Файл қосу

Педагогикалық этикет. Педагогикалық шеберлік



                                       
               ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
             БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМЖ құжаты
ПОӘК


ПОӘК 042-18.1.18.19-2013

Оқытушыға арналған пәннің жұмыс оқу бағдарламасы
 <<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>>


                            05.09.2013. жылғы
                             № 1 басылым








<<ТӘРБИЕШІ ТҰЛҒАСЫ ЖӘНЕ КӘСІБИ  ІС-ӘРЕКЕТІ>>
                            ПӘНІ БОЙЫНША
                  ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
5В010100-<<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>>
                                       
                                       
ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ

















                            Семей  -  2013ж.

Алғы сөз
1 ЖАСАЛЫНДЫ
Құрастырған: педагогикалық психология
кафедрасының аға оқытушысы        ____________ А.К.Аманова 
Хаттама № ___ << __>>  ____ 2013ж.

2 ҚАРАЛДЫ
Психология кафедра
меңгерушісі, псх.ғ.к. :             ____________ Г.К.Джумажанова 
Хаттама № ___ <<__>>________  2013 ж.



2.2 Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде  талқыланып, бекітілді:
Хаттама №___ <<__>>________  2013 жыл

Оқу  -  әдістемелік кеңесінің төрайымы: _______  БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және баспаға ұсынылды
Хаттама №__1____ <<__>>_______  2013  жыл

ОӘК төрағасы, оқу ісі жөніндегі проректор_______ 



















                               * Мазмұны:

1 Қолданыс аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль)
5 СӨЖ тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер

































1. Қолданыс аясы
     <<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>> пәні бойынша оқу әдістемелік кешен 5В010100 - <<Мектепке дейінгі оқыту және>> мамандығы студенттеріне арналған. Ол студенттерді курс мазмұнымен, оның өзектілігімен, курс саясатымен, оқу процесі барысындағы студенттердің білуге және істеуге тиіс білімдерімен таныстырады. Оқу - әдістемелік кешен пәнді оқудағы негізгі құрал болып табылады.

2. Нормативтік нұсқама. 
      	 Осы <<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>>   пәнінен оқу - әдістемелік кешен төмендегі құжаттардағы барлық талаптар мен ұсыныстар бойынша оқу процесінің ұйымдастыру ретін белгілеп құрастырылған:
     	5В010100 - <<Мектепке дейінгі оқыту және>> мамандығы бойынша Мемлекеттік Жалпыға бірдей Оқу Стандарты ҚР МЖМБС 5.04.019-2010 Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген.

3.1.  Пәннің қысқаша мазмұны.
 	Қоғам дамуының жаңа саяси, әлеуметтік-экономикалық шарттарына байланысты болған білім саласындағы түбірлі өзгенрістер қазіргі маманның кәсіптік шеберлігінің (біліктілігінің) жоғары деңгейде болуын талап етеді. Тәрбиешінің жұмысына қажет маңызды шарттардың бірі - өз ісі үшін жауапкершілік қана емес, оның жұмыстағы бостандығы еркіндігінің болуы. Педагог өзі істеген барлық жұмысына жауап бере алатын дербес білімді маман болуы керек. <<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>> курсы <<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> мамандығы бойынша жалпы кәсіптік пәндер цикліндегі педагогикалық пәндердің (оқулықтардың бірі болып табылады, әрі студенттер бойында психологиялық сауаттылықттың, компитенттіліктің, жалпы мәдениет пен педагогикалық қабілеттерінің дамуына үлес қосады) ықпал етеді. 
<<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>> курсы <<Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу>> мамандығы бойынша студенттерді дайындаудың жалпы педагогикалық жүйесіндегі орталық модулдердің бірі ретінде оқытудың обьектісі болып табылады.
	Курсты оқыту студенттің ойлау іс-әрекетін арттырудың түрлі әдістері: проблемалық жағдай материалды баяндаудың диалогтық әдісі, мнемосхеманы пайдалану т.б. әдстері қолданылатын елкция, семинар және лаборатория сабақтары арқылы жүзеге асады. СӨЖ формалары: педагогикалық әдебиеттерді аннотациялау мен конспектілеу, педагогикалық сөздікті енгізу, лицензиялау, педагогикалық сөздік жасау, педагогикалық тренинг.
3.2. Пәннің мақсаты 
Негізгі мақсат  -  болашақ тәрбиеші маман ретінде студенттер бойында оқыту мен тәрбиелеудің, өзін-өзі жетілдірудің өнерін үнемі жетілдіріп отырудың қажеттілігін қалыптастыру. <<Мектепке дейінгі педагогика>>, <<Балалар психологиясы>>, <<Педагогиканың жалпы негіздері>>, <<Педагогикалық процесс тәрбиешінің іс-әрекетінің объектісі ретінде>>, <<Жоғары мектептегі тәрбие жұмысының методикасы>>, <<Педагогикалық шеберлік>>, <<Даму психологиясы>>, <<Педагогикалық психология>>, <<Әлеуметтік психология>> курсын игеруге ықпал етеді. Жоғары кәсіптік білім беруде  мемлекеттік стандартқа сай.
3.3 Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
       Тәрбиешінің педагогикалық біліктілік іс-әрекеттің барлық түрін тұлғаның әлеуметтік іс-әрекетіндегі қажеттілікке, дүниетанымы мен қабілеттерін қалыптастыруға, жан-жақты дамуы мен жетілуіне бағыттау мен белсенділігін арттырудағы мамандық шеберлік. Қазіргі педагогикалық білім беру концепциясы болашақ мамандардың шығармашылық қабілеттерін дамыту, терең ғылыми кәсіптік-педагогикалық дайындыққа қол жеткізу үшін алғы шарт жасауды ұсынады.
3.4. Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
       Тәрбиешінің педагогикалық біліктілік іс-әрекеттің барлық түрін тұлғаның әлеуметтік іс-әрекетіндегі қажеттілікке, дүниетанымы мен қабілеттерін қалыптастыруға, жан-жақты дамуы мен жетілуіне бағыттау мен белсенділігін арттырудағы мамандық шеберлік. Қазіргі педагогикалық білім беру концепциясы болашақ мамандардың шығармашылық қабілеттерін дамыту, терең ғылыми кәсіптік-педагогикалық дайындыққа қол жеткізу үшін алғы шарт жасауды ұсынады.
3.5  Курс пререквизиттері: 

<<Тәрбиеші тұлғасы және кәсіби іс-әрекеті>> курсын меңгеру үшін  студенттер  келесі пәндерді қосымша оқуы қажет: 
- Балалар психологиясы;
- Мектепке дейінгі педагогика;
- Философия;
- Педагогика;
- Психология;
- Даму психологиясы;

3.6 Курстың постреквизиті:

Пән туралы білім келесі пәндерді меңгерту үшін қажет:
-  МДҰ ата-анамен жұмыс;
-  Педагогикалық шеберлік;
-  Жас ерекшелік психологиясы;
-  Мектепке дейінгі ұйымдардағы әдістемелік жұмыс;
-  Психологиялық диагностика негіздері;


Жұмыс оқу жоспарынан үзінді
Кесте1
Курс
Семестр
Кредит
Саны      

ЛК
(сағ.)
СПС
(сағ)
СӨЖО
(сағ)
СӨЖ
(сағ)
Барлығы
Қортын.
бақылау
формасы
                                       4
                                       7
                                       4
                                      30
                                      30
                                     22,5
                                     67,5
                                      180
                                Емтихан

4. Оқытушыларға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы
Кесте 2
                           Курс  мазмұны
                                      №
                        Тақырып атаулары
                                  Дәріс
                               Тәжірибе
                                   ОСӨЖ
                                    СӨЖ
                                      1.
Тәрбиешінің кәсіби іс-әрекеті және тұлғасы
                                       2
                                       
                                      1,5
                                       
                                       2
Мектепке дейінгі мекеме тәрбиешілерінің  қызметінің құрылымы
                                       
                                       4
                                       
                                       4
                                       3
Қазіргі қоғамдағы тәрбиешінің рөлі.
                                       2
                                       
                                       
                                       4
                                       4
Тәрбиешінің жеке тұлғасына қойылатын психо-педагогикалық талаптар.
                                       
                                       4
                                       
                                       4
                                       5
Тәрбиешінің оқу-таным әрекетін ұйымдастыру шеберлігі
                                       3
                                       
                                      4,5
                                       
                                       6
Педагогикалық техника тәрбиешінің - еңбек құралы
                                       2
                                       
                                       1
                                       8
                                       7
Тәрбиешінің сөйлеу мәдениеті

                                       
                                       4
                                      1,5
                                       
                                       8
Педагогикалық қарым-қатынас стилі
                                       3
                                       
                                       
                                       8
                                       9
Педагогикалық этикет.

                                       
                                       5
                                      1,5
                                       
                                      10
Тәрбиешінің ата-аналармен қарым-қатынасы 
                                       2
                                       
                                       
                                       8
                                      11
Отбасы және балабақша арасындағы байланыс
                                       2
                                       
                                       
                                       6
                                      12
Тәрбиеші және бала 
                                       2
                                       
                                       1
                                       4
                                      13
Тәрбиешінің жеке тұлғалық маңызды сапалары
                                       
                                       4
                                      4,5
                                       
                                      14
Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктері
                                       4
                                       
                                       1
                                       4
                                      15
Тәрбиеленушілермен жекелей жұмыс түрлері
                                       
                                       4
                                      1,5
                                       2
                                      16
Мектеп жасына дейінгі диагностикалау әдістемелері
                                       2
                                       
                                       
                                       6
                                      17
Мектепке дейінгі мекемедегі нормативтік құжаттар
                                       4
                                       
                                       
                                       6
                                      18
Педагогикалық ынталандыру (стимулирование)
                                       
                                       4
                                       
                                       2
                                      19
Тәрбиеші тұлғасының өзін-өзі кәсіптік жетілдіруі
                                       2
                                       
                                      4,5
                                      1,5
                                       

Барлығы: 180 сағат
                                       
                                      30
                                       
                                      30
                                       
                                     22,5
                                       
                                     84,5


5. СӨЖ тақырыптарының тізімі
Кесте 3.  Оқытушы жетекшілігімен студенттердің өздік жұмыстарының тапсырмасы және орындау кестесі.
                                      №
            ОСӨЖ тақырыптары және мазмұны
                             Әдебиеттер
                            Бақылау түрі
                         Орындалу уақыты
                                      1.
Тәрбиешінің кәсіби іс-әрекеті және тұлғасы
               Барлық негізгі әдебиеттер
                              картотека
                                 1,2-апта
                                       2
Тәрбиешінің оқу-таным әрекетін ұйымдастыру шеберлігі
                       Қосымша әдебиттер
                                жазбаша
                                 3,4-апта
                                       3
Педагогикалық техника тәрбиешінің - еңбек құралы
               Барлық негізгі әдебиеттер
                                жазбаша
                                 5,6-апта
                                       4
Тәрбиешінің сөйлеу мәдениеті

                       Қосымша әдебиттер
                                реферат
                                  7-апта
                                       5
Педагогикалық этикет.

               Барлық негізгі әдебиеттер
                                жазбаша
                                  8-апта
                                       6
Тәрбиеші және бала 
               Барлық негізгі әдебиеттер
             өздігінен зерттеу жұмыстары
                                  9-апта
                                       7
Тәрбиешінің жеке тұлғалық маңызды сапалары
               Барлық негізгі әдебиеттер
жазбаша
                                  10-апта
                                       8
Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктері
               Барлық негізгі әдебиеттер
жазбаша
                                  11-апта
                                       9
Тәрбиеленушілермен жекелей жұмыс түрлері
               Барлық негізгі әдебиеттер
                                Реферат
                                12,13-апта
                                      10
Тәрбиеші тұлғасының өзін-өзі кәсіптік жетілдіруі
               Барлық негізгі әдебиеттер
                                жазбаша
                                14,15-апта

Студенттердің өздік жұмыстарының тапсырмасы және орындау кестесі
                                      №
             СӨЖ тақырыптары және мазмұны
                         Дайында лу түрі
                   Көлемі орындалу шарты
                         Бақылау формасы
                           Өткізу уакыты
                                      1.
Тәрбиешінің кәсіби іс-әрекеті және тұлғасы
                                        
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                Жазбаша
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                            5-6 бет талдау
                                  Жасау,
                               мазмұнын 
                               толықтай
                                    ашу
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                               Конспект
                                Тексеру
                               Баяндама
                            Реферат жазу
                                  1-апта
                                       2
Мектепке дейінгі мекеме тәрбиешілерінің  қызметінің құрылымы
                                       
                                       
                                       
                                  2-апта
                                       3
Қазіргі қоғамдағы тәрбиешінің рөлі.
                                       
                                       
                                       
                                  3-апта
                                       4
Тәрбиешінің жеке тұлғасына қойылатын психо-педагогикалық талаптар.
                                       
                                       
                                       
                                  4-апта
                                       5
Тәрбиешінің оқу-таным әрекетін ұйымдастыру шеберлігі
                                       
                                       
                                       
                                  5-апта
                                       6
Педагогикалық техника тәрбиешінің - еңбек құралы
                                       
                                       
                                       
                                  6-апта
                                       7
Тәрбиешінің сөйлеу мәдениеті

                                       
                                       
                                       
                                  7-апта
                                       8
Педагогикалық қарым-қатынас стилі
                                       
                                       
                                       
                                  8-апта
                                       9
Педагогикалық этикет.

                                       
                                       
                                       
                                  9-апта
                                      10
Тәрбиешінің ата-аналармен қарым-қатынасы 
                                       
                                       
                                       
                                  10-апта
                                      11
Отбасы және балабақша арасындағы байланыс
                                       
                                       
                                       
                                  11-апта
                                      12
Тәрбиеші және бала 
                                       
                                       
                                       
                                  12-апта
                                      13
Тәрбиешінің жеке тұлғалық маңызды сапалары
                                       
                                       
                                       
                                  13-апта
                                      14
Мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктері
                                       
                                       
                                       
                                  14-апта
                                      15
Тәрбиеленушілермен жекелей жұмыс түрлері
                                       
                                       
                                       
                                  15-апта
                                       

7.Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы:
Кесте 4.Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы
№
Оқулықтар мен оқу-әдістемелік құралдардың атаулары.
Әдебиет саны
Студенттердің
саны
%-дық
 көрсеткіші
1
2
3
4
5
1
Эльконин Д.Б. Психическое развитие в детских возрастах.  -  М., 1996
2
15
13,3
2.
Мухина В.С. Детская психология.  -  М., 1989

1
15
9
3.
Буре Р.С., Островская  Воспитатель и дети.  -  М., 1979
1
15
9
4.
Глебова С.В. Детский сад  -  семья: аспекты взаимодействия.  -  Воронеж, 2005
1
15
9
5.
Зверева О.Л. Кротова Т.В.  Общение педагога с родителями в ДОУ.  -  М., 2005
1
15
9
6.
Козлова А.В., Дешеулина Р.П. Работа ДОУ с семьей.  -  М., 2004
1
15
9
7.
Белая К.Ю. Методическая работа в ДОУ.  -  М., 2006
1
15
9
8.
Козлов Н.И. Лучшие  психологические игры и упражнения М:1997.
1
15
9
9
Козлов Н.И. Как относиться к себе и людям. М:1993.
1
15
9
10
Прутченков А.С. Социально-психологический тренинг межличностного общения. М:1991.
1
15
9
11
Панфилова А.П. Тренинг педагогического общения: учеб.пособие,М: Академия,2008.

15

12
Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы социально  -- психологического тренинга, М: Изд  -- во Московского ун  -- та, 1982.

15

13
Петровская Л.А. Компетентность в общении: социально  -- психологический тренинг,М: Москва ун  -- та,1989.

15

14
Емельянов Ю.Н. Активное социально  -- психологическое обучение.  --  Ленинград: ЛГУ, 1985.

15

15
Родионов В.А. Развитие навыков делового общения: тренинговые занятия для учащихся старших классов  -- Ярославль:Академия развития,2005.

15

16
Левашева С.А, Психолог и подросток: коммуникативно  -- двигательный тренинг: Ярославль: Академия развития.Академия холдинг, 2004.

15

17
Тренинг тренеров по принципу равный равному: пособие с акцентом на здоровье, развитие и защиты молодых людей.  -- Алматы, ЮНИСЕФ,2003.



18
Коняхин А.В. Тренинг интеллектуальных способностей: задачи и упражнения. СПб: Питер, 2008.





                     Негізгі әдебиеттер:
                                       
* Буре Р.С., Островская  Воспитатель и дети.  -  М., 1979
* Глебова С.В. Детский сад  -  семья: аспекты взаимодействия.  -  Воронеж, 2005
* Зверева О.Л. Кротова Т.В.  Общение педагога с родителями в ДОУ.  -  М., 2005
* Козлова А.В., Дешеулина Р.П. Работа ДОУ с семьей.  -  М., 2004
* Белая К.Ю. Методическая работа в ДОУ.  -  М., 2006
* Давыдова О.И., Богославец Л.Г., Майер А.А. Работа с родителями в ДОУ.  -  М., 2005
* Микляева Н.В. Создание условий эффективного взаимодействия с семьей. М.,2006
* Гиппенрейтер Ю.Б. Общаться с ребенком. Как?  -  М., 1997
* Петровский В.А., Виноградова А.М., Кларина Л.М. Учимся общаться с ребенком. - М., 1993
* Белая К.Ю. Инновационная деятельность в ДОУ. - М., 2006
* Корепанова М.В. Липчанская И.А. Аттестация педагогических и руководящих работников ДОУ. - М., 2006
* Тонкова-Ямпольская Р.В., Черток Т. Я. Воспитателю о ребенке дошкольного возраста. - М., 1987
* Детский сад / под ред. Тарасовой Л.П.  -  М., 1997
* Денякина Л.М. Новые подходы к управленческой деятельности в дошкольном образовательном учреждении.  -  М., 1997
* Психология воспитания / под ред. Петровского В.А.  -  М., 1995
* Панько Е.А. Психология деятельности воспитателя детского сада.  -  Минск, 1986
* Микляева Н.В., Микляева Ю.В Работа педагога-психолога в ДОУ.  -  М., 2005
* Чиркова Т.И. Психологическая служба в детском саду.  -  М., 1998
* Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения.  -  М., 1987, стр. 173-178.
* Кан- Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. М., 1987., стр. 46-62, 96-110. 
* Глушкова Г. Диагностический проект как форма тематической проверки // Дошкольное воспитание. 2003. №3. С.43-46.
* Фридман Л.М. Пушкина Т. А. Каплунович И.Я.Изучение личности учащегося и ученических коллективов.- М., 1988., стр. 15-17.
* Царегородцева Е.Оценочная деятельность студентов. // Дошкольное воспитание. 2006. №5. С.111-113.
* Горлова Н. Раннее обучение иностранным языкам: проблемы и пути развития // Дошкольное воспитание. 2001. №5.
*  Арнаутова Е. Самоанализ опыта общения с родителями. // Дошкольное воспитание. 2002. №4. С.47-56.
                                       
                      Қосымша әдебиеттер
* Эльконин Д.Б. Психология игры.  -  М., 1985
* Эльконин Д.Б. Психическое развитие в детских возрастах.  -  М., 1996
* Мухина В.С. Детская психология.  -  М., 1989
* Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте.  -  М., 1968.
* Карабанова О.А. Игра в коррекции психического развития ребенка - М., 1997
* Петровский В.А., Виноградова А.М., Кларина Л.М. Воспитателю о личностном общении.  -  М., 1992
* Фалькович Т.А., Толстоухова Н.С., Обухова Л.А. Нетрадиционные формы работы с родителями.  -  М., 2005
* Методика оценки и измерения качества освоения и усвоения детьми базового содержания дошкольных образовательных программ. Алматы., 2004


Пәндер