Файл қосу

ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫ САҒАТҚА ШАҒУ



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИИНСТРЛІГІ
 СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ  ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
Құжат СМЖ 3 деңгейлі 
                                   ПОӘК
                                       
                       ПОӘК   042-18-26.1.63/02 2013
Пәннің оқу жұмыс бағдарламасы 
<<Жалпы тіл білімі>>
Баспа №1    2013ж.



                                      ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
                                       
            5В021000 <<Шетел филологиясы>> мамандығына арналған                                                                           <<Жалпы тіл білімі>>
                                       

                                       
  ОҚЫТУШЫҒА  АРНАЛҒАН   ПӘННІҢ  ЖҰМЫС  БАҒДАРЛАМАСЫ











                                       
                                       

                                       
                                Семей 2013
                                       
                                Алғы сөз
                                       
ҚҰРАСТЫРҒАН _____________<<  >>қыркүйек 2013ж,КабдрахмановаУ.Б.<<Шетел филологиясы>> кафедарасының аға оқытушысы,  Семей қаласының  Шәкәрім атындағы мемелекеттік  университеті                                                                  
   
2 .КЕЛІСІЛДІ
2.1 Шетел  филологиясы кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №_1__  <<_03__>> 09_2013_жыл.
Кафедра меңгерушісі: _______________ Исмаилова.Г.К.    
2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №_1__  <<_11__>> 09 -2013_жыл.
Төрайымы_________________Муканова К.К.                                                                               
3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді.
Хаттама     №__1_  <<_18__>> _09_2013жыл.                     
Бірінші  проректор_________________Искакова  Г.К.
4 . №2 басылым <<13 >> 09_2013 шыққан ПОӘК-нің орнына



























                                Мазмұны

1
 Қолдану аясы
4
2
Нормативтік сілтеме 
4
3
 Жалпы ережелер
4-5
4
Пәннің мазмұны және сағаттарға шағу
6-7
5
Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыбы
7-8
6
Пәннің оқу-әдістемелік картасы
8
7
Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8-9
8
Әдебиеттер (негізгі және қосымша)
9









































1. ҚОЛДАНУ АЯСЫ 
          <<Жалпы тіл білімі>> мамандығы студенттеріне арналған. Осы жинақ студенттерді  курс саясатымен, мазмұнымен, оқу барысында  алатын білімдермен     таныстырады. Осы оқу-әдістемелік жинақ пәнді меңгеру процесіне негізгі жетекшелік етеді.

2. Нормативты ұсыныстар
<<Жалпы тіл білімі>> пәнінің оқу-әдістемелік жинағы келесі құжаттар  талабы және ұсынылыстары бойынша құрастырылған және берілген пән бойынша оқу үрдісінің  ұйымдастыру кезеңін бекітеді:

<<5В011900>>- <<Шетел тілі.: екі шетел тілі >> және <<5В021000>>- << Шетел филологиясы>>  мамандықтарының Мемлекеттік Жалпы білім беру Оқу стандарты,3.08.025  -2004ж ҚРМЖОС, 7-ші тамыз  2004ж. №671 ҚР Білім және Ғылым министрлігінің бұйрығы бойынша бекітілген және қолдануға еңгізілген. 
* Жалпы мағлұмат

3.1.Курстың қысқаша сипаттамасы <<Жалпы тіл білімі>> курсы шет тілдері оқытушыларын даярлауда маңызды орын алады, өйткені тілді жақсы білу оның теориялық мәнін ұғынған жағдайда іске асады. Әйгілі лингвист Л.Щерба айтқан: "Тіл туралы бір ғана ғылым бар  -  ол жалпы тіл білімі, сондай-ақ лингвистикалық пәндердің бірінен-бірі тәуелсіз өмір сүруі мүмкін емес". 
3.2 . Курс мақсаты :
Студенттердің теориялық білімдерін кеңейту, лингвистикалық ілімнің негізгі қағидаларын, жетекші тұжырымдар мен идеяларды, тіл білімі саласындағы зерттеу жұмыстарының тәсілдерін игеру болып табылады.
3.3. Курс міндеті:
       -  тіл біліміндегі маңызды бағыттарға шолу;
       -  қазіргі тіл біліміндегі өзекті мәселелермен танысу;
       -  лингвистикалық зерттеулердегі маңызды әдістер туралы түсінік     
         қалыптастыру
3.4. Курсты тәмамдарда студенттер тіл тарихын, тіл біліміндегі классиктердің
       маңызды еңбектерін, қазіргі лингвистикадағы шешіліп жатқан     
       проблемаларды да білуге тиіс.
3.5. Курс мазмұны:
<<Жалпы тіл білімі>> курсы шет тілдері оқытушыларын даярлауда маңызды орын алады., өйткені тілді жақсы білу оның теориялық жағдайын ұғынған жағдайда іске асады.  Қазіргі замандағы   тіл білімі жер шары тілдерінің ғасырлар бойы тарихи дамуының  және толуының жемісі болып табылады. Студенттерде тіл туралы түсінік, тілдің дамуы туралы, тілдің бірлігі
3.6. Курс перереквизиті-    Тіл біліміне кіріспе, фонетика, грамматика
3.7.Курс постреквизиті-    Лингвистикалық ілімдер теориясы, лексикология
1 Кесте  -  Оқу жұмыс жоспарынан көшірме
Курс
Семестр
Кредиттер
Дәріс сабақтары
 (сағат)
Машық
тану сабақтары
(сағат)
Зертха
налық
сабақтары
(сағат)
ОСӨЖ

(сағат)
СӨЖ

(сағат)
Барлығы

(сағат)
Бақылау түрлері
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
2
15
15
-
30
30
90
емтихан

4. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫ САҒАТҚА ШАҒУ
2 Кесте  -  Пәннің мазмұны. Сағаттарды сабақ түріне шағуТақырып

Мазмұны
Сағат саны
Ф.де Соссюраның  ілімі және 20 ғасыр лингвистикасы.Тіл ,тіл жүйесіне, тілдік қатынасқа  шектеу. Тіл ерекше таңбалық жүйе. Тілдік таңбалар қасиеті. Оппозициолық сараптама жасау тілдегі таңбалар жүйесін зерттеу тәсілі.
Ф.де Соссюраның  ілімі және 20 ғасыр лингвистикасы туралыжалпы түсінік.Тіл семиотиканың объектісі ретінде. Семиотиканың құрамдас бөліктері- семантика, синтактика және прагматика.





                                       6

Тіл, тілдік іскерлік. Сөйлеу. Тіл , сөйлеу  мен   ойлау. Тіл және қоғам


 Лингвистикалық анкета <<Көп тараған әлем тілдері>> Психолингвистика, нейролингвистика ғылымдарының жетістіктерін талқылау.

                                       6

Әлеуметтік макролингвистика.
Әлеуметтік өзгерістердің  тіл тарихына әсері. Тілдік  құбылыстардың әлеуметтік байланыстары. Тіл және таным. Когнитивті лингвистика.



Қазақ графикасы қандай әліпбиге көшу керек? Әлем тілдерінің картасы. Тілдерді топтастыру, семьялық тілдер.
Сөз таптарының шығуы мен дамуы. Реферат дайындау. Сөз таптарының шығуы мен дамуы. Реферат дайындау.




                                       6

Сөйлеу коммуникациясы. Тілдік қарым-қатыныстағы прагмалингвиммстика. Тіл мен этнос. Этнолингвистика.
Сөйлеу бағытындағы ұлттық-мәдени өзгешеліктерТілдік қарым-қатынастағы прагматикасы туралы баяндама. Терминологиялық сөздік жасау.
                                       6
Лингвистикалық типология. Тілдерді Лингвистикалық зерттеулердің статистикалық әдістері,сипаттау және зерттеу әдіс-тәсілдері Қазақстандағы жалпы тіл білімі.                                            



Әлем тілдерінің картасы. Тілдерді топтастыру, семьялық тілдер. Тілдің дамуындағы - жазудың ролі. Анкета толтыру. Адамның  тілі   және  мінез-құлқы. Қазақстандағы жалпы тіл білімінің даму қарқыны туралы пікір-сайыс.
           6

Барлығы:

30 сағат



5 СТУДЕНТТЕРДІҢ  ӨЗДІК  ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
1. Тілдік жүйедегі қатыныстар: иерархиялық, синтагмалық, парадигматикалық. Тіл жүйесіндег деңгей мен қабат
2. Диахронды әлеуметтік лингвистика.
3. В. фон Гумбльдт идеяларының дамуы. Л. Вайсгербер интерпретациясындағы "тіл және халық " проблемасы. 
4. Күрделі пәндер: паралингвистика, аударматану, әлеуметтік лингвистика, этномәдениеттану
5. Тілдің өмір сүру формалары.
6.  "Мәніс- мәтін" үлгісінің теориялық және қолтаңбалы мағынасы.
7.  Микросоциолингвистика. Индивидтің тілдік бағыты. Тілдік этикет. Билингвизмдегі кодтардың ауысуы. 
8.  Фонологиялық, типология : константты, көптонды және монотонды тілдер.
9.  Лексикалық функциялар: семантикалық параметриялар мен эквивалентті ауыстырулар. "Мәніс- мәтін" үлгісінің теориялық және қолтаңбалы мағынасы.
10.  Құрылымдық әдістер: дистрибутивті, валенттілікті. Компонентті талдау.
11. Коммуникативтік, когнитивтік, контрастық, перлокутивті лингвистика.
12. Тілдер мен кіші тілдердегі жиілік сөздіктерге салыстырмалы талдау жасау.
13. Синтактистшк типология. Номинатив  және эргативті тілдер.Фонологиялық типология: Вокалды және консонантты тілдер. 
14. Э. Сепир, Б. Уорфтың болжам теориясы
15. Сөйлеу бағытындағы  ұлттық-мәдени өзгешеліктер. Коммуникативті сәттіліктер мен сәтсіздіктер.
. 

6    ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КАРТАСЫ  

Кесте 3  -  Пәннің оқу-әдәітемелік картасы



          Тақырыптар
Көрнекілік құралдар
Өздік жұмыс сұрақтары

Тексеру формасы
           Тәжірбиелік,дәріс тақырыптары



 Ф.де Соссюраның  ілімі және 20 ғасыр лингвистикасы.Тіл ,тіл жүйесіне, тілдік қатынасқа  шектеу. Тіл ерекше таңбалық жүйе. Тілдік таңбалар қасиеті. Оппозициолық сараптама жасау тілдегі таңбалар жүйесін зерттеу тәсілі.
Дәріс тезисі, сызба нұсқа
Тілдік таңбаларға сипаттама беру . Диалектология-лық сөздікпен жұмыс

Жазбаша, ауызша
Тіл, тілдік іскерлік. Сөйлеу. Тіл , сөйлеу  мен   ойлау. Тіл және қоғам



Дәріс тезисі, сызба нұсқа
Фразеология-лық сөздікпен жұмыс .Тілдік белгілерді ажырату. Үлестірмелі карточкамен жұмыс


Әлеуметтік макролингвистика.Әлеуметтік өзгерістердің  тіл тарихына әсері Әлеуметтік макролингвистика.
Әлеуметтік өзгерістердің  тіл тарихына әсері Тілдік  құбылыстардың әлеуметтік байланыстары.

Дәріс тезисі, сызба нұсқа, бақылау тапсырмалары
Үлестірмелі карточкамен жұмыс. Тест тапсырмалары-мен жұмыс. Картотека теру


Жазбаша, ауызша
 Сөйлеу коммуникациясы. Тілдік қарым-қатыныстағы прагмалингвиммстика.Тіл және таным. Когнитивті лингвистика.

Дәріс тезисі, сызба нұсқа
Психологиялық оқулықтармен жұмыс. Картотека теру
Сөздікпен жұмыс. Үлестірме карточкамен жұмыс
Жазбаша, ауызша
Тіл мен этнос. Этнолингвистика. Лингвистикалық типология. Тілдерді сипаттау және зерттеу әдіс-тәсілдері Қазақстандағы жалпы тіл білімі.
Дәріс тезисі, сызба нұсқа, Тест сұрақтары
Кестені толтыру. Сөздікпен жұмыс, бақылау тапсырмалары


Жазбаша, ауызша






7. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
4-Кесте  Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
     Оқулықтардың, оқу құралдарының атауы
                                   Саны 
                      Студенттердің саны
                   Қамтамасыз ету пайызы
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
1.Аханов К.   Тіл  білімінің  негіздері.  
                                      10
                                       9
                                     100%
2. Қордабаев Т.   Жалпы  тіл  білімі.

                                      12
                                       9
                                     100%
3.Хасенов. Ә.  Тіл  білімі.

                                      10
                                       9
                                     100%
4. Қалиев .Б.    Жалпы  тіл  білімі.
                                      15
                                       9
                                     100%
5. Сулейменова  Э.Д.,  Н.Ж. Шаймерденова  Тіл  білімі  сөздігі.  
                                       5
                                       9
                                      50%
6. Аманжолов. А.С.   Қазақша-орысша  лингвистикалық  терминдер. 
                                       6
                                       9
                                      50%

8 ӘДЕБИЕТТЕР
8.1 Негізгі әдебиеттер
8.1.1. Аханов.К.   Тіл  білімінің  негіздері.  Алматы,1973;  1994.
8.1.2. Қордабаев . Т.   Жалпы  тіл  білімі  .  Алматы, 1999.
8.1.3. Қалиев .Б.    Жалпы  тіл  білімі .  Алматы,  2000.
8.1.4. Хасенов. Ә.  Тіл  білімі  .  Алматы, 1996.
8.1.5. Общее  языкознание . Внутренняя   структура  языка. М,1972
8.1.6. Бенвенист . Э.    Общая    лингвистика . М  ,  1974.
8.1.7. Соссюр  Ф. де  Труды  по  языкознанию. М, 1977.
8.2. Қосымша әдебиеттер Дополнительная литература Алматы,1997.
8.2.1. Аманжолов. А.С.   Қазақша-орысша  лингвистикалық  терминдер.
8.2.2. Сулейменова  Э.Д.,  Н.Ж. Шаймерденова  <<Тіл  білімі  сөздігі>>  Алматы, 1998.
8.2.3. Березин.  Ф.М.  <<Очерки  по  языкознанию  в  Росий.  Москва,1968.
8.2.4. Балли Ш. Общая лингвистика и вопросы французского языка. М., 1955г.
8.2.5. Гумбольдт В. Фон Избранные труды по языказнанию. М., 1984г.
8.2.6. Сепир Э. Избарнные труды по языкознанию и культурологии. М., 1993г.
8.2.7. Бюллер К. Теория языка. М., 1992г.
8.2.8. Леотьев А.А. Психолингвистика. М., 1967г. 








Пәндер