Файл қосу

Психологияның математикалық әдістері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМЖ құжаты
ПОӘК

ПОӘК 042-18-16.1.45/02-2013
«Эксперименталды психология» пәнінен студентке арналған пәннің жұмыс оқу бағдарламасы

№1 басылым 18.09.2013 ж.







ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
«ЭКСПЕРИМЕНТАЛДЫ ПСИХОЛОГИЯ»
«050503» – «Психология» мамандығына арналған


СТУДЕНТКЕ  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС
ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ
















Семей
2013


                                                        
Алғы сөз
1  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырушы Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің  “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы  А. Коңырова
                                                               “__13__”    _____09_____ 2013 ж.


2 ҚАРАЛДЫ
	Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің “Психология” кафедрасының отырысында
 Хаттама №__1____  «_13_»___09_____  2013  жыл

Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №__1____   «_17_»____09____  2013 жыл

ОӘБ төрағасы_________ Ш. Кенесбаева


3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және баспаға ұсынылды
Хаттама №__1___ «_18_»____09____  2013 жыл

ОӘК төрағасы_________ Г. Искакова

4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ №1 басылым 18.09.2013 ж.













Мазмұны

1    Жалпы талаптар
2    Пән мазмұны мен сағат санының бөлінуі 
	Пәнді оқудың әдістемелік нұсқауы
	Курс форматы
	Курс саясаты
	Баға қою саясаты 
	Әдебиеттер




































	ЖАЛПЫ ТАЛАПТАР

	Оқытушы және пән жайлы жалпы мағлұматтар
Қоңырова Арай Абдыхановна,  аға оқытушы, психология мамандығы бойынша әлеуметтік ғылымдар магистрі
«Психология» кафедрасы
Байланыс телефондары- тел.: 35-93-89,  №1 оқу корпусы, кабинет № 1212
Сабақтың өткізілу орны- аудитория №1209
Берілген пән бойынша  кредиттер саны-3

	Пәннің қысқаша мазмұны
«Эксперименталды психология» - ол «Психология» мамандығыныңбілім беру стандартында белгіленген, жоғарғы оқу орындарында оқитын студенттерге  арналған маңызды психология саласының бірі. «Эксперименталды психология» психология бөлімінде оқитын төртінші курс студенттеріне арналған. Пән студенттердің ғылыми мәліметтерді сандық талдаумен байланысты өңдеу әдістерін меңгере білуге бағытталған.

1.3 Пәннің мақсаты 
«Эксперименталды психология» курсын оқытудың мақсаты – психологиялық факторлар мен заңдылықтардың сандық сипаттарының негізгі әдістерін игере білуден тұрады.

1.4 Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
	Психологиялық зерттеу практикасында қолданылатын әдістердің жалпы құрылымындағы сандық әдістердің мәнін және қай әдісті таңдау логикасын түсіндіру; 
	Болмыс құбылыстарына деген ғылыми принциптермен студенттерді қаруландыру, зерттеу жүргізе алуға кәсіби дағдылар мен шеберліктерді қалыптастыру;
	Психологиялық эксперименттерді жоспарлау, ұйымдастыру, нәтижелерін өңдеу, зерттеу қорытындысын жасай алуға жоғарғы ғылыми білімдерді қалыптастыру;
	Психолог-зерттеуші, зерттеуші-экспериментатор еңбегіне қатысты жалпы психологиялық принциптерді беру.

1.5 Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
	Эксперименталды психология пәніне байланысты ұғымдар мазмұнын;
	Эксперименталды психология зерттеудің методолгиясы мен әдіс-тәсілдерін меңгеру тарихын; Эксперименталды психология ғылымындағы зерттеу әдісінің психологиялық табиғатын, эмпирикалық мәліметтерді алудың жалпы сипатымен студенттерді таныстыру негіздерін;
	Эксперименталды психология эксперименттік даму кезеңдерінде болатын өзгерістерді ғылыми тұрғыда қазіргі заман талабына сай дәлелдеп берудің психологиялық негіздерін меңгеруі тиіс.

1.6 Курс пререквизиттері: 
1.6.1 Психология пәні бойынша практикум,  
1.6.2 Жалпы психология, 
1.6.3 Әлеуметтік психология, 
1.6.4 Даму психологиясы.

1.7  Курстың постреквизиті:
1.7.1 Психодиагностика негіздері, 
1.7.2 Дифференциалды психология, 
1.7.3 Психологияның математикалық әдістері.

	ПӘН МАЗМҰНЫ МЕН САҒАТ САНЫНЫҢ БӨЛІНУІ
Кесте 2
№
Тақырыптар
Мазмұны
Сағаттар саны
Әдебиет
Д
СПС
ЗС
СӨЖО
СӨЖ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1
Психологиялық беру
лерді математикалық өңдеу кезінде қолда
нылатын негізгі түсінік
тер
1.Ғылыми психологияның пайда болу себептері.
2.Эксперименталды психологияның міндеттері, пәні, даму тарихы.
3.Психологияны зерттеудің негізгі методологиялық принциптері.

2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2.,  7.1.3., 7.1.5.
2
 Психологиялық өлшем теориялары. 

1.Психологиялық өлшем түрлері. 
2.Тест және өлшеу теориялары. 
3.Психофизика. Сезімталдықты зерттеу әдістері.   

2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2.,  7.1.4., 7.1.5
3
Интерпретация және зерттеу нәтижесін өңдеу.
1.Интерпретация және зерттеу нәтижесін өңдеу.
2.Мәліметтердің жіктелуі. Мәліметтерді жинаудағы негізгі өткізілу талаптары.
3. Мәліметтерді алғаш және қайта өңдеу туралы жалпы ұғым. 
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
4
Эксперименталды зерттеуді жоспарлау туралы жалпы түсінік. 

1.Эксперименталды және эксперименталды емес жоспарлар. 
2.Тәуеліз өзгеріс үшін жоспарлар. 
3.Квазиэксперимент және корреляциялық зерттеулер. 

2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
5
Корреляциялық зерттеулерді жоспарлау. 

1.Корреляциялық гипотезалар. 
2.Эксперименталды зерттеуге қарағанда  корреляциялық әдіс ерекшелігі. 
3.Зерттеу нәтижесін өңдеу формалары. 
4.Адамды зерттеу барысында этика принципін қолдану. 
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.3., 7.1.4., 7.1.5.
6
Психологиядағы зерттеудің әдіс-тәсілдері туралы түсінік. 

1. Психологиядағы зерттеудің әдіс-тәсілдері туралы түсінік. 
2.Пирьов жіктемесі. 
3.Б.Г. Ананьев жіктемесі. 
4.М.С.Роговин,  Г.В.Залевский жіктемесі.  
5.Б.Н.Дружинин жіктемесі.  
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2.,  7.1.3., 7.1.5.
7        
Вербалды-коммуника
тивті әдістер 

1.Әңгімелесу әдісі. 
2.Пікіртерім әдісі. 
3.Сұхбат алу әдісі. 
4.Сауалнама әдісі. 
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2.,  7.1.3., 7.1.5.
8
Тестілеу 

1.Психологиялық тестілеу туралы түсінік
2.Тест теориясының классикалық түрлері. 
3.Қазіргі кездегі тестер теориясы. 
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
9
Модельдеу
1.Психологиядағы математикалық модельдеу. 
2.Объектіні зерттеу қатынасы.  
3.Алғашқы өлшем нәтижелерін зерттеу. 

2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2.,  7.1.4., 7.1.5
10
Рангтік корреляция
1.Рангтік корреляция.
2.Корреляциялық зерттеулерді жоспарлау. Корреляциялық гипотезалар

2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
11
Реттестік корреляциясы
2.Эксперименталды зерттеуге қарағанда  корреляциялық әдіс ерекшелігі.
3.Зерттеу нәтижесін өңдеу формалары.
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
12
Психологиядағы дисперсиялық анализ
Психологиядағы дисперсиялық анализ
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
13
Психологиядағы факторлық анализ
Психологиядағы факторлық анализ
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.3.,  7.1.5.
14
Жеке басты зерттеудің теориялық және эксперименттік жолдары
1.Жеке басты зерттеудің методологиялық негіздері. 
2.Тәжірибелі мәліметтерді статистикалық талдау. 
3.Эксперименттің қорытындысын кестелік және графиктік түрде талдау.  
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5
15
Статистикалық болжам
дарды  тексеру
1.Ғылыми зерттеулерде эксперимент пен теория байланысы.
2.Психологиялық эксперимент
тегі этика проблемасы.
2
1

1,5
4,5
7.1.1., 7.1.2., 7.1.5

Барлығы

30
15

22,5
67,5



3 ПӘНДІ ОҚЫП-ЗЕРТТЕУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
	«Эксперименталды психология» пәні бойынша 30сағат дәріс және 15 сағат практикалық сабақтар жоспарланған.  Пән мазмұны болашақ психологтарды таңдаған мамандықтарының қыр-сырларымен,  кәсіби іс-әрекеті бағыттарымен таныстырады. 
	Дәріс, семинар сабақтарында студенттер конспектілеу жұмысымен айналысып, негізгі ойлар мен термин сөздерді  жазып отырады. Соңынан оны талдау жұмысымен айналысады.
	СӨЖ, СОӨЖ жұмыстары шығармашылық  тапсырмалар ретінде түрлі формаларда орындалуы мүмкін. Солардың ішінде кең түрде кездесетіні-реферат.
Реферат жазуда не ескеріледі?
	Таңдап алған рефераттың тақырыбына қатысты студент кішігірім зерттеулер жасайды. Студент осы алғашқы ғылыми жұмысқа байланысты мәселелерге орай қажетті әдебиеттерге шолу жасаудан бастайды.
	Керек жағдайларда оқытушымен кездесіп, керекті кеңестер алғаны абзал.
	Реферат жазуда студент негізгі мәселені ажыратуға, тақырыптардың өзара сабақтастығын тануға дағдыланады.
	Фактілер, фактілік материалдарды іріктеу және жинақтау негізінде таблицалар, графиктер, схемалар жасалады.
	Пайдаланған деректер, материалдар, әдебиеттердің тізімін, қайдан алғанын (сілтеме) қайда, қашан, қандай баспадан жарық көргенін көрсетуі қажет.
	Студенттің жазған рефераты аудиторияда талқыланады. Ең алдымен оқытушы қысқаша реферат тақырыбымен, негізгі идеясымен таныстырады. Тақырыпты зерттеуші студент реферат мазмұнын аудиторияда баяндайды, сұрақтарға жауап береді.
Жұмыстың мұндай түрі, формасы, нұсқасы студенттердің танымдық белсенділігін   арттырып, алдағы ізденіске құлшындырады.
Рефератты талқылау – шығармашылық жұмыстың бір көрінісі, яғни білімділік, қызығушылық тұрғысынан және тәрбиелік мән-мазмұны зор әрекет, жұмыс. Бұл кезде сөйлеушілер негізгі мәселеден ауытқымай, нақты, тұжырымды ой айтуға көңіл бөлуі тиіс.
Рефератты талқылып, қорытындысын шығару – маңызы зор жауапты сәт, белгілі бір тақырып төңірегінде ғылыми дәйекті тұжырымдар жасап үйрену. Соңында оқытушы реферат жазған студенттің, пікір айтушылардың сөздерін жинақтап, қажетті толықтырулар енгізеді, мәселенің түсініксіз тұстарын анықтап, түзетулер жасайды, толықтырады, өзгертеді. 

4 КУРС ФОРМАТЫ
Берілген тақырыпты конспектілеу, талдау
Негізгі талаптар:
	Жазып отырған тақырыптан алшақтамай, оның мазмұнын нақты ашуға талпыну;
	Әр тақырып бойынша 5-7 негізгі түсініктерді білу.
	Артық баяндау, қажетсіз дәлелдемелер мен көп сөзділікке жол бермеу;
	СӨЖ, СОӨЖ жұмыстарын жазуда міндетті түрде жоспар болуы және тақырып мазмұнын жоспарға сай рет-ретімен жүйелі баяндауы қажет;
	Жұмыс түсінікті, мағыналы, орамды тілмен жазылуы тиіс;
	Барлық айтылған ойды жинақтап, тұжырымдап, тиісті қорытынды жасау.                        

5 КУРС САЯСАТЫ
Студенттерге қойылатын талаптар:
	Сабаққа кешікпеу.
	Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды келесі сабаққа оқып келу.
	Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау.
	Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу.
	СОӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау.

6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
	Аптасына және бақылау түрлері бойынша  ұпайлардың қойылуы төмендегі кестеде көрсетілген.
	
	«Эксперименталды психология» пәні бойынша  ұпайлардың бөлінуі
  Кесте 2
Апта
Бақылау түрі
Барлық ұпай
Ескерту
1
2
3
4
1
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
5

2
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
20

3
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
25

4
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
30

5
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
35

6
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
45

7
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
50


1-7 апта бойы барлық аудиториялық сабақтар түрлеріне қатысу
30


Рубеждік бақылау-1
60

1-7 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің жиынтық ұпайы
300

8
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
5

9
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
20

10
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
20

11
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
25

12
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
30

13
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
30

14
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
35

15
Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ
45


8-15-ші апта бойы барл Практикалық сабақ, СӨЖ,СОӨЖ ық аудиториялық сабақтар түрлеріне қатысу
30


Рубеждік бақылау-2
60

8-15 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің жиынтық ұпайы
300

Емтиханға берілетін барлық ұпай
400

Академиялық кезең бойынша  барлық ұпайлар
1000


7 ӘДЕБИЕТТЕР
7.1 Негізгі әдебиеттер:
7.1.1 Дружинин В.Н.Экспериментальная психология: Учебник для вузов:-СПб: Питер,  2005
7.1.2 Зароченцев К.Д., Худяков А.И.. Питер 2004 жыл Эксперименталды психология: емтихан билеттеріне жауап
7.1.3 Рамуль К.А. Введение в методы экспериментальной психологии. Тарту, 2006
7.1.4 Крылов А.А.,  Маничева С.А. Практикум по общей экпериментальной и прикладной психологии. Питер 2009
7.1.5 Эксперименталды психология   Сатиева Ш.С. Семей 2007

7.2 Қосымша әдебиеттер тізімі:
7.2.1 Фресс П., Пиаже Ж. Экспериментальная психология. Вып.1-2. М. 2008
7.2.2 Паповян С.С Математические методы социальной психологии. – М., Наука, 2007. 
7.2.3 Жаңбырбаев Б. С. Ықтималдықтар теориясы және математикалық статистика элементтері. Алматы. Мектеп 2008 ж.
7.2.4 Тюрин Ю. Н., Макарев А.А. Анализ данных на компьютере. М., Фин. И стат., 2005.







ПОӘК 042-18-16.1.45/02-2013

№1 басылым 18.09.2013 ж.
11 беттің - 5 шісі
Пәндер