Файл қосу

Қазіргі кездегі физиологияның мәселелері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ 
ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                    3 деңгейлі СМК құжаты
                                   ПОӘК
                             ПОӘК 042-18-35.1.
                                 89  /02-2014
                                       
                                   ПОӘК
Мұғалімдерге арналған  пәннің   бағдарламасы
<<Қазіргі кездегі физиологияның мәселелері>> 
                                       
№ 2 басылым 16.06. 2014 г.,

                                       
                                       
                                       
	
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
<<Қазіргі кездегі физиологияның әселелері>> 
          5В011300  -  Биология мамандығы үшін
                                       
МҰҒАЛІМДЕРГЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  Семей 
                                     2014
                                       
                                       
                                       
	
1.ӘЗЕРЛЕГЕН

Құрастырушы__________<<____>>_____ 20___ж., б.ғ.к., доцент Абдишева З.В. 

2.	ТАЛҚЫЛАНДЫ
 Биология кафедрасында отырысында
 <<02>> 09  2014 ж. № 1хаттама

Кафедра менгерушісі_______Тлеубаева А.В.

Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<03>>  09  2014 ж. № 1 хаттама

Төрайымы____________ Абдишева З.В.

БЕКІТІЛДІ
Университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған
<<11>> қыркуйек 2014 ж. № 1 хаттама

ОӘК төрайымы____________ Искакова Г.К.

4.БІРІНШІ  РЕТ КІРГІЗІЛГЕН




























Мазмұны

                                      1.
Жалпы ережелер
                                      2.
Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                      3.
Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
                                      4.
Курс форматы 
                                      5.
Курс саясаты
                                      6.
Баға қоюдың саясаты
                                      7.
Әдебиет тізімі



                                МАЗМҰНЫ:

* Қолдану саласы
* Нормативті сілтемелер
* Жалпы ережелер
* Пән мазмұны, пәннің модульдік бөлінуі
* СӨЖ тақырыптары мен мазмұны
* Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
* Оқу  -  әдістемелік әдебиеттер тізімінің қамту кестесі
* Әдебиет және қорлар






















1 Қолдану аймағы

Оқытушыларға арналған <<Қазіргі кездегі физиологияның мәселелері>> 
пәнінен оқу-әдістемелік кешені 6M011300  -  <<Биология>> мамандығының магистранттарына арналады. 

НОРМАТИВНЫЕ СІЛТЕМЕЛЕР
	Осы ереже төмендегі құжаттардағы талаптар мен рекомендациялар бойынша жасалған:
* 27.07.200. ж №319- ІІІ Қазақстан Республикасының Білім туралы заңы бойынша;
* 23 тамыз 2012 ж №1080 Қазақстан Республикасының Үкіметі шығарған  жоғарғы оқу орнынан кейінгі мемлекеттік жалпы стандарт бойынша;
* 01.04.2008 ж  № 161 Қазақстан Республикасының Білім және  Ғылым Министірлігінің шығарған <<жоғарғы оқу орнынан кейінгі  кәсіптік оқу бағдарламаларын іске асыратын оқу орнындарына қабылдау туралы типтік ережесі>> заңдылығы;
* 22 қараша 2007 жыл № 566 Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі бекіткен <<оқу үрдісінің кредиттік технология бойынша ұйымның ережесі>> заңы;
* 1 қараша 2010 жыл № 506 Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі бекіткен<<студенттердің аралық және қорытынды бақылау үлгерімінің титік ережесі>> заңдылығы бойынша.

3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

3.1  Пәннің  қысқаша мазмұны:
 
<<Қазіргі кездегі физиологияның мәселелері>>, биология ғылымының бір саласы ретінде, мүшелер, мүшелер жүйесі және ағзаның қызметін, қазіргі заманғы тіршілік ерекшеліктерін зерттейді.
<<Қазіргі кездегі физиологияның мәселелері>> курсының практикалық маңызы зор және педагогикалық білім берудегі ең маңызды компонеттердің бірі болып саналады.  Қазіргі кездегі физиологиялық білімдер педагог маманға ағзада болатын заңдылықтарды бәлу үшін және <<физикалық мықты жас ұрпақты>> тәрбиелеу үшін қажет.
Қазіргі заманғы адамның анатомо-физиологиялық ерекшеліктері туралы білім педагог маманға оқушыларды оқыту кезінде оқу-тәрбие жұмысын тиімді ұйымдастыру үшін қажет. 
3.2  Курстың негізгі мақсаты  -  адам ағзасының өсу және даму заңдылықтарын бәлу. 
3.3 Курстың негізгі мідеті  -  магистранттарға адам ағзасының ерекшеліктері туралы білімін оқу орындарындарында сабақта пайдалануды үйрету. 
3.4  Оқыту нәтижесі:
Пәнді оқу нәтижесінде магистрант:
* Адам ағзасының ерекшеліктерін білуі қажет;
* Адам ағзасы дамуының қазіргі заманғы мәліметтерімен таныс болуы қажет;
* Оқушылардың денсаулығын сақтау және қорғау, жұмыс істеуге қабілеттілігін арттыру негізінде заңдылықтарды меңгеруі қажет;
* Әдебиеттермен өз бетінше жұмыс істеу және дайын формулалар бойынша нәтиже  шығаруды үйрену;
* Денсаулықты зерттеу кезінде физиологиялық әдістерді пайдалана алуы қажет;
*   Қарым қатынас жасау технологиясы, педагогикалық риторика және конфликтология, коммуникация стратегиялары туралы білуі; педагогикалық қарым қатынасқа қабілетті болуы қажет;
*  Педагогикалық технология, педагогикалық инноватика жөнінде білідерінің болуы;
*   Педагогикалық менеджмент туралы білімге ие, қорытынды бағалау материалдарын өңдей білуі, әділдікке ұмтылуы қажет.
3.5 Пререквизиты курса:
Анатомия человека.
Физиология человека.
3.6 Курстың постреквизиттері:
  1.7.1  Жоғарғы білім психология.
         	1.7.2  Жоғарғы білім педагогика.
	1.7.3. Педагогикалық практика
Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу

3.7 Жұмыс оқу жоспарынан көшірме

                                                               Таблица 1
                                   Курс
                                Семестр
                         Кредиттер Креди
                                     ты
                                     ЛК
                                    час.
                                     ПР
                                    час.
                                   СРОП
                                    час.
                         БАӨЖ және БАОӨЖ
                                   (сағ)
                                       
                                Барлығы
                                   (сағ)
            Форма Қорытынды бақылау түрі 
                                       2
                                       3
                                       3
                                      15
                                      30
                                     22,5
                                     67,5
                                      135
емтихан  

4. ПӘН МАЗМҰНЫ, ПӘННІҢ МОДУЛЬДІК БӨЛІНУІ
                                                                               
                                                               Таблица 2
               Тақырып атауы және мазмұны
                              Сағат саны
1
                                       2
МИКРОМОДУЛЬ 1. кіріспе. физиологялық зерттеу әдістерінің  жаңа тәсілдерінің дамуы
                                       
                          Дәріс сабақтар
Кіріспе .Тсінік <<Қазіргі заман физиология проблемасы>>. Мақсаты, міндеті. 
                                       1
Жуйке жүйесінің функциясына қазіргі көз қарас . Жүйке жүйесінің маңызы. Жүйке жүйесінің бөлімдері, құрылысы. Нейронның құрылысы. Жүйке талшықтарының негізгі қсиеттері. Рефлекс.
Рефлекстік доға, рефлекс түрлері. Жұлын құрылысы, қызметі. Жұлын орталықтары. Тежелу 
                                       2
ЖЖЖ ға деген қазіргі көз қарас. Шартты және шартсыз рефлек ЖЖЖ нің қызметі. Мидың құрылысы. Үлкен ми сыңарларының қыртысы, олардың құрылысы, қызметі. Вегетативтік жүйке жүйесі. Симпатикалық және парасимпатик алық бөлімдер.
                                       2
                       Практикалық сабақ
Қазіргі кездегі адамның физиологиялық дамуының бағалау түрлері 
                                       4
Адамның проприорецептивтік рефлексін анықтау. 
                                       2
Определение типа ВНД по свойствам нервных процессов
                                       4
МИКРОМОДУЛЬ 2 Анализатор және тірек-қыймыл жүйесінің физиологиясына қазіргі кездегі көз қарас.   
                          Дәріс сабақтар
Анализаторлар физиологиясы және олардың құрлысы мен қызметіне  деген жана заман 
                                       2
Адамның тірек  -  қыймыл жүйесінің ерекшеліктері. Қажу . Іскерлік. Іскерліктің өзгеруі. Қажу ға деген заман ауи көз қарас.

                                       2
                      Практикалық сабақ 
Соқыр дақты анықтау. Мариотта тәжірибесі. Анализаторлардың байланысы.  Аристотеля тәжірибесі.
                                       2
Адам дене бітімі мен сымбатын анықтау. 
                                       2
МИКРОМОДУЛЬ 3 <<Современные проблемы физиология крови, кровообращения, дыхания>>
                          Дәріс дабақтар
Қанның құрлысымен қызметіне деген жаңа заман көз қарас. Формалық элементтер және олардың жасқа байланысты ерекшеліктері. 
                                       1
Қан айналу жүйесінің қызметіымен құрлысына деген жаңа заман көз қарас. Тыныс алу мүшесінің құрлысымен қызметі. 
                                       1
                      Практикалық сабақ 
Жүрек қан тамыр жүйесінің  әртүрлі дене жаттығуларына жауап беруін  бағалау. 
                                       2
Тыныс алу қызметін, ауаны устау уақытын бағалу.  
                                       2
МИКРОМОДУЛЬ 4 <<Ас қорту жүйесінің қызметінің  жаңа заман проблемалары.  Энергия және зат айналым. 
                          Дәріс сабақтар
Ас қорту жүйесінің құрлысы мен қызметіне деген қазыргі жаңа заман көз қарас. Энергия және зат айналым.  
                                       3
Зәршығару мүшелердің құрлысы мен қызметі.
                                       2
Адамның Эндокриндік жүйесі. Ішкі секреция бездерінің жалпы сипаттамасы. Ішкі секреция бездерінің жалпы сипаттамасы.(гипофиз, қалқанша, қалқанша маңы және жыныс бездері).  
                                       1
                      Практикалық сабақ  
Біркүндік тамақ нормасын қууру.
                                       4
Адамның зат алмасуын анықтау.
                                       4
Ішкі секреция бездерінің қызметі.
                                       2
                                       
5 СӨЖ тақырыптары мен мазмұны
5.1  Адам өсуінің қазіргі заман заңдылығы. 
5.2 ОЖЖ тежелуіне қазіргі заман көз қарас. Рефлекторлық процестің кординациясы. 
5.3 Бірінші және екінші сигналға жауап беруге деген жаңа көз қарас.
5.4 Адам  ЖЖҮ дамуына қазіргі көз қарас.
 5.5анализаторлардың ерекшелік физиологиясына деген қазіргі көз қарас.
 
5.6 тірек  -  қыймыл  жүйесінің қызметіне қазіргі заманғы көз қарас. 
5.7 Адам жүрек қан тамыр жүйесінің қызметіне қазіргі заман көз қарас.
5.9 Адамның тыныс алу жүйесінің қызметіне қазіргі заман көз қарас.
5.10 Адамның ас қорыту жүйесіне қазіргі заман көз қарас.
5.11Терінің құрлысымен қызметіне қазіргі заман көз қарас.
5.12 Ішкі секреция бездеріне таблицаны толтыру. 

                     Әдебиет және қорлар

                                                              Таблица 4 
Наименование учебников, учебно-методических пособий
                 Количество экземп-ляров
                Количе-ство магистрантов
                                    Про-
                            цент обеспе-
                                ченнсти
Дополнительная
                                       
                                       
                                       
1. Общий курс физиологии человека и животных. Под ред. А.Д.Ноздрачева В 2-х томах. М., Высшая школа, 1991 г.
                                       5
                                       6
                                      83
Рымжанов К.С. Дыхательные ощущения человека и природа одышки. Алматы. Принт,  1995 г.
                                       3
                                       6
                                      50
3. Физиология человека. Под ред. Г.И.Косицкого,  М.,  Медицина,  1985 г.
                                      20
                                       6
                                      100
4. Физиология человека. В 4-х томах. Перевод с англ. Под ред. П.К.Костюка,  М.,  Мир,  1986 г.
                                       2
                                       6
                                      33
5. Физиология человека. В 3-х томах. Перевод с англ. Под ред. Р.М.Шмидта,  Г.Тевса. М.,  Мир,  1986 г.
                                       2
                                       6
                                      33
6.Физиология человека. Под ред. В.М.Покровского,  Г.Ф.Коротько. М., Медицина,  1998 г.
                                       2
                                       
                                      33
2. Амосов Н.М.,  Бендет Я.А. Физическая активность и сердце. Киев,  1989 г.
                                       3
                                      58
                                       5
3. Батуев А.С. Высшая нервная деятельность. Высшая школа. М.,  1991 г.
                                       3
                                      58
                                       5
4. Войтенко В.П. Здоровье здоровых. Введение в санологию. Киев. 1991 г..
                                       2
                                      58
                                       4
5. Дубровский В.И. Валеология. Здоровый образ жизни. М., Флинта. 1999 г.
                                       5
                                      58
                                       5
6. Загрядский В.П.,  Сулимо-Самуйлло З.К. Физические нагрузки современного человека. Л., Наука,  1982 г.
                                       3
                                      58
                                       5
7. Зотиков Е.А. Иммунологическая адаптация нарушенных функций организма. Под. ред. Д.С.Саркисова. М.,  1987 г.
                                       2
                                      58
                                       4
8. Каплан Е.А., Цыренжанова О.Д.,  Шантанова Л.Н. Оптимизация адаптивных процессов организма. М.,  1990 г.
                                       1
                                      58
                                       3
9. Лищук В.А., Мостокова Е.В. Основы здоровья. Актуальные задачи,  решения,  рекомендации. М.,  1994 г.
                                       2
                                      58
                                       4
10. Мойкин Ю.В.,  Киколов А.И.,  Тихорецкий В.И.,  Милкова В.В. Психофизиологические основы напряжения. М.,  Медицина,  1987 г
                                       3
                                      58
                                       5
11. Першин С.Б.,  Конгулова Т.В. Стресс и иммунитет. М.,  1986 г.
                                       2
                                      58
                                       4
12. Рымжанов К.С. Дыхательные ощущения человека и природа одышки. Алматы. Принт,  1995 г.
                                       2
                                      58
                                       4
13. Хмелевский Ю.В.,  Поберезкина Н.Б. Витамины и возраст человека. Киев. Наукова думка,  1990 г.
                                       3
                                      58
                                       5

Әдебиеттер
7.1 Основная литература
7.2  Дополнительная литература
7.2.1 Хрипкова А.Г. "Возрастная физиология",      М. "Просвещение", 1978 г. 
7.2.2 Хрипкова А.Г., Антропова  "Возрастная физиология и школьная гигиена",      М. "Просвещение", 1990 г
7.2.3. Ермолаев Ю.А. "Возрастная физиология",      М. "Высш. шк.", 1985 г.
7.2.4. Леонтьева Н.Я., Маринова К.В. "Анатомия и физиология детского организма",  М. "Просвещение", 1976
7.2.5 Матюшонок М.Т. "Физиология и гигиена детей и подростков", Минск "Высш.шк",1980г
7.2.6 Абрамов В.В. Интеграция иммунной и нервной систем. Новосибирск,  1991г.
7.2.7 Амосов Н.М.,  Бендет Я.А. Физическая активность и сердце. Киев,  1989 г.
Батуев А.С. Высшая нервная деятельность. Высшая школа. М.,  1991 г.
7.2.9 Войтенко В.П. Здоровье здоровых. Введение в санологию. Киев. 1991 г.
7.2.10 Дубровский В.И. Валеология. Здоровый образ жизни. М., Флинта. 1999 г.
7.2.11 Загрядский В.П.,  Сулимо-Самуйлло З.К. Физические нагрузки современного человека. Л., Наука,  1982 г.
Зотиков Е.А. Иммунологическая адаптация нарушенных функций организма. Под. ред. Д.С.Саркисова. М.,  1987
Каплан Е.А., Цыренжанова О.Д.,  Шантанова Л.Н. Оптимизация адаптивных процессов организма. М.,  1990 г.
Лищук В.А., Мостокова Е.В. Основы здоровья. Актуальные задачи,  решения,  рекомендации. М.,  1994 г.
Мойкин Ю.В.,  Киколов А.И.,  Тихорецкий В.И.,  Милкова В.В. Психофизиологические основы напряжения. М.,  Медицина,  1987 г.
Першин С.Б.,  Конгулова Т.В. Стресс и иммунитет. М.,  1986 г.
Рымжанов К.С. Дыхательные ощущения человека и природа одышки. Алматы. Принт,  1995 г.
Хмелевский Ю.В.,  Поберезкина Н.Б. Витамины и возраст человека. Киев. Наукова думка,  1990 г.


Пәндер