Файл қосу

Күрделенген жай сөйлемдер



|ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                  |
|СЕМЕЙДІҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ  МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                       |
|3-деңгейлі СМЖ құжат    |    ПОӘК         |                               |
|              ПОӘК      |№ 1 басылым      |                               |
|« Қазіргі қазақ тілінің |«__»   _____     |ПОӘК 042-18-28-1.14/01-2013    |
|жай сөйлем синтаксисі » |2013жыл          |                               |
|пәнінің оқытушыға       |                 |                               |
|арналған оқу-әдістемелік|                 |                               |
|кешені                  |                 |                               |







        5 В 020500 - « Филология: қазақ тілі»   мамандығына  арналған
           « Қазіргі қазақ тілінің жай сөйлем синтаксисі» пәнінің
                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ



                ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    СЕМЕЙ
                                    2014




                                   Кіріспе

1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырған __________  «___» ______2013жыл
Семей қаласының Шәкәрім атындағы  мемлекеттік  университетінің қазақ
тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының  филология ғылымдарының
кандидаты, доцент  Э.М.Самекбаева

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ  тілінің теориясы мен әдістемесі  кафедрасының  отырысында
қаралып, талқыланды
Хаттама     №___  «___» ___________2014 жыл

Кафедра меңгерушісі_______________ Мұқанова Қ.Қ.

2.2  Филология  факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді
Хаттама     №___  «___» ___________2014 жыл

Төрайымы_________________

3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді
Хаттама     №___  «___» ___________2014жыл


Оқу жұмысы жөніндегі  проректор_________________  Искакова Г.К.


1 БАСЫЛЫМ
 «____» __________ 2014 ж.
















                                   Мазмұны

1 Қолданыс  аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны
5 СӨЖ-ның тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер





































1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ

      «Қазіргі қазақ тілінің жай  сөйлем синтаксисі» пәнінің оқу-әдістемелік
кешенінің құрамына кіретін  оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы
5В020500 -«Филология: қазақ тілі» мамандығының студенттеріне арналған




2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР

      Осы «Қазіргі қазақ тілінің жай сөйлем  синтаксисі»  пәнінің  оқытушыға
арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін  ұйымдастырудың
тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты;
- Мамандыққа                                     қатысты типтік-оқу
бағдарламасы
- СТУ 042-ГУ-4-2013 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және
ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;
- ДП 042-1.01.-2013 «Пәннің


3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:
      Тілді талдаудың негізгі әдістері, оларды  практика  жүзінде  қолдануға
шыңдалу.  Жай  сөйлем  тарихының  даму  және  қалыптасу  сатылары,  зерттелу
бағыттары, қолданылуы
3.2 Осы курстың  мақсаты:
      Лингвистикалық ойлау  қабілетін  қалыптастыратын  сөйлемнің,  құрмалас
сөйлемнің  күрделі  мәселелерін түсіну, құрмалас  сөйлемнің   табиғаты   мен
коммуникативтік  қызметі,  басқа  да  коммуникативтік  құралдар  мәселелерін
танып білу.
3.3. Курстың негізгі міндеттері:
      Негізделген  және  қалыптасқан  теориялық  білімдерін  жинақтай  білу,
ғылыми идеяларға сын көзбен қарап дәлелдей алу және концепциялар мен
теорияларды  талдай білуге дағдыландыру.
3.4. Курс нәтижесі:
Курстың соңында студент мыналарды білуі керек:
–Жай сөйлемнің   өзекті мәселелерін білуі керек;
– алған білімдерін практикада қолдана білу;
– тілдік талдаудың негізгі әдістерін меңгеру керек;
–теориялық талдау жасай алу;
-  тіл  білімі  тарихының  даму  және  қалыптасу  сатылары,  бағыттары  және
концепция мәселелерін түсіну;
- өзіндік пікір айта алу;
- негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу.
3.5 Курстың пререквизиттері
«Тіл біліміне кіріспе»,  «Қазіргі қазақ тілі»,  «Психология»,  «Логика».
3.6 Курстың постреквизиті:
Пәнді меңгеруге төмендегідей қосымша білім көздері  көмектеседі:
 «Қазіргі қазақ тілі», «Қазақ тілін оқыту әдістемесі»
3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

                                     1 кесте

|Курс                                            |Семестр                   |
|1                                               |2                         |
|Дәріс сабақтар                                                             |
|1-модуль                                        |                          |
|Синтаксис туралы жалпы түсінік.                 |2                         |
| Сөз тіркесі синтаксисі.                        |2                         |
| Сөз тіркесінің байланысу формалары. Қиысу.     |2                         |
|Меңгеру.                                        |                          |
|Сөз тіркесінің байланысу формалары. Матасу.     |2                         |
|Қабысу. Жанасу.                                 |                          |
|Сөз тіркесін топтау. Сөз тіркестерінің құрылысы |2                         |
|туралы.                                         |                          |
|Сөйлемді құрайтын –элементтер.                  |2                         |
|Жай сөйлем.Жай сөйлемнің айтылу мақсатына қарай |2                         |
|бөлінуі                                         |                          |
|2-модуль                                        |2                         |
|Сөйлем мүшелері. Сөйлем мүшелерінің зерттелуі   |                          |
| Сөйлемнің      тұрлаулы      мүшелері.         |2                         |
|Бастауыш. Баяндауыш                             |                          |
|Сөйлемнің      тұрлаусыз      мүшелері.         |3                         |
|Толықтауыш. Анықтауыш. Пысықтауыш.              |                          |
|Сөйлемнің бірыңғай мүшелері. Сөйлем             |2                         |
|мүшелеріндегі    синкретизм элементтері         |                          |
|Күрделенген жай сөйлемдер                       |3                         |
|Күрделенген жай сөйлемдер                       |3                         |
|                Практикалық сабақтар                                       |
|Синтаксис туралы жалпы түсінік.                 |1                         |
|Сөз тіркесі синтаксисі.                         |1                         |
| Сөз тіркесінің байланысу формалары. Қиысу.     |1                         |
|Меңгеру.                                        |                          |
|Сөз тіркесінің байланысу формалары. Матасу.     |1                         |
|Қабысу. Жанасу.                                 |                          |
|Сөз тіркесін топтау. Сөз тіркестерінің күрылысы |1                         |
|туралы.                                         |                          |
| Сөйлемді құрайтын –элементтер.                 |1                         |
| Жай сөйлем.Жай сөйлемнің айтылу мақсатына қарай|2                         |
|бөлінуі                                         |                          |
|Сөйлем мүшелерінің  топтастырылуы               |1                         |
|Сөйлем   мүшелерінің   түрлсрі.   Олар туралы   |1                         |
|көзқарастар.                                    |                          |
|Сөйлемнің      тұрлаулы      мүшелері. Бастауыш.|1                         |
|Баяндауыш                                       |                          |
|Сөйлемнің      тұрлаусыз      мүшелері.         |2                         |
|Толықтауыш.                  Анықтауыш.         |                          |
|Пысықтауыш.                                     |                          |
|Сөйлемнің бірыңғай мүшелері                     |1                         |
|Сөйлем мүшелерінің орын тәртібі.                |1                         |
| Сөйлем    мүшелеріндегі    синкретизм          |1                         |
|элементтері                                     |                          |
|Барлығы:                                        |                      30  |


5. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ

 1. Cөз тіркесінің  құрылысы : Сатылы, ортақ
 2. Сөздердің байланысу тәсілдері. Аналитикалық тәсіл. Синтетикалық тәсіл.
 3. Айқындауыш мүше. Қосалқы, қосарлы, оңашалаған айқындауыш мүшелер
 4.  Сөйлемнің  бірыңғай  мүшелері.  Бірыңғай  мүшелердің  арасына   келетін
    жалғаулықтар.
 5. Бірыңғай мүшелі сөйлемдегі жалпылауыш сөздер
 6. Оқшау сөздер. Қыстырма, қаратпа, одағайлар
 7. Қыстырма сөздер мен   сөз  тіркестерінің  мағыналарына  қарай  топталуы.
    Қыстырма сөз тіркестерінің грамматикалық құрылысы.
 8. Қыстырма сөйлемдер
 9. Қаратпа сөздер. Қаратпа  сөздің құрамы.
10.  Атаулы сөйлем. Жасалуы. Құрылымы. Мағыналық түрлері
11. Жақты,  жақсыз сөйлемдер
12.  Бөгде сөз. Төл сөз, цитата, төлеу сөз.

6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     3-Кесте

|Дәріс сабағының     |Семинар сабағының     |Көрнекі       |Өз бетімен      |Бақылау   |
|тақырыбы            |тақырыбы              |құралдар,     |дайындалу       |түрі      |
|                    |                      |плакаттар,    |сұрақтары       |          |
|                    |                      |лаборатория-лы|                |          |
|                    |                      |қ стендтер    |                |          |
|1                   |2                     |4             |5               |6         |
|1. Синтаксис туралы |1. Синтаксис туралы   |Дәріс тезисі, |Сөздіктермен    |Жазбаша,  |
|жалпы түсінік.      |жалпы түсінік.        |сызба нұсқа   |жұмыс           |ауызша    |
|2. Сөз тіркесі      |2. Сөз тіркесі        |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|синтаксисі.         |синтаксисі.           |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|                    |                      |              |сипаттама беру  |          |
|3. Сөз тіркесінің   |3. Сөз тіркесінің     |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|байланысу формалары.|байланысу формалары.  |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|Қиысу. Меңгеру.     |Қиысу. Меңгеру.       |              |сипаттама беру  |          |
|4. Сөз тіркесінің   |4. Сөз тіркесінің     |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|байланысу формалары.|байланысу формалары.  |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|Матасу. Қабысу.     |Матасу. Қабысу.       |              |сипаттама беру  |          |
|Жанасу.             |Жанасу.               |              |                |          |
|5. Сөз тіркесін     |5. Сөз тіркесін       |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|топтау. Сөз         |топтау. Сөз           |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|тіркестерінің       |тіркестерінің күрылысы|              |сипаттама беру  |          |
|күрылысы туралы.    |туралы.               |              |                |          |
|6. Сөйлемді құрайтын|6. Сөйлемді құрайтын  |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|–элементтер.        |–элементтер.          |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|                    |                      |              |сипаттама беру  |          |
|7. Сөйлем мүшелері. |7. Сөйлем мүшелері.   |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|Сөйлем мүшелерінің  |Сөйлем мүшелерінің    |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|зерттелуі           |зерттелуі             |              |сипаттама беру  |          |
|8.Сөйлем мүшелерінің|8.Сөйлем мүшелерінің  |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|топтастырылуы       |топтастырылуы         |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|                    |                      |              |сипаттама беру  |          |
|9. Сөйлем           |9. Сөйлем             |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|мүшелерінің         |мүшелерінің   түрлері.|кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|түрлері.   Олар     |Олар туралы           |              |сипаттама беру  |          |
|туралы көзқарастар. |көзқарастар.          |              |                |          |
|10. Сөйлемнің       |10. Сөйлемнің         |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|тұрлаулы            |тұрлаулы              |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|мүшелері. Бастауыш. |мүшелері. Бастауыш.   |              |сипаттама беру  |          |
|Баяндауыш           |Баяндауыш             |              |                |          |
|11. Сөйлемнің       |11. Сөйлемнің         |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|тұрлаусыз           |тұрлаусыз             |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|мүшелері.           |мүшелері. Толықтауыш. |              |сипаттама беру  |          |
|Толықтауыш.         |Анықтауыш. Пысықтауыш.|              |                |          |
|Анықтауыш.          |                      |              |                |          |
|Пысықтауыш.         |                      |              |                |          |
|12. Сөйлемнің       |12. Сөйлемнің бірыңғай|Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|бірыңғай мүшелері   |мүшелері              |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|                    |                      |              |сипаттама беру  |          |
|13.Сөйлем           |13.Сөйлем мүшелерінің |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|мүшелерінің орын    |орын тәртібі.         |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|тәртібі.            |                      |              |сипаттама беру  |          |
|14. Сөйлем          |14. Сөйлем            |Дәріс тезисі, |Тілдік          |Жазбаша,  |
|мүшелеріндегі       |мүшелеріндегі         |кесте         |таңбаларға      |ауызша    |
|синкретизм          |синкретизм элементтері|              |сипаттама беру  |          |
|элементтері         |                      |              |                |          |
|                    |                      |              |                |          |






7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

                                                                     4-Кесте

|Оқулықтардың, оқу      |Саны          |Студенттердің  |Қамтамасыз ету   |
|құралдарының атауы     |              |саны           |пайызы           |
|1                      |2             |3              |4                |
|1. Аманжолов А.С. Қазақ|2             |6              |20%              |
|тілі синтаксисінің     |              |               |                 |
|қысқаша курсы.         |              |               |                 |
|2.  Әмір Р., Әмірова Ж.|2             |6              |20%              |
|Жайсөйлем синтаксисі.  |              |               |                 |
|                       |              |               |                 |
|3. Қазақ грамматикасы. |3             |6              |50%              |
|Алматы, 2002.          |              |               |                 |
|                       |              |               |                 |
|                       |              |               |                 |
|4. Балақаев М.,        |6             |6              |100%             |
|Қордабаев Т. Қазіргі   |              |               |                 |
|казақ тілі             |              |               |                 |
|5. Қ.Есенов   Құрмалас |3             |6              |50%              |
|сөйлем синтаксисі.     |              |               |                 |
|Алматы: Білім ,1995    |              |               |                 |
|                       |              |               |                 |
|6. Аманжолов. А.С.     |3             |6              |50%              |
|Қазақша-орысша         |              |               |                 |
|лингвистикалық         |              |               |                 |
|терминдер.             |              |               |                 |

8 ӘДЕБИЕТТЕР
8.1. Әмір Р., Әмірова Ж. Жай сөйлем синтаксисі. Алматы, 1998.
8.2 Байтұрсынов А. Тіл тағылымы, 1992.


Пәндер