Файл қосу

Дәріс сабақтарының тақырыптары



    
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
          ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ
ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ
СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты
ПОӘК

ПОӘК  042-18.30  11   -2013
<<Педагогикалық шеберлік>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені
(студенттер  үшін)
№ 2  -  басылым  





                <<Педагогикалық шеберлік>>
                  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
             5В010300 Педагогика- психология
                                       
        Студенттерге  арналған пәннің оқу
                      жұмыс бағдарламасы
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
















                                Cемей -2013



ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  2-сі


1.ӘЗІРЛЕГЕН:
Құрастырушы:  28.08.2013
Аға оқытушы              Дуйсембекова Ш.Д.
2.ТАЛҚЫЛАНДЫ:
2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды.
Хаттама № 1  04.09.2013ж.
Кафедра меңгерушісі:  ______________Джанбубекова М.З

2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында.
Хаттама № 1  <<05>> 09.2013ж.
Төрағасы: ________________Ахметова Т.Ш

3. БЕКІТІЛДІ:
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды.
Хаттама №1   18.09.2013ж. 
ОӘК төрағасы: ____________ с.ғ.д. Искакова Г.К.

4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 18.09.2013ж. басылымның орнына)



















ПОӘК  042-18.30./11    -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  3-сі




М А З М Ұ Н Ы :
1   Жалпы ережелер                                                                                4
2.Нормативтік сілтемелер                                                                      4
3   Қолдану  саласы                                                                                 4  
4. Оқу пәнінің мазмұны (модульдің)                                                    6
5.Дәріс сабақтарының  тақырыптары                                                   8
6 .Практикалық сабақтарының  тақырыптары                                    13          
5.Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары                        16
6.  Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі                            17
7.Әдебиеттер                                                                                          19

































ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  4-сі


* Жалпы ережелер
1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы ережелер
* аға оқытушы   
* Байланыс ақпараты  -  тел. 42-25-33, Таңірбергенов 2 ғимарат, Сабақ өткізу орны  -  №2
* Пән аты  -  <<Педагогикалық шеберлік  >>
* Кредит саны  -  3
курс
 семестр
кредит
дәріс
Практи-калық жұмыс
СОӨЖ
СӨЖ
Барлығы
Баұқылау түрі
2
6
3
15
30
22,5
67,5
135
емтихан

1.2. Курстың қысқаша мазмұны:

1. Қолдану саласы
<<Педагогикалық шеберлік >> пәнінің оқу-әдістемелік кешені   <<5В010300>>  <<Педагогика және психология>>   мамандықтары үшін студенттеріне арналған. ПОӘК студенттерді 2  курс мазмұнымен, өзектілігімен, қажеттілігімен, саясатымен және студенттің оқу үдерісінде қандай дағдылар мен іскерлікті үйренетінімен таныстырады.
2. Нормативтік сілтемелер
	Осы <<Педагогикалық шеберлік >> пәнінің оқу-әдістемелік кешені (ПОӘК) берілген пән бойынша ұйымдастыру ретін анықтайды және келесі құжаттардың талаптары мен ұсыныстарына сәйкес әзірленген: <<Педагогикалық шеберлік >> пәнінің оқу-әдістемелік кешен <<5В010300>>  <<Педагогика және психология>>  мамандығының Мемлекеттік жалпыға бірдей міндетті білім стандарты ҚР МЖМБС  11.05.-2009__, ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2009__ жылғы <<_11_>> ___05______ №_289_ бұйрығымен бекітілген.
Шәкәрім атындағы СМУ <<Пәннің оқу-әдістемелік кешені туралы ереже
1.3. Пәнді оқыту бойынша әдістемелік ұсыныс. 
Курсты оқып  -  үйренуде студент білуі керек:
* курсты оқыту студенттің ойлау іс - әрекетін арттырудың түрлі әдістерін
* проблемалық  жағдай материалды дайындаудың  диалогтық әдісін
* педагогикалық әдебиеттерді аннотациялау мен конспектілеу, педагогикалық сөздікті еңгізу, рецензиялау, педагогикалық сөздік жасау, педагогикалық тренинг.
* Студенттерге педагогикалық шеберлікті оқығанда өте қиын терминдер мәселелер,сөздіктер жөнінде түңғыш рет алғашқы үғымдар беру. 

* Мұндай мәселелер мыналар болып табылады:

ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  5-сі

А) Педагогикалық шеберліктің басқа пәндермен байланысын айқындап беру .
Б) Мұғалімнің кәсіби өздік білім алуы және өздік жетілуін анықтау 
В) Педагогикалық ситуацияларды шешу жолдарын үйрету.
 Теориялық курсқа бөлінген сағаттар деңгейінде педагогикалық шеберлікті студенттерге толық мағлұмат беру мүмкін емес. Ол зертханалық сабақтарда мүмкіндігінше  толықтырылуы тиіс. Соңдай-ақ зертханалық сабақта студенттер тренинг,жаттығулар,кездесулер, педагогикалық еңбектерге шолу жасауды үйренеді. Мұның болашақ мұғалім үшін мәні өте зор.

1.4 Курс форматы

Пән бойынша дәріс және зертханалық сабақтар жүреді. Дәрістік сабақта студенттер материалды тыңдап, игереді және зертханалық сабақтарда модульдар бойынша бақылау тапсырмаларын орындайды, межелік тестілеу өтеді. Топтық өздік және межелік сабақтарда ең маңызды тақырыптар талқыланады. Әрбір сабақтың күні мен уақыты, тақырыбы мен тапсырмалары алдын ала хабарланады. Бұл сабақтарға студенттердің белсенді қатысуы керек. Сонымен қоса, пән бойынша кеңестер жүргізіледі, олардың кестесі алдын ала хабарланады. Әрбір апта аяғында дәрістік, зертханалық, өздік және межелік тапсырмаларды орындауға байланысты бөлінген балл сандарына қарай студенттердің білімі бағаланады.
   
 1.5 Курс саясаты

	Пәнді студент оқытушының көмегімен және дербес жүйелі түрде оқуы тиіс, қажет болғанда оқытушыдан кеңес алуға болады. Порталға үнемі кіріп, оқытушының пән бойынша жасалған жұмыс бағдарламасы мен немесе силлабуспен танысып, зертханалық сабақтарда берілген әдістемелік нұсқауларды орындау қажет. Тек дәрістік материалдармен шектелмей, курс ішінде көрсетілген электрондық қорларды, әдебиеттерді оқу қажет. Алдымен бір модульды оқып, игеріп, тапсырмасын орындап, сонан соң ғана келесі модульға көшу керек. Өздік жумыстардағы тапсырмаларды уақытында орындап, межелік тестілерді де мерзімінде өту керек. Бақылау мерзімдері: 1-ші 7-ші апталардағы  тапсырмалар мен тестілерді тапсырғаннан кейін алғашқы аттестация өтеді, келесі бақылау мерзімі 8-ші аптадан 15-ші аптаға дейін. 15 аптада екінші аттестация қорытындысы жарияланады.









ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  6-сі

5. Пән мазмұны, пәннің модульдік бөлінуі

р/с
Тақырып атаулары 
  дәріс
практикалық
СОӨЖ
СӨЖ
1
Модуль 1. 





Тақырып 1 Педагогикалық шеберлік  тұралы мағлұмат, басқа ғыльмдармен байланысы туралы, ғылыми мағлумат беру

1
4
3
8

Тақырып 2 
Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет  -  педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негіз

2
4
3
9
2
Модуль 2.





Тақырып 3 
Тиімді қарым-қатынас  -  педагогикалық шеберліктің негізі
2
4
3
8

Тақырып 4 
Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері
2
4
3
9

Тақырып 5
Педагогикалық өзара қызметтестіктегі психологиялық кедергілер және оны жеңу жолдары. 
* Педагог әдептілігін меңгеру шарттары
2
4
3
8
3
Модуль 3.





Тақырып 6
Педагогикалық құзыреттілік

2
4
3
9

Тақырып 7 
Педагогикалық шеберлік және мұғалім беделі

2
4
2,5
8

Тақырып 8 
Бастауыш сынып мұғалімдерінің,тәрбиеші,мұғалім  өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыру
2
4
2
8,5

Барлығы
15
30
22,5
67,5




ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  7-сі


Кесте 2  Рейтингті есептеу


Оқу сағатының түрі
Апта
Барлығы

1
2
3
4
5
6
7
Барлығы
8
9
10
11
12
13
14
15

1. Дәріс
0
0
0
0
0
0
0
30
0
0
0
0
0
0
0
0
30
2. Тәжірибе
0
0
30
0
40
0
35
105
0
0
30
0
40
0
0
35
105
3. ОСӨЖ

0
10
0
10
0
10
30
0
0
10
0
10
0
0
10
30
4. СӨЖ
0
0
25
0
25
0
25
75
0
0
25
0
25
0
0
25
75
5. Аралық бақылау (рубеж) 
0
0
0
0
0
0
60
60
0
0
0
0
0
0
0
60
60
Барлығы:


65
0
75
0
105
300
0
0
65
0
75
0
0
100
300

Кесте 3.  
СОӨЖ және СӨЖ тапсырмаларды бағалау жүйесі
1
өте жақсы бағасын қою барысында тәлімгер тақырып бойыншы берілген ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмысты толығымен орындаған жағдай ескеріледі; егер нақтылау үшін берілген сұраққа жауап берілмеген жағдайда бір кемшілігі ескеріліп   1-4% алынып койылады 
2
жақсы бағасы ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс, оның нәтижелері жалпы түрде оқу жоспарына сай, бірақ бір немесе екі өрескел қатесі немесе үш кемшілігі жалпы пайыздан 1 шегеріліп отырылады (дұрыс, бірақ жетілген дәл жауап емес). 
3
қанағаттанарлық  бағасы егер де ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс  оның нәтижелері негізінен бағдарламаның талаптарына сай келіп, бірақ 1 өрескел қатесі және 2 кемшілігі болса, немесе 1 өрескел қатесі және 1 өрескел емес қатесі, немесе 2  -  3 өрескел қатесі, немесе 1 өрескел емес және 3 кемшілігі болса, немесе 4  -  5 кемшілігі болса  қойылады.
4

Негізінен  қанағаттанарлықсыз  бағасы жұмыстың жоқтығын көрсетеді, және оқушыға оны қайта жасауды ұсынуға болады.  
ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  8-сі
№1 Дәріс.(1 C)
Тақырып:  Кіріспе.
Дәрістің мақсаты: Педагогикалық шеберлік  тұралы мағлұмат, басқа ғыльмдармен байланысы туралы, ғылыми мағлумат беру.
Дәріс мазмұны: Бұл бөлімде  каңдай ғылым зерттейтіні тұралы мағлұмат беріледі. Сонымен қатар педагогикалық шеберлік  басқа ғыльмдармен байланысы туралы, педагогиканың маңызытуралы айтылады.
Кіріспе 
Педагогикалық шеберлік  ғылымы туралы мағлұмат.
Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті Педагогикалық шеберлік оның  әлеуметтік мәні мен мазмұны.
 Педагогикалық шеберлік және мұғалімнің педагогикалық мәдениетінің компоненті ретінде.
 Педагогикалық шеберліктің компоненттері: гуманистік  бағыт, кәсіби білім,  педагогикалық қабілеттер, педагогикалық техника.
 Бастауыш сынып мұғалімінің кәсіби білімінің  ерекшеліктері. 
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.
Қолданылатын әдебиеттер:
*  Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 2010
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 2000.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
* Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. 
* Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А  1992.
* Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства.  М 1989.
* Синица И.Е. Педагогтық әдеп және ұстаздық шеберлік. А  1998.
№ 2 Дәріс.(2c)
Тақырып: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет  -  педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі.
Дәрістің мақсаты: педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізімен танысу.
Дәріс мазмұны: 1.  Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізі.  Жалпы педагогикалық және кәсіби-педагогикалық қызмет.Кәсіби-педагогикалық қызметтің мәні,оның құрылымы.
Кәсіби- педагогтік қызметтегі мұғалімнің жеке басының қалыптасуы.  .
Педагогикалық қызмет деңгейлері: репродуктивтік,бейімділік,қызмет пен мінез-құлық.
Педагогикалық іс  -  әрекетте еңбек субъектісі мұғалім болады. Мұғалімнің еңбек құралдарының өзіңдік сипаттары  -  ол оның білімі, білігі, тұлғалық қасиеттері. Осыған байланысты, білім <<сананың біртұтастық объектісі>> болып есептелуі керек. (Н.И. Непомнящая), мұғалімнін іс  -  әрекеті, оның білімі және тәжірбиесі кәсіби шеберліктің деңгейіне тікелей қатысты екендігі анық. Қажетті тәжірбиені жинақтау әрекет мұғалім тұлғасын қалыптастырудың шарты болады, ал ол <<оқу-әдістемелік>> 

ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  9-сі
құралдарының өзінде орныққан. Бірақ бұл іс  -  әрекет тиімді болуы мүмкін емес, егер еңбек объектісі толық айқын болмаса, еңбек субъектісінің зейіні теріс түсініп объектіге аударылса. Бұндай жағдайда еңбек субъектісінің әрекеті объективті өмір сүретін кәсіби іс  -  әрекеттің объектісіне сәйкес болмайды.Диалектикалық  -  материалистік философияда жеке тұлғаның қалыптасуындағы іс  -  әрекеттің ролі жан  --  жақгы зерттелген. Адам іс  -  әрекеттің субъектісі ретінде психологиялық зерттеулерде көрсетілген. Бірақ, негізінен, тек XX ғасырдың 60  --  шы жылдарында ғана мұғалім іс  -  әрекеті оқушылармен өзара әрекет ретінде қарастырылып еңбектер жарық көрді. Көрнекті ұстаздардың еңбектері (Ш.А. Амонашвили, В.А. Сухомлинский, А.С. Макаренко және т.б.>) оқушы ертерек мұғалімнің арқасында іс  -  әрекеттің нақгылы субъектісі ретінде қалыптасса, оқу  --  тәрбие жұмысының тиімділігі арта түсетіндігіне куә етеді.
Педагогикалық іс-әрекеттер мынандай құрылымдардан тұрады: іс-әрекет мақсаты, іс-әрекет объектісі, іс-әрекет субъектісі, іс-әрекет құралы.
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.
Қолданылатын әдебиеттер: 
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
* Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. 
* Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А  1992.
* Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства.  М 1989.
* Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А  1987

№ 3 дәріс.( 2 c)
Тақырып: Тиімді қарым-қатынас  -  педагогикалық шеберліктің негізі
Дәрістің мақсаты: студенттерді педагогикалық шеберліктің негізі ретінде- қарым-қатынас стильдері, түрлерімен таныстыру
Дәріс мазмұны: 1.  Педагогикалық қарым-қатынас туралы түсінік беру
Бұл тарауда педагогикалық шеберліктің негізі ретінде- қарым-қатынас стильдері, түрлерімен таныстыру.Мұғалімнің өзін-өзі басқару шеберлігі, өзін-өзі қалыпқа келтіру техникасының негізі. Жас педагогтің педагогикалық техникасының кемшіліктері Педагогикалық қарым-қатынас - белгілі бір педагогикалық қызмет  атқаратын, жәйлі психологиялық климат  құруға және оқу іс-әрекетін, педагог  пен оқушы арасындағы, оқушылар ұжымы ішіндегі қатынастарды психологиялық тиімді етуге бағытталған оқытушы мен оқушының сабақтағы және сабақтан тыс уақыттағы кәсіптік қарым-қатынасы. Қарым  -  қатынас сан алуан сипатта; оның көптеген формалары, түрлері бар. Педагогикалық қарым  -  қатынас адамдар қарым  -  қатынасының жекеше түрі. Оған осы өзара әрекет формаларының жалпы қасиеттері де, білім беру процесіне тән қасиеттері де лайық. Қарым-қатынастың түрлерi
1. Маскiлi қарым-қатынастар; бiр күннiң iшiнде бiрнеше маска кию. Формалды қарым-қатынас, яғни мұнда маскiлердi пайдаланып сұхбаттасушылардың тұлғалық ерекшелiгiн түсiнiп ескеруге талпынамыз (сыпайлық, қаталдық,


ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  10-сі
тұйықтық).Шынайы сұхбаттасушыға деген сезiмдерiн, эмоцияларын қарым-қатынас барысында 
көрсетпейдi.2. Формалды рөлдiк қарым-қатынас  -  мұнда сұхбаттасушының тұлғасы мен әлеуметтiк рөлi маңызды болып табылады.3. Iскерлiк қарым-қатынас  -  мұнда сұхбаттасушының iске деген тұлғалық ерекшелiгi, мiнезi, жасы, көңiл-күйi ескерiледi. Сонымен бiрге оның iске деген қызығушылығы мәндiк маңызды орын алады.4. Достардың рухани және тұлғалық қарым-қатынасы  -  мұнда кез келген тақырыпқа әңгiме қозғауға болады, тек сөз арқылы ғана емес жест, мимика арқылы бiрiн-бiрi жақсы түсiнедi.5. Манипулятивтiк қарым-қатынас сұхбаттасушыдан белгiлi бiр пайда табуға бағытталған. Ол үшiн сұхбаттасушының тұлғалық ерекшелiгiне байланысты түрлi әдiстер пайдаланады.6. Вербалды және вербалды емес қарым-қатынас. Коммуникацияның негiзгi функциялары мыналар:1.Информативтi  -  адамдар арасындағы өзара әрекеттесудi ұйымдастыру.2.Интерактивтi  -  адамдар арасындағы өзара әрекеттесу түрлерiн пайдалана отырып сұхбаттасушының көңiл күйiне, сенiмiне мiнез-құлқына әсер ету.3.Перциптивтi  -  қарым-қатынасқа түсушi серiктестердiң бiрiн-бiрi қабылдауы және өзара түсiнушiлiктi қалыптастыру.4.Экспрессивтi  -  эмоционалды бастан кешiрулер сипатын өзгерту.
Педагогикалық қарым-қатынастың стильдері.Педагогикалық қарым-қатынас бір адам екінші адаммен тәжірибе (білім, икем, дағды, жалпы адамзаттық мәдениет, ұлттық құндылықтар т.б.) алмасқанда болады; ол әрбір профессионалды қарым-қатынаста болады, сондықтан да педагогикалық стильдерді кейде бізбен сипаттаған басшылық стильдеріне ұқсатады..
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.
Қолданылатын әдебиеттер: 
* Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства.  М 1989.
* Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А  1987.
* Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А  1987.
* Щетинин М.П. Ұстаздық  еткен жалықпас. А 1989. 
* Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе 
* высшего педагогического образования. М 1990.
* Введение  в педагогическую культуру.Под ред. Е.В.Бондаревской  -  Ростов Н.Д. 1995.
* Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру  саласындағы мұғалімді  жалпы педагогикалық дайындау.
* Грехнев В.С. Педагогикалық қарым  -  қатынас мәдениеті. 1990.
* Елканов С.Б. Болашық  мұғалімнің  өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. М 1989.


ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  11-сі

* Зинина Л.В. Меншикова Н.П. Педагогикалық шеберлік негіздері.
М 1990
Қосымша әдебиеттер:
* Коджаспирова Г.М. Педагогтің  кәсіби білімін көрсету мәдениеті. М 1994.
* Кузьмина Н.В. Мұғалімнің  қабілеті, дарыны, таланты. Л  1985.
 № 4 -5 дәріс. (4 c) 
 Тақырып: Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері. 
Дәрістің мақсаты: Педагогикалық қатынас және мұғалімінің кәсіби қызметіндегі орны.Педагогикалық қарым-қатынас стилі.
Дәріс мазмұны: 1. Педагогикалық өзара қызметтестіктегі психологиялық кедергілер және оны жеңу жолдары.    2. Педагог әдептілігін меңгеру шарттары.. 
  Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде. Педагогтың ақпараттық-сөздік әсер етуі 1) Педагог сөзі  оның іс әрекетінің құрамында. Тіл және сөз. Ауызша сөйлеу  ерекшеліктері: жағдайлық, кері байланыс, баптау стереотилизациясы, эмоционалдық.
3. Сөз әрекетінің психологиялық  құрлымы: мақсаты, мазмұны, формасы. Сөз  -  мұғалім мен оқушылардың  тіл табысу құралы.
4. В.А.Сухомлинскийдің мұғалім сөзі мен оның тиімділігіне деген талаптары туралы.Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қатынас.
Ұстаз өз пәнін ғана емес, дүние сырын, қоғамдағы өзгерістерді, адам мінездерін, өнердің қуат әсерін білетін жан болуы қажет.
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.
Қолданылатын әдебиеттер: 
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
* Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. 
* Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А  1992.
* Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства.  М 1989.
* Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А  1987









ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  12-сі


№ 6  дәріс. (2 c)
Тақырып: Педагогикалық құзыреттілік
Дәрістің мақсаты: Педагогикалық құзыреттілікпен таныстыру .
Дәріс мазмұны: 1. Құзыреттілік  -  бұл алынған білімдер мен біліктерді іс-жүзінде күнделікті өмірде қандай да бір практикалық және теориялық мәселелерді шешуге қолдана алу қабілеттілігі. Бұл такырыпта  мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті. 
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Кроссворд,ребус жасау 
Қолданылатын әдебиеттер: 
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
№ 7 дәріс. (2 c)
Тақырып: .   Педагогикалық шеберлік және мұғалім беделі 
1) <<Мұғалім-оқушы>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас.
2) <<Мұғалім-ата-ана>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас 
Дәрістің мақсаты: Мұғалімнің оқу-тәрбие жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынаспен  таныстыру.
Дәріс мазмұны:
  <<Мұғалім-оқушы>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас.
      <<Мұғалім-ата-ана>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас Ұстаз бен шәкірттер арасындағы қарым-қатынасты күнделікті тәлім-тәрбиенің нақтылы фактілерінен алынып, оларды салыстыра отырып, өзара топтастырып көрсетілді. Осындай аталған ұнамды, ұнамсыз деген сапалар менг ерекшеліктер шәкірттер тарапынан көрсетілген өз пікірлері. Солай дегенмен де бұл қасиеттердің бәрі оқу-тәрбие ісінде жиі кездесіп отырады. Мұндай жәйттердің бәрі шәкірттердің жүрегін жарып шыққан пікірлері мен жанашырлық ниетімен айтылған олардың жан дүниесін тебіренткен мәселелер екенін әрбір ұстаз, тәлім-тәрбиеші ақыл-ойға салып, өз қабырғасымен кеңесіп, таразылап көруі қажет.
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Эссе жазу,әдебиеттермен танысу
Қолданылатын әдебиеттер:
* Введение  в педагогическую културу. Е.В.Бондаревской  -  Ростов Н.Д. 1995.
* Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру  саласындағы мұғалімді  жалпы педагогикалық дайындау.
* Грехнев В.С. Педагогикалық қарым  -  қатынас мәдениеті. 1990.
* Елканов С.Б. Болашық  мұғалімнің  өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. 
М 1989.
* Зинина Л.В. Меншикова Н.П. Педагогикалық шеберлік негіздері.М 1990


ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  13-сі


№ 8 дәріс. (2 c)
 Тақырып:  Бастауыш сынып мұғалімдерінің,тәрбиеші,мұғалім  өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы
Дәрістің мақсаты: Мұғалімнің оқу-тәрбие жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынаспен, мұғалімнің  өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы  таныстыру.
Дәріс мазмұны:
     Бастауыш сынып мұғалімдерінің  өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы. Өзін-өзі тәрбиелеу кәсіби шеберлікті қалыптастырудың құралы ретінде. Педагогикалық қарым-қатынас  бір адам екінші адаммен тәжірибе (білім, икем, дағды, жалпы адамзаттық мәдениет, ұлттық құндылықтар т.б.) алмасқанда болады; ол әрбір профессионалды  қарым-қатынаста болады, сондықтан да педагогикалық стильдерді кейде бізбен сипаттаған басшылық стильдеріне ұқсатады.
Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Эссе жазу,әдебиеттермен танысу. Реферат,конспект.
Әдебиеттер:
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
* Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру  саласындағы мұғалімді  жалпы педагогикалық дайындау.
* Грехнев В.С. Педагогикалық қарым  -  қатынас мәдениеті. 1990.
* Елканов С.Б. Болашық  мұғалімнің  өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. М 1989.
Қосымша әдебиеттер:
* Коджасперова Г.М. Педагогтің  кәсіби білімін көрсету мәдениеті. М 1994.
* Кузьмина Н.В. Мұғалімнің  қабілеті, дарыны, таланты. Л  1985.

СеминарТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ, МАЗМҰНЫ, ЖӘНЕ МОДУЛЬДІК БӨЛІНУІ  ( 30 с). Модуль саны  -  7.
№1  практикалық жұмыс. (2 сағат) 
Тақырып: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті
Сабақтың мақсаты: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компонентімен танысу 
Тапсырмалар: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті Педагогикалық шеберлік оның  әлеуметтік мәні мен мазмұны.
Педагогикалық шеберлік және мұғалімнің педагогикалық мәдениетінің компоненті ретінде.
Педагогикалық шеберліктің компоненттері: гуманистік  бағыт, кәсіби білім,  
педагогикалық қабілеттер, педагогикалық техника.
Бастауыш сынып мұғалімінің кәсіби білімінің  ерекшеліктері.


ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  14-сі


Методикалық  жоба: Педагогикалық жағдаяттар шешу, мәнерлеп оқу,әдебиеттерге шолу жүргізу
Сабақта пайдаланытын құралдар: таблица,сурет.арнайы дайындалған педагогикалық жағдаяттарды шешу.
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.
Қоданылатын әдебиеттер:
*  Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
* Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. 
№2 семинар сабағы. (2 сағат)
Тақырып: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет  -  педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі .
Сабақтың мақсаты: Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізімен   танысу.
Тапсырмалар: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет  -  педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі. Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізі.  Жалпы педагогикалық және кәсіби-педагогикалық қызмет.Кәсіби-педагогикалық қызметтің мәні,оның құрылымы.
Кәсіби- педагогтік қызметтегі мұғалімнің жеке басының қалыптасуы.  .
Педагогикалық қызмет деңгейлері: репродуктивтік,бейімділік,қызмет пен мінез-құлық.
Методикалық  жоба: Педагогикалық практика барысында мұғалімнің,тәрбиешінің кәсіби педагогикалық қызметімен танысу
Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар.
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.эссе жазу,конспект,реферат орындау
Қоданылатын әдебиеттер:
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
№3  -  4 семинар сабағы.(4 сағат) 
Тақырып: Тиімді қарым-қатынас  -  педагогикалық шеберліктің негізі
Сабақтың мақсаты: Педагогикалық техника педагог шеберлігінің элементі ретінде  қарастыру
Тапсырмалар: Педагогикалық техника мұғалімнің жүріс-тұрысының формасы және оның компонеті мұғалім іс-әрекетіндегі техниканың мәні.
2)Мұғалімнің өзін-өзі басқару шеберлігі, өзін-өзі қалыпқа келтіру техникасының негізі.
3) Жас педагогтің педагогикалық техникасының кемшіліктері.



ПОӘК  042-18.30./11   -2013
Баспа . № 1  03.09.2013
11 беттің  15-сі
Методикалық  жоба: Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері. 
Педагогикалық қатынас және мұғалімінің кәсіби қызметіндегі орны.Педагогикалық қарым-қатынас стилі.
Педагогикалық өзара қызметтестіктегі психологиялық кедергілер және оны жеңу жолдары.
     Педагог әдептілігін меңгеру шарттары
Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар.
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.

Қоданылатын әдебиеттер:
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
№ 5 - 6 . семинар сабағы (4 сағат)
Тақырып: Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде .
Сабақтың мақсаты: Сөз  -  мұғалім мен оқушылардың  тіл табысу құралы .
Тапсырмалар:. Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде. Педагогтың ақпараттық-сөздік әсер етуі . Педагог сөзі  оның іс әрекетінің құрамында. Тіл және сөз. Ауызша сөйлеу  ерекшеліктері: жағдайлық, кері байланыс, баптау стереотилизациясы, эмоционалдық.
Методикалық  жоба:  Сөз әрекетінің психологиялық  құрылымы: мақсаты, мазмұны, формасы. Сөз  -  мұғалім мен оқушылардың  тіл табысу құралы. В.А.Сухомлинскийдің мұғалім сөзі мен оның тиімділігіне деген талаптары туралы.Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қатынас. Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті. Педагогикалық техника  -  педагогикалық шеберліктің компоненттерінің бірі
Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар.
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.
Қоданылатын әдебиеттер:
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
№ 7  семинар сабағы (3 сағат)
Тақырып: Педагогикалық шеберлік және мұғалім беделі.
Сабақтың мақсаты: Ұстаздық шеберлікке жету жолдарын анықтау
Тапсырмалар: Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері.Макаренко 
А.С., Сухомлинский В.А.,Алтынсарин Ы.,Ушинский К.Д.,Амонашвили Ш.А.
Тапсырмалар: Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері.Макаренко 

ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  16-сі

Шебер-педагог қызметінің биік деңгейі. Ұстаздық шеберлікке жету жолдары.
Методикалық  жоба: Бастауыш сынып мұғалімдерінің  өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы. Өзін-өзі тәрбиелеу кәсіби шеберлікті қалыптастырудың құралы ретінде.Мұғалімнің өз бетінше кәсіптік білімін көтеруі және жетілуі.
 Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар.
Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.	
Қоданылатын әдебиеттер:
* Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
* Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987.
* Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995
6 СОӨЖ және СӨЖ мазмұны
Кесте 4  -  СОӨЖ және СӨЖ жоспарлары
СОӨЖ
СӨЖ
аудиториялық
аудиториялық емес

1
2
3

Сөж№1Мұғалімнің жеке тұлғасы-оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Тапсырма: Жаңашыл педагогтармен танысу.Мектепте ұстаздың алатын орны. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері.Макаренко А.С., Сухомлинский В.А.,Алтынсарин Ы.,Ушинский К.Д.,Амонашвили Ш.А.еңбек жолдарымен танысу,шолу жасау
Есеп беру формасы конспект,ауызша баяндау
Педагогикалық техника  -  педагогикалық шеберліктің компоненттерінің бірі.
Тапсырма: слайд жасау
Есеп беру формасы: ауызша баяндау

Сөж№2Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері.
Тапсырма: Терминологиялық сөздік құрастыру
Есеп беру формасы: тест.

Педагогтық қызметтегі актерлік шеберлік және режиссерлік элементтер.
Тапсырма: слайд жасау
Есеп беру формасы: ауызша баяндау


Сөж3Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде
Тапсырма: Мақсат бойынша сызба құрастыру.
Есеп беру формасы Мұғалімнің мәнерлеп сөйлеу білігі: тіл мәдениеті, сөз байлығына слайд жасау
Қақтығыстар  -  мұғалім қызметіндегі психологиялық, педагогикалық проблемалар
Тапсырма:  жағдаяттар шешу
Есеп беру формасы: . конспект,ауызша баяндау

Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті 
Тапсырма: Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті.
Есеп беру формасы
Тақырып бойынша бкулет жасау
Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберліктерінің қалыптасуы
Тапсырма: тезис жазу
Есеп беру формасы: кесте құру


ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  17-сі



Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті.
Тапсырма:1.В.А.Сухомлинскийдің <<Педагогикалық әдеп туралы хатын>> оқу, талдау.
2.Семинар сұрақтарын зерттеу, тезис жазу.
Есеп беру формасы  кесте құру




7. Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі
Кесте 5 - <<Педагогикалық шеберлік >> пәні бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі
Апта
Бақылау түрі
Ұпай
лар
Ескерту
1
2
                                       3
                                       4

1-7 апта бойынша барлық аудиториялық сабаққа қатысу
                                      30
                                       
1
Практикалық сабақ
                                       -
                                       -

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
2
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
3
Практикалық сабақ
                                      30
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       
4
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       
                                       
5
Практикалық сабақ
                                      40
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       
6
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
7
Практикалық сабақ
                                      35
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       

1 межелік бақылау
60
                                       

1- 7 апталар бойынша оқытудың ұпай нәтижесі 

300
                                       


ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  18-сі



8-15-апта бойынша барлық аудиториялық сабақ түріне қатысу
                                      30
                                       
8
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
9
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
10

Практикалық сабақ
                                      30
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       
11
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
12
Практикалық сабақ
                                      40
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       
13
Практикалық сабақ
                                       -
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
14
Практикалық сабақ
                                       
                                       

СОӨЖ
                                       -
                                       

СӨЖ
                                       -
                                       
15

Практикалық сабақ
                                      35
                                       


                                       
                                       

СОӨЖ
                                      10
                                       

СӨЖ
                                      25
                                       

2 межелік бақылау
                                      60
                                       
8 -15 апта бойынша оқытудың ұпай нәтижесі

Емтиханның қорытынды ұпайы
Академиялық кезең бойынша ұпай қорытындысы

                                      300
                                       

                                      400
                                       

                                     1000
                                       








ПОӘК  042-18.30./11   -2013

Баспа . № 1  03.09.2013

11 беттің  19-сі


* Әдебиет және қорлар 
№
Оқулық және оқу-әдістемелік Құралдың атауы
Саны
Студент саны
Қамтылу пайызы,%
1
Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства,М:Просвещение,1989.-243с.
24
2
100
2
Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. М:Просвещение,1987.-190с.
12

90
3
Адриади И.П. Основы педагогического мастерства. Москва:Академия, 1995.
62

80
4
Чернявская А.П. Педагогическое мастерство.Ярославль, 1997.
4


5
Занина Л.В., Меньшикова Н.П. Основы педагогического мастерства. Москва: Феникс, 2003.
30


6
Щуркова Н.Е.Педагогическая технология. Москва: Пед.общество России, 2002.
20


7
Щуркова Н.Е. Практикум по педагогической технологии. Москва: Пед. общество России, 2001.
68


8
Спирин Л.Ф. Теория и технология решения педагогических задач. Москав: Рос. пед. Агенство, 1997.
4


9
Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987.
Асылов Ұ.Ж.  Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987
6


10
Елеусізова С. Қарым  -  қатынас психологиясы. А 1995.
10


11
Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А  1992.
5


12
Синица И.Е. Педагогтық әдеп және ұстаздық шеберлік. А  1987.
20


13
Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру  саласындағы мұғалімді  жалпы педагогикалық дайындау.
10


14
Грехнев В.С. Педагогикалық қарым  -  қатынас мәдениеті. 1990
5






Пәндер