Файл қосу

Геометрияны оқытудағы проблемалық әдіс



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты  |ПОӘК             |                                |
|                       |                 |ПОӘК 042-14.01.20.51/02-2015    |
|ПОӘК                   |11.09.2014 ж. №2 |                                |
|Студенттерге арналған  |басылым 03.09.12 |                                |
|пәндердің оқу жұмыс    |ж. №1 басылым    |                                |
|бағдарламасы           |орнына           |                                |
|«Геометрияны оқытудағы |                 |                                |
|проблемалық әдіс»      |                 |                                |









                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ





                  «Геометрияны оқытудағы проблемалық әдіс»





                   5В060100 – «Математика» мамандығы үшін


             СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ













                                    Семей
                                    2015
1 ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрыстырушылар _________  .
Вильданова Фауида Хасановна, «Математика және  МОӘ»  кафедрасының  ф.м.ғ.к.,
доценті,    Ерденова   Айгерим   Курмангалиевна   «Математика   және    МОӘ»
кафедрасының оқытушысы

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1 «Математика және МОӘ» кафедра отырысында

«____» _______________ 20__ж., № ___хаттама.

Кафедра меңгерушісі    ______________  О.М. Жолымбаев

2.2 Ақпаратты-коммуникациялық технологиялар факультетінің бюро отырысында

«____» _______________ 20__ж., № ___хаттама.

Төраға      ______________        К.А. Батырова

3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға
мақұлдаған және ұсынылған

«____» _______________ 20__ж., № ___хаттама.

ОӘК төрағасы     ______________   Искакова Г.К.

4.  03.09.12 ж. №1 басылым орнына 11.09.2014 ж. №2 басылым














                                   Мазмұны
|1    |Жалпы ережелер                                                |4     |
|2    |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу     |6     |
|3    |Пәнді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар               |8     |
|4    |Курс форматы                                                  |8     |
|5    |Курс саясаты                                                  |8     |
|6    |Баға қоюдың саясаты                                           |8     |
|7    |Әдебиеттер                                                    |9     |
































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер
      Вильданова Фауида Хасановна, ф.м.ғ.к., доцент
      Ерденова Айгерим Курмангалиевна, оқытушы
      Кафедра: «Математика және МОӘ»
      Байланыс ақпараты – тел: 3032, оқу ғимараты № 3, кабинет № 226
      Сабақ өткізу орны – дәрісхана сабақ кестесі бойынша
      Берілген пән бойынша кредит саны -3


      1.2 Пәннің мазмұнын қысқаша сипаттау:
      Аталмыш курста:
      Геометриялық   түрлендірулер   әдісі,   параллель   көшіру,   ұқсастық
түрлендіру, көмекші фигуралар  әдісі,  бірінші  екінші  дәрежелі  теңдеулер,
тригонометриялық тепе-теңдіктер, векторларды қосу және  азайту,  векторларды
скаляр  көбейту,  үшбұрыштағы  тамаша  сызықтар  мен  нүктелер,  геометрияны
проблемалық оқытудың тарихи аспектілері, проблемалық  оқытудың  концептуалды
негіздері, проблемалық оқытуды ұйымдастыру методикасы оқытылады.
      1.3  Аталмыш   курстың   мақсаты   студенттерде   логикалық   ойлауды,
математикалық мәдениетті және математикалық  интуицияны  қалыптастыру  болып
табылады.
      1.4   Пәнді  оқып-білудің  негізгі   мақсаты   –геометрияның   негізгі
ұғымдарын және оның әртүрлі салаларда  қолданылуын  оқып  білу,  классикалық
және  қазіргі  математиканың  негізгі  ұғымдарын,   заңдарын,   теорияларын,
сонымен  қатар  ғылыми  әдебиеттерді   қолдану.  Пәнді  еркін  меңгеру  және
мазмұнын түсіну.

      1.5  Оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    – вектордың анықтамасын және векторларға қолданылатын амалдарды;
    – базистің түзуде, жазықтықта және кеңістікте анықталуын;
    – декарттық және аффиндік координаталар жүйесінің анықтамасын;
    – аналитикалық геометрияның қарапайым есептерін шеше білуі;
    –   есептердің  шешімін  іздестіру  кезінде  қазіргі   кездегі   есептеу
      техникасын пайдаланып, сандық әдістерді қолдану.
      1.6 Курстың пререквизиттері: орта  мектептің  бағдарламасы  деңгейінде
арифметика, алгебра, геометрия курстарын білу.
      1.7 Курстың постреквизитері: жалпы білім беретін пәндер  мен  бітіртіп
шығарушы кафедралар оқитын пәндер.








      2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
|№  |Тақырып атауы                                  |Сағаттар           |Әдебиет|
|   |                                               |                   |тер    |
|   |                                               |ДС |ЗТ|ПС|СОӨ|СӨЖ|       |
|   |                                               |   |  |  |Ж  |   |       |
|1  |2                                              |3  |4 |5 |6  |7  |8      |
|1  |Геометриялық түрлендірулер әдісі. Өстік        |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |симметрия. Параллель көшіру.                   |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|2  |Центрлік симметрия. Бұру. Қозғалыстар          |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |композициясы. Ұқсастық түрлендіру. Гомотетия.  |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|3  |Көмекші фигуралар әдісі. көмекші шеңбер.       |2  |  |  |   |   |[7.1.1]|
|   |Қосымша үшбұрыштар.                            |   |  |1 |   |   |[7.1.2]|
|4  |Алгебралық әдіс. Алгебралық түрлендірулер.     |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Бірінші, екінші дәрежелі теңдеулер.            |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|5  |Тригонометриялық тепе-теңдіктер.               |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Тригонометриялық теңдеулер.                    |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|6  |Векторлық әдіс. Векторларды қосу және азайту.  |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Векторларды скаляр көбейту.                    |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|7  |Координаттық әдіс. Тік бұрышты декарт координат|   |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |жүйесі.                                        |2  |  |  |   |   |[7.1.2]|
|8  |Әр түрлі әдістер . Пропорционал кесінділер.    |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Аудандар. Ең үлкен, ең кіші мәндер.            |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|   |Геометриялық теңсіздіктер.                     |   |  |  |   |   |       |
|9  |Үшбұрыштағы тамаша сызықтар мен нүктелер.      |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Үшбұрыштар және шеңбер жанасатын шеңберлер.    |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|10 |Проблемалық оқытудың тарихи аспектілері. Дж.   |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Дьюийдің педорталықты концепциясы.             |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|   |Проблемалық оқытудың негізі ретінде проблемалық|   |  |  |   |   |       |
|   |жағдайлар.                                     |   |  |  |   |   |       |
|11 |Проблемалық оқытудың артықшылықтары мен        |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |кемшіліктері. Проблемалық оқытудың негізі мен  |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|   |ерекшелігі.                                    |   |  |  |   |   |       |
|12 |Педагогикалық концепциядағы проблемалық        |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |оқытудың орны. проблемалық оқытудың            |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|   |концептуалды негіздері.                        |   |  |  |   |   |       |
|13 |Проблемалық оқытуды ұйымдастыру методикасы.    |2  |  |1 |   |   |[7.1.1]|
|   |Проблемалық оқытудағы педагогтың орны.         |   |  |  |   |   |[7.1.2]|
|14 |Проблемалық оқытудың мазмұны мен қолданысы, оны|4  |  |2 |   |   |[7.1.1]|
|   |сәтті  ұйымдастырудың  шарттары.               |   |  |  |   |   |[7.1.2]|




      3 ПӘНДЕРДІ ОҚЫП-БІЛУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫМДАР


      Курсты  бастамас  бұрын  ең  алдымен  студент  ұсынылып  отырған  оқу-
әдістемелік  құралымен  толық  танысып   шығуы   керек,   бұдан   студенттің
кітапттармен жұмысын  жеңілдетеді.  Қысқаша  дәріс  материалдарындағы  әрбір
тақырыптан кейін  студенттің өзбетінше дайындалуына сұрақтар берілген.
      Дұрыс таңдалған оқу құралы да маңызды.  Бірнеше кітаппен жұмыс жасауда
көптеген қиындықтар  туындайды.  Сондықтан  ұсынылған  әдебиеттердің  ішінен
біреуін негізгі етіп таңдап алу қажет.  Ал  қалған  әдебиеттерден  тақырыпты
толықтыру үшін немесе мысал-есептер қарау мақсатында пайдаланған жөн.
      Курсты бағдарламалық тақырып  бойынша  ретімен  оқу  міндетті.Кітаппен
жұмыс кезінде студент міндетті  түрде  өзбетімен  есеп  шығаруға  дағдылануы
керек.
      Теориялық білімді практикада (есеп шығаруда)  қолдана  алған  жағдайда
ғана оқу материалын студент толық игерді деп есептеуге болады.


      4 КУРС ФОРМАТЫ
      Оқу элементтері – лекция, практика, СӨӨЖ,  СӨЖ,  бақылау  формалары  –
ағымдық және аралық  бақылау.  Әр  кредит  ағымдық  және  аралық  аттестация
арқылы ұйымдастырылады. Қорытынды бақылау формасы – эмтихан.  Оқу  сабақтары
аптасына 2 рет әрқайсысы 50 минуттан өтеді.


      5 КУРС САЯСАТЫ
      Курстың саясаты – бұл  оқытушының  курсты  оқыту  барысында  студентке
қоятын  талаптар  жүйесі.  Ұсынылатын  талаптар   -   барлық   тапсырмаларды
уақытында, сапалы орындау; себепті жағдаймен қатыспаған сабағын  (деканаттың
рұқсатымен) қайта тапсыру; өз бетінше кітапханада және үйде дайындық  жасау;
оқу үрдісіне белсенді қатысу; сабақты жібермеу; сабаққа кешікпей келу.
    Қатысу:  аудиториялық сабақтарға қатысу міндетті. Егер  студент  қандай
болса  да  бір  себеппен  сабаққа  келе  алмаса,  онда  ол  өтілген   барлық
материалға міндетті түрде жауапты болады.
    Аудиториялық жұмыс: лекция мен практикалық  сабақтардың  мерзімі  –  50
минут. Егер сабақ уақытында (кезінде) студент  тәртіп  бұзатын  болса,  онда
оқытушы лекция  мен  практикалық  сабақтар  өткізілетін  оқу  аудиториясынан
шығарып жіберуге құқылы.
    Ұялы телефон: сабақ уақытында өшіріп қою керек.
    Үй жұмысы: орындауға міндетті. Оқытушы практикалық  сабақтар  мен  оның
бақылауымен өткізілетін өздік жұмыстар кезінде үй  жұмысын  тексеріп  тиісті
баллдарын қояды.
    Бақылау жұмысы:
    1.  Оқытушы  бақылау  жұмысын  жүргізгенде  тапсырманың  (есептер   мен
мысалдардың) деңгейі күрделілігі өтілген материалдардың көлеміне  сай  болуы
керек.
    2. Бақылау жұмысына берілген уақыт мысалдар  мен  есептердің  мөлшеріне
байланысты болуға тиіс, бірақ 50 минуттан  аспауы керек.
    3. Әрбір кредитті оқып білгенен кейін оқытушы аралық бақылау жүргізеді.
Оның сұрақтарының тақырыбына  оқытушы  студенттің  өздік  жұмысына  берілген
тапсырмалардан енгізуге құқығы бар.
      4 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ
      Бағалау критерийі. Қорытынды бағалау - 100 бал: ағымдық бақылау – 30
балл; аралық бақылау – 30 балл; емтихан – 40 балл. Қорытынды бағалау
төмендегідей формула бойынша есептелінеді:
                            [pic],       мұндағы:
ҚБ - қорытынды бағалау; Р1 – ағымдық бақылау бағасының  сандық  эквиваленті;
Р2 – аралық бақылау бағасының сандық эквиваленті;
Е – емтихан бағасының сандық эквиваленті.


      6 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ


      Төмендегі кестеде апта бойынша және бақылау  түрі  бойынша  баллдардың
бөлінуі көрсетілген




      |Апта     |Бақылау түрі                   |Балл    |Ескерту                  |
|         |                               |саны    |                         |
|1        |2                              |3       |4                        |
|         |1 және 7 апталардағы барлық    |30      |                         |
|         |аудиториялық сабақтарға қатысу.|        |                         |
|2        |Оқып жатқан тақырыпқа          |21      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |9       |СОӨЖ                     |
|3        |Оқып жатқан тақырыпқа          |21      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |9       |СОӨЖ                     |
|4        |Оқып жатқан тақырыпқа          |21      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |9       |СОӨЖ                     |
|         |Жеке өздік жұмысын орындау №1  |30      |СӨЖ                      |
|5        |Оқып жатқан тақырыпқа          |21      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |9       |СОӨЖ                     |
|6        |Оқып жатқан тақырыпқа          |21      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |9       |СОӨЖ                     |
|         |Жеке өздік жұмысын орындау №2  |30      |СӨЖ                      |
|7        |Бақылау жұмысы                 |60      |Аралық бақылау           |
|8        |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |6       |СОӨЖ                     |
|9        |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |6       |СОӨЖ                     |
|10       |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |7       |СОӨЖ                     |
|11       |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |6       |СОӨЖ                     |
|         |Жеке өздік жұмысын орындау №3  |30      |СӨЖ                      |
|12       |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |7       |СОӨЖ                     |
|13       |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |6       |СОӨЖ                     |
|14       |Оқып жатқан тақырыпқа          |15      |Тәжірибелік сағат        |
|         |байланысты есептер шешу        |        |                         |
|         |Үй тапсырмасын орындау         |7       |СОӨЖ                     |
|         |Жеке өздік жұмысын орындау №4  |30      |СӨЖ                      |
|15       |Бақылау жұмысы                 |    60  |Аралық бақылау           |


      Студенттердің білімі келесідегі кесте бойынша әріпке сәйкес балл  және
проценттік бағамен бағаланады.


      |Бағасы              |Әріптік белгіленуі    |% бойынша       |бал бойынша     |
|Өте жақсы           |А                     |95-100          |4,00            |
|                    |А-                    |90-94           |3,67            |
|Жақсы               |В+                    |85-89           |3,33            |
|                    |В                     |80-84           |3,00            |
|                    |В-                    |75-79           |2,67            |
|Қанағаттанарлық     |С+                    |70-74           |2,33            |
|                    |С                     |65-69           |2,00            |
|                    |С-                    |60-64           |1,67            |
|                    |D+                    |55-59           |1,33            |
|                    |D                     |50-54           |1,00            |
|Қанағаттанарлықсыз  |F                     |0-49            |0,00            |




      7 ӘДЕБИЕТТЕР
7.1 Негізгі әдебиеттер
1. Сборник задач по геометрии, 5000 задач с ответами, Шарыгин  И.Ф.,  Гордин
Р.К., 2001.
2. Ануфриенко С.А., Гольдин А.М., Гулика С.В., Кремешкова С.А., Расин В.В.,
Смирнова Е.В. Сборник задач по геометрии (издание второе, исправленное).
Екатеринбург, 2011. 199с
3. В. Оконь Основы проблемного обучения, - М. Просвещение, 1968

72. Қосымша әдебиеттер.
1. М.И. Махмутов, Организация проблемного обучения  в  школе,  -  М.,  1977,
374с
2. А.М. Матюшкин,  Проблемные ситуации в мышлении и обучении.


Пәндер