Файл қосу

Алгоритм ұғымы




|Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі                             |
|Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті                       |
|                                   |                    |                      |
|3 деңгейдегі СМК құжаты            |ПОӘК                |                      |
|                                   |                    |                      |
|                                   |                    |ПОӘК                  |
|                                   |                    |042.39.1.ХХ/01-2013   |
|                                   |                    |                      |
|                                   |                    |                      |
|                                   |                    |                      |
|ПОӘК                               |__.__.20__ж         |                      |
|Студенттерге арналған «Алгоритмдер |№__ басылым         |                      |
|теориясы» пәні бойынша оқу жұмыс   |                    |                      |
|бағдарламасы                       |                    |                      |
|                                   |                    |                      |













                           «Алгоритмдер теориясы»
                        пәнін оқыту-әдістемелік кешен


                5В011100 - «Информатика» мамандығына арналған




                Студенттерге арналған оқу  жұмыс бағдарламасы


















































                                    Семей
                                    2013
Алғы сөз

1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырған:_______________   Информатика   кафедрасының    аға    оқытушысы
Болсынбекова   Ш.Ж.,    Семей   қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік
университеті
      «___»__________ 2013 ж.

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Информатика кафедрасының отырысында талқыланды
      Хаттама № ______ “____” _____________ 20    ж.

      Кафедра меңгерушісі _________________ А.А.Абишова

2.2. Физика-математика факультетінің   әдістемелік Кеңесінің отырысында
талқыланды


      Хаттама  №____  «____»  __________  20   ж.

      Әдістемелік кеңестің төрағасы __________ К.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқыту-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданып, баспаға
ұсынылды
      Хаттама  №____  «____»  __________  20   ж.


Оқыту әдістемелік кеңестің төрайымы  _____________ Г.К.Искакова


БІРІНШІІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ


















                                   МАЗМҰНЫ

|Жалпы жағдайлар                                          |       |
|Пәнді оқып үйренуге әдістемелік нұсқаулар                |       |
|Курс саясаты мен форматы                                 |       |
|Бағаларды қоюдағы саясат                                 |       |
|Пән мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттардың       |       |
|бөлінуі                                                  |       |
|СОӨЖ және СӨЖ мазмұндары                                 |       |
|Әдебиеттер                                               |       |
|                                                         |       |
























































                             1. Жалпы жағдайлар
1.1 Оқытушы және пән туралы қысқаша мағлұматтар
        Оқытушының аты-жөні – Болсынбекова Ш.Ж., аға оқытушы
        Кафедра – Информатика
        Байланыс жүйелері – тел.36-01-50, №3 оқу корпусы, 102-кабинет
        Пәннің өтілу орны – 206 аудитория
        Кредит саны -3
1.2 Жұмыстық –оқыту жоспарынан ақпарат (1-кесте).

1-кесте. Оқу жоспарынан ақпарат
|Курс   |Семестр                                       |Кредит   |Дәріс саны|
|1      |2                                             |3        |4         |
|       |Барлық 1 және 7 аптадағы аудиториялық         |30       |          |
|       |сабақтарға қатысу                             |         |          |
|2      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|2      |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|3      |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|3      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|4      |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|4      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|5      |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|5      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|6      |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|6      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|7      |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|7      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|       |Аралық бақылау 1                              |60       |АБ        |
|1 және 7 апта бойынша барлық балдар жиынтығы          |300      |          |
|       |Барлық 8 және 15 аптадағы аудиториялық        |30       |          |
|       |сабақтарға қатысу                             |         |          |
|8      |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|8      |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|9      |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|9      |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|10     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|10     |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|11     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|11     |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|12     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|12     |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|13     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|13     |Ауызша сұрау                                  |25       |СӨЖ       |
|14     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|14     |Ауызша сұрау                                  |10       |СОӨЖ      |
|15     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|15     |Рубежный контроль 2                           |75       |АБ        |
|8-15-апта аралығындығы оқу нәтижесі бойынша барлық    |300      |          |
|балл                                                  |         |          |
|Емтихан үшін балл                                     |400      |          |
|Академиалық кезең ішіндегі қортынды  балл             |1000     |          |


    Орал деген  студенттің рейтингісін есептеу мысалы:
    Бірінші рейтинг:
    [pic]
    Екінші рейтингті есептеу барысында [pic] нәтижесіне  студенттің  екінші
аралықтағы барлық ұпайларын қосу керек. Сонымен қатар  Омар  А.А.  студентке
зертханалық жұмыс тапсырмалары, машықтану сабағының тапсырмалары  және  СОӨЖ
үшін 9 балл қосылған, себебі  ол  оны  бірінші  аралықта  орындамағандықтан.
Сонда Омар А.А. екінші рейтингісі былайша анықталады:
    [pic].
    Егер  студент  денсаулығының  нашарлауына  немесе  басқа   да   себепті
жағдайлар бойынша  межелік бақылауды тапсыра алмаса және  ол  құжат  бойынша
дәлелденсе, онда ол межелік бақылауды жеке тапсыруына болады.
    Студент,  пән  бойынша  қорытынды  бақылауға  жіберіледі,   егер   оның
рейтингілік ұпайы 50%. Тең немесе одан артық болса.


Кесте 3 -  Бағалардың әріптік эквивалентпен, ұпайлармен және процентпен
шкаласы

|Әріп      |Ұпайлардың цифрлық|Проценттік мазмұн |Дәстүрлі жүйедегі баға    |
|жүйесі    |эквиваленті       |                  |                          |
|бойынша   |                  |                  |                          |
|баға      |                  |                  |                          |
|А         |4,0               |95 – 100          |Өте жақсы                 |
|А–        |3,67              |90 – 94           |                          |
|В+        |3,33              |85 – 89           |                          |
|          |                  |                  |Жақсы                     |
|В         |3,0               |80 – 84           |                          |
|В–        |2,67              |75 – 79           |                          |
|С+        |2,33              |70 – 74           |                          |
|          |                  |                  |                          |
|          |                  |                  |Қанағаттанарлық           |
|С         |2,0               |65 – 69           |                          |
|С–        |1,67              |60 – 64           |                          |
|D+        |1.33              |55 – 59           |                          |
|D         |1,0               |50 – 54           |                          |
|F         |0                 |0 – 49            |қанағаттанарлықсыз        |
|I         |NA                |-                 |аяқталмаған               |
|P         |-                 |өтті              |Пәнді өтті                |

          5. Пән мазмұны және сағаттарды сабақ түрлері бойынша бөлу
Кесте 3 -  Пән мазмұны және сағаттарды сабақ түрлері бойынша бөлу


   |Тақырып атаулары         |Дәріс |Зертханалық  |СОӨЖ       |СӨЖ   |Әдебие|
|                         |      |сабақтар     |           |      |т     |
|1. Алгоритм ұғымы.       |2     |1            |3          |3     |      |
|Анықтамасы. Қасиеттері.  |      |             |           |      |      |
|Түрлері. Алгоритмді жазу |      |             |           |      |      |
|әдістері. Алгоритм       |      |             |           |      |      |
|модельдері.              |      |             |           |      |      |
|2. Алгоритм ұғымын       |2     |1            |3          |3     |      |
|тереңдету, анықтау.      |      |             |           |      |      |
|Тьюринг машинасын        |      |             |           |      |      |
|программалау. Пост       |      |             |           |      |      |
|алгоритмдік машинасы     |      |             |           |      |      |
|алгоритм ұғымын          |      |             |           |      |      |
|дәлелдеуші.              |      |             |           |      |      |
|3.Алгоритмдік            |2     |1            |3          |3     |      |
|шығарылмайтын есептер.   |      |             |           |      |      |
|Есептелетін функциялар.  |      |             |           |      |      |
|4. Алгоритм күрделілігі  |2     |1            |3          |3     |      |
|ұғымы. Шамалар ұғымы.    |      |             |           |      |      |
|Алгоритмдік тіл ұғымы.   |      |             |           |      |      |
|5. Іздеу алгоритмі.      |2     |1            |3          |3     |      |
|Реттеу немесе сұрыптау   |      |             |           |      |      |
|алгоритмі.               |      |             |           |      |      |
|6. Алгоритмдер және      |2     |1            |3          |3     |      |
|деректер структурасы.    |      |             |           |      |      |
|7.  Деректердің жай      |2     |1            |3          |3     |      |
|структурасы              |      |             |           |      |      |
|8.  Деректердің          |2     |1            |3          |3     |      |
|статикалық структурасы.  |      |             |           |      |      |
|9.  Деректердің жартылай |2     |1            |3          |3     |      |
|статикалық структурасы.  |      |             |           |      |      |
|10. Деректердің          |2     |1            |3          |3     |      |
|динамикалық структурасы. |      |             |           |      |      |
|11. Деректердің сызықты  |2     |1            |3          |3     |      |
|емес структурасы         |      |             |           |      |      |
|12. Деректердің файлдық  |2     |1            |3          |3     |      |
|структурасы              |      |             |           |      |      |
|13. Программалаудың      |2     |1            |3          |3     |      |
|әдістері мен технологиясы|      |             |           |      |      |
|14. Структуралы және     |2     |1            |3          |3     |      |
|модульдік программалаудың|      |             |           |      |      |
|негізгі принциптері      |      |             |           |      |      |
|15. Есептеудегі тиімділік|2     |1            |3          |3     |      |
|және алгоритмнің         |      |             |           |      |      |
|әсерлілігі               |      |             |           |      |      |
|Барлығы ( сағат)         |30    |15           |45         |45    |      |


                          6. СОӨЖ және СӨЖ мазмұны

Кесте 4 – СОӨЖ және СӨЖ жоспарлары

|СОӨЖ                                |СӨЖ                               |
|1                                   |2                                 |
| Алгоритм және оның қасиеттері      |Алгоритм ұғымының қалыптасу тарихы|
|.Алгоритм модельдері.               |                                  |
|Алгоритм түрлері. Алгоритмді жазу   |Математика тарихындағы атақты     |
|ережелері. Алгоритмдік шығарылмайтын|алгоритмдер                       |
|есептер. Есептелетін функциялар.    |                                  |
|Алгоритм ұғымын тереңдету. Тьюринг  |Алгоритмнің негізін               |
|машинасы Алгоритм күрделілігі ұғымы.|қалаушылар-Клини,Черч,Пост,Тюринг |
|Пост машинасы алгоритм  ұғымын      |Марковтың қалыпты алгоритмдері    |
|тереңдетуші. Шамалар                |                                  |
|Массивтер. Бірөлшемді массивтер.    |Рекурствті функциялар теориясының |
|Циклдердің массивтегі рөлі.         |негізгі анықтамалары мен          |
|                                    |теоремалары                       |
|Алгоритм күрделілігі ұғымы.         |Фон Нейман принципі мен Тюринг    |
|Теориялық және уақытша күрделілік.  |машинасын ұйымдастыру принциптерін|
|                                    |салыстыру                         |
|Іздеу алгоритмі                     |Жан-жақты әмбебап орындаушының бар|
|Біртіндеп іздеу, бинарлы іздеу.     |болуының дәлелдемесінің мәдени    |
|                                    |мәні                              |
|Сұрыптау алгоритмі Көпіршік әдісімен|Алғашқы ЭЕМ-ді құрастырудың       |
|сұрыптау.                           |биографиялары                     |
|Құрылымдық және құрылымдық емес     |Жалпы тапсырмалар                 |
|деректер.                           |                                  |
|Қосалқы алгоритмдер Процедуралар    |Жалпы тапсырмалар                 |
|және функциялар.                    |                                  |
|Деректердің статикалық құрылымы.    |Жалпы тапсырмалар                 |
|Жиындар және жолдар.                |                                  |
|Жартылай статикалық деректер        |Жалпы тапсырмалар                 |
|құрылымы Стектер, дектер.           |                                  |
|Динамикалық деректер құрылымы       |Жалпы тапсырмалар                 |
|Сызықты байланысқан тізімдер.       |                                  |
|Сызықты емес деректер құрылымы.     |Жалпы тапсырмалар                 |
|Сызықты емес байланысқан тізімдер.  |                                  |
|Деректердің файлдық құрылымы.       |Жалпы тапсырмалар                 |
|Жадының физикалық құрылымы.         |                                  |


СӨЖ үй тапсырмасы ретінде  дәптерге  не  А4  форматтағы  қағазға  орындалып,
оқытушыға  тапсырылады.   СӨЖ   программасы   оқытушыға   электронды   түрде
өткізіледі.
  Өздік жұмысын бақылау келесі түрде болуы мүмкін:
  – орындалған жұмыстың презентациясы;
  – өзбетімен оқылған тақырыптың баяндамасы;
  – оқытушының ауызша сұрауы;
  – жазбаша түрде;
    Ескерту:  Жақсы бағада  аттестация  алу  үшін  СОӨЖ,  СӨЖ  тапсырмалары
аттестация уақытына дейін оқытушыға 1 апта бұрын тапсырылуы қажет.










                                7.Әдебиеттер

   Негізгі әдебиеттер
   1. Е. Бидайбеков, Е. Медеуов, А. Ниязбаев. Информатика бастамалары
      (алгоритмдеу). Алматы, 1990ж.
   2. Вирт Н. Алгоритмы + структуры данных. Программы. – СПб, 2001ж.
   3. Балапанов Е.К., Бөрібаев Б. Информатикадан 30 сабақ, Алматы, 1999 ж.
   4. Могилев А.В., Пак Н.И., Хеннер Е.К. Информатика: уч.пособие.
      –М.:изд.центр «Академия», 2000ж., 45-52 беттер.
   5. Стариченко Б.Е. Теоретические основы информатики: уч.пособие для
      вузов. –2-ое издание. –М.: Горячая линия, Телеком, 2003ж. 312 бет.
      167-173-беттер.
   6. Л.Н. Королев, А.И. Миков. Информатика.  Введение в компьютерные науки:
      учебник. –М.: высшая школа, 2003ж. 341 бет. 6-41 беттер.
   7.  Брукшир Дж. Гленн. Введение в компьютерные науки. Общий обзор, 6-
      издание,: Пер. с англ. –М.: изд. Дом «Вильямс», 2001ж. 688 бет. 213-
      266 беттер.
   8. Уистон П. Искусственный интеллект. Москва, 1980г.
   9. Симонович С., Евсеев Г.Практическая информатика: Инфорком- Пресс,
      1998г.
  10. Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ. Т-3. Сортировка и поиск,
      М.:Мир,1976ж.
  11. Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ. Т-3. Основные алгоритмы,
      М.:Мир,1976ж.
  12. Далека В.Д. , Деревянко А.С., Кравец О.Г., Тимановская Л.Е. Структуры
      и организация данных. – Харьков:ХГПУ, 2000г.
   Қосымша әдебиеттер:
  13. Успенский В.А. Машина Поста. М.: Наука, 1988г.
  14. Кудрявская И., Ломакина И., Приз С. Машина Поста, /Квант №5, 1972
  15. Энциклопедия для детей. Т-22. Информатика. М.:Аванта-, 2003 (Статья
      «Хэширование, полиномиальные и експоненциальные алгоритмы. Быстрая
      сортировка, Сложные задачи»)
  16. С.В.Симанович и др. Информатика. Базовый курс, Питер,2001 г.
  17. Петров А.В., Алексеев В.Е., Ваулин А.С., Петрова М.А., Титов М.А.,
      Шкатов П.Н. Вычислительная техника и программирование, Москва, 1990.
  18. Евсеев Г. Реанимация, проверка, наладка современного компьютера,
      Москва, 2001.
  19. Острейковский В.А. Информатика, Москва, 2000 г.
  20. Макарова Н.В. Информатика. Практикум. Москва, 1998 г.
  21. Семакина И., Хеннер Е. Задачник практикум. 1,2 том. Москва, 1999 г.
  22. Волкова А.К. Информационные технологии. Москва, 2001 г.
  23. Семакин И.Г., Залогова Л.А., Русакова С.В., Шестакова Л.В.Информатика.
      Базовый курс. Москва,1998 г.































































































Пәндер