Файл қосу

Құқық әлеуметтануы



* ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
          ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
             ГУМАНИТАРЛЫҚ-ЗАҢ ФАКУЛЬТЕТІ
                     ФИЛОСОФИЯ КАФЕДРАСЫ
СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты
                                   ПОӘК
                                       
УМКД  042-14.1.01/01-2013
<<Әлеуметтану>> пәнінің оқу-әдістемелік кешені
(студенттер үшін)
                                       
                             № 1-басылым

                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                        *  <<Әлеуметтану>> 
         * ПӘНІНІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
БАРЛЫҚ МАМАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРІ  ҮШІН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                      * 
                                      * 
                                      * 
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                       
                                      * 
                                      * 


                                      * 
                              * Семей- 2013

* 
1.ӘЗІРЛЕГЕН:
Құрастырушы:  03.09.2013
ф.ғ.к., доцент м.а. Болысова Қ.М., аға оқытушылар; Камиева К.Р.,           Татиев Е.Е., Садыков Д.К.

2.ТАЛҚЫЛАНДЫ:
2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Философия кафедрасының мәжілісінде қаралды.
Хаттама № 1  03.09.2013ж.
Кафедра меңгерушісі:  ______________ /Мұқатаева А.А./


2.2. Гуманитарлық факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында.
Хаттама № 1  <<05>> 09.2013ж.

Төрағасы: ________________ /ф.ғ.к. Кеңесбаева Ш.С./

3. БЕКІТІЛДІ:

Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды.

Хаттама №1   13.09.2013ж.

ОӘК төрағасы: ____________ /с.ғ.д. Искакова Г.К./

4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 13.09.2013ж. басылымның орнына)













                               * Мазмұны

* Жалпы ережелер
2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
4. Курс форматы
     5. Курс саясаты
     6. Баға қою саясаты
7. Әдебиеттер








































* Жалпы ережелер
1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы ережелер
ф.ғ.к., доцент м.а. Болысова Қ.М., аға оқытушылар; Камиева К.Р.,           Татиев Е.Е., Садыков Д.К.
* Байланыс ақпараты  -  тел. 36-02-26, Глинки к-сі 20А, 1 ғимарат, 1205 ауд.
* Сабақ өткізу орны  -  
* Пән аты  -  <<Әлеуметтану>>
* Кредит саны - 2
	
          1.2. Курстың қысқаша мазмұны:
Әлеуметтану  -  қоғам туралы ілім, қоғамның әлеуметтік өмірін зерттейтін ғылым саласы. Әлеуметтік топтар мен қауымдастықтың өкілі болып табылатын адамдардың өзара байланыстылығын қарастыра отырып, олардың өзара іс-әрекет ету тәртібі, мінез-құлық туралы ілімдер саласын қарастырады. Әлеуметтану курсы қоғамдық-гуманитарлық пәндермен тығыз байланысты.
1.3. Курстың мақсаты :
Әлеуметтану курсының мақсаты суденттерге әлеуметтік институттардың, құбылыстардың, қазіргі қоғам дамуындағы әлеуметтік мәселелердің мәнін түсінуге, әлеуметтік сананы қалыптастыруға, адамзат дамуының баламалы даму жолдары бар екендігін түсіндіру және әлеуметтік сананы сіңру болып табылады.
  + Пәннің негізгі міндеті:
- суденттер санасында қазіргі заманғы қоғамтанудың негізін қалыптастыру,
-болашақ мамандардың саяси-идеологиялық, азаматтық  ой-өрісін дамыту,
-қоғамның саяси- әлеуметтік мәселелер мәнін дұрыс түсінуге және дұрыс шешудің жолдарын таба білуді қалыптастыру.
1.5. Пәнді оқу барысында студент білу керек:
1.Қоғам дамуының негізгі заңдылықтарын білу,
2.Болашақ мамандық жайлы, оның ертеңгі өзі үшін пайдалануын, оның ғылымилық және практикалық мәнін айқындау баырысында эмпирикалық социологиялық зерттеулер жүргізе білу.
3.Тестілеу, анкета жүргізу, социометрия және т.б. статистикалық талдау әдістерін қолдану арқылы әлеуметтік өмірдің Барлық салаларындағы әлеуметтік құбылыстарды талдай білу.
1.6 Пререквизиттер:
      Әлеуметтану курсын оқыту негізінде білім мен дағдысын қалыптастыра отыра, әлеуметтану, философия, құқықтану, психология, тарих  және басқа да циклдағы пәндерді меңгерту
          1.7 Постреквизиттер:
Қоғамның әлеуметтік жүйесіне баға беру, мемлекеттің әлеуметтік шараларына қатынасу, қоғамның саяси-әлеуметтік мәселелерін шешуге ат салысу.
 
* 2.  Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
    Кесте 1.  Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу                                                                                                      
Р/с
Тақырыптар атаулары
дәр/сағ
сем/сағ
СӨЖ(О)
СӨЖ
1
2
3
4
5
6
1.
Әлеуметтану пәні мен қызметі
1
1
1
3
2.
Социологиялық зерттеулердің методологиясы мен тәсілдері
1
1
1
3
3.
Қазіргі заманғы социологиялық парадигмалар
1
1
1
3
4.
Қоғам -әлеуметтік шындық
1
1
1
3
5.
Қоғамның әлеуметтік құрылымы
1
1
1
3
6.
Экономика әлеуметтануы
1
1
1
3
7.
Еңбек әлеуметтануы
1
1
1
3
8.
Басқару социологиясы

1
1
3
9.
Аймақтық әлеуметтану
1
1
1
3
10.
Саясат әлеуметтануы
1
1
1
3
11.
Ұлт және ұлтаралық қатынастар әлеуметтануы
1
1
1
3
12.
Білім және ғылым социологиясы
1
1
1
3
13.
Мәдениет әлеуметтануы

1
1
3
14.
Дін әлеуметтануы
1
1
1
3
15.
Құқық әлеуметтануы
1
1
1
3

БАРЛЫҒЫ:
15
15
15
45
* 
* 3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары.
        Дәріс- оқытудың формасы, себебі теориялық сұрақтар қарастырылып, негізгі мақсаттары белгіленеді және логикалық мәселелер қарастырылады.
       Семинар  -  оқыту формасының бір түрі, студенттердің өзіндік ой дамытуы мен біліктілігін қалыптастырудағы бағыттары қарастырылады. Ғылыми әдебиеттермен жұмыс жасауға және көпшілік алдында жауаптылыққа бағыттайды.
        Студенттердің өздік жұмысы- пән бойынша құрастырылған жұмыс бағдарламасы негізінде студент өздігінен пәннің қарастыратын мәселелері бойынша толық мағлұмат алуға  үйренетін оқу формасының бір түрі.
       Студенттер өздерінің пән бойынша алған білім негіздерін қо,амның әлеуметтік-саяси өмірінде кездестірумен бірге оны шешудің жолдарында азаматтық тұрғыда, жеке тұлғалық деңгейде шеше білуді ойластыруы керек. 
       Қоғамның саяси- әлеуметтік проблемаларын шешуде теориялық алған білімге сүйенумен бірге саяси тәжірибелердің де мәнін жақсы меңгеруі қажет. Бұл талаптар әр тұлғаның қоғамның мынау қым-қиғаш өзгерістерімен процестерінде жол табудың қиын екенін түсінумен бірге  оның шешімін өз тұжырымы мен пайымдауында табатындығына зор сеніммен қарауды үйренеді. Сол үшінде студент  дәрістерде алған білім негізін ақпараттық-техникалық  қордың да  жаңалықтарынан хабардар болуы керек.  Студент білімі егерде қоғамның әлеуметтік-саяси өміріндегі жағдайлардан хабардар болуымен ғана шешілмейді. Қарастыратын пәннің негізін меңгермейінше, және де оған нақты жауапты шынайы түрде бермейінше мәселелердің шешімінің табылуы екі талай болмақ. 
        Қорытындысында студент өз білімінің <<өте жақсы>> деп бағалануын өзінің білімділігімен біліктілігін арттырғанда ғана болатындығын ескергені дұрыс.
        Ал <<жақсы>> деген баға егерде студент  берілген немесе зерттелудегі мәселелердің теориялық және пракутикалық деңгейінде аса көп қателіктер жібермеген жағдайда есепке алынады.
         Студент біліміне <<қанағаттанарлық>> деген баға жағдайы  көтеріліп отырған мәселеленің ғылымилығын ашпаса және де өзіндік  қысқа жауаптардың есебінде ескерілетін жайт.
         <<Қанағаттанарлықсыз>> деген бағаның қойылуы егерде студен  пәннің мәселелерін зерттеумен бірге оны өздігінен талдай алмаса онда студент білімі осындай бағамен бағаланады.

      4. Курс форматы 
                 4.1. ОСӨЖ және СӨЖ мазмұны
               ОСӨЖ арналған тапсырмалар
№
Студентке тапсырма
Әдебиеттер

Орындалу түрлері
Сағат саны

Рейтинг шкаласы бойынша балдық көрсеткіші
Орындалу мерзімі
1
Дүниені әлеуметтік тұрғыдан қарастыру.
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001. 
Эссе
1

1 апта 
2
Әлеуметтану
лық зерттеу
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001. 
Глоссарий, кесте құрау
1

2 апта
3
Қазақстан қоғамының әлеуметтік мәселелері
Әлеуметтану. Оқу құралы.-Алматы,2007 Әбсаттаров Р
Тест құрастыру
1

3 апта
4
Қоғамның әлеуметтік құрылымы
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
реферат
1
20
4 апта
5
Жеке тұлғаның мәртебесі
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001. 
Кросс
ворд құрастыру
1

5 апта
6
Қоғам мен тұлғаның саяси әлеуметтенуі
Әлеуметтану. Оқу құралы.-Алматы,2007 Әбсаттаров Р
Конспект 
1
23
6 апта
7
Бүгінгі күндегі демография мәселелері
Әлеуметтану. Оқу құралы.-Алматы,2007 Әбсаттаров Р
Талдау сараптау
1

7 апта
8
Экологиялық әлеуметтану
Общая социология. Учебник -М.:1998
Өздік жұмыс
1

8 апта
9
Менің мамандығым  

Конспект 
1

9 апта
10
Мәдениетті жастар қандай болады
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001. 
өз бетімен жұмыс
1

10 апта
11
Діннің әлеуметтік рөлі
Этносоциология. Учебное пособие-М.:1998
өздік жұмыс
1

11 апта
12
Қазіргі заман неке институты
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
Реферат
1
20
12 апта
13
Қазіргі заман қазақ отбасы
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
Салыстырмалы талдау жасау
1

13 апта
14
Бұқаралық ақпарат құралдарының әлеуметтік қызметі
Биекенов К.У., Жаназарова Ж.З.,  Нурбекова Ж.А. Социология общественного мнения. А. 2001.
Конспект, талдау
1
22
14 апта
15
Қала және ауыл әлеуметтануы
Әлеуметтану. Оқу құралы.-Алматы,2007 Әбсаттаров Р
Эссе 
1

15 апта

              4.2 СӨЖ арналған тапсырмалар
№
Тақырып
      - Әдебиеттер
                              Сағат саны

Рейтинг шкаласы бойынша балдық көрсеткіші 
Орындалу 
түрлері
Орындалу мерзімі

1
ҚР-дағы білім және ғылым мәселелері 
 Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
10
40
Талдау, сараптау
3  апта
2
ҚР-ның Еңбек Кодексі бойынша конспекті жазу
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
10
40
Талдау, сараптау
 5 апта 
3
Әлеуметтану ғылымы 20 ғасырда
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
10
40
Талдау, сараптау
11 апта 
4
Пәнге байланысты термин сөздер жинағын құрастыру
Социология. Лекциялар курсы. Жалпы редакциясын басқарған Ә.Х.Тұрғынбаев.  -  Алматы: <<Білім>>, 2001.
15
40

13

Барлығы

45
160

15 апта
                                       
      5. Курс саясаты.
Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті түрде қатысу. Егер студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар бойынша жауап беру тиіс.
Тәртіп: Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан шығарылып жіберіледі  және барлық курс бойынша <<қанағаттанғысыз>> бағасы қойылады.
Бақылау жұмыстары: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын, өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере отырып қойылады.
Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап аудиторядан шығарумен қоса, жалпы курс үшін <> бағасын қоюмен қамтылады.
Ұялық телефон:  Сабақ кезінде ұялық телефондар өшірілуі керек.
Емтихан: Қорытынды емтихан оған босатылған барлық студенттер үшін компьютерлық тест жүйе негізінде жүргізіледі. Емтиханның қорытынды бағасы қорытынды аттестациямен емтиханның орташа проценті арқылы есептеледі.

* Баға қою саясаты
<<Әлеуметтану>> пәнін оқытуда екі рет аттестация қойылады. Әр аттестацияны есептеу үшін келесідей критерийлер қарастырылады:
* Дәріс сабағына қатысу төмендегідей бағаланады: 
* дәріс сабағы  -  0 баллға тең.
* Тәжірибелік сабақтың жауабы  -  11 баллмен бағаланады.
* ОСӨЖ бірінші және екінші аттестацияда екі реттен тапсырылады  -    20, 23 балл.
* СӨЖ-де бірінші және екінші аттестацияда екі реттен тапсырылады   -  40,40  балл.
Осы критерийлерге қарап студенттің аттестациясы қойылады.
Оқу сағатының түрі
                                   Апта
Барлығы

                                       1
                                       2
                                       3
                                       4
                                       5
                                       6
                                       7
                                       8
                                       9
                                      10
                                      11
                                      12
                                      13
                                      14
                                      15

1. Дәріс
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

0
2. Тәжірибе
11
11
11
11
                                      11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11
11

165
3. ОСӨЖ
0
0
0
20
0
23
0
0
0
0
0
0
20
0
22
0

85
4. СӨЖ
0
0
40
0
40
0
0
0
0
0
0
40
0
40
0
0

160
5. Аралық бақылау (рубеж) 
0
0
0
0
0
70
0
0
0
0
0
0
0
0
60
0

130
Барлығы:
11
11
51
31
51
104
11
11
11
11
11
51
31
51
93
11

540

7. Әдебиеттер:
Негізгі әдебиеттер:
1.Ж.Сәрсенова., Т. Танирбергенова. Әлеуметтану. А. 2000
2.Ә.Х.Тұрғанбаев., Социология Лекциялар курсы, Алматы <<Білім>> 2001.
3.Р.Абсаттаров, Дакенов., Әлеуметтану. Алматы, 2004
4.А.И.Иекенов., Әлеуметтану негіздері. Алматы, 2004
5.К.Габдуллина., Социология. Алматы, 2005
6.Социология. Оқулық. Алматы, 2005
7.Социологиялық сөздік., Алматы, 2003
8.Ш.Қ.Қарабаев., Әлеуметтану негіздері., Алматы, 2007
9.Қ.Ж.Рахметов., А.Н.Болатова., З.Н.Исмагамбетова., Социология. Алматы, 2005.

Қосымша әдебиеттер тізімі.
1.Г.О.Әбдікерова.,Тұлғаның саяси әлеуметтенуі. Алматы, 2002
2.Ф.И.Шарков., Социология, 2007
3.А.Нысанбаев.,Адам және ашық қоғам, Алматы,1998.
4.Капитонов Э. А. Социология ХХ века. - Ростов - на - Дону. - 1996. - 509с.
5.Фролов С. С. Основы социологии: Учебное пособие.  -  м.: Юрист.  - 1997.- 344 с.
6.Штампка П. Социология социальных отношений / Пер. с англ., под ред. В. А. Ядова.  -  м.: 1996.  -  415с.
7.Маркович Д. Ж. Общая социология: Учебник для вузов / Пер. с сербского. 
3-е изд.: Перераб. И доп.  -  м .: 1998.  -  471с.
8.Ядов В.А. Личность как объект социальных отношений.  -  м.: прогресс 1974.  -  356с.
9.Слепенков И.М., Аверин Ю.П. Основы теории социального управления: Учеб. пособие для вузов.  -  м .: 1990.  -  302с.
10.Радаев В.В., Шкартон О.И. Социальная стратификация: Учеб. пособие для вузов.  -  м .: 1996.  -  318с.
11.Сорокин П.А. Человек. Общество. Цивилизация. -  м.: 1992.  -  386с.
Мертон Р.К. Социальная теория и социальная стратификация // Социс, 1992. - №2.
12.Синкевич З.В. Молодёжная культура: <<За>> и <<против>>: заметки социолога.  -  Л.: 1990.  -  204с.
13.Плотницкий Ю.М. Математическое моделирование динамики социальных процессов.  -  м.: 1992.  -  133с.
14.Волков Ю.Г., Мостовая И.В. Социология в вопросах и ответах: Учеб.
15.Ветер Е. Социология политических отношении.  -  м.: 1979.  -  356с.
16.Кейзеров Н.М. Политическая культура социального общества.  -  м.:                 1982.  -  278с.
17.Тощенко Ж.Т., Бойков В.Э. Политическая социология: состояние, проблемы, перспективы // Социс, 1990. - № 9.
18.Михаилова Л.И. Социология культуры: Учеб. пособие для вузов.  -  м.: 1999.  -  231с.
19.Коновалов А.П. Национальные процессы в республике Казахстан.  -  Семипалатинск.  -  1999.  -  254с.
20.Арутян Ю.В. и др. Этносоциология: Учеб. пособие для вузов.  -  м.: 1999.  -  271с.
21.Нечаев В.Л. Социология образования.  -  м.: 1992.  -  200с.
22.Баразгова Е.С. Американская социология: традиция и современность: Курс лекций.  -  Екатеринбург.  -  1997.  -  17.
23.Шерегин Ф.Э. Социология образования: прикладной аспект.  -  м.:1997.  -  301с.
24.Малкейм М. Наука и социология знания.  -  м .:1983.  -  252с.
25.Бестужев  -  Лада И.В. К школе ХХ века: размышление социолога.  -  м.:1988.  -  372с.
26.Соколов Г.Н. Экономическая социология: Учеб. для вузов.  -  м.: 1998.  -  367с.
27.Социология труда: Учебник для студентов экономических и технических специальностей вузов / Под ред. Н.А. Аитова.  -  Алматы.  -  1997.  -  191с.
28.Генкин Б.М. Экономика и социология труда: Учеб. для вузов.  -  м.:1999.  -  373с.
29.Радаев В.В. Экономическая социология: курс лекций.  -  м.:1997.  -  367с.
30.Дорин А.В. Экономическая социология: Учеб. пособие.  -  м.:1997.  -  254с.
31.Корбанов В.В. Проблемы развития социальных понятий.  -  м.: 1985.  -  159с.
32.Волков Ю.Г., Мостовая И.В. Социология в вопросах и ответах: Учеб. пособие.  -  м.:1999.  -  372с. 
33.Петлин Б.Я. Организованная преступность подростков // Социологические исследования.  -  1990. -  № 9. 
34.Гилинский Я.И. Кризис системы уголовных наказаний // Социологическое исследование.  -  1993. - № 12.
35.Васильцова З.П. Мудрые заповеди народной  педагогики.  -  м.:1988.  -  157с.
36.Вислоцкая, Михаилина. Искусство любви: Пер. с польского.  -  м.:1990.  -  256с.
37.Мотюкова Е.М., Московина А.Г. Они ждут нашей помощи.  -  м.:1991.  -  158с.
38.Уилки Д и Б. Чудо секса: как рассказать об этом ребенку.  -  м.:1992.  -  127с.
39.Гребенников И.В. Основы семейной жизни.  -  м.:1991.  -  156с.







Пәндер