Файл қосу

Сызықты программалау әдісі




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                             |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                       |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                |ПОӘК                            |
|                           |                    |042-18-12.1.117/02-2013         |
|«Экономикалық-математикалық|№5 басылым          |                                |
|модельдеу» пәнінің         |18.09.2013ж         |                                |
|оқу-әдістемелік кешені     |                    |                                |







                   «Экономикалық-математикалық модельдеу»




                        пәнінен оқу-әдістемелік кешен


            5В050703- «Ақпараттық жүйелер»  мамандығына арналған




                СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                    Семей
                                    2013



      Алғы сөз


      1. ҚАЙТА ӨҢДЕЛГЕН

      ___________  Ерланова  Г.Ж.,  «Ақпараттық  жүйелер»  кафедрасының  аға
оқытушысы, Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті

   «___09__» ______09_____________ 2013 ж.





      2. Талқыланды


      2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің

       «Ақпараттық жүйелер» кафедрасы отырысында қарастырылды.


      Хаттама № _1__  «__09__» ___09_____________ 2013 ж.


      Кафедра меңгерушісі __________ /Смагулов С.К., э.ғ.к./






      2.2.  «Ақпараттық-коммуникациялық  технологиялар»  факультетінің  оқу-
әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды.


      Хаттама № _1__  «_11_» _______09___________ 2013ж.


      Төрағасы __________ /Бекбаева Р.С./






      3. бекітілді


      Университеттің  Оқу-әдістемелік  кеңесі  отырысында  баспаға  жіберуге
ұсынылды және мақұлданды.


      Хаттама № _1__  «_18_»______09_______2013ж.


      ОӘК төрағасы, оқу-әдістемелік істер бойынша проректор


       _______________ / Г.К. Искакова /










      №4 баспа  03.09.2013ж ОРНЫНА



















                                   мазмұны



|1.    |Жалпы мағлұматтар                                               |     |
|2.    |Пәнді менгеру бойынша оқу-әдістемелік нұсқаулар                 |     |
|3.    |Курс форматы және саясаты                                       |     |
|4.    |Баға қою саясаты                                                |     |
|5.    |Пән мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу          |     |
|6.    |ОБСӨЖ және СӨЖ мазмұны                                          |     |
|7.    |Пән бойынша оқу процесінің күнтізбелік графигі                  |     |





    1. Жалпы мағлұматтар



    1.1. Оқытушы және пән туралы жалпы мағлұматтар


    1.1. Оқытушы және пән туралы жалпы мағлұматтар


    Ерланова Гульмира Жумагалиевна


    «Ақпараттық жүйелер» кафедрасы


    Байланыс ақпараты – тел.: 53-02-29, оқу корпусы № 8, кабинет № 316


    Сабақ өткізу аудиториясы - аудитория № 311;


    Кредиттер саны — 3;


    1.2. Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы
      «Экономикалық-математикалық моделдау» курсы келесі тақырыптар  бойынша
практикалық курс болып табылады:
    • Модельдер құру. Сызықты программалаудың жалпы және сызықты есептері.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің графикалық әдісі.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің симплекс әдісі.
    • Сызықты программалау есептерін шешудің М-әдісі (жасанды базис әдісі).
    • Сызықты программалаудың қосарлас есебі.
    • Оптималды жоспардың қосарлас бағасының экономикалық құрамы.
    • Транспорт есебі.  Тірек  жоспарды  анықтау  әдістері:  солтүстік-батыс
      бұрыш әдісі, минималды элемент әдісі, Фогель аппроксимациясы әдісі.
    • Транспорт  есебі.  Табылған  тірек  жоспарды  оптималдылыққа  тексері.
      Потенциалдар әдісі.
    • Ойындар теориясы.
    • Динамикалық программалау әдісінің экономикалық есептерін шешу.
    1.3. Осы курстың мақсаты: нарықтық  экономика  жағдайында  кәсіпорынның
кызметін экономика-математикалық әдістер негізінде басқару  есебінің  қойылу
және  талдау  әдістерін,  принциптерін,  теориялық-әдістемелік   мәселелерді
кешенді түрде беру болып табылады.
   1.4. Пәнді оқудың негізгі міндеті  студенттердің  экономикалық  есептерді
шешуде,   экономика-математикалық    модельдерді    құруда,    математикалық
аппараттар мен тәжірбиелік дағдыларды, әртүрлі математикалық түсініктер  мен
алгоритмдерді экономикалық түсіндіре білуді,  оптималды  шешімнің  әдістерін
меңгеруі қажет. Сонымен бірге студенттер  экономика-математикалық  есептерді
шешуге арналған  ЭЕМ-нің  арнайы  программалық  жабдықтары  туралы  хабардар
болып, оларды тәжірбиеде қолдана білуі дағдысының болуы міндетті.
   1.5.      Пәнді оқу нәтижесінде студент:
         • математикалық программалау есептерін шешу әдістерін білу;
         • математикалық программалау есептерін шешу кезінде ЭЕМ пайдалану;
         • оптималды шешімнің негізгі әдістерін меңгеру;
         • есептердің экономикалық-математикалық модельдерін құра білу;
         • экономика есептерін  шешуде  математикалық  әдістерді  пайдалана
           білудің дұрыстығын түсіну;
         • есепті шешудің стандартты программалық әдістері туралы білу;
         • оқу әдебиеттерін өзіндік оқи  білу;  логикалық  ойлау  қабілетін
           дамыту.
   1.6. Курс пререквизиттері:
               • Математика
               • информатика
               • Математикалық статистика
               • Математикалық сараптау
               • Аналитикалық геометрия
   1.7. Курс постреквизиттері:
         • Эконометрия



    2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне байланысты сағат үлестірілімі

                                Кесте 1 – Пәннің мазмұны. Сағат үлестірілімі
|Тақырып аты                    |Сағат саны                           |Әдебиет     |
|                               |Дәріс  |СТС   |ЗС     |ОБСӨЖ    |СӨЖ   |            |
|1                              |2      |3     |4      |5        |6     |7           |
|Экономикалық-математикалық     |       |      |-      |         |      |            |
|модельдеуге кіріспе. Сызықты   |       |      |       |         |      |            |
|программалау есебін жазудың үш |1      |2     |       |1        |1     |            |
|формасы.                       |       |      |       |         |      |            |
|Сызықты программалау есептері. |       |      |-      |         |      |            |
|Сызықты программалау есептерін |       |      |       |         |      |            |
|шешудің графикалық әдісі.      |1      |2     |       |2        |2     |            |
|Сызықты программалау есептері. |       |      |-      |         |      |            |
|Сызықты программалау есептерін |       |      |       |6        |6     |            |
|шешудің симплекс әдісі.        |2      |4     |       |         |      |            |
|Сызықты программалау есептері. |       |      |-      |         |      |            |
|Сызықты программалау есептерін |       |      |       |         |      |            |
|шешудің М-әдісі (жасанды базис |2      |4     |       |6        |6     |            |
|әдісі).                        |       |      |       |         |      |            |
|Сызықты программалау әдісі.    |       |      |-      |         |      |            |
|Сызықты программалаудың        |       |      |       |         |      |            |
|Қосарлас есебі.                |2      |4     |       |6        |6     |            |
|Сызықты программалаудың арнайы |       |      |-      |         |      |            |
|есептері. Транспорт есебі.     |2      |4     |       |6        |6     |            |
|Сызықты программалаудың арнайы |       |      |-      |         |      |            |
|есептері. Транспорт есебі.     |2      |4     |       |6        |6     |            |
|Сызықты программалаудың арнайы |       |      |-      |         |      |            |
|есептері. Ойындар теориясы.    |2      |4     |       |6        |6     |            |
|Динамикалық программалау       |       |      |-      |         |      |            |
|есептері.                      |1      |2     |       |6        |6     |            |



    3. Пәнді меңгеру бойынша әдістемелік нүсқаулар

    Бұл курсты меңгеру  кезінде  студент  дәріске,  практикалық  сабақтарға
міндетті түрде қатысу.  Егер  студент  өз  бетімен  меңгере  алса,  ОБСӨЖ-ге
қатысуы міндетті емес.  Дәрісті  меңгергеннен  кейін,  практикалық  тапсырма
орындалу керек.  ОбСӨЖ-ді  оқытушы  көмегімен  немесе  өз  бетімен  орындап,
уақытында тапсыру керек. Өздік жұмысты  орындау  барлық  менгерген  материал
негізінде  студент  өз  бетімен  орындайды,  көрсетілген   уақытта   тапсыру
міндетті.



    4. Курс форматы және саясаты


    келесі талаптар:
 ❑  дәріске,  СТС  және  ОБСӨЖ  міндетті  түрде  қатысу.  Егер   қандай   да
   себептермен студент сабақты босатқан  болса,  сол  күні  сабақта  өтілген
   материалға өзі жауапты болады.
 ❑ Сабақ үстінде ұялы телефонды өшіріп қою қажет.
 ❑  Сабақты  жүйелі  түрде  бұзып,  тәртіп   бұзған   студент   аудиториядан
   шығарылады, немесе барлық курс үшін "қанағаттанарлықсыз" баға қойылады.
 ❑ СТС және үй тапсырмаларын орындау міндетті
 ❑ Бақылау жұмыстары міндетті түрде орындалып,  аталған  уақытта  тапсырылуы
   қажет.  Кешіктіріліп  өткізілген  жұмыс  автоматты  түрде  төмен  бағамен
   бағаланады.
 ❑   Көшіру   орын   алғанда   студент   аудиториядан   шығарылады    немесе
   "қанағатанарлықсыз" баға қойылады.
    Межелік бақылауға сабаққа қатысуы, ағымдағы және  үй  жұмыстары,  тақта
алдында жауап беруі, орынында жауап беруі және бақылау жұмыстарын  уақытында
тапсыруы кіреді.
    Қортынды бақылау  барлық  бақылауды  қамтиды:  Емтихан  бағасы  межелік
бақылау (40%) және аралық аттестация қортындысын (емтихан – 60%) қамтиды  да
 100% құрайды.
    ОБСӨЖ тақырыптары бойынша бақылау жұмыстары орындалады.


    5. Баға қою саясаты
Кесте 2 – Семестр бағаларын есептеу

|апта   |Бақылау түрі                    |Барлық балл    |Ескерту           |
|1-7    |1-7 аптада сабаққа қатысу       |30             |                  |
|2      |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|3      |Тәжірибелік сабақ               |-              |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|4      |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|5      |Тәжірибелік сабақ               |-              |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|6      |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|7      |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|7      |Межелік бақылау 1               |80             |                  |
|1-7 аптадағы жинаған баллдар саны       |300            |                  |
|8-15 аптада сабаққа қатысу балы         |30             |                  |
|8      |Тәжірибелік сабақ               |0              |                  |
|9      |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |-              |                  |
|       |СӨЖ                             |-              |                  |
|10     |Тәжірибелік сабақ               |-              |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|11     |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |-              |                  |
|       |СӨЖ                             |-              |                  |
|12     |Тәжірибелік сабақ               |-              |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|13     |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |-              |                  |
|       |СӨЖ                             |-              |                  |
|14     |Тәжірибелік сабақ               |-              |                  |
|       |ОБСӨЖ                           |10             |                  |
|       |СӨЖ                             |20             |                  |
|15     |Тәжірибелік сабақ               |25             |                  |
|15     |                                |               |                  |
|       |Межелік бақылау 2               |80             |                  |
|8-15 аптада жинаған баллдар саны        |300            |                  |
|Емтихан балы                            |400            |                  |
|Академиялық кезең бойынша балл          |1000           |                  |


    6. Әдебиет
      6.1. Негізгі
   6.1.1. Акулич И. Л. Математическое программирование в примерах и задачах.
– М.: «Высшая школа», 1986.
   6.1.2. Исследование операций в экономике: Учебное пособие для  вузов/  Н.
Ш. Кремер, Б. А. Путко, И. М. Тришин, М. Н. Фридман; Под ред.  Проф.  Н.  Ш,
Кремера. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999.
   6.1.3. Красс М. С., Чупрынов Б. П. Основы математики и  ее  приложения  в
экономическом образовании: Учеб. – М.: Дело, 2000
   6.1.4. Экономико-математические методы и прикладные модели: Учеб. пособие
для вузов/ В. В, Федосеев, А. Н. Гармаш, Д. М. Дайитбегов и  др.;  Под  ред.
В. В. Федосеева. – М.: ЮНИТИ, 2000.
   6.1.5. Калихман И. Л. Сборник задач по математическому  программированию.
— М.: «Высшая школа», 1975.



      6.2.Қосымша:
   6.2.1. Бережная Е. В., Бережной В. И. Математические методы моделирования
экономических систем. — М., «Финансы и статистика», 2001.
   6.2.2. Браславец М. Е. Экономико-математические методы  в  организации  и
планировании сельскохозяйственного  производства.  Учебник  для  экон.  фак.
с.х. вузов. М., «Экономика», 1971.
   6.2.3. Браславец М. Е.,  Кравченко  Р.  Г.  Математическое  моделирование
экономических процессов в сельском хозяйстве. М., «Колос», 1972.
   6.2.4. Глухов В. В., Медников М. Д., Коробко С. Б. Математические  методы
м модели для менеджмента. — СПб.: Издательство «Лань», 2000.
   6.2.5. Замков О. О., Толстопятенко А. В., Черемных Ю.  Н.  Математические
методы в экономике: Учебник. – М.: МГУ  им.  М.В.  Ломоносова,  Издательство
«ДИС», 1997.
   6.2.6. Жданов С. Н. Экономические модели и методы в управлении, М,: 1998.
   6.2.7. Конюховский П. В. Математические методы  исследования  операций  в
экономике –СПб.: Издательство «Питер», 2000.
   6.2.8.  Фомин  Г.  П.  Методы  и  модели  линейного  программирования   в
коммерческой деятельности: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2000.



Пәндер