Файл қосу
Қоршаған орта сапасыныңнормативтері
ҚАЗАҚСТАН ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРІГІСЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ 3 деңгейлі СМЖ құжаты ПОӘК ПОӘК 042-18-25.1.20/01 -2013 ПОӘК <<Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі>>пәнінің оқытушы бағдарламасы №1 басылым <<18>> 09 2013 ж. ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ <<Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі>> пәнінен 5В060800 <<Экология>> мамандығына ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1. ӘЗІРЛЕГЕН <<Экология және қоршаған ортаны қорғау>> кафедрасының доцент м.а., м.ғ.к. Жұмабеков С.Ж. <<30>> 08 2013ж 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің <<Экология және қоршаған ортаны қорғау>> кафедрасының отырысында Хаттама №1 << 04 >> 09 2013 ж., Кафедра меңгерушісі доцент м.а. Кабышева Ж.К. 2.2 Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында Хаттама №1 << 09>> 09 2013 ж., АФ ОӘБ төрағасы _________ доцент м.а. Тлеубаева А.В. 3. БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында шығаруға ұсынады Хаттама №1 << 18>> 09 2013ж., Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы, оқу-әдістемелік жұмысы бойынша проректор профессор Искакова Г.К. 4 БІРІНШІ РЕТ Мазмұны * Қолданылусаласы * Нормативтіксілтемелер * Жалпыереже * Оқутышыныңжұмысоқубағдарламасыныңмазмұны. 5. Студенттердіңөзіндікжұмыстарыныңтақырыптары. 6. Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы. 8. Әдебиеттер. * ҚОЛДАНУ САЛАСЫ <<Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі>> пәнініңоқу-әдістемеліккешені <<Экология>> мамандығыстуденттерінеарналған. Олстуденттердікурстыңмазмұны, өзектілігі мен маңыздылығы, саясаттылығыментаныстырады. Осы курстыоқудастуденттерәдебиеттерменжұмысістеуді, әдебиеттердііздестіружолдарыменжәнехимиялық және биологиялық қауіпсіздік негізіәдістеріментанысады. Пәндіоқытудаоқу-әдістемеліккешеннегізгіқұралболыптабылады. * НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР <<Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі>> пәнініңоқу-әдістемеліккешенікелесіқұжаттардыңұсынымдарыменталаптарынасәйкесберілген, пәнбойыншаоқупроцесінұйымдастырутәртібінбелгілейдіжәнежасайды. -5В050608 <<Экология>> мамандығына ГОСО РК 3.08.357-2006 жылғыжалпыбілім беру мемлекеттік стандарты бойыншадайындалған. - Сту 042-РГКП - СГУ -8 2013 Университет стандарты <<Пәнніоқуәдістемеліккешенінәзірлеужәнересімдеудіңжалпыталаптары>> - ДП 042-14-6-02.1.20.17-2013 Құжат <<Пәннің оқу әдістемелік кешенінің құрылымы мен мазмұны>> * ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ + 3.1 Пәндердіңмазмұныныңқысқашасипаты. <<Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі>> пәні 5В060800 <<Экология>>мамандығыбойынша биосфера жәнеоныңжекебөліктерініңантропогендікәсерденболатынөзгерістеріннормалаужәнесараптаманегізі, қоршағанортанықорғаусаласыноқытаотырып, жан-жақтыталдауға, адамдар, өсімдік пен жануарлардыңөмірсүріпотырғанортасындағыерекшеліктіашуғаарналған. Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізі - қоршағанортадағызаттардыңөсімдік пен жануарларағзасынаәсерін, қауіпсіздікшараларынбақылауға, тексеругежәнеқортындыжасауғабағытталғанғылым. 3.2. АталғанпәнніңмақсатыЭкологиялықнормалаужәнесараптаманегізісаласындакәсібишеберліктішыңдап, қоршағанортанықорғау мен еліміздегіэкологиялықдұрысжағдайдықамтамасызету. 3.3. Тапсырмалары: - қоршағанортадағы антропогендік әсердің орта мен ондағытіршілікиелерінеәсерінашу - Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізінегізгізаңдылықтарыноқыту - Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізіерекшелігі мен табиғатпроцесстерінмеңгеру-биологиялықресурстар мен су, құрлық, минеральдықабаттардыңсапасынтөмендетпеушараларынжоспарлау - Экологиялықнормалаужәнесараптаманегізіталаптарынорындау - қоршаған орта жағдайынабаға беру 3.4 Курстың міндеттері Білу керек: - қоршаған ортаның экологиялық факторларынаң құрылымын; - техногенездің экологиялық проблемаларын; - геожүйелердің шаруашылықта игерудің геоэкологиялық принциптері; Істей білу керек: - адамның бұзылған геожүйе аясына бейімделу жағдайын есептеуді; - антропогенездің геожүйелерге әсерінің экологиялық салдарларын алдын алу болжау; Тәжірибе жинау керек: - табиғатты қорғау карталарын құрастыру; - мекенжай (эдатоптар) импиерінің картасын құастыру; 3.5. Пәннің пререквизиттері: <<Биогеохимия және экотоксикология>>, <<Экология>>, <<Токсикология>> 3.6 Пәннің постреквизиттері; <<Биогеохимия және экотоксикология>>, <<Химиялық және биологиялық қауіпсіздік>>, <<Радиациялық қауіпсіздік>>,<<Қоршаған орта мониторингісі>> Жұмыс оқу жоспарынан көшірме 1-кесте Курс Семестр Кредит ДР (сағ.) Зерт. ӨСӨЖ /СӨЖ Барлығы (сағ.) Қорытындыбақылау 4 7 3 30 15 22,5 / 67,5 135 Емтихан ауызша * ОҚУТЫШЫНЫҢ ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ МАЗМҰНЫ. 2-кесте. Пәннің мазмұны. Сабақ түрі бойынша сағаттарды бөлу р/№ Дәріссабағы Сағ. саны 1 МОДУЛЬ. Экологиялықнормалаутуралытүсінік * Экологиялықнормалаутуралытүсінік * Экологиялықнормалаунегізгіміндеттері * Сараптамажүйесінтоптастыру * Сараптаманормативтержүйесініңмәліметтердіортақтастыру Сипаттамасынақарайжіктелуі * Приоритеттікластағышзаттардытоптастыру мен олардың Сапа нормативтертуралымәліметтер * Қоршағанортаныңқұраманормативтерінатқарутүрлері * Қоршағанортаныңжербетіндегісапажүйесі * Экологиялықнормативтерзерттеулерініңнегізгібағыты 2 МОДУЛЬ.Қоршаған орта сапасыныңнормативтері * Қоршағанорта сапасыныңнормативтеріжүйесініңқұрылымы * Бірлестірілген /аңаулау, құрылыст.с.с/экологиялықаймақтың Жүйесіндегітақырыптыңмәліметтері * Табиғатресустарынэкономикалықбағалау * Жерқойнауынқорғаужәнеминералдышикізатқорын пайдалану. * Экологиялықсараптамадауақытфакторынесептеу * Қазақстандажерқорынпайдалану * Жердіэкономикалықбағалаутүрлері (3 түрі). Лабораториялдықсабақ Сағ. саны 1 МОДУЛЬ.Жерресурстарынбағалау * Жерресурстарынбағалаудыңнегізгіпринциптері1 * Қоршағанортаны (жерді) бағалауәдістері. 1 * Су қорынжәнепайдаланудыңнегізгібағыттары. 1 * Су қорынбағалау1 * Ренталықбағалаудыңтабиғатресурстарынбасқаәдістерінің ерекшелігі. 1 * Қазақстанныңбиологиялыққорлары, олардықорғау Жәнетиімдіпайдалану1 * Әуекеңестігінқорғаумәселелері1 * Ғылыми-техникалықжетістіктеріжәнетабиғатпайдалану (зерттеу, бағалау). 1 2 МОДУЛЬ. Табиғатпайдаланудыбасқарунегіздері * Табиғатпайдаланудыбасқарунегіздері (заңдар,бағыттар) 1 * Қоршағанортаныңтазалық, шаруашылықнормативтері. 1 * Қоршағанортанықорғауға, тиімдіпайдалануға Ынталындыружолдары. 1 * Табиғатпайдаланутөлемдеріжәнеолардысұрптау * Жерқорынпайдаланутөлемдері. 1 * Су қорынпайдаланутөлемдері. 1 * Қоршағанортанықорғаудыңхалықаралықмәселелері. Табиғатбайлығыныңсарқылуытуралықазіргітеориялар. 1 5. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ. 1. Экологиялық нормалау туралы түсінік Экологиялық нормалау негізгі міндеттері * Экологиялық нормалау және сараптама жүйесінің мәліметтерді ортақтастыру сипаттамасына қарай жіктелуі Приоритеттік ластағыш заттарды топтастыру мен олардың мөлшерін әртүрлі ортада өлшеу туралы мәліметтер Қоршаған ортаның Экологиялық нормалау атқару түрлері. * Қоршаған ортаның сараптама жүйесі, сараптама зерттеулерінің негізгі бағыты Бірлестірілген экологиялық жүйесінің құрылымы. * Бірлестірілген экологиялық сараптама аймақтың жүйесіндегі тақырыптың мәліметтері Табиғат ресустарын экономикалық бағалау. * Жер қойнауын қорғау және минералды шикізат қорын пайдалану. Экономикалық бағалауда уақыт факторын есептеу. Қазақстанда жер қорын пайдалану * Жердіэкономикалықбағалаутүрлері (3 түрі). Жерресурстарынбағалаудыңнегізгіпринциптері * Қоршағанортаны (жерді) бағалауәдістері. Суқорынжәнепайдаланудыңнегізгібағыттары. Су қорынбағалау * Ренталықбағалаудың /табиғатресурстарын/ басқаәдістерденерекшелігі. Қазақстанныңбиологиялыққорлары, олардықорғаужәне Тиімдіпайдалану * Әуекеңестігінқорғаумәселелері Ғылыми-техникалықжетістіктеріжәнетабиғаттыпайдалану (зерттеу, бағалау).Сараптамажүргізудегіхалықаралықтәжірибе/ҚОӘБ/. 6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА Кесте 3 Тақырып Сабаққакеректіқұралжабдық СӨЖсұрақтары Бакылаутүрлері Дәріс Зертханалық 1 2 3 4 5 * МОДУЛЬ.Экологиялықнормалаутуралытүсінік 1. Экологиялықнормалаутуралытүсінік 1. Жерресурстарынбағалаудыңнегізгіпринциптері Бор, тақта, компьют, слайд. Экологиялықнормалаунегізгіміндеттері Ауысшасұрау, 2. Экологиялықнормалаунегізгіміндеттері Қоршағанортаны (жерді) бағалауәдістері. Бор, тақта, компьют, слайд. Экологиялықнормалаужәнесараптамамәліметтердіортақтастыру Ауысша сұрау, 3. Сараптамажүйесінтоптастыру Су қорынжәнепайдаланудыңнегізгібағыттары. Бор, тақта Қоршағанортаныңсараптамажүйесі Ауысша сұрау, тест жазу 4. Сараптаманормативтержүйесініңмәліметтердіортақтастыру Сипаттамасынақарайжіктелуі Су қорынбағалау Бор, тақта, компьют, слайд. Бірлестірілгенэкологиялықсараптама Ауысша сұрау, 5. Экологиялықнормативтертуралымәліметтер Ренталықбағалаудыңтабиғатресурстарынбасқаәдістерінің ерекшелігі. Бор, тақта Қазақстанда Жер Қорын пайдалану Ауысша сұрау, 6. Қоршағанортаныңсараптамаісінатқарутүрлері. Қазақстанныңбиологиялыққорлары, олардықорғауЖәнетиімдіпайдалану Бор, тақта, компьют, слайд. Жерді экономикалық Бағалау түрлері (3 түрі) тест жазу 7. Приоритеттікластағышзаттардытоптастыру Әуекеңестігінқорғаумәселелері компьют, слайд. Су қорынжәнепайдаланудыңнегізгібағыттары тест жазу 2 МОДУЛЬ.Қоршаған орта сапасыныңнормативтері * Жер қабатының радиациясы. 8. Қоршағанорта сапасыныңнормативтеріжүйесініңқұрылымы. Ғылыми-техникалықжетістіктеріжәнетабиғатпайдалану (зерттеу, бағалау). Бор, тақта, компьют, слайд. Ренталықбағалаудың /табиғатресурстарын/ басқаәдістерденерекшелігі Ауысшасұрау, тест жазу 9. Бірлестірілген /аңаулау, құрылыст.с.с/экологиялықаймақтың Жүйесіндегітақырыптыңмәліметтері Табиғатпайдаланудыбасқарунегіздері (заңдар,бағыттар) компьют, слайд. Су жинау кәсіпорнының жабық жүйелері. Ауысша сұрау, 10. Табиғатресустарынэкономикалықбағалау. Қоршағанортаныңтазалық, шаруашылықнормативтері. компьют, слайд. Әуе Кеңестігін Қорғау мәселелері Ауысша сұрау, 11. Жерқойнауынқорғаужәнеминералдышикізатқорын пайдалану. Қоршағанортанықорғауға, тиімдіпайдалануға Ынталындыружолдары. Бор, тақта, компьют, слайд. Ғылыми- Техникалықжетістіктері жәнет абиғат пайдалану (зерттеу, бағалау). Ауысша сұрау, тест жазу 12. Экологиялықсараптамадауақытфакторынесептеу. Табиғатпайдаланутөлемдеріжәнеолардысұрптау Бор, тақта, компьют, слайд. Автокөлік құралының қалдықтарын пайдаға асыру Ауысша сұрау, тест жазу 13. Қазақстандажерқорынпайдалану Жерқорынпайдаланутөлемдері. Бор, тақта, Ауыл шаруашылық қалдықтарын пайдаға асыру Ауысша сұрау, 14. Жердіэкономикалықбағалаутүрлері (3 түрі). Су қорынпайдаланутөлемдері. Бор, тақта, слайды. Жеңіл және текстильді өндірістің пайдаға асыру Ауысша сұрау, тест жазу 15. Қоршағанорта сапасыныңнормативтеріжүйесініңқұрылымы. Қоршағанортанықорғаудыңхалықаралықмәселелері. Табиғатбайлығыныңсарқылуытуралықазіргітеориялар. Бор, тақта Өндіріс және тұтыну тест жазу 7. ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ. 5-кесте. Оқу - әдістемелікәдебиеттерменқамтамасызетукартасы. Оқулықтардың, оқу әдістемелік құралдардың атаулары Дана (саны) Студенттердің саны Қамтамасызетілуі% 1 2 3 4 <<Основы защиты окружающей среды>>. Москва-2003г. Ә. Бейсенова, Ж. Шілдебаев. Экология және табиғатты тиімді пайдалану.Алматы, 2004. Оспанова Г.С., Бозшатаева Г.Т. Экология. Алматы. Экономика. 2002ж Оспанова Г.С., Бозшатаева Г.Т. Экологиядан оқу - әдістемелік ұрал. Алматы. Экономика.2002 ж. 14 10 15 15 14 14 14 14 100 60 100 100 8. ӘДЕБИЕТТЕР 8.1. <<Основы защиты окружающей среды>>. Москва-2003г. 8.2. Ә. Бейсенова, Ж. Шілдебаев. Экология және табиғатты тиімді пайдалану.Алматы, 2004. 8.3. Оспанова Г.С., Бозшатаева Г.Т. Экология. Алматы. Экономика. 2002ж 8.4. Оспанова Г.С., Бозшатаева Г.Т. Экологиядан оқу - әдістемелік ұрал. Алматы. Экономика.2002 ж. 8.2. Қосымшаәдебиеттер 8.2.1. Ақбасова А.Ж. Саинова Г.?. Экология. Алматы. 2003ж 4.2.1. В.И.Коробкин, Л.В.Передельский <<Экология>> Ростов-на Дону, 2001. 8.2.2. А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . <<Экология>> .М.,2000. 8.2.3. Т.К. Сагимбаев . Экология и экономика. Алматы. 1997 8.2.4. А.А. Горелов. Экология. М., 2000. 8.2.5. Чернова Н.М.,А.М. Былова, Экология М.: <<Просвещение>> 1988. 8.2.6. Глухов В.В., Лисочкина Т.В., Некрасова Т.П., Экономические основы экологии Санкт-Петербург << Специальная литература>> 1997. 8.2.7. Федорова А.И., Никольская А.Н. Практикум по экологии и охране окружающей среды. Москва. 2003. 8.2.8. Хоружая Т.А. Методы оценки экологической опасности. Москва. 1998. 8.2.9. Фурсов В.И. Экологические проблемы окружающей среды. Алма-Ата , 1991. 8.2.10.Новиков Ю.В. Экология, окружающая среда и человек. Учебное пособие . Москва.1998.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz