Файл қосу
Тікелей эфирдің психологиялық аспектілері
5В050400 «Журналистика» мамандығына арналған «Телерадиожурналистика теориясы мен әдістемесі» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 КІРІСПЕ 1 ҚҰРАСТЫРҒАН Құрастырушы: ____________ Хибадуллина Айжан Сапаровна, Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының аға оқытушысы, « 06 » 09 . 2013 жыл. 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Қазақ филологиясы кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама №1 « 06 » 09 . 2013 жыл. Кафедра меңгерушісі: ___________ Каримова Б.Ж. 2.2 Гуманитарлық-заң факультеттің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді. Хаттама №1 « 17 » 09 . 2013 жыл. Төрайымы: ___________ Кеңесбаева Ш.С. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде бекітілді. Хаттама №1 « 18 » 09 . 2013 жыл. Оқу-әдістемелік жұмысы жөніндегі проректор___________ Искакова Г.К. 4 2010 жылғы «____» __________ шыққан ПОӘК-нің № 4 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1. Қолданыс аясы........................................................................ ............................4 2. Нормативтік сілтемелер.................................................................. ...................4 3. Жалпы ережелер.................................................................... ..........................4-5 4. Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны..........................6-9 5. СӨЖ-ның тақырыптары................................................................. ................9-10 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы………………………………………….......10 7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы...........................11 8. Әдебиеттер………………………………………………………………….......12 1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ «Телерадиожурналистика теориясы мен әдістемесі» пәнінің оқу- әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 050504 «Журналистика» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Телерадиожурналистика теориясы мен әдістемесі» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - 050504 «Журналистика» мамандығының эликтивті пәндер катологы бойынша жүзеге асады. Эликтивті пәндер катологы ОӘК-тің 21.01.2010 жылғы №3 хаттамасымен бекітілген; - СТУ 042-РГКП-СГУ-8-2007 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты; - ДП 042-08.10.12-2007 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны Бұл пән студенттерді ең алдымен телевизиялық техникамен таныстыру, әрі компьютерлік бейнемонтаж жасауға бейімдеу. Себебі, телевизиялық хабарларды компьютерлік бейнемонтаж арқылы дайындау оңайға түспейді. Ол үшін әрбір студент компьютермен жақсы таныс болуы керек. Студенттерді телехабар жасауға қажетті негізгі оқулықтармен, құрал-жабдықтармен және олар атқаратын қызметтермен таныстыру.Телерадиожурналистика жанрларының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникамен қамтамасыз ету. 3.2 Осы курстың мақсаты: Телерадиожурналистика жанрының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникалық қамту. Эфирдегі әуен. Дыбысталған сөз және радиожүргізушіге қойылатын талаптарды меңгеру. Ал бұл тақырып, ең алдымен Телевизия және радионың тарихымен, Телерадиолық хабарлар жанрларымен, Телерадио бағдарламалардың дайындалуымен тікелей байланысты. Еліміз тәуелсіздік алғанға дейін біздер негізінен бұл пәндерді орталықта дайындалған әдебиеттер бойынша оқып келдік. Сондықтан көптеген терминдер әлі күнге дейін шетел немесе орыс тілдерінде айтылады. Оның үстіне хабар дайындауға тиісті техникалардың, компьютерлердің барлығы шетелде жасалған. Жазулары да ағылшынша. Осыдан да ана тілімізде бұл пәнді меңгеру көп оқуды, ізденуді талап етеді. Лабороториялық жұмыстар көп жүргізіледі. Студенттердің түрлі түсіру техникалары мен компьютерді игерулеріне басты назар аударылады. 3.3 Курстың негізгі міндеттері: - Студенттерге телеорталықтың мақсат-міндеттерін, қызмет көрсету аясын, түрлі техникалық бөлімдердің жұмыстарын түсіндіру, тележурналистке қажетті кәсіби істерге машықтандыру. - Студенттерге практикалық семинарлар кезінде теориялық тұрғыда алған білімдерін тәжірибе жүзінде іске асыруларына көмектесу, яғги телерепортер, тележүргізуші, диктор, оператор мамандықтарына баулу. - Студенттерден шығармашылық топтар құрып, хабар жасаудың ішкі сырына үңілу. Сценарий жазу, студия ішінде жұмыс істеу, хабарға қатысушыларды дайындау, жүргізуші және диктор қызметтерін атқару, редактор, оператор, режиссер және т.б. қосалқы топтардың міндеттерін білуге, игеруге үйрету. 3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: Нәтижесінде студенттердің теориялық білімдерін тәжірибемен орнықтыру. Яғни пәнді өту барысында студенттер түрлі хрестоматиялық мәні бар әдебиеттерді міндетті түрде оқып, конспектілеумен қоса, өздері де бүгінгі күннің көкейкесті мәселелері бойынша туындылар жазып, оны талдауға тартылатын болады. ә) Білім, машық, дағды және компетенция тізбегі. Теория мен практикада байланыс болмаса істің нәтижесіне нұқсан. Теледидар мен радиохабарлары материалдарын талдай отырып, студентгер өз бетінше ізденіп, арнайы тапсырма алады. Пәннің табиғатына сай материал жасауға пайдаланады. Білімі: Телерадиожурналистикадағы ақпарат жинау тәсілдері, сұхбат жүргізу шеберліктерін меңгеру. Білуі: Телевизия техникасы. Телеэфирдегі пікірталас. Дағдысы: Қызметті зерттеу әдістері. 3.5 Курстың пререквизиттері «Телевизиялық журналистика», «Радиожурналистика негіздері», 3.6 Курстың постреквизиті: Пәнді меңгеруге төмендегідей қосымша білім көздері көмектеседі: Телехабарларын жасау және газет, журнал шығару, Журналистік шеберлік. 1 Кесте – Оқу жұмыс жоспарынан көшірме |Курс |Семестр |Кредит | |1 |2 |3 | |Дәріс сабақтары | |1.Телерадио хабар жасау технологиясы |1 |1,2 | |2. Телестудиялық комплекс |1 |1,2, | |3. Телепублтцистиканың зерттелуі |1 |1,2, | |4. Теледидар құрылымы |1 |1,2 | |5. Телевидениядағы жоспарлау |1 |1,2, | |6. Теледидар және кино өнері |1 |1,2,3, | |7. Теледидардың ағартушылық функциясы |1 |1,2, | |8. Телерадиодағы тікелей эфир |1 |1,2,3 | |9.Теледидардағы сценарий ұғымы |1 |1,2,3, | |10. Қоғамдық телевизияның қажеттілігі мен |1 |1,2 | |мүмкіншіліктері | | | |11. Отандық телеарналардағы тікелей эфир |1 |1,3, | |ерекшеліктері | | | |12. Телерадиожурналистиканың даму процесінде пайда|1 |1,3, | |болған жанрлар мен пішіндердің әдістемелік сипаты | | | |13. Теледидардың басқа БАҚ-нан айырмашылығы мен |1 |1,2 | |ұқсастығы | | | |14. Теледидардағы жастар хабары |1 |1,2 | |15.Телерадиодағы хабарларды мазмұн-мағынасына, |1 |1,2 | |жанрлық ерекшеліктеріне, берілу пішініне қарай | | | |топтастыру | | | |Практикалық (семинар) сабақтары | |1.Телерадиохабарларын жасаудың негізгі әдістері |1 |1,2 | |2. Тікелей эфирді жүзеге асыру тәртібі |1 |1,2, | |3. Сценарийлік жобаға жан бітіру әдістері |1 |1,2, | |4. Микрофон және оны меңгеру тәсілдері |1 |1,2 | |5. Телепублицистиканың зерттелуі |1 |1,2, | |6. Алғашқы ұлттық хабарлар |1 |1,2,3, | |7. 70-80 жылдардағы телепублицистика |1 |1,2, | |8. Қайта құру жылдарындағы телепублицистика |1 |1,2,3 | |9. Телехабарлардағы ұлттық бояулар |1 |1,2,3, | |10. Мәдени жобалар |1 |1,2 | |11.Телерадиодағы тәуелсіздік идеясы |1 |1,3, | |12.Эфирдегі ұлттық нышандар мен соны пішіндер |1 |1,3, | |13. Теледидар мен радиодағы музыканың рөлі |1 |1,2 | |14. Телерадиодағы ұлттық идеология |1 |1,2 | |15. Эфирлік материалдарды сақтау және оны адамзат |1 |1,2 | |игілігіне жарату | | | |16. Телерадиодағы мамандықтар |1 |1,2 | |17. Телерадиожурналистке қойылатын талаптар |1 |1,2, | |18. Теледидардағы сценарий ұғымы |1 |1,2, | |19. Бейне режиссерлік аппараттық бөлме. |1 |1,2 | |20. Оқулық және ағартушылық бағдарламалар |1 |1,2, | |21. Отандық телеарналардағы тікелей эфир |1 |1,2,3, | |ерекшеліктері | | | |22. Интерактивтік телевидение |1 |1,2, | |23. Телеочерк |1 |1,2,3 | |24. Телерадио репортажы |1 |1,2,3, | |25. Радиодағы интерактивтілік байланыс |1 |1,2 | |26. Жанр эволюциясы |1 |1,3, | |27. Теледидардағы жастар хабары, даму кезеңдері |1 |1,3, | |28. Диалогтық және монологтық жанрлар |1 |1,2 | |29. Телевизиялық журналистиканың құрылымдық |1 |1,2 | |сипаты мен бейнелеуші құралдары | | | |30. Әлемдік телевизия. Қазіргі үздік үрдістер |1 |1,2 | 5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1.1. Радиохабар жасау – дәстүрлі шығармашылық процесс. 5.1.2. Тікелей эфирді жүзеге асыру – күрделі шығармашылық-техникалық, әрі психологиялық құбылыс 5.1.3. Радиожурналистикадағы фактілерді іріктеу тәсілдері 5.1.4. Дыбыстық дерек – радиожурналистика өнімі 5.1.5. Ақпарат ғасыры және радиодағы жедеғабыл жаңалықтар желісі 5.1.6. Телерепортаж 5.1.7. Эфирлік материалдарды өңдеу тәсілдері 5.1.8. Байтұрсыновтың тіл қисыны туралы қағидаларын эфир тілінің ережесі ретінде қолдану 5.1.9. Радиоөнер және әуе толқынындағы әрбір сөздің салмағы 5.1.10. Микрофон және оны меңгеру тәсілдері 5.1.11. Шоумен, модератор – жаңа мамандық 5.1.12. Тікелей эфирдің психологиялық аспектілері 5.1.13. Шешендік өнерді меңгерудің кәсіби әдістері 5.1.14. Интернет жүйесіндегі мәліметтер 5.1.15. Теледидардағы жанрлар формасының эволюциясы СТУДЕНТТІҢ ОҚЫТУШЫМЕН ӨЗДІК ЖҰМЫСЫ 1. Қазақ киносындағы Шәкен Аймановтың актерлік шеберлігі 2. Сұхбат қою кезінде жүргізушінің сұрақ қою шеберлігі 3. Видеомәтін және телемәтін 4. ТД-ғы ауызекі сөйлеу 5. «Хабар» арнасындағы пресс-конференция 6. «Хабар» және Ресейдің «Первый канал» арнасындағы танымал журналистерінің шеберлігін салыстыру 7. «Хабар» арнасындағы «Бетпе-бет» бағдарламасының журналистері олардың жүргізушілік шеберлігі 8. Жанр түрлері оның формалары 9. ТД-дың қоғамдағы орны 10. «Қазақстан» арнасындағы сөз еркіндігі және жариялылық проблемалары 11. Тікелей эфир және студияда хабар жазу 12. Республикаға хабар таратудың бүгінгі кезеңдегі жаңа әдісі 13. «Қазақстан» теледидарындағы құрылымдық және мазмұндық өзгерілімдер 14. Сценарилік жобаға жан бітіру әдістері 15. Эфир этикасы 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте Пәннің оқу-әдістемелік картасы |Дәріс сабағының |Семниар сабағының |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | |тақырыбы |тақырыбы |құралдар, |дайындалу |түрі | | | |плакаттар, |сұрақтары | | | | |лаборатория-л| | | | | |ық стендтер | | | |1 |2 |4 |5 |6 | |1.Телерадио хабар |1.Телерадиохабарлар|Дәріс тезисі,|Телерадиохабарл|Жазбаша, | |жасау технологиясы |ын жасаудың негізгі|негізгі |арын талдау |ауызша | | |әдістері |әдебиеттер | | | | |2. Тікелей эфирді |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |жүзеге асыру |хабар жасау |арын талдау | | | |тәртібі | | | | |2. Телестудиялық |3. Сценарийлік |Дәріс тезисі,| Телестудияда |Жазбаша, | |комплекс |жобаға жан бітіру |негізгі |хабар жасау |ауызша | | |әдістері |әдебиеттер | | | | |4. Микрофон және |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |оны меңгеру |хабар жасау |арын талдау | | | |тәсілдері | | | | |3. |5. |Дәріс тезисі,|Телерадиохабарл|Жазбаша, | |Телепублтцистиканың|Телепублицистиканың|негізгі |арын талдау |ауызша | |зерттелуі |зерттелуі |әдебиеттер | | | | |6. Алғашқы ұлттық |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |хабарлар |хабар жасау |арын талдау | | | 4. Теледидар | 7. 70-80 |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |құрылымы |жылдардағы |негізгі |материалдарын |ауызша | | |телепублицистика |әдебиеттер |өңдеу | | | | | |телестудияда | | | |8. Қайта құру |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |жылдарындағы |хабар жасау |арын талдау | | | |телепублицистика | | | | | 5. Телевидениядағы| 9. |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |жоспарлау |Телехабарлардағы |негізгі |материалдарын |ауызша | | |ұлттық бояулар |әдебиеттер |өңдеу | | | | | |телестудияда | | | |10. Мәдени жобалар |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | | |хабар жасау |арын талдау | | | 6. Теледидар және |11.Телерадиодағы |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |кино өнері |тәуелсіздік идеясы |негізгі |материалдарын |ауызша | | | |әдебиеттер |өңдеу | | | | | |телестудияда | | | | 12.Эфирдегі ұлттық|Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |нышандар мен соны |хабар жасау |арын талдау | | | |пішіндер | | | | | 7. Теледидардың |13. Теледидар мен |Дәріс тезисі,|Тест |Жазбаша | |ағартушылық |радиодағы музыканың|бақылау |тапсырмалары-ме| | |функциясы |рөлі |тапсырмалары |н жұмыс | | | |14. Телерадиодағы |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |ұлттық идеология |хабар жасау |арын талдау | | | 8. Телерадиодағы |15. Эфирлік |Дәріс тезисі,| Қазақ |Жазбаша, | |тікелей эфир |материалдарды |негізгі |радиосынан |ауызша | | |сақтау және оны |әдебиеттер |берілетін | | | |адамзат игілігіне | |хабарларды | | | |жарату | |талдау | | | |16. Телерадиодағы |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |мамандықтар |хабар жасау |арын талдау | | |9.Теледидардағы |17. |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |сценарий ұғымы |Телерадиожурналистк|негізгі |материалдарын |ауызша | | |е қойылатын |әдебиеттер |өңдеу | | | |қойылатын талаптар | |телестудияда | | | |18. Теледидардағы |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |сценарий ұғымы |хабар жасау |арын талдау | | | 10. Қоғамдық |19. Бейне |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |телевизияның |режиссерлік |негізгі |материалдарын |ауызша | |қажеттілігі мен |аппараттық бөлме. |әдебиеттер |өңдеу | | |мүмкіншіліктері | | |телестудияда | | | |20. Оқулық және |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |ағартушылық |хабар жасау |арын талдау | | | |бағдарламалар | | | | | 11. Отандық |21. Отандық |Дәріс тезисі,| Қазақ |Жазбаша, | |телеарналардағы |телеарналардағы |негізгі |радиосынан |ауызша | |тікелей эфир |тікелей эфир |әдебиеттер |берілетін | | |ерекшеліктері |ерекшеліктері | |хабарларды | | | | | |талдау | | | |22. Интерактивтік |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |телевидение |хабар жасау |арын талдау | | |12. |23. Телеочерк |Дәріс тезисі,|түсірген |Жазбаша, | |Телерадиожурналисти| |негізгі |материалдарын |ауызша | |каның даму | |әдебиеттер |өңдеу | | |процесінде пайда | | |телестудияда | | |болған жанрлар мен | | | | | |пішіндердің | | | | | |әдістемелік сипаты | | | | | | | 24. Телерадио |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |репортаж |хабар жасау |арын талдау | | |13. Теледидардың |25. Радиодағы |Дәріс тезисі,|Қазақ |Жазбаша, | |басқа БАҚ-нан |интерактивтілік |негізгі |радиосынан |ауызша | |айырмашылығы мен |байланыс |әдебиеттер |берілетін | | |ұқсастығы | | |хабарларды | | | | | |талдау | | | |26. Жанр эволюциясы|Телестудияда |Телерадиохабарл| | | | |хабар жасау |арын талдау | | |14. Теледидардағы |27. Теледидардағы |Дәріс тезисі,| түсірген |Жазбаша, | |жастар хабары |жастар хабары, даму|негізгі |материалдарын |ауызша | | |кезеңдері |әдебиеттер |өңдеу | | | | | |телестудияда | | | |28. Диалогтық және |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |монологтық жанрлар |хабар жасау |арын талдау | | |15.Телерадиодағы |29. Телевизиялық |Дәріс тезисі,|Телерадиохабарл|Жазбаша | |хабарларды |журналистиканың |бақылау |арын талдау | | |мазмұн-мағынасына, |құрылымдық сипаты |тапсырмалары | | | |жанрлық |мен бейнелеуші | | | | |ерекшеліктеріне, |құралдары | | | | |берілу пішініне | | | | | |қарай топтастыру | | | | | | |30. Әлемдік |Телестудияда |Телерадиохабарл| | | |телевизия. Қазіргі |хабар жасау |арын талдау | | | |үздік үрдістер | | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету пайызы| |құралдарының атауы | |саны | | |1 |2 |3 |4 | |1 Есенбекова Ұ.М. |15 |7 |100% | |Тележурналистика: | | | | |телехабар жасау | | | | |технологиясы. – А., | | | | |2011 | | | | | 2.Омашев Н.О. |10 |7 |100% | |Радиожурналистика. – | | | | |А., 2005 | | | | | 3.Тұрсын Қ. Көгілдір |1 |7 |11% | |экран құпиясы. – А., | | | | |1998 | | | | | | | | | |4. Барманкулов М.К. |10 |7 |100% | |Телевидение: денги или | | | | |власть - А.,1997 | | | | | 5. Бекетова Л. |1 |7 |11% | |Проблемы реформирования| | | | |телевидение и радио в | | | | |Казахстане. – Алматы: | | | | |1996 | | | | | 6. Д.Рендаль |1 |7 |11% | |Универсальный журналист| | | | |– А.,1999 | | | | 8. ӘДЕБИЕТТЕР 8.1. Негізгі әдебиеттер 8.1.1 Есенбекова Ұ.М. Тележурналистика: телехабар жасау технологиясы. – А., 2011 8.1.2 Омашев Н.О. Радиожурналистика. – А., 2005 8.1.3 Тұрсын Қ. Көгілдір экран құпиясы. – А., 1998 8.1.4 Барманкулов М.К. Телевидение: денги или власть - А.,1997 8.1.5 Бекетова Л. Проблемы реформирования телевидение и радио в Казахстане. – Алматы: 1996 8.1.6 Галперин Ю. Человек с микрофоном – М., 1971 8.1.7 Зарва М.В. Слово в эфире – М., 1971 8.1.8 Зарва М.В. Произношение в радио и телевизионной речи. – М.,1976 8.1.9 Д.Рендаль Универсальный журналист – А.,1999 8.1.10 Любосветов Д. Радиожурналист и процесс общения.//Мастерство журналиста – М., 1977 8.2 Қосымша әдебиеттер 8.2.1 Ақтаев С. Дауылпаз дауыс.–Алматы,1989 8.2.2 Багиров Э. Проблемы телевидения и радиовкщания. – М.,1971 8.2.3 Бойко Г.С. Телерадиожурналистика: теория и практика.–М.,1993 8.2.4 В диапозоне современности – М.: Искусство, 1985 8.2.5 Горохов В. Основы журналистского мастерства.–М.,1989 8.2.6 Қанафияұлы Н. Дауысын ел таныған. Алматы,1999 8.2.7 Шешендік сөздер.–Алматы,1992 8.2.8 Редактирование радиопередач.–М.,1958
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz