Файл қосу

Көпшілік спорт жұмыстарын ұйымдастыру



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМК құжаты
ПОӘК
ПОӘК 042-18-35.1.
08 /01-2014


ПОӘК
Студенттерге арналған  пәннің   бағдарламасы
<<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>>

№ 2 басылым
16.06.2014 ж.

                                       
	
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
5В010800 <<Дене шынықтыру және спорт>> мамандығының 
<<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>>
                            пәні бойынша
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                Семей 2014

1.ӘЗІРЛЕГЕН

Құрастырушы Уразбаев М.Т. <<____>>___________ 20___ж., 

аға оқытушы       <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың      
      лауазымы                   теориясы мен әдістемесі>> кафедрасы
	

2.	ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1. Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың  теориясы мен әдістемесі кафедрасының  отырысында
   <<____>>___________ 20___ж. №____хаттама

Кафедра менгерушісі  _______Прохоров Б.Н.
2.2. Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

Төрайымы ____________ Абдишева З.В.

3. БЕКІТІЛДІ
Университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

ОӘК төрайымы ____________ Искакова Г.К.

4.  18.09.2013 ж №1 басылымның орнына енгізілген.






Мазмұны

                                      1.
Жалпы ережелер
                                      2.
Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                      3.
Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
                                      4.
Курс форматы 
                                      5.
Курс саясаты
                                      6.
Баға  қоюдың саясаты
                                      7.
Әдебиет тізімі














1.  ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Уразбаев марат Тулеуханұлы, <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың теориясы мен әдістемесі>> кафедрасының аға оқытушы       
Байланыс ақпараты  -  тел: 63-33-39, оқу ғимараты №3, кабинет № 244
Сабақ өткізу орны  -  дәрісхана  № 217
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3
1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі пәні  - оқу жоспарындағы  таңдау компонентіне жататын курс. 
	<<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>> курсы спорттық педагогикалық пәндердің арасында болашақ дене мәдениеті мұғалімдері мен спорт түрлерінен жаттықтырушылар даярлауда студенттердің таңдауы бойынша пән болып табылады.
Дене тәрбиесі жаттығуларының көп түрлілігі және олардың орындалу әдістері пәнінің негізгі мазмұны болғандықтан адам ағзасына қозғалыс мүмкіндіктерін ескере отырып ағза қызметтеріне жағымды әсер ету мүмкіндіктерін қалыптастырады.
1.3 Пәнді оқып-білудің мақсаты: 
1. Болашақ дене тәрбиесі және спорт саласында жұмыс атқаратын жоғары білімді маманды арнайы біліммен, ұғымдармен дене тәрбиесі және спорт жаттықтырулары сабақтарын ұйымдастыру амалдарымен, әдістерімен, әдістемелерімен қаруландыру. 
        2. Студенттерді дене тәрбиесі мен спортқа байланысты, адам тәрбиесіне бай- ланысты, рухани сана - сезімге байланысты салаларда терең түсінік, біліммен, әртүрлі теориялармен қаруландыру.
       3. Болашақ дене тәрбиесі мен спорт саласында жұмыс атқаратын жоғарғы бі- лімді маманға қажет арнайы біліммен, терминдермен, түсініктермен, жаттығу ды орындау және ұйымдастыру әдістерімен таныстыру, іскерлікке тәрбиелеу.
 4.  Студенттерге дене мәдениетінің мемлекетіміздегі маңызы, қо- ғамдағы орны туралы кең, терең мәліметтер беру
1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
1. Студенттерді дене тәрбиесі пәнінің бөлімдерімен, теориялық түсініктермен, Қазақстан Республикасы дене мәдениеті жүйесімен, жаттығулардың денсаулықты нығайтудағы әлеуметтік мәнімен таныстырамыз.
       2. Студенттерді  дене тәрбиесі амалдарымен, жаттығу техникасымен, сипатамасымен, қимыл әрекетке үйрету құрылысымен, әдістерімен таныстырамыз, түсініктерін қалыптастырамыз.
        3. Студенттерді қимыл қозғалысқа үйрету мен дене қуатын жаттықтыру қағидаларымен, әрттүрлі дене тәрбиесін ұйымдастыру әдістерімен таныс - тырамыз.
       4. Мектепте дене тәрбиесі сабағын, спорт түрлерінен жаттықтыру  жүргізу әдістемесін үйретеміз.
       5. Әртүрлі жастағы адамдармен сабақтар жүргізу әдістемесімен, жоспарлау технологиясымен, бақылау және есепке алу құжаттарымен таныстыру.
1.5 Оқып-білудің нәтижелелері:
* Дене мәдениетінің теориясы мен әдістемесі пәнін оқу барысында студенттер дене тәрбиесі және спорттық жаттықтыру сабақтарын ұйымдастыруға қажет дене тәрбиесі амалдарын, әдістерін, қағидаларын үйренеді.
* Дене қуаты қасиеттерін, оны дамыту жолдары туралы теориялық мәліметтер алады. 
* Жоспарлау технологиясын, сабақтарды талдауды  үйренеді. 
* Сабақтар жүргізу іскеліктері мен дағдыларына қалыптасады.
* Мектепте дене тәрбиесі сабағын, спорт түрлерінен жаттықтыру  жүргізу әдістемесін үйренеді.
.
1.6  Курстың пререквизиттері:
* Анатомия
* Физиология
* Биохимия
* Дене мәдениеті тарихы
* Сауықтыру технологиялары

1.7 Курстың постреквизиттері:
* Спорттық  -  педагогикалық пәндер
* Көпшілік спорт жұмыстарын ұйымдастыру
* Спорттық медицина
* Балалар мен жасөспірімдер спорты
* Іс-тәжірибелік практика.

2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                   1 кесте
                                      №
                                     т/б
                           Тақырыб атауы
                               Сағаттар 
                                Әдебиет 


                                  Дәріс
                                     ПС
                                   ОСӨЖ
                                    СӨЖ
                                       
1.
Модуль I. Дене тәрбиесінің ілімі мен әдістемесінің жалпы негіздері
Дене мәдениеті және спорттың теориялық негіздері 
1. Дене мәдениетінің теориясы мен әдістемесі оқу және ғылыми пән, мақсаты мен міндеттері. 
2. Дене мәдениетінің бөлімдері, қызметтері, негізгі ұғымдары
2. Қазақстан мемлекетінің дене мәдениетінің жүйесі.
2
1
1
8
8.1.1-8.1.4
С. 5-16.
2.
Дене тәрбиесі және спорттың амалдары. 
1. ДТ негізгі амалы  -  дене тәрбиесі жаттығулары. 
2. Жаттығулардың техникасы мен топтары. 
3. ДТ көмекші амалдары.
2
1
1
7
8.1.1-8.1.4
С. 17-38.
3.
Дене тәрбиесі және спорттың әдістері. 
1. Әдістерді топтау.
2. ДТ жалпы әдістері.
3. ДТ арнайы әдістері.
2
1
1
8
8.1.1-8.1.4
4.
Дене тәрбиесі және спорттағы қозғалысқа үйрету және оның  қағидалары.
1. Қозғалысқа үйрету және оның  кезеңдері. 
2. Дене тәрбиесінің қағидалары (саналық және белсенділік, көрнекілік, реттілік, даралық, біртіндеушілік) 
2
1
1
8
8.1.1-8.1.4
5.
Дене қуаты қасиеттері және оны дамыту әдістемесі.
1. Дене қуаты қасиеттері, түрлері. 
2. Күш, жылдамдық және оларды дамыту әдістемесі.
3. Төзімділік және оны дамыту әдістемесі.
4. Икемділік, ептілік және оларды дамыту әдістемесі.
2
1
2
8
8.1.1-8.1.4
6.
Модуль 2. Дене тәрбиесінің әдістемелік негздері
Сабақ - мектептегі негізгі оқу түрі
  1. Мектептегі дене тәрбиесі жұмыстарын ұйымдастыру түрлері.
  2. Дене тәрбиесі сабағы, сабақтың құрылымы мен мазмұны.
 3. Дене тәрбиесі сабағына мұғалімнің даярлығы.  
 4. Сабақтарды жүйелеу.       
 5. Денсаулығы нашар оқушылармен дене тәрбиесі жұмысын жүргізу.
3
1
2
8
8.1.1-8.1.4
7.
Дене тәрбиесі сабағын педагогикалық бақылау, бағалау.
1. Дене тәрбиесі сабағының тығыздығы.
2. Дене тәрбиесі сабағында жүктемені мөлшерлеу.
3. Сабақты талдау, бағалау
3
1
1
7
8.1.1-8.1.4
8.
Мектептегі дене тәрбиесі жұмысын  жоспарлау.
1. Дене тәрбиесі жұмыстарының жалпы жылдық жоспары.
2. Оқу ағымының жылдық жоспар графигі.
3. Тоқсандық  және әрсабақтық оқу жоспары. 
4. Сабақтың жоспар  -  конспектісі.  
3
1
2
8
8.1.1-8.1.4
9.
Дене тәрбиесі жұмысындағы  бақылау және есепке алу.
1. Бақылау және есепке алу жұмыстарын ұйымдастыру.
2. Мектептің дене мәдениеті ұжымы.
3. Мектептің бақылау және есепке алу құжаттары.
3
1
1
7
8.1.1-8.1.4
10.
Мектептегі сыныптан, мектептен тыс және күн тәртібі ішіндегі дене тәрбиесі жұмыстарын ұйымдастыру. 
1 Сыныптан тыс жұмыстар, оларды ұйымдастыру.
2. Сыныптан тыс жұмыстарды жоспарлау.
3. Күн тәртібі ішіндегі сауықтыру шаралары. 
4. Мектептен тыс дене тәрбиесі мен спорт  жұмыстарының түрлері
3
2
1
7
8.1.1-8.1.4
11
Оқушы және студент жастардың дене тәрбиесі
1. Жоғарғы оқу орнындағы студенттердің дене тәрбиесі, мақсаты мен міндеттері, оларды ұйымдастыру. 
2. Арнайы орта   оқу орындарының колледжердің оқушыларының дене тәрбиесі.
3. Кәсіптік техникалық училищелердігі дене тәрбиесі және спорттық жұмыстары.
2
2
1
7

12
Ересек және үлкен жастағы адамдардың дене тәрбиесі
1. Ересек және үлкен жастағы адамдардың дене тәрбиесі адамдардың дене тәрбиесінің әлеуметтік маңызы мен міндеттері. 
2. Ересек адамдардың еңбек қызметтері кездеріндегі дене тәрбиесі.
3. Ересек орта және үлкен жастағы адамдармен күнделікті тұрмыс жағдайында сауықтыру жаттықтыруларын ұйымдастыру
3
2
1
7


БАРЛЫҒЫ:
30
15
15
45



3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
<<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>>  курсын оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс, практикалық (семинар) жұмыс, ОСӨЖ-оқытушының студентпен өздік жұмысы, және СӨЖ- студенттің өздік жұмысы. 
Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспектті оқулықтардан және оқу құралдарынаналынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспектті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. Практикалық(семинар)сабағына дайындалуда келесі қажет болады: практикалық сабақтың тақырыбына сәйкес оқу құралдардан және дәріс материалы бойынша ұсынылған теориялық материалдарды зерттеу; практикум немесе нақты әдістемелік нұсқаулардан жұмыстың мазмұнымен, қажетті құралдар, алғашқы сабаққа жіберілу алыңған соң жеке тапсырма орындау; қорытындысымен орындалған жұмыстың есебін жазу және оны қорғау. ОСӨЖ және СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, практикалық сабақтарға дайындалады.  

4   КУРС ФОРМАТЫ
<<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>>   -  3 кредит.
Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 50 минуттық практикалық сабақ және 50 минуттық ОСӨЖ аптасына 1 рет болады. Дәрістерге, практикалық сабаққа, ОСӨЖ-ге қатысуға студент міндетті. Себепсіз босатылған сабақтар қайталап оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта өткізілмесе, қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір балын жоғалтады. Практикалық сабақтар студентті өздігінен жұмыс істеуге үйретеді, ойлау қабілетін арттырады. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа толық қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын емес студент практикалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.

5 курс саясаты
	Студентпәнді оқып-білу үрдісінде белсенді және өздік қабілеттерін көрсету міндетті, қалып келу, себепсіз сабақтан қалу, дер уақытта жұмыстарды тапсырмау және оқу үрдісінде пассивті болуда баллдарды алу түрінде штрафтар салынады. 

6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік бақылау бойынша және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер мен емтихан нәтижесінің (40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
Апта және бақылау түрлері бойынша баллдардың таратылуы кестеде келтірілген 
                                       
                                       
 <<Таңдап алған спорт түрінің теориясы мен әдістемесі>>  пәні бойынша балдардың таратылуы
                                                                   2 кесте
Апта 
Бақылау түрі
Балдардың барлығы
Қосымша 
1-8
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық жұмыстарды орындау(есеп, қорғау)
1
Дене мәдеиеті түрлері мен әлеуметтік қызметтері.
13
Практикалық сабақта
2-3
Дене тәрбиесінің амалдары.

26
Практикалық сабақта
4
Дене тәрбиесінің амалдары. Жаттығуларды топтау.
13
Практикалық сабақта
5
Жаттығулардың техникасы
13
Практикалық сабақта
6
Дене тәрбиесінің қағидалары
13
Практикалық сабақта
7
Дене тәрбиесінің қағидалары
13
Практикалық сабақта
8
Қимыл әрекетке үйрету
14
Практикалық сабақта
Студенттің өздік жұмысы
1
Оқушылардың өзбетімен дене жаттығуларын орындауы. Дене тәрбиесі сабағынан үй тапсырмасын орындау.
10
Сабақ кестесіне сәйкес
2-3
Көпшілік спорттық сауықтыру шараларын ұйымдастыру
20
Сабақ кестесіне сәйкес
4
Мектептегі дене тәрбиесі сабағы
10
Сабақ кестесіне сәйкес
5
Оқушыларды өзбетімен дене жаттығуларын орындауға үйрету. 
10
Сабақ кестесіне сәйкес
6
Дене тәрбиесі сабағынан үй тапсырмасын орындау.
10
Сабақ кестесіне сәйкес
7-8
ДМ ұжымының құрылымы, жұмыс мазмұны.
15
Сабақ кестесіне сәйкес
Оқытушымен студенттің өздік жұмысы
1
Дене тәрбиесінің амалдары мен әдістері.
4

Сабақ кестесіне сәйкес
2-3
Дене қуаты қасиеттерін дамыту әдістемесі
8
Сабақ кестесіне сәйкес
4
Мектепте дене тәрбиесі жұмыстарын  ұйымдастыру түрлері
4
Сабақ кестесіне сәйкес
5
Дене тәрбиесі сабағын бақылау, бағалау.
4
Сабақ кестесіне сәйкес
6
Оқу үрдісін жоспарлау
4
Сабақ кестесіне сәйкес
7-8
Мектептің дене тәрбиесі сабағы
6
Сабақ кестесіне сәйкес
8
Дене қуаты қасиеттерін дамыту әдістемесі
60 б.
Сабақ кестесіне сәйкес
1 апта мен 8 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
30+270

9-15
Аудиториялық сабақтарына қатысу және даярлық
30
Оқытушы электрондық журналда оқушының тек сабаққа қатыспау фактісін көрсетеді
Практикалық жұмыстарды орындау(есеп, қорғау)
9
Қимыл әрекетке үйрету құрылысы
15
Практикалық сабақта
10
Дене қуаты қасиеттерін дамыту
15
Практикалық сабақта
11
Мектептегі дене тәрбиесі жұмыстарының түрлері
15
Практикалық сабақта
12
Оқушыларды өзбетімен дене жаттығуларын орындауға үйрету. 
15
Практикалық сабақта
13
Көпшілік спорттық сауықтыру шараларын ұйымдастыру
10
Практикалық сабақта
14
Дене тәрбиесі сабағынан үй тапсырмасын орындау
15
Практикалық сабақта
15
Қимыл әрекетке үйрету құрылысы
15
Практикалық сабақта
Студенттің өздік жұмысы
9-11
Дене қуаты қасиеттерін дамыту әдістері
30

Сабақ кестесіне сәйкес
12-13
Мектептегі дене тәрбиесі жұмыстарының түрлері.
20
Сабақ кестесіне сәйкес
14-15
Мектептегі дене тәрбиесі сабағының мазмұны мен құрылымы.

25
Сабақ кестесіне сәйкес
Оқытушымен студенттің өздік жұмысы
9-11
Мектепте дене тәрбиесі жұмыстарын  ұйымдастыру түрлері.
12

Сабақ кестесіне сәйкес
12-13
Дене тәрбиесі сабағын бақылау, бағалау.
8
Сабақ кестесіне сәйкес
14-15
Оқу үрдісін жоспарлау.
10
Сабақ кестесіне сәйкес
15
Мектептің дене тәрбиесі сабағы
60 б.
Сабақ кестесіне сәйкес
9 апта мен 15 апта аралығында оқу нәтижелері бойынша балдардың барлығы
30+270

Емтихан балдарының барлығы
400

Академиялық мерзімде балдардың барлығы 
1000


Студенттердің білім бағалау шкаласы:
                Әріптік жүйе бойынша баға
            Балдардың сандық эквиваленті
                      Проценттік мазмұны
               Дәстүрлі жүйе бойынша баға
                                      А
                                      4,0
                                    95-100
                               Өтежақсы
                                      А-
                                     3,67
                                     90-94
                                     -<<-
                                      В+
                                     3,33
                                     85-89
                                  Жақсы
                                      В
                                     3.00
                                     80-84
                                     75-79
                                     -<<-
                                      В-
                                     2,67

                                     -<<-
                                      С+
                                     2,33
                                     70-74
                        Қанағаттанарлық
                                      С
                                     2,00
                                     65-69
                                     -<<-
                                      С-
                                     1,67
                                     60-64
                                     -<<-
                                      Д+
                                     1,33
                                     55-59
                                     -<<-
                                      Д
                                     1,00
                                     50-54
                                     -<<-
                                      Ғ
                                     0,00
                                     0-49
                     Қанағаттанарлықсыз

* ӘДЕБИЕТ

Негізгі әдебиеттер:
* Матвеев Л.П. Теория и методика физической.  -  М : <<ФиС>>, 1991 г. - 336 с.
* Русанов В.П., Колкутин А.М. Основы теории и методики физической культуры и спорта. У- Ка, изд-во ВКГУ, 2003 г.  - 325 с.
* Уанбаев Е.Қ. Дене мәдениеті мен спорттың теориясы мен әдістемесі. -Өскемен, ШҚМУ баспасы. 2006 ж. 272 б.
* Уанбаев Е.Қ.  Дене тәрбиесінің ңегіздері. -Алматы, <<Санат>>, 2000г  -  125 б.
* Уанбаев Е.Қ., Уанбаева Ф.Ж.  Дене мәдениеті мен спорттың ілімі мен әдістемесі. -Өскемен, ШҚМУ баспасы. 2009 ж. 260 б.
* Холодов Ж.К., Кузнецов В.С. Теория и методика физического воспитания и спорта. - М.: <<Академия>>,  2002 г. - 478 с.
* Теория и методика физического воспитания. / Под редакцией Б.А. Ашмарина - М.: <<ФиС>> 1990 г. - 234 с.
* Холодов Ж.К., Кузнецов В.С. Практикум по теории и методике физического воспитания и спорта. - М.: <<Академия>>, 2001 г. - 143 с.
* Зациорский В.М. Физические качества спортсмена.  -  М.: <<ФиС>>, 1970 г.
*  Матвеев Л.П. Основы спортивной тренировки. - М.: <<ФиС>> 1977 г.
*  5 - 11 сыныптарға арналған мектептің дене тәрбиесі бағдарламасы. (С.И. Камысбекова, Ю.Г. Тилеугалиев, С. Тайжанов) -  А-Ата , 2000 г. - 47 с.
*  Республиканская учебная программа по физической культуре высших учебных заведений. А-Ата, 1992 г. - 40 с.
*  Мананков Н.Е., Колкутин А.М. Физическое воспитание студентов. У-Ка, изд-во ВКГУ, 2001 г. -131с 

Қосымша әдебиеттер:
* Уанбаев Е.Қ. Мектептегі дене тәрбиесі жұмыстарын жоспарлау, бақылау және есепке алу. /Е.К.Уанбаев, Ф.Ж.Уанбаева.  -  Өскемен: БАЙ баспасы. 2006  -  225 б. 
* Озолин Н.Г. Настольная книга тренера наука побеждать. - М.: изд-во <<Астрель>>, 2002 г. - 854 с.
* Аулик И.В. Как определить тренированного спортсмена. - М.: <<ФиС>>, 1977 г. - 195 с.
* Филин В.П., Фомин Н.А. Основы юношеского спорта. - М.: <<ФиС>>, 1990 г. - 255 с.
* Годик Н.А. Контроль тренировочных и соревновательных нагрузок. - М.: <<ФиС>>, 1980 г.-  136 с.
* Ленченков И.С. Физкультурно- оздоровительная и спортивно-массовая работа в образовательных учреждениях. / И.С. Ленченков.  Усть-Каменогорск:  из-во ВКГУ, 2003
* Русанов В.П., Беляков Н.И. Модульно- рейтинговая технология физическом воспитании студентов. - У-Ка, изд-во ВКГУ, 2003 г. - 34 с.
   

Пәндер