Файл қосу

СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛАҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ



                  ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
             БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
       СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ
                 МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТ
                    3 деңгейлі СМЖ құжаты
                                   ПОӘК
                                       
                            ПОӘК 042-33.102./02
                                     2013
                                   ПОӘК
                  Ою-өрнек тарихы пәнінің
                   студенттерге арналған
                           бағдарламасы
                             №1 редакция
                                  03.09.2013
                                       
                                       
                                       
                                       
           ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                         Ою-өрнек тарихы
                           5В042100 -"Дизайн"
                    мамандығына арналған
                                       
                                       
                                       
                  СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛАҒАН
                        ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

                                       
                                       
                                       
                                Семей 2013
                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 2-сі
                                       
                                АЛҒЫ СӨЗ
1 ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырған : __________<<______>> ___________2014ж.Утепбаев Н.Н.,
 <<Бейнелеу өнері және дизайн>>кафедрасының профессоры 
2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 
2.1 <<Бейнелеу өнері және дизайн>>кафедрасының мәжілісінде
№: __________хаттама <<______>> ___________2014ж.
Кафедра меңгерушісі, п.ғ.к.________________/Мырзаханов М.С./
2.2 Педагогика факультетінің Оқу-әдістемелік бюросының мәжілісінде 
талқыланды.
№: __________хаттама <<______>> ___________2014ж.
Төрайымы _______________________/Ахметова Т.Ш./
3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде мақұлданды және 
баспаға ұсынылды
№: __________хаттама <<______>> ___________2014ж.
ОӘК төрайымы ________________/Искаова Г.К./
4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ






                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 3-сі


                                МАЗМҰНЫ
1.Жалпы жағдай 
2.Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне қарай сағаттарды бөлу
3. Пәнді оқып білуге әдістемелік ұсыныстар 
4. Курс форматы
 5. Курс саясаты
6. Баға қою саясаты 
7. Әдебиеттер


















                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 4-сі

1 Жалпы жағдай 

1.1 Оқытушы және пән жайында жалпы мәліметтер 
Утепбаев Н.Н., профессор << Бейнелеу өнері және дизайн >> кафедрасы
Байланыс ақпараты - тел. 53-50-61, 53-24-41,
№4 оқу корпусы, оқытушылар бөлмесі
Сабақты өткізу орны - №6, №7 оқу аудиториялар
Осы пән бойынша кредит саны  -  2

1.2 Пән мазмұнын қысқаша баяндау
Ою-өрнек тарихы пәні қазақ ұлттық өнерінің тәлім - тәрбиелік мүмкіндіктерін ұрпақ тәрбиесінде пайдалану.
Бұл курс студенттерінің қазақ ұлттық ою-өрнек өнері бойынша әлеуметтік-гуманитарлық, жалпа кәсіби пәндерде алған білімдерін тереңдетіп және факультеті оқу  - тәрбие процесінде бұл өнер түрінің жүйелі өтілуіне септігін тигізеді.
<<Ою>> деген сөз бен <<өрнек>> деген сөздің мағынасы бір. Бұл сөздің ұғымында бір нәрсені ойып, кесіп жасау, немесе екі затты оя кесіп қиюластырып жасау, бір нәрсенің бетіне ойып бедер түсіру деген мағына жатады. 
Қазақ ұлттық ою-өрнек өнері-бейнелеу өнерінің, оның ішінде сәндік  - қолданбалы өнердің ажырамас бөлігі.

1.3 Пәнді оқытудың мақсаты
Ою-өрнек өнерін оқытудың мақсаты ұлтымыздың ежелгі өнер түрі халық өнері мен сәндік  -  қолданбалы өнердің  генезисін, эстетикасын, мән-мағынасын терең оқып білу.

1.4 Пәнді оқып білудің негізгі міндеттері 
Ою-өрнек атауларының мағыналық сипатын білу, оларды бейнелеу мен технологиялық әдіс-тәсілдерін анықтай түсу. Студенттердің өнер танушылық әрекеттерін, кәсіби педагогикалық білім дәрежесі мен іскерліктерін жетілдіру.

1.5 Оқып білудің нәтижесі
Бұл пәнді оқу нәтижесінде әр студент ұлтымыздың байырғы өнері ою-өрнек өнерін мейлінше жетік білу. Тәжірибелік сабақтарда қолөнер мен бірге компьютерлік техниканы пайдалану арқылы жұмыс түрін жетілдіруді меңгеру. Оқу сабақтары барысында пластиканы, бояу түстерін іскерлікпен пайдалана білу мен бірге еңбексүйгіштікті дамыту.
                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 5-сі

5 Курс саясаты
Курс студенттері ПОӘК бағдарламасында көрсетілген талаптармен нұсқауларды оқу процесінде міндетті түрде ескергендері жөн. 
Сабақтарды босатпау әр студент үшін қатаң міндет. Белгісіз себептермен студент сабақ босатса, меңгерілмеген материалдарды өз бетімен орындауға өзі жауапты. Сабақты көп босатқан немесе кешігіп келетін студенттерін үлгерім баллдары төмендетіледі немесе оқу курсының қорытындысы бойынша <<қанағаттанарлықсыз>> деген бағаға ие болады. 
Оқытушының үйге берілген тапсырмалары сабақ кестесіндегі белгіленген күнде өткізілуге тиіс. Ал кешіктіріліп тапсырылған жұмыстардың бағасы төмендетіліп қойылады. Межелік және қорытынды бақылаудың нәтижесі ПОӘК бағдарламасында көрсетілген талаптар мен міндетті тапсырмаларды, уақытында орындап шыққан студент жұмысы жағымды аттестацияланады. 

6 Бағалар қою саясаты
Әр студент пән бойынша жағымды рейтинг алу үшін белгілі балл санын жинақтауы керек .
Екінші жарты жылдықтағы максимальды балл: 
1-ші  рейтингтің қорытындысы бойынша
1-ші аптадан 7-ші аптаны қосқанда - 300 балл 
2-ші рейтингтің қорытындысы бойынша
8-ші аптадан 15-ші аптаны қосқанда - 300 балл 
Пәннің семестр қорытындысы бойынша максимальды балл  -  600
Баллдарды апталарға және бақылау түрлеріне қарай бөлу 2 кестеде көрсетілген
* Қазақ ұлттық ою-өрнек өнерінің бала тәрбиесіне дұрыс ықпалы бар екенін жете түсіну 
* Қазақ ұлттық ою-өрнек өнерінің бүгінгі таңда оқушылар тәрбиесіне пайдалануды түсіну
* Ою-өрнек өнерінің шығу мен даму тарихын білу
* Ою-өрнектерінің классификациясынан хабардар болу
* Оларды  оқушылар тәрбиесінде пайдаланудың психологиялық-педагогикалық  шарттарын түсіну жөніндегі білім.

1.6 Курс перереквизиттері 
1.6.1 Сурет
1.6.2 Кескіндеме
1.6.3 Сәндік-қолданбалы өнер

                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 6-сы

1.7  Курс постреквизиттері
Орта мектепке арналған оқу-әдістемелік құралдар.
2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне қарай сағаттарды бөлу
                                                                   1 кесте
                                       
                                      №
                           Тақырып атауы
                               сағаттар
                             Әдебиеттер
                                       
                                       
                                  Дәріс
                                     ТЖ
                                   ОБӨЖ
                                    СӨЖ
                                       
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
1



2

3



4


5


6

7
Қазақ ұлттық ою-өрнектерінің тарихы сырмақ және текемет оюлары
Ою-өрнектердің өзіндік ерекшеліктері
Қазақ ою-өрнектерінің классификациясы аспан әлеміне байланысты өрнектер
Ою-өрнектердің тәрбиелік мәні. Өсімдік тектес ою-өрнектер
Ою-өрнектерді оқыту әдістемесі. Геометриялық ою-өрнектер
Аралас ою-өрнектердің түрлері
Ою-өрнектерді безендіру, көрмелер
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       1
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       1
                                       2



                                       2
                                       
                                       2
                                       
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       3
                                       
                                       
                                       2
                                       
                                       1
                                       7


                                       
                                       6
                                       
                                       6
                                       
                                       
                                       
                                       7
                                       
                                       
                                       6
                                       
                                       
                                       7
                                       
                                       6
Ұ. М. Әбдіғапбарова
<<Қазақтың ұлттық ою  -  өрнектері>> , 1999 ж.
С.Қасиманов <<Қазақ халқының қол өнері>>, 1995 ж.
Н. Өтепбаев <<Ою-өрнек мәдени мұра>>, 2007 ж.
Жалпы жинақтау баллы
                                      15
                                      15
                                      15
                                      45
                                      90

3  Пәнді оқып білуге әдістемелік ұсыныстар
Аудиториялық және үй тапсырмаларын орындау процесстерінде уақыт үнемдеуді үнемі есте сақтаудың тәрбиелік мәні зор, ол ұқыптылыққы, мәдениеттілікке жетелейді. Пәннің дәріс сабақтарында конспекті жазу және тәжірибелік сабақтарда алған білімді іске асыру әдістемелік білімнің негізгі шаттары. Ою-өрнек тапсырмаларын мұқият зерттеп, эскиз жасау кезінде копьютер бағдарламаларын пайдаланған шартты міндет. Оқушы студент міндетті түрде сәндік  қолданбалы өнер әдебиеттері мен танысулары керек, ол жұмыс сапасының кепілі. Эскиздерді сурет материалдарының әр түрін қолданып тәжірибе жасауда өте тиімді. Оқытушының берген тапсырмаларын 


ПОӘК 042-33.102./02
№ 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 7-сі

мәдениетті әрі шығармашылықпен орындау жұмыстың көркем сапасын байытады. Емтиханның тәжірибелік тапсырмаларына студент мұқият дайындалып, іскерлікпен әрі жауапты болуға тиіс. 

4 Курс форматы
Курстың аудиториялық тапсырмалары бейнелеу өнері және сәндік қолданбалы өнердің пәндерінің оқу бағдарламаларына лайықталған болуға тиіс. Оқу курсы дәріс және тәжірибелік жұмыстарды аудиторияда сонымен бірге үйде орындауға тапсырылады. Әрбір тәжірибелік жұмысты студент, халық шеберлерінің жасаған көркем бұйымдарының дәстүріне үйлестіре салуды есте ұстағаны абзал. Студент СӨЖ тапсырмаларын аудиториялық дәріс сабақтарындағы алған біліміне сүйене жасағандары жақсы нәтиже береді. 
Тәжірибелік тапсырмалар қазақ ұлттық ою-өрнек өнерінің өзіне тән мазмұндық ерекшеліктері мен тағылымдық мүмкіндіктерін айқындап беруі керек. Соның негізінде болашақ мұғалімдердің ұлттық ою-өрнек өнерін, қазіргі заман үлгілеріне байланыстыру мақсаты және орта мектептерге қойылып отырған талаптарға сай оқушылардың  тәлім- тәрбие процесінде нәтижелі боуын қамтамасыз ету. 

                                      №
                         Бақылау түрлері
                             Барлық балл
                                Ескерту
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4

Бірінші аптадан жетінші аптаны қосқанда
Аудиториялық сабақтардың барлық түріне қатысу
30	

1
Жан-жануар, аң, құс тектес ою-өрнектер квадратта және тіктөртбұрышта (сырмақ және текмет үлгілері)
-
-
1, 2
Тәжірибелік сабақ: сырмақ және текемет ою-өрнектері
18+18


ОБӨЖ. Аудиториялық жұмысты жалғастыру, үлгілер эскиздері
9+9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері
15+15

3, 4
Тәжірибелік сабақ: аспан әлеміне байланысты ою-өрнектер үлгілері 
18+18


ОБӨЖ. Ою-үлгілерінің эскиздері 
9+9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері 
15+15

5, 6
Тәжірибелік сабақ: Өсімдік, жер, су тектес ою-өрнек үлгілері 
18


ОБӨЖ. Ою-өрнектер үлгілері
9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері
15

7

Тәжірибелік сабақ: Өсімдік, жер, су тектес ою-өрнек үлгілері
18+18

1 межелік бақылау
60

1-ші аптадан 7-ші аптаны қосқанда жиынтық баллы
300

8,
9
ОБӨЖ. Ою-өрнектер үлгілері
9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері
15

10, 11, 12 
Тәжірибелік сабақ: Геометриялық ою-өрнек түрлерінің үлгілері 
18+18+18


ОБӨЖ. Өрнектердің эскиздері
9+9+9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері
15+15+15

13, 14
Тәжірибелік сабақ: Аралас ою-өрнектердің түрлері
18+18


ОБӨЖ. Ою-өрнектердің үлгілері
9+9


СӨЖ. Ою-өрнектердің бояу түстері
15+15

15
Тәжірибелік сабақ: Көркем жұмыстарды безендіру



ОБӨЖ. Көркем жұмыстарды безендіру



СӨЖ. Көркем жұмыстарды безендіру


2 межелік бақылау
60

8-ші аптадан 15-ші аптаны қосқанда жиынтық баллы
300

Емтиханның жиынтық баллы
400

Академиялық кезеңнің жиынтық баллы
1000

















                            ПОӘК 042-33.102./02
                       № 1 Редакция 03.09.2013
                             1 Беттің 9-сы

7 Әдебиеттер 
Негізгі:
* Ұ.М.Әдіғапбарова Қазақтың ұлттық ою-өрнектері. Алматы: Өнер, 1999
* С.Қасиманов Қазақ халқының қолөнері. Алматы: Қазақстан, 1995
* С. Мұқанов Халық мұрасы, Алматы: Қазақстан. 1974
* Х.Арғынбаев. Қазақ халқының қолөнері . Алматы: 1987
* Н. Өтепбаев. Ою-өрнек-мәдени мұра. Семей, 2007

Қосымша әдебиеттер:
* Қ.Болатбаев, Ұ. Ибрагимов, Бейнелеу өнері, Алматы. <<Атамұра>>, 2005
* З. Айдарова. Бейнелеу өнері:  Алматы <<Атамұра>>, 2006







Пәндер