Файл қосу

Педагогикалық практика әдістемесі



Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
                Педагогикалық факультеті
3 деңгейдегі СМК құжаты
                                   ПОӘК
                                    2013 ж
                              №2 басылым
                                       
           ПОӘК 042-18.30/004-2013
                                       
                                       
                                   ПОӘК
<<Тәрбие жұмысының  теориясы мен әдістемесі>> пәнінен оқытушыға арналған жұмыс  бағдарламасы
                                       
                                       




                                       
                                       
<<Тәрбие жұмысының  теориясы мен әдістемесі>>
           пәнінің оқу-әдістемелік кешені
                                       
5В010900 - Математика, 5В011000- Физика, 5В011100-Информатика, 
5В011200-Химия, 5В011300-Биология, 5В011400-География, 
                  Қазақ тілі мен әдебиеті
                 мамандықтарына арналған
                                       
                                       
                                       
Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  Семей 
                                     2013


1.ӘЗІРЛЕГЕН:
Құрастырушы:  28.08.2013
Педагогика және психология магистрі Салкынбаева Ардак Мейрамбековна

2.ТАЛҚЫЛАНДЫ:
2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды.
Хаттама № 1  04.09.2013ж.
Кафедра меңгерушісі:  ______________ /Джанбубекова М.З./

2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында.
Хаттама № 1  <<05>> 09.2013ж.
Төрағасы: ________________ /Ахметова Т.Ш./

3. БЕКІТІЛДІ:
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды.
Хаттама №1   18.09.2013ж.
ОӘК төрағасы: ____________ /с.ғ.д. Искакова Г.К./
























МАЗМҰНЫ
                                       
* Қолданылу облысы

* Нормативті сілтемелер

* Жалпы жағдайлар

* Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасының мазмұны

* Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары

* Пән бойынша оқу-әдістемелік карта

* Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы

* Әдебиеттер









































                      1. Қолданылу облысы

       <<Тәрбие жұмысының әдістемесі>> пәнін оқыту-әдістемелік комплекске енетін  Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы 5В010400  -  <<Бастапқы әскери дайындық>>, 5В010800-<<Денешынықтыру және спорт>> мамандығының студенттеріне арналған. 

                  * Нормативті сілтемелер
       Бұл <<Тәрбие жұмысының әдістемесі>> пәні бойынша оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы оқыту процесін келесі құжаттарда келтірілген талаптар мен ұсыныстарға сәйкес жүргізу үшін құрастырылған және  реттейді:
- Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігінің 2011 ж. 23 тамыздағы №349 бұйрығымен бекітілген және іске қосылған.
- Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінің <<Білім>> тобындағы мамандықтар бойынша оқу- әдістемелік секциясы жасаған және ұсынған типтік оқу бағдарламасы 050100  -  <<Білім>> мамандығы бойынша Мемлекеттік жалпыға міндетті білім стандартына  сәйкес жасалған. № 1 хаттама 04.09.06 ж.
- СТУ 042  -  РГКП  -  СГУ  -  8-2007 Университет стандарты <<Пәннің оқыту әдістемелік комплексін дайындауға жалпы талаптар>>;
- ДП-042-08.10.10.12 - 2007 Құжатталған процедура <<Пәннің оқыту әдістемелік комплексінің құрылымы мен мазмұны>> 

                        * Жалпы жағдайлар
3.1. Пәннің қысқаша мазмұны: 
       Әлемде және Қазақстан Республикасында жүріп жатқан әлеуметтік-экономикалық және саяси салада қайта құру процесі өзін-өзі дамыта және өз мүмкіндігін барынша пайдалана білетін тұлғаның шығармашылық күш-қайратын дамыту барысында рухани-адамгершілік, интеллектілікті белгілі бір деңгейде жақсарту қажеттілігін көрсетеді. Бұл міндетті нәтижелі жүзеге асыру жоғары дәрежеде кәсіби білікті маман ретінде педагог-мұғалімдердің даярлығын жетілдіруді талап етеді.
       "Тәрбие жұмысының  әдістемесі"  курсы базалық пән ретінде педагог-мұғалімдерді кәсіби-педагогтік даярлау жүйесіне кіреді және <<Педагогика>> пәнінің <<Тәрбие теориясы>> бөлімімен, сонымен бірге педагогикалық практикамен логикалық тұрғыдан байланыста болады. 
3.2. <<Тәрбие жұмысының әдістемесі>> курсының мақсаты  -  сынып жетекшісі қызметін жүзеге асыру мен ұйымдастыруда тәрбиенің дәстүрлі және қазіргі жаңа технологиялары  бойынша  болашақ мұғалімдердің теориялық білімді меңгеруі болып табылады.
3.3. <<Тәрбие жұымысының әдістемесі>> курсының негізгі міндеттері:  
- мектептің тұтас   педагогикалық   үрдісіндегі   сынып     жетекші  іс-әрекетінің ерекшелігі жайында студенттерді теориялық және практикалық біліммен қамтамасыз ету;
- мектептің тұтас  педагогикалық  үрдісіндегі тәрбие жұмысын басқаруды, тәрбиенің қазіргі жаңа технологияларын қолдануды,ұйымдастыру, жоспарлау дағдысы мен тәжірибелік біліктілікті қалыптастыру;
- студенттерді    өзіндік         шығармашылық        мүмкіндіктерін көтеруге ынталандыру;
- студенттерді       саналы      түрде         педагогикалық       шеберлікке мақсаттандыру;
- педагогикалық білімін, біліктілігін, дағдысын тереңдету;



3.4. Пәнді оқып, аяқтаған студенттердің білуі және орындай алуы керек:
● тәрбие жұмысының мақсаты, міндеті, мәні туралы;
● мектеп қоғамының тәрбие жүйесі туралы;
● сынып жетекші іс-әрекетінің бағыттары мен жүйесі туралы;
● балалар ұйымының ерекшелігі туралы;
● тәрбие жұмысының технологиясы мен ұжымдық шығармашылық ісі туралы;
● оқушылардың тәрбие деңгейінің диагностикасы туралы.
<<Тәрбие жұмысының әдістемесі>> курсын оқыту барысында студентте     келесі біліктілік пен дағдылар қалыптасуы керек:
● сыныптағы тәрбие жұмысын жоспарлау; 
● тәрбие іс-шараларын ұйымдастыру;
● оқушылар ұжымын қалыптастыру мен оны диагностикалау;
● ұжымдық шығармашылық іс технологиясы мен жаңа тәрбие технологияларын пайдалану;
● қиын балалармен жұмыс және диагностикалау;
● ата-аналармен және мектептен тыс ұжымдармен қарым-қатынас; 
● оқушылардың бос уақытын ұйымдастыру;
● ата-аналар жиналысын даярлау және өткізу;
● дарынды балалармен жұмыс;
● мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы.
3.5. Пән  пререквизиттері:
3.5.1. Мамандыққа кіріспе
3.5.2. Жалпы педагогика 
3.5.3. Педагогикалық практика. 
3.5.4. Этонпедагогка 
3.6.  Пән постреквизиттері:  
3.6.1. Педагогика
3.6.2.  Этнопедагогиканы
3.6.3. Педагогика тарихы
3.6.4. Мектеп педагогикасы   
3.6.5. Педагогикалық практика әдістемесі.

1-кесте. Оқу жоспарынан ақпарат
                                   Курс
                                Семестр
                                 Кредит
                                  Дәріс
Практика
                                    лық
                                   СОӨЖ
                                    СӨЖ
                                Барлығы
                            Бақылау түрі
                                       
4
7
2
15
15
45
45
90
                                Емтихан
                                       
                
4 . Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасының мазмұны
2-кесте  Пән мазмұны. Сабақ тақырыптары бойынша сағаттардың  бөлінуі

№
Тақырып атаулары және олардың мазмұны
                                Сағаттардың бөлінуі


Дәріс
Практикалық
СОӨЖ
СӨЖ
1
Тәрбие жұмысының әдістемесі пәні және міндеттері
2
1

№1
30сағ
2
Мектеп тәрбие жүйесі ретінде. Мектептегі тәрбие жұмысын ұйымдастырушылар тәрбие жүйесінің субъектісі ретінде.
2
1
№1
5 сағ

3
Сыныптың тәрбие жұмысының жүйесі тәрбиелеуші және дамытушы ортаны қалыптастырушы ретінде.
2
1

№2
30 сағ
4
Сыныптан және мектептен тыс тәрбие жұмысы.
1
1


5
Мектеп және сыныптың тәрбие жұмысының диогностикасы.
1
1


6
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысының мақсатын қою және жоспарлау.
1
1
№2
5 сағ

7
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысын ұйымдастыру
1
1


8
Оқушылардың тәрбие жұмыстарының нәтижесінің талдауы және өз беттерінше талдау
2
1


9
Сынып жетекшісінің ата- аналармен жүргізілетін жұмысының түрлері.
1
1

№3
30 сағ
10
Мектеп пен отбасы ынтымақтастығының қызметі мен факторлары
2
2


11
Қазіргі  заман жағдайындағы балалар мен жастар бірлестіктері.

1
№3
5 сағ

12
Оқушылардың салауатты өмір салтын қалыптастырудағы сынып жетекшісінің іс-әрекеті.

1


13
Дарынды балалармен жұмыс істеу әдістемесі

1


14
Оқушылармен жүргізілетін кәсіптік бағдар беру жұмыстарының  әдістемесі.

1



5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
                                       
5.1.  Студенттің өздік жұмыстарының  құрылымы:
СӨЖ  №1 <<Тәрбие жұмысының  әдістемесі>> пәні, міндеттері  
тақырыптың мазмұнын графикалық кесте түрінде беру.

СӨЖ  №2 Эссе жазу: а) Сынып жетекшісі қажет б) Сынып жетекшісі қажет емес (көзқарастар, пікірлер, қорытындылар, фактілердегі қарама-қайшылыққа назар аудару

СӨЖ №3 Ата-аналар жиналысының, ата-аналармен өткізілетін тренингтің жоспарын дайындаңыз. Ата-аналарға арналған сауалнамалар, кеңестер дайындаңыз.

5.2 Студенттік оқытушымен өздік жұмысытарының құрылымы:
СОӨЖ №1 Сыныптың тәрбие жүйесінің үлгісін құру.

СОӨЖ №2 Сынып сағаттарының жоспарын құру, сыныптан тыс тәрбие жұмыстарының бағыттары және оқушыларды тәрбиелеу мәселелері бойынша жұмыстарды проектілеу.

СОӨЖ №3 Оқушылар ұжымындағы өзін -өзі басқару  және оны ұйымдастыру әдістері.

       6. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта
                                       
3-кесте. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта

а
п
т
а
                          Тақырыптар
Көрнекілік құрал, плакаттар, техникалық жабдық
Өз бетімен оқуға сұрақтар
                                Бақылау 
     түрі

                         Дәріс сабақтары
                    Практикалық сабақтар



1
Тақырып №1-2
Тәрбие жұмысының  әдістемесі пәні және міндеттері
Тақырып №1
Тәрбие жұмысының әдістемесі пәні және міндеттері
Тақырыптың графикалық құрылымы кесте
1.Тәрбиенің әлеуметтік мәні неде?
2.Тәрбиенің қозғаушы күшін анықтаңыз.
3.Тәрбие мақсаты дегеніміз не ?
Презента
ция
2
Тақырып №3-4
Мектеп тәрбие жүйесі ретінде. Мектептегі тәрбие жұмысын ұйымдастырушылар тәрбие жүйесінің субъектісі ретінде.
Тақырып №2
Мектеп тәрбие жүйесі ретінде. Мектептегі тәрбие жұмысын ұйымдастырушылар тәрбие жүйесінің субъектісі ретінде.

1.Сынып жетекшісінің қызметін атаңыз.
3.Сынып жетекшісінің педагогикалық процестегі орнын анықтаңыз.
Ауызша қорғау
3
Тақырып №5-6
Сыныптың тәрбие жұмысының жүйесі тәрбиелеуші және дамытушы ортаны қалыптастырушы ретінде.
Тақырып №3
Сыныптың тәрбие жұмысының жүйесі тәрбиелеуші және дамытушы ортаны қалыптастырушы ретінде.

1.Сынып жетекшісінің ортаны ұйымдастыру және дамыту әрекетін  сипаттаңыз.
2. Оқушылар ұжымы дегеніміз........
Олардың мақсаты.
3.Оқушылар
дың өзін-өзі басқаруының құрылымы қандай?  
Слаид
4
Тақырып №7
Сыныптан және мектептен тыс тәрбие жұмысы.
Тақырып №4
Сыныптан және мектептен тыс тәрбие жұмысы.
Тәрбие сағаттарының үлгі жоспары
1.Сыныптан тыс тәрбие жұмысына анықтама беріңіз.
2.Сыныптан тыс тәрбие жұмысының мақсат және міндеттерін анықтаңыз.
Ауызша қорғау
5
Тақырып №8
Мектеп және сыныптың тәрбие жұмысының диогностикасы.
Тақырып №5
Мектеп және сыныптың тәрбие жұмысының диогностикасы.
Кесте:<<Сынып жетекшісі жұмысындағы диагностика>>,
Диагностика
лық карта
1.Оқушылар ұжымының тәрбиесін диогностикалау әдістемесін жүргізіңіз.
2.Диогностика  әдістері және оларға анықтама беріңіз.
Әдістеме
6
Тақырып №9
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысының мақсатын қою және жоспарлау.
Тақырып №6
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысының мақсатын қою және жоспарлау.
Тәрбие жұмыстары
ның жоспары
1.Жоспарға қойылатын негізгі талаптарды анықтаңыз.
2.Тәрбие жоспарының құрылымын түсіндіріңіз.
Жоспар үлгі дайындау
7
Тақырып №10
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысын ұйымдастыру
Тақырып №7
Оқушылардың сыныптан тыс тәрбие жұмысын ұйымдастыру

Тәрбие сағатын өткізіңіз, оған талдау жасаңыз
Әдістеме
8
Тақырып №11-12
Оқушылардың тәрбие жұмыстарының нәтижесінің талдауы және өз беттерінше талдау
Тақырып №8
Оқушылардың тәрбие жұмыстарының нәтижесінің талдауы және өз беттерінше талдау
Тәрбие жұмысын талдау үлгілері
1.Тәрбие жұмысын талдаудың қажеттігін дәлелдеңіз.
Ауызша
9
Тақырып №13
Сынып жетекшісінің ата- аналармен жүргізілетін жұмысының түрлері.
Тақырып №9
Сынып жетекшісінің ата- аналармен жүргізілетін жұмысының түрлері.
Ата-аналарға арналған кеңестер,ата-аналар жиналысы
ның хаттамалары
1.Отбасынада
ғы тәрбиені ұйымдастыру
дың жолдары сипаттаңыз.
2.Баланы отбасында дұрыс тəрбиелеудің шарттары қандай? 
Баяндама
10
Тақырып №14-15
Мектеп пен отбасы ынтымақтастығының қызметі мен факторлары
Тақырып №10-11
Мектеп пен отбасы ынтымақтастығының қызметі мен факторлары

1.Ата-аналарды тәрбие процесіне тарту жолдарын көрсетіңіз.
2.Отбасының негізгі қызметтерін атаңыз. 
Кесте түрінде
11

Тақырып №12
Қазіргі  заман жағдайындағы балалар мен жастар бірлестіктері.

1.Балалардың ұйымдары мен бірлестіктері
нің  мақсатын анықтаңыз

12

Тақырып №13
Оқушылардың салауатты өмір салтын қалыптастырудағы сынып жетекшісінің іс-әрекеті.
Сөзжұмбақ
тар, кесте

Тәрбие сағатының үлгі жоспары
13

Тақырып №14
Дарынды балалармен жұмыс істеу әдістемесі
Дарынды балаларды зерттеуге арналған әдістемелер

Әдістеме
14

Тақырып №15
Оқушылармен жүргізілетін кәсіптік бағдар беру жұмыстарының  әдістемесі.
Әдістемелер, сызбалар

Әдістеме

7.  Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы
                                       
4-кесте. Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы

Оқулықтар мен оқу-әдістемелік құралдардың аттары
                               Экз. саны
                         Студенттер саны
                             Жабдықталу
                                       %
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
Әбенбаев С.Ш. Тәрбие теориясы мен әдістемесі.Оқу құралы. - Алматы.: Дарын, 2004 ж.   

                                      10
                                      24
                                      23
Болдырев Н.И. Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы.  -А.: Мектеп, 1987 ж.
                                      15
                                       
                                      35
Тәлім-тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру. Меңжанова А. Алматы, 2003
                                      12
                                       
                                      28
Дүйсембекова Ш.Д. Тәрбие үрдісінің ерекшеліктері. Семей 2004.
                                      10
                                       
                                       23

                            8. Әдебиеттер
8.1 Негізгі әдебиеттер
8.1.1.Әбенбаев С.Ш. Тәрбие теориясы мен әдістемесі.Оқу құралы. - Алматы.:Дарын,2004ж.   
8.1.2.Болдырев Н.И. Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы.  -А.: Мектеп, 1987 ж
8.1.3.Сынып жетекшісі Әбенбаев С.Ш. Алматы, 2003.
8.1.4.Сынып жетекшісі Қожахметов К. Алматы, 2001.
8.1.5.А.Ж.Едігенова Сынып жетекшісі- тәрбие жұмысын ұйымдастырушы:Оқу құралы. Семей.2008 ж. 
8.1.6.Мектеп пен отбасының бірлескен жұмысының бүгінгі күнгі ерекшеліктері. 
Атемова Қ.Т. Алматы, 1998.
8.1.7.Класс жетекшісінің ата-аналармен жүргізілетін жұмысы. Алматы, 1993.
8.1.8.А.Е. Берикханова Педагогикалық мамандыққа кіріспе. А., 2009 
8.1.9.Оқушылардың тұлғалық қасиеттерін дамытудың педагогикалық негіздері
Қалиев С., Майғаранова Ш. Алматы, 2001.
8.1.10.Коллективтің құдіретті күші Сухомлинский В.А. Алматы, 1973.
8.1.11.Тәлім-тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру. Меңжанова А. Алматы, 2003.
8.1.12.Тәрбие теориясы. Сейталиев Қ. Алматы, 1986.
8.1.13.Ахметова Г., Исаева З., Әлқожаева Н. Педагогика:А:2006 ж.
8.1.14.Әбиев Ж., Бабаев С., Құдиярова А. Педагогика. Алматы-2004.
8.1.15.Қоянбаев Педагогика. Алматы 2002 ж.
8.1.16.Педагогикалық технологиялар  Сальникова, 2005 ж.
8.1.17.Дүйсембекова Ш.Д. Тәрбие үрдісінің ерекшеліктері. Семей 2004.
8.1.18.Амантурин Ш Мұғалім және оқу-тәрбие жұмысы.-А., 1978ж
8.1.19.Қоянбаев Р.М. Тәрбие теориясы.А., 199 1ж.
8.1.20.Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі, Оқу құралы. А.,Санат,1995
8.2.Қосымша әдебиеттер:
8.2.1. Педагогика тағылымы. Табылдиев А.
8.2.2. Балаларға эстетикалық тәрбие берудегі халық дәстүрі. Алматы, 1990.
8.2.3. Тәрбие өрнектері. Табылдиев Ә. Алматы, 1983.
8.2.4. Көпбаев О. Жастар және проволық тәрбие.А.,1988 ж.

                                       

Пәндер