Файл қосу
халықтық - салт - бала - тақытып - қалиев - ұлағат - дамуына
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ | |СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты |ПОӘК | | | | |УМКД 042-18.19/02-2013 | |«Этнопедагогика» пәнінің | | | |оқу-әдістемелік кешені |№ 1-басылым | | |(студенттер үшін) | | | «Этнопедагогика» ПӘНІНІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ БАРЛЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МАМАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРІ ҮШІН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 1. Құрастырған Құрастырған: ____________Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті. «Педагогика» кафедрасының оқытушылары: Мұхметова Р.Ж., Карипбаева Ш.Т. «25» тамыз 2013 ж. 2. Талқыланды 2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Педагогика» кафедрасы отырысында қарастырылды. Хаттама № 1 «03» қыркүйек 2013 ж. Кафедра меңгерушісі __________ Джанбубекова М.З. 2.2. Факультеттің оқу-әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды. Хаттама № 1 «05» қыркүйек 2013 ж. Төрағасы __________ Ахметова Ш.Т. 3. бекітілді Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі отырысында баспаға жіберуге ұсынылды және мақұлданды. Хаттама № 1 «18» қыркүйек 2013 ж. ОӘК төрағасы _______________ Искакова Г.К. Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Баға қою саясаты 7. Әдебиеттер 1. Жалпы ережелер 1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы ережелер – п.ғ.м., аға оқытушылары: Мухметова Раукен Женисовна, Карипбаева Шынар Токтаровна – Байланыс ақпараты – тел. 42-25-33, Таңірбергенов 2 ғимарат, Сабақ өткізу орны – №8 – Пән аты – «Этнопедагогика» – Кредит саны - 2 1.2. Курстың қысқаша мазмұны: «Этнопедагогика» курсының студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы әлеуметтік-гуманитарлық пәндер цикліндегі «Барлық» мамандықтарына арналған. Кеңес дәуірінен кейінгі кезеңдегі тәуелсіз мемлекет жағдайында халықтың туған ел тарихын, тілін, мәдениетін, салт-дәстүрі мен әдет-ғұрпын білуге, тануға, сақтауға деген қызығушылығы арта түсті. Осы тұста ғасырлар бойы ата- баба тәлімімен, тәжірибесімен жинақталып, уақытында дәстүрге енген халықтық педагогиканың қайта өркендеуі мен оны оқып үйренудің танымдық және практикалық мәнділігі зор. Этнопедагогика халықтық педагогиканың теориясы тұрғысынан әр түрлі гуманитарлық ғылымдар түйісуіндегі пәнаралық сипатқа ие қазіргі педагогика ғылымының саласы. 1.3. Курстың мақсаты : Болашақ мұғалімдерді жан-жақты педагогикалық білімге сәйкес халықтық педагогикалық дәстүрлерді сақтау, қайта жаңғырту, нығайту, жұмысына теориялық дайындау, алған білімді тәжірибеде қолдану. Қазақстан этнопедагогикасының жалпы негіздерін оқыту арқылы Қазақстан Республикасын мекендеген әрбір этностың дамуын ынталандыру, жалпы мәдени құндылықтарды меңгеру, этникалық мәдениетті өзара шығармашылықпен байыту бағытында студенттердің педагогикалық дүниетанымын, педагогикалық мәдениетін және жалпы кәсіби құзыреттеліктерін қалыптастыру. 4. Пәннің негізгі міндеті 1) этнопедагогиканың негізгі ұғымдары, Қазақстан Республикасы этностарының мәдениеті мен салт-дәстүрлері туралы білімін; 2) болашақ мұғалімнің кәсіби-маңызды тұлғалық қасиеттерін (педагогикалық ойлау, педагогикалық қарым-қатынас, педагогикалық такт, әдеп, ұтқырлық, толеранттылық және т.б.); 3) қоғамдық-саяси, этнопедагогикалық әдебиеттерді талдап зерттеу біліктілігін; 4) этнопедагогика саласындағы ғылыми-ізденіс, шығармашылық жұмыстарға даярлығын; 5) білім алушылардың көпұлтты ортадағы педагогикалық іс-әрекеттің ерекшеліктері туралы білімін және этнопедагогикалық жүйені теңестіре- салыстырмалы талдау дағдыларын; 6) білім беру мекемелерінің тәрбиелік іс-әрекеттері тәжірибесіне ҚР этностары этнопедагогикасының негізгі жолдарын, әдістерін, формалары мен құралдарын енгізу материалдарын түсінуін қалыптастыру. «Этнопедагогика» курсы философия, әлеуметтану, психология, және т.б. әлеуметтік-гуманитарлық пәндерді оқып білудің алдында оқытылады. Осы пәнмен бірге педагогикалық цикл пәндері қатарындағы «Педагогикалық мамандыққа кіріспе», «Педагогика тарихы», «Мектеп педагогикасы», «Педагогикалық менеджмент» оқытылады. Ал бұл болса, «Этнопедагогика» курсының педагогикалық пәндермен табиғи үйлесуіне мүмкіндік береді. Осы курс Қазақстан Республикасы этностары мен әлем халықтарының этнопедагогикалық мәселелері мен құбылыстарын ұғыну мен зерттеуге негіз болуға бағдарланған. Этнопедагогика курсын оқу нәтижесінде студент міндетті: а) білімдерді меңгеруге: - этнопедагогиканың базалық ұғымдары, Қазақстан Республикасы этностарының мәдениеті мен салт-дәстүрлері туралы; - көпұлтты ортадағы педагогикалық іс-әрекет ерекшеліктері туралы; - білім беру мекемелерінің тәрбиелік іс-әрекеттері тәжірибесіне ҚР этностары этнопедагогикасының негізгі жолдарын, әдістерін, формалары мен құралдарын енгізу материалдарын түсіну туралы; - ҚР этностары мен әлем халықтары этнопедагогикасының мәселелерін зерттеу негіздері туралы; б) біліктіліктерді игеруге: - этнопедагогика бойынша әлеуметтік әдебиеттерді талдау барысында өздігінен білім алу; - әр түрлі халықтардың этнопедагогикалық жүйесін теңестіре-салыстырмалы талдау; - этнопедагогика мәселелері саласындағы ғылыми-ізденіс, шығармашылық жұмыстары; - этнопедагогика материалдарын оқу-тәрбие үрдісіне енгізу. Этнопедагогика курсын оқыту студенттердің мынадай тұлғалық қасиеттерін қалыптастыруы тиіс: - кәсіби-маңызды тұлғалық қасиеттерді, соның ішінде педагогикалық ойлау, педагогикалық қарым-қатынас, ұтқырлық және т.б.; - ұлтаралық қарым-қатынас мәдениеті мен толеранттылық. 1.5. Пәнді оқу барысында студент білу керек: • студенттер дәрістермен семинар сабақтарына толық қатысуы керек. • СОӨЖ тапсырмаларын уақытында өткізіп, қорғау, • семинар сабақтарына, СӨЖ тапсырмаларына үнемі дайындықпен келу, • босатылған сабақтарды дер кезінде қайта қалпына келтіру • курс аяқталғаннан кейін тестілеу емтиханын тапсыру 1.6 Пререквизиттер: Жалпы білім беретін мектептерің бағдарламасындағы гуманитарлық пәндер бойынша білім. 1.7 Постреквизиттер: этнопедагогика курсын оқыту негізінде білім мен дағдысын қалыптастыра отырып педагогика тарихы, тәрбие жұмысының әдістемесі, әлеуметтік педагогика және басқада педагогикалық циклдардағы пәндерді меңгеру. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу Кесте 1. |№ |Тақырыптары |Сағаттар | | | |Дәріс |Практика |СОӨЖ |СӨЖ | | | | |лық | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | | |1-модуль- Этнопедагогикаға кіріспе. | | | | | |1 | Этнопедагогиканың методологиялық |2 |2 |2 |10 | | |негіздері. | | | | | |2 |Этнопедагогика және оның қалыптасуы |1 |1 |1 | | | |мен дамуының тарихы. | | | | | |3 |Этнопедагогиканың этникалық |1 |1 |1 |10 | | |компоненті. | | | | | |4 |Этнопедагогика бойынша зерттеулерді |1 |1 |1 | | | |талдау. | | | | | |5 |Қазақ этнопедагогикасы. |1 |1 |1 | | |6 |Этномәдениет – этнопедагогика негізі |1 |1 |1 | | | |ретінде. | | | | | | |2-модуль -Халықтық педагогикадағы | | | | | | |тұлға қалыптастыру мәселелері. | | | | | |7 |Тұлға қалыптастырудағы халықтық |1 |1 |1 |10 | | |педагогиканың негізгі факторлары. | | | | | |8 |Халық идеалындағы «жетілген тұлға» |1 |1 |1 | | | |және оны тәрбиелеудің тәжірибесі. | | | | | |9 |Халық педагогикасындағы балалар мен |1 |1 |1 | | | |жастарды өмірге тәрбиелеу. | | | | | | |3-модуль - Халық педагогикасындағы | | | | | | |тәрбие құралдары. | | | | | |10 |Ақыл-ойды дамыту халық қамқорлығының |1 |1 |1 |10 | | |бастауы. | | | | | |11 |Еңбек халық педагогикасының өзегі. |1 |1 |1 | | |12 |Халық ұғымындағы адамгершілік |1 |1 |1 | | | |тәрбиесі. | | | | | |13 |Әсемдік халықтың идеалы. |1 |1 |1 | | |14 |Мектептегі этнопедагогикалық |1 |1 |1 |5 | | |жұмыстардың мазмұны. | | | | | | |Барлығы |15 |15 |15 |45 | Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары Дәрісті тыңдап, жазуға әдістемлік нұсқау. Мақсаты: студенттерді курс бойынша тиісті теориялық біліммен қаруландыру. Міндеттері: әр тақырыпты меңгеру мақсатымен жүйелі білім беру; пәнге қызығушылығын тудыру және өздігінен жұмыс істей білуге үйрету; Жоғарғы оқу орындарындағы оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы – дәріс болып табылады. Дәріс студенттерге пәнге деген қызығушылығын тудырады. Дәріс – студенттерде өздігінен терең білім алуға ізденіс туғызады. Лекция сабағын тыңдау және жазуға даялық: сабаққа кешікпеңіз; дәріс дәптеріңізді және қаламыңызды ұмытпаңыз; дәріс барысында мәтінді қалмай жазып отыруға талпыныңыз. Семинарлық сабақтың мақсаты: • теориялық материалдарды тереңдетіп зерттеу; • ғылыми мәтіндерді сұрыптау, материалды жалпылау дағдысын қалыптастыру, ойлау сынын дамыту және т.б.; • білімді меңгеруде өзбеттілік, шығармашылық инициатива, шығармашылық қабілеттерін дамыту; • көпшіліктің алдында сөйлеу, пікірін білдіру және өз көзқарасын қорғау дағдысын қалыптастыру. Мақсаты: пән бойынша лекцияда алған білімдерін бекіту, тереңдету және кеңейту. Міндеттері: - Пән бойынша алған теориялық материалдарын тереңдету және жүйелеу; - Библиографиямен өздігінен жұмыс істеу іскерлігін қалыптастыру; - Аудиторияда өз ойын білдіруге, басқаны тыңдай білуге,өз пікірін қорғай білуге және талқылауға қатысуға үйрету. Курс форматы Аудиториялық сабақтар келесi түрлерден: дәрiстер (Д), практикалық (Пр) сабақтардан, СОӨЖ , СӨЖ тұрады. Тақырыптардың барлығы дәрістік, практикалық сабақтарда берілген, қалғаны өздiгiнен орындалады. Дәрiстiк, практикалық сабақтарды орындау мiндеттi. Аралық аттестация қортындылары студенттiң сабаққа қатысуын, өздiк жұмыстарын өз уақытында орындауын, сабақ үстiнде жауап беруiн, аралық бақылау нәтижелерiн ескере отырып қойылады. Олар мiндеттi түрде айтылған уақытында тапсырылуы тиiс. Өз уақытынан кеш тапсырылған бақылау жұмыстарына автоматты түрде төмен баға қойылады. Студенттердiң бiр-бiрiнен көшiргенi немесе плагиат (дайын тапсырманы көшiру) үшiн оған курс бойынша “қанағаттандырарлықсыз” деген баға қойылады. 2. Курс саясаты. Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті түрде қатысу, әрбір тақырыпқа конспект жазу. Оқулық материалдары бойынша өз бетімен практикалық үй жұмыстарын көрсетілген уақытта орындау. Егер студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар бойынша жауап беру тиіс. Тәртіп: Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан шығарылып жіберіледі және барлық курс бойынша «қанағаттанғысыз» бағасы қойылады. Бақылау жұмыстары: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын, өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере отырып қойылады. Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап аудиторядан шығарумен қоса, жалпы курс үшін «F» бағасын қоюмен қамтылады. Ұялық телефон: Сабақ кезінде ұялық телефондар өшірілуі керек. Емтихан: Қорытынды емтихан оған босатылған барлық студенттер үшін компьютерлық тест жүйе негізінде жүргізіледі. Емтиханның қорытынды бағасы қорытынды аттестациямен емтиханның орташа проценті арқылы есептеледі. 6. Баға қою саясаты «Этнопедагогика» пәнін оқытуда екі рет аттестация қойылады. Әр аттестацияны есептеу үшін келесідей критерийлер қарастырылады: • Дәріс сабағына қатысу төмендегідей бағаланады: • дәріс сабағы – 0 баллға тең. • Тәжірибелік сабақтың жауабы – 5,6,7 аптада 20 баллмен бағаланады, ал қалған апталарда 15 баллмен бағаланада. • ОСӨЖ бірінші және екінші аттестацияда үш реттен тапсырылады – 10 баллдан. • СӨЖ-де бірінші және екінші аттестацияда үшке бөліп тапсырылады – 25 баллдан. Осы критерийлерге қарап студенттің аттестациясы қойылады. Кесте 2. |Оқу |Апта |Барл| |сағатының | |ығы | |түрі | | | | | |1 |өте жақсы бағасын қою барысында тәлімгер тақырып бойыншы берілген ауысша,| | |жазбаша, тәжірибелік жұмысты толығымен орындаған жағдай ескеріледі; егер | | |нақтылау үшін берілген сұраққа жауап берілмеген жағдайда бір кемшілігі | | |ескеріліп 1-4% алынып койылады | |2 |жақсы бағасы ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс, оның нәтижелері жалпы | | |түрде оқу жоспарына сай, бірақ бір немесе екі өрескел қатесі немесе үш | | |кемшілігі жалпы пайыздан 1 шегеріліп отырылады (дұрыс, бірақ жетілген дәл| | |жауап емес). | |3 |қанағаттанарлық бағасы егер де ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс оның | | |нәтижелері негізінен бағдарламаның талаптарына сай келіп, бірақ 1 өрескел| | |қатесі және 2 кемшілігі болса, немесе 1 өрескел қатесі және 1 өрескел | | |емес қатесі, немесе 2 – 3 өрескел қатесі, немесе 1 өрескел емес және 3 | | |кемшілігі болса, немесе 4 – 5 кемшілігі болса қойылады. | |4 |Негізінен қанағаттанарлықсыз бағасы жұмыстың жоқтығын көрсетеді, және | | |оқушыға оны қайта жасауды ұсынуға болады. | Дәріс тақырыптары: 1 Тақытып. Этнопедагогиканың методологиялық негіздері. Мақсаты: Этнопедагогика ұғымына анықтама беру, түсіндіру. Халықтық педагогиканың мазмұнын және негізгі қызметтерін айқындау. Жоспар: 1. Халықтық педагогиканың мазмұны және негізгі қызметі. 2. Этнопедагогиканың басқа ғылыми салаларымен байланысы. 3. Халықтық педагогикалық көзқарас және этнопедагогика. Әдебиеттері: 1. Айдаров I., Орхон ескерткіштерінің тексті, Алматы,ғ, 1990 2. Алтынсарин Ы., Таңдамалы педагогикалық мұралары Алматы, 1991 3. Арғынбаев X, Қазақ халқының қол өнері, Алматы, 1987 4. Косков Г.Н., Этнопедагогика .Чебоксары, 1990 5. Баласағұн, Құтты білік, Алматы, 1995 6. О. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 2. Тақытып. Этнопедагогика және оның қалыптасуы мен дамуының тарихы. Мақсаты: Этнопедагогиканың пайда болу тарихымен таныстыру, оқушыларға қазақ этнопедагогикасын баяндап, ғалымдардың шығармаларындағы тәрбиенің халықтық қағидасымен таныстырыру. Жоспар: 1.Халықтық әлеуметтік тәжірибесі мен халықтық дәстүрлері педагогикалық ойдың дамуының негізі ретінде. 2.Орта ғасырдағы Орта Азия және Қазақстанның жас ұрпақ тәрбиелеудегі халықтық педагогикалық дәстүрлерінің мәні туралы. Я.А.Коменский, И.Г.Песталоцци, Ш.Уәлиханов, А.Құнанбаев, К.Д.Ушинский, Ы.Алтынсарин шығармаларындағы тәрбиенің халықтық қағидасы. Әдебиеттері: 1. Алтынсарин Ы., Таңдамалы педагогикалық мұралары Алматы, 1991 2. Арғынбаев X, Қазақ халқының қол өнері, Алматы, 1987 3. Косков Г.Н., Этнопедагогика Чебоксары, 1990 4. Баласағұн, Құлты білік, Алматы, 1995 5. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 3 Тақытып. Этнопедагогиканың этникалық компоненті. Мақсаты: Отбасында, қоғамдық ортада баланы тәрбиелеуде халықтық педагогиканың әдіс-тәсілдерін қолдана отырып, оны жеке тұлға етіп қалыптастыру. Жаңа қоғамның жас отбасыларын қазақ халқының тәрбиелеудің дәстүрлі әдістері жайлы хабардар ету. Балаға өз ұлты мен отанының ерекшеліктері жайлы ақпарат беру. Жоспар: 1.Этнос, ұлт және халық ұғымдары 2.Этностар мәдениетін зерттейтін қоғамдық ғылымдар және олардың өзара байланысы 3.Қазақ этносының пайда болу тарихы Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4.Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 5. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 4.Тақытып. Этнопедагогика бойынша зерттеулерді талдау. Мақсаты: Қазақ халқының тұрмыс - салты, әдет - ғұрпы жайлы мәлімет беру. Олардың бала тәрбиесіндегі алатын орны, маңыздылығын түсіндіру. Халық педагогикасының элементтерін шебер пайдалана білуге үйрету. Халқына, туған жеріне деген сүйіспеншілігін арттырып, патриоттық сезімін ояту. Жоспар: 1.Этнопедагогика әдіснамасы. 2.Интегративті этнопедагогика. 3.Этнопедагогикалық менеджмент. 4.Этнопедагогикалық антропология. Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2. Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4. Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 5. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 5.Тақытып. Қазақ этнопедагогикасы. Мақсаты: Этнопедагогиканың өзектілігі, ең алдымен адам өміріндегі халықтың тәрбиенің алатын ерекше маңызды рөлімен анықталатын мазмұнын түсіндіру. Адам әлуметтенуінің маңызды құралы бола отыра халықтық тәрбие балалар мен жасөспірімдерді қоғамда өмір сүрудің түрліше тәртіптеріне даярлайтын ерекшелігін түсіндіру. Жоспар: 1.Қазақ этнопедагогикасының негіздері, қызметі, ұстанымдары, заңдылықтары. 2.Қазақтың халықтық педагогикасының қайнар көздері. 3.Қазақтың халықтық педагогикасының мазмұны. Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2. Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4. Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 5.Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 6.З.Әбілова, Қ.Қалиева «Этнопедагогика оқулығы» Алматы 1999жыл 6.Тақытып. Этномәдениет – этнопедагогика негізі ретінде. Мақсаты: Балаларды білімге, ой өрісін кеңейту икемділіктермен дағдыларына таратудың халықтық құралдарын түсіндіру. Жалпы білімдермен қатар, адамдардың өндірістік қызметінің нақты салаларына, белгілі бір кәсіп түрлеріне қатысты халықтық білімдер халықтық дидактика жәрдемімен қамтамасыз етілгенін түсіндіру. Жоспар: 1.Этникалық мәдениет және білім. Этномәдени білім туралы түсінік. Білімнің мәдени сәйкестілігі. 2.Қазақстанда этномәдени қызығушылықтарды жүзеге асыру. Этномәдени білімді іске асыру ұстанымдары. Мәдениетаралық толеранттылық. Полиэтникалық білімдік орта. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат–2002 №5 37 б. 2. З.Әбілова, Қ.Қалиева «Этнопедагогика оқулығы» Алматы 1999жыл 3. Арғынбаев Х. Қазақ отбасы: /Қазақ отбасының кешегісі мен бүгінгісі жайындағы ғылыми зерттеу еңбек/ Алматы: Қайнар, 1996 – 286 б. 4. Ақбаев Н. Ата салтыңды аяла: салт-дәстүрлері туралы таным. Алматы: Ана тілі, 1998 – 159 7.Тақытып. Тұлға қалыптастырудағы халықтық педагогиканың негізгі факторлары. Мақсаты: Халықтық педагогика арқылы тұлғаны еңбекке баулу жолдарымен қаруландыру. Еңбек тәрбиесінің әдістерінің мақсат-мазмұнымен таныстыру. Жоспар: 1.Тұқышқуалаушылық, орта, тәрбиеге деген халықтық көзқарас. 2.Табиғат. Қарым-қатынас. Тұрмыс. 3.Балалар ортасының уақытша топтар, артельдер, ұжымдар. Халықтық ойындар, жарыстар. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 6. К.Б.Жарықбаев. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы А-І994 8.Тақытып. Халық идеалындағы «жетілген тұлға» және оны тәрбиелеудің тәжірибесі. Мақсаты: Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесінің мазмұнымен таныстыру. Баланың бойында адамгершілік қасиеттерін қалыптастырудың жолдарымен қаруландыру. Жоспар: 1.Халық ұғымындағы тұлға. 2.Балаларды оқыту мен тәрбиелеудегі халық ауыз әдебиеті және оның жанрлары, мақал-мәтелдер адамгершілік, имандылық тәрбиесінің құралы ретінде. 3.Халық ертегілері. Этнос. Аңыздар. Балалар фольклоры. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 2. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 9. Тақытып. Халық педагогикасындағы балалар мен жастарды өмірге тәрбиелеу. Отбасы тәрбиесі халықтық педагогиканың негізі ретінде. Мақсаты: Эстетикалық тәрбиені ұлттық педагогикамен ұштастыра отырып, оқушылардың эстетикалық талғамын қалыптастыру жолдарын меңгерту. Оқушыларды қолданбалы өнер, музыка, халықтық әндер және билер, ертегілер, жырлар, салт- дәстүрлер арқылы көркемдікке баулу амазмұнымен маныстыру. Жоспар: 1.Отбасының әлеуметтік тарихи дамуы. 2.Халықтық педагогикадағы отбасындағы қыз және ер балалар тәрбиесінің ерекшеліктері. 3.Отбасы тәрбиесінің жетекші ұлттық дәстүрлері. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 2. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 10. Тақытып Ақыл-ойды дамыту халық қамқорлығының бастауы. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Ақыл-ой тәрбиесіне халықтық көзқарас. 2.Балаларды білімге, ой өрісті кеңейту икемділіктері мен дағдыларына таратудың халықтық құралдары. 3.Халықтық білімдер және оны күнделікті өмірде қолдану. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 11. Тақытып Еңбек халық педагогикасының өзегі. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық еңбек дәстүрлері және олардың педагогикалық мәні. 2.Еңбек дәстүрлі түрлерін үйрету. 3.Еңбек тәрбиесінің әдістері: түсіндіру, әрекет түрлерін көрсету, жаттығу, өсиет, мадақтау, тыйым т.б. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 12. Тақытып Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесі. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық педагогикада балаларды адамгершілікке тәрбиелеудің негізгі міндеттері. 2.Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесінің мазмұны: гуманизмді, азаматтықты, жағымды адамгершілік қасиеттерді, ата-ана алдындағы парыз сезімін, оларға деген сүйіспеншілігін. адалдығын, шыншылдығын қалыптастыру. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 13. Тақытып Әсемдік халықтың идеалы. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық педагогикасындағы эстетикалық тәрбиенің негізгі бағыттары. 2.Әсемдіктің халықтық идеалы, эстетикалық талғам, ұғым, балаларды қолданбалы өнер, музыка, халықтық әндер және билер, ертегілер, жырлар, мерекелер, салт-дәстүрлер т.б. арқылы көркемдікке баулу. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 14. Тақытып Мектептегі этнопедагогикалық жұмыстардың мазмұны. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану, этнопедагогика 2.бойынша сыныптан тыс жұмысты ұйымдастырудың түрлері. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. Практикалық сабақ: 1 Тақытып. Этнопедагогиканың методологиялық негіздері. Мақсаты: Этнопедагогика ұғымына анықтама беру, түсіндіру. Халықтық педагогиканың мазмұнын және негізгі қызметтерін айқындау. Жоспар: 1.Халықтық педагогиканың мазмұны және негізгі қызметі. 2.Этнопедагогиканың басқа ғылыми салаларымен байланысы. 3.Халықтық педагогикалық көзқарас және этнопедагогика. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Халық педагогикасы туралы ғалымдардың көқарастарындағы айрмашылықтарды көрсет 2. Халық педагогикасы мен ғылыми педагогиканың қағидаларының үндестігін салыстыра отырып ажыратып бер. 3. Этнопедагогика қандай ғылым салаласынан бөлінген? Қандай салалармен байланысты? 4. Халықтық педагогиканың қандай негізгі қағидалары бар? 5. Этнопедагогиканың пайда болуына қандай теория әсерін тигізді? Әдебиеттері: 1. Айдаров I., Орхон ескерткіштерінің тексті, Алматы,ғ, 1990 2. Алтынсарин Ы., Таңдамалы педагогикалық мұралары Алматы, 1991 3. Арғынбаев X, Қазақ халқының қол өнері, Алматы, 1987 4. Косков Г.Н., Этнопедагогика .Чебоксары, 1990 5. Баласағұн, Құтты білік, Алматы, 1995 6. О. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 2. Тақытып. Этнопедагогика және оның қалыптасуы мен дамуының тарихы. Мақсаты: Этнопедагогиканың пайда болу тарихымен таныстыру, оқушыларға қазақ этнопедагогикасын баяндап, ғалымдардың шығармаларындағы тәрбиенің халықтық қағидасымен таныстырыру. Жоспар: 1.Халықтық әлеуметтік тәжірибесі мен халықтық дәстүрлері педагогикалық ойдың дамуының негізі ретінде. 2.Орта ғасырдағы Орта Азия және Қазақстанның жас ұрпақ тәрбиелеудегі халықтық педагогикалық дәстүрлерінің мәні туралы. Я.А.Коменский, И.Г.Песталоцци, Ш.Уәлиханов, А.Құнанбаев, К.Д.Ушинский, Ы.Алтынсарин шығармаларындағы тәрбиенің халықтық қағидасы. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Этнопедагогика пәні қалай қалыптасты? 2. Этнопедагогиканың маңызды қасиеттерін сипаттаңыз. 3.«Этнопедагогика» мен «халықтық педагогика» ұғымдарының өзара қатынасы қандай? 4.Орхон-енисей ескерткіштеріндегі халық педагогикасының көріністерін түсіндіріңіз. 5.А.Байтұрсыновтың лингвистикалық, ағартушылық еңбектерi. 6.Ш.Құдайбердиевтiң дiни-философиялық көзқарастарына сипаттама бер. 7.Я.А.Коменский бойынша отбасылық тәрбиенің тақырыбын ашып көрсет. 8.К.Д.Ушинскийдің педагогикалық идеяларының қазіргі адамгершілік тәрбиесінің теориясына қандай маңызы бар. Әдебиеттері: 1. Алтынсарин Ы., Таңдамалы педагогикалық мұралары Алматы, 1991 2. Арғынбаев X, Қазақ халқының қол өнері, Алматы, 1987 3. Косков Г.Н., Этнопедагогика Чебоксары, 1990 4. Баласағұн, Құлты білік, Алматы, 1995 5. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 3 Тақытып. Этнопедагогиканың этникалық компоненті. Мақсаты: Отбасында, қоғамдық ортада баланы тәрбиелеуде халықтық педагогиканың әдіс-тәсілдерін қолдана отырып, оны жеке тұлға етіп қалыптастыру. Жаңа қоғамның жас отбасыларын қазақ халқының тәрбиелеудің дәстүрлі әдістері жайлы хабардар ету. Балаға өз ұлты мен отанының ерекшеліктері жайлы ақпарат беру. Жоспар: 1.Этнос, ұлт және халық ұғымдары 2.Этностар мәдениетін зерттейтін қоғамдық ғылымдар және олардың өзара байланысы 3.Қазақ этносының пайда болу тарихы Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. «Этнос» ұғымының «халық» және «ұлт» ұғымдарымен байланысы қандай? 2. Этностың шығу тегін қалай сипаттауға болады? 3. Этнос мәдениеті қай кездерден бастап зерттеле бастады, және оған кімдер қатысты? 4. Қазақ этносының қалыптасуына үлес қосқан адамдар жайлы айтып бер. Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4.Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 5. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 4.Тақытып. Этнопедагогика бойынша зерттеулерді талдау. Мақсаты: Қазақ халқының тұрмыс - салты, әдет - ғұрпы жайлы мәлімет беру. Олардың бала тәрбиесіндегі алатын орны, маңыздылығын түсіндіру. Халық педагогикасының элементтерін шебер пайдалана білуге үйрету. Халқына, туған жеріне деген сүйіспеншілігін арттырып, патриоттық сезімін ояту. Жоспар: 1.Этнопедагогика әдіснамасы. 2.Интегративті этнопедагогика. 3.Этнопедагогикалық менеджмент. 4.Этнопедагогикалық антропология. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Интегративті этнопедагогика терминіне анықтама беріңіз. 2. Менеджмент терминінің этнопедагогика ғылымына байланысын көрсетіңіз. 3. Антропология мен педагогика ғылымының байланысын анықтаңыз. 4. Этнопедагогиканың басқа ғылымдарымен байланысы қандай? 5. Этностар тарихына әсер ететін факторларды ата. 6. Этностарды зерттеуде тарихи-педагогикалық зерттеулерге қойылатын талаптар қандай? Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2. Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4. Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 6. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 5.Тақытып. Қазақ этнопедагогикасы. Мақсаты: Этнопедагогиканың өзектілігі, ең алдымен адам өміріндегі халықтың тәрбиенің алатын ерекше маңызды рөлімен анықталатын мазмұнын түсіндіру. Адам әлуметтенуінің маңызды құралы бола отыра халықтық тәрбие балалар мен жасөспірімдерді қоғамда өмір сүрудің түрліше тәртіптеріне даярлайтын ерекшелігін түсіндіру. Жоспар: 1.Қазақ этнопедагогикасының негіздері, қызметі, ұстанымдары, заңдылықтары. 2.Қазақтың халықтық педагогикасының қайнар көздері. 3.Қазақтың халықтық педагогикасының мазмұны. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Қазақ этнопедагогикасының өзіндік ерекшеліктері қандай? 2. Қазақтың халықтық педагогикасының қайнар көздерін ата. 3. Қазақтың халықтық педагогикасының мазмұны қандай? 4. Қазақтың халықтық педагогикасының ұстанымдары қандай? 5. Қазақ этнопедагогикасының көздеріне не жатады? 6. Халықтық педагогикада ұрпақтар сабақтастығы қандай рөл атқарады? 7. Халық педагогикасының тарихи тәрбиелік мәні қандай? Әдебиеттері: 1.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. Алматы, «Сана», 1995 2. Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақтың халық педагогикасының тарихынан. Алматы, «Кітап», 1992 3.Қалиев С. Халық педагогикасының тағылымдары. //Бастауыш мектеп-1991-№5 – 26 б. 4. Қалиев С., Базилов Ж. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, РБК, 1993 5.Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 6.З.Әбілова, Қ.Қалиева «Этнопедагогика оқулығы» Алматы 1999жыл 6.Тақытып. Этномәдениет – этнопедагогика негізі ретінде. Мақсаты: Балаларды білімге, ой өрісін кеңейту икемділіктермен дағдыларына таратудың халықтық құралдарын түсіндіру. Жалпы білімдермен қатар, адамдардың өндірістік қызметінің нақты салаларына, белгілі бір кәсіп түрлеріне қатысты халықтық білімдер халықтық дидактика жәрдемімен қамтамасыз етілгенін түсіндіру. Жоспар: 1.Этникалық мәдениет және білім. Этномәдени білім туралы түсінік. Білімнің мәдени сәйкестілігі. 2.Қазақстанда этномәдени қызығушылықтарды жүзеге асыру. Этномәдени білімді іске асыру ұстанымдары. Мәдениетаралық толеранттылық. Полиэтникалық білімдік орта. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Этникалық мәдениет дегеніміз не? 2. Этномәдени білім туралы түсінік. 3. Қазақстандағы этномәдениеттің қалыптасуы. 4.Этномәдени білім ұғымының мәнін анықтаңыз. 5.Қазақстан халқының Ассамблеясының негізгі міндеттері туралы не білесіз? 6.Ғалым-зерттеуші Ж.Наурызбайдың ұлттық білім туралы көзқарасы қандай? Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б.Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат–2002 №5 37 б. 2. З.Әбілова, Қ.Қалиева «Этнопедагогика оқулығы» Алматы 1999жыл 3. Арғынбаев Х. Қазақ отбасы: /Қазақ отбасының кешегісі мен бүгінгісі жайындағы ғылыми зерттеу еңбек/ Алматы: Қайнар, 1996 – 286 б. 4. Ақбаев Н. Ата салтыңды аяла: салт-дәстүрлері туралы таным. Алматы: Ана тілі, 1998 – 159 7.Тақытып. Тұлға қалыптастырудағы халықтық педагогиканың негізгі факторлары. Мақсаты: Халықтық педагогика арқылы тұлғаны еңбекке баулу жолдарымен қаруландыру. Еңбек тәрбиесінің әдістерінің мақсат-мазмұнымен таныстыру. Жоспар: 1.Тұқышқуалаушылық, орта, тәрбиеге деген халықтық көзқарас. 2.Табиғат. Қарым-қатынас. Тұрмыс. 3.Балалар ортасының уақытша топтар, артельдер, ұжымдар. Халықтық ойындар, жарыстар. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Халықтық тәрбие құралдарына нелерді жатқызуға болады? 2. Қазіргі тәрбие құралдары мен ертеректе қолданылған тәрбие құралдарына қандай салыстырмалы талдау жасауға болады? 3. Халықтық тәрбиені зерттеген педагог ғалымдарды атап, олардың педагогикалық ойларын талда. 4. Хлықтық педагогикадағы «Жетілген тұлға» дегеніміз кім? 5. Тұлға қалыптасуына әсер ететін халықтық педагогикалық факторларды ата. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 6. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 6. К.Б.Жарықбаев. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы А-І994 8.Тақытып. Халық идеалындағы «жетілген тұлға» және оны тәрбиелеудің тәжірибесі. Мақсаты: Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесінің мазмұнымен таныстыру. Баланың бойында адамгершілік қасиеттерін қалыптастырудың жолдарымен қаруландыру. Жоспар: 1.Халық ұғымындағы тұлға. 2.Балаларды оқыту мен тәрбиелеудегі халық ауыз әдебиеті және оның жанрлары, мақал-мәтелдер адамгершілік, имандылық тәрбиесінің құралы ретінде. 3.Халық ертегілері. Этнос. Аңыздар. Балалар фольклоры. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Жетілген тұлға туралы түсінік бер? 2. Халықтық педагогикадағы «Жетілген тұлға» ұғымының мәнін ашыңыз. 3. Жетілген тұлға тұлғасын тәрбиелеудің негізгі міндеттері. 4. Абай Құнанбаевтың «Жетілген тұлға» туралы көзқарасы қандай? 5.Тәрбиенің халықтық жүйесінің қалыптасуына ықпал еткен жағдайлар. 6.Ауызша поэзия. Оның түрлері. 7. Халық ұғымындағы тұлғаны бейнелеңіз. 8. Халық ауыз әдебиеті және оның жанрларын атаңыз. 9.Мақал-мәтелдер адамгершілік, имандылық тәрбиесінің құралы ретінде қолданудың мақсаты? Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 2. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 9. Тақытып. Халық педагогикасындағы балалар мен жастарды өмірге тәрбиелеу. Отбасы тәрбиесі халықтық педагогиканың негізі ретінде. Мақсаты: Эстетикалық тәрбиені ұлттық педагогикамен ұштастыра отырып, оқушылардың эстетикалық талғамын қалыптастыру жолдарын меңгерту. Оқушыларды қолданбалы өнер, музыка, халықтық әндер және билер, ертегілер, жырлар, салт- дәстүрлер арқылы көркемдікке баулу амазмұнымен маныстыру. Жоспар: 1.Отбасының әлеуметтік тарихи дамуы. 2.Халықтық педагогикадағы отбасындағы қыз және ер балалар тәрбиесінің ерекшеліктері. 3.Отбасы тәрбиесінің жетекші ұлттық дәстүрлері. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1.Отбасында халықтық педагогика тұрғысында тәрбиелеудің мақсатын түсіндіріңіз. 2.Халықтық педагогикада ұл мен қызды болашақ өмірге баулу жолдарын анықтаңыз. 3.Халықтық педагогикадағы отбасындағы қыз және ер балалар тәрбиесінің ерекшеліктері неде? 4.Отбасы тәрбиесі халықтық педагогиканың негізі ретінде мақсатын түсіндіріңіз. 5.Отбасы тәрбиесінде ұлттық дәстүрлері қолдану жолдарын көрсетіңіз. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. 2. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 10. Тақытып Ақыл-ойды дамыту халық қамқорлығының бастауы. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Ақыл-ой тәрбиесіне халықтық көзқарас. 2.Балаларды білімге, ой өрісті кеңейту икемділіктері мен дағдыларына таратудың халықтық құралдары. 3.Халықтық білімдер және оны күнделікті өмірде қолдану. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1.Халықтық педагогикадығы ақылайды дамыту құралдарын атаңыз. 2.Дүниетаным дегенімізді қалай түсінесіз. 3.Өмірлік дағдыларына қалыптастырудың халықтық құралдарын атаңыз. 4.Халықтық педагогикады ақыл-ойды дамыту жолдарын анықтыңыз. 5.Халықтық ақыл-ой тәрбиесіне анықтама беріңіз. 6.Балаларды білімдендіру, ой-өрісін кеңейтудің халықтық құралдарын атаңыз. 7.Халықтық білімдерді күнделікті өмірде қолдану әдістемесін көрсетіңіз. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 11. Тақытып Еңбек халық педагогикасының өзегі. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық еңбек дәстүрлері және олардың педагогикалық мәні. 2.Еңбек дәстүрлі түрлерін үйрету. 3.Еңбек тәрбиесінің әдістері: түсіндіру, әрекет түрлерін көрсету, жаттығу, өсиет, мадақтау, тыйым т.б. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1. Халықтық еңбек дәстүрлері және олардың педагогикалық мәні қандай? 2. Еңбектің дәстүрлі түрлерін ата. 3. Еңбек тәрбиесінің әдістері, түсіндіру, әрекет түрлерін көрсету, жаттығу өсиет, мадақтау, тиым т.б. жайлы айт. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 12. Тақытып Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесі. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық педагогикада балаларды адамгершілікке тәрбиелеудің негізгі міндеттері. 2.Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесінің мазмұны: гуманизмді, азаматтықты, жағымды адамгершілік қасиеттерді, ата-ана алдындағы парыз сезімін, оларға деген сүйіспеншілігін. адалдығын, шыншылдығын қалыптастыру. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1.Қазақтарда балаларды оқыту мен адамгершілік тәрбие берудің дәстүрлі құралдарын атаңыз. 2.Жастарды этнопедагогика құралдарымен адамгершілікке тәрбиелеу жолдарын анықтаңыз. 3. Халық ұғымындағы адамгершілік тәрбиесінің мазмұнын түсіндіріңіз. 4. Жағымды адамгершілік қасиеттер, азаматтықтық, ата-ана алдындағы парыз, оларға деген сүйіспеншілік. адалдық, шыншылдық қасиеттерін бала бойында қалыптастыру жолдарын анықтаңыз. 5. Қазақ халқының ғұлама педагогтарының еңбектеріндегі адамгершілік туралы жазған қанатты сөздерін, нақыл сөздерін айтыңыз. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 13. Тақытып Әсемдік халықтың идеалы. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Халықтық педагогикасындағы эстетикалық тәрбиенің негізгі бағыттары. 2.Әсемдіктің халықтық идеалы, эстетикалық талғам, ұғым, балаларды қолданбалы өнер, музыка, халықтық әндер және билер, ертегілер, жырлар, мерекелер, салт-дәстүрлер т.б. арқылы көркемдікке баулу. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1.Эстетикалық тәрбиені ұлттық педагогикамен ұштастыру жолдарын анықтаңыз. 2.Оқушылардың эстетикалық талғамын қалыптастыру жолдарын атаңыз. 3.Оқушыларды қолданбалы өнер, музыка, халықтық әндер және билер, ертегілер, жырлар, салт-дәстүрлер арқылы көркемдікке баулу жолдарына анықтама беріңіз. 4.Халықтық педагогикадығы әсемдік, эстетикалық тәрбие, эстетикалық талғам терминдерінің анықтамасы қандай? 5. Халықтық педагогикасындағы эстетикалық тәрбиенің негізгі бағыттарын атаңыз. Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. 14. Тақытып Мектептегі этнопедагогикалық жұмыстардың мазмұны. Мақсаты: Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану жолдарына түсініктеме беру. Жүргізіліп жатқан тәжірибелік- педагогикалық жұмыстар халықтық педагогикалық идеялар мен тәжірибені жеткіншек ұрпақ тәрбиесінің құрамды бөлігі болып таблытаындығын сенімді дәлелдеу. Жоспар: 1.Этнопедагогикалық білімдерді мұғалімнің кәсіптік іс-әрекетінде қолдану, этнопедагогика 2.бойынша сыныптан тыс жұмысты ұйымдастырудың түрлері. Өзін-өзі тексеру сұрақтары 1.«Атамекен», «Елім-ай», «Жұлдыз», «Кәусарбұлақ», ұлттық бағдарламаларының мақсатын түсіндіріңіз. 2.Қазақстан Республикасыны орта және жалпы білім беретін мектептеріндегі ұлттық тәрбиені жүзеге асыру жолдары қандай? Әдебиеттері: 1. Мырзатаева Б. Халықтық салт-дәстүрлердің бала дамуына ықпалы. Ұлағат – 2002 №5 37 б. З. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 5. Ғаббасов С. Халық педагогикасының негіздері Алматы, 1995 ж. Кесте 4. |Апта |СӨЖ тапсырмаларының кестесі |Ұпай |Формасы | | |Тапсырма мазмұны |саны | | |1 |2 |3 |4 | |4 апта |Тақырыбы: Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар |35 | | | |Мақсаты: халықтық ұстанымдарды педагогикалық процесте | | | | |қолдану әдістерімен танысу. | | | | |Тапсырма 1.Бала тәрбиесіндегі халықтық ұстанымдар:бала | | | | |тәрбиесінде нақыл, қанатты,шешендік сөздер қолдану;халық | | | | |педагогикасындағы тәрбиенің түрлері (бесік, сұлулық, | |Конспект | | |құрсақ, отбасы, адамгершілік, экономикалық, дене, | |бойынша | | |экологиялық). Әр студент өзіне нақты тақырып таңдайды. | |жұмыс | |7 апта |Тапсырма 2. Әр студент өзінің таңдаған тақырыбы бойынша|40 | | | |конспект әзірлейді. | | | | |Ақпараттық жоба (топқа бөлініп буклет жасаңыз) | | | | | |75 | | |9апта |Тақырыбы: Халықтық педагогиканың тәрбиелік мәні. |35 | | | |Мақсаты: Халықтық педагогиканың мазмұнын ашу. | |Тәрбие | | |Тапсырма 1. Халықтық педагогиканы (жаңылтпаш, | |сағатының | | |мақал-мәтелдер, жұмбақ, ырымдыр, нақылдар) қолданып | |үлгісі | | |тәрбие сағатын өткізуге материалдар жинастыру. | | | |12 апта|Тапсырма 2. Әр студент тәрбие сағатының тақырыбын |40 | | | |анықтайды. Тәрбие сағатының толық үлгісін әзірлейді және| | | | |қорғауға даярлайды. | | | | | |75 | | Кесте 5 |Апта |СОӨЖ тапсырмаларының кестесі |Ұпай |Формасы | | |Тапсырма мазмұны |саны | | |1 |2 |3 |4 | |3 апта|Тақырыбы:Халықтық педагогиканың мазмұны. |15 | | | |Мақсаты: Халықтық педагогиканың мазмұнын ашу. | | | | |Тапсырма 1. Халықтық педагогиканың мазмұны: | | | | |мақалдар | | | | |Ырымдыр | | | | |нақылдар | | | | |жұмбақтар | | | | |жаңылтпаштар | |Ақпараттық| | |Тақырып бойынша материалдар жинастыру, жүйелеу. | |жоба | |5 апта|Тапсырма 2. Тақырып мазмұны бойынша әр студент жеке жоба |15 | | | |әзірлейді. | | | |(Барлық берілген ұпай 30) | |8 апта|Тақырыбы: Хандар, ақындар, жыраулар, шешендер және |15 | | | |ағартушылардың тағылымдық-тәлімдік ой-пікірлері. | | | | |Мақсаты: Тақырып мазмұнын ашу. | | | | |Тапсырма 1.Әр студент өздері тақырып таңдайды. Тақырып | |Баяндама | | |бойынша материалдар жинастырып жүйелейді. | |7-10 бетке| | | | |дейін | |10апта|Тапсырма 2. Әр студент өз тақырыбы бойынша баяндама |15 | | | |әзірлейді. | | | | |Баяндама соңында әдебиеттер көрсетілуі керек. | | | |(Барлық берілген ұпай 30) | Әдебиеттер: 1. О. Табылдиев. Қазақ этнопедагогикасы А-2001ж 2. С.Қалиев, Ж.Молдабеков, Б.Иманбекова. Этнопедагогика. Оқулық. Астана.2007ж. 3. З.Ә Әбілова,К.М.Қалиева. Этнопедагогика.А-1999ж 4. Б.Мұқанова, Р.Ильясова. Этнопедагогика. Оқу құралы. Астана. 2008ж. 5. Ә. Табылдиев.Халық тағылымы. А-1992 6. С.Ғаппасов.Ізгілік әліппесі А-1991 7. К.Б.Жарықбаев. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы А-І994 8. Б.Адамбаев Шешендік сөздер А-1992 9. С.Қалиев Қазақ этнопедагогикасының теориялык негіздері мен тарихы. А 1998 10. К.Б.Жарыкбаев,С.Қалиев Қазактың халық педагогикасының тарихы.А-І992 11. К.Ж.Қожахметов Халыктық педагогиканы зерттеудің кейбір ғылыми және теориялык мәселелері. А-1993 12. І.М.Әлімбаев Халық ғажап тәлімгер.А-1994 13. С.Ұзақбаева. Тамыры терең тәрбие. А: 1995ж 14. С.Ғаббасов. Халықтық педагогика. А.1991ж 15. Б.Адамбаев. Қазақтың шешендік өнері. А:1984ж 16. Бержанов К.Б., Мусин С.М., Педагогика тарихы – Алматы 1996 17. Абай Құнанбаев. Шығармалары. 2 томдық. А:1968 18. Абайдың қара сөздері. 19. І.Абзелбекова М. Б.Момышұлы және патриоттық тәрбие. Ұлағатты тағылым.: 2009. 20. Момышұлы Б. Ұшқан ұя. Повесть, әңгіме, нақылдар.А: 2003ж. 21. Антология педагогической мысли Казахстана. //составители Жарыкбаев К.Б., С. Калиев. - Алматы, 1995.- 512с. 22. Волков Г.Н. Этнопедагогика. - Чебоксары, 1974. (Москва, 2000) 23. Жарикбаев К.Б., Калиев С. Национальные аспекты обучения и воспитания. - Алма-Ата, 1990. 24. Измайлов А.Э. Народная педагогика: Педагогические воззрения народов Средней Азии и Казахстана. - М.. 1991. 25. Калыбекова А. Теоретические и практические основы народной педагогики казахов. - Алматы, 2005. 26. Этнопедагогика народов Казахстана. - Алматы, 2001. 27. Маргулан А.Х. Древние свидетельства культуры. - Алма-Ата, 1986. 28. Узакбаева С.А., Муканова Е.Н. Казахская этнопедагогика. - Алматы, 1998. 29. Этнопедагогика:С.Ж.Пірәлиев,Г.Т.Хайруллин,Д.Ә.Нұрғалиева,А.А.Бейсенбаева, Қ.Атемова, Г.С.Саудабаева, Б.Т.Махметова, Ғ.Ахатаева, Қ.Қ.Шалғынбаева, А.Д.Қайдарова, М.Б.Тленбаева, Г.К.Шолпанқұлова, М.М.Абсатова, Р.К.Төлеубекова, Е.Ө.Жұматаева. -Алматы: Абай атындағы ҚазҰПУ-ті, 2010. - 465 б. 30. Әлемдік педагогикалық ой-сана. 10-томдық. 1-2 том.–Алматы, 2009.- 400 б. 31. Қалиұлы С. Қазақ этнопедагогикасының теориялық негіздері мен тарихы. Алматы, «Білім» 2003. – 280 бет. 32. Көшербаева А.Н., Шолпанқұлова Г.К., Тленбаева М.Б., Махметова Б.Т. Этнопедагогикалық білім негіздері. Оқу құралы. -Алматы, 2009. -131б. Қосымша әдебиеттер: 1. Концепция Этнокультурного Образования в Казахстане // казахстанская правда, август, 7. 1996 2. Культурно-философский энциклопедический словарь /Сост. Т.Габитов, А.Кулсариева и др. – А: Раритет, 2007-416с. 3. Магауова А.С. Этнопедагогика в система профессиональной подготовки учителя. -Семипалатинск, 2002. 4. Мустафина P.M. Представления, культы, обряды у казахов. - Алма-Ата, 1992. 5. Назарбаев Н.Н. – 2030. Процветание, безопасность и благополучие народов Казахстана. Послание Народам Казахстана// Мысль – 1997. - №2-стр.3-11 6. Наурызбай Ж.Ж. Этнокультурное образование. - Алматы, 1997. 7. Рудь Ю.А. Методологические и теоретические проблемы изучения народной педагогики. - М., 1980. 8. Руководство по курсу этнопедагогики. /Сост. Жумаканова Р.А. - Алматы, 1994. Қосымша караңыздар: 1. Бастауыш мектеп .N14 -2006 2. Бастауыш мектеп №5 -2006 3. Бастауыш мектеп №7 -2006 4. Бастауыш мектеп .№ 8 . 9-2006 5. Бастауыш мектеп . №1-2007 6. Бастауыш мектеп №4-2007 7. Қазақстан мектебі №'5.6-2007. 8. Қазақстан мектебі №5-2006. 9. Тәрбие құралы №3-2007. 10. Тәрбие құралы №5-2006. 11. Такырыптық картотекалар -52-53 12. Жүйелілік каталогы -78
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz