Файл қосу
Егістік тәжірибе
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі Семей қаласының Шәкәрім атындығы Мемлекеттік Университеті МСЖ құжат 3 деңгейлі ПОӘК ПОӘК 042-18.21.1.52./02.2013 ПОӘК <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>> пәнінен студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы №____басылым <<__>> _____ 20__ж. 5В080100 <<Агрономия>> мамандығына арналған <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>> пәнінің ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ПӘННІҢ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ - 2014 Алғы сөз 1. Құрастырған Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің <<Агротехнология және орман ресурстары>> кафедрасының аға оқытушысы Сагандыков Слям Нығметжанұлы <<___ >> _________ 2014 жыл 2. Талқыланды: 2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің <<Агротехнология және орман ресурстары>> кафедрасының мәжілісінде. Хаттама <<___>>__________2014 жыл, № Кафедра меңгерушісі: _____________Есенгулова Н.Ж. 2.2. Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюро мәжілісінде Хаттама <<___>>__________2014 жыл, № Төраға ________________. 3. БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралды және баспаға ұсынылды Хаттама <<______ >> _____________2014 жыл, № ОӘК төрағасы, бірінші проректор______________ Г.К. Искакова 4. Бірінші рет еңгізілді МАЗМҰНЫ 1.Жалпы жағдайлар 2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттар 3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар 4.Курстың форматы 5.Курстың саясаты 6. Баға қою саясаты 7. Әдебиеттер * Жалпы жағдайлар + Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер 1. Оқытушының аты - жөні: Сагандыков Слям Нығметжанұлы 2. Кафедра: Агротехнология және орман ресурстары 3. Хабарласу телефоны: (институт, жұмыс) 4. Жұмыс өткізілетін орны: № 5 ғимарат, 5. Пәннің аты: <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>> 6. Кредит саны: 3 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны. 5В080100 <<Агрономия>> мамандығының оқытушыларға арналған <<Агрономиядағы ғылыми зерттеу әдістемелері>> пәні олар туралы жалпы қазіргі уақытта бізі ғылымның, техниканың ғажайып жетістіктернінің куәсі болып отырмыз. Сол себепті ғылыммен айналысқан әрбір ғылыми қызметкер танаптық тәжірибеде өсімдіктерді өсіру, егістіктегі топырақ құнарлығын арттыру, жаңа сорттарды ауыл шаруашылығына енгізу, топырақ өндірудің жаңа технологияларын енгізу т.б. технологияларды зерттеу үшін бекітілген зерттеу әдістемелерін білу қажет. 1.3Курстың негізгі мақсаты: Курстың мақсаты егіншілік саласында жұмыс істейтін мамандарды, ғылыми қызметкерлерді тәжірибе жасау методикасымен таныстыру және машықтандыру. 1.4 Пәнді меңгерудің негізгі міндеттері: Пәннің негізгі міндеті студенттерге тәжірибе жүргізу әдістемесін меңгеру және тәжірибе участокатары далалық жағдайда орналастыру, далалық жағдайда тәжірибе жүргізу, сол тәжірибеге сәйкес фенологиялық бақылаулар жүргізу. Тәжірибе нәтижелерін нақтылы есепке алып, ғылыми жұмыстар жүргізу. 1.5 Пәнді оқу барысында студент: -Топырақтың құнарлылығы деңгейін анықтауды және оның құрамын; - Егілген дақылға топырақ жағдайының сай екендігін; -Топырақ картасымен кртограммасын дұрыс пайдалануды; -Топырақ құнарлылығын көтерудегі агротехникалық шараларды; -Далаға тәжірибе жасаудын әдістемесін меңгеру. 1.6 Курс пререквизиттері: 1.6.1 География 1.6.2 Ботаника 1.6.3 Өсімдіктану 1.7. Курс постреквизиттері: 1.7.1 Өсімдіктану 1.7.2 Егіншілік 1.7.3 Селекция және тұқым шаруашылығы 2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттар № Тақырып атауы Сағат саны Д ЗТС СОӨЖ СӨЖ Әдебиеттер 1 2 3 4 5 6 7 1 - модуль <<Ауыл шаруашылық дақылдарын зиянкестерден,аурулардан қорғау>> 1 - блок <<Ауыл шаруашылық дақылдарын зиянкестерден,аурулардан қорғау>> 3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар а) Пәнді оқу барысында қажетті уақытты ұйымдастыру және жоспарлау бойынша кеңестер: Семестрдегі оқу жүктемесін біркелкі үлестіру керек және әрбір студент міндетті түрде орындайтындай, тапсырмалар жиынтығын беру керек, және олардың орындалуын қатаң бақылау керек. Бұл үшін кафедрада бақылаудың әртүрлі формасы бар. Әрбір пән бойынша өздік жұмысының сағат санын анықтау, оқу тапсырмаларын регламенттеу нақтылыққа, анықттыққа әкеледі, басқа сабақтардың есебінен СӨЖ дің көбейіп кетпеуін қамтамасыз етеді.Бұл қорытынды студенттердің пікірімен нақтыланады. Пәнді оқу барысында сұрақтардың бір бөлігін студент өздігінен оқу керектігін білуі қажет. Біздің кеңес: өз уақытыныздың шығынын талдау керек. Өз уақытынды есепте және бақылау жаса, оған ұқыпты қара. б) Студенттің іс-әрекеті, немесе пәнді оқудың сценарий * Оқу материалын дұрыс орналастыру және пәнніңөткен материалдарын және басқа пәндерді байланыстыру. * Тақырыпқа байланысты сабақты өткізудің түрлері мен әдістері анықталады. Пәннің көптеген сұрақтарын нақты мысалдардан және зертхана жұмыстарынан меңгеруге болады. * Теориялық курс зертханалық- тәжірибелік жұмыстармен және тәжірибеден өту барысында, оның ішінде диплом алды тәжірибеден өту барысында бекітіледі. Зертханалық сабақтар тақырып дәрістері оқылғаннан кейін жүргізіледі. Сөзсіз, бұндай сабақтарда ойлау, талдай білу қабілеттері дамиды. Пәнаралық байланыс студенттердің ғылым негізін терең меңгеруге қажет. Олар ойкеңістігінің кеңеюіне, білуге деген қызығушылықтың дамуына, жаңа ғылымды өздігінен игеруге және оларды тәжірибеде қолданудын белсенділігін жоғарылатады. Пәнаралық байланыстың негізінде бір пәнмен келесісінің арасын жалғастыруға болады, оқу материалдарын көшіруді болдырмау керек. Оқу процесінде бұндай байланыстар туындауы мүмкін, оларды алдын ала анықтап және де оларды жұмыс бағдарламасына, жоспарына кіргізу керек. в) Оқу- әдістемелік кешенінің материалдарын қолдану бойынша ұсыныстар. ПОӘК енгізілген оқу- әдістемелік материалдаы дамыған ғылымның жетілдірілген деңгейін көрсетуі керек, оқу материалының логикалық мазмұның қарастыру керек, студенттердің оқу материалын терең меңгеру үшін және оны тәжірибеде пайдалану үшін жетілген әдістер мен техникалық тәсілдер қолдану керек. Кредиттік оқу жүйесінде СӨЖ- нің үлесі өсіп, мәні жоғарылайды, ал бұл өз кезегінде студенттің жұмысын өзгертеді, оның іс- әрекетіне талап жоғарылайды. г) Әдебиеттермен жұмыс істеу бойынша ұсыныстар. Оқырманның мақсатын білмей, қандай әдебиет көздерімен жұмыс жасау керек екенін, қандай көлемде әдебиет қолдану керек екенін айту қиын. Студент оқу бағытын жоспарлай білу керек, табылған әдебиет көзіне тез және дәл есеп беріп, содан кейін оны кез- келген уақытта оңай табылатындай етіп қою керек. Өйтпеген жағдайда үлкен әдебиет қорын белсенді пайдалану мүмкін емес. Пән бойынша арнайы әдебиетпен жұмыс ітеудің негізгі мақсаты келесідей болып бекітіледі: улкен көлемдегі материалдан өзіне керекті негізгі мәліметтерді, болашақ мамандарға қажетті материалдарды таңдап алу керек. д) Емтиханға дайындалу бойынша кеңестер. Жазғы және қысқы сессия - ең қиын жұмыс кезеңдері. Қысқы сессия уақытында, семестр бойына жүйесіз жұмыс істеу нәтижесінде меңгеруге мүмкін емес үлкен материалдарды еске түсіруге тура келеді. Сессия уақытында материалдарды тек қайталап, бір жүйеге келтіріп және түсініксіз сұрақтар бойынша кеңестер алуға болады. Сессияға дайындықты алғашқы, ынтамен тындалған дәрістерден және толық орындалған зертхана-тәжірибелік, семинар сабақтарынан бастау керек. Бұл Сіздің табысыныздың негізі. Есте сақтаңыздар- түнгі дайындық сабақтары аз өнімділік береді. Олар ойдың жұмысқа қабілеттілігінің төмендеуіне әкеледі. Уақытты жоспарлау кезінде, қандай емтихан сізге қиын болады және қайсысына уақыт қорын көп қолдану керек екенін ескеру керек. Өзіндік дайындық үшін кафедра берген бақылау сұрақтарын және бағдарламаларын ұтымды пайдалану керек. Семестірдегі ұқыпты жұмыстарыңыз және емтиханға деген екпінді дайындығыңыз сізге сенімділік туғызады және білімінізге сай бағаны аласыз. 4.Курстың форматы. Аудиториялық сабақтар курсты оқу бойынша методикалық ұсыныстарға сәйкес жүргізіледі. Әрбір тақырыпты оқу кезінде жұмыс дәптерінде зерттелген тақырыптың мақсаты, тапсырмасы, шешімі және қорытындысы көрсетілуі керек. Сабақтың бағасы сабаққа келуі бойынша 1 балл, жауап беруі және қатысуы бойынша 1- ден 3 баллға дейін есептеледі. СОЖӨЖ аудиториялық және аудиториядан тыс деп бөлінеді. Аудиториялық толық өңделген бақылау жұмысы түрінде жұмыс дәптерінде және реферат түрінде орындалады. Өздік жұмыстары үшін тақырыптардың тізімі. 5.1 Ғылым жалпы түсінігі және агрономия саласындағы ғылыми зерттеу. 5.2 Ғылымның дамуы. 5.3 Эксперимент қою. 5.4 Бақылау жүргізу методикасы. 5.5 Бақылау жүргізу методикасы. 5.6 Бақылау жүргізу методикасы. 5.7 Тәсіл және методология. 5.8 Рефератты безендіру және жазу. 5.9 Дипломдық жұмысты безендіру және орындау. 5.10 Экспериментальді зерттеудің ерекшеліктері . 5.11 Бақылау нәтижесін сипаттау. 5.12 Тәжірибе қоюда методиканы таңдау. 5.13 Тәжірибе қою схемасы. 5.14 Тәжірибе нәтижесін биометриялық өңдеу. 5.15 Эксперименттің методологиялық принциптері. 5.16 Тәжірибе нәтижесінің экономикалық тиімділігі. 5.17 Статистика туралы жалпы түсінік. 5.18 Статистикалық көрсеткіштерді өңдеу тәсілдері. 5.19 Индекс туралы түсінік және индекстік сараптама тәсілінің мәні. 5.20 Ғылыми жұмыстың сараптамасы. 5.21 Есепті құру құрылымы. 5.22 Әдебиет көздерінің сараптамасы. * Курстың саясаты Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті түрде қатысу керек. Дәріс кезінде түсінбеген материалдарды оқытушыдан қосымша түсіндіруін сұрауға болады. Егер студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар бойынша жауап беруі тиіс. Үй жұмысы: үй жұмысы өткен материалды бекіту үшін және міндетті түрде орындау үшін арнайы жасалған. График бойынша әр тақырыпытың соңында тапсырылуы керек. Тәртіп: Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан шығарылып, жіберіледі және барлық курс бойынша <<қанағаттанарлықсыз>> бағасы қойылады. Сабаққа кешігіп келуге болмайды, сабаққа кешіккен студент дәрісханаға кірмейді. Сабақ кезінде ұялы телефондар өшірілуі тиіс. Сабаққа дайындық: Студенттер сабаққа дайындалу барысында Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің компьютерлерін қолдана алады. Кітапханада белгіленген ережелер бойынша оқулықтарды, мерзімдікк басылымдарды оқуға, үйге алуға болады. Өздік жұмыстар: Дәрісханадан тыс уақытта студенттер СОЖӨЖ және СӨЖ дайындап, белгіленген мерзімде оқытушыға өткізеді. СОЖӨЖ және СӨЖ тапсырмалары 6-пунктте белгіленген. СОЖӨЖ және СӨЖ 4 форматтағы таза ақ беттерге орындаладыы. Бақылау жұмыстары: бақылау жұмысын студент міндетті түрде орындап, белгіленген уақытта тапсырылуы тиіс. Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап, аудиториядан шығарумен қоса, жалпы курс үшін <<Ғ>> бағасын қоюмен қамтылады. Межелік бақылау: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын, өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере отырып қойылады. Емтихан: қорытындысы бойынша бағалық баллдар қойылады. Емтиханда сіздің дәрістік жазбаларынызды және кітаптарды пайдалануға болмайды. Ұсыныстар: оқу процесіне белсенді қатысу керек, барлық тапсырмаларды талпынып орындау керек, ұжымдық жұмыстарға қатысу керек. Пунктуальды, сабырлы болу керек. 5 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>> пәні бойынша студенттердің білімін бақылау келесідей формаларда іске асырылады: * Күнделікті (ағымдағы) бақылау, тыңдау, өздік жұмыс талдау, ауызша сұрау; * Межелік бақылау: екі межелік бақылау жасалады, мұнда жазбаша бақылау жұмысы немесе тестілерге жауап беріледі; * Қорытынды бақылау: ауызша емтихан <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі >> пәні бойынша баллдарды бөлу Кесте 2 Апта Бақылау түрі Барлық балл Ескерту 1 2 3 4 1 аптадан 7 аптаға дейінгі сабаққа қатысу 30 1 СПЖ 10 2 СПЖ 10 2 СӨЖ 10 3 СПЖ 10 3 СОӨЖ 20 4 СПЖ 10 4 СӨЖ 25 5 СПЖ 10 5 СОӨЖ 25 6 СПЖ 10 СӨЖ 25 7 СПЖ 15 7 1 аралық бақылау 90 1 аптадан 7 аптаға дейінгі нәтиже бойынша қорытынды балл 300 8 аптадан 15 аптаға дейінгі сабаққа қатысу 30 8 СПЖ 10 9 СПЖ 10 10 СПЖ 10 10 СӨЖ 20 11 СПЖ 10 11 СОӨЖ 20 12 СПЖ 10 12 СӨЖ 20 13 СПЖ 10 13 СӨЖ 25 14 СПЖ 10 14 СӨЖ 20 15 СПЖ 5 15 2 аралық бақылау 90 8 аптадан 15 аптаға дейінгі нәтиже бойынша қорытынды балл 300 Емтихан үшін қорытынды балл 400 Академиялық кезең үшін қорытынды балл 1000 Ескерту: 2 кестенің мәліметтері оқытушымен электронды базаға енгізіледі (электрондық журнал). 7 Ұсынылған әдебиеттер тізімі Студенттерге арналған Ф СО ПГУ 7.18.2/11 299212031750пән бағдарламасы Қазақстан Республикасының білім және ғылым министрлігі С.Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті Агротехнология факультеті Агротехнология кафедрасы СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Далалық тәжірибе әдістемесі пәнінен 5В080100 Агрономия мамандық студенттеріне арналған Павлодар 1 Оқытушылар туралы мәліметтер және байланысу ақпараттары Мустафаев Б.А. - агротехнология кафедрасының Ғылыми дәрежесі, атағы, қызметі - профессор, а/ш.ғ.к. Агротехнология кафедрасы А1 корпусында (мекен-жайы), А1-113 аудиторияда орналасқан. Байланысу телефоны 87182(673685) ішкі 1195 . 2 Пән туралы мәліметтер 050801 Агрономия мамандығындағы <<Далалық тәжірибе әдістемесі>> пәні жалпы 3 кредит, 1 семестрге 135 сағат қарастырылған, оның ішінде 15 сағат дәріс, 30 практикалық сабақ, 45 сағат студенттің оқытушымен өзіндік жұмысы, 45 сағат студенттің өзіндік жұмысы. Бақылау түрі- 8 және 15 аптада екі аралық бақылау және қорытынды бақылау- емтихан. 3 Пәннің еңбек сыйымдылығы Семестр Кредиттар саны Аудиториялық сабақ түрлері бойынша қарым-қатынас сағаттарының саны Студенттің өздік жұмысының сағат саны Бақылау нысаны барлы-ғы Дәріс практи-ка Зертха-налық студия-лық жеке барлығы СРСП 3 3 45 15 30 - - - 90 45 емтихан Бар-лығы 3 45 15 30 - - - 90 45 емтихан 4 Пәннің мақсаты және тапсырмасы Пәнің мақсаты: Пәннің негізгі мақсаты - студенттерді ғылыми агрономияда тәжірибе жұмысындағы теориялық және практикалық әдістеріне үйрету. 5 Білімге, икемділікке және машықтарға қойылатын талаптар -эксперименттерді жобалаудың қазіргі заманғы теориясын игеру, жалпы принциптері және салу кезеңдері және егістік тәжірибелер жүргізуді игеру; - егістік тәжірибе салу және жүргізу техникасын меңгеру; - зертханалық және вегетациялық тәжірибелер, суармалы жағдайда,топырақ эрозиясына ұшыраған аудандарда тәжірибелер салу жэне жүргізуәдістемесінің ерекшеліктерін үйрену; эксперимент нәтижелерін өңдеу әдістемесін игеру; Пәнің оқу барысында студенттер білуі керек: * ғылыми агрономияның негізі және принциптерін; * эксперимент жобалау. бақылау және есептеу теориясын; - егістік тәжірибелер салу және жүргізу ерекшеліктері, қателік түрлеріжәне оларды жою жолдарын; - эксперимент қорытындысы бойынша құжаттарын және есебіндайындауды. Студент істей білуі керек: - тақырып таңдау және зерттеудің мақсаты және міндетін анықтау,жұмыс гипотезасын ұсыну, тәжірибе жүргізу әдістемесін және сызбасын жасау; - егістік тәжірибе салу үшін жер учаскесін таңдау; - егістік тәжірибе салуды, бақылау, есептеу жүргізуді, алынғанмәліметтерді талдау жүргізуді; * егістік мәліметтерге статистикалық талдау жүргізу; * проводить статистическую обработку материалов опыта. 6 Пререквизиттер Далалық тәжірибе әдістемесі пәнінің негізгі сұрақтарын жақсы игеру үшін студент келесі пәндерден білімі болуы қажет: ботаника, топырақтану, өсімдіктер физиологиясы, математика және т.б. 7 Постреквизиттер Алынған білімдер егістік тәжірибелер сызбасын жасау әдістемесін игеруде, эксперименттерді жобалауда, егістік тәжірибелерді салуды ұйымдастыруда, бақылау және есептеу жұмыстарын, құжаттарды жүргізу, тәжірибенің мәліметтерін өңдеуде, алынған нәтижелерді статистикалық өңдеуде, бір және көп факторлы тәжірибелерде есептеу және бақылау жүргізуде қажет болады. 8 Тақырыптық жоспар ПӘННІН ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ Тақырыптың аталуы Сағат саңы Дәріс. Зерт. СӨЖ 2 3 4 5 1 Кіріспе Аграрлық ғылымның бастыбағыты және ғылыми-зерттеу жұмыстарын дамыту болашағы. Ауылшаруашылық тәжірибе жұмысын дамыту тарихы. 2 2 7,5 2 Агрономия ғылымындагы зерттеу әдістемесі және оларды жіктеу. 2 4 7,5 3 Егістік әдістеме. Егістік тәжірибенің жіктелуі. Егістік тәжірибеге қойылатын талабы. 1 2 7,5 4 Егістік тәжірибе Әдістемесінің негізгі элементтері 1 4 7,5 5 Егістік тәжірибенің дәлдігін арттыру әдістері. 2 4 7,5 6 Агротехникалық шараларды зерттеу мақсатында егістік тәжірибелер жүргізу және салу әдістемесінің ерекшелігі. Сортсынау әдістемесінің ерекшелігі. Шабындықта және жайылымда тәжірибелер жүргізу ерекшеліктері. Топырақты эрозиядан қорғау және суармалы жағдайда егістік тәжірибелер жүргізу ерекшеліктері. 1 2 7,5 7 Егістік тәжірибелерде өнімділікті есепке алу. Тәжірибе мәліметтерін алғашқы өңдеу. Егістік тәжірибе есептері және құжаттары. 1 2 7,5 8 Өндірістік жағдайда тәжірибелер жүргізу. 1 2 7,5 9 Егістік тәжірибе 1 2 7,5 10 Тәжірибеге жер учаскесін таңдау және дайындау. 1 2 7,5 11 Бір және көп факторлы егістік тәжіриблер салу және жүргізу әдістемесін меңгеру. Сорт сынау әдістемесінің ерекшелігі 1 2 7,5 12 Егістік пәжірибелерде бакылауды және есепке алуды жобалау әдістелесін оқып уйрену. Егістікті күтіп баптау. Өнімді есепке алу әдістемесі. 1 2 7,5 Барлығы 15 30 90 8.1 Пәннің тақырыптық мазмұны Дәрістің нөмірі мен тақырыбы Дәрістің мазмұны Жүргізу апталараы 1 2 3 1.Кіріспе Аграрлық ғылымның бастыбағыты және ғылыми-зерттеу жұмыстарын дамыту болашағы. Ауылшаруашылық тәжірибе жұмысын дамыту тарихы. * Ауылшаруашылық өңдірісіндегі қиындықтарды аграрлық ғылымның шешімін табуындағы рөлі. * Далалық тәжірибе әдістемесін құрудың тарихы * ҚР-дағы тәжірибелік істің жаңаша жағдайлары. Тәжірибелік ұжымдар бірінші 2.Агрономия ғылымындагы зерттеу әдістемесі және оларды жіктеу. 1. Ауылшаруашылық зерттеулер мен тәжірибелердің түсінігі 2. Зерттеу әдістерінің классификациясы және шығу тегі 3. Егістік әдісі және тәжірибелерді классификациялау 4. Вегетациялық әдіс 5. Зертханалық әдіс екінші 3.Егістік әдістеме. Егістік тәжірибенің жіктелуі. Егістік тәжірибеге қойылатын талабы. 1.Далалық тәжірибенің міндеттері 2. Тәжірибенің бірқалыптылығы(типичность) 3. жалғыз айырмашылық принципі 4. Тәжірибенің дәлдігі. Далалық тәжірибе қателіктері 5. Тәжірибенің классификациясы. Агротехникалық тәжірибелер және ауылшаруашылық сорттарын зерттеу тәжірибелері 6. Бір факторлы және көпфакторлы тәжірибелер 7. Қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді тәжірибелер Үшінші-төртінші 4.Егістік тәжірибе әдістемесінің негізгі элементтері 10.Тәжірибеге жер учаскесін таңдау және дайындау. * Далалық экспериментті жоспарлау. Мақсатын, міндеттерін, өзектілігін анықтау * Тәжірибеге жер учаскесін таңдау және дайындау * Далалық тәжірибенің бағдарламасы мен схемасын құру әдістемесі бесніші 5.Егістік тәжірибенің дәлдігін арттыру әдістері. 1. Тәжірибелік телімдердің өлшемдерінің тәжірибенің дәлдігіне әсері 2. Тәжірибелік бөліктердің формасы мен бағыттары 3. Тәжірибенің қайталануы 4. Тәжірибенің дәлдігін көтеру үшін бақылауды қолдану Алтыншы-жетінші 6.Агротехникалық шараларды зерттеу мақсатында егістік тәжірибелер жүргізу және салу әдістемесінің ерекшелігі. Сортсынау әдістемесінің ерекшелігі. Шабындықта және жайылымда тәжірибелер жүргізу ерекшеліктері. Топырақты эрозиядан қорғау және суармалы жағдайда егістік тәжірибелер жүргізу ерекшеліктері. 11.Бір және көп факторлы егістік тәжіриблер салу және жүргізу әдістемесін меңгеру. Сорт сынау әдістемесінің ерекшелігі 1. Ауыспалы егіс айналымында тәжірибенің орны, алғы дақылдар және т.б 2. Топырақты өңдеу және тыңайтқыш енгізу т.б 3. Тұқымның сорттары мен сапасы. 4. Егу 5. Сорттарды зерттеу барысындағы тәжірибелердің классификациялану ерекшеліктері Сегізінші,тоғызыншы-оныншы 7.Егістік тәжірибелерде өнімділікті есепке алу. Тәжірибе мәліметтерін алғашқы өңдеу. Егістік тәжірибе есептері және құжаттары. 1. Бақылау мен санау әдістері 2. Өнімді жинар алдындағы дайындық жұмыстары (браковка және т.б) 3. Арнайы дақылдарды жинау және санау ерекшеліктері А) зерновые және зернобобовые Б) біржылдық және көпжылдық В)шабындық 4. Алынған мәліметтерге агрономиялық анализ жасау 5. Далалық тәжірибенің құжаттамалары мен тапсырыстары Он бірінші - он екінші 8.Өндірістік жағдайда тәжірибелер жүргізу. * Өңдірістік жағдайында тәжірибелерді қою және жүргізу ерекшеліктері * Өндірістік тәжірибелер және олардың маңыздылығы Он үшінші 9.Егістік тәжірибенің мәліметерін бағалау және статистикалық өңдеу әдістері 12.Егістік пәжірибелерде бакылауды және есепке алуды жобалау әдістелесін оқып уйрену. Егістікті күтіп баптау. Өнімді есепке алу әдістемесі. 1. Математикалық статистиканың міндеттері 2. Дисперсионный анализ 3. Бірфакторлы далалық тәжірибенің біржылдық және көпжылдық дақылдармен жүргізілгендегі дисперсинды анализі 4. Көпжакторлы тәжірибелердің дисперсинды анализі Бақылаулер мен санаулардың дисперсинды анализі т.б * Корреляция и регрессия Он төртінші-он бесінші 9. Пәннің қысқаша сипаттамасы <<Далалық тәжірибе әдістемесі>> курсының негізгі және жалпы мақсаты-болашақ маманды егістік ғылыми және өндірістік тәжірибе салу жэне жүргізу схемасын жасау және салу әдістемесіне, тәжірибенің мәліметтерін өңдеуге, есеп жазуға және эксперименталды мәліметтерді ғылыми-өндірістік баспаларына мақала дайындауға үйрету. 10 Курс компоненттері Практикалық сабақтардың мазмұны ЗЕРТХАНАЛЫҚ, СОӨЖ, СӨЖ КҮНТІЗБЕЛІК-ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ Практикалық жұмыстардың тақырыбы және нөмірі Жүргізілетін апта Тапсырма 1. Агрономиядагы зерттеу әдістерінің негізгі түсінігі. 1. Эксперименттер, егістік, зертханалық, вегетациялық,өндірістік және тұрмыстық тәжірибелер. 2. Егістік тәжірибелерге талабы. 3. Егістік тәжірибелер түрі. 4. Құжаттар формасы. СӨЖ - 1. Тақырып бойынша негізгі ережелерді көшіріп жазу. СОӨЖ - 1. Тақырып бойынша жұмыс тапсыру. Бірінші Тапсырма 2. Тәжірибеге жер учаскесін таңдау және дайын-дау 1. Жер учаскесіне қойылатын талап және оның тарихы. 2. Учаскені зерттеу және дайындау, СӨЖ - 1. Тәжірибеге берілетін учаскеге сипаттама беру, 2. Жүмыс дәптеріне бақылау сұрақтарына жауап жазу. СОӨЖ - 1 тақырып бойынша жұмыс тапсыру. Екінші Тапсырма 3. Егістік экспериментті жобалау. Таңдап алынган-такырыпта бір факторлы және көп факторлы егістік тәжірибелер салуды және жүргізу багдарламасын жасау. 1.Тәжірибенің мақсаты және міндетін анықтау. 2.3ерттеудің тақырыбын анықтау. 3. Тожирибе жүргізетін орны. 4. Варианттар қайталымын және кайталым санын анықтау. 5. Мөлдектердің ауданы, фомасы және бағыты. СӨЖ - 1. Танлап алынған тақырып бойынша тәжірибе сызбасын жасау. 2.Багдаралама жасау және сәйкес формада жазу. 3.Жұмыс дәптеріне бақылау сұрақтарына жауап жазу.СОӨЖ - 1.3 тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. Үшінші Тапсырма 4. Әдістерді жіктеу негізінде егістік тәжірибе Төртінші варианттарын орналастыру әдістемесі.. * Варианттарды жүйелі орналастыру. * Рендомизирлі орналастыру. * Латинский квадрат және тікбұрыш. * Ыдыраған мөлдектер әдісі. СӨЖ. 1. Барлық варианттардың орналасу сызбасын жазу. 2.Жұмыс дәптеріне бақылау сұрақтарына жауаб жазу. СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша сабақ тапсыру. бесінші Тапсырма 5. Тәжірибеде бақылауды және есепке алуды жоблауды оқып үйрену. 1 .Қандай бакылау және есепке алу жүргізілу қажеттігін анықтау. 2.Бақылау және есепке алу мерзімі. 3. Үлгіні алу әдістемесі. СӨЖ - І.Тәжірибе бойынша жұмыс дәптеріне жұмыстың моделін жасау. СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. 2. Жазбаша жұмыс. Алтыншы Тапсырма 6. Егістік тәжірибе салу және жүргізу әдістемесін оқып үйрену. * Тәжірибе учаскесін бөлу. * Тәжірибе учаскесіндегі егістік жұмыстар. СӨЖ - 1. Өзінің тәжірибесі бойынша жұмысты моделдеу және үлгіні толтыру. СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. Жетінші Аралық бақылау. 1-6 тапсырма бойынша жазбаша жұмыс. Сегізінші Тапсырма 7. Өнімді есепке алу әдістемесін оқып үйрену. * Тәжірибенің өнімін есепке алу және жинау әдістемесін таңдау. * Тәжірибе варианты және қайтплымы бойынша өнімділікті моделдеу. 3. Белгіленген үлгіні толтыру.СӨЖ - Мәліметті алғашқы еңдеуді жүргізу.СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. Тоғызыншы Тапсырма 8. Эрозияга ұшыраган жерлерде және суармалы жерлердегі шабындықпен жайылымда тәжірибе жүргізу ерекшеліктерін оқып үйрену. СӨЖ- Тапсырма құжаттарны өндеу, дәптерге жазу. СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. Оныншы Тапсырма 9. Зерттеу нәтижелерін статистикалық өңдеу. 1. Біржылдық және көпжылдық дақылдарда бір факторлы жәнекөп факторлы тәжірибелерді дисперсиялық талдау жүргізунегізін оқып үйрену. 2. Корреляция, регрессия және ковариация туралы түсінік. 3.Тәжірибе нәтижелерін моделдеу және белгіленгі әдістерге сәйкес өндеу. СӨЖ - Қарастырылған сұрақты оқып үйрену, статистикалық әндеу әдістемесін меңгеру, дәптеріне жазу. СОӨЖ - 1. Тапсырма бойынша жұмыс тапсыру. Он бірінші - он төртінші Екінші аралық бақылау. 7 - 9 тапсырмалара бойынша жазбаша жұмыс Он бесінші СӨЖ мазмұны № СӨЖ түрі Есеп беру түрі Бақылау түрі Сағат көлемі 1 Дәріс сабақтарына дайындық Жұмыс дәптері Сабаққа қатысу 15 2 Практикалық сабаққа дайындық Жұмыс дәптері Сабаққа қатысу 15 3 Үй жұмысына дайындық Жұмыс дәптері және ауызша Ауызша 32 4 Ғылыми жұмыстарына дайындық, рефераттарды қорғау реферат Жазбаша 20 5 Бақылау іс шараларға дайындық РК 1, РК 2,. 8 Барлығы 90 Қорытынды түрлердің өтпелі үлгерім кезіндегі баллдарды бөлу № Бақылау түрі Баллдардың максимальды саны Рейтинг 1 Рейтинг 2 200 200 Өтпелі бақылау, соның ішінде: 100 100 1 Сабаққа қатысу, дайындалу және топта жұмыс 8 7 2 Практикалық жұмысты әзірлеу және қорғау 16 14 3 Практикалық және зертханалық жұмыстарды дайындау. Қосымша материалды дайындау 16 14 4 Өздік жұмыс 20 20 5 Пән тақырыбы бойынша білімді бақылау 40 45 Межелік бақылау 100 100 Іштей оқу нысанының студенттеріне арналған бақылау шараларының күнтізбелік кестесі СӨЖ тапсырмаларын орындау және тапсыру жөніндегі және <<Далалық тәжірибе әдістемесі>> пәні бойынша 050801 Агрономия мамандығы бойынша іштей оқу нысанындағы студенттерге арналған бақылау шараларының күнтізбелік кестесі 1 рейтинг (3 семестр) Апталар 1 сабақ үшін макс. балл 1 2 3 4 5 6 7 8 Бар-лығы Максималды балл 15 15 35 35 100 Дәрістерге қатысу және дайындалу СӨЖ түрі/есеп беру нысаны ДҮТ 1,2 ДҮТ 3,4 ДҮТ 5,6 ДҮТ 7,8 8 Бақылау нысаны У У У У Макс.балл 1 2 2 2 2 Зертханалық жұмыстарға қатысу және дайындалу СӨЖ түрі/есеп беру нысаны 1зертх ҮТ 2 зертх ҮТ 3 зертх ҮТ 3 зертх ҮТ 16 Бақылау нысаны Р Р Р Р Макс.балл 2 4 4 4 4 Зертханалық жұмыстарды ресімдеу және қорғау СӨЖ түрі/есеп беру нысаны Е Е Е Е 16 Бақылау нысаны 1ЗҚ 2 ЗҚ 3 ЗҚ 4 ЗҚ Макс.балл 2 4 4 4 4 Материалды өздігінен меңгеру СӨЖ түрі/есеп беру нысаны 20 Бақылау нысаны Макс.балл 5 5 5 5 5 Пән тақырыптары бойынша білімді бақылау СӨЖ түрі/есеп беру нысаны ПТД ПТД 40 Бақылау нысаны Т1 Т2 Макс.балл 20 20 2 рейтинг (3 семестр) Апталар 1 сабақ үшін макс. балл 9 10 11 12 13 14 15 Бар-лығы Максималды балл 15 40 40 5 100 Дәрістерге қатысу және дайындалу СӨЖ түрі/есеп беру нысаны ДҮТ 1,2 ДҮТ 3,4 ДҮТ 5,6 ДҮТ 7,8 7 Бақылау нысаны У У У У Макс.балл 1 2 2 2 1 Зертханалық жұмыстарға қатысу және дайындалу СӨЖ түрі/есеп беру нысаны 1зертх ҮТ 2 зертх ҮТ 3 зертх ҮТ 3 зертх ҮТ 14 Бақылау нысаны Р Р Р Р Макс.балл 2 4 4 4 2 Зертханалық жұмыстарды ресімдеу және қорғау СӨЖ түрі/есеп беру нысаны 14 Бақылау нысаны Макс.балл 2 4 4 4 2 Материалды өздігінен меңгеру СӨЖ түрі/есеп беру нысаны 20 Бақылау нысаны Макс.балл 5 5 5 5 Пән тақырыптары бойынша білімді бақылау СӨЖ түрі/есеп беру нысаны ПТД ПТД 45 Бақылау нысаны Т1 Т2 Макс.балл 25 25 Шартты белгілеулер: 1 ДҮТ - №1 дәрісті дайындау үшін берілетін үй тапсырмасы; Қ - оқу үрдісіне қатысу; ПҮТ 1 - №1 практикалық сабақтарға дайындалу үшін үй тапсырмасы; 1 зертхҮТ - №1 зертханалық сабаққа дайындалу үшін үй тапсырмасы; Д - рұқсат қағазы; Е - есеп; 1ЗҚ - №1 зертханалық жұмысты қорғау; КЖБ 1 - курстық жұмыстың №1 бөлімі; Т - тексеру; ӨОҮТ1 - материалды өздігінен оқуға №1 үй тапсырмасы; К - коллоквиум; 1Т - №1 тест. Кафедра отырысында ұсынылған 20__ж. <<___>>________№_____ хаттама. Кафедра меңгерушісі __________ Альмишев У.Х. 20__ж. <<___>> ____________ Қорытынды рейтингті есептеу әдістемесі Оқу жұмыс жоспары бойынша қорытынды бақылау емтихан болып саналады.Университеттің ғылыми кеңесінің шешімі бойынша қорытынды бақылау түрлері және өтпелі бақылаудың өлшем бірліктері берілген. Кесте 4 -Өтпелі бақылау мен қорытынды бақылау түрлерінің өлшем бірліктері. № р/с Қортынды бақылау түрлері Бақылау түрі Өлшем бірлік 1 Емтихан Емтихан 0,4 Үлгерімнің өтпелі бақылауы 0,6 11 Курс саясаты Дәріс және зертханалык сабақтарына міндетті түрде қатысу қажет. Сабақтың басында қатысқандарың белгіленеді, кешіккен үшін 0,5 ұпайдан айырыласыңдар. Сабаққа қатысқандарға қойылатын талаптар: * Сабаққа активті қатысу. * Аудиторияға сыртқы киіммен кірмеу. * Дәріс барысында басқа жұмыс пен айналыспау, ұялы телефонды өшіріп тастау. * Белгісіз себептер мен қатыспаған ұшін - 0 ұпай. Егер науқас болсаңыз немесе басқа да себепкер жағдайларда, керекті құжатыңыз болса жоспарланған ұпайларыңыз сақталады. * Тапсырмалар бақылау шараларының күнтізбелік кестесі бойынша орындалады. Тапсырмаларды кешігіп орындағанда, жинаған ұпайларыңыз кемітіледі. * Емтиханға тек қана барлық тақырыптардан берілген тапсырмаларды орындап тапсырған студенттер жіберіледі. Соңғы қорытынды баға төмендегідей негіздер бойынша қойылады: 1. дәріс, лабораториялық, өздік жұмыстарға белсенді қатысып, жауап беру. 2. білімді межелік бақылау бойынша тексеру. Білімді бағалау баллдық-рейтингті жүйемен жүргізіледі, күнтізбелік шаралар бойынша студент өз бағасын өзі шығарып алады. Өзіңе керекті балл жинау үшін лабораториялық сабақтарға қатысу және әрбір лабораториялық жұмысты тапсыру қажет. Студент міндетте түрде 2 межелік бақылаудан өту керек. Егер осы айтылған жағдайлар жасалмаса студент семестрдың соңында, емтиханға босатылмайды. 12 Әдебиеттер тізімі Негізгі әдебиеттер (НӘ) * Доспехов Б.А, Методика полевого опыта. М.? Агропромиздат, 1985. * Методика опытов на сенокосах и пастбищах. М., Изд. ВНИИкормов, 1971. * Методика государственного сортоиспытания с.-х. культур. М., 1961. Қосымша әдебиеттер (ҚӘ) * Можаев Н.И., Серикпаев Н.А. Кормопроизводство. Астана, 2007. * Можаев Н.И., Серикпаев Н.А. Практикум по кормопроизводству. Астана, 2007. * Никитенко Г. Опытное дело в полеводстве. М., 1982. * Томилов В„П. Практикум по методике опытного дела. Целиноград, 1983.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz