Файл қосу

Абайтану тарихы














5В011700 <<Қазақ   тілі мен әдебиеті>> мамандығына арналған
117-топ
<<Абайтану тарихы>>
ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ
СТУДЕНТТЕРГЕ  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ









СЕМЕЙ
2014
Кіріспе

1 ӘЗІРЛЕГЕН
__Сабырбаева Р.Қ. - филология  ғылымдарының  кандидаты.___________    <<___>> ___________20___ жыл.
2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1   Қазақ әдебиетінің  кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.

Кафедра меңгерушісі _______________ Ақтанова  А.С.

2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,  бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20___ жыл.
Төрайым ________________ Мұқанова Қ.Қ.

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді.
Хаттама     №___  <<___>> ___________20 ___жыл.

              
ОӘК төрағасы   _________________Искакова Г.К. 

4  <<____>> __________  20___ж.  шыққан ПОӘК-нің 
№ 1  БАСЫЛЫМЫ  














Мазмұны

1  Жалпы ережелер
2  Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша  сағаттарға бөлу  
3  Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары 
4  Курс форматы
5  Курс саясаты 
6  Бағалау саясаты 
7  Әдебиеттер

















1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1  Оқытушы туралы жалпы мәлімет:
           Сабырбаева  Р.Қ.  -   филология  ғылымдарының  кандидаты 
Кафедра: Қазақ әдебиеті  кафедрасы
Ақпараттық  қатынас:  телефон:  87783202837
Сабақ өтетін орын:  №8 оқу ғимараты, 227- дәрісхана
Кредит саны: 3
       
 
1.2  Пәннің қысқаша мазмұны: 
Абайтану ілімінің қалыптасу тарихы. М.Әуезовтың абайтану саласының негізін қалаған тарихи еңбетері.Әдебиетші ғалымдардың зерттеулері .Абай шығармаларындағы қазақ қауымының әлеуметтік бейнесі. Абай өлеңдеріндегі даналық дәріс (Абайдың қара сөздерін) Абайдың эстетикалық талғамы. Аудармашылық мектеп, Абайдың қара сөздерін т.б. ғылыми түрде негіздеп кешенді түрде оқыту.Студенттерге Абайтану ілімінің қалыптасу тарихы меңгерту пәннің мазмұнын құрайды.
          1.3 Пәнді оқытудың мақсаты:
<<Абайтану тарихы>>  курсының негізгі мақсаты  -   Абайтану тарихын зерттеу мәселелер ерекшеліктерімен таныстыру.Студенттерге   абайтану тарихы  туралы ерекшеліктерін теориялық және практикалық тұрғыдан меңгерту. Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан маман даярлау. Студенттердің осы курсты игеру барысында алған білімдерін одан әрі тереңдете түседі. Абай өлеңдерінің, қара сөздерінің поэмаларының және көркем аудармаларының ішкі табиғатының тарихына үңілу арқылы оларға ұлы ақын талантының көркемдік  - эстетикалық мәнін жан-жақты игертеді. <<Абайтану тарихы>> курсы қазақ әдебиеттану ғылымының бір санасы Абай өмірі мен шығармашылығын зерттеуде жаңаша көзқарас. 
1.4 Пәнді оқытудың міндеттері:
 Студенттерді тарих саласындағы соны өзгерістермен таныстырып, оны тиімді қолданудың жолдарын үйрету;
 Абайтану тарихы пәніне байланысты ғылыми көзқарас, пікірлерді салыстыра отырып еңбектерімен таныстыру, талдау, мазмұнын ұғындыру.
Қазақ  әдебиеті жүйесін  мектепте қатысымдық-танымдық тұрғыдан талдап көрсету;
Абайтану тарихын оқып-талдау, баға беру, тиімді  кешендерді таңдай білу;
 Қазақ әдебиетінің тарихын оқытудың теориясы мен әдістемесін ғылыми тұрғыдан зерттеп-тану қабілеттерін дамыту.

 1.5 Оқыту нәтижесі:
Пәнді оқыту нәтижесінде студенттер білуге тиіс:
 <<Абайтану тарихы>> курс барысында студент абайтану тарихын зерттеп, саралап тани білу керек.

    Білімге, икемділікке және дағды-машықтарға қойылатын талаптар:
Студенттер абайтану тарихын оқуы барысында қазақ әдебиеті мұғаліміне тән іскерліктерді қалыптастыра отырып,зерттеу жұмыстарын жүргізуге машықтанады. Олар мыналар :
       -мектепте білім берудің әр кезеңінде қазақ әдебиетін оқытудың мақсат-міндеттерін анықтай алу іскерлігі ;
-  әрбір қазақ  әдебиеті  сабағының білімдік, тәрбиелік, дамытушылық потенциалын мүмкіндігінше жүзеге асыру жолдарын тану іскерлігі;
- қазақ әдебиетінің  жалпы тілдер жүйесіндегі, түркі тілдер жүйесіндегі өзіндік орны мен ерекшелітерін байланыстыра оқыту іскерлігі ;
- қазақ әдебиетінен берілетін ғылыми материалдың эмпириалдық деңгейде қалып қоймай, оның теориялық деңгейге қарай ұласу жолдарын тану мен ұйымдастыра алу іскерлігі;
- оқыту технологиясын бірізді және орынды қолдана білу, әр сабақты ғылыми тұрғыдан талдап сараптай білу т.б. іскерлік дағдыларды меңгерулері тиіс.
<<Абайтану тарихы>> курсының зерттеу бағыттары мен зерттеу әдістерін студент саралап тани білуі керек. Абайтану тарихы саласындағы соны өзгерістермен танысып,ғылыми зерттеп,талдай білу дағдылары да осы курсты оқу барысында қалыптастыру бойынша практикалық машықтарды иемденуі қажет.

. Курстың пререквизиттері:
 Абайтану
Қазақ әдебиетінің тарихы 

3.6  Курстың постреквизиті:  
 ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиеті 
 Қазақ әдебиеті сынының тарихы
          2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША  САҒАТТАРҒА БӨЛУ 
1 Кесте 
№
Тақырыптар атауы
сағаттар
әдебиеттер


Дәріс
Тәжір
ОСӨЖ
СӨЖ

1
2
3
4
5
6
7
1 
Абайтану  --  қазақ әдебиеттану ғылымының саласы. 
1
1
1
5
1, Б. 3-9
2, Б. 3-8
3, Б. 3-11
4, Б. 3-12

2
Абайтану ілімінің қалыптасу тарихы.

1
1
1
4
1, Б. 12-23
2, Б. 8-37
3, Б. 11-20
4, Б. 12-23

3
М.Әуезовтың абайтану саласының негізін қалаған тарихи еңбегі
1
1
1
5
3, Б. 25-37
4, Б. 64-68
8, Б. 23-38
9, Б. 63-67
 
4
М.Мырзахметұлының <<Абайтану тарихы>> деп аталатын монографиялық еңбегі
1
1
2
5
2, Б. 37-53
4, Б.38-78
5, 24-28
5
Т. Кәкішев.Абайтану тарихының мәселелері
1

2
4
2, Б. 53-61
4, Б. 80-92 
5, Б. 20-24
6
Абайтанушы ғалым Қайым Мұқаметханұлы
1
1
2
5
2, Б.63-68
4, Б.92-125
5, Б. 25-37
7
Әдебиетші ғалым Мекемтас Мырзахметұлы зерттеулері
1
1
2
3
2, Б. 52-68; 79-132
4, Б. 126-134; 134-166
7, 38-41
8 
Абайды танудың алғашқы кезеңі.
1
1
1
3
2, Б.133-148
4, Б. 166-183
5, Б. 42-45
9 
Абай мұрасының жаңа заманда зерттелуі
1
1
1
4
2, Б. 148-164
4, Б. 183-190
5, Б. 46-48
10 
Ғалымдардың Абайдың 100 жылдық мерекесіне орай 1940 - 45 ж. аралығында жазылған зерттеу еңбектері.
1
1
1
3
2, Б. 164-178
4, Б. 191-207
6, Б. 95-120
11 
Абай мұрасын зерттеу жүйесі.
1
1
1
3
2. Б. 179-200 
4, Б. 207-222
6. Б. 121-132
12 
З. Ахметовтің Абайтану ғылымы саласындағы еңбектері
1
1
2
4
2, Б.200-322
4, Б.222-333

8, Б. 12-24
13 
 Академик Қ. Жұмалиев <<Абай Құнанбаевтың әдеби мұрасының зерттелу жайы>>
1
1
2
5
2, Б. 200-322
4, Б. 222-333
8, Б. 64-71
14 
Абайтану тарихы  -  халык тагдырынын айнасы
1
1
1
5
2, Б. 322-331
4, Б. 333-344 7, Б. 72-81
15
Абайтану жөніндегі ой-пікірлер.Абай мурасына жанаша козкарас.
1

1
3
2, Б. 332-349
4, Б.344-358
3, Б. 82-86








3  ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ
    <<Абайтану тарихы>>  курсы негізінде  Абайтану тарихын зерттеу мәселелер ерекшеліктерімен таныстыру. Кәсіби деңгейі жоғары, жан-жақты дамыған, білім нәрімен сусындаған, теориялық білімі терең, практикалық дағдысы қалыптасқан маман даярлау. Студенттердің осы курсты игеру барысында алған білімдерін одан әрі тереңдете түседі. Студенттерге қазақ әдебиетін  оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгерту;<<Абайтану тарихы>> курсының зерттеу бағыттары мен зерттеу әдістерін студент саралап тани білуі керек. Абайтану тарихы саласындағы соны өзгерістермен танысып,ғылыми зерттеп,талдай білу дағдылары да осы курсты оқу барысында қалыптастыру бойынша практикалық машықтарды иемденуі қажет. Қазақ әдебиетін   оқытудың теориясы мен әдістемесін ғылыми тұрғыдан зерттеп-тану қабілеттерін дамыту.
4  КУРС ФОРМАТЫ
Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды талқылау және әртүрлі тапсырмаларды зерттеу, орындау кіреді. Әрбір сабаққа студент әдебиеттің негізгі және қосымша қайнар көздерінің тізіміне сәйкес дайындалуы керек (негізгі бөлімдер мен бөлімшелер әрбір сабақта нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған студенттер автоматты түрде 0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді. 
Негізгі ұғымдар дәрістерде ұсынылады және түсіндіріледі. Сабаққа қатысу және дәрісте  негізгі ұғымдарды, түсіндірмелерді және мәліметтерді  жазып алу студенттің міндеті болып табылады. Егер студент қандай да бір жағдайлармен дәріске қатыспаған жағдайда, дәрістің материалын топтағы басқа студенттен алуы керек. Оқытушы материалды бір де бір студентке дәрістің бір де бір уақытында босату себебіне қарамастан ұсынбайды. 
ОЖСӨЖ мақсаты  -  <<Абайтану тарихы>> байланысты зерттеу еңбектерді қарастыру. 
ОЖСӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады:
курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi;
Абайтану ғылымы және оның мәселелері туралы.
Студенттердің өздік жұмысы  -  бұл тұлғаның жеке танымды қызметі, ол өзіне тек қана алған білімін бекітіп қоймауы, сонымен қатар жеке тілдік тұжырым-ойлау процесі болып табылады. Өзіндік жағынан ол келешек маманның жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды.
Өздік жұмыс сонымен қатар студенттің максималды белсенділігін қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы ғылыми зерттеу, қоғамдық және өндірістік қызметтерде көрінеді.

5  КУРС САЯСАТЫ 
Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып. жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, СӨЖ, ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі  ұпай жиынтығы, кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті  тапсырмалар сессияның соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай жинақтай алмаған студент емтиханға жіберілмейді. Әрбір тақырыпты өтеу  міндеті, өтілген материалды меңгеру деңгейі тест, жатқа жазу, бақылау түрінде тексеріледі. Себепсіз сағат босатсаңыз қосымша шығармашылық жұмыс беріледі. Сабақтан екі рет кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі.

6  БАҒАЛАУ САЯСАТЫ

<<Абайтану тарихы>>  пәнінің ұпайларға бөліну  
Апта
Бақылау түрі
Барлық ұпай
Ескерту
1
2
3
4

1-аптадан 8-апта аралығында дәріске қатысу
15

1
Семинар 
ОЖСӨЖ
СӨЖ
15
20
 

2
Семинар 
ОСӨЖ
СӨЖ
15
 
25

3
Семинар 
ОЖСӨЖ
СӨЖ
20
10
 

4
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ 
15
 
25

5
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
10
 

6
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
 
25

7
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
10
 

8
Семинар 
ОСӨЖ 
СӨЖ
15
 
25

1-8 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
300


9-15 апта аралығында дәріске қатысу
30

9
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
10


10
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
 
25

11
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
10


12
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
 
25

13
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
10


14
Семинар
ОЖСӨЖ 
СӨЖ
15
 
25

15
Семинар 
ОЖСӨЖ 
СӨЖ 
15
10


9-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша қорытынды ұпай
300

Емтихан бойынша қорытынды ұпай
400

Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай
1000


7.ӘДЕБИЕТТЕР
   Негізгі әдебиеттер:
7.1. Мырзахмет М. Абайтану тарихы.- Алматы: <<Ана тілі>>, 1994. 
7.2. Мырзахметұлы М. Ұлы Абайды таныту тарихы // Абай.- 2006.- 
7.3. Ахметов З. Абайдың ақындық әлемі.- Алматы, Ана тілі, 1995
7.4.Ердембеков Б. Абайдың әдеби ортасы. Семей, 2010
7.5. Ербай Т.М. Абай шығармашылығындағы Бұқар, Дулат, Шортанбай дәстүрі: филолог. ғылымд. канд. ғылыми дәрежесін алу үшін дайынд. дис. автореф. - Алматы, 2009.- 30 б.
7.6.Жұртбай Т. "Күйесің, жүрек...сүйесің...": (Абай: "Жан бостандығы" немесе рухани тәуелсіздік) / Т. Жұртбай.- Алматы: Қайнар, 2009.- 463 б 
7.7. Мырзахметұлы М. Абай және шығыс.- Алматы: Қазақстан, 1994.- 208 б. 
7.8. Мырзахметұлы М. Абайтану. 2-кітап. Абайдан туған тұлғалар.- Астана: Деловой мир Астана, 2010.- 525б. 
7.9. Мырзахметұлы М. Абайтану. 1-кітап. Абайтану тарихы -Астана: Деловой мир Астана, 2010.- 554б.
Қосымша әдебиеттер:
7.10.Әуезов М. Монография, мақалалар, зерттеулер. Ғылым А, 1967
7.11Мұхтар Әуезов энциклопедиясы  --  Алматы, <<Атамұра>> баспасы, 2011 жыл. ISBN 978-601-282-175-8
7.12.Мұхтар Әуезов, Әр жылдар ойлары. А., 1959; 
7.13.Мұхамедханов Қ. Шығармалар жинағы: Көп томдық. Т.1. Зерттеулер, мақалалар.- Алматы: Алаш, 2005.- 351б.
























Пәндер