Файл қосу

Дөңес программалау




|Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі                          |
|Семей қаласы ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                       |
|3 деңгейдегі СМК құжаты         |ПОӘК            |ПОӘК                        |
|                                |                |042.14.2.07.1.20.01/02-2013 |
|                                |                |                            |
|                                |                |                            |
|                                |                |                            |
|ПОӘК                            |03.09.2013ж     |                            |
|Оқытушыға арналған              |№1 басылым      |                            |
|«Математикалық программалау»    |                |                            |
|пәні бойынша оқу жұмыс          |                |                            |
|бағдарламасы                    |                |                            |
















                        «Математикалық программалау»
                        ПӘНІН ОҚЫТУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН


                5В011100 - «Информатика» мамандығына арналған


                  СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
































                                    Семей
                                    2013

                                  АЛҒЫ СӨЗ

1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырған:_________   Семей   қаласы    Шәкәрім    атындағы    Мемлекеттік
университеті, Информатика кафедрасының  оқытушысы Аргынгазина Ж.Н.
      «___»__________ 2013ж.

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Информатика кафедрасының отырысында талқыланды
      Хаттама № 1 «11» қыркүйек 2013 ж.

      Кафедра меңгерушісі _________________ Абишова А.А.

2.2. Физика-математика факультетінің әдістемелік Кеңесінің отырысында
талқыланды


      Хаттама  №1 «12» қыркүйек 2013 ж.

      Әдістемелік кеңестің төрағасы __________ Батырова Қ.А.

3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқыту-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданып, баспаға
ұсынылды
      Хаттама  №1 «18» қыркүйек 2013 ж.


Оқыту әдістемелік кеңесінің төрағасы _____________ Г.К.Искакова


БІРІНШІІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ












                                   МАЗМҰНЫ

|Жалпы жағдайлар                                          |       |
|Пәнді оқып үйренуге әдістемелік нұсқаулар                |       |
|Курс саясаты мен форматы                                 |       |
|Бағаларды қоюдағы саясат                                 |       |
|Пән мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттардың       |       |
|бөлінуі                                                  |       |
|СОӨЖ және СӨЖ мазмұндары                                 |       |
|Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік графигі            |       |



































































ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР
1.1 Оқытушы және пән туралы қысқаша мағлұматтар
        Оқытушының аты-жөні – Аргынгазина Ж.Н., оқытушы
        Кафедра – Информатика
        Байланыс жүйелері – тел.36-01-50, №3 оқу корпусы, 102-кабинет
        Пәннің өтілу орны – 205 аудитория
        Пән атауы – Математикалық программалау
        Кредит саны -3
1.2 Жұмыстық –оқыту жоспарынан ақпарат (1-кесте).
1-кесте. Оқу жоспарынан ақпарат
|Курс   |Семестр                                       |Кредит   |Дәріс     |
|1      |2                                             |3        |4         |
|       |Барлық 1 және 7 аптадағы аудиториялық         |30       |          |
|       |сабақтарға қатысу                             |         |          |
|2      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|3      |Ауызша сұрау                                  |40       |СӨЖ       |
|3      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|4      |Ауызша сұрау                                  |20       |СОӨЖ      |
|4      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|5      |Тапсырманы орындау                            |20       |ЗЖ        |
|5      |Ауызша сұрау                                  |40       |СӨЖ       |
|6      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|6      |Ауызша сұрау                                  |23       |СОӨЖ      |
|7      |Тапсырманы орындау                            |15       |ЗЖ        |
|7      |Аралық бақылау 1                              |60       |АБ        |
|1 және 7 апта бойынша барлық балдар жиынтығы          |321      |          |
|       |Барлық 8 және 15 аптадағы аудиториялық        |30       |          |
|       |сабақтарға қатысу                             |         |          |
|8      |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|9      |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|10     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|10     |Ауызша сұрау                                  |40       |СӨЖ       |
|11     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|11     |Ауызша сұрау                                  |20       |СОӨЖ      |
|12     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|12     |Ауызша сұрау                                  |40       |СӨЖ       |
|13     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|13     |Ауызша сұрау                                  |22       |СОӨЖ      |
|14     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|15     |Тапсырманы орындау                            |10       |ЗЖ        |
|15     |Аралық бақылау 2                              |75       |АБ        |
| 8 және 15 аптадағы қорытынды балл жиынтығы           |307      |          |
|Емтихан балы                                          |400      |          |
|Академиялық аралықтағы балдар қорытындысы             |1656     |          |


    Мерей А. студенттің рейтингісін есептеу мысалы:
    Бірінші рейтинг:
    [pic]
    Екінші рейтингті есептеу барысында [pic] нәтижесіне  студенттің  екінші
аралықтағы барлық ұпайларын қосу керек. Сонымен  қатар  Мерей  А.  студентке
зертханалық жұмыс тапсырмалары, машықтану сабағының тапсырмалары  және  СОӨЖ
үшін 9 балл қосылған, себебі  ол  оны  бірінші  аралықта  орындамағандықтан.
Сонда Мерей А. екінші рейтингісі былайша анықталады:
    [pic].
    Егер  студент  денсаулығының  нашарлауына  немесе  басқа   да   себепті
жағдайлар бойынша  межелік бақылауды тапсыра алмаса және  ол  құжат  бойынша
дәлелденсе, онда ол межелік бақылауды жеке тапсыруына болады.
    Студент,  пән  бойынша  қорытынды  бақылауға  жіберіледі,   егер   оның
рейтингілік ұпайы 50%. Тең немесе одан артық болса.

Кесте 3 -  Бағалардың әріптік эквивалентпен, ұпайлармен және процентпен
шкаласы

|Әріп      |Ұпайлардың цифрлық|Проценттік мазмұн |Дәстүрлі жүйедегі баға    |
|жүйесі    |эквиваленті       |                  |                          |
|бойынша   |                  |                  |                          |
|баға      |                  |                  |                          |
|А         |4,0               |95 – 100          |Өте жақсы                 |
|А–        |3,67              |90 – 94           |                          |
|В+        |3,33              |85 – 89           |                          |
|          |                  |                  |Жақсы                     |
|В         |3,0               |80 – 84           |                          |
|В–        |2,67              |75 – 79           |                          |
|С+        |2,33              |70 – 74           |                          |
|          |                  |                  |                          |
|          |                  |                  |Қанағаттанарлық           |
|С         |2,0               |65 – 69           |                          |
|С–        |1,67              |60 – 64           |                          |
|D+        |1.33              |55 – 59           |                          |
|D         |1,0               |50 – 54           |                          |
|F         |0                 |0 – 49            |қанағаттанарлықсыз        |
|I         |NA                |-                 |аяқталмаған               |
|P         |-                 |өтті              |Пәнді өтті                |


          5. Пән мазмұны және сағаттарды сабақ түрлері бойынша бөлу
Кесте 3 -  Пән мазмұны және сағаттарды сабақ түрлері бойынша бөлу
|Тақырып атауы                              |Дәріс  |Зертханал|ОСӨЖ  |СӨЖ  |Барлық|
|                                           |сабақта|ық       |      |     |саны  |
|                                           |ры     |сабақтар |      |     |      |
|1                                          |2      |3        |4     |5    |6     |
|Амалдарды зерттеу мәселесі                 |1      |2        |      |     |1     |
|Амалдардың математикалық моделі            |1      |2        |      |     |1     |
|Амалдарды зерттеу  мәселесінің түрлі       |1      |2        |      |15   |1     |
|көріністері және оларды шешу               |       |         |      |     |      |
|Анық емес жағдайда шешім қабылдау.         |1      |2        |4     |     |1     |
|«Зарарсыз» түрі                            |       |         |      |     |      |
|Сызықты программалау                       |1      |2        |      |15   |1     |
|Сызықты программалаудың негізгі мәселесі   |1      |2        |5     |     |1     |
|Дөңес программалау                         |1      |2        |      |     |      |
|СОӨЖ №1                                    |       |         |4     |     |      |
|СОӨЖ №2                                    |       |         |5     |     |      |
|СӨЖ №1                                     |       |         |      |15   |      |
|СӨЖ №2                                     |       |         |      |15   |      |
|1-рейтинг қорытындысы                      |7      |14       |9     |30   |60    |
|Сызықты емес  программалау мәселесі        |1      |2        |      |     |4     |
|Лагранждың көбейткіштер әдісі.             |1      |2        |      |     |4     |
|Градиенттер әдісі.                         |1      |2        |      |18   |2     |
|Ойындар теориясы                           |1      |2        |6     |     |      |
|Шексіз антогонистік ойындар                |1      |2        |      |19,5 |      |
|Кооперативті ойындар                       |1      |2        |7,5   |     |4     |
|Желілік жоспарлау және басқару модельдері  |1      |2        |      |     |      |
|Жаппай қызмет көрсету жүйесін моделдеу     |1      |2        |      |     |      |
|СОӨЖ №3                                    |       |         |6     |     |6     |
|СОӨЖ №4                                    |       |         |7,5   |     |7,5   |
|СӨЖ №3                                     |       |         |      |18   |18    |
|СӨЖ №4                                     |       |         |      |19,5 |19,5  |
|2-ші рейтинг қорытындысы                   |8      |16       |13,5  |37,5 |75    |
|                                           |15     |30       |22,5  |67,5 |135   |



                          6. СОӨЖ және СӨЖ мазмұны

Кесте 4 – СОӨЖ және СӨЖ жоспарлары
Студенттердің оқытушымен өздік жұмысы (тапсырмаларды  орындау және тапсыру)

|№  |Тақырып        |Тапсырманың       |Ұсынылатын   |Балл  |Жұмысты  |Бақылау   |
|   |               |мақсаты мен       |әдебиеттер.  |      |тапсыру  |формасы   |
|   |               |мазмұны           |Негізгі/     |      |мерзімі  |          |
|   |               |                  |қосымша      |      |         |          |
|1  |Сызықты        |СП есептерін шешу |[1,2,3]/[1,2]|20    |4 апта   |Есеп      |
|   |программалау   |тәсілдерін        |             |      |         |шығару    |
|   |есебінің       |пайдаланып есептер|             |      |         |ауызша    |
|   |стандартты,    |шығару            |             |      |         |қорғау    |
|   |канондық       |                  |             |      |         |          |
|   |түрлері.       |                  |             |      |         |          |
|   |Сызықты        |                  |             |      |         |          |
|   |программалау   |                  |             |      |         |          |
|   |есебінің       |                  |             |      |         |          |
|   |геометриялық   |                  |             |      |         |          |
|   |интерпретациясы|                  |             |      |         |          |
|   |. Сызықты      |                  |             |      |         |          |
|   |программалау   |                  |             |      |         |          |
|   |есебін         |                  |             |      |         |          |
|   |шығарудағы     |                  |             |      |         |          |
|   |графиктік      |                  |             |      |         |          |
|   |тәсіл.         |                  |             |      |         |          |
|2  |Таяныш жоспары |М-әдісін          |[4,5,7,8]/[1,|23    |6 апта   |Есеп      |
|   |табудың        |пайдаланып есептер|2,3]         |      |         |шығару    |
|   |М-әдісі.       |шығару            |             |      |         |ауызша    |
|   |               |                  |             |      |         |қорғау    |
|3  |Біртекті       |Тасымалдау        |[1,2,7,8,9]/[|20    |11 апта  |Есеп      |
|   |жүктерді       |есетепрін шығару  |1,2,3]       |      |         |шығару    |
|   |тасымалдау     |                  |             |      |         |ауызша    |
|   |есебінің       |                  |             |      |         |қорғау    |
|   |қойлымы және   |                  |             |      |         |          |
|   |экономикалық   |                  |             |      |         |          |
|   |мағынасы.      |                  |             |      |         |          |
|   |Алғашқы таяныш |                  |             |      |         |          |
|   |жоспарын құру  |                  |             |      |         |          |
|   |әдістері.      |                  |             |      |         |          |
|4  |Ойындар        |Төлемдік матрица. |             |22    |13 апта  |Есеп      |
|   |теориясы       |Ерше              |             |      |         |шығару    |
|   |               |нүкте стратегиясы.|             |      |         |ауызша    |
|   |               |Ойындар           |             |      |         |қорғау    |
|   |               |теориясының       |             |      |         |          |
|   |               |мысалдары.        |             |      |         |          |

      Студенттің өзіндік жұмысы дәpicтiк материалдарды талқылау, тәжірибелік
  және  практикалық  сабақтарға  дайындалу,  Практикалық   және  тәжірбиелік
жұмыстарды  қорғау,   тест   бақылауына   дайындалу   мен   қатар,   косымша
материалдарды оқуды және   курстық  жұмысты  орындауды  қамтиды.  Ақпараттар
көзі  ретінде  студент  оқулықтарды,  оқу   құралдарын,   компьютерлер   мен
компьютерлік  технологиялар  туралы  мерзімдік   басылымдарды,   анықтамалық
әдебиеттерді және институт пен кафедра сайттарындағы оқу материалдарын  және
Интернет қорын пайдаланады.

                     СӨЖді орындау және тапсыру графигі
СӨЖ үй тапсырмасы ретінде  дәптерге  не  А4  форматтағы  қағазға  орындалып,
оқытушыға тапсырылады. СӨЖ электронды нұсқасын  оқытушыға  электронды  түрде
өткізіледі.
  Өздік жұмысын бақылау келесі түрде болуы мүмкін:
– орындалған жұмыстың презентациясы;
– өзбетімен оқылған тақырыптың баяндамасы;
– оқытушының ауызша сұрауы;
– жазбаша түрде;
    Ескерту:  Жақсы бағада  аттестация  алу  үшін  СОӨЖ,  СӨЖ  тапсырмалары
аттестация уақытына дейін оқытушыға 1 апта бұрын тапсырылуы қажет.



                      СӨЖ тапсыру және орындау графигі
|№  |Тақырып        |Тапсырманың       |Ұсынылатын     |Балл  |Жұмыст|Бақылау    |
|   |               |мақсаты мен       |әдебиеттер.    |      |ың    |формасы    |
|   |               |мазмұны           |Негізгі/қосым-ш|      |көрсет|           |
|   |               |                  |а              |      |ілу   |           |
|   |               |                  |               |      |мерзім|           |
|   |               |                  |               |      |і     |           |
|1  |Модельдеудегі  |Математикалық     |[1-9]/[1-4]    |40    |3 апта|Реферат    |
|   |математикалық  |есептерді         |               |      |      |және ауызша|
|   |аппараттар     |орындауға арналған|               |      |      |қорғау     |
|   |               |программаларға    |               |      |      |           |
|   |               |сипаттама         |               |      |      |           |
|2  |Есептердің     |Сиплекс әдісіне   |[1-9]/[1-4]    |40    |5апта |Реферат    |
|   |геометриялық   |сипаттама. Бір    |               |      |      |және ауызша|
|   |интерпретациясы|есепке мысал      |               |      |      |қорғау     |
|   |. Симплекс     |                  |               |      |      |           |
|   |әдісі          |                  |               |      |      |           |
|3  |Экономикалық   |Экономикалық      |[1-9]/[1-4]    |40    |10    |Реферат    |
|   |есептердің     |есептерді шығару  |               |      |апта  |және ауызша|
|   |шешімдерін     |тәсілдеріне       |               |      |      |қорғау     |
|   |талдаудағы     |сипаттама         |               |      |      |           |
|   |қосалқылық     |                  |               |      |      |           |
|   |теориясы       |                  |               |      |      |           |
|4  |Транспорт есебі|Транспорттық      |[1-9]/[1-4]    |40    |12апта|Реферат    |
|   |               |есептерді шешу    |               |      |      |және ауызша|
|   |               |жолдары. Мысал    |               |      |      |қорғау     |
|   |               |келтіру           |               |      |      |           |


7.ӘДЕБИЕТтер тізімі

Негізгі әдебиеттер
   1. Айсагалиев С.А., Бияров Т.Н., Калимолдаев М.Н. и др. Задачи по методам
      оптимизации и вариационному исчислению.- Алматы: Қазақ университеті,
      1996.
   2. Аккулич  И.Л. Математическое программирование в примерах и задачах.-
      М.: Высшая школа, 1986.
   3. Вентцель Е.С. Исследование операций. - М.: Высшая школа, 2001.
   4. Гусманова Ф.Р., Беркімбаева С.Б., Сақыпбекова М.Ж. Оңтайландыру
      әдістерінен жаттығулар мен есептер.
   5. Карманов В.Г. Математическое программирование. – М: Наука. Главная
      редакция физико-математической литературы, 1986.
   6. Гусманова Ф.Р. Оңтайландыру әдістері.-Алматы КазНПУ,2007

Қосымша әдебиеттер:
   1. Алексеев В.М. и др. Сборник задач по оптимизации. М.: 1974.
   2. Понтрягин Л.С. и др. Математическая теория оптимальных процессов. М.:
      1974.
Пәндер