есептері.

       8-9 дәрістер.
       Тақырып: Кеңістіктегі декарттық координаталар және векторлар;  Салуға
       берілген есептер.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       10-дәріс.
       Тақырып:  Гомология  туралы  түсінік.  Гомологиялық  түрлендірулерге
       есептер.


       11-12 дәрістер.
       Тақырып: Ұқсас түрлендіру,  оларды  стереометрияның  салу  есептерін
       шешуде қолдану.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       13-14 дәрістер.
       Тақырып:  Параллель   көшіру.   Симметрия   түрлендірулері,   оларды
        стереометрияның салу есептерін шешуде қолдану.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].


       15 дәріс.
       Тақырып:  Бұру,  инверсия.  Оларды  стереометрияның  салу  есептерін
       шешуде қолдану.
       Әдебиет:[1],[6], [7],[8], [9].

                        3. Практикалық сабақ жоспары




       1-2 практ.сабақ
        Тақырып:  Стереометрия курсындағы аксиоматикалық әдіс. Геометриялық
       түрлендірулер туралы ұғым. Метрикалық және позициялық  есептер.  Түзу
       мен жазықтықтың өзара орналасуы.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       3 практ.сабақ
        Тақырып: Паралель проекция және оның қасиеттері. Центрлік проекция,
       қасиеттері
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       4-5 практ.сабақ
         Тақырып:   Стереометрия   курсында   кескіндерді   салуға   оқыту.
        Проекцияның,    кескіндеудің     анықтамалары.Жазық     фигуралардың
        кескіндерін  салу.Толық  және  толық   емес   кескіндер.   Кескіннің
        толықтығы және метрикалық анықталуы.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       6-9 практ.сабақ
        Тақырып: Іштей проекциялау арқылы кеңістік  фигураларының  қималарын
       салу.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       10-13 практ.сабақтар
        Тақырып: Іздер әдісі арқылы қима салу.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       14-17 практ.сабақтар
        Тақырып: Түзу мен жазықтықтың перпендикулярлылығы. Салу есептері.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .




       18-19-практ.сабақтар
         Тақырып:  Кеңістіктегі  декарттық  координаталар  және  векторлар;
       Салуға берілген есептер.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .

       20-22 практ.сабақтар
        Тақырып: Ұқсас түрлендіру, оларды  стереометрияның  салу  есептерін
       шешуде қолдану.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       23-26 практ.сабақ
         Тақырып:  Параллель  көшіру.  Симметрия   түрлендірулері,   оларды
       стереометрияның салу есептерін шешуде қолдану.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .


       27-30-практ.сабақ
        Тақырып: Бұру,  инверсия.  Оларды  стереометрияның  салу  есептерін
       шешуде қолдану.
       Әдебиет: [7],[8], [9] [13],[20] .




       ИКИ=34(дәрістер)+34(машықт.)+34(Сөж) =102
                 СӨЖ тапсырмалары және оларды өткізу графигі
|№   |Сөж тапсырмаларының мазмұны              |Баллдар саны|Өткізу  |
|    |                                         |            |мерзімі |
|1   |Стереометриядағя аксиоматикалық әдіс.    |            |        |
|    |Геометриялық түрлендірулер туралы ұғым.  |5           |3 апта  |
|    |Метрикалық және позициялық  есептер.     |            |        |
|2   |Дәлелдеуге берілген есептер, оларға      |            |        |
|    |қолданылатын симметрия, параллель көшіру,|5           |5 апта  |
|    |бүру, гомотетия және ұқсастық , НГО      |            |        |
|    |әдістері.                                |            |        |
|3   |Кеңістікте түзу мен жазықтықтың өзара    |5           |7 апта  |
|    |орналасуы. Паралель проекция және оның   |            |        |
|    |қасиеттері. Центрлік проекция, қасиеттері|            |        |
|4   |Геометриялық түрлендірулерді кеңістіктегі|            |        |
|    |салу есептерін шешуде қолдану. НГО әдісі.|5           |8 апта  |
|5   |Гомология туралы түсінік. Гомологиялық   |5           |9 апта  |
|    |түрлендірулерге есептер.                 |            |        |
|6   |Ұқсас түрлендіру, оларды стереометрияның |5           |11 апта |
|    |салу есептерін шешуде қолдану.           |            |        |
|7   |Параллель көшіру. Симметрия              |            |        |
|    |түрлендірулері, оларды стереометрияның   |5           |12 апта |
|    |салу есептерін шешуде қолдану.           |            |        |
|8   |Бұру, инверсия. Оларды стереометрияның   |            |        |
|    |салу есептерін шешуде қолдану.           |5           |13 апта |
|9   |Бақылау жұмысы                           |5           |14 апта |
|10  |Үй тапсырмасын тексеру                   |5           |15 апта |
|11  |Коллоквиум                               |5           |16 апта |




                             Ә Д Е Б И Е Т Т Е Р


 1. А.П.Киселев. Элементарная геометрия. М.-1980.
 2. А.П.Киселев. Геометрия. Учебник для  6-9  классов   СШ.  Часть  первая.
    М.1951.
 3.  А.А.Адлер.  Теория  геометрических  построений.  Пер.под  ред.   Проф.
    С.О.Шатуновского. Одесса-1924.
 4. И.И.Александров. Методы решений геометрических задач на построение. М.-
    1950.
 5. И.И.Александров Сборник геометрических задач на построение. М. -1954.
 6. Н.Ф.Четверухин. Изображения фигур в курсе геометрии. М.-1958.
 7.  А.А.Стражевский.   Задачи  на  геометрические  места  точек  в   курсе
    геометрии средней школы. М.-1954.
 8.  Н.В.Наумович.  Геометрические  места  в  пространстве  и   задачи   на
    построение. М.-1956
 9. Л.М.Лоповок. Сборник геометрических задач на построение. М.-1953.
10. Н.Ф.Четверухин. Методы геометрических построений. М.1952.
11. И.В.Мисюркеев. Геометрические построения. М.-1950.
12. Г.П.Сенников. УІ-УІІІ кластарда салу есептерін шешу. Алматы-1959.
13. Саламатин  Салу  есептерін  шешу  әдістемесіне  методикалық  талдаулар.
    Алматы-2003.
14. Қазақ және орыс тілдеріндегі мектепке арналған геометрия оқулықтары.
15.  В.Е.Назаретский  және  Н.Г.Федин.  Элементар   геометриядан   есептік-
    практикум. Алматы – 1972.
16.  В.Н.Литвиненко.  Практикум  по  решению  задач  школьной   математики.
    Геометрия. М. «Просвещение»-1982.
17. Геометрические построения  в  курсе  средней  школы.  Автор-составитель
    А.О.Корнеева.Саратов «Лицей»-2003.
18. Н.В.Наумович. Простейшие геометрические преобразования в пространстве и
    задачи на построение. М.Учпедгиз-1959.
19.  А.Д.Семушин.  Методика  обучения  решению  задач  на   построение   по
    стереометрии. М.1959.
20. Е.С.Кочеткова. Сборник задач и упражнений по стереометрии.  М.Учпедгиз-
    1956.
21. М.Ж.Ахметов. Кеңістіктегі векторлық алгебра элементтері. Алматы – 1982.


       Студенттердің білімдерін бағалау жайындағы ақпарат (информация)
      Студенттердің сабақтардағы қызметінің межелік бағасы (рейтинговая
                                   оценка)


       Геометрия курсы  дәрістік  және  практикалық  (межелік)  сабақтардан
тұрады. Сондықтан студент мұнда тексеру кезінде қаралатын  барлық  дәрістік,
межелік  және  өздік  тапсырмаларды  міндетті  түрде  орындап  отыруы  шарт.
Жұмыста  алған   практикалық   дағдылары   пән   бойынша   орындаған   өздік
жұмыстарының дұрыстығына кепілдеме береді. Студент  сабаққа  міндетті  түрде
қатынасуы  керек.  Сабақты   босатудағы   себепті   жағдайлардың   ешқайсысы
студентті оның орындайтын межелік және өздік жұмыстарынан босатылмайды.
         Студенттің  білімдерін  тексеру  ағымдық  (текущий),  межелік  және
қорытынды бақылаулар формаларын қамтиды . Ағымдық бақылаудың әр  формасы  5-
баллдық  бағамен,  сондай  –  ақ  машықтық  сабақтардың,  СОӨЖ-дің,  СӨЖ-ның
тапсырмаларын орындау 5 –балдық жүйеде бағаланады.
         Курсты бітірудегі қорытынды тексерудің формасы – емтихан болады

|№  |                                                    |Студенттің |
|   |Көрсеткіштер                                        |балл       |
|   |                                                    |түріндегі  |
|   |                                                    |рейтингі   |
|1. |Сабақтағы оқу қызметіне қатыспаған                  |2          |
|2. |Сабақтың оқу қызметіне ауық-ауық (эпизодическое)    |3          |
|   |қатысты                                             |           |
|3. | Студенттің оқу қызметінің мазмұны мен              |4          |
|   |ұйымдастырылуы түзетулер мен корректурасын түзетуді |           |
|   |талап етті                                          |           |
|4. |Оқу қызметінде белсенді түрде қатынасты: студенттің |           |
|   |жауаптары әдістеме және теориялық негіздеу жағынан, |5          |
|   |білімін нақтылы жағдайларда дұрыс қолддана білуімен |           |
|   |ерекшеленеді                                        |           |




     Студенттің әртүрлі сипаттағы тапсырмаларды орындаудағы рейтингілік
                                   бағасы
|   |                                                    |Студенттің |
|   |                                                    |балл       |
|№  |Көрсеткіштер                                        |есебіндегі |
|   |                                                    |рейтингі   |
|1. |Тапсырма орындалмаған                               |2          |
|2. |Тапсырма жарым-жартылай орындалған                  |3          |
|3. |Орындалған жұмыс корректураны талап етеді немесе    |4          |
|   |тапсырма рациональды тәсілмен орындалмаған          |           |
|4. |Тапсырма шығармашылық түрде орындалған, есептер     |5          |
|   |рационалды тәсілмен орындалған                      |           |




                               Рейтинг – шкала
|Тексерудің формасы                            |Баллдар (ұпайлар)    |
|Ағымдық                                       |20                   |
|Аралық (промежуточный)                        |35                   |
|Үй тапсырмасы                                 |10                   |
|Қорытынды                                     |35                   |
|Барлығы                                       |100                  |


         Бағалау: Дәріс сабағына қатысу – 15%
                  Практикалық сабақтарға белсенді қатынасу – 25%
                  Үй тапсырмасын орындау – 20%
                  Межелік (рубежный) бақылау  (1-ші) – 20%
                  Межелік (рубежный) бақылау  (2-ші) – 20%

                          Білмдерді бағалау шкаласы



       |Бағасы     |Әріптік белгіленуі| % бойынша        | бал бойынша      |
|Өте жақсы  |А                 |95-100            |4,00              |
|           |А-                |90-94             |3,67              |
|Жақсы      |В+                |85-89             |3,33              |
|           |В                 |80-84             |3,00              |
|           |В-                |75-79             |2,67              |
|Қанағаттана|С+                |70-74             |2,33              |
|рлық.      |С                 |65-69             |2,00              |
|           |С-                |60-64             |1,67              |
|           |Д+                |55-59             |1,33              |
|           |Д                 |50-54             |1,00              |
|Қанағаттана|F                 |0-49              |0,00              |
|рлықсыз.   |                  |                  |                  |

Курстың саясаты мен  процедурасы (баллдарды (ұпайларды)төмендету)
    Сабаққа кешігу                                - 0,5
    Сабақтарды босату                         -  1
    Жұмысты кешіктіріп тапсыру         - 1
Пәндер