Файл қосу

Тиімді қарым - қатынас дағдыларына үйрету





    |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.58/01-2014   |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|Оқытушыға арналған       |18.09.2013 ж. орнына     |                         |
|«Оқытушының              |Басылым №2   05.09.2014ж |                         |
|коммуникативті           |                         |                         |
|құзырлығына арналған     |                         |                         |
|тренинг»                 |                         |                         |







                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
           «ОҚЫТУШЫНЫҢ КОММУНИКАТИВТІ ҚҰЗЫРЛЫҒЫНА
                                    АРНАЛҒАН ТРЕНИНГ»

      «6M050300» – «Психология» мамандығының магистранттарына  арналған


                     оқытушыға арналған пән бағдарламасы





































                                 Семей 2014

    Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы   “Психология”  кафедрасының  профессоры,  психология  және
педагогика ғылымдарының  кандидаты ________   Сатиева Ш.С.
                                                             «  05   »
                               09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ
























Мазмұны



1 Қолданылу аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы нұсқаулар
4 Оқу пәнінің мазмұны (модульдің)
5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі
6 Пән бойынша оқу- әдістемелік карта
7 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы
8 Әдебиет



      1 ҚОЛДАНЫЛУ АЯСЫ



       «Оқытушы коммуникативтік құзырлығының  тренингі»  пәні  бойынша  оқу-
әдістемелік   кешен    университеттің    магистранттарына    арналған.    Ол
магистранттарды  курстың  мазмұнымен,  оның  аталған  мамандықты   игерудегі
маңыздылығы және көкейтестілігімен,  курстың  саясатымен,  оқыту  процесінде
меңгеретін білім, дағды, іскерліктерімен таныстырады.
      Оқу - әдістемелік кешен пәнді оқудағы негізгі құрал болып табылады.







      2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР



      Аталған «Оқытушы коммуникативтік құзырлығының тренингі»  пәні  бойынша
оқытушыларға  арналған  жұмысшы  бағдарлама  төмендегі   кұжаттарға   сәйкес
жасалынып  және  осы  пән  бойынша  оку  процессін   ұйымдастыруға   қажетті
ұсыныстарға сәйкестендірілген:
         -  Қазақстан  Республикасының  білім  беру  жүйесінің  мемлекеттік
           жалпыға бірдей міндетті стандарты. Жоғарғы білім.  Магистратура.
           Негізгі  ережелер.   ҚР   МЖОС   23.08.2012   №1080.   Қазақстан
           Республикасы  білім  және  ғылым  министірлігі  2011  жылғы   17
           маусымда №261бекітілген және енгізілген.
         - 6М050300 – «Психология» мамандығының типтік оқу жоспары;
         -  УСТ  042-СГУ-5-2014  Университет   стандарты   «Пәндердің   оқу
           әдістемелік кешендерің әзірлеудін жалпы талаптары»;
         - ҚП 042-1.07-2014 Қужаттық процедура «Пәндердің  оқу  әдістемелік
           кешендерің структурасы мен мазмұны».





      3 жалпы нұсқаулар




      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:

    Тиімді коммуникативті әрекеттерге қажетті нақты орта жағдайында  тиімді
тұлғааралық әсерлерді құруда, комуникативті құзырлық ішкі  ресурстар  жүйесі
ретінде қарастырылады.  Комуникативтілік  өзіне  бағалау  жағдайының  анализ
қаулысын  жатқызады.  Әрекеттік  құрылымын  анықтап  жасалуы,  бағдарламаның
түзету реализациясы, бағалау әсері.





      3.2 Пәнді оқытудың мақсаты:

      Құзырлықтың комуникативті құзырлығының дамуы, іскерлік қарым – қатынас
пен  тұлғааралық  жүйенің  қарым  –  қатынас  пен  өзааралық   қатынастардың
эффективтік қамтамасыз етілуі, топтағы  индивиттердің  қанағаттанушылықтарын
жоғарылату, оқытушының  мәдени комуникативтілігін жалпылама жоғарылату.





      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:



    Оқыту:
        • Серіктестің мінез- құлығына болжам жасау мен талауға;
        • Іскерлік қарым-қатынас орнату дағдыларына;
        • Тиімді қатынас дағдыларына.

      Дамыту:

    • Серіктестің  эмоционалды жағдайын түзетуге дағдылану;
    • Мақсатты орындау мен жоспарлауға дағдылану.




      3.4 Оқыту нәтижелері:

      Пәнді оқу нәтижесінде магистрант:
Білімі:  берілген мамандық төнірегінде  ұлттық  менталитетке  тән  ,қарым  –
қатынас құралдарына бағдарланатын тәрбиені біледі, қарым –қатынас  аймағында
салт- дәстүрлерді, дәстүрді, этикетті  тәртіпті  сақтайды,  мәдени  нормалар
мен қарым-қатынастағы шектеулерді біледі;
Іскерлігі:  вербалды  және   вербалды   емес   ақпарат   алмасуын   бііледі,
серіктестің  жеке   сапалары   мен   қасиеттеріне   диагностика   жүргізеді;
әлеуметтік- маңызды  мақсаттарға  жетуде әртүрлі  тактика  мен  техникаларды
қолданып адамдар мен өзара қатынаста  стратегияларды  орнатады;  қарсыласпен
өзін теңестіреді, түсінеді өзін сол қарым – қатынасқа қояды.
Дағдылары:  басқа  адамдар   мен   қажетті   тиімді   қарым-қатынас   орнату
қажеттіліктерін біледі.




      3.5 Пән пререквизиттері: жоқ


      3.6 Пән постреквизиттері: жоқ



      3.7 Жұмысшы оқу жоспарынан үзінді



      Жұмысшы оқу жоспарының үзіндісі 1 кестеде көрсетілген.


                                                                     1 кесте
|Курс                                                           |Семестр     |
|1                                                              |2           |
|Лекциялық сабақтар                                                          |
|Модуль 1. Пәнге кіріспе                                                     |
|Тақырып 1. Қарым-қатынасқа қатысушылардың ақпараттық каналдар  |4           |
|диапазонын кеңейту                                             |            |
|Тақырып 2.                                                     |4           |
|Серіктестің мінез- құлығына болжам жасау мен талауды дамыту.   |            |
|Нейролингвистикалық бағдарламалаудағы тұлға типтері.           |            |
|Психогеогетриялық бағыттағы тұлға типтері                      |            |
|Тақырып 3. Тиімді қарым-қатынас дағдыларына үйрету.            |4           |
|Қарым-қатынас факторлары. Қарым-қатынас деңгейлері.            |            |
|Қарым-қатынас жағдайлары. Тыңдау стильдері. Тыңдау түрлері.    |            |
| Тақырып 4. Қарым-қатынасқа қатысушылардың коммуникативті      |4           |
|қабілеттер ашу, диапазондарын  кеңейту.                        |            |
|Тақырып 5. Өз серіктесінің эмоционалды жағдайын түзетуге       |4           |
|дағдылануды дамыту. Өзіндік эмоционалды жағдайларды басқара    |            |
|алу. Қатынас бойынша серіктестің эмоционалды жағдайларын       |            |
|басқару                                                        |            |
|Тақырып 6. Мақсатты жорамалдау мен жоспарлауға дағдылануды     |5           |
|дамыту.                                                        |            |
|Тақырып 7. Қарым –қатынас кедергілерінің көріну дағдыларына    |5           |
|үйрену.                                                        |            |
|                         Лабораториялық сабақтар (қарастырылмаған)          |
|Практикалық семинар сабақтары                                               |
|Тақырып 1. Қарым-қатынасқа қатысушылардың ақпараттық каналдар  |4           |
|диапазонын кеңейту                                             |            |
|Тақырып 2.                                                     |4           |
|Серіктестің мінез- құлығына болжам жасау мен талауды дамыту.   |            |
|Нейролингвистикалық бағдарламалаудағы тұлға типтері.           |            |
|Психогеогетриялық бағыттағы тұлға типтері                      |            |
|Тақырып 3. Тиімді қарым-қатынас дағдыларына үйрету.            |4           |
|Қарым-қатынас факторлары. Қарым-қатынас деңгейлері.            |            |
|Қарым-қатынас жағдайлары. Тыңдау стильдері. Тыңдау түрлері.    |            |
| Тақырып 4. Қарым-қатынасқа қатысушылардың коммуникативті      |4           |
|қабілеттер ашу, диапазондарын  кеңейту.                        |            |
|Тақырып 5. Өз серіктесінің эмоционалды жағдайын түзетуге       |4           |
|дағдылануды дамыту. Өзіндік эмоционалды жағдайларды басқара    |            |
|алу. Қатынас бойынша серіктестің эмоционалды жағдайларын       |            |
|басқару                                                        |            |
|Тақырып 6. Мақсатты жорамалдау мен жоспарлауға дағдылануды     |5           |
|дамыту.                                                        |            |
|Тақырып 7. Қарым –қатынас кедергілерінің көріну дағдыларына    |5           |
|үйрену.                                                        |            |


      5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі



     1. Әлеуметтік- психологиялық құзыреттілік түсінігі.
     2. Вербалды және вербалды емес қатынас  құралы.
     3. Коммуникативті құзыреттілік пен диагностика әдісінің дамуы.
     4. Топтық қарым-қатынас әдісіне үйрету.
     5. Коммуникативті құзыреттілік әдісін зертттеуді талдау.
     6. Коммуникативті  процесстердің  белсенді  әлеуметтік-  психологиялық
        әдістерге әсері.
     7.   Коммуникативті   құзыреттіліктің    дамуы    үшін     әлеуметтік-
        психологиялық тренингті жасау.
     8.   Студенттердің   конфликт    кезінде    әртүрлі    мінез    –құлық
        стратегияларындағы коммуникативті құзырлығы.
     9. Коммуникативті  құзыреттілікті  мектеп  жасындағы  қобалжу  факторы
        ретінде зерттеу.
    10. Коммуникативті құзыреттілік әдістерінің дамуы
    11. Коммуникативті  құзыреттілік  пен  әлеуметтік  интеллектінің  өзара
        байланысы.
    12. Студенттердің коммуникативті құзыреттілігі.
    13. Қарым-қатынастың коммуникативті құралы.
    14. Әлеуметтік қызметкердің коммуникативті құзыреттілігі.
    15.  Тренинг  кезінде  коммуникативті  дағдылардың  даму  шарттары  мен
        психологиялық аспектілері.
    16.  Болашақ  педагогтың  кәсіби  құзыреттілігінің  теориялық   негізін
        қалыптастыру.
    17. Менеджердің  маңызды  коммуникативті  құзыреттілігінің  әдістемелік
        параметрлері.
    18. Жетекшінің коммуникативті құзыреттілігі мен оның  басқарушылық  іс-
        әрекеттегі ролі.
    19. Болашақ дәрігердің  кәсіби  дайындығы  процесіндегі  коммуникативті
        құзыреттілігінің дамуы.
    20. Басқарушылық іс- әрекеттегі коммуникативті құзыреттіліктің дамуы.
    21. Мектеп алды білім беру педагогтарының профессиограмма құрылымындағы
        коммуникативті құзыреттілігі.
    22.  Ұйымдағы  менеджерлердің   конфликтілі  құзыреттілігін  әлеуметтік
        –психологиялық  зертттеу .
    23. Ұйымдағы психологтың кәсіби іс – әрекет факторларының табыстылығы.
    24.   Жетекшінің   конфликтіге   тұрақтылық   деңгейінің     әлеуметтік
        –психологиялық  оқытуға әсері.
    25. Ұйымдағы қызметкерлердің еңбек іс- әрекеті мотивтерінің  жетекшінің
        психикалық ерекшеліктеріне әсері.
    26. Қызметкерлердің сату  аймағындағы  карьераларының  тұлғалық  кәсіби
        факторларын зерттеу.
    27. Жетекшінің басқару стилінің ұжымдағы психологиялық климатына әсері.
    28.  Сату  ұйымындағы   тұлғаның   еңбек   іс-   әрекеті   мотивтерінің
        психологиялық даму шарттары.
    29. Жетекшінің  ұйымдастырушылық  қабілетінің  факторы  ретінде  мәдени
        ұйымның позитивті корпоративтерін қалыптастыру.
    30. Жетекшінің эмоционалды  тұрақтылығының  тиімді  басқарушылық  іс  –
        әрекеттен айырмашылығы.







      6 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы


      Оқу-әдістемелік  әдебиетпен  қамтамасыздандыру   картасы   4   кестеде
көрсетілген.


 4 кесте - Оқу- әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру
|Оқулықтардың атаулары ,         |Экземпляр  |Магистранттар|Қамтамасыздандыру|
|Оқу- әдістемелік құралдар       |сандары    |саны         |пайызы           |
|1                               |2          |3            |4                |
| Практическая психология        |3          |1            |100              |
|образования: учеб.пособие/Под   |           |             |                 |
|ред. И.В. Дубровиной./ 2006     |           |             |                 |
|Практическая психология         |3          |1            |100              |
|образова-ния: учеб.пособие/Под  |           |             |                 |
|ред. И.В. Дуб-ровиной./ 1997    |           |             |                 |
|Методологические проблемы       |1          |1            |100              |
|развития педагогической науки   |           |             |                 |
|/Под ред. П.Р.Атутова, М.Н.     |           |             |                 |
|Скатина, Я.С. Турбовского./ 1985|           |             |                 |
|Методологические и теоретические|3          |1            |100              |
|проблемы психологии ./          |           |             |                 |
|Б.В.Шорохов ./ 1984             |           |             |                 |
|Справочник практического        |1          |1            |100              |
|психолога./ И.Г.Малкина- Пых./  |           |             |                 |
|2008                            |           |             |                 |
|Немов Р.С. Психология . В 3-х т.|20         |1            |100              |
|Том3. М., 2001                  |           |             |                 |
|Элементы практического          |2          |1            |100              |
|психологии./ Р.М.Грановская, М.,|           |             |                 |
|1984                            |           |             |                 |
|Практическая психология:        |1          |1            |100              |
|учебник./ Г.С.Абрамова, М.2001  |           |             |                 |
|Практическая психология :       |3          |1            |100              |
|учебник./ Г.С.Абрамова, М.2000  |           |             |                 |
|Словарь психолога- практика     |1          |1            |100              |
|(Текст): словарь ./ С.Ю.Головин.|           |             |                 |
|М., 2005                        |           |             |                 |
|Курс практической психологии,   |3          |1            |100              |
|или как научиться работать и    |           |             |                 |
|добиваться успеха: учеб.пособие |           |             |                 |
|/ Р.Р. Кашапов, М.2001          |           |             |                 |
|Практическая психология: учебно-|3          |1            |100              |
|метод. пособие: / Е.В. Козлова, |           |             |                 |
|2000                            |           |             |                 |
|Практический психолог:          |1          |1            |100              |
|становление профессионала :     |           |             |                 |
|учебно- методю.пособие/ Е.В.    |           |             |                 |
|Козлова,Е.В. Коваль , 2007      |           |             |                 |
|Поверенная , Е.А. Что делать,   |1          |1            |100              |
|если... : прак.советы психолога,|           |             |                 |
|2011                            |           |             |                 |








         Әдебиет




      7.1 Негізгі әдебиет

      1.  Асмолов А.Г. Психология личности. М.: Изд-во МГУ, 1990. - 336 с.
      2.  Куницына В.Н. Социальная компетентность  и  социальный  интеллект:
структура, функции, взаимоотношение //  В  кн.  Теоретические  и  прикладные
вопросы психологии. 4.1. Теоретические проблемы психологии / Под  ред.  A.A.
Крылова. СПб., 1995. - 158 с.
      3.  Емельянов Ю.И. Теория формирования  и  практика  совершенствования
коммуникативной компетентности. -М.: Просвещение, 1995. — 183 с.
      4.  Логвинов A.M. Личность.  Профессионал.  Руководитель.  Красноярск:
Буква, 2000. - 448 с.
      5.  Ломов Б.Ф. Личность.  Профессионал.  Руководитель.  —  Красноярск:
Буква, 2000. 448 с.
      6.  Социально-психологическая компетентность // Психология. Словарь. /
Под ред. A.B. Петровского, М.Г. Ярошевского. М.: Просвещение, 1990.
      7.  Трофимова Г.С. Основы педагогической коммуникативной  компетентно-
сти. Учеб. пособие. Ижевск, 1994. - 187 с.

      7.2 Қосымша әдебиет

      1.  Александрова Н.В., Тарабанова В.А., Эйдемиллер Э.Г.
Коммуникативная компетентность: эффективность в профессии // Журнал
практического психолога 1999.-№ 7-8. С. 36-41.
      8.  Андреева Г.М. Социальная психология. Учебник для вузов. — М.:
Аспект-пресс, 1999. 375 с.М.Анцыферова Л.И. Некоторые теоретические
проблемы психологии личности // Вопросы психологии. 1978. - № 1. - С.37-50.
      9.  Анцыферова Л.И. К психологии личности как развивающейся системы //
Психология формирования и развития личности / Под ред. Л.И. Анцыферовой.
-М.: Наука, 1981. С. 3-18.
      10. Баташев A.B. Психодиагностика способности к общению, или как
определить организаторские качества личности. М.: Владос, 1999. - 147 с.
      11. Берн Э. Трансакционный анализ и психотерапия. Пер. с англ. СПб.:
Братство, 1992. - 295 с.
      12. Бодалёв A.A. Формирование понятия о другом человеке как личности.
-Л.: Изд-во Лен. Ун-та, 1970. 135с.
      13. Бодалёв A.A. Восприятие и понимание человека человеком. М.: Изд-во
Моск. ун-та, 1982. - 200 с.
      14. Бодалев A.A., Ковалев Г.А. Проблема психологии познания людьми
друг друга // Вопросы психологии 1981. — № 1 - С.35-40.
      15. Вайткунене Л. Психологические вопросы профессиональной
пригодности. -Вильнюс, 1981.- 189 с.
      16. Емельянов Ю.Н. Теория и практика совершенствования коммуникативной
компетентности. Автореф. дис. . док. псих. наук. — Л., 1991. - 36 с.
      17. Емельянов Ю.Н. Обучение паритетному диалогу. JL: Изд-во ЛГУ, 1991.
-106 с.
      18. Жуков Ю.М., Петровская Л.А., Растянников П.В. Диагностика и
развитие компетентности в общении. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1991. 96 с.
      19. Жуков Ю.М. Методы диагностики и развития коммуникативной компе-
тентности: Общение и оптимизация совместной деятельности/Под ред. Г.М.
Андреевой, Я.Яноушека. — М.: Изд-во Московского Университета, 1987.
      20. Захарова A.B. Структурно-динамическая модель самооценки // Вопросы
психологии. 1989. -№1. - С.5-14.
      21. Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб.: Питер, 2000. — 385 с. 91 .
      22. Исаев И.Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя.
Учебное пособие для высших учебных заведений. — М.: Изд. центр Академия,
2002.
      23. Кабрин В. И. Транскоммуникация и личностное развитие: Психология
коммуникативного развития человека как личности. Томск: Изд-во Томского ун-
та, 1992. - 225 с.
      24. Коблянская Е.В. Психологические аспекты социальной компетентности.
Автореф. дис. . канд. психол. наук. - СПб, 1995. - 22с.
      25. Коган Л.Н. Цель и смысл жизни человека. М.: Мысль, 1984. - 252 с.
      26. Кяэрст М. Рассмотрение компетентности в психологической концепции
совершенствования управления производственной организацией (Актуальные
проблемы психологии труда). Тарту, 1980. - 211с.
      27. Макарова А.К. Психологический анализ профессиональной
компетентности учителя // Советская педагогика 1990. - № 8. - С.32-34.
      28. Мель Ю. Социальная компетентность как цель психотерапии // Вопросы
психологии. 1995. - № 5. - С 23-26.
      29. Мерлин B.C. Психология индивидуальности / Под ред. Е.А. Климова. —
М.: Мысль, 1996.-448 с.
      30. Муравьева О.И. Коммуникативная компетентность как проблема общей
психологии // Сибирский психологический журнал 2001. - № 14-15. - С.21-28.
      31. Осипова Т.Ю. Психологические условия развития коммуникатив-ной
креативности у студентов технического вуза. Автореф. дис. . канд. психол.
наук. - Томск, 2000. - 22 с.
      32. Петровская Л.А. Компетентность в общении: социально-
психологический тренинг. М.: Изд-во МГУ, 1982. - 216 с.
      33. Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы социально-
психологического тренинга. — М.: Изд-во МГУ, 1982. — 168 с.
      34. Психология здоровья: Учебник для педвузов / Под ред. Г.С.
Никифорова. СПб.: Питер, 2003. - 264 с.
      35. Равен Д. Компетентность в современном обществе. — М.: Дело, 2002.
-224 с.
      36. Сидоренко Е.В. Тренинг коммуникативной компетентности в деловом
взаимодействии. СПб.: Речь, 2003. - 208 с.
      37. Соломаха П.В. Развитие коммуникативных способностей политических
лидеров средствами СПТ. Автореф. дис. . канд. психол. наук. - М,1992.
      38. Фрумин И. Мы в ответе за жизненный выбор наших детей //
учительская газета 2004, — № 14.
      39. Эррейра А.А. Развитие компетентности у студентов менеджеров в
условиях вузовского обучения. Диссертация на соискание ученой степени
кандидата психологических наук. — М., 2002.






Пәндер