Файл қосу

Дәріс Тәжірибені өткізу әдістемесі



                                       
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік Университеті
                    3 деңгейлі МСЖ құжаты 
                                   ПОӘК
                                       
                                       
                                       
                       ПОӘК 042-18-21.1.60/02 -2014
                                       
                                       
                                   ПОӘК
<<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>>
                                 пәнінің
                      студентке арналған
                            бағдарламасы
                                       
                                       
                                       
                  01.09.2011ж. орнына 11.09.2014 ж. 
                              №2 басылым

                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
  5В080100  <<Агрономия >> мамандығына арналған
<<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>>
                                пәнінің
                  ОҚУ -ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                                       
                                        
               ПӘННІҢ СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН
БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
 
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       

                                  Семей
                                      2014
                                       
                                       
Алғы сөз



I ҚҰРАСТЫРҒАН 
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің   <<Агротехнология және орман ресурстары>> кафедрасының  аға оқытушысы Сагандыков Слям Нығыметжанұлы
<<__27 >> 08 ______  2014 жыл

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ  
2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің <<Агротехнология және орман ресурстарының>> кафедрасының мәжілісінде. 
Хаттама №   <<_28_>> 08______ 2014 жыл 

Кафедра меңгерушісі: ................ Есенғұлова Н.Ж. 

2.2. Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюро мәжілісінде 
Хаттама №   <<_09_>>09______ 2014 жыл 

Төраға .................................. Джаманова Г.И.

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралды және баспаға ұсынылды 
Хаттама №    <<11__>> 09________  2014 жыл 

ОӘК төрағасы ................. Г.К Искакова


4. БАСЫЛЫМ   01.09.2011ж.№1 басылым орнына ЕНГІЗІЛГЕН












       МАЗМҰНЫ

        1.Жалпы жағдайлар
        2. Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттар бөлу
        3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар 
        4.Курстың форматы 
        5.Курстың саясаты  
        6. Баға қою саясаты
        7. Әдебиеттер




































* ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР

  + Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер 

1. Оқытушының аты  - жөні:                 Сагандыков Слям Нығметжанұлы 
2. Кафедра:                               Агротехнология және орман ресурстары
3. Хабарласу телефоны:                        (институт, жұмыс)
4. Жұмыс өткізілетін орны:                   № 5 ғимарат, 
5. Пәннің аты:      <<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі>>  

6. Кредит саны:                                          3
   
 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны.
5В080100 <<Агрономия>> мамандығының оқытушыларға арналған <<Агрономиядағы ғылыми зерттеу әдістемелері>> пәні олар туралы жалпы қазіргі уақытта бізі ғылымның, техниканың ғажайып жетістіктернінің куәсі болып отырмыз. Сол себепті ғылыммен айналысқан әрбір ғылыми қызметкер танаптық тәжірибеде өсімдіктерді өсіру, егістіктегі топырақ құнарлығын арттыру, жаңа сорттарды ауыл шаруашылығына енгізу, топырақ өндірудің жаңа технологияларын енгізу т.б. технологияларды зерттеу үшін бекітілген зерттеу әдістемелерін білу қажет.  
  1.3Курстың негізгі мақсаты: 
	Курстың мақсаты егіншілік саласында жұмыс істейтін мамандарды, ғылыми қызметкерлерді тәжірибе жасау методикасымен таныстыру және машықтандыру.
 1.4 Пәнді меңгерудің негізгі міндеттері:  
Пәннің негізгі міндеті -студенттерге тәжірибе жүргізу әдістемесін меңгеру;  --тәжірибе танаптарды далалық жағдайда орналастыру;
- далалық жағдайда тәжірибе жүргізу, сол тәжірибеге сәйкес фенологиялық бақылаулар жүргізу;
-тәжірибе нәтижелерін нақтылы есепке алып, ғылыми жұмыстар жүргізу.
1.5 Пәнді оқу барысында студент: 
-  тәжірибені қою;
- эксперимент қоюды үйрену;
- ғылыми зерттеуді жоспарлау;
- есепті безендіру;
- зерттеу нәтижелеріне сараптама және қорытынды жасау міндетті.

    1.6  Курс пререквизиттері: 
    1.6.1  Биология
    1.6.2  Биохимия
    1.6.3  Математика

 
   1.7. Курс постреквизиттері: 
    1.7.1  Өсімдіктану
    1.7.2  Статистика
 
 
   2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІНЕ БАЙЛАНЫСТЫ  САҒАТТЫ  БӨЛУ

   
                         1кесте                                           


Тақырыптың аты
  
Сағат саны

       Әдебиеттер



                                     ДР
ТЖ
МО
ӨЖ
ОӨЖ
1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
1  -  модуль. Ғылыми зерттеуді ұйымдастыру және жоспарлау .
1  -  блок. Ғылыми зерттеу және жалпы ғылым туралы негізгі түсініктер
 
 1
№1 Дәріс. Тақырыбы: Кіріспе дәріс. Ғылыми агрономияның әдісі  
1
 2
 1,5
4, 5
 Джалилов А.Х. Основы учебно-исследовательской работы студентов.А.,1989,190с.

 2
 №2 Дәріс. Әдістеме жасау және тәжірибе жүргізудің сызбасы
1
 2
 1,5
4, 5
 Трифонова М.Ф. Основы организации научных исследований в  сельскохозяйственных вузах, М., 1985,67 с.

3
 №3 Дәріс. Экспериментті жоспарлаудың жалпы қағидалары  
1
 2
 1,5
4, 5
 Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013
4
 №4Дәріс.  Эксперименттің дәлділік әдістемесінің ережесі 
1
2
 1,5
4, 5
 Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013
5
№5 Дәріс.   Тәжірибе нәтижесі бойынша ғылыми мақалалар дайындау және әзірлеу.
2
4
3
9
 Джалилов А.Х. Основы учебно-исследовательской работы студентов.А.,1989,190с.

6
 Дәріс  6. Ғылыми дипломдық жұмысты  (жоба) дайындау.
2
4
3
9
 Трифонова М.Ф. Основы организации научных исследований в  сельскохозяйственных вузах, М., 1985,67 с.


             2  -  модуль. Танаптық тәжірибе
2- блок  Танаптық тәжірибе жүргізу әдістемесі
7
 №7 Дәріс    Тәжірибені өткізу әдістемесі.
                                       1
 2
1,5
 4,5
 Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013
8
№8 Дәріс     Танаптық тәжірибеге қойылатын талаптар  
                                       1
2
1,5
 4,5
Доспехов Б.А, Методика полевого опыта. М.? Агропромиздат, 1985
9
№9 Дәріс   Танаптық тәжірибе түрлері   
1
2
1,5
 4,5
 Томилов В„П. Практикум по методике опытного дела. Целиноград, 1983.

10
 №10 Дәріс.  Тәжірибе жүргізуге жер уческесін таңдау және дайындау  
                                       1
2
1,5
 4,5
 Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013
11
№11 Дәріс. Танаптық тәжірибе әдістемесінің негізгі элементтері  
1
2
1,5
 4,5
Доспехов Б.А, Методика полевого опыта. М.? Агропромиздат, 1985
 3-модуль Статистика әдістемесін пайдалану
3-блок.Статистика әдістемесіне түсініктеме
 
№12 Дәріс Статистика туралы жалпы түсініктеме.
1
2
1,5
4,5
 Жатқанбаев Ж. Ж. Биометрия.  - Алматы, 2005

№13 Дәріс Статистика пәні және оның методолгиясы
1
2
1,5
4,5
Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013
                                  Жиыны
15
30
22,5
67,5


3  ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР

    а) Пәнді оқу барысында қажетті уақытты ұйымдастыру және жоспарлау бойынша   кеңестер:
    Семестрдегі оқу жүктемесін біркелкі үлестіру керек және әрбір студент міндетті түрде   орындайтындай, тапсырмалар жиынтығын беру керек, және олардың орындалуын қатаң    бақылау  керек. Бұл үшін кафедрада бақылаудың әртүрлі формасы бар.
    Әрбір пән бойынша өздік жұмысының сағат санын анықтау, оқу тапсырмаларын     регламенттеу  нақтылыққа, анықттыққа әкеледі, басқа сабақтардың есебінен ОӨЖ- дің   көбейіп кетпеуін қамтамасыз етеді.Бұл қорытынды студенттердің пікірімен нақтыланады.
    Пәнді оқу барысында сұрақтардың бір бөлігін студент өздігінен оқу керектігін білуі қажет.
    Біздің кеңес: өз уақытыныздың шығынын талдау керек. Өз уақытынды есепте және   бақылау жаса, оған ұқыпты қара.
    б) Студенттің іс-әрекеті, немесе пәнді оқудың сценарийі
* Оқу материалын дұрыс орналастыру және пәнніңөткен материалдарын және басқа пәндерді байланыстыру.
* Тақырыпқа байланысты сабақты өткізудің түрлері мен әдістері анықталады. Пәннің көптеген сұрақтарын нақты мысалдардан және зертхана жұмыстарынан меңгеруге болады.
* Теориялық курс зертханалық- тәжірибелік жұмыстармен және тәжірибеден өту барысында, оның ішінде диплом алды тәжірибеден өту барысында бекітіледі. 
    Зертханалық сабақтар тақырып дәрістері оқылғаннан кейін жүргізіледі.
    Сөзсіз, бұндай сабақтарда ойлау, талдай білу қабілеттері дамиды. Пәнаралық байланыс  студенттердің ғылым негізін терең меңгеруге қажет. Олар ойкеңістігінің кеңеюіне, білуге   деген қызығушылықтың дамуына, жаңа ғылымды өздігінен игеруге және оларды     тәжірибеде қолданудын белсенділігін жоғарылатады.
    Пәнаралық байланыстың негізінде бір пәнмен келесісінің арасын жалғастыруға болады,   оқу материалдарын көшіруді болдырмау керек. Оқу процесінде бұндай байланыстар туындауы мүмкін, оларды алдын ала анықтап және де оларды жұмыс бағдарламасына,  жоспарына кіргізу керек.
    в) Оқу- әдістемелік кешенінің материалдарын қолдану бойынша ұсыныстар.
    ПОӘК енгізілген оқу- әдістемелік материалдаы дамыған ғылымның жетілдірілген     деңгейін көрсетуі керек, оқу материалының логикалық мазмұның қарастыру керек,   студенттердің оқу материалын терең меңгеру үшін және оны тәжірибеде пайдалану үшін   жетілген әдістер мен техникалық тәсілдер қолдану керек. 
    Кредиттік оқу жүйесінде СӨЖ- нің үлесі өсіп, мәні жоғарылайды, ал бұл өз кезегінде   студенттің жұмысын өзгертеді, оның іс- әрекетіне талап жоғарылайды.
    г) Әдебиеттермен жұмыс істеу бойынша ұсыныстар.
    Оқырманның мақсатын білмей, қандай әдебиет көздерімен жұмыс жасау керек екенін,    қандай көлемде әдебиет қолдану керек екенін айту қиын. Студент оқу бағытын жоспарлай  білу керек, табылған әдебиет көзіне тез және дәл есеп беріп, содан кейін  оны кез- келген   уақытта оңай табылатындай етіп қою керек. Өйтпеген жағдайда үлкен әдебиет қорын   белсенді пайдалану мүмкін емес.
    Пән бойынша арнайы әдебиетпен жұмыс ітеудің негізгі мақсаты келесідей болып   бекітіледі: улкен көлемдегі материалдан өзіне керекті негізгі мәліметтерді, болашақ   мамандарға қажетті материалдарды таңдап алу керек.
    д) Емтиханға дайындалу бойынша кеңестер.
    Жазғы және қысқы сессия  -  ең қиын  жұмыс кезеңдері.
    Қысқы сессия уақытында, семестр бойына жүйесіз жұмыс істеу нәтижесінде меңгеруге   мүмкін емес үлкен материалдарды еске түсіруге тура келеді. Сессия уақытында   материалдарды тек қайталап, бір жүйеге келтіріп  және түсініксіз сұрақтар бойынша  кеңестер алуға болады.
    Сессияға дайындықты алғашқы, ынтамен тындалған дәрістерден және толық орындалған  зертхана-тәжірибелік, семинар сабақтарынан бастау керек. Бұл Сіздің табысыныздың   негізі.
    Есте сақтаңыздар- түнгі дайындық сабақтары аз өнімділік береді. Олар ойдың жұмысқа  қабілеттілігінің төмендеуіне әкеледі. Уақытты жоспарлау кезінде, қандай емтихан сізге   қиын болады және қайсысына уақыт қорын көп қолдану керек екенін ескеру керек.  
     Өзіндік дайындық үшін кафедра берген бақылау сұрақтарын және бағдарламаларын   ұтымды  пайдалану керек.
    Семестірдегі ұқыпты жұмыстарыңыз және емтиханға деген екпінді дайындығыңыз  сізге  сенімділік туғызады және білімінізге сай бағаны аласыз.
    4КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ.
Аудиториялық сабақтар курсты оқу бойынша методикалық ұсыныстарға сәйкес   жүргізіледі. Әрбір тақырыпты оқу кезінде жұмыс дәптерінде зерттелген тақырыптың  мақсаты, тапсырмасы, шешімі және қорытындысы көрсетілуі керек. СОЖӨЖ аудиториялық және аудиториядан тыс деп бөлінеді. Аудиториялық   толық өңделген бақылау жұмысы түрінде жұмыс дәптерінде және реферат түрінде      орындалады. 
    Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті    түрде қатысу керек. Дәріс кезінде түсінбеген материалдарды оқытушыдан қосымша түсіндіруін сұрауға болады. Егер студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар   бойынша жауап беруі тиіс.
   Үй жұмысы: үй жұмысы өткен материалды бекіту үшін және міндетті түрде орындау   үшін  арнайы жасалған. График бойынша әр тақырыпытың соңында тапсырылуы керек.     
Тәртіп:  Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан  шығарылып, жіберіледі және барлық курс бойынша <<қанағаттанарлықсыз>> бағасы қойылады. Сабаққа кешігіп    келуге болмайды, сабаққа кешіккен   студент дәрісханаға кірмейді. Сабақ кезінде ұялы  телефондар өшірілуі тиіс. 
 Сабаққа дайындық: Студенттер сабаққа   дайындалу барысында Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің компьютерлерін қолдана алады. Кітапханада  белгіленген ережелер бойынша оқулықтарды, мерзімдікк басылымдарды оқуға, үйге алуға  болады. 
 Өздік жұмыстар: Дәрісханадан тыс уақытта студенттер СОЖӨЖ және СӨЖ дайындап,  белгіленген мерзімде оқытушыға өткізеді. СОЖӨЖ және СӨЖ тапсырмалары 6-пунктте  белгіленген. СОЖӨЖ және СӨЖ  4 форматтағы таза ақ беттерге орындалады. 
Бақылау жұмыстары: бақылау жұмысын студент міндетті түрде орындап, белгіленген  уақытта тапсырылуы тиіс. 
Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап, аудиториядан шығарумен қоса,   жалпы курс үшін <<Ғ>> бағасын қоюмен қамтылады.
 Межелік бақылау: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын,  өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере отырып қойылады. 
 Емтихан: қорытындысы бойынша бағалық баллдар қойылады. Емтиханда сіздің дәрістік   жазбаларынызды және кітаптарды пайдалануға болмайды. Емтихан тест түрінде өтеді.
Оқу процесіне белсенді қатысу керек, барлық тапсырмаларды талпынып   орындау керек, ұжымдық жұмыстарға қатысу керек. Пунктуальды, сабырлы болу керек. 

5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ
* Біз бірігіп жұмыс жасау барысында төмендегідей ережелерді ұстануымыз қажет:
* оқытушы мен студен бір біріне түсіністікпен қарауы тиіс
-      оқу процесіне белсенді қатысу керек
* барлық тапсырмаларды талпынып   орындау керек
* сабақтан себепсіз қалмау
* сабақтан қалған уақыт электронды журналға тіркелісімен баға автоматты түрде төмендейді
* білімді бағалау балдық - рейтингілік жүйемен бағаланады


6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
Оқу апталар және бақылау түрлеріне байланысты баллдар бөлуі келесі кестеде көрсетілген: 

<<Агрономиядағы ғылыми зерттеулердің әдістемесі >> пәні бойынша баллдарды бөлу
                                                                  Кесте 2 
                                   Апта 
                            Бақылау түрі
                             Барлық балл
                               Ескерту  
                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       
1 аптадан 7 аптаға дейінгі сабаққа қатысу 
                                      30
                                       
                                      1 
СПЖ
                                      10
                                       
                                       2
СПЖ
                                      10
                                       
                                       2
СӨЖ
                                      10
                                       
                                      3 
СПЖ
                                      10
                                       
                                       3
СОӨЖ
                                      20
                                       
                                       4
СПЖ
                                      10
                                       
                                       4
СӨЖ
                                      25
                                       
                                       5
СПЖ
                                      10
                                       
                                       5
СОӨЖ
                                      25
                                       
                                       6
СПЖ
                                      10
                                       
                                       
СӨЖ
                                      25
                                       
                                       7
СПЖ
                                      15
                                       
                                       7
1 аралық бақылау 
                                      90
                                       
1 аптадан 7 аптаға дейінгі нәтиже бойынша қорытынды балл
                                      300
                                       
                                       
8 аптадан 15 аптаға дейінгі сабаққа қатысу
                                      30
                                       
                                       8
СПЖ
                                      10
                                       
                                       9
СПЖ
                                      10
                                       
                                      10
СПЖ
                                      10
                                       
                                      10
СӨЖ
                                      20
                                       
                                      11
СПЖ
                                      10
                                       
                                      11
СОӨЖ
                                      20
                                       
                                      12
СПЖ
                                      10
                                       
    12
СӨЖ
                                      20
                                       
                                      13
СПЖ
                                      10
                                       
                                      13
СӨЖ
                                      25
                                       
                                      14
СПЖ
                                      10
                                       
                                      14
СӨЖ
                                      20
                                       
                                      15
СПЖ
                                       5
                                       
                                      15
2 аралық бақылау 
                                      90
                                       
8 аптадан 15 аптаға дейінгі нәтиже бойынша қорытынды балл
                                      300
                                       
Емтихан үшін қорытынды балл 
                                      400
                                       
Академиялық кезең үшін қорытынды балл 
                                     1000
                                       
Ескерту:
2 кестенің мәліметтері оқытушымен электронды базаға енгізіледі (электрондық журнал). 


* ӘДЕБИЕТТЕР 
 7.1Негізгі әдебиет 
 7.1.1.Қ.Н. Оразымбетова    Тәжірибе ісінің негіздері  Оқу құралы  Алматы 2013 
 7.1.2 Жатқанбаев Ж. Ж. Биометрия.  - Алматы, 2005. 

 7.2  Қосымша әдебиет
7.2.1 Меркурьева Е.К. Биометрия в селекции и генетике сельскохозяйственных животных, М., <<Колос>>, 1970, 422 с.
7.2.2 Трифонова М.Ф. Основы организации научных исследований в  сельскохозяйственных вузах, М., 1985,67 с.
7.2.3 Джалилов А.Х. Основы учебно-исследовательской работы студентов.А.,1989,190с.
7.2.4.Доспехов Б.А, Методика полевого опыта. М.? Агропромиздат, 1985
7.2.5.Томилов В„П. Практикум по методике опытного дела. Целиноград, 1983.

































Пәндер