Файл қосу
Тағам гигиенасы негіздері. Пәнді оқу нәтижесінде студент
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейдегі СМЖ құжаты |ОӘК | | | | | | | | | | | | |ОӘК 042–18-9.1.20/02 -2013 | |ОӘК | | | |«Тағам гигиенасы негіздері»|19.09.2013 ж. | | |пәнінен студенттерге |№ 1 басылым | | |арналған жұмыс оқу | | | |бағдарламасы | | | 5В070100 «Биотехнология» мамандығының студенттеріне арналған «Тағам гигиенасы негіздері» пәнінен ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕГЕН Құрастырушы __________ 20.08. 2013 ж., С. Аманжолов, «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының доцент м.а., т.ғ.к. 2 ТАЛҚЫЛАҒАН 2.1 Семей қаласы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында «29» тамыз 2013 ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Кәкімова 2.2 Инженерлі-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік бюросының мәжілісінде «12» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама Төрайымы_____________ С.Төлеубекова 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде шығаруға мақұлданған және ұсынылған «19» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы ___________ Г.Искакова 4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН Мазмұны |1 |Жалпы ережелер |4 | |2 |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар |5 | |3 |Курстың форматы мен саясаты |5 | |4 |Бағаларды қою саясаты |6 | |5 |Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды |6 | | |үлестіру | | |6 |МӨЖ мазмұны |7 | |7 |Пән бойынша оқу процесінің күнтізбелік графигі |8 | 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер Аманжолов Самат Аманжолұлы, доцент м.а., т.ғ.к. «Стандарттау және биотехнология» кафедрасы Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 304 кабинеті Сабақ өткізілетін орындары - № 302, 303 аудиториялар Пән бойынша кредитердің саны 3 1.2 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді көшірме (1 кестеде) көрсетілген 1 кесте - Оқу жоспарынан үзінді көшірме |Курс |Семе|Кредиттер|ДС |СТС |СӨЖ |Барлығы |Қорыт.бақыл. түрі | | |сстр| |(сағ) |(сағ) |(сағ) |(сағ) | | |2 |3 |3 |15 |30 |22,5 |67,5 |Емтихан | 1.3 Пәннің қысқаша мазмұны «Тағам гигиенасы негіздері» пәнінде азық-түлік және тағам өнімдерінің сапасын мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері, тағамның ретке келтірілген рационын ұйымдастыру, емдік-сауықтандырғыш тағамдар, ақуыздардың, микронутриенттердің және басқа алмастырылмайтын тағам факторларынан туындайтын алиментарлы аурулар үшін тағамдар қарастырылады. 1.4 Осы курстың мақсаты: студенттерге тамақтану туралы ғылым аймағында білім кешенін, білгірлік пен машықтарды беру болып саналады. 1.5 Пәнді оқытудағы басты міндеттер: мамандығы бойынша оқыған пәнді тәжірибеде пайдалана білу. 1.6 Пәнді оқу нәтижесінде студент: • Білуі керек: тағам туралы ғылымның негізгі теорияларын, тағам теориясының түрлі бағыттарындағы сипаттамаларды, азық-түлік және тағам өнімдерінің ластану мәселелерін, тағамның гигиеналық негіздерін, тағам рационының адам ағзасына әсерін; • Игеру керек: азық-түлік және тағам өнімдерін әр түрлі сапалық көрсеткіштері бойынша зерттеу машықтарын; • Іскерлік таныту керек: пәннің дәрістік материалдарын; • Түсінігі болуы керек: тағам жөніндегі ғылымның қазіргі замандағы жағдайы жөнінде, тағам компоненттерінің гигиеналық сипаттамалары туралы, азық-түлік өнімдерінің сапасы және оларды бақылауды қамтамасыз ету жөнінде, азық- түлік және тағам өнімдерінің әртүрлі заттармен ластану арқылы туындайтын аурулардың түрлері жайында. 1.7 «Тағам гигиенасы негіздері» курсының пререквизиттері: неорганикалық химия, органикалық химия, биохимия. 1.8 «Тағам гигиенасы негіздері» курсының постреквизиттері: стандарттар мен нормативтік құжаттамаларды жасау технологиясы, өндіріс технологиясы, квалиметрлеу және сапаны басқару, сапа менеджмент жүйесі. 2 ПӘНДІ МЕҢГЕРУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР «Тағам гигиенасы негіздері» пәні арнайы пән болып табылады. Осы пәнді оқу барысында алынған білім, дағдылар магистранттарға олардың барлық еңбектік қызметтерінде керек болады. Бұл пән бойынша материалды сапалы игеру үшін студентке келесі құралдар керек: пән бойынша силлабуспен танысу қажет, әсіресе аса көңілді ұсынылатын әдебиетке бөлу керек және мүмкіндігінше ол әрқашанда қол астында жату керек. Осы пән бойынша негізгі материал нормативтік құжаттарда (заңдарда, регламентерде, стандарттарда) беріледі, бұл құжаттар жиі ауысып, немесе оларға көптеген өзгерістер енгізіліп тұрады. Сондықтан кез-келген нормативтік құжаттың ескі нұсқасына тоқталмай, жаңа нұсқасын меңгеру қажет. Дәрістік материал өзекті материал болып табылады, сондықтан дәріске міндетті түрде қатысып тұру керек. Сабаққа дайындалғанда қол астында силлабус пен ұсынылатын әдебиет тұруы керек, мұнда қарандашпен түсініксіз сұрақтардың астарын сызып, оқытушыға дайындайды. 3 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ МЕН САЯСАТЫ Семестр бойы студенттерге бағдарламаның сәйкес бөлімдері бойынша 15 дәріс және оқу жоспарына сай 30 тәжірибелік сабақтар жүргізіледі. Курстың бір бөлігі семестр бойы магистранттардың өзіндік жұмыстарына келеді. Курс бойынша өзіндік жұмысты келесі тәртіпте жүргізіп тұруы қажет. Курстың әрбір тақырыбы бойынша ұсынылатын әдебиетті оқып, теориясына көп тоқталмай, оқылатын сұрақтардың мәніне ғана тоқталып, түсініксіз жерлерін белгілеу керек. Содан кейін материалды мұқиятты түрде игеру қажет, яғни теориялық ережелерді, керекті негізгі мәліметтерді арнайы дәптерге жазып тұрады. Курсты оқу барысында магистрант МӨЖ реферат немесе үй тапсырмасы түрінде орындайды, оның басты мақсаты өткен тақырыпты толық меңгеру үшін. 4 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Студенттердің білімін бағалау күнделікті, аралық және қорытынды бақылау түрінде жүргізіледі. Бағалар Шәкәрім атындағы СМУ-да жүретін «Студенттердің білімін рейтингтік бағалау жөніндегі ережеге» сәйкес қойылады. Қорытынды баға студенттің әр сабақтағы жұмысын, рефераттарды қорғау, басқа өзіндік жұмыстарды орындау және емтихан нәтижелерінен құралады. Курс бойынша қойылатын баға күнделікті, аралық және қорытынды бақылауда алынған балдардың сомасы болып табылады. Емтихан ауызша немесе тест түрінде жүргізіледі. Қосымша балдар (5 балл): - шығармашылық көзқарасы үшін; - оқу процесіне белсене қатысуы үшін; - студенттік конференцияға қатысқаны үшін; - ғылыми-зерттеу жұмыстарын, мақалалар жазғаны үшін; - жұмыста әртүрлі ақпарат көздерін қолданғаны үшін. Айып балдар (5 балл) алынады: - материалды өз уақытында бермегені үшін; - жұмысты сапасыз орындағаны үшін; - сабақтарды босатқаны үшін. 5 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ 2 кесте – Пәннің мазмұны. Сабақтар бойынша сағаттарды үлестіру |Тақырыптың атауы |Сағаттар саны | | |дс |стс |сөж | |1 |2 |3 |5 | |Кіріспе. Курстың мақсаттары мен |1 | |2 | |міндеттері. Тағам туралы ғылым. | | | | |Тағам туралы ғылымда қолданылатын |1 | |2 | |негізгі терминдер мен анықтамалар. Тағам| | | | |компоненттерінің гигиеналық сипаттамасы.| | | | |Рационалды тамақтану негіздері. |1 | |2 | |Рационалды тамақтану. Тепе-теңдірілген | | | | |тамақтанудың концепциясы | | | | |Тамақтанудың басқа жүйелері. Адекватты |1 | |2 | |тамақтану және оны қолдану. Қазіргі | | | | |заман адамының тамақтану рационы. Тағам | | | | |өнімдерінің жіктелуі | | | | |Тағамдық заттарды, энергияны және тағам |1 | |2 | |өнімдерін тікелей пайдалану нормасы. | | | | |Тұрғындардың жекеленген топтарының |1 | |2 | |тамақтануы. Балалар мен жасөспірімдердің| | | | |тамақтануын ұйымдастыру. Ой еңбегі | | | | |кезіндегі тамақтану принципі | | | | |Жеткіліксіз және артық тамақтанудан |1 | |2 | |туатын мәселелер | | | | |Азық-түлік өнімдерінің сапасын |1 | |2 | |қалыптастыру және басқарудың негізгі | | | | |принциптері | | | | |Азық-түлік шикізат және тағам |1 | |2 | |өнімдерінің бөгде заттармен ластануы | | | | |Азық-түлік шикізат және тағам |1 | |2 | |өнімдерінің микроағзалармен ластануы | | | | |Антиалиментарлы факторлар. Минералды |1 | |2 | |заттардың сіңуін төмендетуші факторлар | | | | |Тағам өнімдерінің химиялық элементтермен|1 | |2 | |ластануы және бұл фактордың адам | | | | |денсаулығына әсері | | | | |Тағам өнімдерінде бақыланатын химиялық |1 |2 |2 | |заттар. Олардың токсико-гигиеналық | | | | |сипаттамасы | | | | |Тағам өнімдерінің мал шаруашылығында |1 |2 |2 | |қолданылатын заттармен ластануы | | | | |Антибиотиктер, олардың тағамда қалған |1 |2 |2 | |қалдықтарының тағам сапасына әсер етуі | | | | |Тағам өнімдерінің химиялық құрамы | |2 |2 | |бойынша анықтамалық кестенің көмегі | | | | |арқылы тәуліктің рационның тағамдық | | | | |құндылығын есептеу | | | | |Тағам өнімдерінің биологиялық және | |2 |2 | |энергетикалық құндылықтарын есептеу | | | | |Қазіргі заман адамының тамақтану | |2 |2 | |рационын есептеу | | | | |Рационалды тамақтанудың маңыздылығын | |2 |2 | |зерттеу | | | | |Тұрғындардың жекеленген топтарының | |2 |2 | |тамақтануын зерттеу | | | | |Рационалды тамақтануды құрылуына | |2 |2 | |қойылатын гигиеналық талаптар, энергияға| | | | |және негізгі тағамдық заттарға адам | | | | |ағзасының сұранысын анықтау | | | | |Тағам өнімдеріндегі көшпелі заттарды | |2 |2 | |анықтау | | | | |Суды сараптау | |2 |2 | |Азық-түлік тауарларының негізгі | |2 |2 | |принциптерін зерттеу | | | | |Шикізаттың және тағам өнімдерінің | |2 |2 | |жалғандығын анықтау әдістері | | | | |Тағам өнімдеріндегі канцерогенді | |2 |2 | |заттардың ауысуын анықтау | | | | |Тағам өнімдерінің қауіпсіздігін | |2 |2 | |гигиеналық бақылау | | | | 6 СӨЖ МАЗМҰНЫ 3 кесте СӨЖ жоспарлары | СӨЖ | СӨЖ | |аудиториялық |аудиториядан| | | |тыс | | |1 |2 |3 | |Курстың мақсаттары мен |Кеңес беру |Ауыр еңбекпен және спортпен | |міндеттері. Тағам туралы | |айналысатындардың тамақтану | |ғылым | |ерекшелігі | |Тағам туралы ғылымда |Кеңес беру |Емдік және сауықтандыру | |қолданылатын негізгі | |мақсаттағы тамақ. Жаңа бағыт – | |терминдер мен анықтамалар. | |комбинирленген тағам өнімдері | |Тағам компоненттерінің | | | |гигиеналық сипаттамасы | | | |Рационалды тамақтану |Кеңес беру |Азық-түлік тауарларының сапасын | |негіздері. Рационалды | |бақылау. Сапа әдістері және | |тамақтану. Тепе-теңдірілген | |деңгейі | |тамақтанудың концепциясы | | | |Тамақтанудың басқа жүйелері. |Кеңес беру |Өнімдердің пестицидтермен | |Адекватты тамақтану және оны | |ластануы. Оларға гигиеналық | |қолдану. Қазіргі заман | |сипаттама | |адамының тамақтану рационы. | | | |Тағам өнімдерінің жіктелуі | | | |Тағамдық заттарды, энергияны |Кеңес беру |Ақуыздар және олардың | |және тағам өнімдерін тікелей | |тамақтанудағы маңызы | |пайдалану нормасы | | | |Тұрғындардың жекеленген |Кеңес беру |Майлар және олардың | |топтарының тамақтануы. | |тамақтанудағы маңызы | |Балалар мен жасөспірімдердің | | | |тамақтануын ұйымдастыру. Ой | | | |еңбегі кезіндегі тамақтану | | | |принципі | | | |Жеткіліксіз және артық |Кеңес беру |Көмірсулар және олардың | |тамақтанудан туатын мәселелер| |тамақтанудағы маңызы | |Азық-түлік өнімдерінің |Кеңес беру |Дәрумендер, Дәрумендердің | |сапасын қалыптастыру және | |жетіспеушілігі. Дәрумендердің | |басқарудың негізгі | |жіктелуі | |принциптері | | | |Азық-түлік шикізат және тағам| |Минералды заттар | |өнімдерінің бөгде заттармен | | | |ластануы | | | |1 |2 |3 | |Азық-түлік шикізат және тағам| |Тағам өнімдерінің гигиенасы. | |өнімдерінің микроағзалармен | |Дәнді-дақылды өнімдер | |ластануы | | | |Антиалиментарлы факторлар. | |Сүт және сүт өнімдерінің | |Минералды заттардың сіңуін | |тағамдық және биологиялық | |төмендетуші факторлар | |құндылығы | |Тағам өнімдерінің химиялық | |Ет және ет өнімдерінің тағамдық | |элементтермен ластануы және | |және биологиялық құндылығы | |бұл фактордың адам | | | |денсаулығына әсері | | | |Тағам өнімдерінде бақыланатын| |Балық және балық өнімдерінің | |химиялық заттар. Олардың | |тағамдық және биологиялық | |токсико-гигиеналық | |құндылығы | |сипаттамасы | | | |Тағам өнімдерінің мал | |Тағамдық майлар | |шаруашылығында қолданылатын | | | |заттармен ластануы | | | |Антибиотиктер, олардың | |Көкөніс және жеміс-жидектердің | |тағамда қалған қалдықтарының | |тағамдық және биологиялық | |тағам сапасына әсер етуі | |құндылығы | 7 «ТАҒАМ ГИГИЕНАСЫ НЕГІЗДЕРІ» ПӘНІНЕН ОҚУ ПРОЦЕСІНІҢ КҮНТІЗБЕЛІК ГРАФИГІ 4 кесте - «Тағам гигиенасы негіздері» пәнінен оқу процесінің күнтізбелік графигі Апталар123456789101112131415Тәжірибелік сабақ50555055СОӨЖ20252025СӨЖ3030202020Аралық бақылау6060
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz