Файл қосу

Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы пәні



|                                                                              |
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТІРЛІГІ                       |
|ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                               |
|                         |                          |                        |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                      |ПОӘК                    |
|                         |                          |042-16-02.1.34/02-2013  |
|«Тарихи үрдіс және тарихи|                          |                        |
|таным теориясы» пәнінің  |№1 басылым                |                        |
|оқу-әдістемелік кешені   |30.09.2013                |                        |






















                    050203 – «тарих» мамандығына арналған




                               СТУДЕНТТЕР ҮШІН
                  «Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы»
                         ПӘНІНІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                 (СИЛЛАБУС)
























                                    Семей
                                    2013


1 ӘЗІРЛЕГЕН

Құрастырған Шәкәрім атындағы Семей  мемлекеттік  университетінің  «Қазақстан
тарихы » кафедрасының  докторы., т.ғ.д. Байсарина Қымбат Қабидоллақызы

2 ТАЛҚЫЛАҒАН

2.1 Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің  «Қазақстан тарихы  »
кафедрасының отырысында талқыланды.
«» қыркүйек 2013 ж. №1 хаттама

Кафедра меңгерушісі ________ Мұхаметжанова Н.А.
2.2. Гуманитарлық -заң факультетінің  оқу-әдістемелік  бюросының  отырысында
талқыланды.
«» қыркүйек 2013 ж. №1  хаттама

Төрайым ________  Кеңесбаева Ш.С.

2.3.  Гуманитарлық  –   заң   факультеттің   ғылыми   кеңесінің   отырысында
талқыланды.
«» қыркүйек 2013 ж. №1  хаттама

Ғылыми кеңес төрағасы____________Мамырбеков А.М.


3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  шығаруға  мақұлданған
және  ұсынылған.

«» қыркүйек 2013ж. № 1 хаттама

ОӘК төрағасы, бірінші проректор ______ Искакова Г.К.




















                                   Мазмұны


   1 Жалпы ереже
   2 Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқау
   3 Курс форматы және саясаты
   4 Бағалау саясаты
   5 Сабақ түрлері бойынша пәннің мазмұны және сағаттарын бөлу
   6 СОӨЖ және СӨЖ мазмұны
   7 Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік сызбасы








































































    1 Жалпы ереже
    Оқытушының аты-жөні – профессор., т.ғ.д.Байсарина Қымбат Қабидоллақызы
    - Кафедра –«Қазақстан тарихы»
    - Байланыс ақпараты – 360225, №1 оқу ғимараты, 1006-кабинет;
    - Дәрісті өткізу орны – №2 оқу ғимараты; 407 а-дәрісханасы;
  - Пән атауы –  «Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы»;
    - Кредит саны – 3;
    - Оқу жұмыс жоспарынан көшірме;


    1.1 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:
                                                                     кесте-1
|Курс           |Семестр                       |Кредит     |Лекция       |
|A              |Өте жақсы                     |4,00       |95-100       |
|A-             |Өте жақсы                     |3,67       |90.94        |
|B+             |Жақсы                         |3,33       |85-89        |
|B              |Жақсы                         |3,00       |80-84        |
|B-             |Жақсы                         |2,67       |75-79        |
|C+             |Қанағаттандырылған            |2,33       |70-74        |
|C              |Қанағаттандырылған            |2,00       |65-69        |
|C-             |Қанағаттандырылған            |1,67       |60-64        |
|D+             |Өту баллы                     |1,33       |55-59        |
|D              |Ең төмен өту баллы            |1,00       |50-54        |
|F              |Ең төмен                      |0,00       |0-49         |
|I              |Аяқталмаған                   |NA         |             |
|W              |Оқудан шығарылған             |NA         |             |
|AW             |Әкімшілік үкім бойынша оқудан |NA         |             |
|               |шығарылған                    |           |             |
|P              |Өтті (қорытынды тест)         |NA         |0            |


            Әртүрлі жұмыстар түрлерін  бағалау критерийлері       кесте-3
|Жұмыс түрі                                                     |Баллдар   |
|Тәжірибелік сабақта жауап беру                                 |0,35      |
|Аннотация (әрбір жұмысқа)                                      |0,3       |
|Жазбаша жұмыс (әрбір жұмысқа)                                  |0,2       |
|Реферат (әрбір жұмысқа)                                        |0,3       |
|Дискуссияда қатысу (әрбір жұмысқа)                             |0,3       |
|СӨЖ (СОӨЖ) шегінде ауызша жауап беру (әрбір жұмысқа)           |0,4       |
|Межелік бағалау (әрбір жұмысқа)                                |5         |
|Ағымды бақылау жұмысы (әрбір жұмысқа)                          |5         |
|Зерттеу жұмысы (курстық жұмыс)                                 |4,75      |
|Емтихан                                                        |60        |
|Барлығы                                                        |100       |


         5 Сабақ түрлері бойынша пәннің мазмұны және сағаттарын бөлу кесте-4
|                                         |Сағат саны                        |
|Тақырып аттары                           |                                  |
|                                         |Дәріс    |Практикалық   |СӨЖ     |
|                                         |         |сабақ         |        |
|1                                        |2        |3             |4       |
|Тақырып 1.                               |1        |1             |1       |
|«Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы»|         |              |        |
|пәні.                                    |         |              |        |
|1.Тарихи үрдіс және таным теориясы пәні. |         |              |        |
|2.Тарихи үрдіс – тарих философиясының    |         |              |        |
|пәні.                                    |         |              |        |
|3.Пәннің категориялық аппараты           |         |              |        |
|Тақырып 2.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи үрдістің категориялары және       |         |              |        |
|сипаты.                                  |         |              |        |
|1.Тарихи теория- тарихи үрдіс теориясы.  |         |              |        |
|2. «Қоғамдық- экономиялық формация»      |         |              |        |
|категориясы.                             |         |              |        |
|3.Тарихи үрдістегі субьективтілік пен    |         |              |        |
|обьективтілік диалектикасы               |         |              |        |
|Тақырып 3.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи заңдылық категориясы.             |         |              |        |
|1.«Тарихи заңдылық» ұғымы.               |         |              |        |
|2.Қажеттілік пен кездейсоқтық.           |         |              |        |
|Альтарнативтілік.                        |         |              |        |
|Тарихтың көп өлшемділігі                 |         |              |        |
|Тақырып 4.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи танымның ерекшелігі.              |         |              |        |
|1.Тарихтың позитивистік                  |         |              |        |
|методологиясындағы субьект пен обьект    |         |              |        |
|мәселесі.                                |         |              |        |
|2.Тарихи таным –ғылыми таным.            |         |              |        |
|Тақырып 5.                               |1        |1             |1       |
|Тарих ғылымының пәні.                    |         |              |        |
|1.Тарих пен идеологияның өзара           |         |              |        |
|қатынастары.                             |         |              |        |
|2.Тарих және саясат.тарих ғылымының саяси|         |              |        |
|функциялары.                             |         |              |        |
|3.Тарих және қоғамдық сана.              |         |              |        |
|Тақырып 6.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи танымның әдістері.                |         |              |        |
|1.Жалпы ғылыми әдістер.                  |         |              |        |
|2.Арнаулы тарихи әдістер.                |         |              |        |
|Тақырып 7.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи танымның негізгі методологиялық   |         |              |        |
|принциптері.                             |         |              |        |
|1.Тарихилық принципі – болмысты танудың  |         |              |        |
|жалпы методологиялық принципі.           |         |              |        |
|2.Тарихилық принципінің формалары.       |         |              |        |
|3.Неопозитивизм және тарихилық..         |         |              |        |
|Тақырып  8.                              |1        |1             |1       |
|Тарихи деректің методологиялық           |         |              |        |
|мәселелері.                              |         |              |        |
|1.Ғылыми әдебиеттегі «тарихи дерек»      |         |              |        |
|түсінігінің мазмұны.                     |         |              |        |
|2.Тарихи деректің әлеуметтік табиғаты,   |         |              |        |
|гносеологиялық функциясы.                |         |              |        |
|Тақырып 9.                               |1        |1             |1       |
|Тарихи факт.                             |         |              |        |
|1.«Тарихи факт» ұғымы                    |         |              |        |
|2.Ғылыми тарихи факт және оның түрлері.  |         |              |        |
|Тақырып 10.                              |1        |1             |1       |
|Тарихи теория.                           |         |              |        |
|1.Теория ның тарих ғылымындағы қызметі.  |         |              |        |
|2.Тарихи түсінік  және оның              |         |              |        |
|гносеологиялық түрлері.                  |         |              |        |
|3.Әлеуметтік және тарихи заңдар.         |         |              |        |
|Тақырып 11.                              |1        |1             |1       |
|Тарихи         үрдістің қазіргі заманғы  |         |              |        |
|мәселелері .                             |         |              |        |
|1.М.Вебердің идеалды түрлер теориясы.    |         |              |        |
|В.Шубарт пен П.Сорокиннің мәдени- тарихи |         |              |        |
|талдауы.                                 |         |              |        |
|2.Тарихты формациялы және өркенниеттік   |         |              |        |
|тұрғыдан түсіндіру және олардың қазіргі  |         |              |        |
|кезеңдегі арақатынасы.                   |         |              |        |
|3.Ұзын толқындар теориясының қалыптасуы. |         |              |        |
|4.К.Поппердің идеялары.                  |         |              |        |
|Хаос теориясы                            |         |              |        |
|Тақырып 12.                              |1        |1             |1       |
|Тарихи заңдар.                           |         |              |        |
|1.Тарихи заңдар тарих ғылымының элементі |         |              |        |
|ретінде.                                 |         |              |        |
|2.Әлеуметтік заңдар                      |         |              |        |
|3.Тарихи заңдар.                         |         |              |        |
|Тақырып 13.                              |1        |1             |1       |
|Шпенглердің мәдени- тарихи концепциясы.  |         |              |        |
|1.О.Шпенглердің өмірбаяны.               |         |              |        |
|2.Концепцияның негізгі тұжырымдары       |         |              |        |
|Тақырып 14.                              |1        |1             |1       |
|А.Дж.Тойнбидің локальды-өркенниеттік     |         |              |        |
|теориясы                                 |         |              |        |
|1.А.Дж.Тойнбидің өмірбаяны               |         |              |        |
|2Теорияның                               |         |              |        |
|негізгі тұжырымдары.                     |         |              |        |
|Тақырып 15.                              |1        |1             |1       |
|К.Ясперстің өзекті уақыт теориясы        |         |              |        |
|1.К.Ясперстің ғылыми ортасы.             |         |              |        |
|2Теорияның негізгі тұжырымдары           |         |              |        |
|барлығы                                  |15       |15            |15      |


      6 СОӨЖ және СӨЖ мазмұны
                   СОӨЖ             және             СӨЖ             жоспары
             кесте-5
| №  |СОӨЖ                                                     |СӨЖ            |
|    |Аудиториялық                   |Аудиториядан тыс        |               |
|1   | Тақырып 1.  «Тарихи үрдіс және|Генрих Риккерттің       |Пән бойынша    |
|    |тарихи таным теориясы» пәні.   |«Тарих философиясы» атты|түрлі          |
|    |1.Тарихи үрдіс және таным      |еңбегін талқылау        |әдебиеттер     |
|    |теориясы пәні.                 |                        |тізбегін       |
|    |2.Тарихи үрдіс – тарих         |                        |жасау,қысқаша  |
|    |философиясының пәні.           |                        |аннотация жазу.|
|    |3.Пәннің категориялық аппараты.|                        |               |
|22  |Тақырып 2.                     |Н.Бердяев. Тарихтың     | Пәнге         |
|    |Тарих философиясының қалыптасуы|мәні.                   |байланысты     |
|    |және дамуы.                    |                        |термин сөздер  |
|    |1 «.Тарих философиясы» -ұғымы. |                        |жинағын        |
|    |2.Тарих философиясының немістік|                        |құрастыру      |
|    |мектебі.                       |                        |               |
|    |3.Тарих философиясының француз |                        |               |
|    |мектебі.                       |                        |               |
|    |4.Пәннің категориялық мектебі. |                        |               |
|33  |Тақырып 3. Тарихи үрдістің     |Тарих терминінің маңызы.| Христиандық   |
|    |категориялары және сипаты.     |Тарих пәні ғылым        |тарихнама      |
|    |1.Тарихи теория- тарихи үрдіс  |ретінде.                |               |
|    |теориясы.                      |                        |               |
|    |2 «.Қоғамдық- экономиялық      |                        |               |
|    |формация» категориясы.         |                        |               |
|    |3.Тарихи үрдістегі             |                        |               |
|    |субьективтілік пен             |                        |               |
|    |обьективтілік диалектикасы     |                        |               |
|4.  |Тақырып 4.Тарихи заңдылық      |Тарихи қажеттілік және  |Р.Коллингвудтың|
|    |категориясы.                   |кездейсоқтық.. Тарихтағы|неогегелиян дық|
|    |1. «Тарихи заңдылық» ұғымы.    |кездейсоқтылық рөлі.    |тұжырымда масы |
|    |2.Қажеттілік пен               |                        |               |
|    |кездейсоқтық.Альтарнативтілік. |                        |               |
|    |Тарихтың көп өлшемділігі.      |                        |               |
|55  |Тақырып 5.Тарихи танымның      |Тарих ғылымының ғылыми  |«Қоғамдық-эконо|
|    |ерекшелігі.                    |танымдық қызметі.       |микалық        |
|    |1.Тарихтың позитивистік        |                        |формация»,     |
|    |методологиясындағы субьект пен |                        |«өркениет»,    |
|    |обьект мәселесі.               |                        |және           |
|    |2Тарихи таным –ғылыми таным.   |                        |«мәдени-тарихи |
|    |                               |                        |жүйелер»:      |
|    |                               |                        |салыстырма лы  |
|    |                               |                        |талдау         |
|6.  |Тақырып 6. Тарих ғылымының     |Тарихи теорияның        |Тарих ғылымының|
|    |пәні.                          |принциптері.            |саяси-идеология|
|    |1.Тарих пен идеологияның өзара |                        |лық қызметі.   |
|    |қатынастары.                   |                        |               |
|    |2.Тарих және саясат.тарих      |                        |               |
|    |ғылымының саяси функциялары.   |                        |               |
|    |3.Тарих және қоғамдық сана.    |                        |               |
|77  |Тақырып 7.Тарихи танымның      |Тарихи зерттеудегі      | Тарих         |
|    |әдістері.                      |танымның теориядық      |ғылымындағы    |
|    |1.Жалпы ғылыми әдістер.        |деңгейлері.             |танымның       |
|    |2.Арнаулы тарихи әдістер.      |                        |эмпирикалық    |
|    |                               |                        |деңгейі, оның  |
|    |                               |                        |мазмұны.       |
|88  |Тақырып 8Тарихи танымның       |Тарихи танымның         |Тарихи         |
|    |негізгі методологиялық         |принциптері.            |зерттеудегі    |
|    |принциптері.                   |                        |психология лық |
|    |1.Тарихилық принципі – болмысты|                        |талдау         |
|    |танудың жалпы методологиялық   |                        |әдістері.      |
|    |принципі.                      |                        |               |
|    |2.Тарихилық принципінің        |                        |               |
|    |формалары.                     |                        |               |
|    |3Неопозитивизм және тарихилық..|                        |               |
|99  |Тақырып  9. Тарихи деректің    |Тарихи таным әдістері.  |Хосе Ортега- И-|
|    |методологиялық мәселелері.     |                        |Гассет.        |
|    |1.Ғылыми әдебиеттегі «тарихи   |                        |Тарих жүйе     |
|    |дерек» түсінігінің мазмұны.    |                        |ретінде.       |
|    |2.Тарихи деректің әлеуметтік   |                        |               |
|    |табиғаты, гносеологиялық       |                        |               |
|    |функциясы.                     |                        |               |
|110 |Тақырып 10.Тарихи факт.        |Э.Трельч. Тарихшылдық   |А.Дж.ТойнбиТари|
|    |1. «Тарихи факт» ұғымы         |және оның мәселелері.   |хи ойлаудың    |
|    |2.Ғылыми тарихи факт және оның |                        |салыстырма     |
|    |түрлері.                       |                        |лылығы.        |
|111 |Тақырып 11. Тарихи теория.     |Г.Зиммель Тарихи уақыт  |Б.Кроче. Тарих |
|    |1.Теория ның тарих ғылымындағы |мәселелері.             |теориясы.      |
|    |қызметі.                       |                        |               |
|    |2.Тарихи түсінік  және оның    |                        |               |
|    |гносеологиялық түрлері.        |                        |               |
|    |3.Әлеуметтік және тарихи       |                        |               |
|    |заңдар.                        |                        |               |
|112 |Тақырып 12.                    |Ф.Фукуяма. Тарихтың     |Б.Б.Ермұхановты|
|    |Тарихи         үрдістің қазіргі|аяқталғаны ма?          |ң «Историчес   |
|    |заманғы мәселелері .           |                        |кие воззрения  |
|    |1.М.Вебердің идеалды түрлер    |                        |мыслителей ХХ  |
|    |теориясы.В.Шубарт пен          |                        |века» атты     |
|    |П.Сорокиннің мәдени- тарихи    |                        |еңбегін        |
|    |талдауы.                       |                        |талқылау.      |
|    |2.Тарихты формациялы және      |                        |               |
|    |өркенниеттік тұрғыдан түсіндіру|                        |               |
|    |және олардың қазіргі кезеңдегі |                        |               |
|    |арақатынасы.                   |                        |               |
|    |3.Ұзын толқындар теориясының   |                        |               |
|    |қалыптасуы.                    |                        |               |
|    |4.К.Поппердің идеялары.        |                        |               |
|    |Хаос теориясы                  |                        |               |










        7 «Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы»  пәні бойынша оқу
                        үрдісінің күнтізбелік сызбасы
    «Тарихи үрдіс және тарихи таным теориясы» пәні бойынша оқу үрдісінің
   күнтізбелік сызбасы                                            кесте-6
№Апта1234567891011121314151Бақылау
ТүріБХКТ1ХКб/ж
ХКТ2КРККб/ж2Балл
Көрсеткіштері555555555555555
Р-реферат
Х-хабарлама
К-конспект
б/ж-бақылау жұмысы
Б-библиография
Т1-термин
Т2-тест құрастыру
Пәндер