Файл қосу
Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қатынас
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты ПОӘК ПОӘК 042-18.30-2013 <<Педагогикалық шеберлік>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені (оқытушылар үшін) № 2 - басылым <<Педагогикалық шеберлік>> ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 5В010200-Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі 5В010300 Педагогика- психология 5В010100- Мектепке дейінгі оқыту мен тәрбие мамандықтарына арналған Оқытушыларға арналған пәннің оқу жұмыс бағдарламасы Cемей -2013 1.ӘЗІРЛЕГЕН: Құрастырушы: 28.08.2013 Дуйсембекова Ш.Д. 2.ТАЛҚЫЛАНДЫ: 2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды. Хаттама № 1 04.09.2013ж. Кафедра меңгерушісі: ______________Джанбубекова М.З 2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында. Хаттама № 1 <<05>> 09.2013ж. Төрағасы: ________________Ахметова Т.Ш 3. БЕКІТІЛДІ: Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды. Хаттама №1 18.09.2013ж. ОӘК төрағасы: ____________ с.ғ.д. Искакова Г.К. 4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 18.09.2013ж. басылымның орнына) М А З М Ұ Н Ы : 1.Қолдану саласы 2.Нормативтік сілтемелер 3.Жалпы ережелер 4. Оқу пәнінің мазмұны (модульдің) 5.Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары 6.Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7.Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы 8.Әдебиеттер 1. Қолдану саласы <<Педагогикалық шеберлік негіздері>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені <<5В010100>> - <<Мектепке дейінгі педагогика>>, <<5В010300>> <<Педагогика және психология>>, <<5В010200>><<Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі>> мамандықтары үшін студенттеріне арналған. ПОӘК студенттерді 3-4 курс мазмұнымен, өзектілігімен, қажеттілігімен, саясатымен және студенттің оқу үдерісінде қандай дағдылар мен іскерлікті үйренетінімен таныстырады. 2. Нормативтік сілтемелер Осы <<Педагогикалық шеберлік негіздері>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені (ПОӘК) берілген пән бойынша ұйымдастыру ретін анықтайды және келесі құжаттардың талаптары мен ұсыныстарына сәйкес әзірленген: <<Педагогикалық шеберлік негіздері>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені <<5В010100>> - <<Мектепке дейінгі педагогика>>, <<5В010300>> <<Педагогика және психология>>, <<5В010200>><<Бастауыш оқыту педагогикасы мен әдістемесі>> мамандығының Мемлекеттік жалпыға бірдей міндетті білім стандарты ҚР МЖМБС 11.05.-2009__, ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2009__ жылғы <<_11_>> ___05______ №_289_ бұйрығымен бекітілген. Шәкәрім атындағы СМУ <<Пәннің оқу-әдістемелік кешені туралы ережесі>>. Жұмыс оқу жоспарынан көшірме 1 кесте Курс Семестр Кредиттер Аудиториялық жұмыс СӨЖ және СОӨЖ (сағ) Барлығы (сағ) Қорытынды бақылау түрі АС (сағ) ҚК (сағ) 1 2 3 15 30 45 емтихан 2.3.1 Пәннің қысқаша мазмұны. Қазақстан Республикасы ұлттық мектептерінің қалыптасуы жағдайында бұл курс қазіргі замандағы оқыту және тәрбиелеу теориясы мен практикасында өте көкейтесті. Бұл пәннің негізгі ұстанымдары әр ғылымдардың саласынан мұғалімдердің шығармашылықтарын қамтамасыз ететін жеке тұлғаға және ұжымға жасайтын іскерлікті қалыптастыратын білімдерді іріктеу. Сондықтан бағдарламада педагогикалық шеберлік туралы, педагогикалық техника сұрақтарынан басқа оқушыларға ықпал ету тәсілдері, театралдық педагогика, сөйлеу техникасы, шешендік өнер элементтері қамтылады. 2.3.2 Курстың мақсаты: болашақ маман иелерін дайындауға қойылатын талаптарға сай, мұғалімнің педагогикалық шеберлігі мен кәсіби қызметі жөніндегі негізгі білімдермен студенттерді қаруландыру. 2.3.3 Пәнді оқытудың негізгі міндеттері: - студенттерге ұстаздық шеберлік және педагогикалық іс-әрекет бойынша негізгі білімдер жүйесін меңгерту; - студенттердің педагогикалық іскерліктері мен дағдыларын дамыту; - болашақ мұғалімнің мамандыққа деген сүйіспеншіліктерін, кәсіби біліктілікті жетілдіруге деген қызығушылықтарын ояту; - оқыту мен тәрбие әдістемесін шығармашылықпен іздеуге тәрбиелеу. 2.3.4 Пәнді оқу нәтижесінде студенттер: * өзінің болашақ мамандығының маңыздылығын және мәнін түсіне білуі; * сабақ барысында педагогикалық шеберлікті меңгеру қабілетіне ие болуы; * қазіргі заманғы педагогикалық технологияның құралдарын игеруі; * мамандығында өзін жетілдіре алу, тәжірибеде теориялық білімді пайдалана алу, болашақ мамандығы шеңберінде студенттердің өз бетінше ізденіс-зерттеу жұмыстарын жүргізе білуі; * маманға қойылатын қазіргі заман талаптарын пәннен алған білімдерді интеграциялауды және бастауыш мектеп мұғалімінің педагогикалық қызметі және педагогикалық шеберлігі міндеттерін түсінуі; * өзін-өзі жетілдіретін түрлі оқу стильдерін пайдалана білуі; * оқытушының және басқа да студенттердің пікірімен санасып, оларға құрметпен қарауды және кәсіби этиканы үйренуі тиіс. 2.3.5 Курс пререквизиттері: Бұл пәнді оқыту барысында студенттердің педагогика, тарих, психология, этика пәндері бойынша білімдері болуы керек. 2.3.6 Курс постреквизиттері: Студенттер мұғалімнің педагогикалық іскерліктің мәнін оқып қана қоймай өздері педагогикалық технологияларды игеріп, оларды жүзеге асыруға қатысады және әртүрлі педагогикалық ситуацияларда өздерінің психикалық күйін басқара алуға, сол жағдайда тиімді де педагогикалық тұрғыдан дұрыс шешім қабылдап, іс әрекет жасауға үйренеді. 4. Әдебиет және қорлар № Оқулық және оқу-әдістемелік Құралдың атауы Саны Студент саны Қамтылу пайызы,% 1 Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства,М:Просвещение,1989.-243с. 24 18 100 2 Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. М:Просвещение,1987.-190с. 12 90 3 Адриади И.П. Основы педагогического мастерства. Москва:Академия, 1995. 62 80 4 Чернявская А.П. Педагогическое мастерство.Ярославль, 1997. 4 5 Занина Л.В., Меньшикова Н.П. Основы педагогического мастерства. Москва: Феникс, 2003. 30 6 Щуркова Н.Е.Педагогическая технология. Москва: Пед.общество России, 2002. 20 7 Щуркова Н.Е. Практикум по педагогической технологии. Москва: Пед. общество России, 2001. 68 8 Спирин Л.Ф. Теория и технология решения педагогических задач. Москав: Рос. пед. Агенство, 1997. 4 5. Пән мазмұны, пәннің модульдік бөлінуі Педагогикалық шеберлік пәні бойынша дәрістердің тізімі және қысқаша мазмұны: (15 c). Модуль саны - 8 №1 Дәріс.(1 c) Тақырып: Кіріспе. Дәрістің мақсаты: Педагогикалық шеберлік тұралы мағлұмат, басқа ғыльмдармен байланысы туралы, ғылыми мағлумат беру. Дәріс мазмұны: Бұл бөлімде каңдай ғылым зерттейтіні тұралы мағлұмат беріледі. Сонымен қатар педагогикалық шеберлік басқа ғыльмдармен байланысы туралы, педагогиканың маңызытуралы айтылады. Кіріспе Педагогикалық шеберлік ғылымы туралы мағлұмат. Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті Педагогикалық шеберлік оның әлеуметтік мәні мен мазмұны. Педагогикалық шеберлік және мұғалімнің педагогикалық мәдениетінің компоненті ретінде. Педагогикалық шеберліктің компоненттері: гуманистік бағыт, кәсіби білім, педагогикалық қабілеттер, педагогикалық техника. Бастауыш сынып мұғалімінің кәсіби білімінің ерекшеліктері. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қолданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. * Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А 1992. * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987 № 2 Дәріс.(2c) Тақырып: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет - педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі. Дәрістің мақсаты: педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізімен танысу. Дәріс мазмұны: 1. Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізі. Жалпы педагогикалық және кәсіби-педагогикалық қызмет.Кәсіби-педагогикалық қызметтің мәні,оның құрылымы. Кәсіби- педагогтік қызметтегі мұғалімнің жеке басының қалыптасуы. . Педагогикалық қызмет деңгейлері: репродуктивтік,бейімділік,қызмет пен мінез-құлық. Педагогикалық іс - әрекетте еңбек субъектісі мұғалім болады. Мұғалімнің еңбек құралдарының өзіңдік сипаттары - ол оның білімі, білігі, тұлғалық қасиеттері. Осыған байланысты, білім <<сананың біртұтастық объектісі>> болып есептелуі керек. (Н.И. Непомнящая), мұғалімнін іс - әрекеті, оның білімі және тәжірбиесі кәсіби шеберліктің деңгейіне тікелей қатысты екендігі анық. Қажетті тәжірбиені жинақтауға әкелетін іс - әрекет мұғалім тұлғасын қалыптастырудың шарты болады, ал ол <<оқу-әдістемелік>> құралдарының өзінде орныққан. Бірақ бұл іс - әрекет тиімді болуы мүмкін емес, егер еңбек объектісі толық айқын болмаса, еңбек субъектісінің зейіні теріс түсініп объектіге аударылса. Бұндай жағдайда еңбек субъектісінің әрекеті объективті өмір сүретін кәсіби іс - әрекеттің объектісіне сәйкес болмайды.Диалектикалық - материалистік философияда жеке тұлғаның қалыптасуындағы іс - әрекеттің ролі жан -- жақгы зерттелген. Адам іс - әрекеттің субъектісі ретінде психологиялық зерттеулерде көрсетілген. Бірақ, негізінен, тек XX ғасырдың 60 -- шы жылдарында ғана мұғалім іс - әрекеті оқушылармен өзара әрекет ретінде қарастырылып еңбектер жарық көрді. Көрнекті ұстаздардың еңбектері (Ш.А. Амонашвили, В.А. Сухомлинский, А.С. Макаренко және т.б.>) оқушы ертерек мұғалімнің арқасында іс - әрекеттің нақгылы субъектісі ретінде қалыптасса, оқу -- тәрбие жұмысының тиімділігі арта түсетіндігіне куә етеді. Педагогикалық іс-әрекеттер мынандай құрылымдардан тұрады: іс-әрекет мақсаты, іс-әрекет объектісі, іс-әрекет субъектісі, іс-әрекет құралы. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген. Қолданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. * Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А 1992. * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987 № 3 дәріс.( 2 c) Тақырып: Тиімді қарым-қатынас - педагогикалық шеберліктің негізі Дәрістің мақсаты: студенттерді педагогикалық шеберліктің негізі ретінде- қарым-қатынас стильдері, түрлерімен таныстыру Дәріс мазмұны: 1. Педагогикалық қарым-қатынас туралы түсінік беру Бұл тарауда педагогикалық шеберліктің негізі ретінде- қарым-қатынас стильдері, түрлерімен таныстыру.Мұғалімнің өзін-өзі басқару шеберлігі, өзін-өзі қалыпқа келтіру техникасының негізі. Жас педагогтің педагогикалық техникасының кемшіліктері Педагогикалық қарым-қатынас - белгілі бір педагогикалық қызмет атқаратын, жәйлі психологиялық климат құруға және оқу іс-әрекетін, педагог пен оқушы арасындағы, оқушылар ұжымы ішіндегі қатынастарды психологиялық тиімді етуге бағытталған оқытушы мен оқушының сабақтағы және сабақтан тыс уақыттағы кәсіптік қарым-қатынасы. Қарым - қатынас сан алуан сипатта; оның көптеген формалары, түрлері бар. Педагогикалық қарым - қатынас адамдар қарым - қатынасының жекеше түрі. Оған осы өзара әрекет формаларының жалпы қасиеттері де, білім беру процесіне тән қасиеттері де лайық. Қарым-қатынастың түрлерi:1. Маскiлi қарым-қатынастар; бiр күннiң iшiнде бiрнеше маска кию. Формалды қарым-қатынас, яғни мұнда маскiлердi пайдаланып сұхбаттасушылардың тұлғалық ерекшелiгiн түсiнiп ескеруге талпынамыз (сыпайлық, қаталдық, тұйықтық). Шынайы сұхбаттасушыға деген сезiмдерiн, эмоцияларын қарым-қатынас барысында көрсетпейдi.2. Формалды рөлдiк қарым-қатынас - мұнда сұхбаттасушының тұлғасы мен әлеуметтiк рөлi маңызды болып табылады.3. Iскерлiк қарым-қатынас - мұнда сұхбаттасушының iске деген тұлғалық ерекшелiгi, мiнезi, жасы, көңiл-күйi ескерiледi. Сонымен бiрге оның iске деген қызығушылығы мәндiк маңызды орын алады.4. Достардың рухани және тұлғалық қарым-қатынасы - мұнда кез келген тақырыпқа әңгiме қозғауға болады, тек сөз арқылы ғана емес жест, мимика арқылы бiрiн-бiрi жақсы түсiнедi.5. Манипулятивтiк қарым-қатынас сұхбаттасушыдан белгiлi бiр пайда табуға бағытталған. Ол үшiн сұхбаттасушының тұлғалық ерекшелiгiне байланысты түрлi әдiстер пайдаланады.6. Вербалды және вербалды емес қарым-қатынас. Коммуникацияның негiзгi функциялары мыналар:1.Информативтi - адамдар арасындағы өзара әрекеттесудi ұйымдастыру.2.Интерактивтi - адамдар арасындағы өзара әрекеттесу түрлерiн пайдалана отырып сұхбаттасушының көңiл күйiне, сенiмiне мiнез-құлқына әсер ету.3.Перциптивтi - қарым-қатынасқа түсушi серiктестердiң бiрiн-бiрi қабылдауы және өзара түсiнушiлiктi қалыптастыру.4.Экспрессивтi - эмоционалды бастан кешiрулер сипатын өзгерту. Педагогикалық қарым-қатынастың стильдері.Педагогикалық қарым-қатынас бір адам екінші адаммен тәжірибе (білім, икем, дағды, жалпы адамзаттық мәдениет, ұлттық құндылықтар т.б.) алмасқанда болады; ол әрбір профессионалды қарым-қатынаста болады, сондықтан да педагогикалық стильдерді кейде бізбен сипаттаған басшылық стильдеріне ұқсатады.. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген. Қолданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * Щетинин М.П. Ұстаздық еткен жалықпас. А 1989. * Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М 1990. * Введение в педагогическую культуру.Под ред. Е.В.Бондаревской - Ростов Н.Д. 1995. * Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру саласындағы мұғалімді жалпы педагогикалық дайындау. * Грехнев В.С. Педагогикалық қарым - қатынас мәдениеті. 1990. * Елканов С.Б. Болашық мұғалімнің өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. М 1989. * Зинина Л.В. Меншикова Н.П. Педагогикалық шеберлік негіздері. М 1990 Қосымша әдебиеттер: * Коджаспирова Г.М. Педагогтің кәсіби білімін көрсету мәдениеті. М 1994. * Кузьмина Н.В. Мұғалімнің қабілеті, дарыны, таланты. Л 1985. № 4 -5 дәріс. (4 c) Тақырып: Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері. Дәрістің мақсаты: Педагогикалық қатынас және мұғалімінің кәсіби қызметіндегі орны.Педагогикалық қарым-қатынас стилі. Дәріс мазмұны: 1. Педагогикалық өзара қызметтестіктегі психологиялық кедергілер және оны жеңу жолдары. 2. Педагог әдептілігін меңгеру шарттары.. Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде. Педагогтың ақпараттық-сөздік әсер етуі 1) Педагог сөзі оның іс әрекетінің құрамында. Тіл және сөз. Ауызша сөйлеу ерекшеліктері: жағдайлық, кері байланыс, баптау стереотилизациясы, эмоционалдық. 3. Сөз әрекетінің психологиялық құрлымы: мақсаты, мазмұны, формасы. Сөз - мұғалім мен оқушылардың тіл табысу құралы. 4. В.А.Сухомлинскийдің мұғалім сөзі мен оның тиімділігіне деген талаптары туралы.Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қатынас. Ұстаз өз пәнін ғана емес, дүние сырын, қоғамдағы өзгерістерді, адам мінездерін, өнердің қуат әсерін білетін жан болуы қажет. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген. Қолданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. * Желдербаева С. Мәнерлеп оқу. А 1992. * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987 № 6 дәріс. (2 c) Тақырып: Педагогикалық құзыреттілік Дәрістің мақсаты: Педагогикалық құзыреттілікпен таныстыру . Дәріс мазмұны: 1. Құзыреттілік - бұл алынған білімдер мен біліктерді іс-жүзінде күнделікті өмірде қандай да бір практикалық және теориялық мәселелерді шешуге қолдана алу қабілеттілігі. Бұл такырыпта мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Кроссворд,ребус жасау Қолданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. № 7 дәріс. (2 c) Тақырып: . Педагогикалық шеберлік және мұғалім беделі 1) <<Мұғалім-оқушы>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас. 2) <<Мұғалім-ата-ана>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас Дәрістің мақсаты: Мұғалімнің оқу-тәрбие жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынаспен таныстыру. Дәріс мазмұны: <<Мұғалім-оқушы>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас. <<Мұғалім-ата-ана>> жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынас Ұстаз бен шәкірттер арасындағы қарым-қатынасты күнделікті тәлім-тәрбиенің нақтылы фактілерінен алынып, оларды салыстыра отырып, өзара топтастырып көрсетілді. Осындай аталған ұнамды, ұнамсыз деген сапалар менг ерекшеліктер шәкірттер тарапынан көрсетілген өз пікірлері. Солай дегенмен де бұл қасиеттердің бәрі оқу-тәрбие ісінде жиі кездесіп отырады. Мұндай жәйттердің бәрі шәкірттердің жүрегін жарып шыққан пікірлері мен жанашырлық ниетімен айтылған олардың жан дүниесін тебіренткен мәселелер екенін әрбір ұстаз, тәлім-тәрбиеші ақыл-ойға салып, өз қабырғасымен кеңесіп, таразылап көруі қажет. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Эссе жазу,әдебиеттермен танысу Қолданылатын әдебиеттер: * Введение в педагогическую културу. Е.В.Бондаревской - Ростов Н.Д. 1995. * Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру саласындағы мұғалімді жалпы педагогикалық дайындау. * Грехнев В.С. Педагогикалық қарым - қатынас мәдениеті. 1990. * Елканов С.Б. Болашық мұғалімнің өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. М 1989. * Зинина Л.В. Меншикова Н.П. Педагогикалық шеберлік негіздері.М 1990 № 8 дәріс. (2 c) Тақырып: Бастауыш сынып мұғалімдерінің,тәрбиеші,мұғалім өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы Дәрістің мақсаты: Мұғалімнің оқу-тәрбие жүйесіндегі кәсіби- педагогикалық қарым-қатынаспен, мұғалімнің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы таныстыру. Дәріс мазмұны: Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы. Өзін-өзі тәрбиелеу кәсіби шеберлікті қалыптастырудың құралы ретінде. Педагогикалық қарым-қатынас бір адам екінші адаммен тәжірибе (білім, икем, дағды, жалпы адамзаттық мәдениет, ұлттық құндылықтар т.б.) алмасқанда болады; ол әрбір профессионалды қарым-қатынаста болады, сондықтан да педагогикалық стильдерді кейде бізбен сипаттаған басшылық стильдеріне ұқсатады. Бақылау сұрақтар: тест сұрақтары берілген.Эссе жазу,әдебиеттермен танысу. Реферат,конспект. Әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Абдуллина О.А. Жоғарғы педагогикалық білім беру саласындағы мұғалімді жалпы педагогикалық дайындау. * Грехнев В.С. Педагогикалық қарым - қатынас мәдениеті. 1990. * Елканов С.Б. Болашық мұғалімнің өзін - өзі тәрбиелеу негіздері. М 1989. Қосымша әдебиеттер: * Коджасперова Г.М. Педагогтің кәсіби білімін көрсету мәдениеті. М 1994. * Кузьмина Н.В. Мұғалімнің қабілеті, дарыны, таланты. Л 1985. СеминарТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ, МАЗМҰНЫ, ЖӘНЕ МОДУЛЬДІК БӨЛІНУІ ( 30 с). Модуль саны - 7. №1 практикалық жұмыс. (2 сағат) Тақырып: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті Сабақтың мақсаты: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компонентімен танысу Тапсырмалар: Педагогикалық шеберліктің мәні және негізгі компоненті Педагогикалық шеберлік оның әлеуметтік мәні мен мазмұны. Педагогикалық шеберлік және мұғалімнің педагогикалық мәдениетінің компоненті ретінде. Педагогикалық шеберліктің компоненттері: гуманистік бағыт, кәсіби білім, педагогикалық қабілеттер, педагогикалық техника. Бастауыш сынып мұғалімінің кәсіби білімінің ерекшеліктері. Методикалық жоба: Педагогикалық жағдаяттар шешу, мәнерлеп оқу,әдебиеттерге шолу жүргізу Сабақта пайдаланытын құралдар: таблица,сурет.арнайы дайындалған педагогикалық жағдаяттарды шешу. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Грехнев В.С. Культура педагогического общения. М 1990. №2 семинар сабағы. (2 сағат) Тақырып: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет - педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі . Сабақтың мақсаты: Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізімен танысу. Тапсырмалар: Кәсіби-педагогикалық іс-әрекет - педагогикалық шеберліктің қалыптасуының негізі. Кәсіби педагогикалық қызмет-педагогтік шеберлікті қалыптастыру негізі. Жалпы педагогикалық және кәсіби-педагогикалық қызмет.Кәсіби-педагогикалық қызметтің мәні,оның құрылымы. Кәсіби- педагогтік қызметтегі мұғалімнің жеке басының қалыптасуы. . Педагогикалық қызмет деңгейлері: репродуктивтік,бейімділік,қызмет пен мінез-құлық. Методикалық жоба: Педагогикалық практика барысында мұғалімнің,тәрбиешінің кәсіби педагогикалық қызметімен танысу Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген.эссе жазу,конспект,реферат орындау Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. №3 - 4 семинар сабағы.(4 сағат) Тақырып: Тиімді қарым-қатынас - педагогикалық шеберліктің негізі Сабақтың мақсаты: Педагогикалық техника педагог шеберлігінің элементі ретінде қарастыру Тапсырмалар: Педагогикалық техника мұғалімнің жүріс-тұрысының формасы және оның компонеті мұғалім іс-әрекетіндегі техниканың мәні. 2)Мұғалімнің өзін-өзі басқару шеберлігі, өзін-өзі қалыпқа келтіру техникасының негізі. 3) Жас педагогтің педагогикалық техникасының кемшіліктері. Методикалық жоба: Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері. Педагогикалық қатынас және мұғалімінің кәсіби қызметіндегі орны.Педагогикалық қарым-қатынас стилі. Педагогикалық өзара қызметтестіктегі психологиялық кедергілер және оны жеңу жолдары. Педагог әдептілігін меңгеру шарттары Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. № 5 - 6 зертханалық жұмыс. (4 сағат) Тақырып: Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде . Сабақтың мақсаты: Сөз - мұғалім мен оқушылардың тіл табысу құралы . Тапсырмалар:. Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде. Педагогтың ақпараттық-сөздік әсер етуі . Педагог сөзі оның іс әрекетінің құрамында. Тіл және сөз. Ауызша сөйлеу ерекшеліктері: жағдайлық, кері байланыс, баптау стереотилизациясы, эмоционалдық. Методикалық жоба: Сөз әрекетінің психологиялық құрылымы: мақсаты, мазмұны, формасы. Сөз - мұғалім мен оқушылардың тіл табысу құралы. В.А.Сухомлинскийдің мұғалім сөзі мен оның тиімділігіне деген талаптары туралы.Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қатынас. Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті. Педагогикалық техника - педагогикалық шеберліктің компоненттерінің бірі Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. № 7 зертханалық жұмыс. (3 сағат) Тақырып: Педагогикалық шеберлік және мұғалім беделі. Сабақтың мақсаты: Ұстаздық шеберлікке жету жолдарын анықтау Тапсырмалар: Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері.Макаренко А.С., Сухомлинский В.А.,Алтынсарин Ы.,Ушинский К.Д.,Амонашвили Ш.А. Шебер-педагог қызметінің биік деңгейі. Ұстаздық шеберлікке жету жолдары. Методикалық жоба: Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы. Өзін-өзі тәрбиелеу кәсіби шеберлікті қалыптастырудың құралы ретінде.Мұғалімнің өз бетінше кәсіптік білімін көтеруі және жетілуі. Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. 6. Студенттердің оқытушымен өтетін өздік жұмыстарының (СОӨЖ) тақырыбы мен мазмұны. №1 СОӨЖ жұмыс. Тақырып: Мұғалімнің жеке тұлғасы-оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі Сабақтың мақсаты: Педагогикалық шеберлік және мұғалімнің қоғамда алатын орнымен танысу. . Тапсырмалар:Жаңашыл педагогтармен танысу.Мектепте ұстаздың алатын орны. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері.Макаренко А.С., Сухомлинский В.А.,Алтынсарин Ы.,Ушинский К.Д.,Амонашвили Ш.А.еңбек жолдарымен танысу,шолу жасау Есеп беру формасы: конспект,ауызша баяндау Методикалық жоба: 1.Жаңашыл педагогтар идеялары 2.Бастауыш сынып мұғалімінің кәсіби білімінің ерекшеліктері 3.Педагогтың сыртқы көрінісі және авторитет сән және мұғалім 4.Сөздік әрекеттің психологиялық құрылымы 5.Педагогтың лекциялық сөз мәдениеті. 6.В.А.Сухомлинскийдің педагог сөзіне қоятын талаптары жөнінде 7.Психологиялық ұстанымдары, оның педагогикалық қарым-қатынастағы рөлі Құрал жабдықтар; таблицалар,суреттер,кітаптар. Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * Щетинин М.П. Ұстаздық еткен жалықпас. А 1989. * Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М 1990. * Введение в педагогическую культуру.Под ред. Е.В.Бондаревской - Ростов Н.Д. 1995. №2 СОӨЖ жұмыс. Тақырып: Педагогикалық қатынастағы ықпал етудің негізгі тәсілдері. Сабақтың мақсаты: студенттің дәріс және сараман сабақтарында білімдері негізінде өздігінен жұмыс істей білу іскерлігін қалыптастыру Тапсырмалар: 1.Терминологиялық сөздік құрастыру. 2.Тезистік конспектілер жазу. 3.Негізгі әдебиеттерді зерттеу. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: 1..Сендіру әдісі, оның кезеңдері. 2.Педагогикалық сендіру түрлері және оның тиімділігі. 3.Иландыру әдісінің ерекшеліктері. 4.Еліктеу үлгісін таңдаудағы мұғалімнің ықпалы Құрал жабдықтар; таблицалар, Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * Щетинин М.П. Ұстаздық еткен жалықпас. А 1989. * Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М 1990. №3-4 СОӨЖ жұмыс. Тақырып: Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде. Сабақтың мақсаты: Мұғалім сөзі педагогикалық шеберліктің шарты ретінде танысу . Тапсырмалар: Мақсаты бойынша сызба құрастыру. Сұрақтарды зерттеп, тезис жазу. Методикалық жоба: Мұғалімнің сөйлеу техникасы: демалысы, дауысы, дауыс ырғағы. 2.Мұғалімнің мәнерлеп сөйлеу білігі: тіл мәдениеті, сөз байлығы, сөзінің эмоцианалдылығы т.б. 3. Сөздік әсердің психологиялық құрылымы. Есеп беру формасы: тест. Құрал жабдықтар; таблицалар, интерактивтік тақта,ноутбук,слайдтар Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шыныбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * Щетинин М.П. Ұстаздық еткен жалықпас. А 1989. * Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М 1990. №5-6 СОӨЖ жұмыс. Тақырып: Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті. Сабақтың мақсаты: Мұғалім мен оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті мен танысу. Тапсырмалар: Тақырып бойынша конспект жазу 1.В.А.Сухомлинскийдің <<Педагогикалық әдеп туралы хатын>> оқу, талдау. 2.Семинар сұрақтарын зерттеу, тезис жазу. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: 1.Педагогикалық қарым-қатынас және оның қызметі. 2.Мұғалімнің қарым-қатынас стилі. 3.Педагогикалық әдеп. 4.Педагогикалық қарым-қатынастағы балалардың этикалық-жыныстық саралануы. 5.Мұғалімнің коммуникативті қабілнтінің дамуы. Есеп беру формасы: тест. Құрал жабдықтар; таблицалар, интерактивтік тақта,ноутбук,слайдтар Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * .Сухомлинский В.А Ата-ана педагогикасы Студенттердің өздік жұмыстарының (СӨЖ) тақырыптары мен мазмұны №1 СӨЖ жұмыс. Тақырып: Педагогикалық техника - педагогикалық шеберліктің компоненттерінің бірі. Сабақтың мақсаты: Педагогикалық техника - педагогикалық шеберліктің компоненттерінің бірімен танысу. Тапсырмалар: Педагогикалық техника туралы түсінік. 2.Педагогикалық техника және мұғалімнің жеке тұлғасы. 3.Мұғалімнің эмоциялық жағдайын басқару білігі. 4. Педагогикалық өзара әрекеттегі вербалды емес әдістер. 5.Сөйлеу техникасы: демалысы, дауысы, дауыс ырғағы. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: 1. .Тезистер жазу, негізгі әдебиетті қарастырып, зерттеу. 2.Төртінші сұрақ бойынша кесте құру Есеп беру формасы: тест. Құрал жабдықтар; таблицалар, интерактивтік тақта,ноутбук,слайдтар Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шынықбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. * Щетинин М.П. Ұстаздық еткен жалықпас. А 1989. * Абдуллина О.А. Общая педагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М 1990. * Введение в педагогическую культуру.Под ред. Е.В.Бондаревской - Ростов Н.Д. 1995. * .Сухомлинский В.А Ата-ана педагогикасы №2 СӨЖ жұмыс. Тақырып: Педагогтық қызметтегі актерлік шеберлік және режиссерлік элементтер. Сабақтың мақсаты: Педагогтық қызметтегі актерлік шеберлік және режиссерлік элементтермен танысу Тапсырмалар: .Мұғалімнің актерлік шеберлігін анықтайтын шарттар. 2.Өзінің эмоцианалдық жағдайын басқарудағы мұғалімнің шеберлігі. 3.Бастауыш сынып мұғалімін дайындау жүйесіндегі педагогикалық шеберліктің негізін қалыптастыру. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: 1.Семинар сұрақтарын зерттеп-қарастыру. 2.Негізгі ұғымдарға анықтама беру. 3.Сұрақтар бойынша тезистер жазу. Есеп беру формасы: тест. Құрал жабдықтар; таблицалар, интерактивтік тақта,ноутбук,слайдтар Қоданылатын әдебиеттер: * Зязюн Г.М. Основы педагогического мастерства. М 1989. * Синица И.Е. Педагогтың әдеп және ұстаздық шеберлік. А 1987. * Шыныбекова Э.И. Ұстаздық қызметтегі педагогикалық этика. А 1987. №3 СӨЖ жұмыс. Тақырып: Қақтығыстар - мұғалім қызметіндегі психологиялық, педагогикалық проблемалар Сабақтың мақсаты: Мұғалім қызметінде кездесетін конфликт жағдайлармен танысу Тапсырмалар: Педагогикалық қақтығыстар және олардың шығу себептері. 2.Педагогикалық қақтығыстардың түрлері. 3.Қақтығыстардың алдын алу және шешу жолдарын.оқып білу. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: 1. Негізгі әдебиеттерді зерттеп, талдау. 2.Кесте толтыру: Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. №4 СӨЖ жұмыс. Тақырып: Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберліктерінің қалыптасуы Сабақтың мақсаты: Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберліктерінің қалыптасуы . Тапсырмалар: 1. Мұғалімнің кәсіби өздік білім алуы және өздік жетілуі. 2. Педагогикалық рефлексия. 3.Болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің кәсіби өздік тәрбиесі. Өзін-өзі тәрбиелеудің әдістері мен құралдары. Есеп беру формасы: тест. Методикалық жоба: Бастауыш сынып мұғалімдерінің өзін-өзі тәрбиелеуі және кәсіби шеберлігін қалыптастыруы. Өзін-өзі тәрбиелеу кәсіби шеберлікті қалыптастырудың құралы ретінде.Мұғалімнің өз бетінше кәсіптік білімін көтеруі және жетілуі. Сабақта пайдаланытын құралдар: интерактивтік тақта,ақпараттық коммуникациялық технология, суреттер,таблицалар. Бақылау сұрақтары: тест сұрақтары берілген. Қоданылатын әдебиеттер: * Асқарбаева А. Ұстаз ізденістері. А 1987. * Асылов Ұ.Ж. Нұсқабайұлы. Әдеп. Инабаттылық дәрістері А 1987. * Елеусізова С. Қарым - қатынас психологиясы. А 1995. * Пәнді оқыту бойынша әдістемелік ұсыныс. Курсты оқып - үйренуде студент білуі керек: * курсты оқыту студенттің ойлау іс - әрекетін арттырудың түрлі әдістерін * проблемалық жағдай материалды дайындаудың диалогтық әдісін * педагогикалық әдебиеттерді аннотациялау мен конспектілеу, педагогикалық сөздікті еңгізу, рецензиялау, педагогикалық сөздік жасау, педагогикалық тренинг. 1. Студенттерге педагогикалық шеберлікті оқығанда өте қиын терминдер мәселелер,сөздіктер жөнінде түңғыш рет алғашқы үғымдар беру. Мұндай мәселелер мыналар болып табылады: А) Педагогикалық шеберліктің басқа пәндермен байланысын айқындап беру . Б) Мұғалімнің кәсіби өздік білім алуы және өздік жетілуін анықтау В) Педагогикалық ситуацияларды шешу жолдарын үйрету. Теориялық курсқа бөлінген сағаттар деңгейінде педагогикалық шеберлікті студенттерге толық мағлұмат беру мүмкін емес. Ол зертханалық сабақтарда мүмкіндігінше толықтырылуы тиіс. Соңдай-ақ зертханалық сабақта студенттер тренинг,жаттығулар,кездесулер, педагогикалық еңбектерге шолу жасауды үйренеді. Мұның болашақ мұғалім үшін мәні өте зор. * Курс форматы Пән бойынша дәріс және зертханалық сабақтар жүреді. Дәрістік сабақта студенттер материалды тыңдап, игереді және зертханалық сабақтарда модульдар бойынша бақылау тапсырмаларын орындайды, межелік тестілеу өтеді. Топтық өздік және межелік сабақтарда ең маңызды тақырыптар талқыланады. Әрбір сабақтың күні мен уақыты, тақырыбы мен тапсырмалары алдын ала хабарланады. Бұл сабақтарға студенттердің белсенді қатысуы керек. Сонымен қоса, пән бойынша кеңестер жүргізіледі, олардың кестесі алдын ала хабарланады. Әрбір апта аяғында дәрістік, зертханалық, өздік және межелік тапсырмаларды орындауға байланысты бөлінген балл сандарына қарай студенттердің білімі бағаланады. 9. Курс саясаты Пәнді студент оқытушының көмегімен және дербес жүйелі түрде оқуы тиіс, қажет болғанда оқытушыдан кеңес алуға болады. Порталға үнемі кіріп, оқытушының пән бойынша жасалған жұмыс бағдарламасы мен немесе силлабуспен танысып, зертханалық сабақтарда берілген әдістемелік нұсқауларды орындау қажет. Тек дәрістік материалдармен шектелмей, курс ішінде көрсетілген электрондық қорларды, әдебиеттерді оқу қажет. Алдымен бір модульды оқып, игеріп, тапсырмасын орындап, сонан соң ғана келесі модульға көшу керек. Өздік жумыстардағы тапсырмаларды уақытында орындап, межелік тестілерді де мерзімінде өту керек. Бақылау мерзімдері: 1-ші 7-ші апталардағы тапсырмалар мен тестілерді тапсырғаннан кейін алғашқы аттестация өтеді, келесі бақылау мерзімі 8-ші аптадан 15-ші аптаға дейін. 15 аптада екінші аттестация қорытындысы жарияланады. 10. Баға қою саясаты Әрбір студент пән бойынша жеткілікті рейтинг алуы үшін белгілі балл санын жинуы тиіс. Баллдардың максималды саны: 1-рейтинг нәтижесі бойынша 1-7 апталарда - 300 балл, 2-рейтинг нәтижесі бойынша 8-15 апталарда - 300 балл. Пән бойынша семестрде максималды балл саны - 600. Баллдар келесі жұмыс түрлері үшін қойылады: 1. Модульдар бойынша тапсырманы орындағаны үшін (1 және 3 модуль бойынша максимум 150 балл, 2-модуль бойынша - максимум 120 балл) 2. Межелік тестілерді орындағаны үшін (максимум 30 баллдан) Курстық жұмыс жеке бағаланады. Пән бойынша баллдардың бөлінуі төменде 5-кестеде берілген. Бақылау мерзімдері 7-аптаның соңы және 15-аптаның соңы. Уақытында өткізілмеген тапсырма мен тестерді 15-аптада тапсыруға болады, бірақ егер студент себепсіз уақытында орындамаса, оларға айыппұл салынып, баллдың 60% ғана қойылады. 11. Студент білімін бақылау Студенттің білімін бақылау келесі түрде жүргізіледі: * ағымдағы бақылау (әр модуль соңында жүргізіледі) * межелік бақылау тестілеу түрінде (7 және 15 апталарда) * қорытынды бақылау - семестр соңында бір рет жүргізіледі (емтихан). Студент пән бойынша емтиханға жіберілуі үшін оның семестрдегі жиынтық рейтингілік бағасы 50% тең немесе артық болуы тиіс. Қорытынды баға 1 және 2 рейтинг пен емтихан нәтижесі бойынша есептеледі: 1-рейтинг нәтижесінің 30% + 2-рейтинг нәтижесінің 30% + емтихан нәтижесінің 40% қосындысына тең. Пән бойынша қорытынды баға келесі шкала бойынша анықталады (кесте). Әріптік, баллдық және пайыздық эквиваленттегі бағалар шкаласы кесте Әріптік жүйедегі баға Баллдың цифрлық эквиваленті Пайыздық мөлшері Дәстүрлі жүйе бойынша баға А 4,0 95 - 100 Өте жақсы А - 3,67 90 - 94 В+ 3,33 85 - 89 Жақсы В 3,0 80 - 84 В - 2,67 75 - 79 С+ 2,33 70 - 74 Қанағаттанарлық С 2,0 65 - 69 С - 1,67 60 - 64 D+ 1.33 55 - 59 D 1,0 50 - 54 F 0 0 - 49 Қанағаттанарсыз I NA - Аяқталмаған P - өтті Пәнді өтті Курстың негізгі қағидасы: * Сабақты босатпау, кешікпей келу. * Босатылған сабақты келесі сабаққа дейін өздігінен оқу, орындау * Межелік бақылауға берілген тапсырмаларды уақытында орындау * Емтиханға жақсы даярланып, уақытында тапсыру
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz