Файл қосу

Ресей тарих ғылымының даму тарихы



|                                                                              |
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ                       |
|ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                               |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                      |                        |
|                         |                          |ПОӘК                    |
|                         |                          |042- 14 -5 -02-01.20.   |
|                         |                          |14/01-2014              |
|                         |                          |                        |
|«Шетелдер тарихының      |№1 басылым                |                        |
|тарихнамасы» пәнінің оқу |30.09.2014                |                        |
|әдістемелік кешені       |                          |                        |





                      «Шетелдер тарихының тарихнамасы»
                       ПӘНІНІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                             5В020300   «Тарих»
                            мамандығына   арналған



                               ОҚЫТУШЫЛАР ҮШІН
                           ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ












                                    Семей
                                    2014


1  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
  5В020300 «тарих» мамандығы  үшін  Қазақстан  Республикасының  Мемлекеттік
  стандарты  арнайы  пәннің  типтік  бағдарламасының   негізінде  жасалған.
  Құрастырушы Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің
  «Қазақстан тарихы» кафедрасының доцент міндетін атқарушы Т.А.Кариева



   2. ҚАРАЛДЫ
2 1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің
«Қазақстан тарихы» кафедрасының отырысында қаралды
 Хаттама №_1__  « 04_»_09_ 2014  жыл

Кафедра меңгерушісі    ____________  Н.Мухаметжанова



2.2  ҚЭГҒФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №_1__   «_09_»__09_  2014 жыл

ОӘБ төрағасы_________ С.Х. Тойкин



3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
Хаттама №_1___ «_11_»__09__2014 жыл

ОӘК төрағасы_________ Г.Искакова





4  АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ










                                  Мазмұны :

 1. Қолдану аясы
 2. Нормативтік сілтемелер
 3. Жалпы ереже


 4. Оқу пәнінің мазмұны
 5. Студенттердің өздік жұмыстары тақырыптарының тізімі
 6. Пән бойынша оқу-әдістемелік картасы
 7. Оқу-әдістемелік әдебиеттердің қамтамасыз етілу картасы
 8. Әдебиеттер

































    1 Қолдану аумағы
    «Шетелдер тарихының тарихнамасы» пәні университеттің 5В020300 - «тарих»
мамандығының студенттеріне арналады. Бұл оқу-әдістемелік кешен  студенттерге
курстың мазмұнымен, өзектілігімен және  қажеттілігімен,  курстың  саясатымен
және студенттің оқу процесінде алатын жетістігімен таныстырады. Пәннің  оқу-
әдістемелік кешені осы пәнді оқытуда жетекші рөл атқарады.


    2 Нормативтік сілтемелер
    «Шетелдер тарихының тарихнамасы» пәні бойынша осы оқу-әдістемелік кешен
келесі құжаттардың  ұстанымдарымен  және  талаптарына  сәйкес  берілген  пән
бойынша оқу үрдісін ұйымдастыру тәртібін белгілейді және жасайды:
    «5В020300»-  «тарих»  мамандықтағы  мемлекеттік  жалпы  міндетті  білім
стандарты ҚР МБЖС 3.08.273-2006, Қазақстан Республикасы   білім  және  ғылым
министрлігінің «23» желтоқсан 2005  жылғы,  №779  бұйрығы  бойынша  әрекетке
енгізілді және бекітілді.
    -СТУ 042 РГКП-СГУ -8-2007 «Пәннің оқу-әдістемелік  кешенін  жасау  және
рәсімдеудің жалпы талабы» университет стандарты.
    -ДП 042-08.10.10.12-2007  «Пәннің  оқу-әдістемелік  кешенінің  құрылымы
және мазмұны» құжаттық іс-жосығы  және  тағы  да  басқа  құжаттар  негізінде
жасалды.

    3 Жалпы ереже
    - Оқытушының аты-жөні – Қариева Тоты Амангелдіқызы
    - Кафедра –«Қазақстан тарихы»
    - Байланыс ақпараты – 360225, №1 оқу ғимараты, 1006-кабинет;
    - Дәрістерді өткізу орны – №1 оқу ғимараты; 1012 -дәрісханасы;
  - Пән атауы –  «Шетелдер тарихының тарихнамасы»
    - Кредит саны – 2;
    - Оқу жұмыс жоспарынан көшірме;


    3.1 Пәннің мазмұнының қысқаша сипаты:
      Шетелдер тарихының тарихнамасы тарихшы студенттерді  оқыту   барысында
негізгі  элемент  болып  табылады.  Тарихты  зерттеу  әдістерінің  дамуымен,
тарихшылар  алдында  жалпы  тарихи  үрдісте  өз  халқының   орнын    анықтау
проблемасы тұрды. Осыған байланысты, көрші халықтардың  ортағасырлық  тарихы
түпкілікті зерттеле бастады.  Ақыр  аяғында  дүние  жүзі  халықтарының  даму
процесінің  заңдылықтарын  іздеу  әдісі  қалыптасты.  Шетелдік   тарихнаманы
оқыған кезде студент ежелгі дүние мен орта ғасырдан бастап Еуропаның  тарихи
ғылымының генезисін және ары қарайғы дамуын көре алады. Түрлі тарихи  дамуда
үлкен  рөл  атқарған  мектептермен  және  бағытармен   таныса   алады.   Бұл
бағдарламада «Орта  ғасырлар  тарихнамасы»,  «Ресейдің  тарихнамасы»,  «Жаңа
және қазіргі заман тарихнамасы» бірге топтастырылады.
      Шығыстанушылар, әдетте тарихнамалық  зерттеулер  жасауда  батысқтардан
артта қалады. Сонымен қатар  олар  тарихнамалық  зерттеулердегі  методология
мәселелеріне көп көңіл бөлмейді. Тарихнама  үшін  тарихи  көзқарастың  басқа
қоғамның  ғылымдағы,  экономика,  құқық,  философиядағы  көріністері   үлкен
мағынаға ие. Тарихнама пәнінде ғылыми-тарихи білімдердің  пайда  болуы  және
жинақталуы, тарихи ойдың дамуы, тарихи ғылымның қалыптасуы  және  дамуы,  әр
кезеңдегі тарихи таным мен ойлаудың заңдылықтарын ашылады.


    3.2 Курстың мақсаты
    •  нақты  тарихи  жағдайларда  тарихи  ойдың   негізгі   бағыттары   мен
      ұстанымдарын анықтайтын тарихи танымның әлеуметтік негіздерін көрсету.


    •  Тарихнамалық  мәдениетті  қалыптастыруда  студенттерді   тарихнамалық
      зерттеуде тарихилық принципін саналы түрде қолдануға бағыт беру.
    •  курсын оқыту студенттердің  тарихи  танымын  қалыптастыруға,  олардың
      әлем алдында тұрған тапсырмаларды  шешуге  белсенді  қатысуына  жағдай
      жасауға бағытталған.
    • практикалық тұрғыдан іске асыру жолдарын үйрету.
    • Тарихи  оқиғалардың шынтуайттылық негізін білуге  жәрдемдесер  негізгі
      пәндерді анықтай білу.


    3.3 Курсты зерделеудің негізгі  міндеттері:
    • Шетелдер тарихы тарихнамасының маңызды міндеті  тарихи  ғылымның  даму
      заңдылықтарын анықтау және тарихи ойдың  түрлі бағыттарының теориялық-
      методологиялық принциптерін үйрену.
    • Аймақтық тарихи көзқарастарды зерттеумен танысу.
    • тарих ғылымының ғылыми принциптерін  игеру,  тарихи  танымды  үйренуге
      қажетті біліммен қаруландыру.
    • деректер мен тарихнаманың мазмұны мен пішінінің  арақатынасының  сырын
      ұғыну.
    • тарих ғылымын құрайтын ұғымдармен, категориялармен танысып, білу;
    • Зерттеулердегі мәселелерді жаңаша көзқарас тұрғысында қабылдай білу.
    • көркемдік, тарихи болмысын тани алып, тарихи  бағасын  біліп,  танитын
      талғам қалыптастыру.
    • тарихи оқиғаның ішкі, сыртқы аспектілерін саралай алып, түрлі  қырынан
      талдай білуге жаттықтыру.



    3.4  Курс аяқталған соң студент:
    • халықтардың тарихи эволюциясының өзара   бойынша  отандық  және  шетел
      зерттеулерінің  нәтижелерін меңгеру;
    • шетелдердің ежелгі, орта ғасыр,  жаңа  және  қазіргі  заман  тарихының
      нақты    мәселелеріне өзбетімен тарихнамалық талдау жасай білу керек;
    • тарихи даму бағытының дүниетанымы  мен  методоллгиялық  құрылымына  әр
      елдің ұлттық, әлеуметтік және саяси даму ерекшеліктері  әсер  ететінін
      дәлелдей білуге дағдылануы қажет;


    3.5 Курс пререквизиттері:
    3.5.1 мұрағаттану
    3.5.2 қосалқы тарихи пән
    3.5.3 мұражайтану
    3.5.4 өлкетану.


    3.6 Курс постреквизиттері:
    3.6.1 ежелгі дүние тарихы\
       2. орта ғасырлар тарихы
       3. шетелдердің жаңа және қазіргі заман тарихы
       4. мәдениеттану
       5. саясаттану
       6. деректану


3.7 Оқу жоспарынан көшірме

                                                                   кесте – 1
|курс|семестр                                                    |кредит   |
|Дәріс сабақтары                                                           |
|1.  |«Шетелдер тарихының тарихнамасы» пәні, оның ғылымдар       |1        |
|    |жүйесіндегі орны, міндеттері                               |         |
|    |1.Тарихи ғылымның дамуы және тарихнаманың пайда болуы      |         |
|    |2.Тарих ғылымындағы тарихнаманың орны,маңызы.              |         |
|    |3.Пәнаралық байланыстар, пәннің міндеттері.                |         |
|2.  |Антик заманындағы тарихи ойдың дамуы.                      |1        |
|    |1.Гректердің тарихи ойлары мен әдебиетінің пайда болуы.    |         |
|    |2.Ертедегі грек тарихшылары.                               |         |
|    |3.«Прагматикалық» тарихнаманың қалыптасуы.                 |         |
|    |4.Ертедегі Римдегі тарихи ойдың дамуы.                     |         |
|3.  |Орта ғасырлық тарихнамасы.                                 |2        |
|    |1. Тарихи білімдерді жинақталу қорының кезеңдері және орта |         |
|    |ғасырлық тарихнаманың басталуы                             |         |
|    |2. Ерте ортағасырдың тарихи шығармаларында христиандық     |         |
|    |діннің рөлі.                                               |         |
|    |3.Кейінгі феодализмнің тарихнамасы.                        |         |
|    |4. Дәстүрлік шіркеулік тарихнаманың құлауы.                |         |
|3.  |Қайта өркендеу кезеңіндегі ортағасырлық тарихтың           |2        |
|    |тарихнамасы.                                               |         |
|    |1. Тарихнамадағы  гуманистік бағыт. Италиядағы гуманистік  |         |
|    |бағыттың жалпы сипаттамасы.                                |         |
|    |2. Франция мен Англияның гуманистік тарихнамасы.           |         |
|    |3.Тарихи критиканың туылуы. Жаңа тарихи кезеңнің құрылуы.  |         |
|4.  |Ағартушылық кезеңіндегі тарихнаманың дамуы                 |2        |
|    |1.Ағартушылық идеологиясы дүниетанымдық кешен ретінде.     |         |
|    |2.Ағартушылықтың ұлттық мектептеріне шолу.                 |         |
|5.  |Романтизм дәуіріндегі тарихи философия (Х1Хғғ. 1-жартысы)  |2        |
|    |1.Романтистік тарихнаманың қалыптасуы.                     |         |
|    |2.Консерваторлық романтикалық тарихнамадағы ұлттық         |         |
|    |мектептер                                                  |         |
|    |3.Либералдық  романтикалық тарихнамадағы ұлттық мектептер. |         |
|6.  |ХІХ ғасырдың 2-ші жартысындағы позитивизм және тарих       |1        |
|    |ғылымының дамуы                                            |         |
|    |1.«Позитивті» ғылымның пайда болуының алғышарттары.        |         |
|    |2.Ұлттық тарихнамалық мектептердің дамуы.                  |         |
|7.  |Ресей тарих ғылымының даму тарихы                          |2        |
|    |1.Орыс тарих ғылымының қалыптасуы.                         |         |
|    |2.Романтикалық кезеңдегі орыс тарихнамалық мектебі.        |         |
|    |3Позитивизм кезеңіндегі ресейлік мектептер.                |         |
|8   |ХХғасырдың басындағы тарихи философия                      |1        |
|    |1.Ғасырлар тоғысындағы тарих ғылымының дағдарысы.          |         |
|    |2.О.Шпенглердің тарихи философиясы.                        |         |
|    |3. «Тарихи синтез» әдістемесі және «жаңа әлеуметтік        |         |
|    |тарихтың» қалыптасуы.                                      |         |
|9   |ХХ ғасырдағы жетекші ұлттық тарихнамалық мектептері        |1        |
|    |1.М.Вебердің идеалды түрлер теориясы.В.Шубарт пен          |         |
|    |П.Сорокиннің мәдени- тарихи талдауы.                       |         |
|    |2.Тарихты формациялы және өркенниеттік тұрғыдан түсіндіру  |         |
|    |және олардың қазіргі кезеңдегі арақатынасы.                |         |
|    |3.Ұзын толқындар теориясының қалыптасуы.                   |         |
|    |4.Хаос теориясы                                            |         |
|    |Барлығы 15 сағат                                                     |
|№   |Семинар тақырыптары                                        |Сағат    |
|    |                                                           |саны     |
|1.  |Антикалық кезендегі тарих білімдерінің пайда болуы мен     |1        |
|    |дамуы.                                                     |         |
|2.  |Грек тарихи әдісі ОЙ және білім түсінігі.                  |1        |
|3.  |Фукидид – рационалистік тарихтың негізін қалаушы,          |1        |
|4.  |Римдегі эллиндік кезеңдегі компиляциялық тарихи әдістің    |1        |
|    |пайда болуы                                                |         |
|5.  |Полибий- прагматикалық  тарихтың негізін қалаушы.          |1        |
|6.  |Рим тарихнамасындағы тарих шығармаларындағы  анналдар ролі.|1        |
|7.  |Ерте христиандық дәстүрлердің ерте ортағасырлық            |1        |
|    |тарихнаманың құрылуындағы әсері                            |         |
|8.  |Ортағасырлық тарихнаманың тарихи жазбалары- әлемдік хроника|1        |
|    |жанры.                                                     |         |
|9.  |XYII ғасырдағы ағылшын буржуазиялық революциясының         |1        |
|    |тарихнамасы.                                               |         |
|10. |Капиталстік қатынастар кезеңіндегі индустриалдық           |1        |
|    |өркениеттер тарихнамасы.                                   |         |
|11. |Марксизм тарихнамасы – жаңаша көзқарастар  сипатында.      |1        |
|12. |I-  дүние жүзілік соғыс тарихының тарихнамасы.             |1        |
|13. |Қазіргі замандағы Шығыс елдеріндегі азаттық күрес          |1        |
|    |тарихнамасы.                                               |         |
|14. |XIX  ғ. орыс баспасөзіндегі Азия мен Африка тарихының      |1        |
|    |мәселелері.                                                |         |
|15. |Фукидид – ационалитік тарихтың негізін қалаушы.            |1        |
|    |Барлығы 15 сағат                                                     |

               5.  СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
                                                                     Кесте-3
|     |Тапсырма                             |Оқыту                 |Балл   |
|     |                                     |факторы               |саны   |
|1-2  |Шетелдер тарихының тарихнамасына     |анықтамалар           |       |
|апта |арналған еңбектер каталогын құру.    |жазу                  |       |
|3    |1.Гомер мен Гесиодтың поэмалары      |хронологиялық кесте   |15     |
|апта |тарихи шығармалар ретінде.           |                      |       |
|     |2.Фукидид және «Прагматикалық»       |                      |       |
|     |тарихнаманың қалыптасуы.             |                      |       |
|     |3.Римдік тарихнамалық дәстүр.        |                      |       |
|4    |Ортағасырлық Ресей тарихнамасындағы  |тақырыптық тест       |15     |
|апта |антикалық тақырып.                   |(бір сұрақта 5 жауап) |       |
|5    |Риторикалық саяси және эрудиттік     |тарихи конспекті      |20     |
|апта |мектептер                            |немесе тарихи эссе    |       |
|6    |1.Публий Корнелий Тациттің тарихи    |тарихи сараптамалық   |30     |
|апта |концепциясы.                         |анықтама жазу         |       |
|     |2.Сыма Цянь- ежелгі дүниенің ең      |                      |       |
|     |көрнекті тарихшысы                   |                      |       |
|     |3.Н.Я Данилевскийдің «өркениет»және  |                      |       |
|     |«мәдени- тарихи түрлер» тұжырымы.    |                      |       |
|7    |Тарихи үрдістердің теологиялық       | тезис жазу           |35     |
|апта |тұжырымдарына сын.                   |                      |       |
|     |№ 1 аралық бақылау жұмысы: Өтілген   |тест орындау 25 сұрақ |60     |
|     |тақырыптар бойынша                   |5 жауаптан            |       |
|     |БАРЛЫҒЫ:                             |                      |175    |
|8    |ХҮІІІ-ХХғғ. басында Ресей            |мазмұны бойынша       |10     |
|апта |тарихнамасында қоғам мен табиғат     |қысқаша конспекті     |       |
|     |арасындағы байланысты зерттеудегі    |                      |       |
|     |В.С. Околковтың еңбектері.           |                      |       |
|9    |«Ерте мектеп тарихшылары»            |тарихи анықтамалар    |10     |
|апта |(Д.Бэнкрофт, Ф.Паркмен).             |жазу                  |       |
|10   |1.Романтизм дәуіріндегі тарихнаманың |тарихи эссе жазу      |10     |
|апта |қалыптасуы, оның сипаты.             |                      |       |
|     |2.Романтизм дәуіріндегі француз      |                      |       |
|     |тарихнамасының негізгі бағыттары.    |                      |       |
|     |3.Романтизм дәуіріндегі неміс        |                      |       |
|     |тарихнамасының негізгі бағыттары.    |                      |       |
|11   |«Тарихи синтез» әдістемесі және «жаңа|хрнологиялық тарихи   |10     |
|апта |әлеуметтік тарихтың» қалыптасуы.     |сараптамалық кесте    |       |
|12   |ХХғғ. ІІ жартысындағы ағылшын        |тезис жазу            |15     |
|апта |тарихнамасындағы «әлеуметтік тарих»  |                      |       |
|     |ағымының дамуы.                      |                      |       |
|13   |К.Несіпбаева еңбектеріндегі шетел    |тарихи эссе           |15     |
|апта |зерттеушілері Қазақстан тарихы жәйлі.|                      |       |
|14   |1.Романтизм дәуіріндегі тарихнаманың |№ 2 аралық бақылау    |15     |
|апта |қалыптасуы, оның сипаты.             |                      |       |
|     |2.Романтизм дәуіріндегі француз      |                      |       |
|     |тарихнамасының негізгі бағыттары.    |                      |       |
|     |3.Романтизм дәуіріндегі неміс        |                      |       |
|     |тарихнамасының негізгі бағыттары     |                      |       |
|15   |«Шетелдер тарихының тарихнамасы» пәні|Қорытынды             |20     |
|     |бойынша қайталау, өткен шолу         |сұрақ-жауап           |       |
|     |                                     |жеке сұрақтар арқылы  |60     |
|     |                                     |жазбаша тапсырмалар   |       |
|     |                                     |орындау               |       |
|     |БАРЛЫҒЫ                              |                      |165    |

6  Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы

                                                                    кесте- 4
|Оқулықтар, оқу-әдістемелік    |Жалпы саны   |Студенттер    |Қамтамасыз    |
|әдебиеттердің аттары          |             |саны          |етілу пайызы  |
|Историография нового времени  |   1         |8             |40            |
|стран Европы и Америки /Под   |             |              |              |
|ред. И.Галкина. М., 1967      |             |              |              |
|Историография новой и новейшей|3            |8             |100           |
|истории стран Европы и Америки|             |              |              |
|/Под ред. А.В.Адо, И.С        |             |              |              |
|Галкина, И.П. Дементьева,     |             |              |              |
|А.Д.Колпакова. М., 1977.      |             |              |              |
|Историография  истории нового |1            |8             |40            |
|времени стран Европы и Америки|             |              |              |
|/Под ред. И.П. Дементьева М., |             |              |              |
|1990                          |             |              |              |
|Вайнштейн О.Л. Историография  |2            |8             |70            |
|средних веков в связи с       |             |              |              |
|развитием исторической мыслей |             |              |              |
|от начала средних веков до    |             |              |              |
|наших дней М., 1940           |             |              |              |
|Вайнштейн О.Л. Очерки развития|3            |8             |10            |
|буржуазной философии и        |             |              |              |
|методологии истории в XIX- XX |             |              |              |
|вв.- Л., 1979                 |             |              |              |

7 Әдебиеттер

1. Негізгі әдебиеттер
   1. Историография нового времени стран Европы и Америки /Под ред.
      И.Галкина. М., 1967
   2. Историография новой и новейшей истории стран Европы и Америки /Под
      ред. А.В.Адо, И.С Галкина, И.П. Дементьева, А.Д.Колпакова. М., 1977.
   3.  Историография  истории нового времени стран Европы и Америки /Под
      ред. И.П. Дементьева М., 1990
   4. Вайнштейн О.Л. Историография средних веков в связи с развитием
      исторической мыслей от начала средних веков до наших дней М., 1940
   5. Вайнштейн О.Л. Очерки развития буржуазной философии и методологии
      истории в XIX- XX вв.- Л., 1979

2.  Қосымша әдебиеттер
   1. Жумагулов К.Т. Гунны в Европе .К современной постановке и трактовке
      проблемы // Вестник КазГУ. Сер. истор. Вып.9. Алматы: КазГУ, 1998.
   2. Жумагулов К.Т. Древнегерманское общесво:пролемы и концепции. Алматы,
      Дәуір  1993
   3. Жумагулов К.Т.Об освещении быта древних германцев историком ФРГ
      Т.Майером //Вестник КазГУ, серия историческая. Алматы: КазГУ 1995.
   4. Жумагулов К.Т. Проблемы возникновения и развития феодализма в Западной
      Европе. уч пособие., Алматы, ИздКазГУ,1996
   5. Жумагулов К.Т. Проблемы истории германских племен (с древнейших времен
      до начала средних веков). Монография.-  Алматы, 2002
   6. Историография отечественной и всемирной истории (указатель работ,
      изданных в России с 1992 г.). М., 1994
   7. История национально – освободительной  борьбы народов Африки в новое
      время. М., 1976
   8. Ключевский В.О. Лекции по русской историигрфии // Соч.в 9-ти т. –Т.YII-
       М.: Мысль, 1989
   9. Милюков П.Н. Главные течения русской исторической мысли .-М., 1987
  10.  Мұқамедханұлы Н. Қытайдағы қазақтардың қоғамдық тарихы. (1860-1920).
      -Алматы, 2002
  11.  Осколков В.С. Проблемы взаймодествия общества и природы в
      пройзведениях россиских историков XYIII- начала XIX вв// Вестник
      КазГУ. Серия историческая №5 – 1997
  12.  Розалиев Ю.  Н Новая и новейшая  история стран изарубежной Азии и
      Африки М., 1987
  13.  Сахаров А. Методология истории и историрграфия М., 1981
  14.  Талипов И.А Общественная мысль в Иране в конце XIX- начале XX в.М.,
      1988
  15.  Хафизова К. Ш. Китайская дипломатия в Центральной Азии (XIY—XIX вв).
      Алматы, 1995
  16.  Цаматулин А.Н. Борьба направлений в русской историографии а период
      империализма: исторической очерк –Л., 1986. Юго- Восточная, Азия в
      мировой истории .М., 1977
  17.  Барг М.А. Вопросы метода в современной буржуазной историографии
      //Вопросы истории. 1972 N9
  18.  Виноградов К.Б. Буржуазная историография первой мировой войны М.,
      1962
  19.   Вжозек В Историография как игра метафор: судьбы «новой исторической
      наукии //Одиссей, 2001С,60-74.
  20.  Ясперс К Смысл и назначение истории –М., 1991
  21.  Шлезингер А.М Циклы американской истории .-М.,1992

Пәндер