Файл қосу

Араб тіл білімі. Тілді зерттеу әдістері



ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ 
СЕМЕЙДІҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ  МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3-деңгейлі CМЖ құжат
                                   ПОӘК

ПОӘК 042-05-14-5-05.3/01-2013.

<<Жалпы тіл білімі>> пәнінің оқытушыға арналған оқу әдістемелік кешені
№ 1 басылым
<<__>>   _____  2013жыл




                                       
                                       
                                       

6 М 011700 - << Филология: қазақ тілі>>   мамандығына  арналған
<<Қазақ тілінің академиялық грамматикасы>> пәнінің
                 ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ
                                       


                                       
ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  СЕМЕЙ
                                     2014
ПОӘК 042-18-28-1.14/01-2013
______№ ___басылым
_______  беттің       _____беті


КІРІСПЕ

1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
кафедрасының профессоры м.а., ф.ғ.к. Қинаят Шаяхметұлы
	
2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ  тілінің теориясы мен әдістемесі кфедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.

Кафедра меңгерушісі: _______________ Жұмағұлова Ә.М.

2.2  Филология  факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.

Төрайымы_________________ Мұқанова Қ.Қ.


3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________2014 жыл.


 1 БАСЫЛЫМ















ПОӘК 042-18-28-1.14/01-2013
______№ ___басылым
_______  беттің       _____беті




                                Мазмұны
1 Қолданыс  аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны
5 СӨЖ-ның тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер











ПОӘК 042-18-28-1.14/01-2013
______№ ___басылым
_______  беттің       _____беті

1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ 
       <<Жалпы тіл білімі>> пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы  5В020500 -<<Филология: қазақ тілі>> мамандығының студенттеріне арналған
2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР	
Осы <<Жалпы тіл білімі>> пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: 
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты;
- Мамандыққа                                     қатысты типтік-оқу бағдарламасы 
- СТУ 042-ГУ-4-2013 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты;
- ДП 042-1.01.-2013 <<Пәннің
3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1. Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
Қ.Шаяхметұлы, профессор м.а
Кафедра: Қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
Кафедраның мекен-жайы: Шугаева, 159, 223- кабинет
Ақпараттық  қатынас: телефон: 53 37 63 
Кафедрада болатын уақыты: 10.00-16.00 сағат 
Сабақ өтетін орын: 220 дәрісхана
Кредит саны: 2

3.2. Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

1 Кесте  -  Оқу жоспарынан көшірме

Курс
Семестр
Кредит
Дәріс
(сағ)
Тәж
(сағ)
СОБОӨЖ
СӨЖ
Барлығы
Бақылау түрі
                                       3
                                       5
                                       2
                                      12
                                       6
                                      30
                                      30
                                      78
емтихан

3.4. Осы пәндi  игеру үшiн қажет бiлiм - пәндi  игеру үшiн дағды мен бiлiм студентке берiлетiн ақпаратты меңгеру, байқау, салыстыру, ойлау, теориялық бiлiмдi тәжiрибесiнде қолдана  бiлуi тиiс.
3.5. Осы пәнмен байланысты  пәндер - <<Тіл біліміне кіріспе>>, <<Лингвистика ілімі>>, <<Семасиология>>, <<Қазақ әдеби тiлiнiң тарихы>>, <<Қазiргi қазақ тiлi>>.

4. Қысқаша сипаттамасы:
                                                                  2 -кесте
Тақырыптардың атауы мен мазмұны 
                              Сағат саны
                                       1
                                       2
                          Дәріс сабақтар
1 - модуль
Жалпы тіл білімінің пәндік ерекшеліктері 
                                       1
Көне заман тіл білімі. Көне қытай тіл білімі. Көне үнді тіл білімі.Байырғы грек тіл білімі.
                                       1
2- модуль
Орта ғасыр тіл білімі
                                       1
Араб тіл білімі
                                       1
Қайта өркендеу дәуірі тіл білімі
                                       1
XVII-XVIII ғасыр тіл білімі

                                       1
Салыстырмалы-тарихи тіл білімі 
                                       1
ХІХ ғасыр тіл білімінде қалыптасқан тіл білімі мектептері мен ағымдар 
                                       1
ХХ ғасыр лингвистикасы Кеңес тіл білімі
                                       1
Тіл білімінің қазіргі бағыт-бағдары. Басты проблемалары
                                       1
Тілді зерттеу әдістері
                                       1
Тіл білімінің ғылымдар ішіндегі орны және олармен байланысы
                                       1
         Практикалық сабақтар
Көне заман тіл білімі
                                       1
Орта ғасыр тіл білімі
                                       1
XVII-XVIII ғасыр тіл білімі
                                       1
Салыстырмалы-тарихи тіл білімі
                                       1
ХХ ғасыр лингвистикасы Кеңес тіл білімі
                                       1
Тіл білімінің қазіргі бағыт-бағдары. Басты проблемалары
                                       1
Барлығы: 
                     18


5. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
5.1 Жалпы тіл білімінің пәндік ерекшеліктері. Жалпы тіл білімінің анықтамасы. Жалпы тіл білімі пәнінің мақсаты мен міндеттері. Жалпы тіл білімінің лингвистиканың басқа салалармен, әсіресе, жеке тілдер жөніндегі іліммен қарым қатынасы.
5.2  Көне заман тіл білімі. Көне қытай тіл білімі. Көне үнді тіл білімі. Байырғы грек тіл білімі
5.3 Орта ғасыр тіл білімі. Әлемдік діндердің, конондық тілдердің пайда болуы, бұлардың тіл біліміне тигізген әсері. Схоластикалық бағыттың ықпалдары. Реалистік, номиналистік бағыттар. Орта ғасыр лингвистикасына тән негіәгі сипаттар.
5.4 Араб тіл білімі. Дүние жүзі ғылымы мен мәдениетінінің дамуына елеулі үлес қосқан халықтардың бірі-арабтар. Халипат дәуірі.
5.5 Қайта өркендеу дәуірі тіл білімі. Бұл дәуірдің өзіндік сипатына қысқаша шолу. Қайта өркендеу дәуірі тіл білімінің негізгі проблемалары: а) ұлттық тілді қалыптастырып, дамыту. ә)жаңа ашылған тілдерді үйреніп зерттеу. Пор-Рояль грамматикасы.
5.6 ХІХ ғасыр тіл білімі. ХҮІІ-ХҮІІІғ. Тіл біліміндегі ой-пікірдің әрі қарай тереңдеп дамығаны.
5.7 Салыстырмалы-тарихи тіл білімі. Мұның объектісі, көздейтін мақсаты. Тілдер туыстығына көңіл бөле алатын тілдік материалдар. Салыстырмалы-тарихи тіл білімі дамуының үш кезеңі.
5.8 ХІХ ғасыр тіл білімінде қалыптасқан тіл білімі мектептері мен ағымдар. Натуралистік  -  биологиялық бағыт. Логика-грамматикалық бағыт. Психологиялық бағыт. Жас грамматикалық бағыт. Қазан және Мәскеу тіл білімі мектептері.
5.9 ХХ ғасыр лингвистикасы Кеңес тіл білімі. Жас грамматизм бағытына қарсы күресте қалыптасқан тіл біліміндегі бағыттар мен мектептер: сөздер мен заттар, эстетикалық бағыт, неолингвизм, социологиялық және этнолингвистикалық бағыттар.
5.10 Тіл білімінің қазіргі бағыт-бағдары. Басты проблемалары Тіл теориясының мән-мағынасы, негізгі проблемалары, күрделі салалары, ол салалардың басқа ғылымдармен байланысы.
5.11 Тілді зерттеу әдістері. Лингвистикалық әдіс туралы ұғым. Философиялық және арнайы әдістер. Сипаттама әдіс. Тілдік экспериментжасау әдістемесі. Таксономиялық әдіс. Генетикалық әдіс. Типологиялық, лингвистикалық талдау әдістемесі.
5. 12 Тіл білімінің ғылымдар ішіндегі орны және олармен байланысы. Ғылымдардың өзара байланысты болу фактілері, оның себептері. Тіл білімінің қоғамдық ғылымдар тобына қосылатыны, оның себептері.




6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 
                                                                   3-Кесте


                         Дәріс сабағының
                               тақырыбы
              Семинар сабағының тақырыбы
Көрнекі құралдар, плакаттар, лаборатория-лық стендтер
           Өз бетімен дайындалу сұрақтары
                            Бақылау түрі
                                       1
                                       2
                                       4
                                       5
                                       6
1.Жалпы тіл білімінің пәндік ерекшеліктері
1.Жалпы тіл білімінің пәндік ерекшеліктері
Дәріс тезисі, сызба нұсқа
Сөздіктермен жұмыс
Жазбаша, ауызша
2. Көне заман тіл білімі. Көне қытай тіл білімі. Көне үнді тіл білімі.Байырғы грек тіл білімі.
2. Көне заман тіл білімі. Көне қытай тіл білімі. Көне үнді тіл білімі.Байырғы грек тіл білімі.
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
3.Орта ғасыр тіл білімі
3. Орта ғасыр тіл білімі
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
4.Араб тіл білімі.
4.Араб тіл білімі.
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
5.Қайта өркендеу дәуірі тіл білімі
5. Қайта өркендеу дәуірі тіл білімі
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
6.XVII-XVIII ғасыр тіл білімі


6. XVII-XVIII ғасыр тіл білімі

Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
7.Салыстырмалы-тарихи тіл білімі
7 Салыстырмалы-тарихи тіл білімі
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
8.ХІХ ғасыр тіл білімінде қалыптасқан тіл білімі мектептері мен ағымдар.
8.ХІХ ғасыр тіл білімінде қалыптасқан тіл білімі мектептері мен ағымдар.
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша


9.ХХ ғасыр лингвистикасы Кеңес тіл білімі
9.ХХ ғасыр лингвистикасы Кеңес тіл білімі
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
10.Тіл білімінің қазіргі бағыт-бағдары. Басты проблемалары
10.Тіл білімінің қазіргі бағыт-бағдары. Басты проблемалары
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
11.Тілді зерттеу әдістері
11.Тілді зерттеу әдістері
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша
12.Тіл білімінің ғылымдар ішіндегі орны және олармен байланысы.
12.Тіл білімінің ғылымдар ішіндегі орны және олармен байланысы.
Дәріс тезисі, кесте
Тілдік таңбаларға сипаттама беру
Жазбаша, ауызша







ПОӘК 042-18-28-1.14/01-2013
______№ ___басылым
_______  беттің       _____беті

7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                  4-Кесте 

     Оқулықтардың, оқу құралдарының атауы
                                   Саны 
                      Студенттердің саны
                   Қамтамасыз ету пайызы
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
* 1.Амирова, Ольховиков Б.А., Рождественский Ю.В. Очерки по истории
лингвистики. - М., 1975. 

                                       2
                                       6
                                      20%
* 2. Березин М. История лингвистических учении. - М., 1975. 

                                       2
                                       6
                                      20%
3. Березин М., Головин Б.Н. Общее языкознание. - М., 1979.
                                       3
                                       6
                                      50%
* 4Қалиев Б. Жалпытілбілімі.  -  А., 2000

                                       6
                                       6
                                     100%
* 5. Қалиев Ғ. Жалпытілбілімі.  -  А., 2001



                                       3
                                       6
                                      50%
* 6. Кодухов В.И. Общее языкознание. - М., 1974

                                       3
                                       6
                                      50%
* 7. Қордабаев Т.Р. Жалпы тіл білімі. - А., 1975 және 1981, 1999
* 
                                       3
                                       6
                                      50%

* ӘДЕБИЕТТЕР
8.1 Лингвистический энциклопедический словарь.  -  М., 1990.
8.2 Мейе А. Сравнительный метод в историческом языкознании. - М., 1954.
 8.3 Методы лингвистических исследований. - М., 1973.
 8.4 Мұсабекова Ф.М. Лингвистикалықілімдердіңтарихыноқыту. - А., 1985.
  +  Общее языкознание. - М., 1970. М., 1972.
 8.6Рүстемов Л.З. Тілбілімітарихынақысқашашолу. - А., 1984.

Пәндер