Файл қосу
Клетка физиологиясы
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ 3 деңгейлі СМК құжаты ПОӘК ПОӘК 042-18-35.1. ______ /02-2013 ПОӘК Студенттерге арналған пәннің бағдарламасы <<Өсімдіктер физиологиясы>> № 2 басылым 10.01.2013 ж. ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ Өсімдіктер физиологиясы <<5В011300>> - <<Биология>> мамандығы үшін СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 3. Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Баға қоюдың саясаты 7. Әдебиет тізімі 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер: Карипбаева Нурзия Шайкеновна, биология ғылымдарының кандидаты‚ доцент Биология кафедрасы Байланыс ақпараты - тел:42-34-72, оқу ғимараты № 3, кабинет № 112 Сабақ өткізу орны - дәрісхана № 117 Берілген пән бойынша кредиттер саны - 2 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны: Өсімдік клеткасы үш бөлімнен тұрады. Тірі клетканың ең негізгі құрам бөлігі - оның протопластысы. Ядросыз бұл бөлім цитоплазма деп те аталады. Протопласт тіршілікті қамтамасыз ететін маңызды, әрі күрделі көптеген физиологиялық процестер жүреді. Сондықтан да, протопласт тірі клетканың ұйымдасқан негізгі құрылымы ретінде қарастыру қажет. Протопласт физикалық-химиялық жағынан алып қарағанда, ертіндіде макромолекулалық қасиеттері мен белгілері бар күрделі коллоидты жүйе. Протопластың (цитоплазманың) химиялық құрамы, оның мынандай қасиеттерін анықтайды: тұтқырлығын, коллоидтылығын, созылмалдылығын, серпімділігін, түсін және т.б. Клетканың физиологиялық активтілігі, оның химиялық құрамына және жоғарыда көрсетілген физикалық қасиеттеріне тікелей байланысты. Протопластың физикалық-химиялық қасиетттерінің өзгеріске түсуі, клетка тіршілігін қамтамасыз ететін көптеген физиологиялық процестердің өзгеруін туғызады. Осыған байланысты протоплст қасиеттерін зерттеу, клетка дкеңгейінде тіршілікті қамтамасыз ететін әртүрлі құбылыстарды танып білуге, талдауға бағыт береді. Өсімдіктер физиологиясының негізгі курсында, клетка физиологиясына қатысты көптеген лабороториялық зерттеу жұмыстары берілген. Осыған қарамастан, өсімдіктер физиологиясының арнаулы практикумында клетканың кейбір физикалық-химиялық қасиеттерін, жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану арқылы, тағы да зерттеп білу артықшылық тудырмайды. Cондықтан, бұл тарауда протопласт тұтқырлығын, қозғалысын және протопластыны жеке бөліп алу арқылы, оның тіршілік ету қабілетін анықтау жұмыстары енгізіліп отыр. 3.2 Пәннің оқыту мақсаты: <<Биология>> мамандығында оқитын студенттер профессионалды жұмыс барысында көп нәрсені біліп, істей алу тиіс. 3.3 Пәнді оқытудың басты міндеттері: - студенттерді нақты теориялармен таныстыру, олардың көптүрлілігін және шектеулілігін түсіну және оларды активті түрде теориялық және қолданбалы биологияның актуалды мәселелерін шешуде қолдану. 1.6 Курстың пререквизиттері: 1.6.1 Өсімдіктер морфологиясы 1.6.2 Өсімдіктердің географиясын (фитогеография) анықтау әдістері 1.6.3 Өсімдіктердің экологиясы 1.6.4 Палеоботаника 1.6.5 Өсімдіктерді анатомиялық және морфологиялық зерттеу әдістері 1.6.6 Өсімдік ұлпалары 1.7 Курстың постреквизиттері: 1.7.1 ботаника 2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 1 кесте № т/б Тақырыб атауы Сағаттар Әдебиет Дәріс ПС ОСӨЖ СӨЖ 1. Кіріспе. Өсімдіктер физиологиясы туралы мағлұмат. 1 1 2 3 8.1.1-8.1.4 С. 5-16. 2. Клетка физиологиясы 2 2 2 3 8.1.1-8.1.4 С. 17-38. 3. Тозаңның өсуі 2 3 2 3 8.1.1-8.1.4 4. Протопластарды бөлу және олардың тіршілік қабілеттілігін анықтау. 2 1 1 3 8.1.1-8.1.4 5. Көбею және даму 2 1 3 8.1.1-8.1.4 6. Жапырақтағы органикалық көміртегі мөлшерінің өзгеруі арқылы фотосинтез қарқынын анықтау. 2 2 2 3 8.1.1-8.1.4 7. Спектрофотометрді қолданып жасыл пигменттердің мөлшерін анықтау. 1 1 3 8.1.1-8.1.4 БАРЛЫҒЫ: 12 12 12 36 3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР Өсімдік клеткасы үш бөлімнен тұрады. Тірі клетканың ең негізгі құрам бөлігі - оның протопластысы. Ядросыз бұл бөлім цитоплазма деп те аталады. Протопласт тіршілікті қамтамасыз ететін маңызды, әрі күрделі көптеген физиологиялық процестер жүреді. Сондықтан да, протопласт тірі клетканың ұйымдасқан негізгі құрылымы ретінде қарастыру қажет. Протопласт физикалық-химиялық жағынан алып қарағанда, ертіндіде макромолекулалық қасиеттері мен белгілері бар күрделі коллоидты жүйе. Протопластың (цитоплазманың) химиялық құрамы, оның мынандай қасиеттерін анықтайды: тұтқырлығын, коллоидтылығын, созылмалдылығын, серпімділігін, түсін және т.б. Клетканың физиологиялық активтілігі, оның химиялық құрамына және жоғарыда көрсетілген физикалық қасиеттеріне тікелей байланысты. Протопластың физикалық-химиялық қасиетттерінің өзгеріске түсуі, клетка тіршілігін қамтамасыз ететін көптеген физиологиялық процестердің өзгеруін туғызады. Осыған байланысты протоплст қасиеттерін зерттеу, клетка дкеңгейінде тіршілікті қамтамасыз ететін әртүрлі құбылыстарды танып білуге, талдауға бағыт береді. Өсімдіктер физиологиясының негізгі курсында, клетка физиологиясына қатысты көптеген лабороториялық зерттеу жұмыстары берілген. Осыған қарамастан, өсімдіктер физиологиясының арнаулы практикумында клетканың кейбір физикалық-химиялық қасиеттерін, жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану арқылы, тағы да зерттеп білу артықшылық тудырмайды. Cондықтан, бұл тарауда протопласт тұтқырлығын, қозғалысын және протопластыны жеке бөліп алу арқылы, оның тіршілік ету қабілетін анықтау жұмыстары енгізіліп отыр. 4 КУРС ФОРМАТЫ Пән бойынша дәріс және зертханалық сабақтар жүреді. Дәрістік сабақта студенттер материалды тыңдап, игереді және зертханалық сабақтарда модульдар бойынша бақылау тапсырмаларын орындайды, межелік тестілеу өтеді. Топтық өздік және межелік сабақтарда ең маңызды тақырыптар талқыланады. Әрбір сабақтың күні мен уақыты, тақырыбы мен тапсырмалары алдын ала хабарланады. Бұл сабақтарға студенттердің белсенді қатысуы керек. Сонымен қоса, пән бойынша кеңестер жүргізіледі, олардың кестесі алдын ала хабарланады. Әрбір апта аяғында дәрістік, зертханалық, өздік және межелік тапсырмаларды орындауға байланысты бөлінген балл сандарына қарай студенттердің білімі бағаланады. 5 курс саясаты Пәнді студент оқытушының көмегімен және дербес жүйелі түрде оқуы тиіс, қажет болғанда оқытушыдан кеңес алуға болады. Порталға үнемі кіріп, оқытушының пән бойынша жасалған жұмыс бағдарламасы мен немесе силлабуспен танысып, зертханалық сабақтарда берілген әдістемелік нұсқауларды орындау қажет. Тек дәрістік материалдармен шектелмей, курс ішінде көрсетілген электрондық қорларды, әдебиеттерді оқу қажет. Алдымен бір модульды оқып, игеріп, тапсырмасын орындап, сонан соң ғана келесі модульға көшу керек. Өздік жумыстардағы тапсырмаларды уақытында орындап, межелік тестілерді де мерзімінде өту керек. Бақылау мерзімдері: 1-ші 7-ші апталардағы тапсырмалар мен тестілерді тапсырғаннан кейін алғашқы аттестация өтеді, келесі бақылау мерзімі 8-ші аптадан 15-ші аптаға дейін. 15 аптада екінші аттестация қорытындысы жарияланады. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Әрбір студент пән бойынша жеткілікті рейтинг алуы үшін белгілі балл санын жинуы тиіс. Баллдардың максималды саны: 1-рейтинг нәтижесі бойынша 1-8 апталарда - 300 балл, 2-рейтинг нәтижесі бойынша 9-15 апталарда - 300 балл. Пән бойынша семестрде максималды балл саны - 600. Баллдар келесі жұмыс түрлері үшін қойылады: 1. Модульдар бойынша тапсырманы орындағаны үшін (1 және 3 модуль бойынша максимум 150 балл, 2-модуль бойынша - максимум 120 балл) 2. Межелік тестілерді орындағаны үшін (максимум 30 баллдан) Курстық жұмыс жеке бағаланады. Пән бойынша баллдардың бөлінуі төменде 5-кестеде берілген. Бақылау мерзімдері 8-аптаның соңы және 15-аптаның соңы. Уақытында өткізілмеген тапсырма мен тестерді 15-аптада тапсыруға болады, бірақ егер студент себепсіз уақытында орындамаса, оларға айыппұл салынып, баллдың 60% ғана қойылады. 7. Студент білімін бақылау Студенттің білімін бақылау келесі түрде жүргізіледі: * ағымдағы бақылау (әр модуль соңында жүргізіледі) * межелік бақылау тестілеу түрінде (8 және 15 апталарда) * қорытынды бақылау - семестр соңында бір рет жүргізіледі (емтихан). Студент пән бойынша емтиханға жіберілуі үшін оның семестрдегі жиынтық рейтингілік бағасы 50% тең немесе артық болуы тиіс. Қорытынды баға 1 және 2 рейтинг пен емтихан нәтижесі бойынша есептеледі: 1-рейтинг нәтижесінің 30% + 2-рейтинг нәтижесінің 30% + емтихан нәтижесінің 40% қосындысына тең. Пән бойынша қорытынды баға келесі шкала бойынша анықталады (кесте). Әріптік, баллдық және пайыздық эквиваленттегі бағалар шкаласы Кесте Әріптік жүйедегі баға Баллдың цифрлық эквиваленті Пайыздық мөлшері Дәстүрлі жүйе бойынша баға А 4,0 95 - 100 Өте жақсы А - 3,67 90 - 94 В+ 3,33 85 - 89 Жақсы В 3,0 80 - 84 В - 2,67 75 - 79 С+ 2,33 70 - 74 Қанағаттанарлық С 2,0 65 - 69 С - 1,67 60 - 64 D+ 1.33 55 - 59 D 1,0 50 - 54 F 0 0 - 49 Қанағаттанарсыз I NA - Аяқталмаған P - өтті Пәнді өтті 7. ӘДЕБИЕТ ЖӘНЕ ҚОРЛАР 7.1 Негізгі әдебиеттер 7.1.1. Валиханова Г.Ж. <<Өсімдіктер физиологиясының үлкен практикумына арналған әдістемелік нұсқау>> Алматы,1995, 33 б. 7.1.2. Вознесенский В.Л., Зеленский О.В., Семихатова О.А. Методы исследования фотосинтеза и дыхания растений.М. 1965, 306 б. 7.1.3. Гавриленко В.Ф., Ладыгина М.Е., Хандобина Л.М. " Большой практикум по физиологии растений".М. Высшая школа, 1975, 392 б. 7.1.4. Гофман Ю.Я. , Микроэлектрофорез белков в акриламиндном геле. Биохимия, 1965,1160-1163. 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1 Мухамеджанов Э.К. Методика диск-электрофореза водорастворимых белков, Известия АН КазССР,серия биологическая №2,1967, 70-72 бет 7.2.2 Петров К.П. Практикум по биохимии пищевого растительного сырья-М. " Пищевая промышленность" 1965 7.2.3 Сказкин Ф.Д., Ловчинская Е.И. " Практикум по физиологии растений"-М, " Современная наука" 1953, 218 б 7.2.4 Чернавина И.А.,Потапов Н.Г., Косулина Л.Г., Кренделева Т.Е.Большой практикум по физиологии растений (под редакцией Рубина Б.А.).М.Высшая школа, 1978, 408 б.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz