Файл қосу

Жасөспірімдер спортының педагогикалық негізі



  ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ 
ШӘКӘРІМ атындағы СемЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
                    3 деңгейлі СМК құжаты
                                   ПОӘК
                             ПОӘК  042-18-36.1
                                 3232 /01-2014
                                       
                                   ПОӘК
Оқытушыларға арналған  пәннің   бағдарламасы
     <<Жасөспірімдер спортының негіздері>>
                                       
                             № 2 басылым
                            от 18.  09. 2013 г.
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
            ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
                                       
     <<Жасөспірімдер спортының негіздері>>
5В010800  -  <<Дене шынықтыру және спорт>> мамандығы үшін
                                       
СТУДЕНТТЕРГЕ  АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                  Семей 
                                     2014


1. ӘЗЕРЛЕГЕН

Құрастырушы  ___________________                   <<____>>___________ 20____ж.  Ерменова Б.О. - <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың теориясы мен әдістемелері>> кафедрасының аға оқытушысы
	
2.	ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1.      <<Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындықтың теориясы мен әдістемелері>>   кафедрасының отырысында
   <<____>>___________ 20___ж. №____хаттама

Кафедра менгерушісі  _______ Б.Н.Прохоров

2.2. Жаратылыстану ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

Төрайымы ____________ Абдишева З.В.

3. БЕКІТІЛДІ

Университеттің  Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған
<<____>>___________ 20___ж. №____ хаттама

ОӘК төрайымы ____________ Искакова Г.К.

4. БІРІНШІ  РЕТ КІРГІЗЕЛГЕН










                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                Мазмұны

* Жалпы жағыдайы   
* Пәннің мазмұны, сағат сандары 
* Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
* Курстың форматы
* Курстың саясаты
* Бағалау саясаты
* Әдебиеттер




                                       

























Пән туралы мәліметтер:
Атауы: <<Жасөспірімдер спортының негіздері>>
Кредит саны:3
Оқу сабақтарының өткізілу орыны: Семей қаласындағы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеттің №3 ғимараты,  аудитория сабақ кестесіне сәйкес
Оқытушы туралы мәліметтер:  Ерменова Батиля Оралбайқызы
Дене шынықтыру және бастапқы әскери дайындық теориясы  мен әдістемелері кафедрасының аға оқытушысы
Кафедрада болу уақыты: 8.00-ден 17.00-ге дейін

Оқу жоспарынан көшірме

курс
семестр
кредит
дәріс
Тәжір.
ОЖСӨЖ
СӨЖ
барлығы
Бақылау
Формасы
3
5
3
30
15
22,5
67,5
135
емтихан



1.2. Пәннің  қысқаша мазмұны:
<<Жасөспірімдер спортының негізі>> курсы дене тірбиесі және спорт мамандығына оқытылтын негізгі пәндерге жатады. Бұл әдістемелік нұсқау 5В010800  -  <<Дене тәрбиесі және спорт>> мамандығында оқитын студенттерге арналған. Себебі, балалардың, жетіншектердің және жасөспірімдер мен қыз балалардың спорттық дайындығын жүргізуші жаттықтырушылар мен оқытушылар жасөспірімдер спортының ерекшелігін жақсы білуі міндетті. Сондықтан <<Балалар мен жас өспірімдер спортының негізі>> курсы болашық оқушылармен жаттықтырушыларды жасөспірім спортшылардың сабағына керекті негізгі білімдермен қаруландырады.
Дене шынықтыру мұғалімі және жаттықтырушының мақсаты ғылыми негізделген қызметте балалардың және жасөспірімдердің ағзасын терең білуді талап етеді. Жас ерекшеліктеріне байланысты ағзасының дамуы, олардың дене жүктемесіне бейімделуі және қалыптасқан физиологиялық механизмдер ерешеліктерімен таныстыру болып табылады.

1.3. Пәнді оқып-білудің мақсаты

<<Балалар мен жасөспірімдер спортының негізі>> курсын оқыту мақсаты басқа пәндермен тығыз баланыстырыла отырып студенттерге, блашақ дене тәрбиесі мен спорт мамандарына баалар жіне жасөспірімдер спортының негізгі тұстарынан хабардар ете отырып, біліммен сусындандырады.
Елімізде спорт ізбасарларын дайындайтын негізгі база жасөспірімдер спортының рөлі жыл өткен сайын дамуда. Әлемдік деңгейдегі спорттық жетістіктер жсөспірім спортшылармен жұмыс жасауды үздіксіз ізденуді, жаңа ғылыми жетістіктерді, әдістемелер мен жоғарғы жетістікке жетудің қолайлы жолдарын қарастыруды талап етеді.

1.4. Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
	Жатықтырушының мақсаты ғылыми негізделген қызметте балалардың және жасөспірімдердің ағзасын терең білуді талап етеді. Жас ерекшеліктеріне байланысты ағзасының дамуы, олардың дене жүктемелеріне бейімделуі және қалыптасқан физиологиялық механизмдер ерекшеліктерімен таныстыру болып табылады.
<<Балалар мен жасөспірімдер спортының негізі>> курсы дене шынықтыру мен спорт саласындағы болашақ мамандардың қызметімен тікелей байланысты. Студенттер жас кезеңдері бойынша білім негізіне ие болады және барлық жасөспірім жастағы және ересек адамдардың психологиялық және анатомо-физиоогиялық ерекшеліктерін қолданбалы аспетіде терең үйрене отырып, дене шынықтыру сабақтары мен сауықтыру іс-шараларының міндеттерін тиімділікпен ісе асырады.
Сонымен қатар оқыту мен тәрбиелеудің басты факторларымен және жасөспірім балалардың қалыптасу мен дамуы процессіндегі қызметтің кейбір заідылықтарымен танысады.

1.5. Оқып-білудің нәтижелелері:

<<Балалар мен жасөспірімдер спортының негізі>> курсынан семинар сабағы оқу сабақтарының негізгі формасы. Сол арқылы бұл пәннің лекциясын терең меңгеруге болады. Студенттерді дене шынықтыру және спорт мамандығына байланысты оқулықтармен, әдебиеттермен ізденіп, ғылыми жұмыстарға қызығушылығын оятады.
Пән бойынша әдістемелік нұсқауда семинар тақырыптары, жоспарлар, студенттердің өзінді жұмыстары, бақылау жұмысы тақырыптары және емтихан сұрақтарымен қамтамасыз етіледі. 
<<Балалар мен жасөспірімдер спортының негізі>> курсы екі тараудан тұрады:
* Балалар мен жасөспірімдер спорты жүйесінің негізі.
* Балалар мен жасөспірімдер спортшыларды жаттықтыру қызметі.
Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды білу керек:
        
1.6. Курстың пререквизиттері:
- жалпы педагогика
-этнопедагогика
-жалпы психология
-анатомия және спорттық морфология негіздері

1.7. Курстың постреквизиттері:
  - жаттықтырушылық практика

2.  Оқу пәнінің қысқаша мазмұны мен сағат сандарына бөлінуі

№
                     Тақырыптың атаулары
дәріс
зерт
практ
СРО

                             Әдебиеттер

1 Модуль  Кіріспе. Жас өспірімдер спортының ұйымдастырушылық-әдістемелік негіздері
                                       




10,11,12,13,14
1.
Кіріспе. <<Балалар мен жасөспірімдер спортының негіздері>> ілімі мен пәнінің даму тарихы және айқындаушы негізгі кезеңдері
                                       2




7,8,11
2.
Жас спортшыларды іріктеудің қазіргі заман жүйесі
                                       2




17
3.
Жасөспірімдер спортының анатомиялық-физиологиялық негіздері
                                       2




10,11,16,17
4
Жасөспірімдер спортының ұйымдастыру-әдістемелік негізі
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14
5
Жеке тұлғаның қабілеті және спорт сабақтарын таңдауы
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14
6
Жасөспірімдер спортының физиологиялық негізі 
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14
7
Жасөспірімдер спортының педагогикалық негізі
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14
8
Балалар және жасөспірімдер спорты жүйесінің қызметі
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14

МОДУЛЬ 2 Балалар мен жасөспірім спортшыларды жаттықтыру қызметі 
9
Бастапқы спортқа мамандандырудың бөлімдері
                                       2

                                       1


17,16
10
Қалаған спорт түрінен тереңдетіп жаттықтыру бөлімдері.
                                       2

                                       1
                                       
                                       
11,17
11
Жас спортшылардың машықтану ерекшеліктері
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10-14
12
Жас спортшылар даярлығының көпжылдық жүйесі
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10,11,12,13,14
13
Жасөспірім спортшылардың дайындығын басқарудағы бақылау жүйесі.
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10,11,12,13,14
14
Кейбір спорт түрлеріндегі машықтану ерекшеліктері
                                       2

                                       1
                                       
                                       
10,11,12,13,14
15
Балалар мен жасөспірімдер спорт мектебінде оқу-машықтану үрдісін ұйымдастыру
                                       1

                                       2
                                       
                                       
10,11,12,13,14
16
Спорттық машықтануды жоспарлау және тиімділігін есептеу
                                       1

                                       2
                                       
                                       
10,11,12,13,14


                                      30

                                      15
                                       
                                       

3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
	Пән 5В050108  - <<Дене шынықтыру және спорт>> мамандығының мемлекеттік стандартына сәйкес базалық пәндер тарауының  таңдап алынған компоненттер қатарында студенттердің игеруіне ұсынылған. Пәнеде оқу жоспарына сәйкес дірістік және практикалық сағат сандары қарастырылған. Жоғары білім беретін оқу орындарының талаптарына сай білім алушылардың өз беттерінше орындайтын арнайы тапсырмалар жоспарланған. Дәріс сабақтары сабақ кесесіне сәйкес бекітілген уақытта, нақты жоспарланып бекітілген күнтізбелік жоспарға сәйкес ұйымдастырылады. Практика сабақтары алдын-ала берілген тапсырмаларға сәйкес өткен материалды студенттердің талдауымен бекітуге арналады. Дәріс барысында студент белсенді қызмет етуге даяр болуы қажет: лекторды тыңдау, естіген материалын ой елегінен өткізіп түсіне отырып, қысқаша қағаз бетіне түсіріп үлгеру процессі ұштасып ұйымдастырылуы тиіс. Дәріс сабағы студенттен жинақылық пен баса көңіл аударуын талап етсе, практика сабағы студенттің дәріс барысында алған білімін толықтыру мақсатында ізденісті талап етеді.

4. Курстың форматы
	Курсты игеру барысында дәріс және практика сабақтарымен қатар білім алушының өздік жұмыстары және оқытушының көмегімен орындалатын студенттің өздік жұмыстары қарастырылған. Білім алушының өздік жұмысының тақырыптары ұсынылып отыр, өздік жұмыс материалдарын рубеждік бақылау барысында 7аптада 2 рет және 2-ші  аралық бақылау  барысында 8 аптада 2 рет жоспарланған. Жоғары оқу орынының талаптарына сай өздік жұмыстардың тапсырмалары студенттің парталына енгізілген, студент орындаған материалын оқытушының тексеруіне ұсынуға тиісті. Тапсырма материалы тексеріліп, пікір жазылғаннан кейін студент ұпай санына ие болады. 

5. Пәннің  саясаты:
Техникалық дағдылар мен жабдықтар: Студенттер  пән бойынша берілетін тапсырмаларды орындау үшін MS Office - Word, Excel, Power Point; Internet бағдарламаларымен жұмыс істей алу керек.
Сабаққа қатысу:
Күндізгі бөлімде оқитын студенттер  сабақ кестесі бойынша барлық аудиториялық, аудиториядан тыс СОӨЖ сабақтарына қатысу керек. Студент СОӨЖ сабақтарына берілген тапсырмалар бойынша оқытушыға сұрағы болған жағдайда немесе СӨЖ жұмыстарын тапсыруға, босатқан сабақтарын өтеу үшін келеді.  Кей жағдайда сабаққа қатысу оқытушының талабы бойынша міндетті. 
Студенттің аудиториядағы жұмысы:
Аудиториялық сабақ кезінде студент  өткізілетін жұмыс түрлерінің барлығына қатысуға міндетті(ауызша жауап, жазбаша жұмыс, талқылау, пікірталас, топпен жұмыс, жоба орындау т.б.)
Сабақты босату:
Сабақты тек себепті жағдайда ғана босатуға болады. 
Себепті жағдайлар :
* ауырғанда (студенттік емханасының амтулаториялық орталығының берген медициналық анықтамасын көрсеткен жағдайда).
* спорттық жарыстар, олимпиадаларға, сайыстар мен конференцияларға қатысқанда (мұны айғақтайтын құжат болған жағдайда).
* отбасылық және басқа да себептерде (деканаттың рұқсаты болған жағдайда).
Соңғы екі жағдайда сабақтан босату деканаттың рұқсатымен ғана жүзеге асырылады. Егер студент себепті жағдаймен босатса, өтілген тақырыпты оқытушыға тапсыруға құқығы бар және бағасы кемітілмейді. Ал себепсіз жағдаймен босатқанда да өтілген тақырыпты оқытушыға тапсырады, бірақ оқытушы бағаны 25 %-ға дейін кеміте алады. Егер студент сабақты үш рет себепсіз босатса, оқытушы факультет деканының атына мәлімдеме жазады. Егер студент сабақтың  50 пайызына қатыспаса, ол пәнді қайтадан өтуге міндетті.
Сабаққа кешігу:
Сабаққа мүлдем кешігуге болмайды. 
Академиялық адалдық:
Аудиториялық және өзіндік жұмыстарды орындауда студентке көшіруге, басқа біреудің дайын жұмысын, ойын  пайдалануға және басқа да академиялық мінез-құлыққа лайық емес әрекеттерді жасауға тыйым салынады. 
Аталған академиялық адалдықты бұзған жағдайда оқытушы жұмысты қабылдамайды және бағаламайды. 
Студенттің құқықтары мен міндеттері
Студент:
* пәннің силлабусын электронды немесе қағаз түрінде алуға;
* алған бағалары туралы уақытынды ақпарат алуға;
* қойылған бағаға дәлел алуға;
* оқытушыға босатқан күндегі материалды және өздік жұмысты тапсыруға;
* пәннің мазмұны , өзіндік жұмыстарды орындау бойынша кеңес алуға;
* ағымдық бақылауда өзінің бағасын көтеру мақсатында қосымша тапсырма алуға;
* емтихандағы бағасын белгіленген тәртіп бойынша қайта қарауға беругеи құқылы.

Студент:
* сабақ кестесі бойынша барлық аудиториялық және аудиториядан тыс сабақтарға қатысуға;
* сабақты себепті жағдайлармен босатқанда медициналық анықтама көрсетуге немесе деканаттан белгіленген тәртіп бойынша ресімделген рұқсат қағаз әкелуге;
* сабаққа кешікпеуге;
* өзіндік жұмыстарды уақытында орындап және тексеруге беруге;
* аудиториялық жұмыстарға жүйелі түрде дайындалуға;
* аудиториялық жұмыстарға белсенді қатысуға;
* тәртіп сақтауға;
* оқытушылар, студенттер, университет қызметкерлеріне қатысты әдеп ережелерін сақтауға міндетті.

Оқытушының құқықтары мен міндеттері
Оқытушы:
* семестр бойында силлабусқа өзгерістер мен толықтырулар енгізуге;
* сабақты босатқан студенттен түсініктеме талап етуге;
* себепсіз сабақ босатқан студенттердің жұмыстарын өз қалауы бойынша 25%-ға дейін төмендетуге;
* уақытында өткізілмеген өздік жұмыстарын өз қалауы бойынша 25%-ға дейін төмендетуге;
* 10 минуттан артық уақыт сабақтан кешіккен студентті сабаққа кіргізбеуге;
* академиялық адалдық ережесін бұзған студенттердің жұмыстарын тексермеуге құқылы.

Оқытушы:
* студенттерге пән бойынша силлабусты бірінші оқу күні электронды немесе қағаз түрінде беруге;
* семестр бойында силлабусқа енгізілген өзгерістер мен толықтырулар туралы студентті уақытында ақпараттандыруға;
* сабақ кестесіне сай аудиториялық және аудиториядан тыс сабақтарда аудиторияда болуға;
* студенттерге бағалары туралы ақпарат беруге;
* студенттерге қойылған бағаларды дәлелдеп беруге;
студенттерге қатысты әдеп ережелерін сақтауға міндетті.

6.  Білімді бағалау туралы ақпарат

апталар
Бақылаудың түрлері
Ұпайлар 
Ескертулер

1-7 апталар арасындағы аудиториялық сабақтарға қатысу
30

3 апта
Семинар сабағында ауызша жауап беру және үй тапсырмасын орындау
30
Практика
4 апта
Жеке тұлғаның қабілеті және спорт сабақтарын таңдауы (жазбаша)
60
СРО
5 апта
Жасөспірімдер спортының физиологиялық негізі (ауызша)
30
Практика
6 апта
Жасөспірімдер спортының физиологиялық және педагогикалық негіздері (жазбаша)
30+60
СРО, практика

Аралық бақылау
60


1-7 апталардағы білім алу барысындағы нәтежиенің жиынтығы:
300


1-7 апталар арасындағы аудиториялық сабақтарға қатысу
30

10 апта
Семинар сабағында ауызша жауап беру және үй тапсырмасын орындау
30
Практика 
11 апта
Жас спортшылар даярлығының көпжылдық жүйесі (жазбаша)
60
СРО
12 апта
Семинар сабағында ауызша жауап беру және үй тапсырмасын орындау
30
Практика
13 апта
Кейбір спорт түрлеріндегі машықтану ерекшеліктері (ауызша)
30
практика
14 апта
Кейбір спорт түрлеріндегі машықтану ерекшеліктері
Балалар мен жасөспірімдер спорт мектебінде оқу-машықтану үрдісін ұйымдастыру
60
СРО

Аралық бақылау
60


8-15 апталардағы білім алу барысындағы нәтежиенің жиынтығы:
300


Емтихан
400


Академиялық кезеңде жинаған ұпай саны:
1000




                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
Ұсынылатын негізгі және қосалқы әдебиеттер: 
1. МатвеевА.П., Мельников С.В.>>Методика ФВ с основами теории>>М,. 1991
2. Железняк Д.Д., Петров П.К.>>Основы научно-методической деятельности в ФКиС>>М., 2002
3. Кофман Л.Б. <<Настольная книги учителя ФК>> М.,1998
4. Уаңбаев Е.Қ. <<Дене тәрбиесінің негіздері>>Алматы 2000
5. Минаев Б.Н., Шиян Б.Н. <<Основы методика ФВ школьников>> М. 1989
* Дүкенбаева Н. <<Мектеп жасындағы балаларды ойын арқылы адамгершілікке тәрбиелеу>> Алматы 1992
* Ашмарин Б.А. <<ТМФКиС>>-М., 1979, 1990
* Теория и методика ФК иС- 2-х тома
* Филин  В.П. тренировка юных спртсменов.-М.:ФКиС, 1965г.
* Филин В.П.,Фомин. Основы юношеского спорта .-М.:ФКиС,1980.
* Минаев Б Н., Шиян Б М. Основы методики физического воспитания школьников.  - М. <<Просвещение>> 1989г.
* Филин В П. Теория и методик юношеского спорта.-М.:ФКиС,1987.
* Волков Л.В. теория и методика детского и юношеского спорта.-К.: Олимпийская литература, 2002г.
* Набатникова М.Я. основы управления подготовкой юных спортсменов .-М.:ФКиС,1982г.
* Рудик П А. Психоогия и современный спорт.-М.:ФКиС,1973г,14с.
* Мұстафаев Е.Т. Қыз балаларды спортқа баулудың ейбір аспектілері.-Қызылорда.2004ж.  
* Холодов Ж К., Кузнецов В С. Теория и методика физичесого воспитания и спорта.-М.:2000г.
* Бұғыбаева С Ж., Бөлекбаева А Е., Лесбекова Р Б., Дене жаттығуларының физиологиясы. Оқу құралы. Алматы-2002ж.
* Иванов Г. Физическое воспитание.-Алматы-1995г.
* Тайжанов С.,Құлназаров А., Дене тәрбиесі. Алматы <<Жазушы>> 2002ж.
* Қасымбекова С., Мырзамед Д. Дене тәрбиесі. Алматы <<Атамұра>> 2001 ж.  
























Пәндер