Файл қосу
Пәннің жалпы мазмұны
| ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейдегі СМЖ құжаты |ПОӘК |ПОӘК 042-14.4.05.1.20.49/01-2012 | |ПОӘК «Табиғи сипаттағы |№3 басылым | | |құбылыстар » пәнінің | | | |оқытушыға арналған оқу | | | |жұмыс бағдарламасы | | | Пәннің оқу-әдістемелік кешені «Табиғи сипаттағы құбылыстар» пәнінен 5В073100 «Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» мамандығына арналған оқытушының пән бойынша жұмыс оқу бағдарламасы Семей 2012 АЛҒЫ СӨЗ 1 ӘЗІРЛЕГЕН Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының аға оқытушысы Бакирова Л.С. _________________ «28» 08. 2012 жыл. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының отрысында Хаттама № 1 «03» 09. 2012 жыл. Кафедра меңгерушісі _________ профессор Апсаликов К.Н. 2.2 Аграрлық факультетінің оқу - әдістемелік бюросында Хаттама № 1 «03» 09. 2012 жыл. АФ ОӘБ төрағасы _________ профессор м.а. Сатиева К.Р. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі мақұлдап басып шығаруға ұсынады Хаттама № 1 «13» 09. 2012 жыл. Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы, оқу жұмысы бойынша проректор _________ профессор Рскелдиев Б.А. 4 №2 басылым 30.09.2009 ж. орнына енгізілді. Кешен Қазақстан республикасының Мемлекеттік жалпыға бірдей білім стандарты МЖБС негізінде жаңартылған 0.04.019.-2011. Бакалавриат. МАЗМҰНЫ 1. Қолдану саласы …......................................................................... .................... 4 2. Нормативтік сілтемелер .......................................................................... ......... 4 3. Жалпы ережелер .......................................................................... ..................... 4 4. Оқытушының жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны ................................ 6 5. Студенттердің өзіндік жұмыстарының тақырыптары .................................. 9 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы ..................................................................... 9 7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы .......................... 11 8. Әдебиеттер .......................................................................... ............................ 12 1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ «Табиғи сипаттағы құбылыстар» пәні бойынша оқу- әдістемелік кешен құрамына енетін оқытушының жұмыс бағдарламасы 5В073100 «Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» мамандығы бойынша оқитын студенттерге арналған. 2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР Бұл «Табиғи сипаттағы құбылыстар» пәні бойынша оқу-әдістемелік кешен құрамына енетін оқытушының жұмыс бағдарламасы төмендегі құжаттар талаптарына сай осы пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастыру тәртібін белгілейді: - 050731 «Тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау» мамандығы бойынша жалпы білім берудің Мемлекеттік стандарты ГОСО РК3.08.357-2006. 23.12.2005 жылы № 779 ҚР ғылым және білім Министрлігінің бұйрығымен бекітілген. - СГУ 042-РГКП-СГУ-8-2007 Университет стандарты «Пәннің оқу-әдістемелік кешенін әзірлеу және ресімдеудің жалпы талаптары» - ДП 042-08.10.12-2007 Құжат «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің құрылымы мен мазмұны» 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1. Пәннің жалпы мазмұны «Табиғи сипаттағы құбылыстар» пәннің жүргізу мақсаты табиғи көріністердің немесе биосфера мен техносферада жиі кездесетін жойқын құбылыстарың біртұтастерімен студенттерді таныстыру. Табиғи дулей зілзала мен процесстер қауіпті әсерлердің шығуының себептері болып табылады. Оларға жататындар: жер сілкінісі, борандар, құйындар, ормандар өрті, эпидемиялар, эпизоотиялар, эпифитотиялар, орман мен ауыл шаруашылығының зиянкестерінің кең таралуы, қатты, тұрақты аяздар т.б. көптеген жойқын құбылыстар дүлей зілзаларға әкеліп соғады. 2. Пәнді оқытудың міндеттері Студенттерді оқытудың негізгі мақсаты ұйымдастырушылық және басқару мәселелерін шешу, болжау, қауп туғызуы мүмкін немесе қауіпті табиғи көріністерді алдын алу, олардан халықты қорғап, төтенше жағдайлардан халықпен шаруашылықтың территориялық біртұтас функциясының тұрақтылығын арттыру жайлы олардың теория және практика жағынан дайындау. 3.3 Пәнді оқытудың себептері Ұйымдастырушылық және басқару мәселелерін шешу, болжау, қауп туғызуы мүмкін немесе қауіпті табиғи көріністерді алдын алу, олардан халықты қорғап, төтенше жағдайлардан халықпен шаруашылықтың территориялық біртұтас функциясының тұрақтылығын арттыру жайлы олардың теория және практика жағынан дайындау. 3.4 Пәнді оқу барысында студент білу қажет: ҚР- ғы әр турлі объект типтері үшін және әр түрлі табиғи аймақтағы қауіпті құбылыстарын біртұтас қауіпті түрлерін білу керек. Табиғи апат процесінің даму ерекшеліктерін; қауіпті табиғи аппаттардың шығуы, қайталануы, болжаудың принциптері мен әдістері; зиян келтіретін және қауіпті табиғат көріністерінен экономикалық, әлеуметтік, экологиялық шығындарды бағалау әдістері мен принциптері; қауіпті табиғат көрінісінің жергілікті комплексімен әр турлі типтер объектісін қорғаудың тиімді түрін таңдау концепциясымен схемасы, облыс, район қала, өнеркәсіп деңгейіндегі әр турлі салмақтағы төтенше жағдайдық табиғи қолданылуы калпына келтіру жұмыстары мен авариялы қорғау, ескерту, дайындау принциптері; табиғи дүлей – зілзалалармен шартталған төтенше жағдайларды алдын алу оларды жою туралы сұрақтарды жөніндегі заңды талаптармен актілер. 3.5 Пәнді оқу барысында студент істей алуы қажет: табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайларды жою үшін құрылған апаттық құтқару қызметі мен құрамаларының ұйымдастырылуы мен қызметі кезінде қоғамдық қатынастарды, мемлекеттік төтенше жағдай қызметінің ұйымдастырушылық негіздерін, олардың ТЖ салдарын жоюдағы мүмкіндіктерін, төтенше жағдай уақытында апаттық-құтқару отрядтарын құру, оларды дайындау, жұмысқа пайдалану ретін және олардың жұмыстарын басқаруды қарастырады. Пәннің пререквизиттері: Физика, География. Пәннің постреквизиттері: Авариялық құтқару ісі Кесте1- Оқу жоспарынан көшірме | | | | | |Курс |Семестр |Кредит|Дәріс | |Кіріспе. ҚР «Табиғи |Төтенше жағдайлардың туындауына |2 |1,2,3,4,5,6,| |және техногенді |әкелетін стихиялық құбылыстар мен | | | |сипаттағы төтенше |табиғи процесстердің жіктелуі. | | | |жағдайлар туралы» |Қазақстан аймағындағы қолайсыз және | | | |заңы. |қауіпті табиғи құбылыстардың алуан | | | | |түрлілігі. Стихиялық апаттар. | | | |Литосферада болатын | Жер сілкінісі. Анықтамасы және |3 |1,2,3,4,5,6,| |стихиялық |жіктелуі, жағымсыз факторлар. Жер | |7,8,9 | |құбылыстар, |сілкінісінің күші, қарқындылығы, | | | |құбылыстар түрлері, |жиілігі және узақтығы. Сейсмикалық | | | |олардың жіктелуі. |белсенді аймактар. Алдын алу | | | | |шараларының тиімділігі және болжам. | | | | |Жер сілкінісі кезінде қауіпті | | | | |қабылдау ерекшелігі. | | | |Көшкіндер. |Қеңістіктін таралуы. Күші, |1 |1,2,3,4,5,6,| |Анықтамасы, |қарқындылығы, жиілігі және ұзақтығы. | |7,8,9 | |жіктелуі, жағымсыз |Болжам тиімділігі, алдын алу | | | |факторлары. |шаралары. | | | |Сел. Туындау |Селдің түрлері және узақтығы. |1 |1,2,3,4,5,6,| |орындары, түрлері. |Селдерді болжау, алдын алу шаралары. | |7,8,9 | | |Қазақстанның селдік қауіпті аудандар.| | | | |Селдердің күші және қарқындылығы, | | | | |жиілігі. | | | |Қар көшкіні. Қар |Қар көшкінінің болу уақытын анықтау |1 |3,4,5,6,7,8 | |көшкінінің түрлері, |әдістері, қар көшкінінің қорғану | | | |туындау орындары, |тәсілдері. | | | |қар көшкінінің болу |Қауіпті құбылыстардың басқа түрлері: | | | |периодтары және |опырмалар, себілулер, беткейлік | | | |жағымсыз факторлары.|ағылу, жер бетінің отыруы және | | | | |ойылымы, эрозия, шаңды дауылдар, т.б.| | | | |Олардың ерекшеліктері, жағымсыз | | | | |факторлары, қорғану құралдары, | | | | |салдарды жою тәсілдері. | | | |Гидросферада болатын|Ішкі суқоймаларда болатын |3 |1,2,3,4,7,8 | |стихиялық |гидрологиялық қауіпті құбылыстардың | | | |құбылыстар. |түрлері: су тасқыны, су тасу, | | | | |нөсерлік су тасу, желдік айдамалар, | | | | |судың төмегі деңгейлері, сең буылуы | | | | |және тоқтауы, жер асты сулар | | | | |деңгейінің көтерілуі. Теңіздік | | | | |гидрологиялық қауіпті құбылыстар: | | | | |тайфундар, теңіз деңгейінің қатты | | | | |толқулары немесе тербелісі, мұздық | | | | |жамылғы және т.б. | | | | |Анықтамасы және сипаты, күші және | | | | |қарқындылығы, жиілігі және ұзақтығы, | | | | |зақымдаушы факторлар, алдын алу және | | | | |гидросферадағы әр қауіпті құбылыс | | | | |үшін құтқару жұмыстарының түрлері. | | | |Атмосферада болатын |Метеорологиялық қауіпті құбылыстардың|2 |4,5,6,7,8 | |стихиялық |түрлері: дауылдар, күшті жел, | | | |құбылыстар. |торнадо, шквалдар, құйындар, дүлей | | | | |құйын, қатты жаңбыр, бұршақ, қалың | | | | |қар жауу, көкмуз, аяз, боран, ыстық, | | | | |туман, құрғақшылық, аңызақ. | | | | |Анықтамасы және сипаты, кеңістіктік | | | | |таралуы, күші және қарқындылығы, | | | | |жиілігі және ұзақтығы, жағымсыз | | | | |әсерлері, болжам, алдын алу шаралары,| | | | |атмосферадағы әр қауіпті құбылыс үшін| | | | |құтқару жұмыстарының түрлері | | | |Табиғи өрттер. |Табиғи өрттердің түрлері: ормандық, |1 |3,4,5,6,7,8 | | |далалық және шымтезектік. Олардың | | | | |сипаттамалары, туындау, даму және | | | | |таралу ерекшеліктері. Жағымсыз | | | | |әсерлері, болжам, алдын алу шаралары,| | | | |табиғи өрттерді таратпау және сондіру| | | | |тәсілдері. | | | |Адамдардың, ауыл |Адамдардың өте қауіпті жұқпалы |1 |1,2,3,4,5,6,| |шаруашылық малдың |аурулары (эпидемиялар) Клиникалық | |7,8,9 | |жұқпалы аурулары, |белгілер және аурулардың ерекшелігі, | | | |аурулармен және |алдын алу және қорғану шаралары. | | | |зиянкестермен ауыл |Эпизотии, клиникалық белгілері және | | | |шаруашылық |аурулардың ерекшелігі, алдын алу және| | | |өсімдіктердің, |қоршаған шаралары. | | | |дақылдардың |Эпифитотии. Аурудың ерекшелігі мен | | | |зақымдануы. |белгілері және әсер ету сипаттамасы. | | | | |Жою салдары, қорғану шаралары, алдын | | | | |алу және болжау. | | | |Барлығы | |15 | | |Тәжірбиелік сабақтың|Мазмұны |Сағат |әдебиеттер | |атауы | |саны | | |Стихиялық құбылыстар|Төтенше жағдайлардың туындауына |2 |1,2,3,4,5,6,| |мен табиғи |әкелетін стихиялық құбылыстар мен | |7,8,9 | |процесстер |табиғи процесстердің жіктелуі. | | | |дің жіктелуі. | | | | | Жер сілкінісі. |Жерсілкінісінің қорғану шаралары, |4 |1,2,3,4,5,6,| | |жерсілкінісі кезіндегі халықтың іс | |7,8,9 | | |әрекеттері | | | |Көшкіндер. |Көшкіндер кеіндегі халықтың іс |2 |1,2,3,4,5,6,| | |әрекеті, алдын алу шаралары. | |7,8,9 | |Сел. |Сел кезіндегі халықтың іс әрекеті, |3 |1,2,3,4,5,6,| | |алдын алу шаралары. | |7,8,9, | |Қар көшкіні. |Қар көшкінінен қорғану тәсілдері. |3 |1,2,3,4,5,6,| | |Шаңды дауылдар, опырмалар,т.б. | |7,8,9 | | |жағымсыз факторлары, қорғану | | | | |құралдары, салдарды жою тәсілдері. | | | |Гидросферада болатын|Гидрологиялық қауіпті құбылыстар: |4 |1,2,3,4,5,6,| |стихиялық |тайфундар, теңіз деңгейінің қатты | |7,8,9 | |құбылыстар. |толқулары.Анықтамасы және сипаты, | | | | |зақымдаушы факторлар, алдын алу және | | | | |құтқару жұмыстарының түрлері. | | | |Метеороглогиялық |Халықтың іс әрекеті, алдын алу |4 |1,2,3,4,5,6,| |табиғи құбылыстар. |шаралары, құтқару жұмыстарының | |7,8,9 | | |турлері | | | |Табиғи өрттер. |Олардың сипаттамалары, туындау, даму |4 |1,2,3,4,5,6,| | |және таралу ерекшеліктері. Жағымсыз | |7,8,9 | | |әсерлері, алдын алу шаралары, табиғи | | | | |өрттерді таратпау және сөндіру | | | | |тәсілдері. | | | |Жұқпалы аурулар және|Халықтың іс әрекеті, қорғану |4 |1,2,3,4,5,6,| |зиянкестермен ауыл |шаралары, алдын алу және болжау. | |7,8,9 | |шаруашылық | | | | |өсімдіктердің, | | | | |дақылдардың | | | | |зақымдануы. | | | | |Барлығы |30 | | 5 Студенттердің өздік жұмыстарының тізімі 1. Қазақстан аймағындағы қолайсыз және қауіпті табиғи құбылыстардың алуан түрлілігі. 2. Жер сілкінісін зерттеу мен болжадағы әлемдін жетістектер 3. Қазақстандағы сейсмикалық кауіптің мониторінгі мен болжауы 4. Стихиялық апаттар кезіндегі материалдық шығындар мен адам шығындары 5. ҚР теңіздік гидрологиялық қауіпті құбылыстар 6. Стихиялық апаттар кезіндегі инфекциялық аурулар 7. Әр түрлі генезистегі табиғи сипаттағы төтенше жағдайлардың салыстырмалы қайталануы туралы мәліметтер 8. Қазақстанның елді мекендерінің табиғи сейсмикалық қауіпке ұшырауы 9. Ғарыштағы жағымсыз және қауіпті құбылыстар және олардың негативті әсері 10. Ғимараттар мен құрылыстардың сейсметікалық тұрақтылығы 11. Стихиялық апаттар кезіндегі материалдық шығындар мен адам шығындары 6 ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3 кесте Пәннің оқу әдістемелік картасы |Тақырып |Көрнекті |өздік жұмыс |Тексеріс | | |құрал, |тақырыптар |түрі | | |сызба, | | | | |Слайд | | | | |тар | | | |Дәрістік сабақ |Тәжірибелік | | | | | |(семинарлық) | | | | | |сабақ | | | | |1 |2 |3 |4 |5 | |Кіріспе. ҚР «Табиғи |Стихиялық | |Қазақстан | | |және техногенді |құбылыстар мен |Плакат, |аймағындағы |АС | |сипаттағы төтенше |табиғи процесстер|слайдтар,|қолайсыз және |реферат | |жағдайлар туралы» |дің жіктелуі. |дискілер |қауіпті табиғи | | |заңы. | | |құбылыстардың алуан| | | | | |түрлілігі. | | |Литосферада болатын | Жер сілкінісі. | |Жер сілкінісін | | |стихиялық | | |зерттеу мен | | |құбылыстар, | |Плакат, |болжаудағы әлемдік |АС | |құбылыстар түрлері, | |слайдтар,|жетістектер | | |олардың жіктелуі. | |дискілер |Ғимараттар мен |реферат | | | | |құрылыстардың | | | | | |сейсмикалық | | | | | |тұрақтылығы | | |Көшкіндер. |Көшкіндер. | |Қазақстандағы | | |Анықтамасы, | | |сейсмикалық |АС | |жіктелуі, жағымсыз | |Плакат, |кауіптің |реферат | |факторлары. | |слайдтар |мониторінгі мен | | | | | |болжауы | | |Сел. Туындау |Сел. | |Стихиялық апаттар |АС | |орындары, түрлері. | | |кезіндегі |реферат | | | |Плакат, |материалдық | | | | |слайдтар |шығындар мен адам | | | | | |шығындары | | |Қар көшкіні. Қар |Қар көшкіні. | |Стихиялық апаттар | | |көшкінінің түрлері, | | |кезіндегі |АС | |туындау орындары, | | |инфекциялық аурулар|реферат | |қар көшкінінің болу | | | | | |периодтары және | | | | | |жағымсыз факторлары.| | | | | |Гидросферада болатын|Гидросферада | |ҚР теңіздік |АС | |стихиялық |болатын стихиялық| |гидрологиялық |реферат | |құбылыстар. |құбылыстар. |Плакат, |қауіпті құбылыстар | | | | |слайдтар | | | |Атмосферада болатын |Метеороглогия | |Әр түрлі | | |стихиялық |лық табиғи | |генезистегі табиғи |АС | |құбылыстар. |құбылыстар. |Плакат, |сипаттағы төтенше |реферат | | | |слайдтар |жағдайлардың | | | | | |салыстырмалы | | | | | |қайталануы туралы | | | | | |мәліметтер | | |Табиғи өрттер. |Табиғи өрттер. | |Қазақстанның елді | | | | | |мекендерінің табиғи|АС | | | |Плакат, |сейсмикалық қауіпке|реферат | | | |слайдтар |ұшырауы | | |Адамдардың, ауыл |Жұқпалы аурулар | |Стихиялық апаттар | | |шаруашылық малдың |және | |кезіндегі |АС | |жұқпалы аурулары, |зиянкестермен |Плакат, |материалдық және |реферат | |аурулармен және |ауыл шаруашылық |слайдтар |адам шығындары | | |зиянкестермен ауыл |өсімдіктердің, | | | | |шаруашылық |дақылдардың | |Ғарыштағы жағымсыз | | |өсімдіктердің, |зақымдануы. | |және қауіпті | | |дақылдардың | | |құбылыстар және | | |зақымдануы. | | |олардың негативті | | | | | |әсері | | 7. ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ |Оқулықтардың, оқу әдістемелік|Дана (саны) |Студенттердің |Қамтамасыз етілуі| |құралдардың атаулары | |саны |% | | 1 | 2 | | 4| | | |3 | | |Михно Е.П «Ликвидации | | | | |последствий аварий и |2 |5 |50 | |стихийных бедствий» 1979ж | | | | |Справочник спасателя: Общие | | | | |сведения о ЧС. Права и |5 |5 |100 | |обязанности спасателей. 1995 | | | | |ж | | | | |Справочник спасателя: | | | | |Спасательные работы при | | | | |ликвидации последствий |5 |5 |100 | |новаднений, затоплений и | | | | |цунами. 1995ж | | | | |Справочник спасателя: | | | | |спасательные работы при | | | | |ликвидации последствий |5 |5 |100 | |землетрясений, взрывов, бурь,| | | | |тайфунов.1995ж | | | | |Справочник спасателя: | | | | |спасательные работы при | | | | |ликвидации последствий |5 |5 |100 | |радиоактивных загрязнении | | | | |1995 ж | | | | |Справочник спасателя: | | | | |спасательные работы при |5 |5 | | |ликвидации последствий хим-го| | | | |загрязнения 1995 ж | | |100 | |ҚР «Апаттық құтқару қызметі | | | | |және құтқарушылардың | | | | |мәртебесі» заңы. |5 |5 |100 | |Құтқарушы. Оқу құралы. | | |100 | |Абдрахманов С.К. - Алматы, АҚ|5 |5 | | |және ТЖ Республикалық | | | | |курстары, 2009 - 247 б. | | | | 8 ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер: 1. Михно Е.П «Ликвидации последствий аварий и стихийных бедствий» 1979ж 2. Справочник спасателя: Общие сведения о ЧС. Права и обязанности спасателей. 1995 3. Справочник спасателя: Спасательные работы при ликвидации последствий новаднений, затоплений и цунами. 1995ж 4. Справочник спасателя: спасательные работы при ликвидации последствий землетрясений, взрывов, бурь, тайфунов.1995ж 5. ҚР «Апаттық құтқару қызметі және құтқарушылардың мәртебесі» заңы 6. Құтқарушы. Оқу құралы. Абдрахманов С.К. - Алматы, АҚ және ТЖ Республикалық курстары, 2009 - 247 б. 7. Учебное пособие для занятий по ЧС и ГО. Республиканские курсы ЧС и ГО. Алматы, 2002, 124 с. 8. 2 Қосымша әдебиеттер: 1. Шубин Е.П. Гражданская оборона. М. 1996. С 96-105 2. Основы безопасности жизнедеятельности Учебное пособие АЧС РК, Алматы .2001 с- 52-71 3. Приходько Н.Г, Безопасность жизнедеятельности. Высшая школа. Алматы . 2001. С-106-135. 4. Закон Республики Казахстан « О чрезвычайных ситуациях природного и техногенного характера». Алматы. 5 июля 1996 года. 5. ГОСТ Р 22.0.03.-95. БЧС. Природные чрезвычайные ситуации. Термины и определения /ИПК Издательство стандартов. 1995. 6. ГОСТ Р 22.0.09.-95. БЧС. Чрезвычайные ситуации на акваториях. Термины и определения/ИПК Издательство стандартов. 1995 . 7. СНиП 2.01.15-90. Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов. Основные положения проектирования/Госстрой СССР. М.: АПП ЦИТП . 1991. 8. Хегай А.Ю. Укрощение « черного дракона» . Алма- Аты. 1988. 9. Колесников Е. Буйные ветры казахских степей. Алматы. ТОО « Паритет». 1994. 10. Кондрашов И.,Колесников Е. Белые стрелы гор. Алматы. ТОО «Паритет».1994
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz