Файл қосу
Популяцияның генетикалық құрылымы
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |МСЖ 3 деңгей құжаты |ОӘК |ПОӘК | | | |042-14.4.04.01.20.69/0| | | |1-2012 | |ПОӘК |№ 3 басылым | | |«Биология» пәнінің | | | |оқутушысына арналған жұмыс | | | |оқу бағдарламасы | | | 5В060800, 050608 "Экология" мамандығына арналған "Биология" ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ, 2012 Алғы сөз 1. ӘЗІРЛЕНГЕН Құрастырушы Тугамбаева Салима Манатқызы, профессор м.а. 2. ТАЛҚЫЛАНҒАН 2.1.ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ Семей мемлекеттік университеті “Биология” кафедрасының мәжілісінде. 2012 ж. 27.08 № 1 хаттама. Кафедра меңгерушісі____________ Арынова Р.А. 2.2.Аграрлық факультетіның оқу - әдістемелік бюросының мәжілісінде. 2012 ж. 03.09. № 1 хаттама Төрайымы _____________ Сатиева К.Р 3. БЕКІТІЛГЕН Университеттің оқу - әдістемелік кеңесі мәжілісінде мақұлданып, басылымға ұсынылған. 2012. ж. 13.09. № 1 хаттама. ОӘК төрағасы, оқу ісі жөніндегі проректор ______________ Рскелдиев Б.А. ЕНГІЗІЛГЕН: басылым № 2, 30.09.2009ж. орнына Бұл кешен Қазақстан Республикасының іске қосылған Мемлекеттік жалпыміндетті ҚР МЖМБС 5.04.019 – 2011. Бакалавриат білім стандарты негізінде маңыздандырылған. Мазмұны 1. Колдану саласы. 2. Ереже белгілейтің сілтемелер 3. Жалпы ереже 4. Оқытушыға арналған пәнің жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны 5. Студенттердің өз бетімен істейтін жұмыстары тақырыбының тізімі 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7. Оқу-әдістемелік эдебиеттермен қамтамасыз етілуінің қартасы 8. Әдебиеттер 1. Қолдану саласы: «Биология»пәнінің» пәнінің оқытушыларға арналған оқу жұмыс бағдарламасы 5В060800 «Экология», мамандықтарының студенттеріне арналған оқу-әдістемелік кешеннің құрамына кіреді. Ол студенттерді курстың мазмұнымен, актуальдылығымен, курс саясатымен, студенттер оқу процесінде игеретін тәжірибелер мен машықтардың тақырыптарымен таныстырады. 2. Ереже белгілейтін (нормативтік) сілтемелер Осы әзірленген «Биология» ПОӘК мына құжаттар талабына, ұсыныстарына сай, пәннің оқу барысын ұйымдастыру тәртібін белгілейді: -050807 –«Экология», мамандықтарына ҚР мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты, ҚР МЖМБС 3.08.323-2006 -«Экология» ҚР БҒМ № 779 бұйрығымен 2005 ж. 23. 12. бекітілген және іске еңгізілген. -Шәкәрім атындағы Семей мемлекетік университетінің ПОӘК стандарты 042- РГКП- СГУ-8-2007 -ДП 042-08.10.10.12-2007 документациялық кұжаттар № 131 –од «20» наурыз 2009 ж ҚР индустрия және сауда министрлігінің метрологиялық және техникалық ретеу комиттетінің бұйрағымен бекітілді және қолданаска енгізілді. ҚР жоғары және ЖОО кейінгі білім мамандықтарының жіктемесі 3. Жалпы ереже 3.1. Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы. 050608-Экология мамандығының студенті-түлегі “Биология” (тірі табиғаттың шығуын, өсіп-өнуін, дамуын, жануарлардың өмір сүруін, өсімдіктердің организмін әр жақтан қамти зерттейтін ғылымдар жинағы) пәнін зерделеу нәтижесінде кәсіптік білімділікке қойылатын мына талаптарға дайын болуға міндетті: 3.2. Пәннің мақсаты: «Биология» пәнінің оқытудың негізгі мақсаты студенттерге биология ғылымының эксперименті профильді бөлімдері- цитология және гистология, генетика, өсімдіктер физиологиясы, адам және жануарлар физиологиясы, биофизика туралы негізгі түсініктерді қалыптастыру. 3.3. Пәнді зерделеудің негізгі міндеттері: - жануарлар организмдерінің клеткалары мен ұлпаларының құрылысына, қызметіне және генезисне анықтама беру; - сыртқы орта факторларының әсерінен болатын өсімдіктер организмдегі физиологиялық процестер туралы іргелі білім беру; - студентерді тұқым қуалау белгілерінің заңдылыктарымен, тұкым куалау принциптерімен, генетикалық материалдың құрылымдық- қызметтік ұйымдасумен және оның өзгерштігімен, гендердің әсерімен реттелуі, ластанған қоршаған оратаның генетикалық салаларымен таныстыру ; 3.4. Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті: - клетка теориясының негізгі қағидаларын, клеткалар мен ұлпаларды зертеудің әдістерін, клеткалар мен клетка оргаоидтарының құрылысы мен қызметің, жануарлар организмдегі ұлпалардың құрылысын, қызметін, генезисін және классификациясын ; - су алмасудың, тыныс алудын, минералдық қоректенудің, фотосинтездің механизмдері мен ерекшеліктерін және өсімдіктердің қоршаған орта факторларының әсеріне төзімділігін; -тірі жүйенің тұрақтылығын қамтамасыз ететін реттеу механизмін; -жануарлар мен адамның негізгі ағзалар жүйесінің құрылым және қызмет ерекшеліктерін; -тірі жүйе мен жалпы тіршілік сфераның басты тұрақтылық факторындай болатын биологиялық әр түрлілікті – білуі керек; -табиғи орта сапасын бағалау үшін өсімдіктер, жануарлар зерзаттарымен жұмыс жүргізуді; - қоршаған орта уыттылығын анықтау үшін биологиялық тесті қолдануды; -экологиясы таза өнімдерді алу үшін биотехнология әдістерін қолдануды; -адам тіршілік әрекеттері заңдылықтарын және организмнің жүйке қажу (стресс) - факторлары әсерлерін зерттеу үшін жансезімфизиологиялық және биологиялық әдістерді пайдалануды – істей білуі керек; -халық шаруашылығы мен медицинаның әр салаларында биологиялық әр түрлілікті сақтауға және табиғи қорларды тиімді пайдалануға арналған іс- шараларды іске асыру; -қоршаған ортаның ластану қалдықтарын бағалауды өткізу; -лабораториялық жануарлармен және жасушаларды өсіруде эксперименттік жұмыс әдістерін пайдалану; -жарық және электронды микроскоптармен жұмыс істеуді және физикалық- химиялық зерттеулерді өткізу – дағдысын меңгеруі керек. 3.5 Курстың пререквизиті: «Биология» пәнін оқыған кезде студент «цитология», «эмбриология», «физиология», «анатомия», «жалпы биология», «биофизика» курстарынан негізгі білімдері болуы қажет. 3.6 Курс постреквизиті: пәнінен алынған білім кейінгі курстарда, биологиялық экология, қоршаған ортаның мониторингі пәндерін оқыған кезде қолданылады. 1 Кесте Жұмыс оқу жоспарының үзіндісі |Курс |Семестр |Несие |Дәріс |ЗС | | | | |(са |(са | | | | |ғат) |ғат) | |1 |2 |3 |4 |5 | |Лекционные занятия | |1 |Кіріспе |Пәннің міндеттері, мақсатары|1 |1,2,3,4,5,6,7 | | | |және жоспары. Клетка | | | | | |теориясының негізгі | | | | | |қағидалары. Клетка мен | | | | | |ұлпаларды зерттеулурдін | | | | | |зәдістері. Про және эукариот| | | | | |клеткаларының құрылысы. | | | | | |Биологиялық әне экологиялық | | | | | |зерттеулурдін дамуындағы | | | | | |цитологияның жетістіктері | | | |2 |Организмдерді|Жасушалардың тіршілік |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ң, |әректтері. Биомембрана | | | | |ұлпалардың,кл|құрылымының моделі. | | | | |еткалардың |Плазматикалық мембрананың | | | | |морфологиялық|құрылысы және қызметі. | | | | |, |Плазмалемманың тосқауылдық | | | | |физиологиялық|–тасмалдау және рецепторлық | | | | |және |ролі. Клеткааралық | | | | |биохимиялық. |байланыстар. Қсімдіктердің | | | | |Биомембрана |клетка қабырғасының | | | | |құрылымы, |құрылысы. Өсімдік | | | | |клетка |клеткаларының клеткааралық | | | | |қабырғасының |баланыстары. | | | | |құрылысы | | | | |3 |Прокариотты |Прокариотты және эукариотты |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |және |клеткаларының құрылысындағы | | | | |эукариотты |ерешеліктері | | | | |клеткаларының| | | | | |құрылысындағы| | | | | |ерешеліктері | | | | |4 |Клетка |Түйіршікті эндоплазмалық |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |органоидтарын|тордың құрылысы және | | | | |ың құрылысы |қызметі, оның белок | | | | |және қызметі |синтезіндегі және | | | | | |цитоплазматикалық | | | | | |мембранадағы рөлі. Тегіс | | | | | |эндоплазмалық ретикулымның | | | | | |құрылысы және қызметі оның | | | | | |майларды, сиероидтарды жәе | | | | | |басқа да заттарды | | | | | |синтездеудегі ролі. Гольджи | | | | | |аппаратының құрылыы және | | | | | |қызметі, оның | | | | | |модификациядағы | | | | | |(жетілудегі), сортау және | | | | | |клеткадан синтезделген | | | | | |белоктарды басқа да заттарды| | | | | |шығарудағы рөлі. | | | | | |Рибосомалдың құрылысы, | | | | | |классификациясы және | | | | | |қызметі, оның кеткашілік ас | | | | | |қорытудағы және | | | | | |фагоцитоздағы рөлі. | | | | | |Митохондриялардың құрылысы | | | | | |және қызметі. Митохондрияның| | | | | |шығу тегі. Пластидтердің | | | | | |құрылысы жәнеқызметі. | | | | | |Пластадтердің қызметіне | | | | | |байланысты өзгеруі | | | | | |Фотосинтездің биохимиясы. | | | | | |Пластидтердің шыгу тегі. | | | |5 |Клетка |Клетка тіршілігіндегі |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ядросының |ядроның рөлі. Клетка | | | | |құрылысы және|ядросының құрылысы және | | | | |қызметі. |химиясы: хроматин, ядрышық, | | | | |Клеткалардың |кариоплазма, ядро қабықшасы.| | | | |бөлінуі |Митотиқалық хромасомалардың | | | | | |пішіні, түрлері және жалпы | | | | | |құрылысы. Хромасомалардың | | | | | |молекулалық және нәзік | | | | | |құрылымы. Кариотип жайында | | | | | |түсінік. Ядрошықтың, ядро | | | | | |қабықшасының құрылысы мен | | | | | |қызметі. Про- және | | | | | |эукариоттардағы | | | | | |рибосомалардың құрылысы. | | | | | |Ядрошықтың нәзік құрылысы, | | | | | |түйіршікті және жіпшелі | | | | | |компонентері. Клетка циклі. | | | | | |Клетка циклінің фазалары. | | | | | |Клетка циклінің реттелуі. | | | | | |Эукариот клеткаларының митоз| | | | | |жолымен бөлінуі. Митоздың | | | | | |сатылары, олардың ұзақтығы | | | | | |және оларға сипатама. | | | | | |Митоздың түрлері. Жыныс | | | | | |клеткаларының бөлінуі | | | | | |(мейоз). Мейоз бен митоздың | | | | | |айырмашыықтары | | | |6 |Жасушадағы |Клетка дифференцияциясының |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |заттек |факторлары. Клеткаға | | | | |алмасуы, оның|жарақаттану факторларының | | | | |қоршаған |әсері. Клетканың өлуі. | | | | |орта |Некроз. Апоптоз. | | | | |жағдайына | | | | | |байланысты, | | | | | |байкалатын | | | | | |ерекшеліктері| | | | |7 |Жануарлар |Ұлплардың онто-және |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |организмі |филогенезде шығу тегі. | | | | |ұлпаларының |Ұлпаға түсінік. Ұлпаларды | | | | |классификация|морфологиясы мен қызметіне | | | | |сы. |қарай классификациялау. | | | | |Эпителий |Жанарып тұратын, көбейетін | | | | |ұлпалары. |және тұрақты ұлпалар жүйесі.| | | | |Ішкі орта |Гистология ілімінің қысқаша| | | | |ұлпалары |тарихы, ұлпалардың | | | | | |эволюциялық динимикасының | | | | | |қалыптасуының кәзіргі | | | | | |қөзқарастаының эволюциялық | | | | | |және клетка теориялық | | | | | |маңызы. Жануарлар ұлпасыың | | | | | |зерттеудің негізгі әдістері.| | | | | |Эпителий ұлпасына жалпы | | | | | |морфофункциналдық сипатама. | | | | | |Эпителий ұлпасын | | | | | |морфологиялық , | | | | | |физиологиялық, | | | | | |фило-онтогенетикалық | | | | | |тұрғыдан талдау. Без | | | | | |эпителийі. Бездердің | | | | | |классификациясы. Секрет | | | | | |түрлері. Ішкі орта | | | | | |ұлпаларының шыгу тегі, жалпы| | | | | |систематикасы, | | | | | |классификациясы. Қан. | | | | | |Омыртқалы жануарлардың қан | | | | | |жасау мүшлелерінің ұлпалары.| | | | | |Дәнекер, шеміршек, | | | | | |тірек-механикалық және сүйек| | | | | |ұлпалары. | | | |8 |Жануарлар |Бүлшық ет және жүйке |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |организмі |жүйесінің ұлпаларына жалпы | | | | |ұлпаларының |сипаттама. Қөлденең-жолақты | | | | |классификация|қанқа ұлпалары. | | | | |сы. |Қөлденен-жолақты бүлшық ет | | | | |Бүлшық ет |ұлпаларының гистогенезі және| | | | |ұлпасы. Жүйке|регенерациясы. Жүйке жүйесі | | | | |жүйесінің |ұлпаларының классификациясы.| | | | |ұлпалары. |Жүйке клеткалары. Жүйке | | | | | |жүйесінің гистогенезі. | | | | | |Синапстар. Рецепторлы жүйке | | | | | |ұштары. Нейроглия | | | |9 |Онтогенез, |Жыныс клеткалардың дамуы. |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ұрықтық және |Ұрықтану. Ланцентниктің және| | | | |ұрықсоны |құст тардың эмбриональді | | | | |дамуы, |және постэмбриональді дамуы | | | | |жасушалар мен| | | | | |ұлпалардың | | | | | |жіктелу | | | | | |процестері | | | | |10 |Онтогенез, |Омырқалы жануарлардың дамуы |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ұрықтық және | | | | | |ұрықсоны | | | | | |дамуы, | | | | | |жасушалар мен| | | | | |ұлпалардың | | | | | |жіктелу | | | | | |процестері | | | | |11 |Әртүрлі ауа |Адамның әр түрлі қалыпты ауа|1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |райы-географи|райындағы тыныштық күйінің, | | | | |ялық |көтеріңкі бүлшық етінің | | | | |жағдайлардағы|жүмыс істеуімен көшуіндегі | | | | |адамның |физиологиялық қызметі | | | | |тіршілік | | | | | |әрекетің | | | | | |қамтамасыз | | | | | |етудегі | | | | | |физиологияның| | | | | |рөлі | | | | |12 |Адам және |Пәнің мақсаты, міндеті және |1 |16 | | |жануарлар |әдістері. Ұлпалар | | | | |физиологиясы |физиологиясы және | | | | | |биоэлектрлік құбылыс. | | | | | |Фииология ғылымның тари. хы.| | | | | |Тыныштық потенциалы . Әрекет| | | | | |потенциалы. Еттегі | | | | | |биопотенциалдық құбылыс. | | | | | |Тұтас жүйелер физиологиясы. | | | | | |Бас миының қызметі және | | | | | |талдағыштар физиологиясы. | | | | | |Көру, есту, дәм сезу, иіс | | | | | |сезу талдағыштары. Ішкі | | | | | |мүшелер жүйесі және олардың | | | | | |қызметің. Ішкі секреция | | | | | |физиологиясы. Ағза және | | | | | |адамның әлеуметтік қызметі | | | |13 |Өсімдіктер |Өсімдіктер физиологиясы |1 |8,9 | | |физиологиясы |пәнінің мақсаты. Экологиялық| | | | | |прблемаларды шешу | | | | | |жолдарындағы өсімдіктер | | | | | |физиологиясының рөлі, | | | | | |қоршаған ортаның әсеріне | | | | | |байланысты өсімдік | | | | | |организмнің қорғаныштық, | | | | | |бейімделу, өзгергіштік | | | | | |қасиеттрі. Өсімдік | | | | | |клеткасының химиялық құрамы | | | | | |мен қызметіндегі ерекшелігі.| | | | | |Тіршілік ортаның өзгеруіне | | | | | |байланысты клетка | | | | | |құрылысының өзгергіштік | | | | | |қабілеттілігі, зат алмасуы. | | | | | |Протоплазманың | | | | | |физико-химиялық қасиеті | | | |14 |Су |Өсімдіктер тіршілігіндегі |1 |8,9 | | |алмасуының, |судың рөлі. Судың | | | | |фотосинтездің|физико-химиялық қасиеті және| | | | |, тыныс |құрылымы. Өсімдіктердегі су | | | | |алудын, |алмасудың көрсеткіштері: | | | | |минералмен |судың белсенділігі, судың | | | | |қоректенудің |потенциалы, химиялық | | | | |экологиялықфи|потенциалы, сорғыш күші. | | | | |зиологиялық |Фотосинтез-басты | | | | |негіздері |биоэнергетиканың негізі. | | | | | |Фотосинтедің физико-химиялық| | | | | |мәні. Фототынысалу. Сыртқы | | | | | |орта факторларының | | | | | |фотосинтезге әсері. Тыныс | | | | | |алу қоршаған ортаға | | | | | |беймделудегі үрдісі. | | | | | |Гликолиз процессінің | | | | | |химиялық жолы. Кребс циклі. | | | | | |Тыныс алу қарқындылығының | | | | | |температура, жарыққа, | | | | | |ылғалдылыққа тәуелділігі. | | | | | |Минералды қореқтену | | | | | |физиологиясы. | | | | | |Макоэлементтер. | | | | | |Микроэлементер. | | | |15 |Өсімдіктердің|Өсімдіктердің төзімділігі |1 |8,9 | | |қолайсыз |жайлы жалпы ұғым. Стресс | | | | |жағдайларға |физиологиясы. Өсімдіктердің | | | | |төзімділігі. |қолайсыз температуралық | | | | |Өсімдіктердің|жағдайларға, қуаңшылыққа, | | | | |өсуі мен |топырақтың немесе қоректік | | | | |дамуы |ортаның түздылығына, ортаның| | | | | |ғаздануына, радиацияға, | | | | | |індетті ауруларға төімділігі| | | | | |Өсу мен дамудағы негізгі | | | | | |ұғымдар. Клетканың өсуі. Өсу| | | | | |кезені. Өсудің типтері. | | | | | |Өсімдіктің дамуы. | | | |16 |Кіріспе |Генетика және оның |1 |10,11,12,13,14 | | | |биологияда алатын орны. | | | | | |Генетика пәнінің мақсаты мен| | | | | |міндеттері. Генетика | | | | | |әдістері. Қазіргі заман | | | | | |генетикасының дамуының | | | | | |негізгі кезендері, оның | | | | | |міндеттері мен жетістіктері.| | | | | |Ауыл шаруашылығының, | | | | | |медицинаның, экологияның, | | | | | |биотехнологияның мақсатарын | | | | | |шешу үшін генетиканың | | | | | |практикалық манызы. | | | | | |Қазақстан Республикасындағы | | | | | |генетиканың дамуы | | | |17 |Белгілердің |Генетикалық танба. Генотип, |1 |10,11,12,13,14 | | |тұқым |фенотип, ген, аллель туралы | | | | |қуалауының |генетикалық түсіністер. Ген-| | | | |негізгі |тұқымкуалаушылықтын | | | | |зандылықтары |құрылымдық бөлігі. | | | | | |Тұқымкуалаушылық және | | | | | |өзгергіштік туралы түсінік. | | | | | |Тұқымкуалаушылық пен | | | | | |өзгергіштіктің тірі ұйымның | | | | | |әртүрлі: | | | | | |молекулалық,организмдік, | | | | | |клеткалық, организмдік, | | | | | |және популяциялық | | | | | |денгейлерінде корінуі. | | | | | |Дарвин, Нэгели, | | | | | |Вейсмандардың | | | | | |тұқымкуалаушылық теориялары.| | | | | |Генетика әдістері | | | |18 |Тұқым куудың |Сетон мен Боверилер ұсынған |1 |10,11,12,13,14 | | |цитологялық |тұқымкуалаушылық | | | | |негіздері |хромосомалық теориясының | | | | | |негізгі қағидалары. | | | | | |Хромосома: саны, құрылымы, | | | | | |химиялық құрамы. | | | | | |Хромосомалардың диплоидты | | | | | |және гаплоидты саны. Мейоз, | | | | | |спорогенез. Хромосомалар | | | | | |коньюгациясы | | | |19 |Түқым куудың |Т. Морган тәжірибелеріндегі |1 |10,11,12,13,14 | | |хромасомалық |айқасулардың генетикалық | | | | |теориясы |дәлелдері. Айкасудың көлемі | | | | | |және хромосомаларда | | | | | |гендердің бір сызық бойында | | | | | |орналасуы. Хромосомалардың | | | | | |генетикалық карталары | | | |20 |Жынысты |Жынысты анықтаудың типтері. |1 |10,11,12,13,14 | | |анықтау |Жыныс хромосомалар. Гомо- | | | | |генетикасы |және гетерогаметалы | | | | | |жыныс.Жыныспен тіркескен | | | | | |белгілердің тұқым куалауы. | | | | | |Жыныспен бақыланатың және | | | | | |шектелет белгілер. Жыныспен | | | | | |тіркескен тұқым куалаудың | | | | | |аутосомдық тұқым куалаудан | | | | | |айырмашылығы. Жыныс | | | | | |хромосомаларының | | | | | |ажырамауы.Жынысты алдын ала | | | | | |анықтаудың әдістері. | | | |21 |Генетикалық |Генетикалық түқым қуалау мен|1 |10,11,12,13,14 | | |аномалиялар |ортаға байланысты және | | | | | |экзогендік аномалиялар | | | | | |жөніндеғі түсінік. | | | | | |Хромосомдық аномолиялардың | | | | | |ауыл шаруашылығында таралуы | | | |22 |Онтогенездің |Генің құрылымы мен |1 |10,11,12,13,14 | | |генетикалық |функциясы. Белгілердің | | | | |негіздері |дамуына гендердің әсері. | | | | | |Цитплазмемен ядроның дамуға | | | | | |әсері | | | |23 |Микроорганизм|Микроорганизмдер генетиканың|1 |10,11,12,13,14 | | |дер |зерттеу объектісі. | | | | |генетикасы |Трасформация. Трансдукция | | | |24 |Генетикалық |Тұкым куалайтын және тұқым |1 |10,11,12,13,14 | | |материалдың |куалмайтын өзгергіштік. | | | | |өзгергіштігі |Мутациялардың жіктелу | | | | | |принциптері: геномың өзгеру | | | | | |сипаты бойынша, | | | | | |гетерозиготада байкалуы | | | | | |бойынша, клеткада | | | | | |локализациялануы бойынша. | | | | | |Мутациялық процестердің | | | | | |генетикалық бақылануы. | | | | | |Гендік мутациялар. Геномдық | | | | | |мутациялар. Гетероплоидия. | | | | | |Индукцияланған мутагенез | | | | | |Модификациялар өзгергіштік | | | |25 |Экологиялық |Қоршаған ортаның мутагендері|1 |10,11,12,13,14 | | |генетика |және мутагенділіктің | | | | | |салстырмалы бағасы. Қоршаған| | | | | |ортаның физиклық, химиялық | | | | | |және биологиялық | | | | | |факторлармен ластануының | | | | | |генетикалық салдары. | | | | | |Қоршаған ортаның мутагенді ,| | | | | |канцерогенді, таратогенді | | | | | |эффекттері. Семей ядролық | | | | | |полигоның радияциялық | | | | | |салдары. Биологиялық | | | | | |алуантүрлілікті сақтау. | | | | | |Өсімдіктердің, жануарларың, | | | | | |сирек кездесетін және жойылу| | | | | |қаупі төніп турған түрлердің| | | | | |гендік қорын сақтау | | | |26 |Генетикалық |Нуклеин қышқылдары мен |1 |10,11,12,13,14 | | |процестердің |белоктардың құрылымы мен | | | | |молекулалық |қасиеттерің зерттеудің | | | | |механизмдері |физикалық және химиялық | | | | | |әдістері. Нуклеин | | | | | |қышқылдарының молекулалық | | | | | |биологиясы. ДНК –ның бірінші| | | | | |реттік құрылымы. Хроматиннің| | | | | |құрылымы. ДНК репарациясы | | | |27 |Адам |Адамдағы тұқымқуалаушылық. |1 |10,11,12,13,14 | | |генетикасы |Адам геномы, оның | | | | | |өзгергіштігі және | | | | | |мобильділігі. Адам геномы | | | | | |зерттеуде молекулалық | | | | | |генетиканың әдістерін | | | | | |қолдану. Адамның | | | | | |хромосомалары. Адам | | | | | |хромасомаларының генетикалық| | | | | |картасы.Адам генетикасын | | | | | |зерттеудің әдістері. Адам | | | | | |генотипін зақымдайтын | | | | | |қоршаған орта факторлары. | | | | | |Қоршаған ортаның тұқым | | | | | |қуалайтын-жағдайға | | | | | |байланысты патологиялық | | | | | |реакцияларға әсері. | | | | | |Тұқымкуалайтын аурулардың | | | | | |және туа пайда болған | | | | | |аурулардың шығу себептері | | | |28 |Популяциялар |Популяция биологиялық жүйе |1 |10,11,12,13,14 | | |генетикасы |ретінде. Түрдің популяциялық| | | | |және оның |құрылымы. Популяцияның | | | | |эволюциясы |экологиялық сипатамасы. | | | | | |Популяцияның сандық | | | | | |көрсеткіштері және құрылымы.| | | | | |Популяция құрылымының | | | | | |типтері. Популяцияның | | | | | |генетикалық құрылымы. | | | | | |Популяцияның экологиялық | | | | | |және генетикалық құрылымының| | | | | |байланысы | | | |29 |Гентика және |Селекцияның анықтамасы. |1 |10,11,12,13,14 | | |селекция |Селекцияның генетикалық | | | | | |негіздері. Селекцияның | | | | | |міндеттері. Селекциядағы | | | | | |будандастырулардың типтері. | | | | | |Аутбриндинг, инбридинг. | | | | | |Алыстан будандастыру. | | | | | |Гетерозис. Селекцияда | | | | | |мутациялық процесті қолдану | | | |30 |Биофизика |Биологиялық |1 |17,18 | | |пәнінің |термодинамика. Тірі | | | | |мақсаты, |ағзалармен ұлпалардың | | | | |міндеті және |электрөткізгіштігі. | | | | |зерттеу |Фотоиология. Физикалық | | | | |әдістері |факторлардың жүйеге әсері. | | | | | |Тірі жүйелердің реттелу | | | | | |механизмі | | | |Зертханалық сабақтар | |1 |Клетканы |Микроскоптың құрылысы және |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |зерттеудің |жұмыс істеу ережелері. Про- | | | | |қәзіргі |және эукариотты клеткалардың| | | | |әдістері |жалпы морфологиясы | | | | |Клетканың | | | | | |құрылысы | | | | |2 |Клетканың |Про- және эукариотты |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |құрылысы |клеткалардың жалпы | | | | | |морфологиясы | | | |3 |Клетка |Клеткалардың |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |органоидтарды|цитоплазмасындағы | | | | |ң құрылысы |эндоплазмалық тор мен | | | | |және қызметі |Гольджи апараттының ұрылысы| | | | | |мен топографиясы | | | |4 |Клетка |Лизосмалардың құрылысы және |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |органоидтарды|қызметі. Қалыпты және | | | | |ң құрылысы |патология жағдайындағы | | | | |және қызметі |клетка қызметінің | | | | | |белсенділігіне байланысты | | | | | |екіншілік лизоомалардың | | | | | |қөлемі және саны. | | | |5 |Клетка |Әртүрлі типті клеткадағы |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |органоидтарды|митохондриялар мен | | | | |ң құрылысы |пластидтердің топографиясы, | | | | |және қызметі |саны, кқлемі және құрылысы | | | |6 |Клетка |Әртүрлі типті клеткалардың |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |қосылыстары |цитоплазмасында олардың | | | | | |таралуы және маңызы | | | |7 |Ядро |Ядоның қөлемі, құрылысы және|1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |құрылысы, |қызметінің өзгергіштігі. | | | | |қызметі. |Хромосома морологиясы. | | | | |Клетка |Ядроның және ядро | | | | |бөлінуі |қабықшасының микроскопиялық | | | | | |және электронды | | | | | |микроскопиялық құрылысы, | | | | | |саны. Митоз. Амитоз | | | |8 |Эпителий |Бір қабаты жайақ және куб |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ұлпасыныңқұры|тәрізді эпителийлер. Биік | | | | |лысы және |Гпризма тәрізді эпителийдің | | | | |қызметі |гитоқұрылысы. Көп кабаты | | | | | |эпителийлердің құрылысы. | | | | | |Безді эптелийлер | | | |9 |Тіректі-көрек|Қан жасайтын мүшелер. |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ті ұлпалардың|Борпылдақ және тығыз дәнекер| | | | |құрылысы және|ұлпалар. | | | | |қызметі | | | | |10 |Шеміршек және|Шеміршек ұлпа. Шеміршек |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |сүйек |ұлпасының түрлері | | | | |ұлпаларының | | | | | |құрылысы және| | | | | |қызметі | | | | |11 |Бүлшык ет |Сүйек ұлпасы. Сүйек |1 |1,2,3,4,5,6,7 | | |ұлпасының |ұлпасының дамуы | | | | |құрылысы және| | | | | |қызметі | | | | |12 |Жүйке |Бүлшык ет ұлпасы. Бүлшык ет|1 |16 | | |ұлпасының |ұлпасының түрлері | | | | |құрылысы және| | | | | |қызметі | | | | |13 |Онтогенез, |Нерв клеткалары. Нерв |1 |8,9 | | |ұрықтық және |өсімдіктері және нервтер. | | | | |ұрықсоны |рецепторлар | | | | |дамуы, | | | | | |жасушалар мен| | | | | |ұлпалардың | | | | | |жіктелу | | | | | |процестері | | | | |14 |Өсімдіктер |Өсімдік клетканың құрылысы. |1 |8,9 | | |физиологиясы |Химиялық құрамы. әсері. | | | | | |Өсімдіктердің қызметіне | | | | | |сыртқы факторлардың әсері | | | |15 |Өсімдіктердің|Өсу мен дамудың әртүрлі |1 |8,9 | | |өсуі мен |организм денгейіндегі | | | | |дамуы |қалыптасуы. Клетканың өсуі. | | | | | |Өсу кезені. Өсуді типтері. | | | | | |Өсу қарқыдалығына қоршаған | | | | | |ортаның әсері | | | |16 |Кариотип |Лабараторяилық зерттеулердің|1 |10,11,12,13,14 | | |зерттеу |негізгі объектілерімен | | | | | |танысу. Негізгі | | | | | |ауылшаруашылық малдарының | | | | | |кариотипімен танысу | | | |17 |Белгілердің |Моногибридтік және талдаушы |1 |10,11,12,13,14 | | |тұқым куалау |будандастыру | | | | |заңдылықтары | | | | |18 |Дигибридтік |Екі және одан да көп |1 |10,11,12,13,14 | | |және |белгілер бойынша тұқым | | | | |полигибридтік|қуалау заңдылықтарын талдау | | | | |будандастыру | | | | |19 |Түқым куудың |Т. Морган тәжірибелеріндегі |1 |10,11,12,13,14 | | |хромасомалық |айқасулардың генетикалық | | | | |теориясы |дәлелдері. Айкасудың көлемі | | | | | |және хромосомаларда | | | | | |гендердің бір сызық бойында | | | | | |орналасуы. Хромосомалардың | | | | | |генетикалық карталары | | | |20 |Гендердің |Толық және толық емес |1 |10,11,12,13,14 | | |тіркес тұқым |гендердің тіркес тұқым | | | | |қуалауы |қуалауың зерттеу | | | |21 |Жыныспен |Жыныспен тіркескен |1 |10,11,12,13,14 | | |тіркескен |белгілердің тұқым қуалау | | | | |белгілердің |ерекшеліктерімен танусы | | | | |тұқым қуалауы| | | | |22 |Генетикалық |Тұқым қуалауда нуклеин |1 |10,11,12,13,14 | | |процестердің |қышқылдарының ролі | | | | |молекулалық | | | | | |механизмдері | | | | |23 |Адам және |Адам және жануарлар |1 |10,11,12,13,14 | | |жануарлар |физиологиясы және | | | | |физиологиясы |физиологиялық зертеу | | | | | |әдістері | | | |24 |Су |Өсімдіктер тіршілігіндегі |1 |10,11,12,13,14 | | |алмасуының, |судың рөлі. Фотосинтез-басты| | | | |фотосинтездің|биоэнергетиканың негізі. | | | | |, тыныс |Тыныс алу қоршаған ортаға | | | | |алудын, |беймделудегі үрдісі. | | | | |минералмен |Минералды қореқтену | | | | |қоректенудің |физиологиясы. | | | | |экологиялықфи|Макоэлементтер. | | | | |зиологиялық |Микроэлементер. | | | | |негіздері | | | | |25 |Корреляциялық|Белгілердің арасындағы |1 |10,11,12,13,14 | | |байланысты |корреляция және регрессия | | | | |анықтау |коэффициенттерін есептеп | | | | | |шығару әдісімен танысып | | | |26 |Популяцияның |Тұқым қуу коэффициентің |1 |10,11,12,13,14 | | |сандық |қолданып, популяцияның | | | | |белгілерінің |сандық белгілердің талдауың | | | | |тұқым қуалау |үйрену | | | | |өзгергіштігің| | | | | |бақылау | | | | |27 |Тіркесу және |Тәуелсіз тіркесіп |1 |10,11,12,13,14 | | |кроссинговер |тұқымкуалаудың цитологиялық | | | | | |негіздері. Т. Морган | | | | | |тәжірибелеріндегі | | | | | |айкасулардың генетикалық | | | | | |дәлелдері | | | |28 |Адам |Адам хромасомаларының |1 |10,11,12,13,14 | | |генетикасы |генетикалық картасы | | | |29 |Экологиялық |Қоршаған ортаның мутагендері|1 |10,11,12,13,14 | | |генетика |, канцерогенді, тератогенді | | | | | |эффекттері | | | |30 |Генетикалық |Тұқым куалайтын және тұқым |1 |10,11,12,13,14 | | |материалдың |куалайматың өзгергіштіг. | | | | |өзгергіштігі |Мутациялардың түрлері | | | 5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыбы: 5.1. Цитология тарихы 5.2. Жасуша физиологиясы 5.3. Жасушаның физикалық-химиялық сипатамалары 5.4. Екікабаты мембранді органоидтар. Митохондрийлер.Пластидтер 5.5. Мембраннсыз органоидтар 5.6. Жасуша регенерациясы 5.7. Цитогенетикалық жасуша негізі 5.8. Цитогенетикалық молекулярлы негізі 5.9. Жасушаның тірек-кимыл жүйесі 5.10.Ядрышық. Ядро қабығы 5.11 Жасуша патологиясы 5.12. Плацентарлық барьердің ұлпа компоненттері 5.13. Жануарлар мен құстардың жыныс жүйесінің құрылысы 5.14. Безді эпителийдін дамуы, түрі, қызметі 5.15.Бұлшық етің гистогенезі 5.16. Жүйке үлпаның регенерациясы 5.17. Туқым куалаудың түрлері 5.18. Мейоздың тұқым куалау құбылысындағы ролі 5.19. Аллельді емес гендердің әсерлесуі 5.20. Гендердің тіркес түқым куалауы 5.21. Гендердің толық және толық емес тіркесуі 5.22. Жыныс хромасомалардың патологиясы 5.23. Ген карталардың және гендердің құрылысы 5.24. Мутациялық өзгергіштік 5.25. Микроорганизмдердегі ген анализдары 5.26. Бөлек гибридттердің дамуы 5.27. Популяцияларды зерттеу әдістері 5.28. Иммунологитарихы дамуы 5.29. Мал шаруашылығындағы селекциялық белгілер 5.30. Іріктеу формасы 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы 3 Кесте- Пәннің оқу-әдістемелік картасы |Тақырып |Қөрнекі құралдар, |Өз бетімен |Бақыл| | |ТОҚ, плакаттр |дайындалуға |ау | | | |арналған |түрле| | | |сұрақтар |рі | |Дәрістер |Зертханалық | | | | | |сабақтар | | | | |1 |2 |3 |4 |5 | |Кіріспе |Клетканы зерттеудің|Схемалар, слайдтар|Цитология |ТК | | |қәзіргі әдістері | |тарихы | | | |Клетканың құрылысы | | | | |Организмдердің, |Клетканың құрылысы |Схемалар, слайдтар|Жасуша |ТК | |ұлпалардың,клетк| | |физиологиясы | | |алардың | | | | | |морфологиялық, | | | | | |физиологиялық | | | | | |және | | | | | |биохимиялық. | | | | | |Биомембрана | | | | | |құрылымы, клетка| | | | | |қабырғасының | | | | | |құрылысы | | | | | |Прокариотты және|Клетка |Схемалар, слайдтар|Жасушаның |ТК | |эукариотты |органоидтардың | |физикалық-химия| | |клеткаларының |құрылысы және | |лық | | |құрылысындағы |қызметі | |сипатамалары | | |ерешеліктері | | | | | |Клетка |Клетка |Схемалар, слайдтар|Екікабаты |ТК | |органоидтарының |органоидтардың | |мембранді | | |құрылысы және |құрылысы және | |органоидтар. | | |қызметі |қызметі | |Митохондрийлер.| | | | | |Пластидтер | | |Клетка |Клетка |Схемалар, слайдтар|Мембраннсыз |ТК | |ядросының |органоидтардың | |органоидтар | | |құрылысы және |құрылысы және | | | | |қызметі. |қызметі | | | | |Клеткалардың | | | | | |бөлінуі | | | | | |Жасушадағы |Клетка қосылыстары |Схемалар, слайдтар|Жасуша |ТК | |заттек алмасуы, | | |регенерациясы | | |оның қоршаған | | | | | |орта жағдайына | | | | | |байланысты, | | | | | |байкалатын | | | | | |ерекшеліктері | | | | | |Жануарлар |Ядро құрылысы, |Схемалар, слайдтар|Цитогенетикалық|ТК | |организмі |қызметі. Клетка | |жасуша негізі | | |ұлпаларының |бөлінуі | | | | |классификациясы.| | | | | |Эпителий | | | | | |ұлпалары. Ішкі | | | | | |орта ұлпалары | | | | | |Жануарлар |Эпителий |Схемалар, слайдтар|Цитогенетикалық|ТК | |организмі |ұлпасыныңқұрылысы | |молекулярлы | | |ұлпаларының |және қызметі | |негізі | | |классификациясы.| | | | | |Бүлшық ет | | | | | |ұлпасы. Жүйке | | | | | |жүйесінің | | | | | |ұлпалары. | | | | | |Онтогенез, |Тіректі-көректі |Схемалар, слайдтар|Жасушаның |ТК | |ұрықтық және |ұлпалардың құрылысы| |тірек-кимыл | | |ұрықсоны дамуы, |және қызметі | |жүйесі | | |жасушалар мен | | | | | |ұлпалардың | | | | | |жіктелу | | | | | |процестері | | | | | |Онтогенез, |Шеміршек және сүйек|Схемалар, слайдтар|Ядрышық. Ядро |ТК | |ұрықтық және |ұлпаларының | |қабығы | | |ұрықсоны дамуы, |құрылысы және | | | | |жасушалар мен |қызметі | | | | |ұлпалардың | | | | | |жіктелу | | | | | |процестері | | | | | |Әртүрлі ауа |Бүлшык ет |Схемалар, слайдтар|Жасуша |ТК | |райы-географиялы|ұлпасының құрылысы | |патологиясы | | |қ жағдайлардағы |және қызметі | | | | |адамның тіршілік| | | | | |әрекетің | | | | | |қамтамасыз | | | | | |етудегі | | | | | |физиологияның | | | | | |рөлі | | | | | |Адам және |Жүйке ұлпасының |Схемалар, слайдтар|Плацентарлық |ТК | |жануарлар |құрылысы және | |барьердің ұлпа | | |физиологиясы |қызметі | |компоненттері | | |Өсімдіктер |Онтогенез, ұрықтық |Схемалар, слайдтар|Жануарлар мен |ТК | |физиологиясы |және ұрықсоны | |құстардың жыныс| | | |дамуы, жасушалар | |жүйесінің | | | |мен ұлпалардың | |құрылысы | | | |жіктелу процестері | | | | |Су алмасуының, |Өсімдіктер |Схемалар, слайдтар|Безді |ТК | |фотосинтездің, |физиологиясы | |эпителийдін | | |тыныс алудын, | | |дамуы, түрі, | | |минералмен | | |қызметі | | |қоректенудің | | | | | |экологиялықфизио| | | | | |логиялық | | | | | |негіздері | | | | | |Өсімдіктердің |Өсімдіктердің өсуі |Схемалар, слайдтар|Бұлшық етің |ТК | |қолайсыз |мен дамуы | |гистогенезі | | |жағдайларға | | |Жүйке үлпаның | | |төзімділігі. | | |регенерациясы | | |Өсімдіктердің | | | | | |өсуі мен дамуы | | | | | |Кіріспе |Кариотип зерттеу |Схемалар, слайдтар|Жүйке үлпаның |ТК | | | | |регенерациясы | | |Белгілердің |Белгілердің тұқым |Схемалар, слайдтар|Туқым куалаудың|ТК | |тұқым қуалауының|куалау заңдылықтары| |түрлері | | |негізгі | | |Мейоздың тұқым | | |зандылықтары | | |куалау | | | | | |құбылысындағы | | | | | |ролі | | |Тұқым куудың |Дигибридтік және |Схемалар, слайдтар|Мейоздың тұқым |ТК | |цитологялық |полигибридтік | |куалау | | |негіздері |будандастыру | |құбылысындағы | | | | | |ролі | | |Түқым куудың |Түқым куудың |Схемалар, слайдтар|Аллельді емес |ТК | |хромасомалық |хромасомалық | |гендердің | | |теориясы |теориясы | |әсерлесуі | | | | | |Гендердің | | | | | |тіркес түқым | | | | | |куалауы | | |Жынысты анықтау |Гендердің тіркес |Схемалар, слайдтар|Гендердің |ТК | |генетикасы |тұқым қуалауы | |тіркес түқым | | | | | |куалауы | | |Генетикалық |Жыныспен тіркескен |Схемалар, слайдтар|Гендердің толық|ТК | |аномалиялар |белгілердің тұқым | |және толық емес| | | |қуалауы | |тіркесуі | | |Онтогенездің |Генетикалық |Схемалар, слайдтар|Жыныс |ТК | |генетикалық |процестердің | |хромасомалардың| | |негіздері |молекулалық | |патологиясы | | | |механизмдері | | | | |Микроорганизмдер|Адам және жануарлар|Схемалар, слайдтар|Ген карталардың|ТК | |генетикасы |физиологиясы | |және гендердің | | | | | |құрылысы | | |Генетикалық |Су алмасуының, |Схемалар, слайдтар|Мутациялық |ТК | |материалдың |фотосинтездің, | |өзгергіштік | | |өзгергіштігі |тыныс алудын, | | | | | |минералмен | | | | | |қоректенудің | | | | | |экологиялықфизиолог| | | | | |иялық негіздері | | | | |Экологиялық |Корреляциялық |Схемалар, слайдтар|Микроорганизмде|ТК | |генетика |байланысты анықтау | |рдегі ген | | | | | |анализдары | | |Генетикалық |Популяцияның сандық|Схемалар, слайдтар|Бөлек |ТК | |процестердің |белгілерінің тұқым | |гибридттердің | | |молекулалық |қуалау | |дамуы | | |механизмдері |өзгергіштігің | | | | | |бақылау | | | | |Адам генетикасы |Тіркесу және |Схемалар, слайдтар|Популяцияларды |ТК | | |кроссинговер | |зерттеу | | | | | |әдістері | | |Популяциялар |Адам генетикасы |Схемалар, слайдтар|Иммунологитарих|ТК | |генетикасы және | | |ы дамуы | | |оның эволюциясы | | | | | |Гентика және |Экологиялық |Схемалар, слайдтар|Мал |ТК | |селекция |генетика | |шаруашылығындағ| | | | | |ы селекциялық | | | | | |белгілер | | |Биофизика |Генетикалық |Схемалар, слайдтар|Іріктеу формасы|ТК | |пәнінің мақсаты,|материалдың | | | | |міндеті және |өзгергіштігі | | | | |зерттеу әдістері| | | | | 7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы 4 Кесте- Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы |Оқулықтардың,оқу-әдістемел|Экземпляр саны |Студент саны |Қамтамасыздану| |ік құралдарының атаулары | | |% | |1 |2 |3 |4 | | Тейлор Д, Грин Н., Стаут|10 |25 |50 | |У. Биология 1-3 тома | | | | |М. «Мир» 2007 | | | | | Робертис Э. де., |15 |25 |20 | |Новинский В.,Саэс Ф., | | | | |Биология клетки М., 1973. | | | | |ЗаварзинА.А.,Харазова А.Д.|50 |25 |100 | |Основы общей цитологии | | | | |Шахламов В.А. Авшин А.П. |5 |25 |10 | |Патология клетки | | | | |Александровская О.В., |5 |25 |10 | |Радостина Т.Н.,Козлов Н.А.| | | | |Цитология, гистология и | | | | |эмбриология. М., 1987 | | | | |Бегимулов Б.К. Генетика. |15 |25 |20 | |Алматы, 2000 | | | | |Меркурьев |25 |25 |100 | |Е.К.,Шангин-БерезовскийГ.Н| | | | |. Генетика с основами | | | | |биометрии М.,колос,1983 | | | | |С.Ж.Стамбеков, |10 |25 |10 | |О.С.Короткевич, В.Л. | | | | |Петухов . Новосибирск, | | | | |2006 613с. | | | | 8.Әдебиеттер 1. Тейлор Д, Грин Н., Стаут У. . Биология 1-3 тома М. «Мир» 2007 2. Афанасьев Ю.И., Юрина Н.А. Гистология. М., «Медицина», 2000 3.Ченцов Ю.С. Общая цитология. Учебник. М., МГУ, 1995.384 с. 4. Робертис Э. Новинский В., Саэс Ф. Биология клетки.1973. 283 с. 5.Заварзин А.А., Харазова А.Д. Основы общей цитологии. 1982 6..Шахламов В.А.,Авшин А.П. Патология клетки. 1980 7.Александровская О.В.,Радостина Г.Н.,Козлов Н.А. Цитология, гистология и эмбриология. 1982 8. Полевой В.В. Физиология растений М.: Высшая школа,1989 9. Калекенов Ж., Өсімдіктер физиологиясы. Алматы,1997 10.Бегимулов Б.К. Генетика, Алматы, 2000 11.Меркурьева Е.К., Шангин-Березовский Г.Н. Генетика с основами биометрии .М., Колос. 1983 12.Практикум по генетике. Ларцева С.Ю., Муксинов М.К., М., Агропромиздат, 1985. 13.Общая генетика. Дубинин Н.П., М., Наука, 1986. 14 С.Ж.Стамбеков, О.С.Короткевич, В.Л. Петухов . Генетика. Новосибирск, 2006 613с. 15.Медченко А. Экологическая генетика. М., 1990 16. Физиология человека: Учебник в двух томах. Под редакцией В.М. Поковского, Г.Ф. Коротько. М., 1998 17. Волькенштейн М.В. Биофизика. М., Наука, 1998 18.А.С.Белановский. Основы биофизики в ветеринарии М.,Агропромиздат,1989. 271 с.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz