Файл қосу

Сәбіз картоп өсірудің интенсивті өсіру технологиясы



                                       
                                       
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы университеті
                  3  деңгейдегі СМЖ құжаты
                                   ПОӘК
                                   ПОӘК
                             042-18.21.21/01-2013
                                   ПОӘК
Студентке арналған  <<Агроорман мелиорация  >> пәнінің оқу жұмыс бағдарламасы
                              Басылым №
                                       
                                       








                                       
5В080100 <<Агрономия>> мамандықтарына арналған 
                мамандықтарына арналған 
               <<Агроорман мелиорациясы  >>
           ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
            ПӘННІҢ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН 
ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

СЕМЕЙ  - 2014
                                       
                                Алғы сөз

I. Құрастырған 
Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы университеті <<Агротехнология және орман ресурстары>> кафедрасының аға  оқытушысы  Сагандыков С.Н.
<<   >>   2014 жыл

2. Талқыланды:  
2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің <<Агротехнология және орман ресурстары>> кафедрасының мәжілісінде. 
Хаттама <<  >> 2014жыл, №

Кафедра меңгерушісі ................ Есенғұлова Н.Ж. 

2.2. Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюро мәжілісінде 
Хаттама <<   >>        20 14    жыл, №
Төраға ........................... Тлеубаева А.В. 

3. БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралды және баспаға ұсынылды 
Хаттама <<   >>        2014  жыл, №


ОӘК төрағасы, оқу ісі жөніндегі проректор.............. Искакова Г.К

4. БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН 

БАСЫЛЫМ №                2013    жыл орнына енгізілген.























       МАЗМҰНЫ
  
           1.Жалпы жағдайлар
2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттар
 3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар 
4.Курстың форматы мен саясаты 
5.Курстың саясаты  
6. Баға қою саясаты
7. Әдебиеттер

































* Жалпы жағдайлар 

  + Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер 

1. Оқытушының аты  - жөні:    Сагандыков  Слям Нигмеджанович.
2. Кафедра:                                 Агротехнология және орман       ресурстары
3. Хабарласу телефоны:                        53-19-70 (институт, жұмыс), 
4. Жұмыс өткізілетін орны:                   № 5 корпус, аудитория № 131
 5. Пәннің аты:                                         <<Агроорман мелиорациясы  >>
                                        
                                                                               
 6. Кредит саны:                                         3

  + Жұмыс оқу жоспарынан көшірме 

Курс
Семестр
Кредиттер
ДР
(сағ)
ЗХ
(сағ)
ОБӨЖ (сағ)
СӨЖ
(сағ)
Барлығы (сағ)
Қорытынды бақылау түрі
                                       3
                                       4
                                       3
                                      15
                                      30
                                     22,5
                                     67,5
                                      135
Емтихан 

   Пәннің қысқаша мазмұны
<<Агроорман мелиорациясы  >> пәнінің мазмұны: Бүгінгі күн талабына сай алда тұрған басты міндеттердің бірі- әр аймақтың климат-топырақ ерекшеліктерін еске ала отырып өндіріске ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің интенсивті технологиясын және басқа прогрессивті агротехникалық шараларды енгізу арқылы егінің шығымдылығын молайту және әр гектар жердің берекесін арттыру.Қазіргі өзін-өзі өтеу, шаруашылық есеп, нарықтық экономика,  фермер сияқты шаруашылық жүргізудің жаңа салалары пайда болып жатқанда, ауыл шаруашылық өндірісінің жаңа және сапалы техникалармен жарақтандырлуына көптеген жұмыс процесстерінің күрделі машиналармен, агрегеттармен атқарылуына байланысты.   
 Курстың мақсаты: 
<<Агроорман мелиорациясы  >> пәнін оқытудың мақсаты: әр аймақтың климат-топырақ ерекшеліктерін еске ала отырып өндіріске ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің интенсивті технологиясын және басқа прогрессивті агротехникалық шараларды енгізу арқылы егінің шығымдылығын молайту және әр гектар жердің берекесін арттыру.
                                       
     Пәнді оқытудың міндеті: Қазіргі өзін-өзі өтеу, шаруашылық есеп, нарықтық экономика,  фермер сияқты шаруашылық жүргізудің жаңа салалары пайда болып жатқанда, ауыл шаруашылық өндірісінің жаңа және сапалы техникалармен жарақтандыру. 	
 Пәнді оқытудың негізгі міндеті  -  мал азығы өндірісінің теориясымен, түрлерімен, дайындау технологиясымен, азықтық қасиеттерін ескере отырып, ауыл шаруашылық маладрының өнімдерін көтеру мақсатында мал азықтандыру ерекшеліктерін  жетік білулері қажет.
Пәнді оқу барысында студент: 
* интенсивті технологияны 
* прогрессивті агротехникалық шараларды  
* дақылдарын өсірудің интенсивті технологиясын 
* ауыл шаруашылық дақылдарының өсу технологиясын 
* толық құнды дақылдар технологиясын ұйымдастыру жолдарын біліп шығады.
Курстың пререквизиттері: 
Биология 
Егіншілік
Ботаника 

 Курстың постреквизиттері 
     Дақылдарды өндіру технологиясы	  
     Өсімдік шаруашылығы өнімдерін өндіру технологиясы
     Дәнді бұршақ дақылдарды өндіру технологиясы
     Ауыл шаруашылық дақылдарының сорттарын, тұқымдарын өндіру    технологиясы



* ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАР
                                                       *           Кесте 3
№
                          Тақырыптың аты
Дәріс 
Зертханалық сағат
СООӨЖ
СӨЖ
1
Кіріспе. Данді және жармалық дақылдар оларды өсірудің интенсивті технологиясы. 
                                       1
2
1,5
4,5
2
Ауыл шаруашылық дақылдарының сорттары, тұқымдары және оларды себу,күту, жинау.
1
2
1,5
4,5
3
Арамшөптер және интенсивтік егіншілікте олармен күресу шаралары.

1
2
1,5
4,5
4
 Топырақтың физика-механикалық және технологиялық қасиеттері  

1
2
1,5
4,5
5
   Интенсивті егіншілік жеріндегі мелиорация туралы ұғым, жіктелуі

1
2
1,5
4,5
6
Тамыр жемісті дақылдар және картоп,оларды өсірудің интенсивті технологиясы
1
2
1,5
4,5
7
Майлы дақылдар және оларды өсірудің интенсивті технологиясы
1
2
1,5
4,5
8
 Талшықты дақылдар және оларды өсірудің интенсивті технологиясы

1
2
1,5
4,5
9
Күздік дәнді дақылдар 
1
2
1,5
4,5
10
Мелиорацияның жердің өнімділігін көтер удегі манызы  
1
2
1,5
4,5
11
Жугері тары өсірудің интенсивті технологиясы 
1
2
1,5
4,5
12
Жаздық дәнді дақылдар
1
2
1,5
4,5
13
Интенсивті өсімдік шаруашылығындағы тыңайтқыштар
1
2
1,5
4,5
14
Тыңайтқыштар түрлері .
1
2
1,5
4,5
15
Сәбіз картоп өсірудің интенсивті өсіру технологиясы 
1
2
1,5
4,5

ЖИЫНЫ:
15
30
22,5
67,5
                                      * 

3  Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар
    а) Пәнді оқу барысында қажетті уақытты ұйымдастыру және жоспарлау бойынша  
    кеңестер:
    Семестрдегі оқу жүктемесін біркелкі үлестіру керек және әрбір студент міндетті түрде   
    орындайтындай, тапсырмалар жиынтығын беру керек, және олардың орындалуын қатаң   
    бақылау  керек. Бұл үшін кафедрада бақылаудың әртүрлі формасы бар.
    Әрбір пән бойынша өздік жұмысының сағат санын анықтау, оқу тапсырмаларын    
    регламенттеу  нақтылыққа, анықттыққа әкеледі, басқа сабақтардың есебінен СӨЖ дің  
    көбейіп кетпеуін қамтамасыз етеді.Бұл қорытынды студенттердің пікірімен нақтыланады.
    Пәнді оқу барысында сұрақтардың бір бөлігін студент өздігінен оқу керектігін білуі қажет.
    Біздің кеңес: өз уақытыныздың шығынын талдау керек. Өз уақытынды есепте және  
    бақылау жаса, оған ұқыпты қара.
    б) Студенттің іс-әрекеті, немесе пәнді оқудың сценарий
* Оқу материалын дұрыс орналастыру және пәнніңөткен материалдарын және басқа пәндерді байланыстыру.
* Тақырыпқа байланысты сабақты өткізудің түрлері мен әдістері анықталады. Пәннің көптеген сұрақтарын нақты мысалдардан және зертхана жұмыстарынан меңгеруге болады.
* Теориялық курс зертханалық- тәжірибелік жұмыстармен және тәжірибеден өту барысында, оның ішінде диплом алды тәжірибеден өту барысында бекітіледі. 
    Зертханалық сабақтар тақырып дәрістері оқылғаннан кейін жүргізіледі.
    Сөзсіз, бұндай сабақтарда ойлау, талдай білу қабілеттері дамиды. Пәнаралық байланыс  
    студенттердің ғылым негізін терең меңгеруге қажет. Олар ойкеңістігінің кеңеюіне, білуге  
    деген қызығушылықтың дамуына, жаңа ғылымды өздігінен игеруге және оларды     
    тәжірибеде қолданудын белсенділігін жоғарылатады.
    Пәнаралық байланыстың негізінде бір пәнмен келесісінің арасын жалғастыруға болады,  
    оқу материалдарын көшіруді болдырмау керек. Оқу процесінде бұндай байланыстар
    туындауы мүмкін, оларды алдын ала анықтап және де оларды жұмыс бағдарламасына,  
    жоспарына кіргізу керек.
    в) Оқу- әдістемелік кешенінің материалдарын қолдану бойынша ұсыныстар.
    ПОӘК енгізілген оқу- әдістемелік материалдаы дамыған ғылымның жетілдірілген    
    деңгейін көрсетуі керек, оқу материалының логикалық мазмұның қарастыру керек,  
    студенттердің оқу материалын терең меңгеру үшін және оны тәжірибеде пайдалану үшін  
    жетілген әдістер мен техникалық тәсілдер қолдану керек. 
    Кредиттік оқу жүйесінде СӨЖ- нің үлесі өсіп, мәні жоғарылайды, ал бұл өз кезегінде  
    студенттің жұмысын өзгертеді, оның іс- әрекетіне талап жоғарылайды.
    г) Әдебиеттермен жұмыс істеу бойынша ұсыныстар.
    Оқырманның мақсатын білмей, қандай әдебиет көздерімен жұмыс жасау керек екенін,    
    қандай көлемде әдебиет қолдану керек екенін айту қиын. Студент оқу бағытын жоспарлай  
    білу керек, табылған әдебиет көзіне тез және дәл есеп беріп, содан кейін  оны кез- келген  
    уақытта оңай табылатындай етіп қою керек. Өйтпеген жағдайда үлкен әдебиет қорын  
    белсенді пайдалану мүмкін емес.
    Пән бойынша арнайы әдебиетпен жұмыс ітеудің негізгі мақсаты келесідей болып   
    бекітіледі: улкен көлемдегі материалдан өзіне керекті негізгі мәліметтерді, болашақ  
    мамандарға қажетті материалдарды таңдап алу керек.
    д) Емтиханға дайындалу бойынша кеңестер.
    Жазғы және қысқы сессия  -  ең қиын  жұмыс кезеңдері.
    Қысқы сессия уақытында, семестр бойына жүйесіз жұмыс істеу нәтижесінде меңгеруге   
    мүмкін емес үлкен материалдарды еске түсіруге тура келеді. Сессия уақытында  
    материалдарды тек қайталап, бір жүйеге келтіріп  және түсініксіз сұрақтар бойынша 
    кеңестер алуға болады.
    Сессияға дайындықты алғашқы, ынтамен тындалған дәрістерден және толық орындалған  
    зертхана-тәжірибелік, семинар сабақтарынан бастау керек. Бұл Сіздің табысыныздың  
    негізі.
    Есте сақтаңыздар- түнгі дайындық сабақтары аз өнімділік береді. Олар ойдың жұмысқа  
    қабілеттілігінің төмендеуіне әкеледі. Уақытты жоспарлау кезінде, қандай емтихан сізге  
    қиын болады және қайсысына уақыт қорын көп қолдану керек екенін ескеру керек.  
    Өзіндік дайындық үшін кафедра берген бақылау сұрақтарын және бағдарламаларын  
    ұтымды  пайдалану керек.
    Семестірдегі ұқыпты жұмыстарыңыз және емтиханға деген екпінді дайындығыңыз  сізге  
    сенімділік туғызады және білімінізге сай бағаны аласыз.
	
    4.Курстың   форматы.
Аудиториялық сабақтар курсты оқу бойынша методикалық ұсыныстарға сәйкес   жүргізіледі. Әрбір тақырыпты оқу кезінде жұмыс дәптерінде зерттелген тақырыптың  мақсаты, тапсырмасы, шешімі және қорытындысы көрсетілуі керек.
 Сабақтың бағасы 
    сабаққа келуі бойынша 1 балл, жауап беруі және қатысуы бойынша 1- ден 3 баллға дейін 
    есептеледі. СОЖӨЖ аудиториялық және аудиториядан тыс деп бөлінеді. Аудиториялық  
    толық өңделген бақылау жұмысы түрінде жұмыс дәптерінде және реферат түрінде  
орындалады. 
   Өздік жұмыстар: Дәрісханадан тыс уақытта студенттер СОЖӨЖ және СӨЖ дайындап,  
    белгіленген мерзімде оқытушыға өткізеді. СОЖӨЖ және СӨЖ тапсырмалары 6-пунктте 
    белгіленген. СОЖӨЖ және СӨЖ  4 форматтағы таза ақ беттерге орындаладыы. 

 Өздік жұмыстары үшін тақырыптардың тізімі. 
 5.1 Агроорман мелиорацияның маңызы .
5.2  Противоэрозионные лесные полосы.
      5.3  Технология выращивания лесных полос
5.4  Лесомелиоративные насаждения для животноводства
  +  Влияние лесополос на урожай сельскохозяйственных культур

5Курс саясаты.
 Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті түрде қатысу керек. Дәріс  
    кезінде түсінбеген материалдарды оқытушыдан қосымша түсіндіруін сұрауға болады. Егер 
    студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар 
    бойынша жауап беруі тиіс.
    Үй жұмысы: үй жұмысы өткен материалды бекіту үшін және міндетті түрде орындау    
    үшін  арнайы жасалған. График бойынша әр тақырыпытың соңында тапсырылуы керек.     
    Тәртіп:  Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан  шығарылып, жіберіледі  
    және барлық курс бойынша <<қанағаттанарлықсыз>> бағасы қойылады. Сабаққа кешігіп 
    келуге болмайды, сабаққа кешіккен   студент дәрісханаға кірмейді. Сабақ кезінде ұялы 
    телефондар өшірілуі тиіс. 
    Сабаққа дайындық: Студенттер сабаққа   дайындалу барысында Шәкәрім атындағы 
    Семей мемлекеттік университетінің компьютерлерін қолдана алады. Кітапханада  
    белгіленген ережелер бойынша оқулықтарды, мерзімдікк басылымдарды оқуға, үйге алуға 
    болады. 
    Бақылау жұмыстары: бақылау жұмысын студент міндетті түрде орындап, белгіленген 
    уақытта тапсырылуы тиіс. 
    Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап, аудиториядан шығарумен қоса,  
    жалпы курс үшін <<Ғ>> бағасын қоюмен қамтылады.
    Межелік бақылау: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын,  өздік 
    жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере 
    отырып қойылады. 
    Емтихан: қорытындысы бойынша бағалық баллдар қойылады. Емтиханда сіздің дәрістік 
    жазбаларынызды және кітаптарды пайдалануға болмайды.
    Ұсыныстар: оқу процесіне белсенді қатысу керек, барлық тапсырмаларды талпынып 
    орындау керек, ұжымдық жұмыстарға қатысу керек. Пунктуальды, сабырлы болу керек. 

* БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ

<<Ауыл шаруашылық дақылдарын интенсивті өсіру технологиясы>> пәні бойынша студенттердің білімін бақылау келесідей  формаларда іске асырылады:  
Күнделікті (ағымдағы) бақылау, тыңдау, өздік жұмыс талдау, ауызша сұрау;                     
* Межелік бақылау: екі межелік бақылау жасалады, мұнда жазбаша бақылау жұмысы немесе тестілерге жауап беріледі; 
* Қорытынды бақылау: ауызша емтихан  
                                                                   Кесте 2
                    	1 рейтинг ( 4- семестр)
                                Апталар
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
8
Апта бойындағы ең жоғарғы балл
18
36
36
36
36
36
36
36
Дәріске қатысу және дайындалу
Бақылау түрі
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ

мак. балл
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
2


Зертхана-қ,(сем) жұмыстарға қатынасу және дайындалу 
Бақылау түрі
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ
                                      Қ

мак. балл
                                      12
25
25
25
25
25
25
25



Қосымша деректерді пайдалану
ӨСӨЖ  түрі
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ

Бақылау түрі
Т
Т
Т
Т
Т
Т
Т
Т

мак. балл
2
4
4
4
4
4
4
4

   Қосымша деректерді пайдалану



СӨЖ  түрі
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ

Бақылау түрі
Т
Т
Т
Т
Т
Т
Т
Т

мак. балл
5
5
5
5
5
5
5
5


Кезекті жыл бойғы үлгерімдер
                                       

Бақылау түрі
                                      Д 
                                    ЛПЗ
                                   ӨСӨЖ
                                    СӨЖ
                                     МБ1

мак. балл
                                      16
                                      187
                                      30
                                      37
                                    270+30
                     2 рейтинг (4- семестр)
                                Апталар
                                       9
                                      10
                                      11
                                      12
                                      13
                                      14
15
Апта бойындағы ең жоғарғы балл
14
14
15
14
15
14
114

Дәріске қатынасу және пайдалану
Бақылау түрі
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ

мак. балл
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
                                       2
Прак-қ,(сем)  жұмыстарға қатынасу және дайындалу 
Бақылау түрі
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ
Қ

мак. балл
                                      27
                                      27
                                      27
                                      27
                                      27
                                      27
                                      27



Қосымша деректерді пайдалану
ӨСӨЖ  түрі
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
                                     КТ

Бақылау түрі
Т
Т
Т
Т
Т
Т
                                      Т

мак. балл
4
4
4
4
4
4
5

Қосымша деректерді пайдалану


СӨЖ  түрі
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ
КТ

Бақылау түрі
Т
Т
Т
Т
Т
Т
Т

мак. балл
5
5
5
5
5
5
5
Кезекті жыл бойғы үлгерімдер
Бақылау түрі
                                      Д
                                    ЛПЗ
                                   ӨСӨЖ
                                    ӨСЖ
МБ2

мак. балл
                                      14
                                      192
                                      29
                                      35
                                    270+30


Қысқартылған белгілер:Қ -  сабаққа қатынасу, КТ  -  конспекты тексеру, Т  -  тексеру, 
 МБ1  -  межелік бақылау №1.
МБ 2  -  межелік бақылау №2.

   Қорытынды рейтингті есептеу әдістемесі
Оқу жұмыс жоспары бойынша қорытынды бақылау емтихан болып саналады.Университеттің ғылыми кеңесінің шешімі бойынша қорытынды бақылау түрлері және өтпелі бақылаудың өлшем бірліктері берілген.










5. 
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       


7 Ұсынылған әдебиеттер тізімі
*     Қ. Жаңабаев  Т. Садуақасов, И. Сеиітов <<өсімдік шаруашылығы өнімдерін өндіру технологиясы>> Қайнар 1994ж 
*  Жүргенов Ж.С <<Өсімдік шаруашылығы өнімдерін сақтау және өңдеу технологиясы>> Алматы. Агроуниверситет 2009ж
*   Жаңабаев. Қ.Ш    <<Егіншілікте өнім сапасын артыру>> Алматы,   Қайнар 1990ж.
 4.  Қ. К. Әрінов, Қ.М Мұсынов, А,Қ Апушев,
 Н.А.Шестекова, Н.А. Серекпаев, С.С.Арыстанғұлов 
 <<Өсімдік    шаруашылығы>> Алматы, 2011ж

                                       

Пәндер