Файл қосу

Пәнді оқып білудің негізгі міндеттері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
                        БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                      СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ  ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК           |ПОӘК 042-33.1.40/02-      |
|                         |               |2013                      |
|ПОӘК                     |№1редакция     |                          |
|«Сурет 1» пәнінің        |03.09.2013     |                          |
|студенттерге арналған    |               |                          |
|бағдарламасы             |               |                          |








                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                                  «Сурет 1»
                         5В012000 – «Кәсіптік білім»
                            мамандығына арналған


                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                              ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ
























                                    Семей
                                    2013

|ПОӘК 042-33.1.40/02-2013|№ 1 Редакция            |    10    Беттің 2-сі   |
|                        |03.09.2013              |                        |



                                  Алғы СӨЗ


1 ЖЕТЕ ЗЕРТТЕЛГЕН


Құрастырған:________ «  3   »    09     2013ж.  Утепбаев Н.Н.,


 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының  профессоры


2  ТАЛҚЫЛАНДЫ


2.1 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының мәжілісінде


№    1   хаттама    «   3   »      09    2013ж.


Кафедра меңгерушісі, п.ғ.к. _______________/ Мырзақанов М.С./


2.2Педагогика   факультетінің    Оқу-әдістемелік    бюросының    мәжілісінде
талқыланды.


№ ______ хаттама  «______» ________ 2013ж    «______» ________ 2013ж.


төрайымы  ___________________________ / Ахметова Т.Ш./


3 БЕКІТІЛДІ


Университеттің  Оқу- әдістемелік   кеңесінің   мәжілісінде  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды


№ ______ хаттама  «______» ________ 2013ж.   «______» ________ 2013ж.


ОӘК төрайымы  ______________ /Искакова Г.К./





4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ
















|ПОӘК 042-33.1.40/02-2013|№ 1 Редакция  03.09.2013|    10    Беттің 3-сі   |


                                   Мазмұны

1. Жалпы жағдай
2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне қарай сағаттарды бөлу
3. Пәнді оқып білуге әдістемелік ұсыныстар
4. Курс форматы
5. Курс саясаты
6. Баға қою саясаты
7. Әдебиеттер































|ПОӘК 042-33.1.40/02     |№ 1 Редакция            |   10     Беттің 4-сі   |
|-2013                   |03.09.2013              |                        |


1  ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙ


1.  Оқытушы және пән жайында жалпы мәліметтер


2.   Утепбаев Н.Н.,профессор «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасы
         Байланыс ақпараты – тел. 53-50-61, 53-24-41,
                                  №4 оқу корпусы, оқытушылар бөлмесі

                       Сабақты өткізу орны -№6, №7 оқу аудиториялар
                                     Осы пән бойынша кредит саны – 2


3.  Пән мазмұнын қысқаша баяндау


     Сурет пәні бейнелеу өнерінің басқада салаларының  негізін қалайтын
  басты пән. Оқу курсының негізгі міндеті пәннің бағдарламасына сәйкес
  оқытудың тәжірибелік әдіс – тәсілдерін жетілдіре түсу.


     Сурет пәні 3 курста натураны бейнелеу, адамның анатомиялық  жүйесін
  зерттеп білуді көздейді.


     Суретші кеңістіктегі форманы конструкциялық талдауды , детальдардың
  пропорциялық  ара қатынастарын  ажырата білуді үйренеді және кәсіби
  қызметті көркем шағармашылықпен  бекіту әдістерін игереді.


4. Пәнді оқытудың мақсаты


       Бейнелеу өнері және сызу мамандығының  бағдарламасы  сурет өнерін
  терең меңгеру, бейнелеу әдістерін орнықты  пайдалана білу, кәсіби
  шеберлікті шыңдау, дағдыны жетілдіру, тапсырмаларды көркем – шығармашылық
  бағытта орындап шығуды мақсат етіп қояды.


5. Пәнді оқып білудің негізгі міндеттері:




       Болашақ  орта мектептің «Бейнелеу өнері» пәнінің маманы ретінде әр
                           студент ЖОО-ның теориялық және тәжірибиелік
  талаптарын , оқытудың инновациялық  мүмкіндіктерін мейлінше ұтымды әрі
  білгірлікпен пайдаланып өзінің білімін, дүниетанымдық қабілетін, кәсіби
  шеберлігін жетілдіруді басты міндет деп қарайды.


1.5Студент пәнді оқып білу нәтжесінде:

  -Кәсіби білім мамандығына оқып жүрген студенттер сурет пәні бойынша
  қарапайым объектілердің (геометриялық денелер, күрделі емес заттар т. с.
  с.) формаларын және оларды бейнелеудің әдіс-тәсілдерінен хабардар болу.
  Алған білім мен дағдыны санаға сіңіру;
                                         -Сурет материалдарын мейлінше
  жақсы игеру.Жұмыс техникасын білу, кәсіптік шеберлік тәсілдерін еркін
  меңгеру;

  -Аудиториялық сабақ тақырыптарының қойған мақсаттары мен
|ПОӘК 042-45.1.40/02     |№ 1 Редакция  03.09.2013|       10     Беттің    |
|-2013                   |                        |5-сі                    |


  міндеттерін және суретші-оқытушының ескертулері  мен  нұсқауларын,  сурет
  пәнінің кәсіби мамандыққа қажеттілігін ұғып алу;

  -Бейнелеу өнері пәндері әрбір студенттен тыянақтылықты, дағды мен
  икемділікті талап етеді.Сол себепті кәсіби білім аушы, тәжірбиелік
  сабақтарда машықтықты тиянақтап бекітуге бар күш-жігерін жұмсауы керек;

  -Сурет пәнінің негізгі  мақсатын, оның қажеттілігін, натураны дәйекті
  жаттап санаға ұялатудың қажеттілігін, бейнелеудің заңдылықтарын қағаз
  жазығында шебер қолдана білуді түсіну;

  -Тәжірибелік жүйелі жұмыс,  тақырыптық қана емес,ерен еңбекті қоса талап
  ететін оқу саласы. Таным, оқып-білу, жасампаздық өздік шешім қабылдау
  мүмкіндіктеріне жол ашатын бірден-бір құрал;

  -Пәннің тәжірибелік сабақтарында, кәсіптік білімнің жан-жақтылығы
  басымдыққа ие болады.Кәсіби педагогикалық мүмкіншілікті жетілдіру мен
  бірге шығармашылықты кеңейтуге мүмкіндіктер пайда болады.

  1.6 Курс пререквизиттері: Педагогикалық мамандыққа  кіріспе, Сызу  және
  сызба геометрия

  1.7 Курс постреквизиттері: Кәсіптік оқыту әдістемесі, Диплом жұмысын жазу
  және қорғау, сурет III, кескіндеме III.

 2  ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІНЕ ҚАРАЙ САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
                                                                     1-кесте
|№  |                                  |Сағаттар                |            |
|   |Тақырып атауы                     |                        |Әдебиеттер  |
|   |                                  |ТЖ      |ОБӨЖ   |СӨЖ     |            |
|1  |2                                 |3       |4      |5       |6           |
|1  |Гипстен жасалған геометриялық     |10      |5      |15      |            |
|   |денелерден құралған натюрморт     |        |       |        |            |
|2  |Гипстен жасалған қарапайым ою     |10      |5      |15      |            |
|   |(розетка) суреті                  |        |       |        |            |
|3  |Күрделі емес капительдің суреті   |10      |5      |15      |            |
|   |Барлығы:                          |30      |15     |45      |            |
|4  |Күрделі гипс оюдың (розетка)      |10      |5      |15      |            |
|   |суреті                            |        |       |        |            |
|5  |Күрделі капительдің суреті        |10      |5      |15      |            |
|6  |Гипс оюы бар натюрморт            |10      |5      |15      |            |
|   |Барлығы:                          |30      |15     |45      |            |


|ПОӘК 042-33.1.40/02     |№ 1 Редакция            |   10         Беттің    |
|-2013                   |03.09.2013              |6-сі                    |

  3  ПӘНДІ ОҚЫП БІЛУГЕ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР

     Кәсіби білім мамандығына оқитын студенттер -  бейнелеу өнері адамның
дүниетанымдық көзқарасын қалыптастыратындығын,танып- білу құштарлығын
жетілдіретіндігін білулері керек. Құштарлық сезімі арқылы нақты дүниені
көре білудің өзі өнер.
    Сурет салушы көргенін білуге, білгенін ұғынып, сезімталдықпен талдап,
өз ойында түпкілікті қортындылай білуді меңгеріп алғандары абзал.
Кәсіптік  білім  мамандығына  оқушы,  аудиториялық  ұзақ  уақыт  сурет  салу
тәжірибесін үй тапсырмаларының өздік жұмыстарымен үйлестіре білуді
әдетке   айналдырулары   қажет.   Үй   тапсырмалары   қарапайым    заттардың
конструциялық формаларын сурет әдістемелеріне сүйене  жасауды  талап  етеді.
Сурет салу дағдысы мен икемділікті үнемі жетілдіріп отыру  әрбір  студенттің
міндеті.

4 КУРС ФОРМАТЫ

    ЖОО-ның оқушысы бағдарламада  белгіленген әр пәнді өз бетімен оқып
білуге бар күш жігерін жұмсауы қажет. Сабақ тақырыптарының мақсаттарымен
міндеттерін сапалы меңгеру болашақ маманның  басты міндеті.
  Сурет пәнінің аудиториялық тапсырмаларын орындау үшін арнайы құралдар мен
материалдардың жеткілікті болуы оқу сапасының кепілі. Сабақ барысында
ұқыптылық пен белсенділік таныту, құштарлықпен сурет салу, оқудың әдіс-
тәсілдерін меңгеруге ұмытлу суретші-студенттің  негізгі мақсаты болуға
тиіс. Пән қойылымдары бейнелеу өнері мамандықтарына оқитын оқу талаптарынан
әлде кандай жеңіл. Солай бола тұрғанымен кәсіби білім алушы  сурет  пәнінің
оқу принциптерін, бейнелеу әдіс-тәсілдерін игерулері қажет. Сурет салушы
оқытудың әдістемелерін жақсы дәрежеде пайдалана білуге күш жігерін жұмсауы
керек. Оқып-үйрену тапсырмаларындағы  пропорциялық сәйкестілік,
конструкциялық талдау  заңдылқтарын қолдана білу, ұтымды композиция құру
сияқты пән талаптарын жетік меңгеруді көздейді.

5 КУРС САЯСАТЫ

   Кәсіптік білім мамандығына оқитын  студет,  өзінің  жан-жақты  білім  алу
жолдарын ЖОО-да қалыптастыруы өте маңызды. Сурет пәніне оқушы өмірге  ерекше
көзқараспен,  бойындағы  табиғи  алғырлықты,  эстетикалық   білім   деңгейін
көркемділікпен  ұшастыра  білуге  ұмтылады.  Әрбір   тапсырманы   оқутышының
белгілеген уақытында  өткізу  оқу  талабы.  Ондай  болмаған  жағдайда  оқуды
бағалау баллдар көрсеткіші төмендейді. Студенттер үй

|ПОӘК 042-33.1.40/02     |№ 1 Редакция            |10         Беттің 7-сі  |
|-2013                   |03.09.2013              |                        |

тапсырмаларын тиянақсыз, әрі ынтасыз орындаса оқу  тапсырмаларына
неғұрайлы қараса, СӨЖ тапсырмаларын уақытында орындамаса 0-балл қойылады.

6 БАҒАЛАР ҚОЮ САЯСАТЫ
        Әр студент пән бойынша жағымды рейтинг алу  үшін белгілі балл  санын
жинақтайды.
1-ші жартыжылдықтағы максималды балл:
1-ші  рейтингінің қорытындығы бойынша 1-ші аптадан 7-ші аптаны
қосқанда-300 балл.
2-ші рейтингінің қортындысы бойынша 8-ші айтадан  15  аптаны  қосқанда  300-
балл.
Пәннің  семестрдегі   қортындысы  бойынша  максималды  баллы-600.  Баллдарды
апталарға және бақылау түрлеріне қарай бөлу 2 кестеде көрсетілген.

Сурет пәні бойынша балларды бөлу.
                                                                     2 кесте
|Апта  |Бақылау түрі                                       |Барлық  |Ескерту  |
|      |                                                   |балл    |         |
|1     |2                                                  |3       |4        |
|      |Бірінші аптадан жетінші аптаны қосқанда            |30      |         |
|      |аудиториялық сабақтардың барлық түріне қатысу      |        |         |
|1     |-                                                  |-       |-        |
|2     |Гипстен жасалған геометриялық денелерден құралған  |        |         |
|      |натюрморт                                          |        |         |
|      |Тәжірибелік сабақ: Натюрморттың композициясы       |20      |         |
|      |ОБӨЖ. Аудиториялық жұмысты жалғастырып, схемалық   |6       |         |
|      |әдіспен заттардың үйлесімділігін, детальдарының    |        |         |
|      |пропорциялық қатынастарын айқындау                 |        |         |
|      |СӨЖ. Картон қораптардың схемалық суреттері         |14      |         |
|3     |Тәжірибелік сабақ: Натюрмортты конструкторлық      |20      |         |
|      |тәсілмен  талдап салу.                             |        |         |
|      |ОБӨЖ. Тапсырманы конструкторлық әдіспен бейнелеуді |6       |         |
|      |жалғастыру                                         |        |         |
|      |СӨЖ. Қарапайым заттардың схемалық суреттемелері    |14      |         |
|      |(кітап,құмыра,бидон т.с.с)                         |        |         |

|ПОӘК 042-33.1.40/02     |№ 1 Редакция   03.09.2013 |          10    Беттің    |
|-2013                   |                          |8-сі                      |


|      |Тәжірибелік сабақ: Натюрмортты        |20        |                    |
|4     |конструкторлық тәсілмен салу.         |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Тапсырманы конструкторлық       |6         |                    |
|      |әдіспен бейнелеуді жалғастыру         |          |                    |
|      |СӨЖ. Қарапайым заттардың схемалық     |14        |                    |
|      |суреттемелері                         |          |                    |
|5     |Тәжірибелік сабақ: Тапсырма суретін   |20        |                    |
|      |қорытындылау                          |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Суреттегі заттардың формасын    |6         |                    |
|      |студент өз бетімен анықтайды.         |          |                    |
|      |СӨЖ. Үй тапсырмаларына талдау жасау   |14        |                    |
|6     |Тәжірибелік сабақ: Гипстен жасалған   |20        |                    |
|      |қарапайым ою (резетка) суреті         |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Қойылым композициясы            |6         |                    |
|      |СӨЖ. Тұрмыстық заттың суреті          |14        |                    |
|7     |Тәжірибелік сабақ: Тапсырма суретін   |          |                    |
|      |қорытындылау                          |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Қойылым констукциясын талдау    |          |                    |
|      |СӨЖ. Қарапайым натюрморт              |          |                    |
|1 межелік бақылау                            |70        |                    |
|1-ші рейтингінің қорытындысы бойынша         |          |                    |
|1-ші аптадан -7-ші аптаны қосқанда  жиынтық  |300       |                    |
|балл                                         |          |                    |
|8     |Тәжірибелік сабақ: Тапсырма суретін   |16        |                    |
|      |қорытындылау                          |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Қойылым констукциясын өз бетімен|6         |                    |
|      |талдау                                |          |                    |
|      |СӨЖ. Қарапайым натюрморт              |12        |                    |
|9     |Тәжірибелік сабақ: Гипс оюдың формасын|16        |                    |
|      |анықтау                               |          |                    |
|      |ОБӨЖ. Қойылым формасын анықтау        |6         |                    |



   |            |СӨЖ. Қарапайым натюрморт 12           |12        |               |
|10          |Тәжірибелік сабақ: Гипс оюдың формасын|16        |               |
|            |анықтау                               |          |               |
|            |ОБӨЖ. Қойылымды қорытындылау          |6         |               |
|            |СӨЖ. Қарапайым натюрморт              |12        |               |
|11          |Тәжірибелік сабақ: Күрделі емес       |16        |               |
|            |капитальдің суреті                    |          |               |
|            |ОБӨЖ. Қойылым композициясы            |6         |               |
|            |СӨЖ. Натрюморт                        |12        |               |
|12          |Тәжірибелік сабақ: Қойылым            |16        |               |
|            |композициясын талдау                  |          |               |
|            |ОБӨЖ. Қойылым конструкциясын талдау   |6         |               |
|            |СӨЖ. Натюрморт                        |12        |               |
|13          |Тәжірибелік сабақ: Қойылым            |16        |               |
|            |конструкциясын талдау                 |          |               |
|            |ОБӨЖ.Қарапайым конструкциясын өз      |6         |               |
|            |бетімен талдау                        |          |               |
|            |СӨЖ. Натюрморт                        |17        |               |
|14          |Тәжірибелік сабақ: Гипс капительдің   |16        |               |
|            |формасын анықтау.                     |          |               |
|            |ОБӨЖ. Форманы штрихтап көлемін анықтау|6         |               |
|            |СӨЖ. Долбар суреттемелер              |12        |               |
|15          |Тәжірибелік сабақ: Гипс капительдің   |16        |               |
|            |формасын анықтау.                     |          |               |
|            |ОБӨЖ. Форманы штрихтап көлемін анықтау|6         |               |
|            |СӨЖ. Долбар суреттемелер              |10        |               |
|2 межелік бақылау                                  |60        |               |
|2-ші рейтингінің қорытындысы бойынша 8-ші аптадан  |300       |               |
|15-ші аптаны қосқанда жиынтық балл                 |          |               |
|Емтиханның жиынтық баллы                           |400       |               |
|Академиялық кезеңнің жиынтық баллы                 |1000      |               |


   |ПОӘК 042-33.1.40/02     |№ 1 Редакция   03.09.2013 |          10    Беттің    |
|-2013                   |                          |9-сы                      |



|ПОӘК 042-33.1.40/02  -2013|№ 1 Редакция   03.09.2013 |   10     Беттің 10-сы    |

7 ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі:

1 . Сокольникова Н.М Основы рисунка.-М., 1996
2 . Алехин А.Д Изобразительное искусство
3.Кунпейіс  Ж.  Қазақ  сәндік  қолданбалы  өнер  түрлерінің   иллюстративтік
анықтамасы . – Алматы , 2006
4.  Утепбаев Н.Н Сурет  салу  процесінде  әдістемелік  тәсілдерді  меңгеруді
қалыптастыру – Семей , 2001
5 . Утепбаев Н.Н Сурет- бейнелеу өнерінің негізгі : оқу құралы.- Семей.
Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университеті , 2001

Қосымша:

1.  Брангер М. Рисунок  для ювелиров.-М., 2005
2. Бесчастнов Н.П. Изображение  растительных  мотивов:учебное  пособие   для
студентов  вузов.- М., 2008
3. Қазақстан өнері. Искусство Казахстана : Альбом.- Алматы , 2005
4.  Дүзелханов  А.  Көркем  сурет.  Станоктік  графика.   Кітап   безендіру,
постерлер. Суреттер, онбайлар, эскиздер: Альбом-Алматы, 2005
Пәндер